Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Лічильники
Meters
Meters
Очікувана вартість
301 572 239,00 UAH
UA-2021-03-02-006297-a ● 98c279938e7348878f74fa019bc9bf57
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" |
Код ЄДРПОУ: | 00131954 |
Вебсайт: | https://www.oblenergo.kharkov.ua |
Місцезнаходження: | 61037, Україна , Харківська область обл., Харків, ВУЛИЦЯ ПЛЕХАНІВСЬКА, будинок 149 |
Контактна особа: |
Яковенко Олег Валерійович 057-740-13-75 yakovenko.oleg@obl.kh.energy.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | JSK"Kharkivoblenergo" |
National ID: | 00131954 |
Contact point: |
Yakovenko Oleg 057-740-13-75 yakovenko.oleg@obl.kh.energy.gov.ua |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 02 березня 2021 16:35 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 31 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 квітня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 10 квітня 2021 00:00 |
Очікувана вартість: | 301 572 239,00 UAH з ПДВ |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Publication date: | 02 березня 2021 16:35 |
Enquiries until: | 31 березня 2021 00:00 |
Complaints submission until: | до 06 квітня 2021 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 10 квітня 2021 00:00 |
Information
Estimated total value: | 301 572 239 UAH including VAT |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:38550000-5: Лічильники
Scope of the procurement
Джерело фінансування - власні кошти
Джерело фінансування - власні кошти
Тендерна документація
01 квітня 2021 16:10 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 квітня 2021 16:10 |
Тендерна документація торги з публікацією на англійській мові зміни.doc | |
01 квітня 2021 16:10 |
Оголошення про проведення відкритих торгів зміни.docx | |
01 квітня 2021 16:10 |
Перелік внесених змін 2.doc | |
25 березня 2021 16:09 |
Тендерна документація додаток № 2 зміни.doc | |
25 березня 2021 16:09 |
Перелік внесених змін.doc | |
02 березня 2021 16:32 |
Тендерна документація додаток № 4.doc | |
02 березня 2021 16:32 |
Тендерна документація додаток № 6.doc | |
02 березня 2021 16:32 |
Тендерна документація додаток № 3.doc | |
02 березня 2021 16:32 |
Тендерна документація додаток № 5.doc | |
02 березня 2021 16:32 |
Тендерна документація додаток № 1.doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Reference
Дата подання: 05 березня 2021 18:30
Дата відповіді: 12 березня 2021 15:48
For info only:
Below is the answer of other buyer to THE SAME requirement for amendment to the contract:
Відповідь на вимогу
Дата відповіді
05.03.21, 18:23
Коментар до відповіді
Шановний Учаснику! Ми вдячні Вам, що Ви звернули увагу на нашу закупівлю і вдячні за Ваші зауваження. Документація закупівлі готувалась у дещо обмежені терміни і містить деякі недопрацювання. Ваші зауваження опрацьовуються та готуються зміни до документації торгів. Після оприлюднення змін до документації у Вас буде час на їх вивчення та можливість звернутись за додатковими роз'ясненнями. За необхідності термін подання пропозицій може бути продовжено.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Ваше питання не зрозуміле. Яким саме чином воно відноситься до предмету закупівлі?
Закупівля проводиться відповідно до норм чинного законодавства України. Мовою тендерної документації є українська. Вимоги до предмету закупівлі викладені в тендерній документації.
Закупівля проводиться відповідно до норм чинного законодавства України. Мовою тендерної документації є українська. Вимоги до предмету закупівлі викладені в тендерній документації.
Підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам
Дата подання: 12 березня 2021 09:58
Дата відповіді: 17 березня 2021 09:57
Підкажіть будь-ласка стосовно наступного питання
Додаток 1 Тендерної документації встановлює Кваліфікаційні критерії та документи, що підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема п.3 ч.1 Додатку 1 ТД встановлює квалафікаційний критерій "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)". Так серед документів, які повинен надати Учасник для підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію є "лист (-и)-відгук (-и) із зазначенням дати і номеру договору з інформацією про належне його виконання в повному обсязі стосовно якості, кількості та строків виконання"
Також ч.3 Додатку 1 ТД втановлює додаткову вимогу щодо надання "листів-відгуків (не менше 3-х) щодо підтвердження ділової репутації учасника від попередніх контрагентів (покупців) із зазначенням дати і номеру договору та інформації про належне виконання договору стосовно якості, кількості та строків виконання"
Питання стосується того, скільки листів-відгуків Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції для підтвердження відповідності п.3 ч.1 та ч.3 Додатку 1? А також скільки необхідно надати копій виконаних аналогічних до предмету закупівлі договорів з підтвердженням їх виконання та розрахунків для підтвердження відповідності п.3 ч.1 Додатку 1 ТД?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Дякуємо за Ваше звернення.
Тендерна документація складена у відповідності до норм чинного законодавства. Будь-ласка читайте уважніше тендерну документацію.
Тендерна документація складена у відповідності до норм чинного законодавства. Будь-ласка читайте уважніше тендерну документацію.
Електронний підпис
Дата подання: 12 березня 2021 11:01
Дата відповіді: 17 березня 2021 10:56
Тендерна документація містить вимогу щодо обов’язкового накладання Учасником кваліфікований електронний підпис (КЕП) відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». Чи можливо накласти чинний ЕЦП з типом "удосконалений" замість КЕП?
Відповідь: Доброго дня. Дякуємо за Ваше звернення.
Тендерна документація складена у відповідності до норм чинного законодавства. Будь-ласка читайте уважніше тендерну документацію.
Тендерна документація складена у відповідності до норм чинного законодавства. Будь-ласка читайте уважніше тендерну документацію.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-03-02-006297-a.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: SENSO DYNAMICS LLC, Код ЄДРПОУ:7416638
Дата подання: 02 березня 2021 19:00
Contract
Dear Buyer,
Your Contract draft is okay except:
1. It is tailored exclusively for resident vendors. Non-Residents are not providing tax registration and tax invoices. Same way non-resident seller cannot supply DDP.
DDP is a term, which is applicable only for payer of VAT and other taxes. In Ukraine – for residents. If non-resident shall pay VAT - he is resident (like Putin's "babushka and dedushka"). Foreign/non-resident vendors may supply only DAP. If you would want seller to pay for unloading – it is even impossible in term DAP, only in term DPU. But DPU is including customs clearance and shall be made only by resident, same as DDP. Same is touching upon Tax Invoice - it is only for resident vendors.
See extract from Ukrainian Law with explanation, as well as useful table of actual now INCOTERMS 2020. On practice, foreign vendor is bidding on tender DDP price, delivers goods to your place and provides customs clearance papers. In our case it is made by customs broker in Odessa port. Buyer pays to the foreign supplier less on amounts of VAT and Customs Duty. Those taxes you are paying yourself to the corresponding Ukraine Tax Authorities/Customs and then getting Tax Credit in due time.
2. You offer a promissory note as a security of payment. Why not to open bank guarantee or to provide liabiility insurance? In Ukraine market are working reliable western insurance companies, who may insure your debt against your promissory note. So, instead of promissory note buyer gets insurance policy. If your financials are in order, any bank or insurance company will provide you this service for reasonable fee of about 1% +/-. If this expense is not planned - reduce starting price for 1%, so finally it will be for seller's cost. As for promissory note: who will issue it? Your owner/shareholder? In 180 days he may have other circumstances. Can you pledge some real estate as security? Your order, even without VAT, is almost $10 million - not a bag of peanuts.
So, formally, based on actual legislation of Ukraine we require you to make terms of your Contract in compliance with Article 5 of THE LAW OF UKRAINE OF 19 OCTOBER 2019 No. 114 - IX “ON AMENDMENTS TO THE LAW OF UKRAINE “ON PUBLIC PROCUREMENT” AND SOME OTHER LEGAL ACTS OF UKRAINE ON IMPROVEMENT OF PUBLIC PROCUREMENT” to enable non-resident suppliers to participate in your tender. Without payment security and with unrealistic delivery terms it is outside of international business practice and legislation.
For compliance of your contract to the legislation of Ukraine we require to make amendments, confirming the following:
1. Please adapt your contract, to be applicable for non-resident vendors by inserting words "For Residents:" and "For Non-Residents:" into corresponding places of your contract.
2. Please change reference to INCOTERMS 2000 to INCOTERMS 2020 as actual.
3. Please provide, at least for non-resident supplier, security of payment in form of either documentary or stand-by letter of credit or bank guarantee or liability insurance policy or pledge a property.
The following we formally cannot require, but can advise:
1. To use contract wording for same goods, provided by your colleagues (attached). There is no single principle question to this contract.
2. But the best solution would be not to tailor "home-brewed" contracts, but to use for relations with non-residents an official form of International Chamber of Commerce (ICC) number 811E. You may download it at https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Ukraine is a member of WTO and ICC and using of this form shall not raise any question from anybody. This professional official contract form costs only EUR67.50 - less than you pay to any of your lawyers or advisers. Then you will be able to use it without limit for all your procurement.
Respectfully,
-------------------------------------
Dear Buyer,
Шановний покупце,
Проект Вашого контракту в порядку, за винятком:
1. Він призначений виключно для резидентів-продавців. Нерезиденти не надають податкову реєстрацію та податкові накладні. Так само продавець-нерезидент не може надати DDP.
DDP - це термін, який застосовується лише до платників ПДВ та інших податків. В Україні - для мешканців. Якщо нерезидент повинен платити ПДВ - він є резидентом (як путінська "бабушка та дедушка"). Іноземні / нерезидентні постачальники можуть надавати лише DAP. Якщо ви хочете, щоб продавець заплатив за розвантаження - це навіть неможливо в термін DAP, тільки в термін DPU. Але DPU включає митне оформлення і здійснюється лише резидентом, як і DDP. Те саме стосується податкової накладної - це лише для продавців-резидентів.
Див. Витяг із українського законодавства з поясненнями, а також корисну таблицю фактичної на сьогодні ІНКОТЕРМС 2020. На практиці іноземний постачальник торгує за тендерною ціною DDP, доставляє товари до вас та надає документи на митне оформлення. У нашому випадку це робиться митним брокером в Одеському порту. Покупець платить іноземному постачальнику за вирахуванням сум ПДВ та митних зборів. Ті податки ви сплачуєте самостійно відповідним податковим органам України / митниці, а потім отримуєте податковий кредит у встановлений термін.
2. Ви пропонуєте вексель як заставу платежу. Чому б не відкрити банківську гарантію або не надати страхування відповідальності? На ринку України працюють надійні західні страхові компанії, які можуть застрахувати ваш борг за вашим векселем. Отже, замість векселя покупець отримує страховий поліс. Якщо ваша фінансова інформація в порядку, будь-який банк або страхова компанія надасть вам цю послугу за розумну плату близько 1% +/-. Якщо ці витрати не плануються - зменшіть стартову ціну на 1%, отже, нарешті це буде за вартість продавця. Щодо векселя: хто його видасть? Ваш власник / акціонер? Через 180 днів у нього можуть виникнути інші обставини. Чи можете ви дати в заставу якусь нерухомість? Ваше замовлення, навіть без ПДВ, становить майже 10 мільйонів доларів - це не мішок арахісу.
Отже, формально, виходячи із чинного законодавства України, ми вимагаємо від вас скласти умови свого контракту відповідно до статті 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ від 19 жовтня 2019 року No 114 - IX «ПРО ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ« ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛЯ ”І ДЕЯКІ ІНШІ ЮРИДИЧНІ АКТИ УКРАЇНИ ПРО ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ”, щоб дозволити постачальникам-нерезидентам взяти участь у Вашому тендері. Без гарантії оплати та з нереальними умовами доставки це поза міжнародною діловою практикою та законодавством.
Для відповідності вашого контракту законодавству України ми вимагаємо внести зміни, підтверджуючи наступне:
1. Будь ласка, адаптуйте свій контракт, щоб він застосовувався для продавців-нерезидентів, вставляючи слова "Для резидентів:" та "Для нерезидентів:" у відповідні місця вашого контракту.
2. Будь ласка, змініть посилання на INCOTERMS 2000 на INCOTERMS 2020 як фактичне.
3. Будь ласка, надайте, принаймні для постачальника-нерезидента, гарантію платежу у формі документального або резервного акредитива, банківської гарантії або полісу страхування відповідальності або заставу майна.
Наступне ми формально не можемо вимагати, але можемо порадити:
1. Використовувати формулювання контракту на ті самі товари, надані вашими колегами (додається). У цьому контракті немає єдиного принципового питання.
2. Але найкращим рішенням було б не пристосовувати "доморощені" контракти, а використовувати для відносин з нерезидентами офіційну форму Міжнародної торгової палати (ICC) № 811E. Ви можете завантажити його на https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Україна є членом СОТ та МТП, і використання цієї форми ні в кого не викликає жодних питань. Ця професійна офіційна форма контракту коштує лише 67,50 євро - менше, ніж ви сплачуєте будь-якому своєму юристу чи консультанту. Тоді ви зможете використовувати його без обмежень для всіх своїх закупівель.
З повагою,
Розгорнути
Згорнути
Your Contract draft is okay except:
1. It is tailored exclusively for resident vendors. Non-Residents are not providing tax registration and tax invoices. Same way non-resident seller cannot supply DDP.
DDP is a term, which is applicable only for payer of VAT and other taxes. In Ukraine – for residents. If non-resident shall pay VAT - he is resident (like Putin's "babushka and dedushka"). Foreign/non-resident vendors may supply only DAP. If you would want seller to pay for unloading – it is even impossible in term DAP, only in term DPU. But DPU is including customs clearance and shall be made only by resident, same as DDP. Same is touching upon Tax Invoice - it is only for resident vendors.
See extract from Ukrainian Law with explanation, as well as useful table of actual now INCOTERMS 2020. On practice, foreign vendor is bidding on tender DDP price, delivers goods to your place and provides customs clearance papers. In our case it is made by customs broker in Odessa port. Buyer pays to the foreign supplier less on amounts of VAT and Customs Duty. Those taxes you are paying yourself to the corresponding Ukraine Tax Authorities/Customs and then getting Tax Credit in due time.
2. You offer a promissory note as a security of payment. Why not to open bank guarantee or to provide liabiility insurance? In Ukraine market are working reliable western insurance companies, who may insure your debt against your promissory note. So, instead of promissory note buyer gets insurance policy. If your financials are in order, any bank or insurance company will provide you this service for reasonable fee of about 1% +/-. If this expense is not planned - reduce starting price for 1%, so finally it will be for seller's cost. As for promissory note: who will issue it? Your owner/shareholder? In 180 days he may have other circumstances. Can you pledge some real estate as security? Your order, even without VAT, is almost $10 million - not a bag of peanuts.
So, formally, based on actual legislation of Ukraine we require you to make terms of your Contract in compliance with Article 5 of THE LAW OF UKRAINE OF 19 OCTOBER 2019 No. 114 - IX “ON AMENDMENTS TO THE LAW OF UKRAINE “ON PUBLIC PROCUREMENT” AND SOME OTHER LEGAL ACTS OF UKRAINE ON IMPROVEMENT OF PUBLIC PROCUREMENT” to enable non-resident suppliers to participate in your tender. Without payment security and with unrealistic delivery terms it is outside of international business practice and legislation.
For compliance of your contract to the legislation of Ukraine we require to make amendments, confirming the following:
1. Please adapt your contract, to be applicable for non-resident vendors by inserting words "For Residents:" and "For Non-Residents:" into corresponding places of your contract.
2. Please change reference to INCOTERMS 2000 to INCOTERMS 2020 as actual.
3. Please provide, at least for non-resident supplier, security of payment in form of either documentary or stand-by letter of credit or bank guarantee or liability insurance policy or pledge a property.
The following we formally cannot require, but can advise:
1. To use contract wording for same goods, provided by your colleagues (attached). There is no single principle question to this contract.
2. But the best solution would be not to tailor "home-brewed" contracts, but to use for relations with non-residents an official form of International Chamber of Commerce (ICC) number 811E. You may download it at https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Ukraine is a member of WTO and ICC and using of this form shall not raise any question from anybody. This professional official contract form costs only EUR67.50 - less than you pay to any of your lawyers or advisers. Then you will be able to use it without limit for all your procurement.
Respectfully,
-------------------------------------
Dear Buyer,
Шановний покупце,
Проект Вашого контракту в порядку, за винятком:
1. Він призначений виключно для резидентів-продавців. Нерезиденти не надають податкову реєстрацію та податкові накладні. Так само продавець-нерезидент не може надати DDP.
DDP - це термін, який застосовується лише до платників ПДВ та інших податків. В Україні - для мешканців. Якщо нерезидент повинен платити ПДВ - він є резидентом (як путінська "бабушка та дедушка"). Іноземні / нерезидентні постачальники можуть надавати лише DAP. Якщо ви хочете, щоб продавець заплатив за розвантаження - це навіть неможливо в термін DAP, тільки в термін DPU. Але DPU включає митне оформлення і здійснюється лише резидентом, як і DDP. Те саме стосується податкової накладної - це лише для продавців-резидентів.
Див. Витяг із українського законодавства з поясненнями, а також корисну таблицю фактичної на сьогодні ІНКОТЕРМС 2020. На практиці іноземний постачальник торгує за тендерною ціною DDP, доставляє товари до вас та надає документи на митне оформлення. У нашому випадку це робиться митним брокером в Одеському порту. Покупець платить іноземному постачальнику за вирахуванням сум ПДВ та митних зборів. Ті податки ви сплачуєте самостійно відповідним податковим органам України / митниці, а потім отримуєте податковий кредит у встановлений термін.
2. Ви пропонуєте вексель як заставу платежу. Чому б не відкрити банківську гарантію або не надати страхування відповідальності? На ринку України працюють надійні західні страхові компанії, які можуть застрахувати ваш борг за вашим векселем. Отже, замість векселя покупець отримує страховий поліс. Якщо ваша фінансова інформація в порядку, будь-який банк або страхова компанія надасть вам цю послугу за розумну плату близько 1% +/-. Якщо ці витрати не плануються - зменшіть стартову ціну на 1%, отже, нарешті це буде за вартість продавця. Щодо векселя: хто його видасть? Ваш власник / акціонер? Через 180 днів у нього можуть виникнути інші обставини. Чи можете ви дати в заставу якусь нерухомість? Ваше замовлення, навіть без ПДВ, становить майже 10 мільйонів доларів - це не мішок арахісу.
Отже, формально, виходячи із чинного законодавства України, ми вимагаємо від вас скласти умови свого контракту відповідно до статті 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ від 19 жовтня 2019 року No 114 - IX «ПРО ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ« ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛЯ ”І ДЕЯКІ ІНШІ ЮРИДИЧНІ АКТИ УКРАЇНИ ПРО ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ”, щоб дозволити постачальникам-нерезидентам взяти участь у Вашому тендері. Без гарантії оплати та з нереальними умовами доставки це поза міжнародною діловою практикою та законодавством.
Для відповідності вашого контракту законодавству України ми вимагаємо внести зміни, підтверджуючи наступне:
1. Будь ласка, адаптуйте свій контракт, щоб він застосовувався для продавців-нерезидентів, вставляючи слова "Для резидентів:" та "Для нерезидентів:" у відповідні місця вашого контракту.
2. Будь ласка, змініть посилання на INCOTERMS 2000 на INCOTERMS 2020 як фактичне.
3. Будь ласка, надайте, принаймні для постачальника-нерезидента, гарантію платежу у формі документального або резервного акредитива, банківської гарантії або полісу страхування відповідальності або заставу майна.
Наступне ми формально не можемо вимагати, але можемо порадити:
1. Використовувати формулювання контракту на ті самі товари, надані вашими колегами (додається). У цьому контракті немає єдиного принципового питання.
2. Але найкращим рішенням було б не пристосовувати "доморощені" контракти, а використовувати для відносин з нерезидентами офіційну форму Міжнародної торгової палати (ICC) № 811E. Ви можете завантажити його на https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Україна є членом СОТ та МТП, і використання цієї форми ні в кого не викликає жодних питань. Ця професійна офіційна форма контракту коштує лише 67,50 євро - менше, ніж ви сплачуєте будь-якому своєму юристу чи консультанту. Тоді ви зможете використовувати його без обмежень для всіх своїх закупівель.
З повагою,
Рішення замовника: Вимога не задоволена
05 березня 2021 15:41
Доброго дня. Закупівля проводиться відповідно до чинного законодавства України. Мовою тендерної документації є українська. Для надання кваліфікованої відповіді просимо розмістити Ваш запит на діловій українській мові.
Номер вимоги: UA-2021-03-02-006297-a.c2
Статус:
Не задоволена
Учасник: SENSO DYNAMICS LLC, Код ЄДРПОУ:7416638
Дата подання: 05 березня 2021 18:13
Your answer
We delete "babushka and dedushka" from our requirement. That was an example for better understanding as it seems somebody in your office does not understand elementary business terms. Other wording is remaining unchanged. At the time when we "play ping-pong" with you, we just ordering the same goods for other regional buyers.
----------------------
Ми викреслюємо "бабушка та дедушка" з нашої вимоги. Це був приклад для кращого розуміння, оскільки, здається, хтось у вашому офісі не розуміє елементарних умов ведення бізнесу. Інші формулювання залишаються незмінними. У той час, коли ми «граємо в пінг-понг» з вами, ми просто замовляємо однакові товари для інших регіональних покупців.
Розгорнути
Згорнути
----------------------
Ми викреслюємо "бабушка та дедушка" з нашої вимоги. Це був приклад для кращого розуміння, оскільки, здається, хтось у вашому офісі не розуміє елементарних умов ведення бізнесу. Інші формулювання залишаються незмінними. У той час, коли ми «граємо в пінг-понг» з вами, ми просто замовляємо однакові товари для інших регіональних покупців.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
12 березня 2021 15:43
Доброго дня. Закупівля проводиться відповідно до чинного законодавства України. Мовою тендерної документації є українська. Для надання кваліфікованої відповіді просимо розмістити Ваш запит на діловій українській мові.
Номер вимоги: UA-2021-03-02-006297-a.b3
Статус:
Не задоволена
Учасник: SENSO DYNAMICS LLC, Код ЄДРПОУ:7416638
Дата подання: 11 березня 2021 18:54
Reminder
Dear Buyer,
We sent you our requirements on 02.03.2021 and corrected it on 05.03.2021. Hereby we remind you that by law you must provide an answer on the merit of requirement within 3 working days.
Best regards,
------------------------
Шановний покупце,
Ми надіслали Вам наші вимоги 02.03.2021 та виправили 05.03.2021. Цим ми нагадуємо вам, що за законом ви повинні надати відповідь на суть вимоги протягом 3 робочих днів.
З повагою,
Розгорнути
Згорнути
We sent you our requirements on 02.03.2021 and corrected it on 05.03.2021. Hereby we remind you that by law you must provide an answer on the merit of requirement within 3 working days.
Best regards,
------------------------
Шановний покупце,
Ми надіслали Вам наші вимоги 02.03.2021 та виправили 05.03.2021. Цим ми нагадуємо вам, що за законом ви повинні надати відповідь на суть вимоги протягом 3 робочих днів.
З повагою,
Рішення замовника: Вимога не задоволена
12 березня 2021 15:43
Доброго дня. Закупівля проводиться відповідно до чинного законодавства України. Мовою тендерної документації є українська. Для надання кваліфікованої відповіді просимо розмістити Ваш запит на діловій українській мові.
Номер вимоги: UA-2021-03-02-006297-a.b4
Статус:
Відхилено
Учасник: SENSO DYNAMICS LLC, Код ЄДРПОУ:7416638
Дата подання: 12 березня 2021 16:59
Your answer
Шановний покупце,
Посилаючись на вашу сьогоднішню відповідь. Ваше розуміння українського законодавства в деяких аспектах є неправильним. Отже, ми повторюємо наш заклик до змін до кращого видання.
Проект вашого контракту впорядкований, за винятком:
1. Він призначений виключно для продавців-резидентів. Нерезиденти не надають податкову реєстрацію та податкові накладні. Так само продавець-нерезидент не може здійснювати доставку за DDP. DDP - це термін, який застосовується лише до платників ПДВ та інших податків. В Україні - для мешканців. Якщо нерезидент сплачує ПДВ, він є резидентом. Отже, у Вашому Контракті доставка нерезидентами ПРИНЦИП НЕМОЖЛИВА. І це суперечить закону. Іноземні / нерезидентні постачальники можуть здійснювати доставку лише через DAP. Те саме стосується податкової накладної - це стосується лише продавців-резидентів. Див. Витяг із українського законодавства з поясненнями, а також корисну таблицю чинної ІНКОТЕРМС 2020. На практиці іноземний постачальник торгує за тендерною ціною DDP, доставляє товари покупцеві та надає документи для митного оформлення. У нашому випадку це робить митний брокер в порту Одеси. Покупець сплачує іноземному постачальнику ціну DDP за вирахуванням ПДВ та митних зборів. Внутрішній покупець самостійно сплачує ці податки до відповідних податкових органів України / митниці, а потім своєчасно отримує податковий кредит.
2. Ви пропонуєте вексель як заставу для оплати. Чому б не відкрити банківську гарантію або не надати страхування відповідальності? На українському ринку є надійні західні страхові компанії, які можуть застрахувати ваш борг за вашим векселем. Тому замість векселя покупець отримує страховий поліс. Якщо ваша фінансова інформація в порядку, будь-який банк або страхова компанія надасть вам цю послугу за розумну плату близько 1% +/-. Якщо ці витрати не плануються - зменште стартову ціну на 1%, так це нарешті буде за рахунок продавця. Щодо векселя: хто його видасть? Ваш власник / акціонер? Через 180 днів у нього можуть виникнути інші обставини. Ми повинні знати це заздалегідь, щоб перевірити в нашому банку, чи може ваш вексель відповідати факторингу. Чи можете ви дати в заставу будь-яке нерухоме майно? Ваше замовлення, навіть без ПДВ, становить майже 10 мільйонів доларів - це серйозна сума для будь-якої компанії.
Отже, формально, виходячи з чинного законодавства України, ми вимагаємо від вас скласти умови свого контракту відповідно до статті 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ від 19 жовтня 2019 року No 114 - IX «ПРО ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ» ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛЯ "І ДЕЯКІ ІНШІ ІНШІ ПРО УДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ", щоб дозволити постачальникам-нерезидентам брати участь у Вашому тендері.
Без гарантії платежу та з нереальними умовами доставки це виходить за рамки міжнародної ділової практики та законодавства.
Для того, щоб ваш контракт відповідав законодавству України, ми вимагаємо змін, щоб підтвердити наступне:
1. Будь ласка, адаптуйте свій контракт, щоб він застосовувався до продавців-нерезидентів, вставляючи слова "Для резидентів:" та "Для нерезидентів:" у відповідні місця у вашому контракті. 2. Будь ласка, змініть посилання на INCOTERMS 2000 на INCOTERMS 2020 як фактичне.
3. Будь ласка, надайте, принаймні для постачальника-нерезидента, гарантію платежу у формі документального або резервного акредитива або банківської гарантії або полісу страхування відповідальності або застави майна.
Ми не можемо офіційно вимагати наступного, але можемо порадити лише:
Найкращим рішенням буде не адаптація "доморощених" контрактів, а використання офіційної форми Міжнародної торгової палати (ICC) форми 811E для відносин з нерезидентами. Ви можете завантажити його з https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Україна є членом СОТ та МТП, і використання цієї форми не викликає жодних питань. Ця професійна форма контракту коштує лише 67,50 євро - менше, ніж ви платите будь-якому з ваших юристів або консультантів. Тоді ви зможете використовувати його без обмежень для всіх своїх покупок.
З повагою,
-----------------------------
Dear Buyer,
Referring to your answer of today. Your understanding of Ukrainian legislation is incorrect in some respects. So, we reiterate our call for changes to a better edition.
The draft of your contract is in order, except for:
1. It is intended exclusively for resident sellers. Non-residents do not provide tax registration and tax invoices. Similarly, a non-resident seller cannot deliver on DDP. DDP is a term that applies only to VAT and other taxes payers. In Ukraine - for residents. If a non-resident pays VAT, he is a resident. Therefore, in your Contract delivery by non-residents is IN PRINCIPLE IMPOSSIBLE. And this is against the law. Foreign / non-resident providers can only deliver on DAP. The same applies to the tax invoice - it applies only to resident sellers. See Excerpt from the Ukrainian legislation with explanations, as well as a useful table of the current INCOTERMS 2020. In practice, a foreign supplier trades at the tender price of DDP, delivers goods to buyer and provides documents for customs clearance. In our case, this is done by a customs broker in the port of Odessa. The buyer pays to the foreign supplier DDP price less VAT and customs duties. Domestic buyer pays those taxes himself to the relevant tax authorities of Ukraine / customs, and then receive a tax credit in a timely manner.
2. You offer a promissory note as collateral for payment. Why not to open a bank guarantee or provide liability insurance? There are reliable western insurance companies in the Ukrainian market that can insure your debt on your promissory note. Therefore, instead of a promissory note, the buyer receives an insurance policy. If your financials are in order, any bank or insurance company will provide you with this service for a reasonable fee of about 1% +/-. If these costs are not planned - reduce the starting price by 1%, so it will finally be at the seller's expense. As for the promissory note: who will issue it? Your owner / shareholder? In 180 days he may have other circumstances. We must know that beforehand to check with our bank if your promissory note can qualify for factoring. Can you pledge any real estate as guarantee? Your order, even without VAT, is almost $ 10 million - it's serious amount for any company.
Therefore, formally, based on the current legislation of Ukraine, we require you to make the terms of your contract in accordance with Article 5 of the LAW OF UKRAINE of October 19, 2019 No 114 - IX "ON AMENDMENTS TO THE LAW OF UKRAINE" ON PUBLIC PROCUREMENT "AND SOME OTHER OTHERS ON PUBLIC PROCUREMENT IMPROVEMENT ”to allow non-resident suppliers to participate in your tender.
Without a payment guarantee and with unrealistic delivery terms, this is beyond the scope of international business practice and law.
In order for your contract to comply with Ukrainian law, we require changes to confirm the following:
1. Please adapt your contract to apply to non-resident sellers by inserting the words "For residents:" and "For non-residents:" in the appropriate places in your contract. 2. Please change the reference to INCOTERMS 2000 to INCOTERMS 2020 as actual.
3. Please provide, at least for a non-resident supplier, a payment guarantee in the form of a documentary or standby letter of credit or a bank guarantee or liability insurance policy or property pledge.
We cannot officially demand the following, but we can advise only:
The best solution would not to adapt "homegrown" contracts, but to use the official form of the International Chamber of Commerce (ICC) Form 811E for relations with non-residents. You can download it from https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Ukraine is a member of the WTO and ICC, and the use of this form does not raise any questions. This professional formal form of contract costs only 67.50 euros - less than you pay any of your lawyers or consultants. Then you can use it without restrictions for all your purchases.
Sincerely,
-----------------------------
Розгорнути
Згорнути
Посилаючись на вашу сьогоднішню відповідь. Ваше розуміння українського законодавства в деяких аспектах є неправильним. Отже, ми повторюємо наш заклик до змін до кращого видання.
Проект вашого контракту впорядкований, за винятком:
1. Він призначений виключно для продавців-резидентів. Нерезиденти не надають податкову реєстрацію та податкові накладні. Так само продавець-нерезидент не може здійснювати доставку за DDP. DDP - це термін, який застосовується лише до платників ПДВ та інших податків. В Україні - для мешканців. Якщо нерезидент сплачує ПДВ, він є резидентом. Отже, у Вашому Контракті доставка нерезидентами ПРИНЦИП НЕМОЖЛИВА. І це суперечить закону. Іноземні / нерезидентні постачальники можуть здійснювати доставку лише через DAP. Те саме стосується податкової накладної - це стосується лише продавців-резидентів. Див. Витяг із українського законодавства з поясненнями, а також корисну таблицю чинної ІНКОТЕРМС 2020. На практиці іноземний постачальник торгує за тендерною ціною DDP, доставляє товари покупцеві та надає документи для митного оформлення. У нашому випадку це робить митний брокер в порту Одеси. Покупець сплачує іноземному постачальнику ціну DDP за вирахуванням ПДВ та митних зборів. Внутрішній покупець самостійно сплачує ці податки до відповідних податкових органів України / митниці, а потім своєчасно отримує податковий кредит.
2. Ви пропонуєте вексель як заставу для оплати. Чому б не відкрити банківську гарантію або не надати страхування відповідальності? На українському ринку є надійні західні страхові компанії, які можуть застрахувати ваш борг за вашим векселем. Тому замість векселя покупець отримує страховий поліс. Якщо ваша фінансова інформація в порядку, будь-який банк або страхова компанія надасть вам цю послугу за розумну плату близько 1% +/-. Якщо ці витрати не плануються - зменште стартову ціну на 1%, так це нарешті буде за рахунок продавця. Щодо векселя: хто його видасть? Ваш власник / акціонер? Через 180 днів у нього можуть виникнути інші обставини. Ми повинні знати це заздалегідь, щоб перевірити в нашому банку, чи може ваш вексель відповідати факторингу. Чи можете ви дати в заставу будь-яке нерухоме майно? Ваше замовлення, навіть без ПДВ, становить майже 10 мільйонів доларів - це серйозна сума для будь-якої компанії.
Отже, формально, виходячи з чинного законодавства України, ми вимагаємо від вас скласти умови свого контракту відповідно до статті 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ від 19 жовтня 2019 року No 114 - IX «ПРО ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ» ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛЯ "І ДЕЯКІ ІНШІ ІНШІ ПРО УДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ", щоб дозволити постачальникам-нерезидентам брати участь у Вашому тендері.
Без гарантії платежу та з нереальними умовами доставки це виходить за рамки міжнародної ділової практики та законодавства.
Для того, щоб ваш контракт відповідав законодавству України, ми вимагаємо змін, щоб підтвердити наступне:
1. Будь ласка, адаптуйте свій контракт, щоб він застосовувався до продавців-нерезидентів, вставляючи слова "Для резидентів:" та "Для нерезидентів:" у відповідні місця у вашому контракті. 2. Будь ласка, змініть посилання на INCOTERMS 2000 на INCOTERMS 2020 як фактичне.
3. Будь ласка, надайте, принаймні для постачальника-нерезидента, гарантію платежу у формі документального або резервного акредитива або банківської гарантії або полісу страхування відповідальності або застави майна.
Ми не можемо офіційно вимагати наступного, але можемо порадити лише:
Найкращим рішенням буде не адаптація "доморощених" контрактів, а використання офіційної форми Міжнародної торгової палати (ICC) форми 811E для відносин з нерезидентами. Ви можете завантажити його з https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Україна є членом СОТ та МТП, і використання цієї форми не викликає жодних питань. Ця професійна форма контракту коштує лише 67,50 євро - менше, ніж ви платите будь-якому з ваших юристів або консультантів. Тоді ви зможете використовувати його без обмежень для всіх своїх покупок.
З повагою,
-----------------------------
Dear Buyer,
Referring to your answer of today. Your understanding of Ukrainian legislation is incorrect in some respects. So, we reiterate our call for changes to a better edition.
The draft of your contract is in order, except for:
1. It is intended exclusively for resident sellers. Non-residents do not provide tax registration and tax invoices. Similarly, a non-resident seller cannot deliver on DDP. DDP is a term that applies only to VAT and other taxes payers. In Ukraine - for residents. If a non-resident pays VAT, he is a resident. Therefore, in your Contract delivery by non-residents is IN PRINCIPLE IMPOSSIBLE. And this is against the law. Foreign / non-resident providers can only deliver on DAP. The same applies to the tax invoice - it applies only to resident sellers. See Excerpt from the Ukrainian legislation with explanations, as well as a useful table of the current INCOTERMS 2020. In practice, a foreign supplier trades at the tender price of DDP, delivers goods to buyer and provides documents for customs clearance. In our case, this is done by a customs broker in the port of Odessa. The buyer pays to the foreign supplier DDP price less VAT and customs duties. Domestic buyer pays those taxes himself to the relevant tax authorities of Ukraine / customs, and then receive a tax credit in a timely manner.
2. You offer a promissory note as collateral for payment. Why not to open a bank guarantee or provide liability insurance? There are reliable western insurance companies in the Ukrainian market that can insure your debt on your promissory note. Therefore, instead of a promissory note, the buyer receives an insurance policy. If your financials are in order, any bank or insurance company will provide you with this service for a reasonable fee of about 1% +/-. If these costs are not planned - reduce the starting price by 1%, so it will finally be at the seller's expense. As for the promissory note: who will issue it? Your owner / shareholder? In 180 days he may have other circumstances. We must know that beforehand to check with our bank if your promissory note can qualify for factoring. Can you pledge any real estate as guarantee? Your order, even without VAT, is almost $ 10 million - it's serious amount for any company.
Therefore, formally, based on the current legislation of Ukraine, we require you to make the terms of your contract in accordance with Article 5 of the LAW OF UKRAINE of October 19, 2019 No 114 - IX "ON AMENDMENTS TO THE LAW OF UKRAINE" ON PUBLIC PROCUREMENT "AND SOME OTHER OTHERS ON PUBLIC PROCUREMENT IMPROVEMENT ”to allow non-resident suppliers to participate in your tender.
Without a payment guarantee and with unrealistic delivery terms, this is beyond the scope of international business practice and law.
In order for your contract to comply with Ukrainian law, we require changes to confirm the following:
1. Please adapt your contract to apply to non-resident sellers by inserting the words "For residents:" and "For non-residents:" in the appropriate places in your contract. 2. Please change the reference to INCOTERMS 2000 to INCOTERMS 2020 as actual.
3. Please provide, at least for a non-resident supplier, a payment guarantee in the form of a documentary or standby letter of credit or a bank guarantee or liability insurance policy or property pledge.
We cannot officially demand the following, but we can advise only:
The best solution would not to adapt "homegrown" contracts, but to use the official form of the International Chamber of Commerce (ICC) Form 811E for relations with non-residents. You can download it from https://2go.iccwbo.org/icc-model-contract-i-international-sale-manufactured-goods-config+book_version-Book/. Ukraine is a member of the WTO and ICC, and the use of this form does not raise any questions. This professional formal form of contract costs only 67.50 euros - less than you pay any of your lawyers or consultants. Then you can use it without restrictions for all your purchases.
Sincerely,
-----------------------------
Рішення замовника: Вимога відхилена
17 березня 2021 16:55
Шановний Учаснику! Ми вдячні Вам, що Ви звернули увагу на нашу закупівлю і вдячні за Ваші зауваження. Надаємо відповіді на ваше звернення.
Відповідно до Закону України від 05.07.2012 № 5060-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення умов поставок» (набрав чинності 03.08.2012) частину 4 статті 265 Господарського кодексу України а саме: «Сторони для визначення умов договорів поставки мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо або у виключній формі цим Кодексом чи законами України». З 03.08.2012 року правила «Інкотермс» втратили в Україні свою нормативну силу, натомість отримавши закріплення на законодавчому рівні свого дійсного статусу — рекомендацій (правил) міжнародної організації.
Складені іноземною мовою документи ненормативного характеру в Україні офіційного перекладу, тобто перекладу, зробленого органом державної влади та опублікованого в офіційному виданні України, не мають. Чинна редакція правил яку застосовує Замовник «Інкотермс-2000», відповідно до Указу Президента України від 04.10.1994 № 567/94 «Про застосування Міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів», мають і офіційний переклад, що був опублікований у газеті «Урядовий кур’єр» від 10.04.2002 № 68. Однак для інших редакції правил «Інкотермс-2010-2020» офіційного перекладу не існує.
Отже, станом на сьогодні правила «Інкотермс» у жодній своїй редакції не мають нормативного (обов’язкового) характеру для суб’єктів господарювання в Україні, не є частиною національного законодавства. Сторони договору застосовують правила «Інкотермс» виключно на добровільних засадах, незалежно від виду договору — внутрішнього чи зовнішньоекономічного. При цьому зазначаємо що попередні редакції цих правил не вважають скасованими. Їх можуть вільно застосовувати сторони в договорах постачання. На цю обставину звертає увагу і МТП на своєму сайті (див. https://iccwbo.org/resources-for-business/incoterms-rules/).
Ураховуючи викладене та норми Закону, замовник самостійно зазначає вимоги до учасників та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому.
У всьому іншому умови проекту договору, що є невід`ємною частиною тендерної документації, відповідають нормам чинного законодавства України.
Відповідно до Закону України від 05.07.2012 № 5060-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення умов поставок» (набрав чинності 03.08.2012) частину 4 статті 265 Господарського кодексу України а саме: «Сторони для визначення умов договорів поставки мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо або у виключній формі цим Кодексом чи законами України». З 03.08.2012 року правила «Інкотермс» втратили в Україні свою нормативну силу, натомість отримавши закріплення на законодавчому рівні свого дійсного статусу — рекомендацій (правил) міжнародної організації.
Складені іноземною мовою документи ненормативного характеру в Україні офіційного перекладу, тобто перекладу, зробленого органом державної влади та опублікованого в офіційному виданні України, не мають. Чинна редакція правил яку застосовує Замовник «Інкотермс-2000», відповідно до Указу Президента України від 04.10.1994 № 567/94 «Про застосування Міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів», мають і офіційний переклад, що був опублікований у газеті «Урядовий кур’єр» від 10.04.2002 № 68. Однак для інших редакції правил «Інкотермс-2010-2020» офіційного перекладу не існує.
Отже, станом на сьогодні правила «Інкотермс» у жодній своїй редакції не мають нормативного (обов’язкового) характеру для суб’єктів господарювання в Україні, не є частиною національного законодавства. Сторони договору застосовують правила «Інкотермс» виключно на добровільних засадах, незалежно від виду договору — внутрішнього чи зовнішньоекономічного. При цьому зазначаємо що попередні редакції цих правил не вважають скасованими. Їх можуть вільно застосовувати сторони в договорах постачання. На цю обставину звертає увагу і МТП на своєму сайті (див. https://iccwbo.org/resources-for-business/incoterms-rules/).
Ураховуючи викладене та норми Закону, замовник самостійно зазначає вимоги до учасників та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому.
У всьому іншому умови проекту договору, що є невід`ємною частиною тендерної документації, відповідають нормам чинного законодавства України.
Номер вимоги: UA-2021-03-02-006297-a.c5
Статус:
Відхилено
Учасник: SENSO DYNAMICS LLC, Код ЄДРПОУ:7416638
Дата подання: 17 березня 2021 17:35
Your answer-2
Шановний покупце,
Дякуємо за роз'яснення щодо ІНКОТЕРМС та УКРАЇНИ. Це було дуже професійно та інформативно. Отже, для України внутрішні закони переважають міжнародні? Це схоже на недавні закони Росії.
Але ІНКОТЕРМС - це другорядний термін. Ми можемо посилатися навіть на INCOTERMS-90, якщо хочете.
Але ви не відреагували на нашу основну вимогу: DDP та DAP.
Ми розмовляємо з нашим експедитором в Одесі (велика компанія, яка також має брокерський відділ). Вони також консультувались з іншими митними брокерами. Ніхто навіть не чує, що нерезиденти можуть надавати DDP. Вони здійснюють митне оформлення імпорту, але діють від і від імені одержувача - резидента України.
Теоретично можливо, що:
- Ви уповноважуєте брокера;
- ми сплачуємо митницю та ПДВ;
- Ви платите нам повну ціну.
Але я не впевнений, що це юридично правильно. Але в чому я впевнений:
- у вас немає грошей навіть на ПДВ та митні збори (не кажучи про товари), і ви хочете в кращому випадку перепродати товари, а потім заплатити;
- якщо ми сплатимо ПДВ, ви ніколи не отримаєте податковий кредит - це буде подарунок уряду.
Доведіть мені, що я помиляюся.
Дозвольте надати вам зразок контракту від NaftoGaz, який професійно складений і не викликає жодних питань. Оскільки він був опублікований і не має позначення власності - ним може користуватися кожен.
Все вищезазначене має сенс, якщо ви справді також шукаєте імпортні товари. Якщо у вас є лише заздалегідь встановлене внутрішнє джерело, наші зусилля щодо налагодження стосунків - це "заклик у пустелі". Дозвольте мені зрозуміти вищесказане, щоб уникнути подальшої втрати часу.
З повагою,
----------------------------------
Dear Buyer,
Thank you for clarification about INCOTERMS and UKRAINE. It was very professional and informative. So, for Ukraine domestic Laws are prevailing of international Laws? It seems similar to recent Laws of Russia.
But INCOTERMS is a secondary term. We may refer even to INCOTERMS-90 if you like.
But you did not react on our main demand: DDP and DAP.
We talk with our forwarder in Odessa (big company, which has also brokerage department). They also consulted with other customs brokers. Nobody even hear that non-resident can supply DDP. They are making import customs clearance, but acting for and on behalf of consignee - resident of Ukraine.
Theoretically it might be possible that:
- you authorize broker;
- we pay customs and VAT;
- you pay us full price.
But I am not sure that it is correct legally. But what I am quite sure is:
- you have no money even for VAT and customs (not saying about goods) and want at best to resell goods then to pay;
- if we pay VAT, you will never receive tax credit - it will be a gift to the Government.
Prove me that I am wrong.
Let me provide you a sample of contract by NaftoGaz, which is professionally made and calling no questions at all. As it was published and has no property mark - it can be used by everybody.
All above has sense if you really looking for imported goods as well. If you just have pre-set domestic source, our efforts to establish relations is a "call in desert". Let me understand the above to avoid further time wasting.
Respectfully,
Розгорнути
Згорнути
Дякуємо за роз'яснення щодо ІНКОТЕРМС та УКРАЇНИ. Це було дуже професійно та інформативно. Отже, для України внутрішні закони переважають міжнародні? Це схоже на недавні закони Росії.
Але ІНКОТЕРМС - це другорядний термін. Ми можемо посилатися навіть на INCOTERMS-90, якщо хочете.
Але ви не відреагували на нашу основну вимогу: DDP та DAP.
Ми розмовляємо з нашим експедитором в Одесі (велика компанія, яка також має брокерський відділ). Вони також консультувались з іншими митними брокерами. Ніхто навіть не чує, що нерезиденти можуть надавати DDP. Вони здійснюють митне оформлення імпорту, але діють від і від імені одержувача - резидента України.
Теоретично можливо, що:
- Ви уповноважуєте брокера;
- ми сплачуємо митницю та ПДВ;
- Ви платите нам повну ціну.
Але я не впевнений, що це юридично правильно. Але в чому я впевнений:
- у вас немає грошей навіть на ПДВ та митні збори (не кажучи про товари), і ви хочете в кращому випадку перепродати товари, а потім заплатити;
- якщо ми сплатимо ПДВ, ви ніколи не отримаєте податковий кредит - це буде подарунок уряду.
Доведіть мені, що я помиляюся.
Дозвольте надати вам зразок контракту від NaftoGaz, який професійно складений і не викликає жодних питань. Оскільки він був опублікований і не має позначення власності - ним може користуватися кожен.
Все вищезазначене має сенс, якщо ви справді також шукаєте імпортні товари. Якщо у вас є лише заздалегідь встановлене внутрішнє джерело, наші зусилля щодо налагодження стосунків - це "заклик у пустелі". Дозвольте мені зрозуміти вищесказане, щоб уникнути подальшої втрати часу.
З повагою,
----------------------------------
Dear Buyer,
Thank you for clarification about INCOTERMS and UKRAINE. It was very professional and informative. So, for Ukraine domestic Laws are prevailing of international Laws? It seems similar to recent Laws of Russia.
But INCOTERMS is a secondary term. We may refer even to INCOTERMS-90 if you like.
But you did not react on our main demand: DDP and DAP.
We talk with our forwarder in Odessa (big company, which has also brokerage department). They also consulted with other customs brokers. Nobody even hear that non-resident can supply DDP. They are making import customs clearance, but acting for and on behalf of consignee - resident of Ukraine.
Theoretically it might be possible that:
- you authorize broker;
- we pay customs and VAT;
- you pay us full price.
But I am not sure that it is correct legally. But what I am quite sure is:
- you have no money even for VAT and customs (not saying about goods) and want at best to resell goods then to pay;
- if we pay VAT, you will never receive tax credit - it will be a gift to the Government.
Prove me that I am wrong.
Let me provide you a sample of contract by NaftoGaz, which is professionally made and calling no questions at all. As it was published and has no property mark - it can be used by everybody.
All above has sense if you really looking for imported goods as well. If you just have pre-set domestic source, our efforts to establish relations is a "call in desert". Let me understand the above to avoid further time wasting.
Respectfully,
Рішення замовника: Вимога відхилена
22 березня 2021 16:58
Доброго дня. Шановний Учаснику на Ваш запит повідомляємо наступне.
Тендерна документація складена відповідно до норм чинного законодавства України.
Тендерною документацією передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом України “Про публічні закупівлі” (далі Закон).
Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерною документацією передбачено, що під терміном «Ціна» мається на увазі ціна учасника з урахуванням усіх податків, зборів та обов’язкових платежів, які сплачує учасник згідно обраної системи оподаткування, витрат на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів та усіх інших витрат.
Загальна вартість пропозиції (ціна тендерної пропозиції) та всі інші ціни повинні бути чітко та остаточно визначені за результатами аукціону. Ціна тендерної пропозиції не повинна відрізнятися від ціни яка склалась за результатами аукціону.
Повторно зазначаємо та враховуючи викладене та норми Закону, замовник самостійно зазначає вимоги до учасників та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому.
Тендерна документація складена відповідно до норм чинного законодавства України.
Тендерною документацією передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом України “Про публічні закупівлі” (далі Закон).
Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерною документацією передбачено, що під терміном «Ціна» мається на увазі ціна учасника з урахуванням усіх податків, зборів та обов’язкових платежів, які сплачує учасник згідно обраної системи оподаткування, витрат на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів та усіх інших витрат.
Загальна вартість пропозиції (ціна тендерної пропозиції) та всі інші ціни повинні бути чітко та остаточно визначені за результатами аукціону. Ціна тендерної пропозиції не повинна відрізнятися від ціни яка склалась за результатами аукціону.
Повторно зазначаємо та враховуючи викладене та норми Закону, замовник самостійно зазначає вимоги до учасників та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому.
Номер вимоги: UA-2021-03-02-006297-a.a6
Статус:
Відхилено
Учасник: SENSO DYNAMICS LLC, Код ЄДРПОУ:7416638
Дата подання: 22 березня 2021 21:04
your answer-3
Шановний покупце,
Я думаю, ви точно не розумієте терміни ІНКОТЕРМС. Для полегшення роботи я прикріплюю корисну схему стін. Звичайно, ми доставляємо на місце за власний кошт і страхуємо всі ризики - це термін DAP. Але іноземний постачальник не може здійснити митне оформлення - DDP. НЕ МОЖЕ. Це не законно і технічно неможливо. Наш брокер підготує митні документи, але митне оформлення здійснюватимете ви як резидент України та одержувач. ЦЕ ЗАКОН ... Dura Lex, sed Lex. Ви просто заплатите нам менше за ПДВ та митний збір, який ви заплатите митниці. Тоді у вас буде податковий кредит з ПДВ.
Рівні умови для резидента та нерезидента не повинні включати умови, які фізично не виконуються нерезидентом.
Я додаю як зразок професійно складеного контракту NaftoGaz, де цей пункт чітко описаний.
В принципі, ваша відповідь була останньою краплею, яка переповнила чашу. Тим більше, що сьогодні нас запитало Міністерство економіки щодо нашої думки щодо статті 17 Закону, ми були зобов’язані надати свою думку міністру Петрашко як доданий. Я думаю, що достатньо надіслати нескінченні вимоги та отримати казуїстичні відповіді. Якщо це не допоможе, ми також напишемо президенту Зеленському (ми маємо доступ). Якщо навіть це не допоможе, я поговорю з нашими сенаторами про корупцію в Україні та фінансову підтримку Сполучених Штатів. У мене є особистий доступ. І ми повідомимо МВФ. Ми додаємо формулювання цього листа для довідки. Як бачите, у нашому листі не йдеться про вашу конкретну пропозицію, це не скарга на вас, але ви знайдете свій контракт у ньому, як у дзеркалі. Ми хотіли б закінчити цю недобросовісну поведінку в українських тендерах. І ми це закінчимо.
На жаль, наразі ми не можемо включити ваш тендер до нашого запиту до виробника, доки не будуть внесені належні зміни. Надання таких умов виробнику означає лише знищення власної репутації. Якщо ви внесете необхідні зміни, будь ласка, продовжте термін тендеру, принаймні, щоб у продавців було 3 тижні для роботи над ними. Якщо ви залишаєтесь на своїх умовах або бажаєте надіслати нам іншу казуїстичну відповідь - це буде ваш вибір. Ваш тендер є привабливим, але зараз ми проводимо понад 50 тендерів лише в Україні.
З повагою,
-------------------------------------------
Dear Buyer,
I guess that you do not exactly understand a terms of INCOTERMS. For easier work I attach useful wallchart. Of course we deliver to the place at own cost and insure all risks - it is a term DAP. But foreign vendor cannot make customs clearance - DDP. CANNOT. It is not legal and technically impossible. Our broker will prepare customs documents, but customs clearance shall be made by you as resident of Ukraine and consignee. THAT'S A LAW... Dura Lex, sed Lex. You will simply pay us less for VAT and customs duty, which you will pay to customs. Then you will have VAT tax credit.
Equal terms for resident and non-resident must not include terms, which are physically non-performable by non-resident.
I attach as a sample professionally made contract of NaftoGaz, where this point is clearly described.
In principle, your answer was a last drop, which overflowed the cup. Especially as today we were asked by Ministry of Economics on our opinion about Article 17 of Law, we were obliged to provide our opinion to Minister Petrashko as attached. I think it is enough to send endless demands and to get casuistic answers. If that will not help, we will write to President Zelenskiy as well (we have an access). If even that will not help, I will speak with our Senators about corruption in Ukraine and financial support from the United States. I have personal access. And we will inform IMF. We attach a wording of this letter for your reference. As you see, in our letter is not referring to your particular tender, it is not a complaint on you, but you will find your contract in it as in mirror. We would like to finish this malpractice in Ukrainian tenders. And we will finish it.
Unfortunately, for the time being, we cannot include your tender in our inquiry to manufacturer until proper changes will be made. To provide such terms to manufacturer is only to destroy own reputation. If you will make amendments required, please extend the deadline of tender at least that vendors will have 3 weeks for working on them. If you remain on your terms or prefer to send us other casuistic reply - it will be your choice. Your tender is attractive, but we run over 50 tenders now only in Ukraine.
Best regards,
-------------------------------------------
Розгорнути
Згорнути
Я думаю, ви точно не розумієте терміни ІНКОТЕРМС. Для полегшення роботи я прикріплюю корисну схему стін. Звичайно, ми доставляємо на місце за власний кошт і страхуємо всі ризики - це термін DAP. Але іноземний постачальник не може здійснити митне оформлення - DDP. НЕ МОЖЕ. Це не законно і технічно неможливо. Наш брокер підготує митні документи, але митне оформлення здійснюватимете ви як резидент України та одержувач. ЦЕ ЗАКОН ... Dura Lex, sed Lex. Ви просто заплатите нам менше за ПДВ та митний збір, який ви заплатите митниці. Тоді у вас буде податковий кредит з ПДВ.
Рівні умови для резидента та нерезидента не повинні включати умови, які фізично не виконуються нерезидентом.
Я додаю як зразок професійно складеного контракту NaftoGaz, де цей пункт чітко описаний.
В принципі, ваша відповідь була останньою краплею, яка переповнила чашу. Тим більше, що сьогодні нас запитало Міністерство економіки щодо нашої думки щодо статті 17 Закону, ми були зобов’язані надати свою думку міністру Петрашко як доданий. Я думаю, що достатньо надіслати нескінченні вимоги та отримати казуїстичні відповіді. Якщо це не допоможе, ми також напишемо президенту Зеленському (ми маємо доступ). Якщо навіть це не допоможе, я поговорю з нашими сенаторами про корупцію в Україні та фінансову підтримку Сполучених Штатів. У мене є особистий доступ. І ми повідомимо МВФ. Ми додаємо формулювання цього листа для довідки. Як бачите, у нашому листі не йдеться про вашу конкретну пропозицію, це не скарга на вас, але ви знайдете свій контракт у ньому, як у дзеркалі. Ми хотіли б закінчити цю недобросовісну поведінку в українських тендерах. І ми це закінчимо.
На жаль, наразі ми не можемо включити ваш тендер до нашого запиту до виробника, доки не будуть внесені належні зміни. Надання таких умов виробнику означає лише знищення власної репутації. Якщо ви внесете необхідні зміни, будь ласка, продовжте термін тендеру, принаймні, щоб у продавців було 3 тижні для роботи над ними. Якщо ви залишаєтесь на своїх умовах або бажаєте надіслати нам іншу казуїстичну відповідь - це буде ваш вибір. Ваш тендер є привабливим, але зараз ми проводимо понад 50 тендерів лише в Україні.
З повагою,
-------------------------------------------
Dear Buyer,
I guess that you do not exactly understand a terms of INCOTERMS. For easier work I attach useful wallchart. Of course we deliver to the place at own cost and insure all risks - it is a term DAP. But foreign vendor cannot make customs clearance - DDP. CANNOT. It is not legal and technically impossible. Our broker will prepare customs documents, but customs clearance shall be made by you as resident of Ukraine and consignee. THAT'S A LAW... Dura Lex, sed Lex. You will simply pay us less for VAT and customs duty, which you will pay to customs. Then you will have VAT tax credit.
Equal terms for resident and non-resident must not include terms, which are physically non-performable by non-resident.
I attach as a sample professionally made contract of NaftoGaz, where this point is clearly described.
In principle, your answer was a last drop, which overflowed the cup. Especially as today we were asked by Ministry of Economics on our opinion about Article 17 of Law, we were obliged to provide our opinion to Minister Petrashko as attached. I think it is enough to send endless demands and to get casuistic answers. If that will not help, we will write to President Zelenskiy as well (we have an access). If even that will not help, I will speak with our Senators about corruption in Ukraine and financial support from the United States. I have personal access. And we will inform IMF. We attach a wording of this letter for your reference. As you see, in our letter is not referring to your particular tender, it is not a complaint on you, but you will find your contract in it as in mirror. We would like to finish this malpractice in Ukrainian tenders. And we will finish it.
Unfortunately, for the time being, we cannot include your tender in our inquiry to manufacturer until proper changes will be made. To provide such terms to manufacturer is only to destroy own reputation. If you will make amendments required, please extend the deadline of tender at least that vendors will have 3 weeks for working on them. If you remain on your terms or prefer to send us other casuistic reply - it will be your choice. Your tender is attractive, but we run over 50 tenders now only in Ukraine.
Best regards,
-------------------------------------------
Рішення замовника: Вимога відхилена
25 березня 2021 16:57
Замовник висловлює Вам велику вдячність за небайдужість та зацікавленість до даної Закупівлі та рекомендації які ви пропонуєте, на підставі вище викладеного повідомляємо Вас про наступне що:
Шановний користувач системи Прозоро, звертаємо Вашу увагу на те, що Замовник не вимагає та не зловживає своїм становищем. Законодавець надав Замовникам обмежений, але не вичерпний перелік вимог, які має право Замовник вимагати в Тендерній документації та у у відповідних додатках до неї в межах його повноважень, зазначені Вами вимоги по тлумаченню ІНКОТЕРМС, які ви пропонуєте Замовнику та вимагаєте їх застосувати, також зазначаєте, що у Вас є знайомства із політичними діячами України та у міжнародних організаціях та відповідний вплив на них для спонукання АТ “Харківобленерго” до виконання саме Ваших вимог через зазначених Вами осіб та організації, а не дотриманням АТ “Харківобленерго” чинного законодавства.
Замовником дотримано всі вимоги Законодавства, не предвзято відноситься до кожного потенційного Учасника, які планують брати участь в процедурі закупівлі та визначені в профільному Законі, який взято за основоположний в Закупівлях в контексті даного Закону визначено п.4. Ст. 22 Закону. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Виходячи з вище наведеного та викладеного Ви як користувач та можливий Учасник Закупівлі висвітлюєте себе як сумнівний Учасник, який можливо в подальшому націлений на затягування, зрив і не виконання закупівлі для Замовника, такими не аргументованими звинуваченнями, адже зловживаєте своїм становищем, яким наділив Законодавець Учасників Закупівель та наданим чинним законодавством, а саме ст. 24 Закон України “Про публічні закупівлі”.
Шановний користувач системи Прозоро, звертаємо Вашу увагу на те, що Замовник не вимагає та не зловживає своїм становищем. Законодавець надав Замовникам обмежений, але не вичерпний перелік вимог, які має право Замовник вимагати в Тендерній документації та у у відповідних додатках до неї в межах його повноважень, зазначені Вами вимоги по тлумаченню ІНКОТЕРМС, які ви пропонуєте Замовнику та вимагаєте їх застосувати, також зазначаєте, що у Вас є знайомства із політичними діячами України та у міжнародних організаціях та відповідний вплив на них для спонукання АТ “Харківобленерго” до виконання саме Ваших вимог через зазначених Вами осіб та організації, а не дотриманням АТ “Харківобленерго” чинного законодавства.
Замовником дотримано всі вимоги Законодавства, не предвзято відноситься до кожного потенційного Учасника, які планують брати участь в процедурі закупівлі та визначені в профільному Законі, який взято за основоположний в Закупівлях в контексті даного Закону визначено п.4. Ст. 22 Закону. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Виходячи з вище наведеного та викладеного Ви як користувач та можливий Учасник Закупівлі висвітлюєте себе як сумнівний Учасник, який можливо в подальшому націлений на затягування, зрив і не виконання закупівлі для Замовника, такими не аргументованими звинуваченнями, адже зловживаєте своїм становищем, яким наділив Законодавець Учасників Закупівель та наданим чинним законодавством, а саме ст. 24 Закон України “Про публічні закупівлі”.
Лоти
Інформація про лот
Information about lots
Предмет закупівлі: | Лічильники |
Статус: | Завершений |
Очікувана вартість: | 149 026 550,00 UAH з ПДВ |
Мінімальний крок аукціону: | 750 000,00 UAH з ПДВ |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 150000 UAH |
Title: Meters
Current status: Complete
Estimated total value: 149 026 550,00 UAH
including VAT
Minimal lowering step: 750 000,00 UAH
including VAT
Аукціон
Початок: 06 травня 2021 12:42
Auction planned date: 06 травня 2021 12:42
Закінчення: 06 травня 2021 13:03
Позиції
137200 од
Лічильники
ДК 021:2015: 38550000-5 — Лічильники
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Дата доставки:
17 травня 2021
—
31 грудня 2021
Meters
CPV: 38550000-5
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 180 | Календарні | 100 |
Електронна документація лоту
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Дата публікації
: 26 квітня 2021
Найменування: | АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" |
Код ЄДРПОУ: | 00131954 |
Місцезнаходження: | 61037, Україна, Харківська область обл., Харків, ВУЛИЦЯ ПЛЕХАНІВСЬКА, будинок 149 |
Учасник | Відповідність критеріям | Документи | Рішення | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕР ХОЛД ТРЕЙД" | Відповіді учасника | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ Вимога про усунення невідповідностей
до 24 квітня 2021 08:58
|
ТОВ "АЛБАТ" | Відповіді учасника | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 24 квітня 2021 09:14
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 06 травня 2021 13:03
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АЛБАТ" |
125 199 600,00
UAH з ПДВ
|
125 199 600,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕР ХОЛД ТРЕЙД" |
131 913 600,00
UAH з ПДВ
|
131 913 600,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "АЛБАТ" #31111009 |
Переможець |
125 199 600,00
UAH з ПДВ
|
13 травня 2021 17:13
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
24 січня 2023 08:26
|
Електронний підпис | зміни до договору |
26 липня 2022 14:50
|
Додаткова угода 4.pdf | зміни до договору |
26 липня 2022 14:49
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 грудня 2021 08:52
|
Додаткова угода 3.pdf | зміни до договору |
29 грудня 2021 08:52
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 грудня 2021 14:05
|
Додаткова угода 2.pdf | зміни до договору |
13 грудня 2021 14:04
|
Електронний підпис | зміни до договору |
26 листопада 2021 10:58
|
Додаткова угода 1.pdf | зміни до договору |
26 листопада 2021 10:58
|
Електронний підпис | укладений |
27 травня 2021 11:09
|
Ц9448 від 27.05.2021.pdf | укладений |
27 травня 2021 11:09
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 26 листопада 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 26 листопада 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін в специфікацію до договору |
Номер договору про закупівлю: | Ц9448 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 13 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 13 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | внесення змін до специфікації договору |
Номер договору про закупівлю: | Ц9448 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 29 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору |
Номер договору про закупівлю: | Ц9448 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 липня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 26 липня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін до специфікації. Внесення змін до реквізитів сторін |
Номер договору про закупівлю: | Ц9448 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |