Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ЧЕРНЯХІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА |
Код ЄДРПОУ: | 04344156 |
Місцезнаходження: | 12301, Україна , Житомирська обл., Черняхів, МАЙДАН РАД, будинок 1 |
Контактна особа: |
Бондар Марина Вікторівна +380413441587 chernyahiv@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 31 травня 2023 17:15 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 05 червня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 червня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 08 червня 2023 11:00 |
Початок аукціону: | 09 червня 2023 14:00 |
Початок аукціону: | 09 червня 2023 14:00 |
Очікувана вартість: | 3 610 587,60 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 18 052,94 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Замовник здійснює платежі тільки за фактично виконані роботи на підставі підписаних актів приймання виконаних будівельних робіт (ПФ № КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ПФ № КБ-3) протягом п'яти робочих днів після надходження коштів з бюджету на реєстраційний рахунок Замовника, але з врахуванням вимог Постанови КМУ від 09 червня 2021 р. №590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (зі змінами). | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
31 травня 2023 17:19 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
31 травня 2023 17:15 |
Додаток _3 до ТД ( проект договору).docx | |
31 травня 2023 17:15 |
Додаток _2 до ТД.docx | |
31 травня 2023 17:15 |
Додаток _1 до ТД.docx | |
31 травня 2023 17:15 |
1-Тендерна документація (нова).docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
При будівництві дитячого та спортивного майданчиків відомістю обсягів робіт передбачено використання бетонних сумішей, а саме улаштування бетонних фундаментів . Виходячи з досвіду передових технологій вітчизняного та зарубіжного будівельного виробництва а також керуючись ДСТУ Б В.27-214:2009, де аналіз роботи цементних бетонів показує, що вони знаходяться під постійним впливом різних агресивних чинників: градієнтів температури і вологості, циклічних і стаціонарних механічних навантажень, розчинів хімічних реагентів та ін. Дії цих факторів приводять до появи в структурі бетону внутрішніх напружень розтягу, які приводять до утворення тріщин і подальшого руйнування бетонів. Ці процеси стали особливо небезпечні в останні 2-3 десятиліття, коли інтенсивність і частота таких впливів збільшилася у кілька разів, а вимоги до фізико-механічних властивостей дорожніх бетонів залишилися на колишньому рівні. Наприклад, в проектах виконання робіт, клас міцності на розтяг при згині встановлений не вище 5,2 МПа, що явно недостатньо, а часто його не вказують, обмежуючись нормуванням міцності при стиску. Застосування традиційних суперпластифікаторів не приводить до необхідного рівня збільшення міцності бетонів на розтяг при згині, а введення обов'язкових повітровтягувальних добавок веде до зниження міцності. При цьому руйнування дорожніх бетонів при будь-яких видах зовнішніх впливів відбувається від напружень розтягу, рівень яких постійно зростає. У цих умовах актуальними є використання модифікаторів бетону спрямовані на підвищення міцності бетонів, що містять сучасні органо-мінеральні добавки.
Крім того, Закон України “Про публічні закупівлі” чітко регламентує, коли можливо внести зміни до істотних умов закупівлі.
Якість продукції, будь- то послуги чи роботи, — це економічна категорія, що виражається показниками та характеризується корисним ефектом від використання певної продукції.
Зокрема, це можуть бути:
надійність,
технологічність,
стандартизація,
уніфікація,
ергономічність,
естетичність,
транспортабельність,
показники безпеки
екологічні показники.
Згідно з пунктом 3 частини 5 статті 41 Закону про публічні закупівлі, замовник має право придбати предмет закупівлі із кращою якістю, якщо: «…таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю».
Зазвичай, предмет закупівлі та перелік вимог до його технічних характеристик прописуються у тендерній документації. І, якщо замовник застосовує умови про підвищення якості предмета, то має ґрунтуватися саме на вимогах до його характеристик.
Таким чином, сторони мають право вносити зміни в закупівлю за умов, що при оновленні предмет закупівлі:
буде відповідати вимогам, що передбачені тендерною документацією;
функціональні характеристики цього предмета закупівлі не будуть гіршими, ніж це передбачалося у вимогах ТД.
Враховуючи наведене вище, нами, як Замовником обгрунтовано включено дану вимогу.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-07-11-000117 ● 79b33490d4234bdf8442af9a65e4c403
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 11 липня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 12 липня 2023 09:35 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.07.2023
№ 42-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 11.07.2023 № 42-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2023-05-31-011132-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-07-12 14:44:21
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Будівництво спортивного майданчика з штучним покриттям для гри в міні-футбол та спортивного майданчика для занять Street Workout по вул. Шевченка, с. Бежів, Житомирського району, Житомирської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-31-011132-a ) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-07-17 18:05:09
Пояснення
Згідно кошторисної документації реєстраційний номер ЕМО1:8693-6317-5050-6282 , проектної документації реєстраційний номер PD01:4765-5662-2594-2189 , експертного звіту № 238/КД/2023 від 25 квітня 2023р.( копія додається) та зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва ( копія додається) визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір витрат та визначено його очікувану вартість.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-07-27 14:27:42
Роз'яснення щодо висновку
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2023-05-31-011132-a Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі - ДАСУ) 18 липня 2023 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі процедури закупівель по предмету «Будівництво спортивного майданчика з штучним покриттям для гри в міні -футбол та спортивного майданчика для занять Street Workout по вул. Шевченка, с. Бежів, Житомирського району, Житомирської області». Коригування (код за ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (номер закупівлі в ЦБД UA-2023-05-31-011132-a).
Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення вимог підпункту 2 пункту 44 вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Так, у висновку ДАСУ зазначено ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД», що вказаний учасник не відповідає не відповідає умовам тендерної документації Замовника та кваліфікаційним критеріям встановленим в статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Проте, з даним висновком не можливо погодитись виходячи з наступного.
Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання, довідки щодо виконання аналогічного (аналогічних) договорів з наданням копії (копій) зазначеного (зазначених) у довідці, аналогічного договору (аналогічних договорів) з усіма додатками, що є невід’ємною частиною договору (договорів), виконаного (виконаних) у повному обсязі, а також наданням копій документів, що свідчать про виконання учасником кожного з наданих відповідних аналогічних договорів у повному обсязі.
На виконання вказаних вимог, учасником ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 06.06.2023 № 139/13 про наявність досвіду виконання одного аналогічного договору укладеного з Управлінням освіти i науки Бердичівської мicької ради від 23.11.2021 № 317, копію вказаного аналогічного договору з додатковими угодами до нього та копії документів, що свідчать про виконання учасником аналогічного договору (акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2В та відгук), що відповідає умовам пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, та відповідає кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», установленому статтею 16 Закону, при цьому окремих вимог щодо строку дії аналогічного договору та обсягу його виконання тендерна документація не містить, тому у замовника відсутні правові підстави щодо відхилення тендерної пропозиції з даного приводу.
Також, у висновку зазначено, що ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Проте, з даним висновком не можливо погодитись виходячи з наступного.
Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання у складі пропозиції довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах та документів, які підтверджують права власності/володіння/користування тощо відповідним майном.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 06.06.2023 № 139/15, яка не містить інформацію про наявність в учасника повного переліку обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт визначених Замовником у технічних вимогах.
Замовником 20.06.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, наступного змісту: «…На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/володіння/ користування тощо відповідним майном. Учасником у складі пропозиції надана Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яку потрібно привести у відповідність згідно з вашою підсумковою відомістю ресурсів та надати підтверджуючі документи».
Учасником ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» на усунення невідповідностей, виявлених Замовником у складі тендерної пропозиції, надано довідку від 21.06.2023 № 145/1 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка містить інформацію про наявність в учасника, зокрема, бульдозерів в кількості 3-х одиниць (Бульдозер марки ДГ 42Г 06-08356, Бульдозер на базі Т-170, Бульдозер ДЗ 42Г) правовими підставами користування яких є договір оренди спеціалізованої техніки від 16.06.2023 № 15 укладений з ТОВ «ТРАНССЕРВІС», що відповідає вимогам повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, та відповідає кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», установленому статтею 16 Закону, при цьому тендерна документація не містить окремих вимог щодо мінімального переліку необхідного обладнання (машин та механізмів), які обов’язково повинен мати учасник для виконання робіт згідно технічного завдання, тому у замовника відсутні правові підстави щодо відхилення тендерної пропозиції з даного приводу.
У висновку ДАСУ зазначено ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД», показники адміністративних витрат до договірної ціни, у складі договірної ціни розраховані за показниками згідно Додатку № 27 «Настанова з визначення вартості будівництва» згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пунктів 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу 3 та Додатку № 2 до тендерної документації.
Проте, з даним висновком не можливо погодитись виходячи з наступного.
Адміністративні витрати у складі договірної ціни включені за показниками згідно з Додатком № 27 Настанови, що становить - 4,37 грн/люд.год, оскільки показник адміністративних витрат, визначений розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку (ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД») з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) склав - 8,64 грн/люд.год та перевищує показник адміністративних витрат, визначений Додатком № 27 Настанови, що фактично унеможливлює їх застосування.
Крім того, у висновку зазначено, що у ціні пропозиції (договірній ціні) учасником процедури закупівлі ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» не враховано кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу 3 та Додатку № 2 до тендерної документації, проте, з даним висновком не можливо погодитись оскільки ні тендерна документація ні Настанова не містить окремих вимог щодо обов’язку врахування у ціні тендерної пропозиції учасника коштів на покриття ризиків та коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Отже, зважаючи на необхідність дотримання принципів здійснення публічних закупівель і в частині максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів та з метою формування конкурентної договірної ціни, ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» у складі договірної ціни адміністративні витрати визначені згідно показником зазначеним в Додатках № 27 Настанови без врахування у ціні тендерної пропозиції учасника коштів на покриття ризиків та коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що відповідає умовам пункту 6 розділу 3 та Додатку № 2 до тендерної документації.
Зважаючи на вище викладене, учасником торгів ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» повністю дотримано вимоги пунктів 5 та 6 розділу 3 та Додатку № 1 та Додатку № 2 до тендерної документації, а відтак у нами як замовником не порушено вимоги підпункту 2 пункту 44 вимог Особливостей, що відповідно не суперечить принципам процедури здійснення публічних закупівель закріпленим в ст. 5 Закону.
Щодо вимоги ДАСУ здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.06.2023 № 179, то як уже зазначалося вище замовником в ході проведення процедури закупівель дотримано вимоги підпункту 2 пункту 44 вимог Особливостей, а відтак моніторингом не встановлено порушень законодавства у сфері закупівель, як вплинули на результати проведення процедури закупівель та відповідно допущення яких мало б наслідком вжиття заходів щодо їх усунення.
В свою чергу, загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені ст. 202 Господарського кодексу України.
Так, ч. 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами.
Зокрема, ч. 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що згідно з ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Тобто, договір може бути розірваний за згодою сторін в будь-який момент, незалежно від наявності чи відсутності порушень зобов`язань однією зі сторін або інших певних обставин.
При цьому, законодавством допускається можливість відмови від договору, тобто розірвання договору в односторонньому порядку, виключно у визначених договором або законом випадках.
Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Частиною 3 ст. 651 ЦК України передбачено, що у разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
В той же час, вимога ДАСУ є безпідставною, оскільки ані положеннями цивільного та господарського законодавства, ані спеціальними нормами Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості розірвання договору про закупівлю замовником в односторонньому порядку.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін.
Отже, розірвання вказаного договору можливо виключно підписанням додаткової угоди між тими самими сторонами про його розірвання.
За таких обставин, вимога ДАСУ щодо припинення зобов`язань за договором без визначення способу, визначеного ст. 202 Господарського кодексу України, також свідчить про нечіткість та невизначеність спірного висновку. Крім того, застосування такого заходу впливу суб`єкта владних повноважень як припинення зобов`язань за договором не відповідає та є непропорційним порушенням, що допущені замовником під час проведення закупівлі.
Відповіді ще немає
Надання інформації про усунення порушення замовником
Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) та зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.06.2023 № 179, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, Черняхівська селищна рада інформує про наступне: За приписами ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року №2939-ХІІ (далі Закон №2939) контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-УІІІ ( далі Закон № 922). Пунктом 9 ч.1 ст.1, ч.1 ст.2 Закону №922 визначено, що замовниками є органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. У відповідності до вимог ст.8 Закону №922 передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. З моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому статтею 31 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки це нівелює принципи та основні положення Закону України "Про публічні закупівлі". Право на відміну торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після їх завершення на стадії укладання договору з переможцем. Після укладення договору про закупівлю процедура закупівлі є завершеною. Верховний суд зауважує, що Державна аудиторська служба України, як територіальний орган вправі спостерігати за кожним етапом закупівлі шляхом аналізу інформації про неї за допомогою електронної системи закупівель. Стосовно вимоги Держаудитслужби щодо усунення порушення шляхом припинення зобов`язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України шляхом розірвання договору є безпідставними та необґрунтованими у зв`язку із чим підлягають визнанню протиправними, виходячи з наступного. Так, норми ст.188 ГК України та ст.651 ЦК України передбачають, що вказані правовідносини щодо розірвання договору шляхом укладення відповідної додаткової угоди повинні ґрунтуватися лише на взаємній згоді сторін, і жодною наведеною нормою не передбачено розірвання договору за примусом контролюючого органу (суб`єкта владних повноважень). Слід також зазначити, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Визначення контролюючим органом такого способу усунення виявлених порушень як «розірвання договору» не вирішує питання обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії, оскільки, зокрема, главою 50 Цивільного кодексу України передбачено більше десяти способів припинення зобов`язання, серед яких, зокрема, і припинення зобов`язання виконанням. Враховуючи, що вимога контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна бути здійснена у письмовій формі, сформована внаслідок реалізації контролюючим органом своєї компетенції (завдань і функцій відповідно до законодавства), містити чіткі, конкретні і зрозумілі приписи на адресу підконтрольного суб`єкта (об`єкта контролю, його посадових осіб), які є обов`язковими до виконання останнім, недотримання вказаних вимог призведе до юридичної невизначеності, що не є прийнятним. Зобов`язання учасника, зокрема, вжити заходи для усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору відповідно до законодавства, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства, що відповідає висновкам Верховного Суду, викладених у постановах від 05.03.2020р. у справі №640/467/19, від 23.04.2020р. у справі №160/5735/19, від 11.06.2020р. у справі №160/6502/19 та від 26.11.2020р. у справі №160/11367/19. Крім того, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків в оформленні тендерної документації у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб, а саме: шляхом розірвання договору може призвести до порушення прав та інтересів третьої особи - Виконавця та мати негативні наслідки для репутації Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Отже, зобов`язавши замовника вжити заходів щодо розірвання договору, укладеного за результатами проведених торгів, Держаудитслужба порушує принцип пропорційності та діє без легітимної мети. Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 21.01.2021 у справі № 120/1297/20-а, від 13.01.2021 у справі № 825/1525/19. Так, у Рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Обмеження конституційних прав повинно відповідати принципу пропорційності: інтереси забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та безпеки тощо можуть виправдати правові обмеження прав і свобод тільки в разі адекватності соціально обумовленим цілям. Принцип пропорційності є універсальним і незмінним гарантом захисту основних прав і свобод людини за допомогою збалансованого обмеження прав і свобод та забезпечення гармонії в суспільстві. Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності). Усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб, а саме, шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів замовника, переможця тендеру та матиме для них негативні наслідки, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками, а тому висновок Держадитслужби, в цій частині підлягає скасуванню, як протиправний. Чинним законодавством, в тому числі Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів укладених в рамках публічних закупівель. В свою чергу Замовником враховано рекомендації зазначені у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, та будуть прийняті відповідні заходи щодо недопущення порушень в подальшій роботі.
2023-07-25 16:33:40
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 18 липня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 02 серпня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Протокол/и про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу: | 06/45/23пр |
Дата публікації: | 21 вересня 2023 |
Порушення, до яких додано протокол: |
|
Номер відкриття провадження: | 3/293/8/2024 |
Дата відкриття провадження: | 27 вересня 2023 |
Документи:
05 січня 2024 11:45
|
Електронний підпис |
21 вересня 2023 17:37
|
Електронний підпис |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 09 червня 2023 14:29
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПП Компанія СПЕЦРЕМБУД. |
3 539 551,40
UAH з ПДВ
|
3 521 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Ю Б К" |
3 545 555,00
UAH з ПДВ
|
3 527 500,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" |
3 610 585,38
UAH з ПДВ
|
3 610 585,38
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПП Компанія СПЕЦРЕМБУД. #36859404 |
Переможець |
3 521 400,00
UAH з ПДВ
|
23 червня 2023 09:21
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 21 червня 2023 16:40
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
02 жовтня 2024 15:15
|
додаткова угода 7_pdf.pdf | зміни до договору |
02 жовтня 2024 15:03
|
Електронний підпис | укладений |
02 вересня 2024 10:02
|
додаткова угода 6 _pdf.pdf | зміни до договору |
02 вересня 2024 10:00
|
Електронний підпис | укладений |
14 червня 2024 15:21
|
додаткова угода 5 _pdf.pdf | зміни до договору |
14 червня 2024 15:18
|
Електронний підпис | укладений |
29 грудня 2023 11:43
|
додаткова угода 4_pdf.pdf | зміни до договору |
29 грудня 2023 11:41
|
Електронний підпис | укладений |
05 грудня 2023 16:03
|
додаткова угода 3_pdf.pdf | зміни до договору |
05 грудня 2023 15:45
|
Електронний підпис | укладений |
01 листопада 2023 15:45
|
додаткова угода 2_pdf.pdf | зміни до договору |
01 листопада 2023 15:36
|
Електронний підпис | укладений |
26 вересня 2023 15:28
|
додаткова угода 1_pdf.pdf | зміни до договору |
26 вересня 2023 15:25
|
Електронний підпис | укладений |
04 липня 2023 12:58
|
договір | укладений |
04 липня 2023 12:40
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 22 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 26 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | на підставі пп.4 п.19 Особливостей згідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. |
Номер договору про закупівлю: | 179 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 01 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | на підставі пп.4 п.19 Особливостей згідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. |
Номер договору про закупівлю: | 179 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 01 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 05 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | на підставі пп.4 п.19 Особливостей згідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. |
Номер договору про закупівлю: | 179 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 29 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | на підставі пп.4 п.19 Особливостей згідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. |
Номер договору про закупівлю: | 179 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 11 червня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 14 червня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | на підставі пп.3 п.19 Особливостей згідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. |
Номер договору про закупівлю: | 179 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 серпня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 02 вересня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | на підставі пп.4 п.19 Особливостей згідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. ( продовження строку виконання робіт) |
Номер договору про закупівлю: | 179 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 01 жовтня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 02 жовтня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | на підставі пп.4 п.19 Особливостей згідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. ( продовження строку виконання робіт) |
Номер договору про закупівлю: | 179 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |