Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних
Очікувана вартість
6 909 029,76 UAH
UA-2022-05-11-004543-a 96ed3dd9911a4acf8da477c1490d5345
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Бех Михайло Михайлович

380931810592 zakupivli.lvivavtodor@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Львівське комунальне підприємство "Львівавтодор"
Код ЄДРПОУ: 05523814
Місцезнаходження: 79035, Україна , Львівська обл., Львів, ВУЛИЦЯ ПАСІКИ ГАЛИЦЬКІ, будинок 7
Контактна особа: Бех Михайло Михайлович
380931810592
zakupivli.lvivavtodor@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Відсутність конкуренції з технічних причин
Обґрунтування
В межах виконання умов Кредитного договору від 17.11.2016 р., укладеного між ЛКП «Львівавтодор» та Європейським банком реконструкції і розвитку, ЛКП «Львівавтодор» було зобов’язано організувати та провести тендер на закупівлю розробки, постачання, впровадження та обслуговування «Автоматизованої системи оплати проїзду» (АСОП) у м. Львові та Львівській міській територіальній громаді (Львівській МТГ). За результатами проведеного тендеру, ЛКП «Львівавтодор» уклало Контрактний договір від 12.03.2020 р. із консорціумом компаній «Mikroelektronika spol s r.o.» (Чехія) та ТОВ «Софтсерв-Муніципальні технології» (Україна).
Згідно з рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради «Про визначення уповноваженої особи автоматизованої системи оплати проїзду у пасажирському транспорті загального користування у Львівській міській територіальній громаді» від 23.04.2021 р. №304, ЛКП «Львівавтодор» є підприємством, уповноваженим на впровадження та забезпечення функціонування «Автоматизованої системи оплати проїзду» у пасажирському транспорті загального користування у Львівській МТГ.
Отже, ЛКП «Львівавтодор» бере участь в реалізації загальнодержавної програми по впровадженню АСОП.
З технічної точки зору АСОП являє собою складну багатофункційну систему, яка повинна відповідати сучасним вимогам щодо безпеки та цілісності даних, а також відповідати міжнародним стандартам у сфері захисту даних ISO 27001:2013.
Унікальність технічного рішення, яке застосовується для реалізації проекту АСОП у Львівській МТГ, полягає у побудові системи на основі облікового запису, коли вся інформація про користувача зберігається у базі даних, що розміщена у хмарному середовищі, а також у консолідації різного функціоналу окремих підсистем, а саме: інтернет-портал та мобільний додаток користувача, система на борту транспортного засобу, система збереження прибутку, система центрального офісу, модуль інвентаризації, модуль збору та видачі даних, модуль контролю зовнішнього обладнання, центр обслуговування клієнтів та колл-центр, система депо, центральна система автоматизованої системи оплати проїзду, система автоматичного визначення місцезнаходження транспортного засобу, служби прогнозування для розрахункового часу прибуття, система моніторингу та диспетчерська служба. Завдяки постійній взаємодії цих компонентів АСОП здатна в режимі реального часу виконувати завдання з забезпечення користувачів інформаційною підтримкою, здійснювати моніторинг апаратної та програмної складових, проводити фінансові операції та реєструвати пасажиропотік.
Для виконання цих важливих завдань, АСОП повинна бути розташована у стабільному IT-середовищі, що побудовано на базі масштабованого апаратного забезпечення та потребує резервування хмарного середовища, рознесеного географічно, з метою значного підвищення надійності. До того ж, архітектура АСОП передбачає постійне здійснення технічного аудиту.
Для якісної роботи АСОП потрібно хмарне середовище, яке забезпечить накопичення, систематизацію, контроль бази даних щодо надання послуг з перевезень пасажирів міським громадським транспортом за маршрутами загального користування на території Львівської МТГ.
Тому між ЛКП «Львівавтодор» та ТОВ «ГІГАКЛАУД» був укладений Договір про надання послуг № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року щодо надання послуг для ЛКП «Львівавтодор» із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних.
Згідно Договору про надання послуг № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року, «Автоматизована система оплати проїзду» впроваджується на базі IT-середовища хмарного провайдера ТОВ «ГІГАКЛАУД». Для забезпечення безперебійної роботи всіх послуг, які стосуються проєкту АСОП, надання послуг та сервісної підтримки ТОВ «ГІГАКЛАУД» здійснюється у цілодобовому режимі.
Хмарні центри обробки даних (ХЦОД) ТОВ «ГІГАКЛАУД» побудовані на актуальній версії програмного забезпечення (ПЗ) – OpenStack. ЛКП «Львівавтодор» отримує комплекс віртуальних ресурсів (vCPU, оперативна пам’ять, віртуальні диски та мережі) для створення ІТ- інфраструктури для проєкту АСОП.
За вищевказаним договором ЛКП «Львівавтодор» отримало в користування обчислювальні потужності та ресурси системи зберігання даних у вигляді ізольованої гіперконвергентної інфраструктури, які дозволяють самостійно:
- створювати або видаляти віртуальні машини та змінювати їхню конфігурацію;
- вмикати та вимикати віртуальні машини, отримувати доступ до їхніх консолей;
- керувати конфігурацією мережі, балансувати навантаження, налаштовувати політики доступу та Firewall;
- встановлювати на віртуальні машини системне й прикладне програмне забезпечення та керувати ним;
- виконувати інші операції з управління віртуальним дата-центром.

Основними компонентами послуги, яка надається ТОВ «ГІГАКЛАУД» за Договором про надання послуг № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року є:
1. ХЦОД, які складаються з процесорної потужності (vCPU), оперативної пам'яті (vRAM), дискового сховища (vHDD) та внутрішньої мережі. ХЦОД надають необхідні ресурси для функціонування віртуальних машин.
2. Система керування Horizon, яка дозволяє отримувати інформацію про поточний стан замовлених ресурсів ХЦОД та керувати ними.
На поточній стадії впровадження проєкту АСОП відбувається розміщення даних на потужностях хмарного провайдера ТОВ «Гігаклауд» на базі трьох датацентрів (у м. Київ (ХЦОД №1), у м. Львів (ХЦОД №2) та в датацентрі Atman на території республіки Польша (ХЦОД №3)). На даний час відбувається тестування такого розміщення. Тривають постійні оновлення та вдосконалення поточної інфраструктури.
У ХЦОД створені віртуальні сервери на базі операційних систем Linux та Windows, на основі яких запущені наступні сервіси та служби:
проксі-сервери,
бастіон хости,
система оркестрації,
внутрішні і зовнішні системи балансування навантаження,
системи управління базами даних,
служби Active Directory,
служби логування та моніторингу,
веб-сервери,
система обміну повідомленнями між компонентами програмної системи,
сервіси шифрування даних.
Відповідно до архітектури даного проєкту щодо апаратного забезпечення, кількість віртуальних серверів різної конфігурації тільки в одному датацентрі складає більше 26-ти, але система передбачає масштабування, тому кількість серверів або ресурсів може збільшуватись, саме для даної мети необхідно зарезервувати достатню їх кількість.
Важливим принципом роботи всіх груп віртуальних машин у наявних датацентрах є обов’язкова наявність швидкісної внутрішньої мережевої інфраструктури та зовнішнього мережевого доступу. Водночас існує мережева інфраструктура між трьома географічно розмежованими датацентрами, з наявністю протоколів безпеки обміну даними.
Для забезпечення повної доступності та відмовостійкості системи необхідне повне її резервування в режимі реального часу, з цією метою використовується ХЦОД №2, який працює в режимі очікування та може без втрат перейняти на себе роботу ХЦОД №1. Саме тому основною вимогою технічного завдання до проєкту є географічна розмежованість ХЦОД №1 та ХЦОД №2 та наявність ХЦОД №3, метою якого є постійний моніторинг доступності ХЦОД №1 та ХЦОД №2 та автоматизація відновлення роботи без втрати даних. ХЦОД №3 є невеликим за розміром та складається з п’яти віртуальних машин, у ньому не зберігаються дані, що є на ХЦОД №1 та ХЦОД №2.
Серед основних переваг ТОВ «ГІГАКЛАУД» як хмарного провайдера можна виділити:
ЛКП «Львівавтодор» для реалізації проєкту АСОП надано три ХЦОД, в географічно рознесених датацентрах. Згідно відкритої інформації, з веб-сайту ТОВ «ГІГАКЛАУД», всі вони відповідають рівню надійності Tier III;
Наявний сертифікат ISO 27001:2013: міжнародний стандарт управління інформаційною безпекою, який забезпечує комплексну систему захисту інформації;
Безпечне зберігання баз даних в гнучкому і швидко масштабованому хмарному середовищі;
Резервне зберігання даних проєкту АСОП в хмарній інфраструктурі з можливістю їхнього швидкого відновлення.
Система моніторингу ТОВ «ГІГАКЛАУД» дозволяє безперервно слідкувати за працездатністю замовлених ресурсів 24 години на добу 7 днів на тиждень. Фізичне обладнання, з використанням якого створюється ресурсний пул ХЦОД, надійно захищене від несанкціонованого доступу, забезпечено його цілодобове обслуговування та моніторинг черговою зміною, безперебійне електроживлення, підтримка кліматичних умов функціонування, система пожежогасіння тощо. Інформаційний обмін, що передбачається з суб’єктами АСОП через канали мережі Інтернет, відбувається через захищений вузол Інтернет-доступу, а також програмні та програмно-апаратні засоби шифрування.
Крім наведеного вище, необхідно зазначити, що інформаційно-телекомунікаційна система ТОВ «ГІГАКЛАУД», на якій надаються хмарні сервіси, відповідно до вимог Законів України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», має чинний атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (далі - КСЗІ), який зареєстровано в Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 18 червня 2018 року за № 16885.
Необхідно підкреслити, що гарантоване забезпечення зберігання та обробки даних у ХЦОД є ключовим елементом у реалізації проекту АСОП.
З вищенаведеної інформації випливає, що зміна хмарного провайдера може призвести до тривалих за часом затримок в роботі автоматизованої системи оплати проїзду та фінансових втрат, а також несе ризик порушення вже створеної інфраструктури та втрати частини даних.
Враховуючи вже створену архітектуру проєкту, можливо стверджувати, що зміна хмарного провайдера призведе до заміни технологічного майданчика розташування ресурсів АСОП, що, у свою чергу, призведе до необхідності проведення робіт з міграції та побудови нової інфраструктури ХЦОД. Внаслідок цього, з високим ступенем вірогідності, можуть виникнути наступні проблеми технічного характеру:
- порушення доступності до АСОП на невизначений час;
- відмова частини або всієї конфігурації АСОП у результаті зміни технології віртуалізації або зміни технології хмарного середовища, що, у свою чергу, може призвести до часткової або повної втрати існуючої інфраструктури або призведе до таких умов, що унеможливлюють використання існуючої інфраструктури;
- порушення процесу подання заяв на отримання пільгових карток «ЛеоКарт» та видачу вже готових, оскільки на території Львівської МТГ наявна велика кількість пільгових категорій населення (згідно даних Листа ПФУ у Львівській області № 26 від 12.01.2021 р.);
- порушення процесу обладнання транспортних засобів бортовим обладнанням та підключення його до центральної системи АСОП;
- порушення необхідних строків розгортання проекту, які визначені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року, та як наслідок, буде необхідно додатковий час для приведення інфраструктури АСОП у відповідний стан, або повторного розгортання ключових елементів інфраструктури;
- втрата частини інфраструктури в результаті відмови апаратної частини при міграції (відмова дисків, помилки мережі), що призведе до необхідності аналізу та відновлення пошкоджених частин інфраструктури, внаслідок чого будуть порушені часові рамки реалізації проекту, що встановлені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року;
- довготривала відсутність доступності сервісу на період міграції віртуальних машин на потужності нового хмарного провайдера;
- довготривала відсутність мережної зв’язності на період переключення доступу на новий захищений вузол Інтернет-доступу;
- несумісність існуючих технічних та програмних рішень з технологіями нового хмарного провайдера;
- некоректна робота процесів, що реалізовані в рамках побудови АСОП;
- порушення строків запровадження АСОП у пасажирському транспорті загального користування Львівської МТГ, які визначені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року;
- інформаційно-технологічна несумісність процесів, що реалізовані в рамках побудови АСОП;
- витрачання значних додаткових коштів на міграцію даних та повторне розгортання ХЦОД;
- зміна визначеної політики безпеки баз даних АСОП;
- фактична невідповідність апаратних засобів або фактична недостатня їх кіль-кість (CPU Core, RAM, HDD Space, тощо).
- необхідність протягом невизначеного часу сплачувати послуги двох провайдерів ХЦОД, оскільки до завершення повного циклу тестування нового ХЦОД неможливо зупинити роботу в старому;
- буде суттєво ускладнено процес реєстрації та видачі транспортних карток «ЛеоКарт».
- буде порушено вибудувану підрядними організаціями інфраструктуру, що забезпечує проходження платежів та знаходиться на етапі тестування.
Також проти зміни надавача послуг хмарного середовища у своїх листах виступили незалежний консультант від ЄБРР та підрядні організації України та Чеської республіки, а саме:
- ТОВ «Аствелл Софт» який надає послуги адміністрування і конфігурації інфраструктури в ХЦОД ( лист №460 від 11.04.2022);
- експерт Філіп Бартц, технічний консультант підрядної організації «iC consulenten», що супроводжує процес впровадження АСОП у Львівській МТГ з боку ЄБРР (лист від 4.04.2022 вх.№461);
- Ян Шторек, керівник проєкту зі сторони чеського підрядника Mikroelektronika spol.s.r.o. & Softserve – Municipal technologies LLC (лист від 31.03.2022 вх.№417) щодо оцінки ризику зміни постачальника послуг із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних;
- MONET+, субпідрядник компанії Mikroelektronika, що забезпечує роботу EMV платежів (лист від 4.04.2022 вх.№448).

Отже, враховуючи вищезазначене, зміна хмарного провайдера може призвести до втрати постійного доступу до всієї системи АСОП на невизначений час та суттєвих додаткових витрат бюджетних коштів.
Таким чином, наявну ситуацію можна охарактеризувати як відсутність конкуренції з технічних причин, що дозволяє ЛКП «Львівавтодор» провести переговорну процедуру з ТОВ «ГІГАКЛАУД», на підставі абз. 4 п. 2 ч.2 ст. 40 Закону (якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником). Документальним підтвердженням вищезазначеного є Експертний висновок Приватного акціонерного товариства «Український інститут із проектування і розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури «Діпрозв’язок» від 25 квітня 2022 року (додається).
Враховуючи вищезазначене, в ЛКП «Львівавтодор» існують законні підстави щодо проведення закупівлі: «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» (ДК 021:2015: 72310000-1: Послуги з обробки даних) за переговорною процедурою закупівлі на підставі абз. 4 п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону (якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником).

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 11 травня 2022 16:58
Оскарження наміру укласти договір: 22 травня 2022 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:72310000-1: Послуги з обробки даних


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 79053, Україна, Львівська область, Львів, вул. Пасіки Галицькі,7
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 30 квітня 2023
ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Пiсляоплата 30 Банківські 100

Тендерна документація

11 травня 2022 16:47
Електронний підпис Друкувати оголошення PDF

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2022-11-25-000021 ● ddab2daedd5e4b3782c0a0d1eca6a673
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25 листопада 2022
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 25 листопада 2022 14:24
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З
25.11.2022 № 50-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель

Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117

НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 25.11.2022 №50-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:

1. UA-2022-05-11-004543-a від 11.05.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2022-11-25 14:30:13

Запит про надання пояснення

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-05-11-004543-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2022-11-30 17:29:53

Пояснення

На Ваш запит від 25.11.2022 про надання замовником пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі: «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» ДК 021:2015:72310000-1 Послуги з обробки даних (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-05-11-004543-a) ЛКП «Львівавтодор» повідомляє наступне.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі Експертного висновку Приватного акціонерного товариства «Український інститут із проектування і розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури «Діпрозв’язок» від 25 квітня 2022 року, який був завантажений до електронної системи закупівель в розділі «Повідомлення про намір укласти договір».
Щодо очікуваної вартості предмета закупівлі:
- проаналізовано використання ресурсів станом з 12.08.2021 року по 31.03.2022 року;
- направлено лист Mikroelektronika spol. s r.o від 23.02.2022 № 295 (копія листа додається);
- отримано лист від Mikroelektronika spol. s r.o від 04.03.2022 (копія листа додається) та визначено, що ресурсів має бути достатньо для продовження послуг із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних на 12 місяців.
Відповідно до комерційної пропозиції ТОВ «Гігаклауд» запропонував наступну вартість закупівлі послуг із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних із знижкою - 6 909 029,76 грн з ПДВ (копія комерційної пропозиції додається).
На виконання вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі було розміщено на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів (Львівської Міської Ради) за адресою:https://city-adm.lviv.ua/public-information/utilities/lkp-lvivavtodor/obhruntuvannia -zakupivli/2022.

Додаток: 1. Копія листа Mikroelektronika spol. s r.o від 23.02.2022 № 295, на 1 аркуші.
2. Копія листа від Mikroelektronika spol. s r.o від 04.03.2022, на 1 аркуші.
3. Копія комерційної пропозиції ТОВ «Гігаклауд» від 29.04.2022, на 13 аркушах.

