Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО" |
Код ЄДРПОУ: | 37766028 |
Місцезнаходження: | 61129, Україна , Харківська обл., місто Харків, ПРОСПЕКТ ТРАКТОРОБУДІВНИКІВ, будинок 109 |
Контактна особа: |
Ірина Чай +380966429396 chajjirina1982@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 травня 2024 16:11 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 травня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 травня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 травня 2024 01:00 |
Початок аукціону: | 10 травня 2024 11:41 |
Початок аукціону: | 10 травня 2024 11:41 |
Очікувана вартість: | 29 790 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 148 950,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей. Розмір забезпечення виконання договору складає 5 % вартості договору. Замовник вимагає надання забезпечення виконання Договору про закупівлю переможцем закупівлі у виді грошового покриття (грошових коштів), яке буде перераховане згідно Договору забезпечення (Додаток 5 до тендерної документації) на рахунок Замовника у розмірі 5 % від загальної суми вартості Договору про закупівлю. Проєкт Договору забезпечення викладено у Додатку 5 до тендерної документації. Учасник-переможець не пізніше дати укладання Договору про закупівлю повинен надати Замовнику 2 екземпляри підписаних з його сторони Договору забезпечення та копію платіжного доручення або іншого розрахункового документа про перерахування коштів у розмірі 5 % від вартості договору про закупівлю на поточний рахунок Замовника із призначенням платежу «Кошти забезпечення відповідно до умов тендеру, номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X», завіреного установою банку, що його видала. Строк забезпечення діє до повного виконання Учасником зобов`язань за Договором про закупівлю (з урахуванням усіх змін та доповнень до нього) або до припинення права забезпечення виконання Договору про закупівлю у випадках, прямо передбачених законодавством (в залежності від того, яка дата настане раніше). Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю. Під виконанням договору про закупівлю Сторони розуміють належне (без порушень) виконання Учасником-Переможцем умов Договору; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами); 4) згідно з умовами, зазначеними в Договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. 5) дострокового розірвання Договору Сторонами, за умови відсутності на дату розірвання Договору порушення виконання Переможцем з його вини зобов’язань за Договором. Забезпечення виконання договору про закупівлю не повертається Учаснику у разі: 1) невиконання або неналежного виконання Учасником-Переможцем своїх зобов’язань за Договором про закупівлю в частині поставки (передачі) Товару в обсягах, в строки та за якістю, передбаченими Договором про закупівлю 2) невиконання або неналежного виконання Учасником-Переможцем гарантійних зобов’язань та/або антикорупційних та/або санкційних застережень Договору про закупівлю. 3) дострокового розірвання Замовником Договору про закупівлю у випадку, якщо Переможець не виконує чи неналежним чином виконує свої зобов’язання за Договором про закупівлю в частині поставки (передачі) Товару в обсягах, в строки та за якістю, передбаченими Договором про закупівлю; 4) дострокового розірвання Замовником Договору про закупівлю у випадку порушення Переможцем гарантійних зобов’язань та/або недотримання антикорупційних та/або санкційних застережень Договору про закупівлю; 5) дострокового розірвання Переможцем Договору про закупівлю; 6) у випадках, передбачених умовами Договору про закупівлю. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання умов договору, здійснюються за рахунок Учасника. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі Замовником не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок Замовника. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки за поставлений Товар здійснюються Замовником у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, на підставі видаткової накладної впродовж 180 (сто вісімдесят) робочих днів з моменту поставки відповідної партії товару, при наявності фінансування | Пiсляоплата | 180 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 травня 2024 16:11 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 травня 2024 16:11 |
Додаток 1.docx | |
01 травня 2024 16:11 |
Додаток 5.docx | |
01 травня 2024 16:11 |
Додаток 4.docx | |
01 травня 2024 16:11 |
ТД.docx | |
01 травня 2024 16:11 |
Додаток 3.docx | |
01 травня 2024 16:11 |
Додаток 2.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-06-11-000057 ● 9e08f98baec745e0b3678c2b382dbfa3
- Статус: здійснення моніторингу
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 11 червня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 11 червня 2024 21:40 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.06.2024 № 91
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 10.06.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 11.06.2024 № 91
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 UA-2024-05-01-010416-a 01.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-06-13 14:11:14
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі (Код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо (наливом), відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо)), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-05-01-010416-a відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Яким чином Учасник підтвердив відповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації згідно підпункту 2.2 пункту 2 Додатку №2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, якщо згідно наданого в складі тендерної пропозиції файлу: «Документи про якість дизельне паливо.pdf», сторінка №4 СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ DIN.S.056-23 Термін дії з 13.10.2023 до 13.10.2024 року. виданий на підставі рішення щодо видачі сертифікату відповідності від 13.10.2023 р., згідно протоколу випробувань № 51 від 04.10.2023 р.ВЦ «10 Хімотологічний центр» 10 Хімотологічного центру Міністерства оборони України, проте в складі тендерної пропозиції сторінка № 6 надано Паспорт якості № 171673_5656827 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ клас E, дата оформлення паспорта якості: 2024-04-03 що відрізняється від вказаного в сертифікаті відповідності також уДекларації про відповідність сторінка №5 не вказано сертифікат відповідності .
