Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги: Поводження з побутовими відходами
Очікувана вартість
826 214,09 UAH
UA-2021-11-20-000010-b ● 7d30d04c496a490f98ed11cdb849bfac
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Дніпровський державний медичний університет |
Код ЄДРПОУ: | 02010681 |
Місцезнаходження: | 49044, Україна , Дніпропетровська обл., Дніпро, вул. Володимира Вернадського,9 |
Контактна особа: |
Залюбовська Вікторія Володимирівна +380990036877 tenderviktorijadma88@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 20 листопада 2021 09:08 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 листопада 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 04 грудня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 08 грудня 2021 09:12 |
Початок аукціону: | 15 грудня 2021 15:57 |
Очікувана вартість: | 826 214,09 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 8 262,14 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 ЗІ ЗМІНАМИ, розмір 24786,00 грн. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 24786 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
2145 м.куб
Поводження з побутовими відходами по навчальних корпусах
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, об’єкти Замовника
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 90513000-6 — Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення
3275.8 м.куб
Поводження з побутовими відходами по гуртожитках
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, об’єкти Замовника
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 90513000-6 — Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення
200 м.куб
Поводження з побутовими відходами -негабаритні контейнери
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, об’єкти Замовника
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 90513000-6 — Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
30 листопада 2021 11:29 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
30 листопада 2021 11:23 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx | |
30 листопада 2021 11:22 |
ПРОЕКТ ДОГОВОРУ.docx | |
30 листопада 2021 11:22 |
Додаток3зм.docx | |
30 листопада 2021 11:22 |
ТДзм .docx | |
20 листопада 2021 09:08 |
Додаток2.docx | |
20 листопада 2021 09:08 |
Додаток1.docx |
30 листопада 2021 11:29 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
30 листопада 2021 11:23 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx
|
|||
30 листопада 2021 11:22 |
ПРОЕКТ ДОГОВОРУ.docx
|
|||
30 листопада 2021 11:22 |
Додаток3зм.docx
|
|||
30 листопада 2021 11:22 |
ТДзм .docx
|
|||
20 листопада 2021 09:08 |
Додаток2.docx
|
|||
20 листопада 2021 09:08 |
Додаток1.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-11-20-000010-b.a1
Статус:
Відхилено
Учасник: ФОП "КУЗЬМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ", Код ЄДРПОУ:2894414533
Дата подання: 22 листопада 2021 12:10
ВИМОГА
Вимагаємо змінити дискримінаційні умови, які обмежують рівну участь в торгах: а саме
- Додаток 3 п.1.2 (примітка) " загальна вартість актів виконаних робіт, наданих у складі пропозиції, повинна дорівнювати не менше, ніж 80 % від суми аналогічного договору -така вимога є дискримінацією.
-Додаток 3 п. 1.3 1) спеціалізованого транспорту із заднім завантаженням (не менше 3-х машин)-Вимога про встановлення у документації на виконання робіт вимог щодо обладнання,а саме" із заднім завантаженням" яким відповідає лише певний учасник,а також кількість спеціального транспорту - тому така вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників.
Розгорнути
Згорнути
- Додаток 3 п.1.2 (примітка) " загальна вартість актів виконаних робіт, наданих у складі пропозиції, повинна дорівнювати не менше, ніж 80 % від суми аналогічного договору -така вимога є дискримінацією.
-Додаток 3 п. 1.3 1) спеціалізованого транспорту із заднім завантаженням (не менше 3-х машин)-Вимога про встановлення у документації на виконання робіт вимог щодо обладнання,а саме" із заднім завантаженням" яким відповідає лише певний учасник,а також кількість спеціального транспорту - тому така вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників.
Рішення замовника: Вимога відхилена
23 листопада 2021 17:07
У відповідь на вимогу повідомляємо, що тендерна документація на закупівлю розроблена з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та не містить дискримінаційних умов.
Документи, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційним вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи із специфіки предмета закупівлі.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.16 Закону замовником встановлений кваліфікаційний критерій про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
На підтвердження цього критерію учасники повинні надати копії аналогічного договору, а також документів, які підтверджують виконання цього договору, зокрема, акти виконаних робіт.
При цьому зазначено, що загальна вартість актів виконаних робіт, наданих у складі пропозиції, повинна дорівнювати не менше, ніж 80 % від суми аналогічного договору.
Відповідно до вимог законодавства про публічні закупівлі замовник має право вимагати від учасників підтвердження повного виконання договору, але у даному випадку замовник не обмежує коло учасників, зазначаючи про надання актів виконаних робіт на загальну вартість не менше, ніж 80 % від суми аналогічного договору. Тобто учасникам надається можливість надати інформацію щодо триваючого (не завершеного) договору.
2)Відповідно до п.1 ч.2 ст.16 Закону замовником встановлений кваліфікаційний критерій про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Учасники повинні забезпечити наявність спеціалізованого транспорту із заднім завантаженням (не менше 3-х машин).
Вимога щодо спеціалізованого транспорту із заднім завантаженням обумовлена тим, що сміттєвози із заднім механізованим завантаженням - найпоширеніший вид даного типу спецтехніки в сучасному світі. Він має значні переваги, порівняно з іншими: маневреність; компактність конструкції; максимально чиста робота; можливість розвантаження контейнерів різного об'єму.
Для прикладу, на відміну від сміттєвоза із заднім завантаженням, сміттєвоз з бічним або верхнім завантаженням має більш масивну конструкцію, що тягне за собою брак місця для її роботи, не дозволяє чітко здійснювати обслуговування євроконтейнерів із кришками для збору ТПВ 1,1 м3, що зумовлює розсипання ТПВ, і як підсумок, прилегла до контейнерів територія залишається брудною.
Кількість спеціалізованого транспорту обґрунтована великою кількістю дислокацій контейнерів та частотою вивезення ТПВ.
На підставі вищенаведеного вважаємо, що підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Документи, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційним вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи із специфіки предмета закупівлі.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.16 Закону замовником встановлений кваліфікаційний критерій про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
На підтвердження цього критерію учасники повинні надати копії аналогічного договору, а також документів, які підтверджують виконання цього договору, зокрема, акти виконаних робіт.
При цьому зазначено, що загальна вартість актів виконаних робіт, наданих у складі пропозиції, повинна дорівнювати не менше, ніж 80 % від суми аналогічного договору.
Відповідно до вимог законодавства про публічні закупівлі замовник має право вимагати від учасників підтвердження повного виконання договору, але у даному випадку замовник не обмежує коло учасників, зазначаючи про надання актів виконаних робіт на загальну вартість не менше, ніж 80 % від суми аналогічного договору. Тобто учасникам надається можливість надати інформацію щодо триваючого (не завершеного) договору.
2)Відповідно до п.1 ч.2 ст.16 Закону замовником встановлений кваліфікаційний критерій про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Учасники повинні забезпечити наявність спеціалізованого транспорту із заднім завантаженням (не менше 3-х машин).
Вимога щодо спеціалізованого транспорту із заднім завантаженням обумовлена тим, що сміттєвози із заднім механізованим завантаженням - найпоширеніший вид даного типу спецтехніки в сучасному світі. Він має значні переваги, порівняно з іншими: маневреність; компактність конструкції; максимально чиста робота; можливість розвантаження контейнерів різного об'єму.
Для прикладу, на відміну від сміттєвоза із заднім завантаженням, сміттєвоз з бічним або верхнім завантаженням має більш масивну конструкцію, що тягне за собою брак місця для її роботи, не дозволяє чітко здійснювати обслуговування євроконтейнерів із кришками для збору ТПВ 1,1 м3, що зумовлює розсипання ТПВ, і як підсумок, прилегла до контейнерів територія залишається брудною.
Кількість спеціалізованого транспорту обґрунтована великою кількістю дислокацій контейнерів та частотою вивезення ТПВ.
На підставі вищенаведеного вважаємо, що підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Номер вимоги: UA-2021-11-20-000010-b.c2
Статус:
Вирішена
Учасник: ФОП Джига Володимир Васильович, Код ЄДРПОУ:2200713737
Дата подання: 25 листопада 2021 17:02
ВИМОГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
ВИМОГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛЮЧЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПО ЗАКУПІВЛІ UA-2021-11-20-000010-b
Відповідно до законодавства України, в тому числі Закону, користувачі авторизованих майданчиків мають можливість звертатися до Замовника з вимогами щодо усунення порушень умов тендеру/процедури закупівлі протягом періоду уточнень. Період уточнень/звернення за роз’ясненнями за даною Процедурою закупівлі за ідентифікатором UA-2021-11-20-000010-b відповідно до інформації що розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу становить: до 26 листопада 2021 00:00.
Відповідно до законодавства України, вимога до Замовника може бути подана особою, яка вважає, що її право чи законний інтерес порушено внаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника. При цьому, суб’єктом подання вимоги не обов’язково є особа, яка подала тендерну пропозицію і тим самим набула статусу учасника процедури закупівлі. Так, Суб’єкт подання вимоги є потенційним учасником, який ознайомився через систему електронних закупівель з інформацію про відповідну закупівлю, проте ще не подав тендерну пропозицію, але має намір та спроможність виконати відповідну закупівлю. Тобто, у розумінні Конституції України, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів України, направлення вимоги до Замовника можливе у випадках, коли суб’єкт подання вимоги вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Суб’єкт подання вимоги, незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідній Процедурі закупівлі не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоги тендерної документації встановлені Замовником.
Вважаємо, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають статті 5 та частині 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають скасуванню з зазначених нижче у цій Вимозі підстав, як таких, що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне:
1. Відповідно до пункту 1.1 частини першої розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у додатку 3 до документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації, учасник в складі пропозиції повинен надати скановані копії документів у форматі pdf., щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим критеріям, в тому числі:
Довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою* про наявність відповідних працівників для виконання послуг, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади працівника, за штатним розкладом/за договором цивільно-правового характеру/працівник субпідрядника (у разі залучення), а також документи, що підтверджують зазначену інформацію (копії наказів або копії трудових угод, тощо). Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника). Додатково необхідно надати копії листів щодо згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних відповідних працівників.
Для уникнення випадків дискримінації учасників, у разі, якщо працівники учасника відмовляються надати вищезазначені документи, учасник повинен надати лист у довільній формі з переліком підстав відмови надання документів та підписом відповідних працівників.
В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці.
Надати копію документу, що підтверджує проходження відповідальною особою з охорони праці навчання (будь-який з документів: копія витягу з протоколу, сертифікат, диплом, свідоцтво про підвищення кваліфікації тощо).
Тобто, Замовником у Тендерній документації встановлюються вимоги саме щодо наявності штатних працівників (Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника), а також щодо наявності саме в штаті відповідальної особи з охорони праці (В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці).
Вищезазначені вимоги є для Суб’єкта подання вимоги дискримінаційними, оскільки Суб’єкт подання вимоги залучає працівників на підставі цивільно-правових договорів, такі працівники знаходяться з Суб’єктом подання вимоги у договірних, а не трудових відносинах.
Зазначені вимоги є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Суб’єкта подання вимоги як учасника, оскільки виконати вищезазначені вимоги можуть лише ті учасники, які мають в штаті зазначених працівників. Необхідно відмітити, що працевлаштування працівників робочих професій, а також відповідальної особи з охорони праці не є визначальними в даних типах послуг, а тому для надання послуг по даній закупівлі не обов'язково мати спеціалістів робочих професій та відповідальну особу з охорони праці в цілому, в тому числі і у штаті. Так само якісно надати послуги з поводження з побутовими відходами ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям можуть надати і працівники, залучені на підставі цивільно-правових договорів та договорів щодо залучення субпідрядників з якими Суб’єкт подання вимоги має відносини на умовах цивільно-правового договору та які залучаються для виконання конкретного обсягу робіт. Крім того дана вимога є необґрунтованою, оскільки є незрозумілим, яким чином наявність саме штатних працівників впливає на зміст тендерної пропозиції та якість наданих послуг.
Така вимога є дискримінаційною, оскільки Учасник залучає працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід на підставі цивільно-правових договорів та договору субпідряду, тим самим може виконати вимоги Замовника щодо наявності таких працівників, проте не може забезпечити надання копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) на працівників робітничих професій та відповідальну особу з охорони праці.
Враховуючи, що Суб’єкт подання вимоги здійснює діяльність самостійно, залучає інших працівників та відповідальну особу з охорони праці на договірних засадах, ми не можемо надати документи щодо саме штатних працівників та взяти участь у відкритих торгах. Таким чином, зазначена умова носить дискримінаційний щодо нас характер, а тому викладена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою* про наявність відповідних працівників для виконання послуг, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади працівника, за штатним розкладом/за договором цивільно-правового характеру/працівник субпідрядника (у разі залучення), а також документи, що підтверджують зазначену інформацію (копії наказів або копії трудових угод, або цивільно-правових договорів тощо);
- виключити вимогу щодо надання копій трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) або внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) у разі працевлаштування такого працівника в Учасника; у випадку залучення працівника на підставі договірних відносин/цивільно-правового договору тощо, копії трудових книжок не надаються.
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці у штаті або залученого на підставі договірних відносин/цивільно-трудового договору тощо.
Визнання таких вимог дискримінаційними неодноразово підтверджено рішеннями Органу оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішеннях №904-р/пк-пз від 19.01.2021 року; №10666-р/пк-пз від 05.08.2019 року; та багатьох інших.
2. Відповідно до пункту 1.1 частини першої розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у додатку 3 до документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації, учасник в складі пропозиції повинен надати скановані копії документів у форматі pdf., щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим критеріям, в тому числі:
Учасник повинен підтвердити, що він має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро (надати копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди, тощо).
Тобто, Замовником у Тендерній документації встановлюються вимоги саме щодо наявності власного або орендованого нерухомого майна на території м. Дніпро.
Вищезазначені вимоги є для Суб’єкта подання вимоги дискримінаційними, оскільки Суб’єкт подання вимоги має змогу організувати процес таким чином щоб не базувати персонал та матеріально-технічні ресурси на території м. Дніпро, однак так само якісно надавати послуги з поводження з побутовими відходами ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям, оскільки такі послуги можна надавати і без наявності копії витягу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди, тощо.
На думку Суб’єкта подання вимоги така вимога не може бути обґрунтованою ані з точки зору дотримання якості, ані з точки зору дотримання строків надання послуг, ані з точки зору зменшення вартості предмету закупівлі.
Суб’єкт подання вимоги звертає увагу, що вищезазначена вимога вимагає наявності/залучення персоналу та матеріально-технічних ресурсів, а також додаткового укладення договорів оренди або придбання нерухомого майна на території м. Дніпро.
Законодавством України не передбачено обмежень у відстані перебування матеріально-технічної бази та працівників (персоналу) учасника для надання ним послуг з поводження з побутовими відходами ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям саме на території міста перебування/реєстрації Замовника. Тому вказана вимога не може бути обґрунтованою з посиланням на необхідність дотримання якості наданих послуг.
Суб’єкт подання вимоги зазначає, що відповідно до пункту 1.3 частини першої розділу V Тендерної документації Замовника, «до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг», а отже до своєї ціни учасники додають усі необхідні витрати, які будуть ними понесені і у відповідності до цього надають пропоновану ціну Замовнику.
Згідно частиною першою статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Таким чином, усі необхідні витрати, в тому числі на організацію транспортації персоналу (працівників) та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг, ВКЛЮЧЕНІ у цінову пропозицію учасників, яка оцінюється електронною системою автоматично.
Будь-якої економії чи здешевлення вартості предмету закупівлі за рахунок вищезазначеної вимоги досягти неможливо.
Суб’єкт подання вимоги зазначає, що вищезазначена вимога є дискримінаційною, призводить до обмеження конкуренції та має бути виключена з умов документації, оскільки таку вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які мають у своїй власності певне нерухоме майно на території м. Дніпро або ж орендують таке нерухоме майно, що дискримінує Суб’єкта подання вимоги в цій частині.
Таким чином, зазначена умова носить дискримінаційний щодо нас характер, а тому викладена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- виключити вимогу щодо надання копії витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди тощо для підтвердження того, що учасник має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро.
Визнання таких вимог дискримінаційними неодноразово підтверджено рішеннями Органу оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішеннях №3769-р/пк-пз від 01.03.2021 року, №3768-р/пк-пз від 01.03.2021 року; та багатьох інших.
3. Відповідно до пункту 1.1 частини першої розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у додатку 3 до документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації, учасник в складі пропозиції повинен надати скановані копії документів у форматі pdf., щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим критеріям, в тому числі:
Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 5620,8 м3 з терміном дії до 31.12.2022 р.
Тобто, Замовником у Тендерній документації встановлюються вимоги саме щодо надання договору зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо), у якому буде зазначено саме чіткий обсяг захоронення твердих побутових відходів, а саме – 5620,8 м3, саме в метрах кубічних.
Вищезазначені вимоги є для Суб’єкта подання вимоги дискримінаційними, оскільки Суб’єкт подання вимоги має договір зі сміттєпереробним підприємством, у якому зазначено, що кількість відходів визначається згідно фактичної ваги відходів (в тонах) шляхом обов’язкового зважування транспорту учасника на ваговій полігону.
Однак виходить, що такий договір не буде відповідати вимогам Замовника, оскільки у такому договорі:
1) не зазначено конкретного обсягу захоронення твердих побутових відходів (хоча у Суб’єкта подання вимоги наявний договір, в якому взагалі не встановлено обмеження щодо прийняття сміттєпереробним підприємством відходів від Суб’єкта подання вимоги, таке підприємство може прийняти як відходи на масу, що дорівнює 5620,8 м3, так і перевищує цей обсяг);
2) обсяг прийнятих відходів розраховується у тонах, а не у м3.
Суб’єкт подання вимоги повідомляє, що вищезазначена вимога не може бути обґрунтованою ані з точки зору дотримання якості, ані з точки зору дотримання строків надання послуг, ані з точки зору зменшення вартості предмету закупівлі.
Законодавством України не передбачено вимог щодо укладення договорів зі сміттєпереробними підприємствами із чітким зазначенням обсягу відходів, які вони будуть приймати, адже зазвичай такі договори укладаються не на конкретний об’єм, а укладаються на певний період часу, тобто, наприклад, протягом року таке сміттєпереробне підприємство погоджується приймати відходи від нас за певним тарифом – 1 тонна відходів за певну вартість, ОБСЯГ ВІДХОДІВ, ЩО ПРИЙМАЮТЬСЯ, НЕ ОБМЕЖУЄТЬСЯ.
Окрім того, у таких договорах розрахунки проводяться саме у тоннах, а не метрах кубічних, адже досить складно виміряти який просторовий обсяг займають ті чи інші відходи, в той час як вагу визначають шляхом зважування транспорту учасника на ваговій такого сміттєпереробного підприємства (до і після розвантаження).
Отож, вимога щодо надання договору зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо), у якому буде зазначено саме чіткий обсяг захоронення твердих побутових відходів, а саме – 5620,8 м3, саме в метрах кубічних не може бути обґрунтованою з посиланням на необхідність дотримання якості наданих послуг, оскільки достатньо лише того, що у учасника укладено договір зі сміттєпереробним підприємством до кінця строку надання послуг за цією закупівлею.
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 5620,8 м3 з терміном дії до 31.12.2022 р.
Відповідно до ч.1 статті 24 Закону, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Відповідно до ч.2 статті 24 Закону, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 1, 5, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1) Внести зміни до умов Тендерної документації Замовника, що є дискримінаційними для учасників, зокрема для Суб’єкта подання вимоги, а саме:
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою* про наявність відповідних працівників для виконання послуг, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади працівника, за штатним розкладом/за договором цивільно-правового характеру/працівник субпідрядника (у разі залучення), а також документи, що підтверджують зазначену інформацію (копії наказів або копії трудових угод, або цивільно-правових договорів тощо);
- виключити вимогу щодо надання копій трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) або внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) у разі працевлаштування такого працівника в Учасника; у випадку залучення працівника на підставі договірних відносин/цивільно-правового договору тощо, копії трудових книжок не надаються;
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці у штаті або залученого на підставі договірних відносин/цивільно-трудового договору тощо;
- виключити вимогу щодо надання копії витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди тощо для підтвердження того, що учасник має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро;
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 5620,8 м3 з терміном дії до 31.12.2022 р.
2) проводити Закупівлю у відповідності до положень чинного законодавства та умов, визначених в Оголошенні.
У випадку незадоволення даної Вимоги, будемо вимушені звертатись до контролюючих і правоохоронних органів, зокрема до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та Державної аудиторської служби України та її територіальних органів.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до законодавства України, в тому числі Закону, користувачі авторизованих майданчиків мають можливість звертатися до Замовника з вимогами щодо усунення порушень умов тендеру/процедури закупівлі протягом періоду уточнень. Період уточнень/звернення за роз’ясненнями за даною Процедурою закупівлі за ідентифікатором UA-2021-11-20-000010-b відповідно до інформації що розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу становить: до 26 листопада 2021 00:00.
Відповідно до законодавства України, вимога до Замовника може бути подана особою, яка вважає, що її право чи законний інтерес порушено внаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника. При цьому, суб’єктом подання вимоги не обов’язково є особа, яка подала тендерну пропозицію і тим самим набула статусу учасника процедури закупівлі. Так, Суб’єкт подання вимоги є потенційним учасником, який ознайомився через систему електронних закупівель з інформацію про відповідну закупівлю, проте ще не подав тендерну пропозицію, але має намір та спроможність виконати відповідну закупівлю. Тобто, у розумінні Конституції України, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів України, направлення вимоги до Замовника можливе у випадках, коли суб’єкт подання вимоги вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Суб’єкт подання вимоги, незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідній Процедурі закупівлі не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоги тендерної документації встановлені Замовником.
Вважаємо, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають статті 5 та частині 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають скасуванню з зазначених нижче у цій Вимозі підстав, як таких, що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне:
1. Відповідно до пункту 1.1 частини першої розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у додатку 3 до документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації, учасник в складі пропозиції повинен надати скановані копії документів у форматі pdf., щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим критеріям, в тому числі:
Довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою* про наявність відповідних працівників для виконання послуг, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади працівника, за штатним розкладом/за договором цивільно-правового характеру/працівник субпідрядника (у разі залучення), а також документи, що підтверджують зазначену інформацію (копії наказів або копії трудових угод, тощо). Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника). Додатково необхідно надати копії листів щодо згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних відповідних працівників.
Для уникнення випадків дискримінації учасників, у разі, якщо працівники учасника відмовляються надати вищезазначені документи, учасник повинен надати лист у довільній формі з переліком підстав відмови надання документів та підписом відповідних працівників.
В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці.
Надати копію документу, що підтверджує проходження відповідальною особою з охорони праці навчання (будь-який з документів: копія витягу з протоколу, сертифікат, диплом, свідоцтво про підвищення кваліфікації тощо).
Тобто, Замовником у Тендерній документації встановлюються вимоги саме щодо наявності штатних працівників (Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника), а також щодо наявності саме в штаті відповідальної особи з охорони праці (В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці).
Вищезазначені вимоги є для Суб’єкта подання вимоги дискримінаційними, оскільки Суб’єкт подання вимоги залучає працівників на підставі цивільно-правових договорів, такі працівники знаходяться з Суб’єктом подання вимоги у договірних, а не трудових відносинах.
Зазначені вимоги є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Суб’єкта подання вимоги як учасника, оскільки виконати вищезазначені вимоги можуть лише ті учасники, які мають в штаті зазначених працівників. Необхідно відмітити, що працевлаштування працівників робочих професій, а також відповідальної особи з охорони праці не є визначальними в даних типах послуг, а тому для надання послуг по даній закупівлі не обов'язково мати спеціалістів робочих професій та відповідальну особу з охорони праці в цілому, в тому числі і у штаті. Так само якісно надати послуги з поводження з побутовими відходами ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям можуть надати і працівники, залучені на підставі цивільно-правових договорів та договорів щодо залучення субпідрядників з якими Суб’єкт подання вимоги має відносини на умовах цивільно-правового договору та які залучаються для виконання конкретного обсягу робіт. Крім того дана вимога є необґрунтованою, оскільки є незрозумілим, яким чином наявність саме штатних працівників впливає на зміст тендерної пропозиції та якість наданих послуг.
Така вимога є дискримінаційною, оскільки Учасник залучає працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід на підставі цивільно-правових договорів та договору субпідряду, тим самим може виконати вимоги Замовника щодо наявності таких працівників, проте не може забезпечити надання копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) на працівників робітничих професій та відповідальну особу з охорони праці.
Враховуючи, що Суб’єкт подання вимоги здійснює діяльність самостійно, залучає інших працівників та відповідальну особу з охорони праці на договірних засадах, ми не можемо надати документи щодо саме штатних працівників та взяти участь у відкритих торгах. Таким чином, зазначена умова носить дискримінаційний щодо нас характер, а тому викладена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою* про наявність відповідних працівників для виконання послуг, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади працівника, за штатним розкладом/за договором цивільно-правового характеру/працівник субпідрядника (у разі залучення), а також документи, що підтверджують зазначену інформацію (копії наказів або копії трудових угод, або цивільно-правових договорів тощо);
- виключити вимогу щодо надання копій трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) або внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) у разі працевлаштування такого працівника в Учасника; у випадку залучення працівника на підставі договірних відносин/цивільно-правового договору тощо, копії трудових книжок не надаються.
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці у штаті або залученого на підставі договірних відносин/цивільно-трудового договору тощо.
Визнання таких вимог дискримінаційними неодноразово підтверджено рішеннями Органу оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішеннях №904-р/пк-пз від 19.01.2021 року; №10666-р/пк-пз від 05.08.2019 року; та багатьох інших.
2. Відповідно до пункту 1.1 частини першої розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у додатку 3 до документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації, учасник в складі пропозиції повинен надати скановані копії документів у форматі pdf., щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим критеріям, в тому числі:
Учасник повинен підтвердити, що він має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро (надати копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди, тощо).
Тобто, Замовником у Тендерній документації встановлюються вимоги саме щодо наявності власного або орендованого нерухомого майна на території м. Дніпро.
Вищезазначені вимоги є для Суб’єкта подання вимоги дискримінаційними, оскільки Суб’єкт подання вимоги має змогу організувати процес таким чином щоб не базувати персонал та матеріально-технічні ресурси на території м. Дніпро, однак так само якісно надавати послуги з поводження з побутовими відходами ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям, оскільки такі послуги можна надавати і без наявності копії витягу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди, тощо.
На думку Суб’єкта подання вимоги така вимога не може бути обґрунтованою ані з точки зору дотримання якості, ані з точки зору дотримання строків надання послуг, ані з точки зору зменшення вартості предмету закупівлі.
Суб’єкт подання вимоги звертає увагу, що вищезазначена вимога вимагає наявності/залучення персоналу та матеріально-технічних ресурсів, а також додаткового укладення договорів оренди або придбання нерухомого майна на території м. Дніпро.
Законодавством України не передбачено обмежень у відстані перебування матеріально-технічної бази та працівників (персоналу) учасника для надання ним послуг з поводження з побутовими відходами ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям саме на території міста перебування/реєстрації Замовника. Тому вказана вимога не може бути обґрунтованою з посиланням на необхідність дотримання якості наданих послуг.
Суб’єкт подання вимоги зазначає, що відповідно до пункту 1.3 частини першої розділу V Тендерної документації Замовника, «до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг», а отже до своєї ціни учасники додають усі необхідні витрати, які будуть ними понесені і у відповідності до цього надають пропоновану ціну Замовнику.
Згідно частиною першою статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Таким чином, усі необхідні витрати, в тому числі на організацію транспортації персоналу (працівників) та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг, ВКЛЮЧЕНІ у цінову пропозицію учасників, яка оцінюється електронною системою автоматично.
Будь-якої економії чи здешевлення вартості предмету закупівлі за рахунок вищезазначеної вимоги досягти неможливо.
Суб’єкт подання вимоги зазначає, що вищезазначена вимога є дискримінаційною, призводить до обмеження конкуренції та має бути виключена з умов документації, оскільки таку вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які мають у своїй власності певне нерухоме майно на території м. Дніпро або ж орендують таке нерухоме майно, що дискримінує Суб’єкта подання вимоги в цій частині.
Таким чином, зазначена умова носить дискримінаційний щодо нас характер, а тому викладена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- виключити вимогу щодо надання копії витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди тощо для підтвердження того, що учасник має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро.
Визнання таких вимог дискримінаційними неодноразово підтверджено рішеннями Органу оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішеннях №3769-р/пк-пз від 01.03.2021 року, №3768-р/пк-пз від 01.03.2021 року; та багатьох інших.
3. Відповідно до пункту 1.1 частини першої розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у додатку 3 до документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації, учасник в складі пропозиції повинен надати скановані копії документів у форматі pdf., щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим критеріям, в тому числі:
Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 5620,8 м3 з терміном дії до 31.12.2022 р.
Тобто, Замовником у Тендерній документації встановлюються вимоги саме щодо надання договору зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо), у якому буде зазначено саме чіткий обсяг захоронення твердих побутових відходів, а саме – 5620,8 м3, саме в метрах кубічних.
Вищезазначені вимоги є для Суб’єкта подання вимоги дискримінаційними, оскільки Суб’єкт подання вимоги має договір зі сміттєпереробним підприємством, у якому зазначено, що кількість відходів визначається згідно фактичної ваги відходів (в тонах) шляхом обов’язкового зважування транспорту учасника на ваговій полігону.
Однак виходить, що такий договір не буде відповідати вимогам Замовника, оскільки у такому договорі:
1) не зазначено конкретного обсягу захоронення твердих побутових відходів (хоча у Суб’єкта подання вимоги наявний договір, в якому взагалі не встановлено обмеження щодо прийняття сміттєпереробним підприємством відходів від Суб’єкта подання вимоги, таке підприємство може прийняти як відходи на масу, що дорівнює 5620,8 м3, так і перевищує цей обсяг);
2) обсяг прийнятих відходів розраховується у тонах, а не у м3.
Суб’єкт подання вимоги повідомляє, що вищезазначена вимога не може бути обґрунтованою ані з точки зору дотримання якості, ані з точки зору дотримання строків надання послуг, ані з точки зору зменшення вартості предмету закупівлі.
Законодавством України не передбачено вимог щодо укладення договорів зі сміттєпереробними підприємствами із чітким зазначенням обсягу відходів, які вони будуть приймати, адже зазвичай такі договори укладаються не на конкретний об’єм, а укладаються на певний період часу, тобто, наприклад, протягом року таке сміттєпереробне підприємство погоджується приймати відходи від нас за певним тарифом – 1 тонна відходів за певну вартість, ОБСЯГ ВІДХОДІВ, ЩО ПРИЙМАЮТЬСЯ, НЕ ОБМЕЖУЄТЬСЯ.
Окрім того, у таких договорах розрахунки проводяться саме у тоннах, а не метрах кубічних, адже досить складно виміряти який просторовий обсяг займають ті чи інші відходи, в той час як вагу визначають шляхом зважування транспорту учасника на ваговій такого сміттєпереробного підприємства (до і після розвантаження).
Отож, вимога щодо надання договору зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо), у якому буде зазначено саме чіткий обсяг захоронення твердих побутових відходів, а саме – 5620,8 м3, саме в метрах кубічних не може бути обґрунтованою з посиланням на необхідність дотримання якості наданих послуг, оскільки достатньо лише того, що у учасника укладено договір зі сміттєпереробним підприємством до кінця строку надання послуг за цією закупівлею.
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 5620,8 м3 з терміном дії до 31.12.2022 р.
Відповідно до ч.1 статті 24 Закону, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Відповідно до ч.2 статті 24 Закону, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 1, 5, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1) Внести зміни до умов Тендерної документації Замовника, що є дискримінаційними для учасників, зокрема для Суб’єкта подання вимоги, а саме:
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою* про наявність відповідних працівників для виконання послуг, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади працівника, за штатним розкладом/за договором цивільно-правового характеру/працівник субпідрядника (у разі залучення), а також документи, що підтверджують зазначену інформацію (копії наказів або копії трудових угод, або цивільно-правових договорів тощо);
- виключити вимогу щодо надання копій трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) або внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) у разі працевлаштування такого працівника в Учасника; у випадку залучення працівника на підставі договірних відносин/цивільно-правового договору тощо, копії трудових книжок не надаються;
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці у штаті або залученого на підставі договірних відносин/цивільно-трудового договору тощо;
- виключити вимогу щодо надання копії витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди тощо для підтвердження того, що учасник має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро;
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 5620,8 м3 з терміном дії до 31.12.2022 р.
2) проводити Закупівлю у відповідності до положень чинного законодавства та умов, визначених в Оголошенні.
У випадку незадоволення даної Вимоги, будемо вимушені звертатись до контролюючих і правоохоронних органів, зокрема до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та Державної аудиторської служби України та її територіальних органів.
Рішення замовника: Вимога задоволена
29 листопада 2021 16:07
1)Шановний Учаснику! В тендерну документацію буде внесено зміни.
Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) у разі працевлаштування такого працівника в Учасника; у випадку залучення працівника на підставі договірних відносин/цивільно-правового договору тощо, копії трудових книжок не надаються.
В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці у штаті або залученого на підставі договірних відносин/цивільно-трудового договору тощо.
2) Замовник вважає, що Учасник повинен підтвердити, що він має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро (надати копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди, тощо).
3). В п.1.5. Додатку 3 тендерної документації буде внесено зміни:
1.5. Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 700 т, з терміном дії до 31.12.2022 р.
Надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника) у разі працевлаштування такого працівника в Учасника; у випадку залучення працівника на підставі договірних відносин/цивільно-правового договору тощо, копії трудових книжок не надаються.
В таблиці обов’язково зазначити наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці у штаті або залученого на підставі договірних відносин/цивільно-трудового договору тощо.
2) Замовник вважає, що Учасник повинен підтвердити, що він має можливість базування персоналу та матеріально-технічних ресурсів для проведення робіт у м. Дніпро (надати копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди, тощо).
3). В п.1.5. Додатку 3 тендерної документації буде внесено зміни:
1.5. Копія діючого договору Учасника зі сміттєпереробним підприємством (заводом, полігоном, тощо) на захоронення твердих побутових відходів в обсязі не менше, ніж 700 т, з терміном дії до 31.12.2022 р.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-11-20-000010-b.c3
Статус:
Залишено без розгляду
Скаржник: ФОП "КУЗЬМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ", Код ЄДРПОУ:2894414533
Дата подання: 03 грудня 2021 21:44
Дата подання: 03 грудня 2021 21:44
Скарга ТД
Скарга на умови тендерної документації Замовника закупівлі ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям.
Рішення органу оскарження: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
рішення від 08.12.2021 № 27205.pdf
Дата публікації: 08 грудня 2021 18:10
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 15 грудня 2021 16:26
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП Джига Володимир Васильович |
558 976,00
UAH з ПДВ
|
558 976,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП "КУЗЬМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ" |
640 771,20
UAH з ПДВ
|
640 771,20
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ ЕКОКОМТРАНС |
818 912,00
UAH з ПДВ
|
818 912,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ФОП Джига Володимир Васильович #2200713737 |
Відхилено |
558 976,00
UAH з ПДВ
|
23 грудня 2021 16:17
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 23 грудня 2021 11:16
|
ФОП "КУЗЬМЕНКО ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ" #2894414533 |
Відхилено |
640 771,20
UAH з ПДВ
|
28 грудня 2021 11:05
|
|
ТОВ ЕКОКОМТРАНС #39564055 |
Переможець |
818 912,00
UAH з ПДВ
|
30 грудня 2021 17:10
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
04 квітня 2023 11:38
|
Електронний підпис | укладений |
16 січня 2023 15:32
|
Epson_7316.pdf | зміни до договору |
16 січня 2023 15:31
|
Електронний підпис | укладений |
02 січня 2023 13:46
|
Epson_3393.pdf | зміни до договору |
02 січня 2023 13:45
|
Електронний підпис | укладений |
02 січня 2023 13:24
|
Екокомтранс.pdf | зміни до договору |
02 січня 2023 13:23
|
Електронний підпис | укладений |
13 січня 2022 16:50
|
Epson_2882.pdf | укладений |
13 січня 2022 16:27
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Поводження з побутовими відходами по навчальних корпусах | 2145 | м.куб |
140,00
UAH з ПДВ
|
Поводження з побутовими відходами по гуртожитках | 3275.8 | м.куб |
140,00
UAH з ПДВ
|
Поводження з побутовими відходами -негабаритні контейнери | 200 | м.куб |
300,00
UAH з ПДВ
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 30 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 02 січня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі |
Номер договору про закупівлю: | 08/22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 02 січня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору на наступний рік |
Номер договору про закупівлю: | 08/22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 16 січня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 16 січня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору на наступний рік |
Номер договору про закупівлю: | 08/22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Поводження з побутовими відходами по навчальних корпусах | 1592.8 | м.куб |
140,00
UAH з ПДВ
|
Поводження з побутовими відходами по гуртожитках | 3071.2 | м.куб |
140,00
UAH з ПДВ
|
Поводження з побутовими відходами -негабаритні контейнери | 230 | м.куб |
300,00
UAH з ПДВ
|