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2022-11-30 14:26:28

Запит про надання пояснення

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-05-11-004543-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням щодо виконання товариством з обмеженою відповідальністю «ГІГАКЛАУД» вимог частини другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2022-12-02 12:58:00

Пояснення

На Ваш запит від 30.11.2022 про надання замовником пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі: «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» ДК 021:2015:72310000-1 Послуги з обробки даних (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-05-11-004543-a) ЛКП «Львівавтодор» повідомляє наступне.
Відповідно до вимог частини другої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
На виконання вимог частини другої статті 41 Закону ТОВ «Гігаклауд» надав необхідні документи (копії документів додаються).
Додаток: 1. Копія Протоколу № 4 Загальних зборів учасників ТОВ «Гігаклауд» від 04.07.2016, на 1 аркуші.
2. Копія Наказу ТОВ «Гігаклауд» Про призначення директора від 05.07.2016, на 1 аркуші.
3. Копія Рішення учасника ТОВ «Гігаклауд» № 8 від 30.05.2019, на 2 аркушах.
4. Копія листа ТОВ «Гігаклауд» Довідка про повноваження правомочності на підписання договору за результатами переговорної процедури закупівлі від 29.04.2022 № 738-3/22, на 1 аркуші.
5. Копія Довіреності № 02/03-22 від 14.03.2022, на 1 аркуші.
6. Копія листа ТОВ «Гігаклауд» Довідка щодо відсутності ліцензування від 29.04.2022 № 738-7/22, на 1 аркуші.

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2022-12-20 10:05:08

Аргументоване заперечення на висновок про результат моніторингу закупівлі UA-2022-05-11-004543-a

За результатом проведеного моніторингу Державною аудиторською службою України Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (ідентифікаційний номер рішення про початок моніторингу UA-M-2022-11-25-000021 щодо закупівлі: «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» ДК 021:2015: 72310000-1 - Послуги з обробки даних, в електронній системі закупівель Prozorro 14 грудня 2022 року оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-05-11-004543-a:
У пункті 2 констатуючої частини Висновку зазначено наступне:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення вимог абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, повноти відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, порушень не встановлено.
У пункті 3 констатуючої частини Висновку вказані зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень), а саме:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 27.05.2022 №110 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Розглянувши висновок Державної аудиторської служби України Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, Замовник не погоджується з ним та надає аргументовані заперечення.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) переговорна процедура може застосовуватись, як виняток, відповідно до ст.13 Закону та є неконкурентною процедурою. Підстави застосування переговорної процедури чітко регламентовані частиною 2 статті 40 Закону.
Як зазначалось в обґрунтуванні закупівлі ЛКП «Львівавтодор» та ТОВ «ГІГАКЛАУД» був укладений Договір про надання послуг № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року щодо надання послуг для ЛКП «Львівавтодор» із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних. Згідно даного договору № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року, «Автоматизована система оплати проїзду» впроваджується на базі IT-середовища хмарного провайдера ТОВ «ГІГАКЛАУД». Для забезпечення безперебійної роботи всіх послуг, які стосуються проєкту АСОП, надання послуг та сервісної підтримки ТОВ «ГІГАКЛАУД» здійснюється у цілодобовому режимі.
Хмарні центри обробки даних (ХЦОД) ТОВ «ГІГАКЛАУД» побудовані на актуальній версії програмного забезпечення (ПЗ) – OpenStack. ЛКП «Львівавтодор» отримує комплекс віртуальних ресурсів (vCPU, оперативна пам’ять, віртуальні диски та мережі) для створення ІТ- інфраструктури для проєкту АСОП.

Основними компонентами послуги, яка надається ТОВ «ГІГАКЛАУД» за Договором про надання послуг № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року є:
1. ХЦОД, які складаються з процесорної потужності (vCPU), оперативної пам'яті (vRAM), дискового сховища (vHDD) та внутрішньої мережі. ХЦОД надають необхідні ресурси для функціонування віртуальних машин.
2. Система керування Horizon, яка дозволяє отримувати інформацію про поточний стан замовлених ресурсів ХЦОД та керувати ними.
На поточній стадії впровадження проєкту АСОП відбувається розміщення даних на потужностях хмарного провайдера ТОВ «Гігаклауд» на базі трьох датацентрів (у м. Київ (ХЦОД №1), у м. Львів (ХЦОД №2) та в датацентрі Atman на території республіки Польша (ХЦОД №3)). На даний час відбувається тестування такого розміщення. Тривають постійні оновлення та вдосконалення поточної інфраструктури.
У ХЦОД створені віртуальні сервери на базі операційних систем Linux та Windows, на основі яких запущені наступні сервіси та служби:
проксі-сервери,
бастіон хости,
система оркестрації,
внутрішні і зовнішні системи балансування навантаження,
системи управління базами даних,
служби Active Directory,
служби логування та моніторингу,
веб-сервери,
система обміну повідомленнями між компонентами програмної системи,
сервіси шифрування даних.
Відповідно до архітектури даного проєкту щодо апаратного забезпечення, кількість віртуальних серверів різної конфігурації тільки в одному датацентрі складає більше 26-ти, але система передбачає масштабування, тому кількість серверів або ресурсів може збільшуватись, саме для даної мети необхідно зарезервувати достатню їх кількість.
Важливим принципом роботи всіх груп віртуальних машин у наявних датацентрах є обов’язкова наявність швидкісної внутрішньої мережевої інфраструктури та зовнішнього мережевого доступу. Водночас існує мережева інфраструктура між трьома географічно розмежованими датацентрами, з наявністю протоколів безпеки обміну даними.
Для забезпечення повної доступності та відмовостійкості системи необхідне повне її резервування в режимі реального часу, з цією метою використовується ХЦОД №2, який працює в режимі очікування та може без втрат перейняти на себе роботу ХЦОД №1. Саме тому основною вимогою технічного завдання до проєкту є географічна розмежованість ХЦОД №1 та ХЦОД №2 та наявність ХЦОД №3, метою якого є постійний моніторинг доступності ХЦОД №1 та ХЦОД №2 та автоматизація відновлення роботи без втрати даних. ХЦОД №3 є невеликим за розміром та складається з п’яти віртуальних машин, у ньому не зберігаються дані, що є на ХЦОД №1 та ХЦОД №2.
Серед основних переваг ТОВ «ГІГАКЛАУД» як хмарного провайдера можна виділити:
ЛКП «Львівавтодор» для реалізації проєкту АСОП надано три ХЦОД, в географічно рознесених датацентрах. Згідно відкритої інформації, з веб-сайту ТОВ «ГІГАКЛАУД», всі вони відповідають рівню надійності Tier III;
Наявний сертифікат ISO 27001:2013: міжнародний стандарт управління інформаційною безпекою, який забезпечує комплексну систему захисту інформації;
Безпечне зберігання баз даних в гнучкому і швидко масштабованому хмарному середовищі;
Резервне зберігання даних проєкту АСОП в хмарній інфраструктурі з можливістю їхнього швидкого відновлення.
Система моніторингу ТОВ «ГІГАКЛАУД» дозволяє безперервно слідкувати за працездатністю замовлених ресурсів 24 години на добу 7 днів на тиждень. Фізичне обладнання, з використанням якого створюється ресурсний пул ХЦОД, надійно захищене від несанкціонованого доступу, забезпечено його цілодобове обслуговування та моніторинг черговою зміною, безперебійне електроживлення, підтримка кліматичних умов функціонування, система пожежогасіння тощо. Інформаційний обмін, що передбачається з суб’єктами АСОП через канали мережі Інтернет, відбувається через захищений вузол Інтернет-доступу, а також програмні та програмно-апаратні засоби шифрування.
Крім наведеного вище, необхідно зазначити, що інформаційно-телекомунікаційна система ТОВ «ГІГАКЛАУД», на якій надаються хмарні сервіси, відповідно до вимог Законів України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», має чинний атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (далі - КСЗІ), який зареєстровано в Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 18 червня 2018 року за № 16885.
Необхідно підкреслити, що гарантоване забезпечення зберігання та обробки даних у ХЦОД є ключовим елементом у реалізації проекту АСОП.
З вищенаведеної інформації випливає, що зміна хмарного провайдера може призвести до тривалих за часом затримок в роботі автоматизованої системи оплати проїзду та фінансових втрат, а також несе ризик порушення вже створеної інфраструктури та втрати частини даних.
Враховуючи вже створену архітектуру проєкту, можливо стверджувати, що зміна хмарного провайдера призведе до заміни технологічного майданчика розташування ресурсів АСОП, що, у свою чергу, призведе до необхідності проведення робіт з міграції та побудови нової інфраструктури ХЦОД. Внаслідок цього, з високим ступенем вірогідності, можуть виникнути наступні проблеми технічного характеру:
- порушення доступності до АСОП на невизначений час;
- відмова частини або всієї конфігурації АСОП у результаті зміни технології віртуалізації або зміни технології хмарного середовища, що, у свою чергу, може призвести до часткової або повної втрати існуючої інфраструктури або призведе до таких умов, що унеможливлюють використання існуючої інфраструктури;
- порушення процесу подання заяв на отримання пільгових карток «ЛеоКарт» та видачу вже готових, оскільки на території Львівської МТГ наявна велика кількість пільгових категорій населення (згідно даних Листа ПФУ у Львівській області № 26 від 12.01.2021 р.);
- порушення процесу обладнання транспортних засобів бортовим обладнанням та підключення його до центральної системи АСОП;
- порушення необхідних строків розгортання проекту, які визначені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року, та як наслідок, буде необхідно додатковий час для приведення інфраструктури АСОП у відповідний стан, або повторного розгортання ключових елементів інфраструктури;
- втрата частини інфраструктури в результаті відмови апаратної частини при міграції (відмова дисків, помилки мережі), що призведе до необхідності аналізу та відновлення пошкоджених частин інфраструктури, внаслідок чого будуть порушені часові рамки реалізації проекту, що встановлені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року;
- довготривала відсутність доступності сервісу на період міграції віртуальних машин на потужності нового хмарного провайдера;
- довготривала відсутність мережної зв’язності на період переключення доступу на новий захищений вузол Інтернет-доступу;
- несумісність існуючих технічних та програмних рішень з технологіями нового хмарного провайдера;
- некоректна робота процесів, що реалізовані в рамках побудови АСОП;
- порушення строків запровадження АСОП у пасажирському транспорті загального користування Львівської МТГ, які визначені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року;
- інформаційно-технологічна несумісність процесів, що реалізовані в рамках побудови АСОП;
- витрачання значних додаткових коштів на міграцію даних та повторне розгортання ХЦОД;
- зміна визначеної політики безпеки баз даних АСОП;
- фактична невідповідність апаратних засобів або фактична недостатня їх кіль-кість (CPU Core, RAM, HDD Space, тощо).
- необхідність протягом невизначеного часу сплачувати послуги двох провайдерів ХЦОД, оскільки до завершення повного циклу тестування нового ХЦОД неможливо зупинити роботу в старому;
- буде суттєво ускладнено процес реєстрації та видачі транспортних карток «ЛеоКарт».
- буде порушено вибудувану підрядними організаціями інфраструктуру, що забезпечує проходження платежів та знаходиться на етапі тестування.
Також проти зміни надавача послуг хмарного середовища у своїх листах виступили незалежний консультант від ЄБРР та підрядні організації України та Чеської республіки, а саме:
- ТОВ «Аствелл Софт» який надає послуги адміністрування і конфігурації інфраструктури в ХЦОД ( лист №460 від 11.04.2022);
- експерт Філіп Бартц, технічний консультант підрядної організації «iC consulenten», що супроводжує процес впровадження АСОП у Львівській МТГ з боку ЄБРР (лист від 4.04.2022 вх.№461);
- Ян Шторек, керівник проєкту зі сторони чеського підрядника Mikroelektronika spol.s.r.o. & Softserve – Municipal technologies LLC (лист від 31.03.2022 вх.№417) щодо оцінки ризику зміни постачальника послуг із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних;
- MONET+, субпідрядник компанії Mikroelektronika, що забезпечує роботу EMV платежів (лист від 4.04.2022 вх.№448).

Враховуючи вищезазначене, ЛКП «Львівавтодор» були дотримані всі норми Закону під час проведення закупівлі: «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» ДК 021:2015: 72310000-1 - Послуги з обробки даних, за переговорною процедурою закупівлі на підставі абз. 4 п. 2 ч.2 ст. 40 Закону (якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником).Документальним підтвердженням вищезазначеного є Експертний висновок Приватного акціонерного товариства «Український інститут із проектування і розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури «Діпрозв’язок» від 25 квітня 2022 року, де у загальному висновку зазначено:
«Враховуючи вищевикладене, Приватне акцiонерне товариство «Український iнститут iз проектування i розвитку iнформацiйно-комунiкацiйної iнфраструктури «Дiпрозв'язок» пiдтверджує наявнiсть пiдстав для застосування переговорної процедури закупiвлi Львiвським комунальним пiдприємством за предметом: код за ДК 021:2015: 72310000-1 - Послуги з обробки даних – Послуги із зберіганя даних у хмарних центрах обробки даних у 2022 роцi у Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю «ГIГАКЛАУД» відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 розділу VII Закону України «Про публічні закупівлі» вiд 25.12.2015 року № 922-VIII (зi змiнами), а саме: «вiдсутнiсть конкуренцii з технiчних причин».
Також хочемо зауважити, що незважаючи на військові дії на території України, постійні хакерські атаки на систему, ТОВ «Гігагаклауд» надає свої послуги відповідно до умов договору вчасно, завдяки тому що, мережева інфраструктура географічно розмежованими між трьома датацентрами, з наявністю протоколів безпеки обміну даними.
Тому, вважаємо Висновок про результат моніторингу закупівлі UA-2022-05-11-004543-a від 11.05.2022, в якому зазначені виявлені порушення Закону, безпідставним та необґрунтованим.

Відповідь на звернення щодо висновку

Дата: 2022-12-27 13:08:51

Про розгляд звернення за роз’ясненням щодо висновку

Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі - Управління) розглянувши звернення за роз’ясненням щодо висновку Львівського комунального підприємства «Львівавтодор», від 14.12.2022 (далі - Звернення) інформує наступне.
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
За результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» код ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних (інформація про закупівлю оприлюднена в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером UA-2022-05-11-004543-a), Управлінням 14.12.2022 оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, при цьому у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» констатуючої частини даного висновку чітко зазначено зобов’язання щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 27.05.2022 №110 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Тобто, п.3 констатуючої частини висновку про результати моніторингу процедури закупівлі сформульовано чітко і зрозуміло.

Надання інформації про усунення порушення замовником

Аргументоване заперечення на висновок про результат моніторингу закупівлі UA-2022-05-11-004543-a За результатом проведеного моніторингу Державною аудиторською службою України Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (ідентифікаційний номер рішення про початок моніторингу UA-M-2022-11-25-000021 щодо закупівлі: «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» ДК 021:2015: 72310000-1 - Послуги з обробки даних, в електронній системі закупівель Prozorro 14 грудня 2022 року оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-05-11-004543-a: У пункті 2 констатуючої частини Висновку зазначено наступне: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення вимог абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, повноти відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, порушень не встановлено. У пункті 3 констатуючої частини Висновку вказані зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень), а саме: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 27.05.2022 №110 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Розглянувши висновок Державної аудиторської служби України Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, Замовник не погоджується з ним та надає аргументовані заперечення. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) переговорна процедура може застосовуватись, як виняток, відповідно до ст.13 Закону та є неконкурентною процедурою. Підстави застосування переговорної процедури чітко регламентовані частиною 2 статті 40 Закону. Як зазначалось в обґрунтуванні закупівлі ЛКП «Львівавтодор» та ТОВ «ГІГАКЛАУД» був укладений Договір про надання послуг № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року щодо надання послуг для ЛКП «Львівавтодор» із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних. Згідно даного договору № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року, «Автоматизована система оплати проїзду» впроваджується на базі IT-середовища хмарного провайдера ТОВ «ГІГАКЛАУД». Для забезпечення безперебійної роботи всіх послуг, які стосуються проєкту АСОП, надання послуг та сервісної підтримки ТОВ «ГІГАКЛАУД» здійснюється у цілодобовому режимі. Хмарні центри обробки даних (ХЦОД) ТОВ «ГІГАКЛАУД» побудовані на актуальній версії програмного забезпечення (ПЗ) – OpenStack. ЛКП «Львівавтодор» отримує комплекс віртуальних ресурсів (vCPU, оперативна пам’ять, віртуальні диски та мережі) для створення ІТ- інфраструктури для проєкту АСОП. Основними компонентами послуги, яка надається ТОВ «ГІГАКЛАУД» за Договором про надання послуг № 12/08/2021 від 12 серпня 2021 року є: 1. ХЦОД, які складаються з процесорної потужності (vCPU), оперативної пам'яті (vRAM), дискового сховища (vHDD) та внутрішньої мережі. ХЦОД надають необхідні ресурси для функціонування віртуальних машин. 2. Система керування Horizon, яка дозволяє отримувати інформацію про поточний стан замовлених ресурсів ХЦОД та керувати ними. На поточній стадії впровадження проєкту АСОП відбувається розміщення даних на потужностях хмарного провайдера ТОВ «Гігаклауд» на базі трьох датацентрів (у м. Київ (ХЦОД №1), у м. Львів (ХЦОД №2) та в датацентрі Atman на території республіки Польша (ХЦОД №3)). На даний час відбувається тестування такого розміщення. Тривають постійні оновлення та вдосконалення поточної інфраструктури. У ХЦОД створені віртуальні сервери на базі операційних систем Linux та Windows, на основі яких запущені наступні сервіси та служби: проксі-сервери, бастіон хости, система оркестрації, внутрішні і зовнішні системи балансування навантаження, системи управління базами даних, служби Active Directory, служби логування та моніторингу, веб-сервери, система обміну повідомленнями між компонентами програмної системи, сервіси шифрування даних. Відповідно до архітектури даного проєкту щодо апаратного забезпечення, кількість віртуальних серверів різної конфігурації тільки в одному датацентрі складає більше 26-ти, але система передбачає масштабування, тому кількість серверів або ресурсів може збільшуватись, саме для даної мети необхідно зарезервувати достатню їх кількість. Важливим принципом роботи всіх груп віртуальних машин у наявних датацентрах є обов’язкова наявність швидкісної внутрішньої мережевої інфраструктури та зовнішнього мережевого доступу. Водночас існує мережева інфраструктура між трьома географічно розмежованими датацентрами, з наявністю протоколів безпеки обміну даними. Для забезпечення повної доступності та відмовостійкості системи необхідне повне її резервування в режимі реального часу, з цією метою використовується ХЦОД №2, який працює в режимі очікування та може без втрат перейняти на себе роботу ХЦОД №1. Саме тому основною вимогою технічного завдання до проєкту є географічна розмежованість ХЦОД №1 та ХЦОД №2 та наявність ХЦОД №3, метою якого є постійний моніторинг доступності ХЦОД №1 та ХЦОД №2 та автоматизація відновлення роботи без втрати даних. ХЦОД №3 є невеликим за розміром та складається з п’яти віртуальних машин, у ньому не зберігаються дані, що є на ХЦОД №1 та ХЦОД №2. Серед основних переваг ТОВ «ГІГАКЛАУД» як хмарного провайдера можна виділити: ЛКП «Львівавтодор» для реалізації проєкту АСОП надано три ХЦОД, в географічно рознесених датацентрах. Згідно відкритої інформації, з веб-сайту ТОВ «ГІГАКЛАУД», всі вони відповідають рівню надійності Tier III; Наявний сертифікат ISO 27001:2013: міжнародний стандарт управління інформаційною безпекою, який забезпечує комплексну систему захисту інформації; Безпечне зберігання баз даних в гнучкому і швидко масштабованому хмарному середовищі; Резервне зберігання даних проєкту АСОП в хмарній інфраструктурі з можливістю їхнього швидкого відновлення. Система моніторингу ТОВ «ГІГАКЛАУД» дозволяє безперервно слідкувати за працездатністю замовлених ресурсів 24 години на добу 7 днів на тиждень. Фізичне обладнання, з використанням якого створюється ресурсний пул ХЦОД, надійно захищене від несанкціонованого доступу, забезпечено його цілодобове обслуговування та моніторинг черговою зміною, безперебійне електроживлення, підтримка кліматичних умов функціонування, система пожежогасіння тощо. Інформаційний обмін, що передбачається з суб’єктами АСОП через канали мережі Інтернет, відбувається через захищений вузол Інтернет-доступу, а також програмні та програмно-апаратні засоби шифрування. Крім наведеного вище, необхідно зазначити, що інформаційно-телекомунікаційна система ТОВ «ГІГАКЛАУД», на якій надаються хмарні сервіси, відповідно до вимог Законів України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», має чинний атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (далі - КСЗІ), який зареєстровано в Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 18 червня 2018 року за № 16885. Необхідно підкреслити, що гарантоване забезпечення зберігання та обробки даних у ХЦОД є ключовим елементом у реалізації проекту АСОП. З вищенаведеної інформації випливає, що зміна хмарного провайдера може призвести до тривалих за часом затримок в роботі автоматизованої системи оплати проїзду та фінансових втрат, а також несе ризик порушення вже створеної інфраструктури та втрати частини даних. Враховуючи вже створену архітектуру проєкту, можливо стверджувати, що зміна хмарного провайдера призведе до заміни технологічного майданчика розташування ресурсів АСОП, що, у свою чергу, призведе до необхідності проведення робіт з міграції та побудови нової інфраструктури ХЦОД. Внаслідок цього, з високим ступенем вірогідності, можуть виникнути наступні проблеми технічного характеру: - порушення доступності до АСОП на невизначений час; - відмова частини або всієї конфігурації АСОП у результаті зміни технології віртуалізації або зміни технології хмарного середовища, що, у свою чергу, може призвести до часткової або повної втрати існуючої інфраструктури або призведе до таких умов, що унеможливлюють використання існуючої інфраструктури; - порушення процесу подання заяв на отримання пільгових карток «ЛеоКарт» та видачу вже готових, оскільки на території Львівської МТГ наявна велика кількість пільгових категорій населення (згідно даних Листа ПФУ у Львівській області № 26 від 12.01.2021 р.); - порушення процесу обладнання транспортних засобів бортовим обладнанням та підключення його до центральної системи АСОП; - порушення необхідних строків розгортання проекту, які визначені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року, та як наслідок, буде необхідно додатковий час для приведення інфраструктури АСОП у відповідний стан, або повторного розгортання ключових елементів інфраструктури; - втрата частини інфраструктури в результаті відмови апаратної частини при міграції (відмова дисків, помилки мережі), що призведе до необхідності аналізу та відновлення пошкоджених частин інфраструктури, внаслідок чого будуть порушені часові рамки реалізації проекту, що встановлені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року; - довготривала відсутність доступності сервісу на період міграції віртуальних машин на потужності нового хмарного провайдера; - довготривала відсутність мережної зв’язності на період переключення доступу на новий захищений вузол Інтернет-доступу; - несумісність існуючих технічних та програмних рішень з технологіями нового хмарного провайдера; - некоректна робота процесів, що реалізовані в рамках побудови АСОП; - порушення строків запровадження АСОП у пасажирському транспорті загального користування Львівської МТГ, які визначені згідно Контрактного договору від 12.03.2020 року; - інформаційно-технологічна несумісність процесів, що реалізовані в рамках побудови АСОП; - витрачання значних додаткових коштів на міграцію даних та повторне розгортання ХЦОД; - зміна визначеної політики безпеки баз даних АСОП; - фактична невідповідність апаратних засобів або фактична недостатня їх кіль-кість (CPU Core, RAM, HDD Space, тощо). - необхідність протягом невизначеного часу сплачувати послуги двох провайдерів ХЦОД, оскільки до завершення повного циклу тестування нового ХЦОД неможливо зупинити роботу в старому; - буде суттєво ускладнено процес реєстрації та видачі транспортних карток «ЛеоКарт». - буде порушено вибудувану підрядними організаціями інфраструктуру, що забезпечує проходження платежів та знаходиться на етапі тестування. Також проти зміни надавача послуг хмарного середовища у своїх листах виступили незалежний консультант від ЄБРР та підрядні організації України та Чеської республіки, а саме: - ТОВ «Аствелл Софт» який надає послуги адміністрування і конфігурації інфраструктури в ХЦОД ( лист №460 від 11.04.2022); - експерт Філіп Бартц, технічний консультант підрядної організації «iC consulenten», що супроводжує процес впровадження АСОП у Львівській МТГ з боку ЄБРР (лист від 4.04.2022 вх.№461); - Ян Шторек, керівник проєкту зі сторони чеського підрядника Mikroelektronika spol.s.r.o. & Softserve – Municipal technologies LLC (лист від 31.03.2022 вх.№417) щодо оцінки ризику зміни постачальника послуг із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних; - MONET+, субпідрядник компанії Mikroelektronika, що забезпечує роботу EMV платежів (лист від 4.04.2022 вх.№448). Враховуючи вищезазначене, ЛКП «Львівавтодор» були дотримані всі норми Закону під час проведення закупівлі: «Послуги із зберігання та обробки даних у хмарних центрах обробки даних» ДК 021:2015: 72310000-1 - Послуги з обробки даних, за переговорною процедурою закупівлі на підставі абз. 4 п. 2 ч.2 ст. 40 Закону (якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником).Документальним підтвердженням вищезазначеного є Експертний висновок Приватного акціонерного товариства «Український інститут із проектування і розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури «Діпрозв’язок» від 25 квітня 2022 року, де у загальному висновку зазначено: «Враховуючи вищевикладене, Приватне акцiонерне товариство «Український iнститут iз проектування i розвитку iнформацiйно-комунiкацiйної iнфраструктури «Дiпрозв'язок» пiдтверджує наявнiсть пiдстав для застосування переговорної процедури закупiвлi Львiвським комунальним пiдприємством за предметом: код за ДК 021:2015: 72310000-1 - Послуги з обробки даних – Послуги із зберіганя даних у хмарних центрах обробки даних у 2022 роцi у Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю «ГIГАКЛАУД» відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 розділу VII Закону України «Про публічні закупівлі» вiд 25.12.2015 року № 922-VIII (зi змiнами), а саме: «вiдсутнiсть конкуренцii з технiчних причин». Також хочемо зауважити, що незважаючи на військові дії на території України, постійні хакерські атаки на систему, ТОВ «Гігагаклауд» надає свої послуги відповідно до умов договору вчасно, завдяки тому що, мережева інфраструктура географічно розмежованими між трьома датацентрами, з наявністю протоколів безпеки обміну даними. Тому, вважаємо Висновок про результат моніторингу закупівлі UA-2022-05-11-004543-a від 11.05.2022, в якому зазначені виявлені порушення Закону, безпідставним та необґрунтованим.

2022-12-20 10:09:38


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDF
Дата публікації: 14 грудня 2022
Кінцевий строк оскарження: 29 грудня 2022

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Оскарження в суді

Опис: 28.12.2022 подано позовну заяву до Львівського окружного адміністративного суду про визнання протиправним і скасування висновку Державною аудиторською службою України Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 14.12.2022 про результати моніторингу закупівлі UA-2022-05-11-004543-a.
Дата публікації: 29 грудня 2022
Номер відкриття провадження: №380/3/23
Дата відкриття провадження: 04 січня 2023

Документи:

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВ «ГІГАКЛАУД»
#39792589
Переможець 6 909 029,76
UAH з ПДВ
11 травня 2022 16:58

Документи

11 травня 2022 16:58
Електронний підпис

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 11 травня 2022 16:58

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ «ГІГАКЛАУД»
#39792589
6 909 029,76
UAH з ПДВ
Документи

Документи

11 травня 2022 16:58
Електронний підпис

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
16 травня 2023 10:42
Електронний підпис укладений
16 травня 2023 10:39
Електронний підпис зміни до договору
26 квітня 2023 09:43
ДУ №1 від 25.04.23.pdf зміни до договору
26 квітня 2023 09:41
Електронний підпис укладений
27 травня 2022 14:40
Договір №110 від 27.05.22.pdf укладений
27 травня 2022 14:37

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
25 квітня 2023
Дата публікації змін до договору:
26 квітня 2023
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • зміна ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування (Закон)
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Зміна ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування
Номер договору про закупівлю: 110
Договір:
Номер додаткової угоди: №1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: не вказанa — 30 квітня 2023
Сума оплати за договором: 6 989 029,76
UAH (в тому числі ПДВ 1 164 838,29 UAH)