4. Чому Учасником згідно файлу: «Документи про якість дизельне паливо.pdf» сторінка № 2 Декларація про відповідність не надано сертифікат відповідності котрий вписано в Декларації про відповідність № DIN.00078-24 від 14.03.2024 р. дійсний до 14.09.2024р. за фіктичної його наявності ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-06-18 20:52:39
Доброго дня! Цим на Ваш запит «Про надання пояснень» надаємо пояснення про таке.
Відповідно до положень пункту 1.4 Статуту КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – Статут), КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі за змістом Статуту, - Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Харківської міської ради, рішеннями виконавчого комітету Харківської міської ради, розпорядженнями Харківського міського голови, іншими нормативними актами і Статутом.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» створене відповідно до рішення 6 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.04.2011 № 261/11 «Про створення комунальних підприємств міського наземного електротранспорту», до Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і інших законодавчих актів України (пункт 1.2 Статуту).
Відповідно до положень пункту 1.3 Статуту Засновником та власником Підприємства є Харківська міська територіальна громада в особі Харківської міської ради.
Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є забезпечення функціонування міського електричного транспорту та експлуатація його об’єктів для надання послуг з перевезення, задоволення потреб населення в пасажироперевезеннях, забезпечення виконання програми всіх видів рухомого складу Підприємства, одержання прибутку для розвитку Підприємства.
Відповідні відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в якому зокрема, містяться наступні відомості про організаційно-правову форму Підприємства: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО.
Разом з тим, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 % чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів (частина друга статті 22 Господарського кодексу України).
З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, за посиланням: http://www.spfu.gov.ua/ua/content/civil-access-data--Edinij-reestr-ob-ektiv-derzhavnoi-vlasnosti.html.
При цьому, відповідно до Бюджетного кодексу України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є ані головним розпорядникам бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України). Згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО»/Замовник) є одержувачем бюджетних коштів: суб'єкт господарювання, який не має статусу бюджетної установи, уповноважений головним розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти місцевого бюджету, у випадках розподілу бюджетних асигнувань за відповідними рішеннями Харківської міської ради.
Згідно із Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv), та даних, які доступні на Державному веб-порталі бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/37766028/profile) КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» є одержувачем бюджетних коштів (місцевий бюджет).
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону (пункт 4 частини першої статті 2 Закону).
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 (зі змінами, внесеними відповідними Указами Президента) введено в Україні воєнний стан.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях визначає особливості здійснення оборонних та публічних закупівель із забезпеченням захищеності державних замовників і замовників від воєнних загроз.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми прийнято постанову Кабінетом Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості).
Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
З метою здійснення закупівлі за предметом: «код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо (наливом), відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо)» шляхом застосування процедури закупівлі – відкритих торгів, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, Замовник не використовує бюджетні кошти. Відповідна інформація міститься у річному плані закупівель, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель відповідно до вимог пункту 14 Особливостей та статті 4 Закону.
Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (із змінами) (далі – Порядок), визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі – веб-портал), (пункт 1 Порядку).
Згідно із пунктом 3 Порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником/ органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника/органу оскарження/органів державного фінансового контролю.
Так, Замовником відповідно до Порядку під час оприлюднення на веб-порталі річного плану закупівель щодо даної запланованої закупівлі було розміщено необхідну інформацію шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, зокрема шляхом заповнення визначених адміністратором таких електронних полів: «Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі», в якому зазначено: «29 790 000,00 UAH», та «Джерело фінансування закупівлі», в якому вказано: «Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)». Тобто, дану заплановану закупівлю Замовник здійснює для задоволення власних виробничих потреб.
Щодо поставленого питання 1, слід зазначити, що Законом не передбачено здійснення Замовником обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Поряд з тим, у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (із змінами) (далі – Наказ № 275), Замовником - КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» на першому етапі було визначено потребу у товарі для забезпечення діяльності Замовника для формування річного плану закупівель.
Було встановлено, що предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо (наливом), відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо) (далі – Товар) повинен відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (із змінами) (далі – Технічний регламент) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/927-2013-%D0%BF#Text) та вимогам ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, розробленого з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту (Додаток 1 до пояснень - ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови).
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін відповідно до Наказу № 275, а саме на підставі інформації з отриманих цінових пропозицій. З метою отримання цінових пропозицій Замовником було направлено письмові запити цінових пропозицій потенційним постачальникам.
З метою отримання цінових пропозицій Замовником було направлено письмові запити цінових пропозицій наступним постачальникам:
– ТОВ «БІЗНЕС ТРАДИЦІЇ» (Додаток 2 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 07/18/04);
– ТОВ «ЗОЛОТОЙ СТАНДАРТ К» (Додаток 3 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 08/18/04);
– ТОВ «КАЛАМ» (Додаток 4 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 09/18/04).
У вказаних запитах цінових пропозицій було зазначено наступне, що закупівлю планується здійснити на наступних умовах:
– Місце постачання: 61000, Україна, Харківська область, місто Харків.
– Строк постачання / надання послуг: (Всього об'єму або партіями) До 31.12.2024 р. протягом 5 (п’яти) робочих днів з моменту отримання заявки замовника.
– Розмір мінімальної партії : від 5000 л.
– Умови постачання: DDP.
– Порядок розрахунків за договором: Впродовж 180 (ста вісімдесяти) робочих днів після фактичного отримання Товару на підставі видаткової(их) накладної(их), підписаної(их) уповноваженими представниками Сторін.
Замовником було отримано відповіді на вищезазначені запити цінових пропозицій від трьох постачальників:
– лист ТОВ «БІЗНЕС ТРАДИЦІЇ» від 19.04.2024 № 19/04-01 (Додаток 5 до пояснень);
– лист «ЗОЛОТОЙ СТАНДАРТ К» від 23.04.2024 № 01-23/04/24 (Додаток 6 до пояснень);
– лист ТОВ «КАЛАМ» від 18.04.2024 № 1804 (Додаток 7 до пояснень).
Враховуючи вищевикладене, Замовником було визначено очікувану вартість предмета закупівлі, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Щодо поставленого питання 2, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (із змінами) (далі – Постанова № 710), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто замовникам, які належать до розпорядників бюджетних коштів (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів) та до суб’єктів господарювання державного сектору економіки (згідно з реєстром, розміщеним на офіційному вебсайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 4-1 Постанови № 710.
Виходячи зі змісту пункту 4-1 Постанови № 710, вимоги щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками бюджетних коштів, оскільки їх немає у переліку цього пункту Постанови № 710.
Як уже було зазначено вище, з наведенням законодавчих норм та необхідних посилань, Замовник - КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Таким чином вимоги законодавства щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не стосуються КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО».
Щодо поставленого питання 3 повідомляємо наступне:
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі», саме цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Замовник проводить дану закупівлю, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Дана запланована закупівля здійснюється Замовником шляхом застосування процедури закупівлі відкритих торгів у порядку, визначеному розділом “Порядок проведення відкритих торгів” Особливостей (пункт 10 Особливостей).
За визначенням, наведеним у пункті 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція ‑ пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Загальної частини Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927 (далі - Технічний регламент), технічний регламент встановлює вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що вводяться в обіг та реалізуються на території України, з метою захисту життя та здоров’я людини, тварин, рослин, національної безпеки, охорони навколишнього середовища та природних ресурсів.
Технічний регламент розроблений на основі Директиви 98/70/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 13 жовтня 1998 р. про якість бензину та дизельного палива та внесення змін і доповнень до Директиви Ради 93/12/ЄС, Директиви 2009/30/ЄC Європейського Парламенту та Ради від 23 квітня 2009 р. про внесення змін до Директиви 98/70/ЄС, що стосується технічних вимог, пов’язаних з бензином, дизельним пальним та газойлем, а також про введення механізму, який дозволяє скорочувати викиди парникових газів, та про внесення змін до Директиви Ради 1999/32/ЄС, що стосується технічних вимог, пов’язаних з паливом, що використовується для суден внутрішньої навігації, та про скасування Директиви 93/12/ЄС та Директиви 2016/802/ЄС Європейського парламенту та Ради від 11 травня 2016 р. про зменшення вмісту сірки у деяких видах рідкого палива.
Вимоги Технічного регламенту поширюються на паливо, яке використовується у дорожніх транспортних засобах і недорожній рухомій техніці (включаючи судна внутрішнього плавання), сільськогосподарських і лісогосподарських тракторах і рекреаційних суднах.
Відповідно до пункту 5 Технічного регламенту, дозволяється виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам Технічного регламенту.
Дозволяється введення в обіг і обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території Російської Федерації та Республіки Білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є Російська Федерація та Республіка Білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції»), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб’єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо) або їх аналогів, - до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів.
Нафтопродукти, підтверджені зазначеним документом, можуть реалізовуватися кінцевим споживачам на території України до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів.
Відповідно до пункту 6 Технічного регламенту, під час оптового постачання (реалізації) палива розповсюджувач (розповсюджувач) повинен надати користувачу на його вимогу копію декларації про відповідність.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 Технічного регламенту (пункт 19 Технічного регламенту).
Відповідно до розділу «ВСТУП» ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО Технічні умови», цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Умовами підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено, що учасник повинен надати в тендерній пропозиції:
Документ, що підтверджує (підтверджують) якість товару, що пропонується учасником для постачання за договором про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) згідно з умовами тендерної документації: копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність, та оригінал чи копію сертифікату (сертифікатів) відповідності (у разі наявності), що є дійсним (дійсними) на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, та зразок (зразки) копії паспорта якості на партію товару, із зазначенням результатів випробувань, які підтверджують відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015, дизельного палива, що буде постачатися за договором про закупівлю (екологічний клас безпеки Євро-5).
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника умовам тендерної документації учасником - ТОВ "КАЛАМ" на вимогу підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації задля підтвердження якості товару учасником ТОВ "КАЛАМ" в складі тендерної пропозиції надано:
1. Сертифікат відповідності № DIN.S.074-24. Термін дії з 15.03.2024 до 15.09.2024.;
2. Декларація про відповідність на паливо дизельне ULSD 10 ppm від 15.03.2024 р.;
3. Паспорт якості № 137 від 15.03.2024;
4. Сертифікат відповідності № DIN.S.056-23. Термін дії з 13.10.2023 до 13.10.2024 (далі – Сертифікат відповідності);
5. Декларація про відповідність на паливо дизельне клас Е від 13.10.2023 р. (далі – Декларація про відповідність);
6. Паспорт якості № 171673_5656827 від 2024-04-03 (далі – Паспорт якості).
7. Сертифікат відповідності № DIN.00150-23. Термін дії з 29.11.2023 до 29.05.2024;
8. Декларація про відповідність на паливо дизельне ULSD 10 ppm від 29.11.2023 р.;
9. Паспорт якості № 193 від 29.11.2023.
Вищезазначені документи завантажено через електронну систему закупівель учасником ТОВ «КАЛАМ» у складі тендерної пропозиції в файлі «3. Документи про якість дизельне паливо.pdf» (Додаток 8 до пояснень).
Тобто, учасником - ТОВ «КАЛАМ» на вимогу підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації надано: копії декларацій про відповідність та оригінали сертифікатів відповідності, що є дійсними на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, та зразки копій паспорта якості на партію товару, із зазначенням результатів випробувань, які підтверджують відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015, дизельного палива, що буде постачатися за договором про закупівлю (екологічний клас безпеки Євро-5).
Необхідно зазначити, що Декларація про відповідність, надана суб’єктом господарювання - Akcine bendrove «ORLEN Lietuva» Литовська Республіка, який є саме виробником товару: паливо дизельне клас Е, що виробляється серійно.
Крім того, інформація стосовно модуля оцінки відповідності (в разі використання модуля оцінки відповідності) зазначається в рядку «відповідає вимогам» Додатку 6 до Технічного регламенту. Також, слід зауважити, що інформація відносно сертифікату відповідності вноситься у декларацію за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності.
Оскільки Akcine bendrove «ORLEN Lietuva» є саме виробником товару, а не призначеним органом з оцінки відповідності, модуль оцінки відповідності не використовувався. Отже, обов’язок щодо заповнення інформації в рядку «Сертифікат відповідності*» Декларації про відповідність - відсутній.
Стосовно Вашого запитання щодо дати оформлення паспорту якості 2024-04-03 зазначаємо, що термін дії Сертифікату відповідності – з 13.10.2023 до 13.10.2024.
Слід зауважити, що відповідно до рядку «Додаткова інформація» Сертифікату відповідності зазначено, що «паливо дизельне класу Е, випускається серійно та ввозиться на територію України з 13.10.2023р. до 13.10.2024р.».
Замовником у підпункті 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації вимагалося надання учасниками саме зразків копій паспорта якості на партію товару, із зазначенням результатів випробувань, які підтверджують відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015, дизельного палива, що буде постачатися за договором про закупівлю (екологічний клас безпеки Євро-5). Тобто, партія товару могла була поставлена учасником протягом терміну дії Сертифікату відповідності, на яку виробник товару - Akcine bendrove «ORLEN Lietuva» Литовська Республіка надав відповідний паспорт якості. До того, умовами тендерної документації не було встановлено жодної вимоги щодо дати (дат) оформлення паспорту якості, зразок (зразки) копії якого на партію товару, учасник повинен надати в тендерній пропозиції, як і не було встановлено в тендерній документації вимоги, що дата оформлення паспорту якості повинна відповідати даті оформлення Сертифікату відповідності та Декларації про відповідність.
Крім того, слід зауважити, що в тендерній документації не було вимог, що документи, які учасник повинен був надати в тендерній пропозиції на вимогу підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації повинні бути взаємопов’язані, чи оформлені однією датою.
Враховуючи вищезазначене, підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника - ТОВ «КАЛАМ» вимогам підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації в цій частині.
Щодо поставленого питання 4 повідомляємо наступне:
Умовами підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено, що учасник повинен надати в тендерній пропозиції:
Документ, що підтверджує (підтверджують) якість товару, що пропонується учасником для постачання за договором про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) згідно з умовами тендерної документації: копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність, та оригінал чи копію сертифікату (сертифікатів) відповідності (у разі наявності), що є дійсним (дійсними) на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, та зразок (зразки) копії паспорта якості на партію товару, із зазначенням результатів випробувань, які підтверджують відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015, дизельного палива, що буде постачатися за договором про закупівлю (екологічний клас безпеки Євро-5).
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника умовам тендерної документації учасником - ТОВ «КАЛАМ» на вимогу підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації задля підтвердження якості товару учасником ТОВ «КАЛАМ» в складі тендерної пропозиції надано:
1. Сертифікат відповідності № DIN.S.074-24. Термін дії з 15.03.2024 до 15.09.2024.;
2. Декларація про відповідність на паливо дизельне ULSD 10 ppm від 15.03.2024 р.;
3. Паспорт якості № 137 від 15.03.2024;
4. Сертифікат відповідності № DIN.S.056-23. Термін дії з 13.10.2023 до 13.10.2024;
5. Декларація про відповідність на паливо дизельне клас Е від 13.10.2023 р.;
6. Паспорт якості № 171673_5656827 від 2024-04-03;
7. Сертифікат відповідності № DIN.00150-23. Термін дії з 29.11.2023 до 29.05.2024;
8. Декларація про відповідність на паливо дизельне ULSD 10 ppm від 29.11.2023 р.;
9. Паспорт якості № 193 від 29.11.2023.
Вищезазначені документи завантажено через електронну систему закупівель учасником ТОВ «КАЛАМ» у складі тендерної пропозиції в файлі «3. Документи про якість дизельне паливо.pdf» (Додаток 8 до пояснень).
Умовами підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації не було встановлено жодних вимог щодо надання саме всіх сертифікатів відповідності, які зазначені в декларації про відповідність. Крім того, слід зауважити, що в тендерній документації не було вимог, що документи, які учасник повинен був надати в тендерній пропозиції на вимогу підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації повинні бути взаємопов’язані, чи оформлені однією датою. Єдина вимога, що була зазначена в тендерній документації стосовно сертифікату (сертифікатів) відповідності, що він (вони) повинні бути дійсним (дійсними) на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Тобто, учасником - ТОВ «КАЛАМ» виконано вимоги підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації та надано всі документи, що вимагалися цим підпунктом 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації на підтвердження якості товару, що є предметом закупівлі.
Додатки:
Додаток 1 до пояснень - ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови - на 16 арк.
Додаток 2 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 07/18/04 – на 3 арк.
Додаток 3 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 08/18/04 – на 3 арк.
Додаток 4 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 09/18/04 – на 3 арк.
Додаток 5 до пояснень – лист ТОВ «БІЗНЕС ТРАДИЦІЇ» від 19.04.2024 № 19/04-01 – на 3 арк.
Додаток 6 до пояснень – лист «ЗОЛОТОЙ СТАНДАРТ К» від 23.04.2024 № 01-23/04/24 – на 3 арк.
Додаток 7 до пояснень – лист ТОВ «КАЛАМ» від 18.04.2024 № 1804 – на 3 арк.
Додаток 8 до пояснень – на 9 арк.
- Додаток 1 до пояснень - ДСТУ 7688-2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови.pdf
- Додаток 2 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 07-18-04.pdf
- Додаток 3 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 08-18-04.pdf
- Додаток 4 до пояснень – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 18.04.2024 № 09-18-04.pdf
- Додаток 5 до пояснень – лист ТОВ «БІЗНЕС ТРАДИЦІЇ» від 19.04.2024 № 19-04-01.pdf
- Додаток 6 до пояснень – лист «ЗОЛОТОЙ СТАНДАРТ К» від 23.04.2024 № 01-23-04-24.pdf
- Додаток 7 до пояснень – лист ТОВ «КАЛАМ» від 18.04.2024 № 1804.pdf
- Додаток 8 до пояснень.pdf
- Електронний підпис
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 травня 2024 12:04
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "КАЛАМ" |
28 620 000,00
UAH з ПДВ
|
28 620 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ " "БІЗНЕС ТРАДИЦІЇ"" |
29 700 000,00
UAH з ПДВ
|
29 700 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "КАЛАМ" #43612078 |
Переможець |
28 620 000,00
UAH з ПДВ
|
16 травня 2024 15:26
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 16 травня 2024 13:39
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 червня 2024 14:04
|
Дод.уг.5.PDF | зміни до договору |
18 червня 2024 14:04
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 червня 2024 10:45
|
Дод.уг.4.pdf | зміни до договору |
13 червня 2024 10:42
|
Електронний підпис | зміни до договору |
11 червня 2024 12:13
|
Дод.уг.3.pdf | зміни до договору |
11 червня 2024 12:12
|
Електронний підпис | зміни до договору |
03 червня 2024 13:08
|
Дод.уг.2.pdf | зміни до договору |
03 червня 2024 13:08
|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 травня 2024 14:26
|
Дод.уг.1.pdf | зміни до договору |
27 травня 2024 14:25
|
Електронний підпис | укладений |
23 травня 2024 16:15
|
Дог.2305 Калам.PDF | укладений |
23 травня 2024 16:14
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 27 травня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 27 травня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Викладення додатку №1 у новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 2305 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 03 червня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 03 червня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Доповнення п.1.7, викладення у новій редакції пп.3.1.1 та розділу 17 у новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 2305 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 11 червня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 11 червня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін до пп.3.1.1 договору |
Номер договору про закупівлю: | 2305 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 13 червня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 13 червня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін до пп.3.1.1 договору |
Номер договору про закупівлю: | 2305 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 14 червня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 18 червня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Викладення пп.3.1.1. договору у новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 2305 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |