Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Розроблення землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та державної реєстрації земельних ділянок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під автомобільну дорогу загального користування державного значення Р-71 Одеса-Іванівка-Ананьїв-Піщана-Хащувате-Колодисте-Рижавка-/М-05/ в межах Кіровоградської області (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Кіровоградської області)
Очікувана вартість
1 717 600,00 UAH
UA-2023-09-28-006913-a ● 8b19ce45fcb140548f970ce5e1e6342c
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 24718432 |
Місцезнаходження: | 25015, Україна , Кіровоградська обл., Кропивницький, вул. Полтавська, будинок 38 |
Контактна особа: |
САВЕНКО ВІКТОРІЯ АНАТОЛІЇВНА 380522378943 tender.kr@restoration.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 28 вересня 2023 13:39 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 08 жовтня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 08 жовтня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 11 жовтня 2023 10:00 |
Початок аукціону: | 12 жовтня 2023 15:53 |
Початок аукціону: | 12 жовтня 2023 15:53 |
Очікувана вартість: | 1 717 600,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 8 588,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовник вимагає надання Учасниками забезпечення тендерних пропозицій у формі електронної банківської гарантії. Гарантія надається у вигляді електронного документа, скріпленого кваліфікованим електронним підписом (КЕП) установи-гаранта. Зазначений у тексті гарантій підписант має співпадати з підписантом, який наклав КЕП. Гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог статей 560-562 Цивільного кодексу України, Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 №639, наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року №2628 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за №275/35897), інших нормативних актів законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями. При перевірці тендерної пропозиції Замовник залишає за собою право перевірки КЕП за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП гарантії, подану учасником тендерну пропозицію може бути відхилено Замовником. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 51 528,00 грн. (визначено замовником відповідно до частини першої статті 25 Закону). Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми (часткова або неповна сплата – заборонені). Валюта гарантій: гривня. В тексті гарантії повинно бути зазначено конкретна дата вступу гарантії в дію та термін дії гарантії (конкретна дата); Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим, ніж строк дії тендерної пропозиції. В разі продовження строку дії тендерної пропозиції, строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути продовжений учасником на відповідний строк. Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням, або гарантії не відповідають вимогам тендерної документації, відхиляються Замовником. Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються Учаснику), підлягають перерахуванню до Державного бюджету України. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 51528 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:71340000-3: Комплексні інженерні послуги
Розроблення землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та державної реєстрації земельних ділянок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під автомобільну дорогу загального користування державного значення Р-71 Одеса-Іванівка-Ананьїв-Піщана-Хащувате-Колодисте-Рижавка-/М-05/ в межах Кіровоградської області (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Кіровоградської області)
Розроблення землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та державної реєстрації земельних ділянок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під автомобільну дорогу загального користування державного значення Р-71 Одеса-Іванівка-Ананьїв-Піщана-Хащувате-Колодисте-Рижавка-/М-05/ в межах Кіровоградської області (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Кіровоградської області)
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Розроблення землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та державної реєстрації земельних ділянок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під автомобільну дорогу загального користування державного значення Р-71 Одеса-Іванівка-Ананьїв-Піщана-Хащувате-Колодисте-Рижавка-/М-05/ в межах Кіровоградської області (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Кіровоградської області)
Розгорнути
Згорнути
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
24 грудня 2024
ДК 021:2015: 71340000-3 — Комплексні інженерні послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Розрахунки проводяться Замовником в межах отриманого бюджетного фінансування на свій реєстраційний рахунок протягом 10 робочих днів після підписання Сторонами Акта приймання-передачі. Замовник може здійснювати подекадно проміжні платежі за фактично надані послуги в межах наявних фінансових ресурсів на рахунку Замовника. Представник Замовника протягом п’яти робочих днів перевіряє виконання робіт (надання послуг) згідно представленого акта і підписує його в частині фактично виконаних робіт, в межах виділених бюджетних асигнувань. | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
06 жовтня 2023 10:20 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
06 жовтня 2023 10:19 |
Додатки 1-7 до ТД Землеустрій(НР-1).doc | |
06 жовтня 2023 10:18 |
Додаток 8 до ТД Землеустрій Р-71 (ТЗ)(НР-1).doc | |
06 жовтня 2023 10:17 |
Додаток 9 до ТД Землеустрій Р-71 (Проект договору)(НР-1).rtf | |
06 жовтня 2023 10:17 |
ТД Землеустрій Р-71 (НР-1).doc | |
06 жовтня 2023 10:13 |
ТД Землеустрій Р-71 (НР-1).doc | |
06 жовтня 2023 10:12 |
Протокол змін 1 до ТД Землеустрій Р-71 (копія).docx | |
06 жовтня 2023 10:12 |
Додатки 1-7 до ТД Землеустрій(НР-1).doc | |
06 жовтня 2023 10:12 |
Додаток 9 до ТД Землеустрій Р-71 (Проект договору)(НР-1).rtf | |
06 жовтня 2023 10:12 |
Додаток 8 до ТД Землеустрій Р-71 (ТЗ)(НР-1).doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Обсяг бюджетного фінансування
Дата подання: 28 вересня 2023 15:45
Дата відповіді: 29 вересня 2023 08:33
Доброго дня, просимо вказати обсяг бюджетного фінансування на 2023 рік, по цьому напрямку робіт, оскліьки ми як потенційний учасник працюємо на спрощеній системі оподаткування, та обмежені лімітом на 2023 рік
Відповідь: Пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 визначено, що фізична/юридична особа має право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 28 вересня 2023 року, не стосується тендерної документації та не містить вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
В той же час замовник повідомляє про наявність фінансування. Обсяги фінансування у 2023 році залежатимуть від графіка фінансування, розробленого на підставі графіка надання послуги, запропонованого виконавцем і погодженого замовником, як додаток до договору.
Звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 28 вересня 2023 року, не стосується тендерної документації та не містить вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
В той же час замовник повідомляє про наявність фінансування. Обсяги фінансування у 2023 році залежатимуть від графіка фінансування, розробленого на підставі графіка надання послуги, запропонованого виконавцем і погодженого замовником, як додаток до договору.
Дискримінаційні вимоги у ТД
Дата подання: 03 жовтня 2023 11:06
Дата відповіді: 06 жовтня 2023 10:33
Шановний Замовнику. Просимо внести зміни у ТД виключивши дискримінаційну умову як " Обов’язковість надання в якості підтвердження досвіду виконання аналогічного договору , договір, що укладений з бюджетною установою (органом місцевого самоврядування, територіальною громадою, об’єднаною територіальною громадою та ін. державними установами) ".
Нами , як потенційним учасником Вашої закупівлі, надавались послуги підрядній організації , яка виграла тендер з надання послуг з експлуатаційного утримання мережі або ділянки автомобільних доріг державного значення. У зв’язку з чим ми в повній мірі виконали договір на надання послуг . Водночас підрядна організація не є в розумінні тендерної документації державним підприємством, установою, організацією, хоча здійснює і надає послуги відповідно до контракту , укладеного із Замовником державної форми власності.
Приведіть тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесено відповідні зміни.
Дискримінаційна вимога у ТД
Дата подання: 03 жовтня 2023 11:07
Дата відповіді: 06 жовтня 2023 10:34
Шановний Замовнику. Приберіть з ТД дискримінаційну умову : «Аналогічні* виконані договори (договір) з усіма додатками та додатковими угодами/додатками до додаткових угод. Зазначені договори повинні бути укладені та виконані на 100% у період з 2019-2022 років» . У нас договір укладено та виконано на 100% у 2023 році . Виходить, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які нададуть договір (договори) саме у період 2019-2022 рр, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, таких як Ми .
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Нагадаємо, що відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесено відповідні зміни.
Дискримінаційна вимога
Дата подання: 03 жовтня 2023 11:11
Дата відповіді: 06 жовтня 2023 10:35
Просимо Замовника внести зміни у ТД шляхом анулювання дискримінаційної умови: « Для сертифікованого інженера-геодезиста та одного сертифікованого інженера-землевпорядника обов’язкове надання в складі пропозиції діючого страхового полісу цивільно-правової діяльності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності на суму не менше 50% очікуваної вартості предмета закупівлі».
Вищенаведена вимога про наявність надання страхових полісів до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності на сертифікованих інженера-землевпорядника та інженера -геодезиста є надмірною та необґрунтованою, з огляду на наступне, що Договір про закупівлю укладається із підрядником, а не працівниками підрядника. Працівникам підрядника не потрібно укладати договори добровільного страхування цивільно-правової відповідальності та мати страхові поліси відповідно. Підрядник відшкодовує шкоду, що була заподіяна у процесі виконання договору Замовнику та третім особам самостійно та від свого імені.
В результаті, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть надати страхові поліси до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності саме на сертифікованих працівників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, наших.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Залишаємо за собою право звернутись у АМКУ щодо оскарження дискримінаційних вимог ТД у випадку Вашої бездіяльності щодо нашого питання.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесено відповідні зміни.
надання кошторисів
Дата подання: 03 жовтня 2023 11:14
Дата відповіді: 06 жовтня 2023 10:31
Надайте роз’яснення, чи потрібно надавати учаснику кошторис у своїй пропозиції?
Чи це стосується лише Переможця в період підписання договору підряду?
Відповідь: Даний додаток до договору буде формуватися на етапі укладення договору із переможцем закупівлі за результатами аукціону
Вимоги тендерної документації
Дата подання: 03 жовтня 2023 15:56
Дата відповіді: 06 жовтня 2023 10:36
Шановний Замовнику, просимо звернути Вашу увагу на наступні моменти:
1. Пунктом 5 Розділу VI Тендерної документації встановлено, зокрема, що відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладенням договору про закупівлю з вини учасника також вважається- якщо договірна ціна не узгоджена замовником і переможцем. А також зазначені «Вимоги щодо погодження договірної ціни».
Зазначаємо, що підстави для відхилення тендерних пропозицій визначені у пункті 44 Особливостей і є вичерпними.
Встановлення вимоги про погодження договірної ціни, а також зазначення про те, що ситуація неузгодження ціни буде визнана ВИНОЮ учасника (відповідно до 5 Розділу VI Тендерної документації), є необґрунтованим обмеженням участі і потенційної перемоги учасників за виключно суб’єктивними критеріями, а також порушує чинне законодавство.
Відповідно до п. 4 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» - Умови договору про закупівлю НЕ ПОВИННІ відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Тобто, учасник не може змінити ціну своєї пропозиції, яка сформована за результатами електронного аукціону.
Наголошуємо, що встановлення ціни щодо предмету даної закупівлі (розроблення землевпорядної документації) не регулюється державою, не є категорією державних регульованих цін. Учасники вільно визначають ціни, за які готові виконати роботи (надати послуги), для участі у закупівлі.
Погодженню може підлягати лише кошторис, у випадку, якщо він є додатком до договору.
Вважаємо дану вимогу незаконною і просимо виключити зазначені положення з пункту 5 Розділу VI Тендерної документації.
2. Пунктом 6 Розділу VI Тендерної документації «З метою мінімізації ризиків неповернення коштів забезпечення тендерної пропозиції банківська гарантія повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких сформовано Національним банком України на дату видачі гарантії.».
Дане положення розміщене у пункті, що стосується забезпечення виконання договору про закупівлю, тому зазначення про забезпечення ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ є помилковим.
А також, відповідно до Рекомендацій щодо здійснення заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції №24-рк від 11 листопада 2021 року, виданих Антимонопольним комітетом України, встановлено наступне: «Встановлення вимоги до фінансового забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії, наданої одним із системно важливих банків, може:
– обмежити можливість субʼєктів господарювання, які є учасниками закупівель у виборі установи, що може надати гарантію;
– надати переваги банківським установам, які входять до переліку системно важливих банків, порівняно з іншими фінансовими установами або страховими компаніями, які можуть надавати гарантії, а також щодо банків, які не входять до переліку системно важливих банків.»
Звертаємо Вашу увагу на те, що дані Рекомендації були надані Службам автомобільних доріг, у тому числі і Кіровоградської області (на сьогодні, Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Кіровоградській області), і є обов’язковими для розгляду органами та особами, яким вони надані.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, тому, просимо виключити положення про обов’язковість надання гарантії саме одним із системно важливих банків, перелік яких сформовано Національним банком України на дату видачі гарантії з положень тендерної документації.
3.Додатком № 2 до тендерної документації передбачено, що «Для сертифікованого інженера-геодезиста та одного сертифікованого інженера-землевпорядника обов’язкове надання в складі пропозиції діючого страхового полісу цивільно-правової діяльності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності на суму не менше 50% очікуваної вартості предмета закупівлі.».
Дана вимога не відповідає вимогам законодавства, жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язкової наявності договору добровільного страхування та страхового полісу цивільно-правової діяльності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності відповідно до договору, тим паче на суму, що має вираховуватися від очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовник не може змушувати (вимагати) учасників укладення договору ДОБРОВІЛЬНОГО страхування.
Зазначаємо, що вимога про надання страхових полісів цивільно-правової діяльності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності неодноразово визнавалась дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію рішеннями Антимонопольного комітету України, зокрема у Рішеннях № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018 , № 6286-р/пк-пз від 10.05.2023, № 14638 від 13.09.2023 .
Отже, просимо виключити дане положення з Додатку №2 до тендерної документації.
4. Відповідно до підпункту 1 Додатку №3 до тендерної документації, учасник має надати аналогічні договори, які були укладені та виконані у період з 2019-2022 років.
Встановлення періоду, у який мали бути укладені і виконані аналогічні договори, є обмеженням та порушує принципи добросовісної конкуренції. Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням). При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору та його виконання. Відтак, багато потенційних учасників мають договори на аналогічні види робіт, які або укладені, або виконані поза даним періодом, що унеможливлює їх участь у даній закупівлі. Зокрема, незрозумілим видається те, чому Замовником не включено до даного періоду 2023 рік.
Подібні вимоги щодо підтвердження аналогічного досвіду були визнані дискримінаційними у багатьох Рішеннях Антимонопольного комітету України, зокрема №152-р/пк-пх від 12.01.2017, №18296-р/пк-пз від 10.12.2019 , № 4773 -р/пк-пз від 12.03.2020, № 511 -р/пк-пз від 14.01.2021.
Просимо змінити фразу «у період з 2019-2022 років» у підпункті 1 Додатку №3 до тендерної документації на «у період з 2019-2023 років».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Таким чином узгодження договірної (розрахунку) ціни відбувається між замовником і переможцем процедури закупівлі в межах суми, визначеної за результатами аукціону.
Що саме є відмовою від підписання або укладення договору ні Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ні Особливостями не встановлено. В той же час, відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку України №3302-6/3812-06 від 07.02.2017, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Стосовно інших питань – до тендерної документації внесено відповідні зміни.
Таким чином узгодження договірної (розрахунку) ціни відбувається між замовником і переможцем процедури закупівлі в межах суми, визначеної за результатами аукціону.
Що саме є відмовою від підписання або укладення договору ні Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ні Особливостями не встановлено. В той же час, відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку України №3302-6/3812-06 від 07.02.2017, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Стосовно інших питань – до тендерної документації внесено відповідні зміни.
Щодо аналогічного договору
Дата подання: 04 жовтня 2023 17:08
Дата відповіді: 06 жовтня 2023 10:39
Шановний Замовнику! Вимогами до аналогічного договору є: надати документи, що підтверджують державну реєстрацію права користування земельною ділянкою в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Повідомляємо Вас про дискримінаційність такої вимоги, у зв'язку з тим, що у нас, як потенційного Учасника Вашої процедури закупівлі, є аналогічні договори за предметом закупівлі, водночас, за умовами даних договорів, затвердження та реєстарція земельної ділянки покладається на Замовника. Етапом завершення землевпорядних робіт є внесення даних до Державного земельного кадастру, та надання Замовнику витягу про реєстрацію земельної ділянки в ДЗК. У зв'язку з тим, що вимога тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, просимо внести зміни в ТД, шляхом усунення дискримінаційних та таких, що обмежують участь іншим потенційним учасникам процедури закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому (Роз’яснення Мінекономрозвитку України №3302-6/3812-06 від 07.02.2017).
Пунктом 4 Додатку №3 до Тендерної документації визначено, що для документально підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та інформації, зазначеної у Довідці, визначеної цим же додатком, учасник повинен надати, в числі іншого, витяги, що підтверджують внесення даних про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, та документи, що підтверджують державну реєстрацію права користування земельною ділянкою в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Якщо у складі тендерної пропозиції учасника зазначені документи відсутні – він не має необхідного досвіду і не відповідає одному з установлених замовником у тендерній документації кваліфікаційних критеріїв.
У зверненні не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до подавача звернення або до іншого потенційного учасника процедури закупівлі.
Законодавство України не містить визначення терміну «дискримінація». В той же час, постановою Верховного Суду України від 29 січня 2021 року у справі №640/1042/19 визначено, що є дискримінацією у публічних закупівлях.
Виходячи з позиції Верховного Суду України, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширюються не лише на подавача звернення або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і обов’язкова до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
Пунктом 4 Додатку №3 до Тендерної документації визначено, що для документально підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та інформації, зазначеної у Довідці, визначеної цим же додатком, учасник повинен надати, в числі іншого, витяги, що підтверджують внесення даних про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, та документи, що підтверджують державну реєстрацію права користування земельною ділянкою в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Якщо у складі тендерної пропозиції учасника зазначені документи відсутні – він не має необхідного досвіду і не відповідає одному з установлених замовником у тендерній документації кваліфікаційних критеріїв.
У зверненні не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до подавача звернення або до іншого потенційного учасника процедури закупівлі.
Законодавство України не містить визначення терміну «дискримінація». В той же час, постановою Верховного Суду України від 29 січня 2021 року у справі №640/1042/19 визначено, що є дискримінацією у публічних закупівлях.
Виходячи з позиції Верховного Суду України, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширюються не лише на подавача звернення або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і обов’язкова до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
Дискримінація щодо періоду укладення аналогічного договору
Дата подання: 05 жовтня 2023 13:31
Дата відповіді: 06 жовтня 2023 10:40
Відповідно до підпункту 1 Додатку №3 до тендерної документації, учасник має надати аналогічні договори, які були укладені та виконані у період з 2019-2022 років.
Доводимо до відома Замовника, що досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням) або є в потенційного учасника, або його в принципі нема. Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору та його виконання. Це дискримінаційна вимога, яка обмежує коло учасників.
Вимагаємо у Замовника забрати обмеження щодо періоду укладення аналогічного договору.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому (роз’яснення Мінекономрозвитку України №3302-6/3812-06 від 07.02.2017).
У зверненні не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до подавача звернення або до іншого потенційного учасника процедури закупівлі.
Законодавство України не містить визначення терміну «дискримінація». В той же час, постановою Верховного Суду України від 29 січня 2021 року у справі №640/1042/19 визначено, що є дискримінацією у публічних закупівлях.
Виходячи з позиції Верховного Суду України, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширюються не лише на подавача звернення або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і обов’язкова до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не робить умови тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
У зверненні не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до подавача звернення або до іншого потенційного учасника процедури закупівлі.
Законодавство України не містить визначення терміну «дискримінація». В той же час, постановою Верховного Суду України від 29 січня 2021 року у справі №640/1042/19 визначено, що є дискримінацією у публічних закупівлях.
Виходячи з позиції Верховного Суду України, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширюються не лише на подавача звернення або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і обов’язкова до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не робить умови тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
Стосовно договорної ціни після аукціону
Дата подання: 06 жовтня 2023 10:31
Дата відповіді: 09 жовтня 2023 08:03
Шановний Замовнику!
Згідно з умовами тендерної документації (пункту 5 розділу IV) відмовою від підписання договору про закупівлю, що є наслідок відхилення тендерної пропозиції, вважається:
- ненаправлення переможцем замовнику документів у строк та обсязі, визначених Тендерною документацією;
- якщо договірна ціна не узгоджена замовником і переможцем.
При цьому Замовником визначено порядок погодження договірної ціни поза електронною системою закупівель.
Вважаємо зазначені положення тендерної документації незаконними, дискримінаційними та такими, що створюють корупційні ризики.
Відповідно до встановленого законодавством порядку проведення відкритих торгів ціна тендерної пропозиції визначається за результатами тендеру (зокрема аукціону) та відображається в електронній системі закупівель. При цьому умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі (п. 18 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178).
Тому відсутні будь-які законодавчі підстави до додаткового узгодження ціни договору поза електронною системою закупівель.
Крім того, неузгодження договірної ціни, а також ненаправлення переможцем замовнику документів окрім тих, які визначені законодавством, не може вважатись відмовою від підписання договору (про це зокрема наголошено у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10271-р/пк-пз від 10.07.2023).
З огляду на викладене, пропонуємо привести зазначені умови тендерної документації у відповідність до вимог законодавства.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Таким чином узгодження договірної (розрахунку) ціни відбувається між замовником і переможцем процедури закупівлі в межах суми, визначеної за результатами аукціону.
Що саме є відмовою від підписання або укладення договору ні Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ні Особливостями не встановлено. В той же час, відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку України №3302-6/3812-06 від 07.02.2017, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Таким чином узгодження договірної (розрахунку) ціни відбувається між замовником і переможцем процедури закупівлі в межах суми, визначеної за результатами аукціону.
Що саме є відмовою від підписання або укладення договору ні Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ні Особливостями не встановлено. В той же час, відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку України №3302-6/3812-06 від 07.02.2017, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Дискримінація аналогічний договір
Дата подання: 06 жовтня 2023 19:03
Дата відповіді: 09 жовтня 2023 08:26
Згідно Додатка 3 до ТД учасник має надати:
" - аналогічні* виконані договори (договір) з усіма додатками та додатковими угодами/додатками до додаткових угод. Зазначені договори повинні бути укладені та виконані на 100% у період з 2018-2023 років;
- позитивні відгуки власника (балансоутримувача) дороги за наданими аналогічними послугами, у яких обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, відсоток виконання договору та суму виконання, а також iнформацiю про якiсть наданих послуг/виконаних робiт, дотримання строків/термінів виконання робіт та відсутність з боку замовника зауважень, претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
Примітки * : Аналогічний договір – договір на надання послуг (виконання робіт) з розроблення землевпорядної документації відповідно до ст. 25 ЗУ «Про Землеустрій » ".
Просимо внести зміни у ТД виключивши дискримінаційну умову « позитивні відгуки власника (балансоутримувача) дороги за наданими аналогічними послугами», замінивши на умову із попередньої редакції ТД « позитивні відгуки за наданими аналогічними договорами» . Адже Замовник обмежує коло потенційних учасників , що є дискримінаційною складовою.
Відповідно до зазначеної у ТД ст. 25 ЗУ «Про Землеустрій»" є такі види документації із землеустрою:
а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;
г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
з) робочі проекти землеустрою;
і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок;
к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель;
л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів.
Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом.
Нами , як потенційним учасником Вашої закупівлі, виконувались роботи із виготовлення технічної документації із землеустрою ( щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) , однак не по автомобільних дорогах. Ми не можемо надати відгуки власника (балансоутримувача) дороги за наданими аналогічними послугами . Але ми в змозі надати позитивні відгуки за наданими аналогічними договорами».
Отже, Замовник обмежує наші права як потенційного учасника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Приведіть тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому (роз’яснення Мінекономрозвитку України №3302-6/3812-06 від 07.02.2017).
В учасника повинен бути досвід в із виготовлення технічної документації із землеустрою саме по автомобільних дорогах, які, відповідно до статті 5 Закону України «Про автомобільні дороги», поділяються на: автомобільні дороги загального користування; вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; відомчі (технологічні) автомобільні дороги; автомобільні дороги на приватних територіях.
У зверненні не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до подавача звернення або до іншого потенційного учасника процедури закупівлі.
Законодавство України не містить визначення терміну «дискримінація». В той же час, постановою Верховного Суду України від 29 січня 2021 року у справі №640/1042/19 визначено, що є дискримінацією у публічних закупівлях.
Виходячи з позиції Верховного Суду України, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширюються не лише на подавача звернення або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і обов’язкова до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не робить умови тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
В учасника повинен бути досвід в із виготовлення технічної документації із землеустрою саме по автомобільних дорогах, які, відповідно до статті 5 Закону України «Про автомобільні дороги», поділяються на: автомобільні дороги загального користування; вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; відомчі (технологічні) автомобільні дороги; автомобільні дороги на приватних територіях.
У зверненні не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до подавача звернення або до іншого потенційного учасника процедури закупівлі.
Законодавство України не містить визначення терміну «дискримінація». В той же час, постановою Верховного Суду України від 29 січня 2021 року у справі №640/1042/19 визначено, що є дискримінацією у публічних закупівлях.
Виходячи з позиції Верховного Суду України, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширюються не лише на подавача звернення або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і обов’язкова до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не робить умови тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-09-28-006913-a.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ЛЕНД.КОМ", Код ЄДРПОУ:38922252
Дата подання: 20 жовтня 2023 18:35
Дата подання: 20 жовтня 2023 18:35
Скарга на дії Замовника
Скарга на дії Замовника щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ФОП "Максимчук Олександр Віталійович"
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 24 жовтня 2023 18:01
рішення від 24.10.2023 № 16955.pdf
Дата публікації: 24 жовтня 2023 18:00
Інформація про резолютивну частину рішення від 02.11.2023 № 17584.pdf
Дата публікації: 03 листопада 2023 12:32
рішення від 02.11.2023 № 17584.pdf
Дата публікації: 07 листопада 2023 17:53
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.11.2023 №17584-р/пк-пз рішенням уповноваженої особи від 09 листопада 2023 року скасовано рішення уповноваженої особи Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Кіровоградській області від 16 жовтня 2023 року про визначення фізичної особи-підприємця МАКСИМЧУКА ОЛЕКСАНДРА ВІТАЛІЙОВИЧА переможцем процедури закупівлі – «Розроблення землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та державної реєстрації земельних ділянок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під автомобільну дорогу загального користування державного значення Р-71 Одеса-Іванівка-Ананьїв-Піщана-Хащувате-Колодисте-Рижавка-/М-05/ в межах Кіровоградсь- кої області (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Кіровоградської області)» (UA-2023-09-28-006913-а)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 12 жовтня 2023 16:28
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП "МАКСИМЧУК ОЛЕКСАНДР ВІТАЛІЙОВИЧ" |
645 999,00
UAH з ПДВ
|
645 999,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Комунальне підприємство "Київський інститут земельних відносин" |
1 100 000,00
UAH з ПДВ
|
1 091 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ" |
1 280 000,00
UAH з ПДВ
|
1 099 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ЛЕНД.КОМ" |
1 356 000,00
UAH з ПДВ
|
1 356 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ФОП "МАКСИМЧУК ОЛЕКСАНДР ВІТАЛІЙОВИЧ" #3062006094 |
Рішення скасоване |
645 999,00
UAH з ПДВ
|
09 листопада 2023 08:48
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 14 жовтня 2023 00:00
|
ФОП "МАКСИМЧУК ОЛЕКСАНДР ВІТАЛІЙОВИЧ" #3062006094 |
Переможець |
645 999,00
UAH з ПДВ
|
13 листопада 2023 08:30
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 10 листопада 2023 08:55
Обґрунтування аномально низької ціни
до 11 листопада 2023 00:00
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
30 серпня 2024 09:11
|
ДУ 2 договір 146-23.pdf | укладений |
30 серпня 2024 09:09
|
Електронний підпис | укладений |
23 листопада 2023 10:28
|
Договір 146_23.pdf | укладений |
23 листопада 2023 10:27
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Розроблення землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та державної реєстрації земельних ділянок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під автомобільну дорогу загального користування державного значення Р-71 Одеса-Іванівка-Ананьїв-Піщана-Хащувате-Колодисте-Рижавка-/М-05/ в межах Кіровоградської області (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Кіровоградської області) | 1 | послуга |
645 999,00
UAH
|