Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів та учнів ГПД в загальноосвітніх навчальних закладах м. Новомосковськ
Очікувана вартість
2 703 315,00 UAH
UA-2021-07-14-003896-c ● 84b9ecafadee4a158764d3134bd66c08
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВОМОСКОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 02142342 |
Вебсайт: | http://novosvita.klasna.com/ |
Місцезнаходження: | 51200, Україна , Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Гетьманська, буд. 39 |
Контактна особа: |
Сергій Вікторович Єрошкін +380685224595 nmsk.osvita.tender@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 липня 2021 11:56 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 16 серпня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 22 серпня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 26 серпня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 27 серпня 2021 15:43 |
Очікувана вартість: | 2 703 315,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 13 516,58 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
88704 послуга
Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів та учнів ГПД в загальноосвітніх навчальних закладах м. Новомосковськ
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 55320000-9 — Послуги з організації харчування
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата має бути перерахована Виконавцю протягом 10(десяти) банківських днів з моменту підписання акту наданих послуг згідно статті 49 Бюджетного Кодексу України. Замовник має право на відстрочення платежів строком до 30 календарних днів (у разі виробничої необхідності). Здійснення попередньої оплати не передбачається. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однією банківською установою – довідка надається кожною установою за всіма відкритими рахунками. | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
18 серпня 2021 22:51 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
11 серпня 2021 19:01 |
Перелік змін2.PDF | |
11 серпня 2021 19:01 |
ТД зі змінами.docx | |
11 серпня 2021 19:01 |
Додаток 3 Технічні вимоги зі змінами.docx | |
16 липня 2021 09:04 |
Перелік змін.PDF | |
16 липня 2021 09:04 |
Додаток 5 меню 1-11 кл.pdf | |
16 липня 2021 09:04 |
Додаток 5 ГПД.pdf | |
14 липня 2021 11:56 |
Додаток 2 ст.17.docx | |
14 липня 2021 11:56 |
Додаток 3 Технічні вимоги.docx | |
14 липня 2021 11:56 |
Додаток 4 проект договору.docx | |
14 липня 2021 11:56 |
ТД.docx |
18 серпня 2021 22:51 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
11 серпня 2021 19:01 |
Перелік змін2.PDF
|
||||||
11 серпня 2021 19:01 |
ТД зі змінами.docx
|
||||||
11 серпня 2021 19:01 |
Додаток 3 Технічні вимоги зі змінами.docx
|
||||||
16 липня 2021 09:04 |
Перелік змін.PDF
|
||||||
16 липня 2021 09:04 |
Додаток 5 меню 1-11 кл.pdf
|
||||||
16 липня 2021 09:04 |
Додаток 5 ГПД.pdf
|
||||||
14 липня 2021 11:56 |
Додаток 2 ст.17.docx
|
||||||
14 липня 2021 11:56 |
Додаток 3 Технічні вимоги.docx
|
||||||
14 липня 2021 11:56 |
Додаток 4 проект договору.docx
|
||||||
14 липня 2021 11:56 |
ТД.docx
|
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-07-14-003896-c.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ «ЛІКЕА», Код ЄДРПОУ:43356209
Дата подання: 22 липня 2021 15:04
Дата подання: 22 липня 2021 15:04
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
На офіційному сайті (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-14-003896-c) 14.07.2021 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів та учнів ГПД в загальноосвітніх навчальних закладах
м. Новомосковськ, ДК 021:2015: 55320000-9 - Послуги з організації харчування зі строком надання послуг – до 31.12.2021 р. на очікувану вартість 2`703`315.00 грн (без ПДВ), Замовником процедури закупівлі є Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради
(код ЄДРПОУ 02142342).
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів на закупівлю на закупівлю послуг:
ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів та учнів ГПД в загальноосвітніх навчальних закладах м. Новомосковськ) на 2-е півріччя 2021 року, далі «Тендерна документація» із додатками.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІКЕА» (далі - Скаржник) має бажання взяти участь у цій закупівлі, однак, ознайомившись з тендерною документацією, затвердженою рішенням тендерного комітету від 14.07.2021, Скаржником були виявлені вимоги, які не відповідають чинному законодавству України, обмежують конкуренцію та є дискримінаційними відносно нашого Товариства та багатьох інших учасників, що позбавляє можливості прийняти участь у цій закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень чинного законодавства України, вважаємо за необхідне зазначити наступне.
У відповідності до розділу ІІІ п. 1 Тендерної документації передбачено, «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, в яких міститься:
1) тендерну пропозицію за формою, наведеною у Додатку 1 до тендерної документації;
2) інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
3) інформацію щодо відсутності підстав, визначених статті 17 Закону;
4) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, підготовлену у відповідності з вимогами Додатку 3 до тендерної документації;
5) інформацію у формі листа про форму, ставку, групу оподаткування Учасника;
6) копію свідоцтва платника ПДВ (копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість (якщо учасник є платником ПДВ), або копію свідоцтва про сплату єдиного податку (копію витягу з реєстру платників єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку);
7) нотаріально засвідчену копію статуту або лист в довільній формі із зазначенням коду доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, з метою доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідно до умов Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»;
8) документ, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами торгів - повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з ЄДР або з протоколу засновників або наказом про призначення або довіреністю або дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів, - один із таких документів за вибором учасника, повинен бути наданий у складі тендерної документації;
9) у разі відсутності у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації, передбаченої пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, яка є учасником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку/пояснення щодо причин відсутності інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань* з посиланням на відповідні положення чинного законодавства України;
*Відповідно до вимог частини 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно перевіряє дані щодо наявності інформації, передбаченої пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, яка є учасником, у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
10) проект договору (без додатків), підготовлений у відповідності з Додатком 4, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника. При заповненні проекту договору та додатків цінові показники не зазначаються. Додатки до проект договору, можуть не подаватися учасниками закупівлі;
11) довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості про Учасника: ЄДРПОУ, місцезнаходження, телефон, факс, електронна адреса, банківські реквізити з усіх обслуговуючих банків; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону); форма власності, організаційно-правова форма;
12) інші документи та матеріали, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією.»
1. Згідно п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації «Для участі у процедурі закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають зокрема таким критеріям:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;
- наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
На відповідність учасника квпліфікаційному критерію - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, Замовник вимагає надати від учасника - Довідка в довільній формі, щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатнього для виконання умов договору про закупівлю із надання послуг щодо предмету закупівлі. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг із харчування, протягом встановленого цією документацією періоду, а саме: склад або складські приміщення для зберігання продуктів харчування та наступного надання послуг із харчування; придатних для експлуатації вантажних транспортних засобів (у кількості не менше 2-х одиниць) для доставки продуктів харчування. Учасник, шляхом подання у складі тендерної пропозиції всіх документів, що передбачені згідно цієї документації, повинен підтвердити: або наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази, вказаного вище, або право користування вказаним вище обладнанням та матеріально-технічною базою на договірних засадах, або отримання відповідних послуг на договірних засадах від інших осіб/суб’єктів господарювання, а саме, послуг щодо зберігання продуктів харчування, доставки продуктів харчування, вантажними транспортними засобами, навантажування та зважування продуктів харчування, з дотриманням визначених цією документацією вимог до обладнання та матеріально-технічної бази, з використанням якого надаються відповідні послуги, разом із свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів. У випадку володіння об’єктами матеріально-технічної бази не на праві власності, а на праві користування, учасники закупівлі разом із правовстановлюючими документами додають у складі тендерної пропозиції документи у формі листів-відгуків (рекомендацій), що підтверджують належне користування обладнанням та матеріально-технічною базою учасником закупівлі від імені власника (орендодавця) таких засобів за 2019- 2020 рр.
ТОВ «ЛІКЕА» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі 19.11.2019, номер запису: 12241020000092736. Тільки на початку 2020 року наше Товариство почало розвивати свою господарську діяльність, уклало договір оренди складу, найняло транспортні засоби, здійснило реєстрацію потужностей (копії договорів найму додаються). Отже, в 2019 році наше Товариство не користувалося необхідною матеріально-технічною базою у повному обсязі, а тому надати відгуки від власників майна саме за 2019 рік не маємо можливості. Такі відгуки ТОВ «ЛІКЕА» має можливість надати починаючи з 2020 року по теперішній час.
З огляду на зазначене, умова Тендерної документації про надання листів-відгуків (рекомендацій), що підтверджують належне користування обладнанням та матеріально-технічною базою учасником закупівлі від імені власника (орендодавця) таких засобів за 2019 р. є дискримінаційною для нашого Товариства та багатьох інших учасників, та повинна бути виключена із тексту Тендерної документації.
2. Згідно п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації «Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід:- довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. За довідкою зазначити наступну інформацію: ПІБ, посада працівників, досвід по супроводу та виконанню надання аналогічних послуг; копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно відповідної довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників, або копії інших документів (з трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, або копії договорів щодо надання послуг спеціалістами, тощо), або копія штатного розпису або один із документів, що підтверджують наявність найманих працівників згідно чинного законодавства про працю (допускається подання інформації без зазначення посадових окладів працівників), копії санітарних книжок водія (обов’язково), експедитора (обов’язково) (можливе залучення на підставі трудового договору або будь-якої іншої цивільно-правової угоди) та вантажника (за наявності) та працівників, що мають безпосереднє відношення до роботи за зазначеним предметом закупівлі. Обов’язково наявність в штаті Учасника техніка-технолога, лікаря-епідеміолога, лікаря-дієтолога або осіб, які виконують такі функції згідно посадової інструкції з наданням документу про відповідну освіту.
Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через те, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено наявність у штаті виконавця послуг по наданню харчування лікаря-епідеміолога, лікаря-дієтолога . За умовами Тендерної документації та доданих документів згідно оголошеної процедури закупівлі, послуги надаються згідно запропонованого меню (Додаток 5) для кожної категорії дітей.
Таким чином, умовами Тендерної документації чітко визначені умови надання послуг з харчування, детальне меню із розкладкою та вимога про погодження із Замовником будь-яких змін до такого меню, тобто всі ці умови повністю виключають необхідність в наявності у Виконавця у штаті лікаря-епідеміолога, лікаря-дієтолога. Крім того, якщо така потреба буде виявлена під час надання послуг, Виконавець завжди має можливість залучити на договірних умовах відповідних фахівців для вирішення будь-яких питань.
Аналогічна правова позиція міститься у рішенням АМКУ № 10669-р/пк-пз від 29.05.2020р.,
№ 511-р/пк-пз від 14.01.2021 року.
Крім того, у відповідності до рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» № 13-рк від 31.03.2020 р. обмеження замовниками можливості залучення працівників за цивільно-правовими договорами та встановлення конкретної необхідної кількості працівників без обґрунтування такої кількості є недопустимим з боку замовника.
З огляду на зазначене, та враховуючи той факт, що Замовник взагалі не обґрунтував необхідність у штаті учасника працівників на посаді «лікаря-епідеміолога, лікаря-дієтолога», вказана умова штучно обмежує можливість нашого Товариства прийняти участь у цій закупівлі, хоча ТОВ «ЛІКЕА» має у достатній кількості кваліфікованих працівників, які можуть забезпечити надання якісних послуг за предметом закупівлі (копія штатного розкладу додається).
А тому, умова про наявність в штаті учасника працівників на посаді лікаря-епідеміолога, лікаря-дієтолога є дискримінаційною та такою, що повинна бути виключена із тексту Тендерної документації.
3. Згідно п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовник вимагає від учасника надати в якості підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів - не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2019 рік та не менше одного договору, що виконано за 2020 рік із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування. Тобто, учасники зобов’язані подати не менше одного аналогічного договору, окремо, за останні два бюджетні періоди (2019 та 2020 рік).
Таким чином, прийняти участь у цій процедурі закупівлі можуть тільки учасники, які мають повністю виконані аналогічні договори за повні 2019 та 2020 роки.
Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Як зазначалося вище, наше Товариство бажає прийняти участь у цій процедурі закупівлі, стрімко розвивається у своїй господарській діяльності, в тому числі і у напрямку організації харчування, надання послуг з харчування, але ми не маємо укладених договорів із бюджетними структурами за 2019 рік та зареєстровані тільки 19.11.2019 року.
З огляду на зазначене, вказана умова є дискримінаційною для нашого Товариства та позбавляє нас можливості прийняти участь у цій закупівлі.
З огляду на зазначене просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу та внести зміни у Тендерну документацію, виключивши вимогу про необхідність наявності у учасника не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2019 рік.
4. У відповідності до Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічне завдання» Замовник передбачив, що «Учасник повинен ознайомитись з матеріально-технічною базою приміщень їдальні та харчоблоку закладу освіти особисто та надати у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі щодо об’єкту закладу освіти, який учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдальні та харчоблоку, з підписом керівника закладу освіти або уповноваженої особи, завірених печатками.»
Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наразі виконати таку вимогу можуть виключно особи, які мають вільний доступ до приміщення навчальних закладів з урахуванням вимог «Протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину у зв'язкуз поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)», які затверджено постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 № 50. Згідно із зазначених заходів передбачено, що з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) у навчальному 2020-2021 році забороняється допуск до закладу освіти будь-яких осіб в тому числі і навіть батьків.
Крім того, враховуючи дуже несприятливу ситуацію у Дніпропетровській області щодо поширення епідемії, вимагати від всіх учасників процедури закупівлі відвідування приміщень шкіл, де навчаються діти, є дуже небезпечним, та таким що підвергає на небезпеку дітей – учнів таких закладів.
Крім, то враховуючи зазначені вище обмеження, доступ до приміщень харчоблоків має тільки єдина компанія, яка наразі надає послуги.
Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи.
З огляду на зазначене просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу та внести зміни у Тендерну документацію, виключивши вимогу про ознайомлення учасника з матеріально-технічною базою приміщень їдальні та харчоблоку закладів освіти особисто та надати у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі щодо об’єкту закладу освіти, який учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдальні та харчоблоку, з підписом керівника закладу освіти або уповноваженої особи, завірених печатками.
Аналогічна правова позиція міститься у рішенні АМКУ № 511-р/пк-пз від 14.01.2021 року.
З огляду на все вищезазначене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
- прийняти цю скаргу до розгляду;
- зобов’язати Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради Дніпровської міської ради внести зміни у Тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів на закупівлю на закупівлю послуг: ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів та учнів ГПД в загальноосвітніх навчальних закладах м. Новомосковськ) на 2-е півріччя 2021 року.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 26 липня 2021 21:12
Рішення від 26.07.2021 № 16945.pdf
Дата публікації: 26 липня 2021 21:11
Інформація про резолютивну частину рішення від 04.08.2021 № 17876.pdf
Дата публікації: 05 серпня 2021 16:08
Рішення від 04.08.2021 № 17876.pdf
Дата публікації: 09 серпня 2021 17:20
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення АМКУ повністю виконане. Відповідні зміни внесені до ТД
Дата виконання рішення замовником: 18 серпня 2021 22:47
Номер скарги: UA-2021-07-14-003896-c.a2
Статус:
Залишено без розгляду
Скаржник: Комунальне підприємство "Шкільне харчування", Код ЄДРПОУ:20043325
Дата подання: 13 серпня 2021 18:38
Дата подання: 13 серпня 2021 18:38
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Управлінням освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради (далі – Замовник) згідно оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua), було оголошено про проведення відкритих торгів, з закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів та учнів ГПД в загальноосвітніх навчальних закладах м. Новомосковськ) (далі – Процедура Закупівлі, Закупівля).
Виходячи з цього та керуючись положенням ч.2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон про закупівлі), Комунальне підприємство «Шкільне харчуванн» (далі – Скаржник), вирішив прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Згідно ст. 3 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям та зловживанням.
Водночас, Замовником у Тендерній документації (далі – ТД), встановлені вимоги до учасників, що порушують основні принципи Закону про закупівлі, а саме недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям та зловживанням.
І. Згідно частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» Розділу 3 ТД:
1. «Учасник, шляхом подання у складі тендерної пропозиції всіх документів, що передбачені згідно цієї документації, повинен підтвердити: або наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази, вказаного вище, або право користування вказаним вище обладнанням та матеріально-технічною базою на договірних засадах, або отримання відповідних послуг на договірних засадах від інших осіб/суб’єктів господарювання, а саме, послуг щодо зберігання продуктів харчування, доставки продуктів харчування, вантажними транспортними засобами, навантажування та зважування продуктів харчування, з дотриманням визначених цією документацією вимог до обладнання та матеріально-технічної бази, з використанням якого надаються відповідні послуги, разом із свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів. У випадку володіння об’єктами матеріально-технічної бази не на праві власності, а на праві користування, учасники закупівлі разом із правовстановлюючими документами додають у складі тендерної пропозиції документи у формі листів-відгуків (рекомендацій), що підтверджують належне користування обладнанням та матеріально-технічною базою учасником закупівлі від імені власника (орендодавця) таких засобів. Разом із цим, учасники подають документ, що підтверджує проходження технічного контролю, зазначених за довідкою транспортних засобів або лист-пояснення з посиланням на положення Закону України «Про дорожній рух» №3353-XII від 30.06.1993 року зі змінами про відсутність законодавчих вимог в проходженні такого контролю.».
Скаржник вважає, що вимоги щодо надання листів-відгуків від орендодавців щодо належного користування майном та документ про проходження технічного контролю є дискримінаційними та такими, що обмежують право на участь у цій Закупівлі Учасників. Так, вимога щодо листів відгуків жодним чином не стосується умов надання послуг, а відносини між орендодавцем та орендарем жодним чином не стосуються Замовника та не впливають на якість надання послуги. Окрім цього, якщо Учасник вперше в своїй діяльності користується орендованим майном, то він взагалі не зможе надати жодного відгуку. До того ж, вимога щодо надання такої інформації стосується третіх осіб, у володінні яких знаходяться відповідні транспортні засоби і які не мають відношення до надання послуг за цією закупівлею. Також, вимога щодо проходження технічного огляду чи лист-пояснення з цього приводу не відносяться до критеріїв оцінки та не впливають на якість надання послуги.
Згідно пунктом 15 статті 29 Закону про закупівлі передбачено право Замовника щодо підтвердження інформації, наданої учасником, проте у спосіб звернення до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Частиною 3 ст. 22 Закону про закупівлі зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Поряд з цим, Замовником в ч. 5 Розділу 3 ТД визначено не іншу інформацію, а спосіб її підтвердження, чим недотримано вимоги частини статті 16 та частини 15 статті 29 Закону про закупівлі.
В зв’язку з вище наведеним, Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними, такими що обмежують конкуренцію та створюють додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі.
2. «З метою підтвердження наявності в учасника основних засобів та інших активів ним в складі пропозиції надається копія фінансової звітності (форма № 1 або 1-м та форма № 2 або 2-м) за 2020 рік). За довідкою щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатнього для виконання умов договору про закупівлю із надання послуг щодо предмету закупівлі вказується усе обладнання яким володіє, користується учасник, правові підстави такого користування та найменування технічних засобів, обладнання, механізмів, інших виробничих об’єктів, інформація про яке повинна співпадати та бути взаємопов’язаною із підтвердними документами, що надаються за змістом тендерної документації.» Скаржник, звертає увагу, що єдиним критерієм оцінки тендерної пропозиції є ціна. Замовник згідно статті 16 Закону про закупівлі, Замовник може встановлювати кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Отже встановлені Замовником вимога щодо взаємопов’язаності матеріально-технічної бази з підтвердними документами створює підстави для зловживання Замовником під час розгляду та оцінки ТД, та може призвести до неправомірного відхилення тендерної пропозиції. Водночас, Замовник вимагає від Учасників зазначити не тільки наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що будуть використовуватись для надання послуг, але й вказати усе обладнання яким Учасник володіє як суб’єкт господарювання!
Таким чином, Замовник порушує чинне законодавство України, принципи недискримінації учасників; запобігання корупційним діям та зловживанням, протиправно вимагаючи розкрити комерційні та господарські відомості Учасників. Зазначаємо, що надання такої інформації жодним чином не впливає на якість надання послуг та не надає будь-яких переваг, водночас ставлячи Учасників закупівлі у дискримінаційне становище перед іншими суб’єктами господарювання.
3. «Для підтвердження реальності найманих працівників учасники зобов’язані надати у складі тендерної пропозиції сканкопію звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування до органів доходів і зборів за останній звітній період з відміткою органу Державної фіскальної служби або з електронною квитанцією про прийняття такого документу уповноваженим органом.» Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону про закупівлі з наступних підстав. Згідно ст.. 5 Закону України «Про захист персональних даних», ст. 21 Закону України «Про інформацію» інформація про фізичну особу є конфіденційною, тобто такою, що не може бути вільно поширеною. Водночас, ч. 15 ст. 29 Закону про закупівлі дозволяє Замовнику самостійно звертатись до органів влади за підтвердженням інформації. Також, Закон про закупівлі не встановлює для Учасників вимоги щодо конкретного способу підтвердження наявності працівників, а тому наявність трудових книжок чи цивільно-правових угод із працівниками є достатнім для відповідності Учасника кваліфікаційному критерію щодо наявності працівників.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання відомостей про заробітну плату, премії, відрахування із зарплати тощо є неправомірною, спотворює об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та такою що не відповідає вимогам чинного законодавства України та порушує законні права третіх осіб (працівників).
4. «Разом із аналогічними договорами на підтвердження їх виконання учасники зобов’язані надати акти про наданні послуги (виконані роботи), та копії документів, що підтверджують здійснення оплати за надані послуги із банківських установ.» Скаржник зазначає, що вчинення та укладання правочинів щодо надання послуг регулюється главою 63 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України). Відповідно до частини першої статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Водночас, Розділом 2 ЦК України регулюються загальні вимоги до договорів. Згідно положень законодавства акт виконаних робіт оформлений належним чином та підписаний всіма сторонами є належним свідченням виконання договору. Водночас, вимога Замовника щодо надання банківської інформації є порушенням вимог Закону про закупівлі, Цивільного та Господарського кодексів України, а також Закону України «Про банки і банківську діяльність».
Таким чином, така вимога Замовника щодо наявності документів з банківських установ є порушенням принципу недискримінації, об’єктивного та неупередженого оцінювання тендерної пропозиції та створює умови для зловживань з боку Замовника.
5. Замовник вимагає від учасників «Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства:
- інформаційний лист від учасника торгів у довільній формі з посиланням на конкретний пункт (частину, розділ) Статуту, що підтверджує можливість здійснення господарської діяльності юридичної особи за даним предметом закупівлі;
Скаржник зазначає, що згідно Конституції та Законів України, обмеження, перешкоджання законній господарській діяльності, а також примушування до вчинення чи утримання від вчинення дій – заборонено та карається згідно чинного законодавства. Вимога Замовника щодо наявності якогось пункту у Статуті та ще й щоб він відповідав уявленням Замовника є дискримінаційними, упередженими та таким що не дозволяє запобігти вчиненню корупційних дій та зловживанням. Також, Замовник в ТД вже вимагає надання учасником аналогічних договорів, копію Статуту, фінансової звідності, що вже є доказом можливості надання послуг із зазначеного предмету закупівлі та пройшло контроль державними органами.
- акт обстеження санітарно-епідеміологічною службою вказаних складських приміщень виданий відповідною установою не раніше 2018р.;
Скаржник звертає увагу, що 29 березня 2017 р. урядом було прийнято рішення про ліквідацію Держсанепідслужби, оскільки її функції виконують МОЗ, Держпраці та Держпродспоживслужба, а тому ніхто з учасників не зможе надати відповідний акт обстеження. Замовник ставить для учасників заздалегідь неможливу вимогу, що може призвести до корупційних зловживань та неправомірних відхилень тендерних пропозицій.
ІІ. Згідно Додатку 3 до тендерної документації, Замовник вимагає від учасників:
1. Учасник повинен ознайомитись з матеріально-технічною базою приміщень їдальні та харчоблоку закладів освіти особисто для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдальнь та харчоблоків з метою врахування їх стану та матеріально-технічного забезпечення при формування тендерної пропозиції, а також для чіткого розуміння об’єму та найменувань технологічного обладнання, яке відсутнє або якого не вистачає, та яке Учасник повинен мати у наявності для належного виконання умов договору.
Скаржник зазначає, що така вимога є дискримінаційною та такою, що порушує всі принципи на яких здійснюється закупівля, оскільки містить ознаки корупційних дій, з огляду що Замовнику відомо, що на час введення карантину та обмежень пов’язаних з ним, така вимога не може бути виконана. До того ж, Замовник на підставі ст.. 16 Закону про закупівлі вже встановив вимогу щодо наявності обладнання та матерільано-технічної бази, а саме згідно частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» Розділу 3 ТД наявність в учасників достатньої кількості обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг по закупівлі. Тож встановлення такої вимоги є неправомірним та таким, що порушує вимоги самої ТД та Закону про закупівлі.
2. Продукти повинні бути придбані за середньо-ринковими цінами.
Зважаючи знову ж таки на свободу підприємницької діяльності, Замовник не має права вимагати від Переможця нічого окрім якісного надання послуги. За якою ціною, де та коли Переможець буде купувати продукти не в компетенції Замовника. Така вимога є дискримінаційною та такою що порушує принципи проведення публічних закупівель.
Окремо звертаємо увагу колегії, що в додатку3 до ТД Замовник вказує «Вартість послуги визначається відповідно до Орієнтовного меню (Додаток № 5 до тендерної документації).» В додатку 5 Замовник надає меню яке складене та затверджене комерційною структурою ТОВ «КонтрактПродрезерв 5», який на протязі останніх років є учасником та переможцем з даним Замовником. Таким чином, це свідчить про те, що даному підприємству надана перевага, а тендерна документації прописана конкретно під нього. А тому така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників.
Просимо:
1. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни у Тендерну документацію, шляхом виключення перелічених дискримінаційних вимог.
Розгорнути
Згорнути
Рішення органу оскарження: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
рішення від 18.08.2021 № 18904.pdf
Дата публікації: 18 серпня 2021 18:42
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 серпня 2021 16:16
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ «ЛІКЕА» |
2 500 590,00
UAH
|
2 100 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ОЛІМПІУС КОНСАЛТ" |
2 703 315,00
UAH
|
2 100 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ПОНТЕМ.УА" |
2 403 878,40
UAH
|
2 100 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" |
2 703 315,00
UAH
|
2 703 315,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ «ЛІКЕА» #43356209 |
Відхилено |
2 100 000,00
UAH
|
31 серпня 2021 11:17
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 28 серпня 2021 19:36
|
ТОВ "ОЛІМПІУС КОНСАЛТ" #42234821 |
Відхилено |
2 100 000,00
UAH
|
31 серпня 2021 11:26
|
|
ТОВ "ПОНТЕМ.УА" #40665499 |
Відхилено |
2 100 000,00
UAH
|
31 серпня 2021 11:31
|
|
ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" #35601826 |
Переможець |
2 703 315,00
UAH
|
31 серпня 2021 16:11
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
01 квітня 2022 10:52
|
Електронний підпис | зміни до договору |
03 лютого 2022 17:32
|
Додаткова угода №5 до договору №55 від 13.09.2021р..PDF | зміни до договору |
03 лютого 2022 17:31
|
Електронний підпис | зміни до договору |
06 січня 2022 12:26
|
Доп. угода Контракт Продрезерв гаряче харчування 20%.PDF | зміни до договору |
06 січня 2022 12:21
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 грудня 2021 11:25
|
SCAN0011.PDF | зміни до договору |
29 грудня 2021 11:23
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 грудня 2021 10:39
|
Додаткова угода №2 до договору №55 від 13.09.2021(гаряче харчування).PDF | зміни до договору |
23 грудня 2021 10:38
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 вересня 2021 17:40
|
Допугода №1 від 13.09.2021.PDF | зміни до договору |
13 вересня 2021 17:36
|
Електронний підпис | укладений |
13 вересня 2021 17:18
|
Договір №55 від 13.09.2021.PDF | укладений |
13 вересня 2021 17:07
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 13 вересня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 13 вересня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | сторони домовилися зменшити обсяг закупівлі на 6350 послуг та загальну суму договору на 190500 грн. |
Номер договору про закупівлю: | 55 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 22 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 23 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 55 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 29 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовжити дію договору №55 від 13.09.2021р. про закупівлю послуг на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року- до 31.03.2022р. |
Номер договору про закупівлю: | 55 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 січня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 06 січня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 55 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 01 лютого 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 03 лютого 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Ціна додаткової угоди на 2022 рік складає : 324 855,00грн.(Триста двадцять чотири тисячі вісімсот п'ятдесят пять гривень 00 копійок) без ПДВ,що не перевищує 20% суми Договору, укладеного у 2021 році. |
Номер договору про закупівлю: | 55 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |