Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара»
Очікувана вартість
17 972 130,00 UAH
UA-2022-09-20-011690-a 97c89036f871407a996bfafe8d9963ce
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Юрій Потапчук

+380672580520 y.potapchuk@diia.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДІЯ"
Код ЄДРПОУ: 43395033
Вебсайт: http://se.diia.gov.ua/
Місцезнаходження: 03150, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вул. Ділова, буд. 24
Контактна особа: Юрій Потапчук
+380672580520
y.potapchuk@diia.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Відсутність конкуренції з технічних причин
Обґрунтування
В експертному висновку за результатами державної науково-технічної експертизи від 29.08.2022 № 06-225, проведеної державним підприємством «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку» зазначено таке.
З метою забезпечення повноцінного та безперебійного функціонування інформаційних систем, технічним адміністратором яких призначено ДП «ДІЯ», зокрема, Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Портал Дія) та йо-го складових, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 «Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг» (далі – Постанова), та доступу до них громадян за результатами проведення процедури відкритих торгів були укладені договори на такі послуги:
послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середо-вища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара» (два договори для забезпечення надійного резервування даних таким чином, щоб вони були рознесені географічно та здійснювалися різними провайдерами);
послуги з надання доступу до мережі Інтернет, технічної підтримки та комплекс-ного обслуговування із забезпеченням моніторингу та протидії інцидентам з інформаційної безпеки (захист від DoS та DDoS атак) (два договори з різними провайдерам для забезпечення резервування каналів зв’язку).
Використання ресурсів дата-центрів здійснюється в межах виконання завдань ДП «ДІЯ» як технічного адміністратора Порталу Дія відповідно до таких нормативно-правових актів:
– постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини»;
– постанова Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 «Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг»;
– постанова Кабінету Міністрів України від 7 квітня 2021 р. № 328 «Про додаткові заходи соціальної підтримки застрахованих осіб на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Функціонування Порталу Дія та діяльність підрозділів розробки програм-ного забезпечення та технічного забезпечення розробки безпосередньо пов'язано із вже налагодженою інформаційною взаємодією з такими інформаційно-телекомунікаційними системами:
– Автоматизована система виконавчих проваджень;
– Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
– Державний земельний кадастр;
– Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
– Державний реєстр фізичних осіб-платників податків;
– Єдина державна електронна база даних з питань освіти;
– Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
– Єдиний державний демографічний реєстр;
– Єдина інформаційна система Міністерства внутрішніх справ;
– Єдиний реєстр внутрішньо переміщених осіб;
– Інтегрована система електронної ідентифікації;
– Інформаційна система державної установи «Центр громадського здоров’я МОЗ України»;
– Інформаційний портал Національної Поліції України;
– Інтегрована інформаційно-телекомунікаційна система ГАРТ;
– Моторне (транспортне) страхове бюро України.
Функціонування Порталу Дія забезпечує надання населенню таких послуг:
– цифрове водійське посвідчення та свідоцтво про реєстрацію ТЗ;
– страховий поліс;
– студентський квиток;
– ID-картка та біометричний закордонний паспорт;
– послуги з реєстрації, зміні даних та закриття ФОП;
– комплексні послуги «єМалятко»;
– допомога по безробіттю;
– підписання документів;
– виконавчі провадження;
– штрафи ПДР;
– належний користувач;
– цифрові копії документів;
– картка платників податків;
– будівельні послуги;
– Фінансова допомога ЗСУ (UNITED24);
– Дія. Підпис;
– Дія-TV;
– Дія-Радіо;
– єВорог;
– свідоцтво про народження дитини;
– довідка внутрішньо переміщеної особи;
– застосунок «Вдома» для проведення моніторингу додержання самоізоляції та/або обсервації;
– перевірка відповідності цифрових документів іншими особами або інформаційними системами;
– передача копії цифрових документів за згодою особи до інших інформаційних систем;
– отримання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів.
Перелік послуг та сервісів не є вичерпним та виключним, оскільки послуги додаються, замінюються та видаляються динамічно від нагальних та постійних потреб населення, можливостей Держави та Порталу Дія.
Станом на поточний час надається доступ користувачам ресурсів Порталу Дія у таких межах:
Користувачі мобільного додатку та веб-порталу Дія – більше 21 мільйона громадян;
Кількість сгенерованих документів – більше 68,8 мільйонів;
Кількість користувачів з сертифікатом COVID – більше 12 мільйонів громадян;
Користувачі сервісу Дія Підпис – більше 3,2 мільйони громадян, що вико-нали більше 37 мільйонів операцій з підпису електронних документів;
Кількість оплат (Допомога армії, штрафи, податки, адміністративні послуги, та інше) – більше 1,5 мільярдів гривень, з яких тільки допомога армії – більше 394 мільйонів гривень;
Кількість заяв з єПідтримки – більше 9,3 мільйонів;
Кількість заяв про пошкоджене майно в результаті військової агресій РФ проти України подали на більше 244 тисяч домогосподарств;
Кількість заяв тимчасово-переміщених осіб в результаті військової агресій РФ проти України подали більше 887 тисяч громадян;
Кількість операцій з шеренгу – більше 12,1 мільйона.
Для надійного та безперервного надання послуг Порталом Дія необхідне технологічне обладнання, яке задіяне для розміщення ресурсів ДП «ДІЯ», захищене від несанкціонованого доступу, забезпечене його безперебійне електроживлення, підтримка кліматичних умов функціонування, а також цілодобове обслуговування черговою зміною, проведені функціональні і навантажувальні випробувальні тести програмно-апаратного комплексу що показують стабільно високий рівень сервісу, у тому числі при тестуванні за рахунок навантаження, викликаного користувачами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг. Захищеність та надійність хмарного центру обробки даних (ХЦОД) має бути підтверджено відповідними сертифікатами та атестатами.
Станом на вересень місяць 2022 року функціонування Порталу Дія, його технічне супроводження та забезпечення діяльності підрозділів розробки програмного забезпечення складових Порталу Дія, в рамках договору від 29.03.2022 року № КАК290322 між ДП «ДІЯ» та ТОВ «ГІГАКЛАУД» використовує такі обчислювальні ресурси:
– послуги з використання обчислювального вузлу типу 1 – серверна система 2 x Intel Xeon 6240 (18 core per CPU, 2.6 GHz per Core), 512 RAM – 18 шт.;
– послуги з використання обчислювального вузлу типу 1 – серверна система 2 x Intel Xeon 6240 (18 core per CPU, 2.6 GHz per Core), 768 RAM – 4 шт.;
– послуги з використання дискової групи vSAN All Flash 1 x Intel Optane 375 GB + 2 x Samsung SAS 12.0 Gbps 3.84 TB. Фізичний об’єм однієї дискової групи, без врахування кєш-диску, становитиме 7150 GB – 26 шт.;
– послуги з використанням додаткового об’єму оперативної пам'яті 256 GB RAM – 35 шт.;
– послуги з використанням сховища з контроллерами, 17.5 TB SSD – 1 шт.;
– послуги з розширення сховища SSD дисками, 17.5 TB SSD – 2 шт.;
– послуги з використанням сховища з контроллерами, 33 TB nl-SAS 2U – 1 шт.;
– послуги з розширення сховища nl-SAS дисками, 33 TB nl-SAS (12x4TB) 2U – 3 шт.;
– послуги з розширення сховища для архівних даних з nl-SAS дисками, 70 ТB nl-SAS (12x8TB) 2U – 2 шт.
Слід також зауважити, що в даний час попит на електронні послуги та документи значно виріс у порівнянні з минулим роком, так, у Порталі Дія в 2021 році було 6 790 364 користувачів, а в 2022 році користувачів стало більш ніж 21 мільйон громадян, а це понад у 3 рази більше. Таким чином, слід зазначити, що у зв’язку із стрімким ростом кількості користувачів та розширенням переліку послуг, в подальшому обов’язково буде необхідне розширення можливостей систем Порталу Дія, а саме збільшення кількості програмно-апаратних засобів та збільшення швидкостей ліній зв’язку задля забезпечення потреб Держави та громадян України.
З огляду на зазначене вище, експерти державного підприємства «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку» дійшли висновку, що вирішення питання забезпечення повноцінного функціонування сервісів, чинних на поточний момент часу, в даних умовах може бути здійснено одним з двох варіантів, а саме:
1. Зміна постачальників хмарних сервісів та постачальників послуг зв’язку;
2. Збереження постачальників хмарних сервісів та постачальників послуг зв’язку із коригуванням технічних характеристик шляхом підписання нових договорів.
Зміна постачальників хмарних сервісів, на технологічних майданчиках яких наразі розміщені інформаційні ресурси, призведе до необхідності створення нової інфраструктури, її повноцінного тестування та проведення робіт з міграції сервісів/додатків, а також проведення робіт з переключення каналів зв’язку до нового технологічного середовища. Орієнтовний час виконання таких робіт може складати приблизно 40 – 55 календарних днів, а саме: тестування нової збудованої інфраструктури – від 10 до 15 днів, міграція сервісів/додатків – від 20 до 30 днів, переключення каналів зв’язку та тестування мережевої зв’язності та мережевих сервісів – до 10 днів. Під час виконання робіт з міграції сервісів/додатків до програмно-апаратного комплексу інших постачальників хмарних сервісів буде необхідно одночасно орендувати технологічні ресурси у чотирьох постачальників хмарних сервісів, а саме: у постачальників послуг, в яких на даний момент розміщуються інформаційні ресурси, і постачальників послуг, до яких ці ресурси будуть перенесені. Як наслідок, зміна постачальників хмарних сервісів буде потребувати нецільових додаткових витрат значних обсягів грошових бюджетних коштів.
Крім того, проведення робіт з міграції сервісів/додатків та зміна мережевої топології потребуватиме тимчасових припинень надавання сервісів для громадян на невизначений час, що може мати значні негативні наслідки, оскільки функціонування сервісів здійснюється у загальнонаціональному масштабі в реальному часі.
Зміна постачальників послуг може призвести до ризику зниження продуктивності працюючих інформаційних систем під час проведення робіт з міграції та тимчасової недоступності сервісів з боку користувачів, в тому числі існують ризики втрати частини даних внаслідок несумісності систем або виникнення інших проблем технічного характеру, що призведе до значних витрат часу та людських ресурсів на підготовку та проведення робіт з міграції та повторного навчання обслуговуючого персоналу, а також нецільового використання грошових бюджет-них коштів. Також при виконанні робіт з міграції сервісів/додатків існує ризик витоку конфіденційних даних громадян, що є порушенням законодавства України та призведе до багатьох негативних наслідків. Наразі, під час воєнного стану внаслідок військової агресії РФ проти України, коли для громадян України вкрай важливим є швидке та своєчасне отримання послуг та допомоги від Держави, збої і тривалі перерви в роботі сервісів загальнонаціонального масштабу є неприпустимими.
І як висновок, зміна постачальників хмарних сервісів та провайдерів зв’язку може мати значні негативні наслідки для всіх інформаційних систем Замовника, функціонування яких підтримує сервіс загальнонаціонального масштабу, що функціонує в цілодобовому режимі (24/7). Це дає змогу стверджувати, що зміна постачальників хмарних сервісів та провайдерів зв’язку ДП «ДІЯ» є неможливою з технічних причин, через потенційно можливі наслідки, до яких може привести така заміна. Таким чином, враховуючи всі наведені фактори, хмарні центри обробки даних і провайдери зв’язку є єдиним програмно-апаратним комплексом, в основі якого лежать технології віртуалізації і автоматизації, розподілення навантаження та повного резервування, а також захист від кібератак, завдяки чому забезпечується тривале зберігання та обробка даних інформаційної системи замовника, її технологічна готовність для розгортання, тестування та стабільної роботи, надійність захищення від несанкціонованого доступу, цілодобове обслуговування, безперебійне електроживлення та підтримка кліматичних умов функціонування, що в сукупності дозволяє досягти високого рівня сервісу, надійності та відмовостійкості.
Таким чином відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: відсутності конкуренції з технічних причин, мають місце підстави для застосування переговорної процедури закупівлі послуг за предметом «код ДК 021:2015 72310000–1 – Послуги з обробки даних (послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки да-них «Приватна віртуальна хмара»)» у ТОВ «ГІГАКЛАУД».

Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
– Експертний висновок за результатами державної науково-технічної експертизи від 29.08.2022 № 06-225, проведеної державним підприємством «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку»;
– Договір від 29.03.2022 № КАК-290322, укладений між ДП «ДІЯ» та ТОВ «ГІГАКЛАУД» про закупівлю послуг слуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Віртуальна приватна хмара» та додаткова угода № 1 від 09.06.2022 до цього договору.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 20 вересня 2022 17:01
Оскарження наміру укласти договір: 01 жовтня 2022 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:72310000-1: Послуги з обробки даних


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03022, Україна, м. Київ, Київ, вул. Васильківська, буд. 37
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 жовтня 2022  —  28 лютого 2023
ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Пiсляоплата 30 Банківські 100

Тендерна документація

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІГАКЛАУД"
#39792589
Переможець 17 972 130,00
UAH з ПДВ
20 вересня 2022 17:01

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 20 вересня 2022 17:01

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІГАКЛАУД"
#39792589
17 972 130,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
05 травня 2023 16:29
Електронний підпис укладений
04 жовтня 2022 16:28
2022-10-04 Договір_ДІЯ-ГігаКлауд Хмара.pdf укладений
04 жовтня 2022 16:18
2022-10-04 Договір_ДІЯ-ГігаКлауд Хмара.zip укладений
04 жовтня 2022 16:18

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 04 жовтня 2022 — 31 березня 2023
Сума оплати за договором: 17 972 130,00
UAH (в тому числі ПДВ 2 995 355,00 UAH)