Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
послуги центрів і будинків відпочинку (путівки для відпочинку)
Очікувана вартість
3 582 600,00 UAH
UA-2017-07-12-000234-b ● 3ffa3261160f4e2c8d527bf7f15db8c8
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 36299692 |
Місцезнаходження: | 18000, Україна , Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Гоголя, буд. 251 |
Контактна особа: |
Ігорь Волошин 0472373386 tender-osvita2017@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 12 липня 2017 09:50 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 липня 2017 09:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 липня 2017 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 29 липня 2017 09:00 |
Початок аукціону: | 18 серпня 2017 15:23 |
Очікувана вартість: | 3 582 600,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 17 913,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 107478 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
600 штуки
путівки для відпочинку
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
18000, Україна, Черкаська область, м.Черкаси, вул. Гоголя, 251
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 вересня 2017
ДК 021:2015: 55240000-4 — Послуги центрів і будинків відпочинку
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
21 липня 2017 23:51 |
ТД Путівки для відпочинку 19.07.2017 (1) (1).doc | |
21 липня 2017 23:51 |
зміни путівки.docx | |
12 липня 2017 10:02 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
12 липня 2017 09:57 |
Договір путівки.docx |
21 липня 2017 23:51 |
ТД Путівки для відпочинку 19.07.2017 (1) (1).doc
|
|||
21 липня 2017 23:51 |
зміни путівки.docx
|
|||
12 липня 2017 10:02 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
12 липня 2017 09:57 |
Договір путівки.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних догвоорів
Дата подання: 14 липня 2017 16:52
Дата відповіді: 19 липня 2017 09:14
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємося до замовника через електронну систему закупівель за роз'ясненнями щодо тендерної документації:
1) що хто і що має вказати у відгуці(-ках) про виконання аналогічних договорів про їх фактичне виконання? Чи замовник мав на увазі якість фактично наданих послуг, чи суму актів наданих послуг за аналогічними договорами, чи, можливо, до поняття "Фактичне виконання договору(ів)" замовником вкладено інший зміст, відомий тільки самому замовнику і вузькому колу потенційних учасників?
2) хто має вказати фактичне виконання договору(-ів) у відгуці: якщо учасник (бо в ТД містяться вимоги до учасників) - то учасник відгук не складає, якщо контрагент учасника, якому надавалися послуги, - то з яких підстав замовник має право встановлювати вимоги до змісту документів, які складені до моменту проведення закупівлі сторонньою особою.
Відгук про надані послуги надається за бажанням замовника, викладається ним за власним творчим підходом після закінчення надання послуг і не складається кожного разу за бажанням іншої особи. Отож, замовник не має жодних правових підстав встановлювати, що має бути вказано у відгуці іншого замовника, окрім випадку коли вузькому колу потенційних учасників вже відомо якого саме змісту мають бути відгуки замовників про виконання аналогічних договорів.
Зважаючи на вищевикладене, просимо роз’яснити вищенаведені положення тендерної документації та для однакового розуміння всіма учасниками змісту тендерної документації внести відповідні зміни (за необхідності).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Повідомляємо, що "фактичне виконання договору (-ів) у відгуках" передбачається для підтвердження повного виконання учасником аналогічних договорів. Саме особа, яка надає відгук, тобто замовник послуг по аналогічним договорам (контрагент учасника), зазначає в якому обсязі виконано договір. Така вимога встановлена, оскільки учасниками не завжди надаються додаткові угоди до договорів, зокрема про зменьшення обсягів закупівлі або розірвання договору. Учасник не позбавлений можливості звернутися до контрагентів із проханням надати йому відгук, який відповідає умовам тендерної документації.
Щодо підтвердження наявності матеріально-технічної бази
Дата подання: 14 липня 2017 16:59
Дата відповіді: 19 липня 2017 23:52
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємося до замовника через електронну систему закупівель за роз'ясненнями щодо тендерної документації: просимо роз'яснити з яких підстав замовник вимагає у ТД від уччасників паспорт ДЗОВ або санітарний паспорт ДЗОВ за 2016 рік при закупівлі послуг на другу половину оздоровчого сезону 2017 року? Така вимога може призвести до того, що переможцем закупівлі буде визначений заклад, який у 2017 таких документів не має взагалі. Натомість мав їх у 2016 році.
Зважаючи на вищевикладене, просимо роз’яснити вищенаведені положення тендерної документації та для уникнення неправомірного визначення переможця внести відповідні зміни (за необхідності).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Дякуємо за запитання. Замовником прийнято рішення про внесення змін до ТД.
Щодо паспорту пляжу
Дата подання: 14 липня 2017 17:47
Дата відповіді: 19 липня 2017 23:56
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємося до замовника через електронну систему закупівель за роз'ясненнями щодо тендерної документації - з яких підстав замовник вимагає від учасників тільки додаток до основного документа, що засвідчує придатність пляжу до експлуатації, - паспорт підводної частини акваторії пляжу? При цьому паспорт підводної частини акваторії пляжу не засвідчує відповідності пляжу вимогам законодавства.
Відповідно до Правил охорони життя на водних об’єктах України, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 3 грудня 2001 року N 272 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 лютого 2002 р. за N 95/6383) єдиним документом, що засвідчує придатність пляжу до експлуатації, є паспорт пляжу (абз. 8 п. 1.2. Правил). Щороку перед початком купального сезону дно акваторії, відведене для купання людей, має бути обстежене водолазним підрозділом аварійно-рятувальної служби і очищене від сторонніх предметів. Замовнику видається паспорт пляжу, форма якого встановлена у додатку 1 до Правил, який повинен містити погодження органів санітарного контролю ДСНС та інших. Додатками до паспорту пляжу є (п. 2.7 Правил):
• паспорт підводної частини акваторії пляжу;
• акт водолазного обстеження дна акваторії пляжу;
• карта виміру глибин дна акваторії пляжу;
• акт про усунення перешкод з дна акваторії пляжу.
Просимо роз’яснити з яких підстав замовник вимагає лише додаток до основного документа – паспорту пляжу, якщо додаток паспорт підводної частини акваторії пляжу не є документом, що засвідчує придатність пляжу (наземної та підводної частин) до експлуатації.
Така ситуація можлива тільки тоді, коли вузьке коло потенційних учасників, в тому числі і потенційного переможця, володіє виключно паспортом підводної частини акваторії пляжу, при цьому сам паспорт пляжу відсутній, а отже і погодження уповноважених державних органів на його експлуатацію.
Зважаючи на вищевикладене, просимо роз’яснити вищенаведені положення тендерної документації та для однакового розуміння всіма учасниками змісту тендерної документації внести відповідні зміни (за необхідності).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Дякуємо за запитання. Замовником прийнято рішення про внесення змін до ТД.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2017-07-12-000234-b.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ВЕЛМЕРІ КОНСАЛТ", Код ЄДРПОУ:40587704
Дата подання: 14 липня 2017 15:03
Вимога про усунення порушень під час проведення закупівлі
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємося до замовника через електронну систему закупівель з вимогою щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі , а саме - з вимогою про внесення змін та усунення дискримінаційних умов, які містяться у тендерній документації.
Тендерна документація замовника містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить частині четвертій статті 22 Закону.
Дискримінаційні умови встановлені замовником у технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації, та полягають у наступному: замовник визначив, що кімнати гігієни (туалет і душ) повинні бути розташованими в кімнаті проживання дітей та приєднаними до централізованої каналізаційної системи. Така умова є дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь у закупівлі потенційних учасників, спальні корпуси яких мають дещо іншу конструкцію - санвузол у блоці з двох або більше кімнат, на поверсі, на кілька кімнат або інше.
Обґрунтування наступне: згідно із законодавством ДЗОВ повинні надавати послуги, якість яких відповідає Державному соціальному стандарту оздоровлення та відпочинку дітей, який і закріплює нормативи розміщення дітей для оздоровлення та відпочинку на території, у будинках та приміщеннях ДЗОВ (ДСанПін 5.5.5.23-99). Вказані нормативи не містять обов'язкових вимог про розташування санітарних вузлів безпосередньо у кімнатах проживання дітей. Так само відсутні такі вимоги і у Державних правилах розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладів. Отож така вимога є безпідставною, оскільки не відповідає законодавству у цій галузі.
Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань.
Додатковим доказом того, що така умова не може бути обов’язковою є те, що наявність санвузла в кімнаті є лише підставою для присвоєння максимального балу за одним із багатьох критеріїв під час атестації закладу, але ніяк не обов’язковою умовою (наказ Мінсоцполітики від 15.09.2016 №1029). Заклади з вищою або першою категорією атестації можуть мати санітарні вузли на поверсі або на вулиці, при цьому їх послуги з відпочинку і оздоровлення дітей повністю відповідають вимогам законодавства у цій галузі. Але у закупівлі, яку проводить тендерний комітет замовника, вони взяти участь не можуть через встановлену дискримінаційну умову. Такий критерій може встановлюватися як альтернативний під час оцінки якості послуг, але ніяк не обов’язковий, дискримінуючий.
Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу) можливість участі у торгах ДЗОВ, які мають спальні корпуси з санітарними вузлами в інших місцях, окрім у кімнаті. У разі подання тендерних пропозицій учасниками, які розміщують дітей у кімнатах без наявності в них санітарних вузлів, їх пропозиції, навіть за умови повної відповідності усім вимогам законодавства у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, підлягають відхиленню відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону як такі, що не відповідають умовам тендерній документації.
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону.
Зважаючи на вищевикладене, просимо замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
У випадку залишення дискримінаційних умов будемо змушені звернутися до органу оскарження.
Розгорнути
Згорнути
Тендерна документація замовника містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить частині четвертій статті 22 Закону.
Дискримінаційні умови встановлені замовником у технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації, та полягають у наступному: замовник визначив, що кімнати гігієни (туалет і душ) повинні бути розташованими в кімнаті проживання дітей та приєднаними до централізованої каналізаційної системи. Така умова є дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь у закупівлі потенційних учасників, спальні корпуси яких мають дещо іншу конструкцію - санвузол у блоці з двох або більше кімнат, на поверсі, на кілька кімнат або інше.
Обґрунтування наступне: згідно із законодавством ДЗОВ повинні надавати послуги, якість яких відповідає Державному соціальному стандарту оздоровлення та відпочинку дітей, який і закріплює нормативи розміщення дітей для оздоровлення та відпочинку на території, у будинках та приміщеннях ДЗОВ (ДСанПін 5.5.5.23-99). Вказані нормативи не містять обов'язкових вимог про розташування санітарних вузлів безпосередньо у кімнатах проживання дітей. Так само відсутні такі вимоги і у Державних правилах розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладів. Отож така вимога є безпідставною, оскільки не відповідає законодавству у цій галузі.
Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань.
Додатковим доказом того, що така умова не може бути обов’язковою є те, що наявність санвузла в кімнаті є лише підставою для присвоєння максимального балу за одним із багатьох критеріїв під час атестації закладу, але ніяк не обов’язковою умовою (наказ Мінсоцполітики від 15.09.2016 №1029). Заклади з вищою або першою категорією атестації можуть мати санітарні вузли на поверсі або на вулиці, при цьому їх послуги з відпочинку і оздоровлення дітей повністю відповідають вимогам законодавства у цій галузі. Але у закупівлі, яку проводить тендерний комітет замовника, вони взяти участь не можуть через встановлену дискримінаційну умову. Такий критерій може встановлюватися як альтернативний під час оцінки якості послуг, але ніяк не обов’язковий, дискримінуючий.
Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу) можливість участі у торгах ДЗОВ, які мають спальні корпуси з санітарними вузлами в інших місцях, окрім у кімнаті. У разі подання тендерних пропозицій учасниками, які розміщують дітей у кімнатах без наявності в них санітарних вузлів, їх пропозиції, навіть за умови повної відповідності усім вимогам законодавства у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, підлягають відхиленню відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону як такі, що не відповідають умовам тендерній документації.
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону.
Зважаючи на вищевикладене, просимо замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
У випадку залишення дискримінаційних умов будемо змушені звернутися до органу оскарження.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
19 липня 2017 09:02
Відповідно до п.3 ч.1 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі (надалі – Закон) тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Тендерною документацією на закупівлю послуг центрів і будинків відпочинку (путівки для відпочинку), затвердженою на засіданні тендерного комітету 11.07.2017 р. протокол №9, в ч.6 розділу ІІІ зазначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема однією вимогою замовника щодо якісної характеристики до предмета закупівлі є - місце розташування: кімнати гігієни (туалет, душ): в кімнаті проживання, та які мають бути приєднані до централізованої каналізаційної системи.
Отже, наявність кімнат гігієни в кімнатах проживання – є тією технічною та якісною характеристикою предмету закупівлі, яку встановив замовник щодо послуги, котру закуповує. Стаття 34 Закону України „Про оздоровлення та відпочинок дітей” передбачає, що формою державного контролю є державна атестація дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, яка проводиться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Такий порядок проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 426 . В пункті 8 Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій зазначено, що за результатами державної атестації закладу може бути присвоєна вища, перша, друга або третя категорія. Критерії присвоєння закладу відповідної категорії затверджуються Мінсоцполітики. Так наказом Міністерства соціальної політики України від 15.09.2016 № 1029 «Про затвердження Критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії» були затверджені критерії присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії. Зокрема при наданні балів за параметри, котрі підлягають оцінці - "Розташування санвузлів, у яких є вбиральні, вмивальні з мийками для ніг, кабіни особистої гігієни для дівчаток, душові кабіни" саме у кімнатах, дійсно надається найбільша кількість балів. За розташування кімнат гігієни в інших місцях, кількість балів надається нижча, однак закладу може бути присвоєно першу чи вищу категорію, за загальною сумою балів. Оскільки, при відповідній категорії закладу, вищій або першій, кімнати гігієни можуть знаходитись також не в кімнатах проживання, що не задовольняє вимог Замовника щодо якості предмета закупівлі, Замовником і було конкретизовано в тендерній документації, наявність кімнат гігієни саме в кімнатах проживання, виходячи з того, що метою Замовника є забезпечення найбільш комфортних умов проживання та оздоровлення дітей в закладах оздоровлення та відпочинку
Звертаємо увагу, що Замовник не зобов’язаний зазначати такі технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі, які б дозволили всім надавачам послуг центрів і будинків відпочинку, приймати участь у торгах, за рахунок погіршення якості цих послуг. Замовник вправі передбачати якість послуги, яку закуповує, без створення штучних дискримінаційних умов. В той же час Замовник не встановлює якісь конкретні вимоги щодо технічних чи якісних характеристик до самих кімнат гігієни, які знаходяться в кімнатах проживання, щоб дійсно було дискримінаційною вимогою, та обмежувало участь учасників.
Відповідно вимога не підлягає задоволення, оскільки є необґрунтованою та містить безпідставні звинувачення в корупційних діяннях, оскільки тендерна документація не містить дискримінаційних критеріїв.
Тендерною документацією на закупівлю послуг центрів і будинків відпочинку (путівки для відпочинку), затвердженою на засіданні тендерного комітету 11.07.2017 р. протокол №9, в ч.6 розділу ІІІ зазначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема однією вимогою замовника щодо якісної характеристики до предмета закупівлі є - місце розташування: кімнати гігієни (туалет, душ): в кімнаті проживання, та які мають бути приєднані до централізованої каналізаційної системи.
Отже, наявність кімнат гігієни в кімнатах проживання – є тією технічною та якісною характеристикою предмету закупівлі, яку встановив замовник щодо послуги, котру закуповує. Стаття 34 Закону України „Про оздоровлення та відпочинок дітей” передбачає, що формою державного контролю є державна атестація дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, яка проводиться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Такий порядок проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 426 . В пункті 8 Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій зазначено, що за результатами державної атестації закладу може бути присвоєна вища, перша, друга або третя категорія. Критерії присвоєння закладу відповідної категорії затверджуються Мінсоцполітики. Так наказом Міністерства соціальної політики України від 15.09.2016 № 1029 «Про затвердження Критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії» були затверджені критерії присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії. Зокрема при наданні балів за параметри, котрі підлягають оцінці - "Розташування санвузлів, у яких є вбиральні, вмивальні з мийками для ніг, кабіни особистої гігієни для дівчаток, душові кабіни" саме у кімнатах, дійсно надається найбільша кількість балів. За розташування кімнат гігієни в інших місцях, кількість балів надається нижча, однак закладу може бути присвоєно першу чи вищу категорію, за загальною сумою балів. Оскільки, при відповідній категорії закладу, вищій або першій, кімнати гігієни можуть знаходитись також не в кімнатах проживання, що не задовольняє вимог Замовника щодо якості предмета закупівлі, Замовником і було конкретизовано в тендерній документації, наявність кімнат гігієни саме в кімнатах проживання, виходячи з того, що метою Замовника є забезпечення найбільш комфортних умов проживання та оздоровлення дітей в закладах оздоровлення та відпочинку
Звертаємо увагу, що Замовник не зобов’язаний зазначати такі технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі, які б дозволили всім надавачам послуг центрів і будинків відпочинку, приймати участь у торгах, за рахунок погіршення якості цих послуг. Замовник вправі передбачати якість послуги, яку закуповує, без створення штучних дискримінаційних умов. В той же час Замовник не встановлює якісь конкретні вимоги щодо технічних чи якісних характеристик до самих кімнат гігієни, які знаходяться в кімнатах проживання, щоб дійсно було дискримінаційною вимогою, та обмежувало участь учасників.
Відповідно вимога не підлягає задоволення, оскільки є необґрунтованою та містить безпідставні звинувачення в корупційних діяннях, оскільки тендерна документація не містить дискримінаційних критеріїв.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2017-07-12-000234-b.c2
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ТОВ Прибрежний, Код ЄДРПОУ:30894003
Дата подання: 21 липня 2017 18:18
Дата подання: 21 липня 2017 18:18
СКАРГА щодо неправомірного встановлення замовником у тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Тендерним комітетом Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) 12 липня 2017 року оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію на закупівлю – код ДК 021:2015 – 55240000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (путівки для відпочинку) (далі – Процедура закупівлі), очікувана вартість закупівлі складає 3 582 600,00 грн., кінцевий строк подання тендерних пропозицій 27 липня 2017 до 17:00.
Відповідно до абзацу першого частини другої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) скарги, що стосуються тендерної документації (далі – ТД) та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Отож, ця скарга подана з дотриманням вимог частини другої статті 18 Закону.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси суб’єкта оскарження:
Законодавством, яке визначає основні засади державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, повноваження органів виконавчої влади (яким є зокрема і Замовник) і органів місцевого самоврядування, правові, фінансові та організаційні засади утворення і діяльності дитячих закладів оздоровлення і відпочинку, є зокрема Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 №375-VI та інші нормативно-правові акти, прийняті на його виконання. Отож, і замовники і учасники при організації оздоровлення та відпочинку дітей, в тому числі під час проведення закупівлі повинні дотримуватися вимог цього закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Прибрежний» (по тексту – суб’єкт оскарження) провадить свою діяльність відповідно до вимог вказаного закону та є суб’єктом господарювання, який надає послуги, що відповідають предмету закупівлі за цією Процедурою закупівлі, та має практичну здатність надавати послуги центрів і будинків відпочинку (путівки для відпочинку), а отже може бути учасником Процедури закупівлі.
Суб’єкт оскарження, маючи намір взяти участь у Процедурі закупівлі, під час детального вивчення ТД для підготовки тендерної пропозиції виявив, що Замовник у технічній специфікації, яка є складовою частиною ТД, встановив дискримінаційні умови, які перешкоджають суб’єкту оскарження взяти участь у Процедурі закупівлі, суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок встановлення яких порушено право та законні інтереси суб’єкта оскарження, а саме: Замовник у технічних специфікації до ТД встановив такі вимоги до місцезнаходження санітарних вузлів відносно кімнат проживання дітей, що обмежують конкуренцію та дискримінують суб’єкта оскарження й інших потенційних учасників Процедури закупівлі.
Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають суб’єкту оскарження взяти участь у Процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (зокрема дискримінації суб’єкта оскарження), доводять наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб’єкта оскарження з приводу рішення Замовника (а саме – рішення щодо затвердження ТД), що суперечить принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону, та вимогам частини четвертої статті 22 Закону.
Замовник у пункті 6 розділу ІІІ ТД замовник вказав, що однією з вимог технічної специфікації є – «місце розташування кімнат гігієни (туалет, душ) в кімнаті проживання, та які мають бути приєднані до централізованої каналізаційної системи». Така умова є дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь у цій закупівлі потенційних учасників, спальні корпуси яких мають дещо іншу конструкцію - санвузол у блоці з двох або більше кімнат, на поверсі, на кілька кімнат, на вулиці окремо від спальних корпусів або інше.
Згідно із Законом України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 №375-VI дитячий заклад оздоровлення та відпочинку (далі – ДЗОВ) - постійно або тимчасово діючий, спеціально організований або пристосований заклад, призначений для оздоровлення, відпочинку, розвитку дітей, що має визначене місце розташування, матеріально-технічну базу, кадрове забезпечення та технології для надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей відповідно до державних соціальних стандартів надання послуг з оздоровлення та відпочинку. Отож суб’єкти господарювання, які провадять свою господарську діяльність у цій сфері, повинні відповідати Державному соціальному стандарту оздоровлення та відпочинку дітей.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 №375-VI нормативи розміщення дітей (саме там містяться вимоги до санітарних вузлів) для оздоровлення та відпочинку на території, у будинках і приміщеннях ДЗОВ є складовою частиною Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку дітей, який затверджений наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 13.08.2009 №2881 (далі – державний стандарт). Пунктом 2.2. вказаного державного стандарту закріплено, що нормативи розміщення дітей для оздоровлення та відпочинку на території, у будинках і приміщеннях дитячих закладів оздоровлення та відпочинку визначаються відповідно до Державних санітарних правил і норм «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 №23.
У пункті 4.5. ДСанПіН 5.5.5.23-99 містяться тільки вимоги, що кожна вікова група повинна мати наступний набір приміщень для проживання: житлові кімнати (4 кв.м на 1 дитину); санвузли окремі для хлопчиків і дівчаток (6 кв.м на 1 - 2 спальні кімнати), що включають вмивальні з мийками для ніг, вбиральні, кабіни особистої гігієни дівчаток (4 кв.м на одну вікову групу), душові кабіни; кімнати денного перебування, у літніх умовах - веранди із розрахунку не менше 1 кв. м на одне місце, приміщення обслуговування, у тому числі передпокій - гардеробна (0,8 кв.м на одне місце), приміщення для зберігання валіз, прання, приміщення персоналу (18 кв.м на вікову групу) з підсобними приміщеннями (15 кв.м). Вказані нормативи не містять обов'язкових вимог щодо розташування санітарних вузлів безпосередньо у кімнатах проживання дітей. Так само відсутні такі вимоги і у Державних правилах розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладів, затверджених наказом МОЗ України від 19.06.1996 №172.
Отож, вимога замовника, встановлена у ТД, щодо обов’язкового місцезнаходження кімнат гігієни (туалет, душ) безпосередньо у кімнаті проживання є безпідставною, оскільки не є обов’язковою згідно із законодавством у цій галузі.
Додатковим доказом того, що така умова не може бути обов’язковою є те, що наявність санвузла в кімнаті є лише підставою для присвоєння більш високого балу за одним із багатьох критеріїв під час атестації закладу, але ніяк не обов’язковою умовою (наказ Мінсоцполітики від 15.09.2016 №1029). Заклади з вищою або першою категорією атестації можуть мати санітарні вузли на поверсі або на вулиці, при цьому їх послуги з відпочинку і оздоровлення дітей повністю відповідають вимогам законодавства у цій галузі та державним стандартам. Але у закупівлі, яку проводить тендерний комітет замовника, вони взяти участь не можуть через встановлену дискримінаційну умову.
Суб’єкт оскарження не заперечує, що наявність санітарного вузла у кімнаті свідчить про підвищену комфортність умов проживання, що є одним із якісних критеріїв. Такий критерій може встановлюватися як альтернативний (неціновий) під час оцінки якості послуг, але ніяк не обов’язковий, дискримінуючий. При застосуванні такої комбінованої методики оцінки участь у закупівлі могли б взяти усі зацікавлені особи (як те передбачено статтею 20 Закону), а при оцінці тендерних пропозицій поряд з ціною враховувалися б і якісні показники послуг учасників.
Проте замовник цього не зробив, а своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу) можливість участі у торгах ДЗОВ, які мають спальні корпуси з санітарними вузлами в інших місцях, окрім у кімнаті. У разі подання тендерних пропозицій такими учасниками, які розміщують дітей у кімнатах без наявності в них санітарних вузлів, їх пропозиції, навіть за умови повної відповідності усім вимогам законодавства у сфері оздоровлення та відпочинку дітей та ТД, підлягають відхиленню відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону як такі, що не відповідають умовам ТД.
Під час проведення цієї закупівлі фізична чи юридична особа звернулася до замовника у порядку частини першої статті 23 Закону (звернення оприлюднено в електронній системі закупівель без ідентифікації особи) з вимогою щодо усунення саме цього допущеного порушення під час проведення закупівлі. Проте замовник не вжив належних заходів для усунення встановленої дискримінаційної вимоги, натомість відповів, що «Звертаємо увагу, що Замовник не зобов’язаний зазначати такі технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі, які б дозволили всім надавачам послуг центрів і будинків відпочинку, приймати участь у торгах, за рахунок погіршення якості цих послуг.»
Тобто всупереч умовам застосування процедури відкритих торгів, встановленим статтею 20 Закону, - тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи, та вимогам, встановленим частиною четвертою статті 22 Закону, - ТД не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, ЗАМОВНИК ВИЗНАВ, ЩО ВІН У ТД ВСТАНОВИВ ВИМОГИ, ЯКІ НЕ ДОЗВОЛЯЮТЬ ВСІМ НАДАВАЧАМ ПОСЛУГ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ЗАКУПІВЛІ, оскільки і не зобов’язаний це робити.
Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Вважаємо, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань.
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що ТД містить умови, що обмежують конкуренцію та дискримінують суб’єкта оскарження, як учасника Процедури закупівлі, а рішення, прийняті Замовником під час проведення Процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, на підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Прибрежний» просить:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушення замовником процедури закупівлі (оголошення UA-2017-07-12-000234-b), зобов’язати замовника усунути вказану дискримінаційну умову, що зазначена в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації, та зобов’язати замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 25 липня 2017 20:01
рішення від 25.07.2017 № 4879+лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 25 липня 2017 20:01
інформація про резолютивну частину рішення від 10.08.2017 № 5406.pdf
Дата публікації: 11 серпня 2017 14:44
Рішення від 10.08.2017 № 5406.pdf
Дата публікації: 15 серпня 2017 19:35
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 18 серпня 2017 15:44
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ Курортне об'єднання "Сонячний берег" |
3 578 400,00
UAH з ПДВ
|
3 578 400,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я» |
3 580 920,00
UAH з ПДВ
|
3 580 920,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ Курортне об'єднання "Сонячний берег" #31411444 |
Переможець |
3 578 400,00
UAH з ПДВ
|
21 серпня 2017 21:43
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 грудня 2017 10:55
|
дод.угода 3.pdf | зміни до договору |
27 грудня 2017 10:54
|
Електронний підпис | зміни до договору |
24 жовтня 2017 10:52
|
Дод.угода 2.pdf | зміни до договору |
24 жовтня 2017 10:49
|
Електронний підпис | зміни до договору |
09 вересня 2017 18:04
|
Додаткова угода 1.pdf | зміни до договору |
09 вересня 2017 18:02
|
Електронний підпис | укладений |
09 вересня 2017 17:47
|
Електронний підпис | укладений |
09 вересня 2017 17:39
|
Специфікація.pdf | укладений |
09 вересня 2017 17:29
|
договір 4.pdf | укладений |
09 вересня 2017 17:29
|
договір 3.pdf | укладений |
09 вересня 2017 17:29
|
договір 2.pdf | укладений |
09 вересня 2017 17:29
|
договір 1.pdf | укладений |
09 вересня 2017 17:29
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 08 вересня 2017 |
Дата публікації змін до договору: | 09 вересня 2017 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Фінансування перенесено на 2018 рік. |
Номер договору про закупівлю: | 3-т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 23 жовтня 2017 |
Дата публікації змін до договору: | 24 жовтня 2017 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 3.1.Ціна Договору становить 3 578 400,00 (Три мільйони п’ятсот сімдесят вісім тисяч чотириста грн. 00 коп.) гривень. Фінансування 2017 року становить – 682 600 грн. 00 коп. без ПДВ. Фінансування 2018 р . – 2 895 800 грн. 00 коп. без ПДВ». 5.2. Термін надання Послуг: 21 календарний день. Період: вересень-жовтень 2017 року, червень-липень 2018 року.» |
Номер договору про закупівлю: | 3-т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3т |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 27 грудня 2017 |
Дата публікації змін до договору: | 27 грудня 2017 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 3.1.Ціна Договору становить 3 578 400,00 (Три мільйони п’ятсот сімдесят вісім тисяч чотириста грн. 00 коп.) гривень. Фінансування 2017 року становить – 459 228 грн. 00 коп. без ПДВ. Фінансування 2018 р . – 3 119 172 грн. 00 коп. без ПДВ |
Номер договору про закупівлю: | 3-т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3-т |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |