Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

природний газ
Очікувана вартість
936 345,11 UAH
UA-2016-09-16-000442-b 51bddc5389704bd2861680eb44edf3c1
Відкриті торги    Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Грінер-Шаган Мар'яна Мар'янівна

+380343122189 hosphr@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Відділ освіти Галицької районної державної адміністрації
Код ЄДРПОУ: 02143494
Місцезнаходження: 77100, Україна , Івано-Франківська обл., місто Галич, вул. Винниченка 8
Контактна особа: Грінер-Шаган Мар'яна Мар'янівна
+380343122189
hosphr@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 16 вересня 2016 17:00
Звернення за роз’ясненнями: до 23 вересня 2016 16:00
Оскарження умов закупівлі: до 29 вересня 2016 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 03 жовтня 2016 16:00
Очікувана вартість: 936 345,11 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 9 363,45 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00%

Інформація про предмет закупівлі

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
121705 м.куб
природний газ
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 77100, Україна, Івано-Франківська область, Галицький район, навчальні заклади
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2016
ДК 021:2015: 09123000-7 — Природний газ
ДК 016:2010: 06.20.1 — Газ природний, скраплений або в газоподібному стані

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
16 вересня 2016 17:04
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
16 вересня 2016 17:02
ПРОЕКТ ДОГОВОРУ.doc
16 вересня 2016 17:00
Газ.doc

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

транспортування
Дата подання: 21 вересня 2016 17:24
В проекті Договору пункт 12.5 вказує що "1.5. Передача газу за цим Договором здійснюється на межах балансової належності об'єктів Споживача відповідно до актів розмежування ділянок обслуговування (далі – пункти призначення)." Це означає що Постачальник повинен включити в ціну природного газу не тільки магістральний транспорт але ще й розподільчий. Вважаємо, що включення до ціни газу послуг з транспортування не відповідає вимогам законодавства, з наступних підстав. Так, пунктом 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. Таким чином, у сфері державних закупівель законодавець дотримується загального підходу, що послуги, роботи, товари є окремими самостійними об’єктами цивільного обороту. Аналогічної позиції законодавець дотримується у газовій сфері, зокрема у Законі України «Про ринок природного газу. Так, у пункті 31 статті 1 даного Закону визначено, що природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) – суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск – 760 міліметрів ртутного стовпа і температура – 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією, тобто товаром. Реалізація природного газу як товару безпосередньо споживачам здійснюється на підставі укладених з ними договорів постачальниками, що становить сутність господарської діяльності з постачання природного газу. З метою імплементації Третього енергетичного пакету, Верховною Радою України в Законі України «Про ринок природного газу» відображена одна з основних вимог цього пакету: відокремлення постачання природного газу від його транспортування, що включає в собі розподіл та транспортування. Так, відповідно до пункту 35 статті 1 даного Закону розподіл природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу, а відповідно до пункту 45: транспортування природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Крім того, що встановлена пряма заборона одночасно займатися одночасно такими видами господарської діяльності як постачання та транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що це є послуги. Виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу. Також, на відміну від ринку постачання природного газу, який є суміжним ринком, транспортування і розподіл природного газу знаходяться у стані природної монополії, і ці послуги можуть надаватися виключно окремими суб’єктами: Оператором ГТС (ПАТ «УКРТРАНСГАЗ») і відповідним Оператором ГРМ. Звертаю Вашу увагу на те, що відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг, природний газ віднесений до продукції, а транспортування – до послуг. За наведених обставин, постачальник природного газу як учасник торгів не має можливості включати до ціни газу витрати на транспортування природного газу. Тому, пропонуємо привести документацію конкурсних торгів у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Згідно роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 №3302-05/40083-06 «Щодо закупівлі природного газу та послуг з розподілу природного газу» постачання природного газу споживач здійснює закупівлю природного газу, як товару.
Згідно п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Водночас, відповідно до п.5 р.2 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мiнiстерства економічного розвитку i торгiвлi України від 17.03.2016р. №454, якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Принагідно звертаємо увагу, що тендерна документація, щодо закупівлі природного газу, не містить вимогу, щодо включення у ціну на товар, який учасник пропонує надати за Договором, вартість послуг з розподілу природного газу, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників.
Оскільки чинним законодавством не передбачено типової форми договору постачання природного газу для споживачів (крім побутових), постачання природного газу, у тому числі, для бюджетних установ та організацій здійснюється на підставі договору, що укладається відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів та за вільними цінами, що встановлюються між постачальником та споживачем.
Таким чином, ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст.12 Закону України «Про ринок природного газу», а також з урахуванням п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник включає до вартості ціни тендерної пропозиції послуги, пов’язані з постачанням газу, в тому числі витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, навантаження та розвантаження, страхування та усіх інших витрат, та не включає до вартості пропозиції конкурсних торгів вартість послуг з розподілу природного газу.
Звертаємо увагу, що Закон України «Про ринок природного газу» не має жодної заборони для постачальників природного газу займатися одночасно такими видами господарської діяльності як: постачання та транспортування природного газу.
Окрім того, відповідно до ч.1 ст.2 Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2496 від 30.09.2015р. «Про затвердження Правил постачання природного газу», підставою для постачання природного газу споживачу, в першу чергу, є наявність об’єкту, який підключений до газотранспортної системи та присвоєний споживачу Оператором газорозподільної системи персональний ЕІС-код, як суб’єкту ринку природного газу.
Також слід зазначити, що відповідно до ст.19 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем».
Відповідно до п.39 ст.1 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач». З чого вбачається, що кожний постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи.
Також, Кодексом газотранспортної системи, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року № 2493, передбачена можливість суб'єктам ринку, які бажають транспортувати газ до прямих споживачів, укласти з оператором газотранспортної системи відповідний договір на транспортування природного газу.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля товару може включати зокрема послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів, будь-яких інших обмежень Закон України «Про публічні закупівлі» не містить, а відповідно посилання скаржника на порушення тендерної процедури є необґрунтованим.
аналогічний договір
Дата подання: 21 вересня 2016 17:25
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством. Частиною другою статті 16 Закону визначається, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому, Законом не передбачено переліку документів, що можуть вимагатись замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. В той же час, Законом не встановлено критеріїв визначення такого поняття як "аналогічний договір". Статтею 3 Закону встановлено, що одним з принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників, що підтверджується вимогами частини 4 статті 22 Закону, якою встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У статті 16 Закону відсутнє будь-яке обмеження щодо періоду належного виконання аналогічних договорів. Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність такого досвіду, а не період його набуття. Встановлюючи вимогу до Учасника надавати у складі пропозиції конкурсних торгів копій договорів постачання природного газу за останні два роки, Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі учасникам, які не виконували аналогічні договори впродовж останніх двох років, однак мають досвід виконання аналогічних договорів за більш ранні періоди. Аналогічну позицію займає Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у рішенні No 908-р/пк-ск від 11.06.2015 за скаргою приватного підприємства "ВОСТОКСЕРВІС", у якій підприємство стверджувало, що кваліфікаційна вимога щодо підтвердження виконання аналогічних договорів «не повинна бути пов'язана з певним періодом у часі, зокрема, з конкретними роками». Задовольняючи таку скаргу Колегія вказує, що «вимога Документації щодо необхідності надання учасниками Процедури закупівлі у складі пропозицій конкурсних торгів не менше трьох договорів, які були укладені в 2013-2014 роках, є дискримінаційною по відношенню до підприємств, у тому числі Скаржника, які не мають змоги надати копію аналогічного договору. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, зокрема, недискримінація учасників». Таким чином, з огляду на вищевикладене, наше підприємство звертається до вас з пропозицією внести зміни до Документації конкурсних торгів, виключивши слова «за 2015-2016 роки»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені кваліфікаційні критерії, які Замовник може встановлювати до учасників процедури закупівлі. При цьому цим Законом Замовнику надається право визначати перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зокрема як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
З 01.10.2015 р. набрав чинності Закон України «Про ринок природного газу» від 09.04.2015 №329-VIII, який визначає правові засади функціонування ринку природного газу України, заснованого на принципах вільної конкуренції, належного захисту прав споживачів та безпеки постачання природного газу, а також здатного до інтеграції з ринками природного газу держав - сторін Енергетичного Співтовариства, у тому числі шляхом створення регіональних ринків природного газу.
На виконання Закону України «Про ринок природного газу» було прийнято ряд підзаконних нормативно-правових актів, зокрема: Розпорядження уряду від 09.12.2015р. №1307-р; Постанови НКРЕКП від 30.09.2015р. (№2493, №2494; №2495, №2496); Постанови НКРЕКП від 30.09.2015 щодо типових договорів, які набрали чинності 01.12.2015р. (№2497, №2498, №2499, №2500, №2501) та інші.
Тому, вимога щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору саме за 2015-2016 роки цілком обґрунтована та правомірна.
Аналогічну позицію займає: Вищий господарський суд України (Постанова №24/112пн від 11.02.2009р.), Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України (рішення: №919-р/пк-ск від 06.08.2014р., №972-Р/ПК-СК від 19.09.2012р.), Департамент регулювання державних закупівель Мiнiстерства економічного розвитку i торгiвлi України (роз’яснення: №3302-05-21952-07 від 07.07.2015р., №3302-05-21954-07 від 07.07.2015р., №3302-05-22361-03 від 09.07.2015р.).
Принагідно звертаємо увагу, що відповідно до п.1 ч.1 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 03 жовтня 2016 16:00

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ТОВ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКГАЗ ЗБУТ 936 344,72
UAH з ПДВ
936 344,72
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

03 жовтня 2016 10:53
Установчі документи.pdf
03 жовтня 2016 10:53
Пропозиція.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКГАЗ ЗБУТ

Інформація про відміну

Дата відміни
03 жовтня 2016 16:00
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій