Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Комплексна послуга з матеріально- технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій - міжрейсове технічне обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “Ноосфера” (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс.
Очікувана вартість
1 548 550,00 USD
UA-2022-11-16-012554-a ● 7b12e940a4fe4463a168482294a9435e
Переговорна процедура
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Державна установа Національний антарктичний науковий центр |
Код ЄДРПОУ: | 21574751 |
Вебсайт: | http://www.uac.gov.ua |
Місцезнаходження: | 01601, Україна , Київська обл., Київ, м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 16 |
Контактна особа: |
Мороз Ігор 380442463880 morozko21_63@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Обґрунтування застосування переговорної процедури
Пункт закону
Відсутність конкуренції з технічних причин
Обґрунтування
Пункт закону
Відповідно до вимог абзацу третього пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка документально підтверджена замовником.
Обґрунтування
Державна установа Національний антарктичний науковий центр (ДУ НАНЦ), відповідно до Статуту, забезпечує комплексні фундаментальні та прикладні дослідження в Антарктиці, науково обґрунтовану оцінку біологічного і мінерально-ресурсного потенціалу регіону для реалізації економічних і національних інтересів України як Сторони Договору про Антарктику.
ДУ НАНЦ є власником судна «Ноосфера» відповідно до Свідоцтва про право власності на судно АВ № 001045 29.11.2021 року та Свідоцтво про право плавання під державним прапором України (судновий патент) СВ № 001731 від 29.11.2021 року (додатки №1, №2).
Статтею 322 Цивільного кодексу України передбачений обов’язок власника утримувати майно. Відповідно до статті 57 Кодексу торговельного мореплавства України, судновласник судна відповідно до правил, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і внутрішнього водного транспорту, а також міжнародних договорів України забезпечує:
1) комплектування судна кваліфікованим екіпажем у необхідному складі, що підтверджується судновими документами і кваліфікаційними документами членів екіпажу;
2) наявність та ефективне функціонування на судні і у судновласника системи управління безпечною експлуатацією судна та запобігання забрудненню;
3) безпечні умови і режим праці на судні;
4) охорону здоров’я членів екіпажу на борту судна і на березі, обладнання судна всіма необхідними для цього засобами та устаткуванням;
5) постачання продовольства і води в достатній кількості та належної якості;
6) належні суднові приміщення.
Статтею 22 Кодексу торговельного мореплавства України, що визначає порядок класифікації морських суден, нагляд за суднами та визнані організації передбачено, що класифікація українських суден здійснюється класифікаційним товариством (визнаною організацією), обраним судновласником. Нагляд за виконанням на українських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торгового мореплавства, видача відповідних суднових документів здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері морського транспорту, або класифікаційним товариством (визнаною організацією), уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і внутрішнього водного транспорту.
Постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 № 814 ( із змінами) було утворено класифікаційне товариство Регістр судноплавства України та затверджено Положенні про Регістр судноплавства України (далі-Положення про Регістр). Регістр судноплавства України є національним класифікаційним товариством, яке здійснює технічний нагляд і проводить класифікацію морських і річкових торгівельних суден. Регістр здійснює в межах своєї компетенції нагляд за виконанням вимог міжнародних конвенцій, угод і договорів, в яких бере участь Регістр заснований на державній власності, належить до сфери управління Мінінфраструктури та діє на правах державного підприємства на засадах господарського розрахунку. Україна (ч.1, 2 Положення про Регістр). Одним із головних завдань Регістру є розроблення та затвердження правил і технічних вимог щодо забезпечення виконання умов безпеки плавання суден, охорони життя і здоров'я пасажирів, суднових екіпажів, збереження вантажів, що перевозяться, екологічної безпеки суден (ч.6 Положення про Регістр). Регістр судноплавства України, як організація що відповідає вимогам Резолюції А.739(18), надає послуги із сертифікації судноплавних компаній та суден на відповідність вимогам Міжнародного кодексу з управління безпекою (МКУБ).
Відповідно до Класифікаційного свідоцтва №105-00416-22, виданого Регістром судноплавства України 26.01.1022р., дійсного до 14.08.2026., періодичне підтвердження свідоцтва класифікаційним товариством «Регістр судноплавства України» забезпечене менеджером судна «Ноосфера» компанією WINOT OU 28.10.2022р., судно «Ноосфера» підлягає класифікаційному нагляду класифікаційного товариства «Регістр судноплавства України» (Додаток №3).
Положення про систему управління безпекою судноплавства на морському і річковому транспорті, затверджене наказом Міністерства транспорту України від 20 листопада 2003 року № 904, (зі змінами) (далі - Положення), вимагає від юридичних осіб незалежно від форм власності, які оперують самохідними суднами валовою місткістю 500 одиниць і більше та пасажирськими суднами незалежно від місткості, бути сертифікованими по системі управління безпекою (далі - СУБ) і мати Документ про відповідність, а їх судна - Свідоцтво про управління безпекою. Документація з СУБ має бути перевірена та схвалена класифікаційним товариством, визначеним Кабінетом Міністрів України. Документ про відповідність, Свідоцтво про управління безпекою видається класифікаційним товариством визначеним Кабінетом Міністрів України на строк не більше ніж п'ять років (Додаток № 1 Положення).
Судно «Ноосфера» використовується ДУ НАНЦ для забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський та Українських антарктичних експедицій в рамках статутної діяльності. ДУ НАНЦ є державною науковою установою, штатним розписом якої не передбачені посади фахівців для самостійного управління судном, його належної експлуатації, зокрема, посади членів екіпажу судна та фахівців для забезпечення безпечної експлуатації судна та захисту навколишнього середовища. В міжнародному морському праві виконання власником судна своїх обов’язків по управлінню та експлуатації судна, при неможливості здійснення цих обов’язків самостійно, здійснюється шляхом передачі судна в менеджмент спеціалізованій компанії на підставі договору управління. Найбільш розповсюдженою проформою договору судового менеджмента в міжнародній практиці є стандартна угода Балтійського і міжнародного морського комітету (БІМКО) про експлуатаційне управління судном «SHIPMAN 2009». Стандартний договір суднового менеджменту передбачає передачу компанії–менеджеру функцій управління екіпажом, технічного управління судном, виконання функцій компанії, що відповідає за відповідність судна вимогам міжнародних кодексів.
У зв’язку із необхідністю термінового забезпечення утримання та технічного обслуговування судна, що прибуло в порт міста Кейптаун, ПАР, в травні 2022 року та підготовки його до доставки українських антарктичних експедицій в наступному сезоні, керуючись постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169, ДУ НАНЦ було укладено з компанією WINOT OU (Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Uus-Sadama tn 21, 10120, Estonia) Контракт № 6-02/22 від 23 травня 2022 року про надання Комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій, яка надається на виконання завдання «Матеріально-технічне забезпечення антарктичних експедицій» Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011 -2023 роки та включає надання послуг з управління судном на підставі Стандартної угоди про управління судном Shipman 2009 (копія Контракту – додаток №4). Контракт включає надання послуг з управління екіпажом та технічного управління судном, для забезпечення судна під час стоянки судна кваліфікованим екіпажом, забезпечення судна та екіпажу необхідними матеріально-технічними засобами, технічне обслуговування та ремонт судна, підтримання судна в стані, придатному для безпечної стоянки в порту та забезпечення Виконавцем відповідність судна вимогам міжнародних кодексів.
Компанія WINOT OU, що здійснює менеджмент судна, листом від 21.07.2022 року повідомила, що за результатами оцінки ремонтних відомостей, складених екіпажом судна під час рейсу за маршрутом Порт Одеса, Україна – УАС «Академік Вернадський», Антарктида - порт Кейптаун, ПАР в січні 2022- травні 2022 року та вимог ДП «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України», подальша експлуатація судна у відкритому морі неможлива без проведення міжрейсового технічного обслуговування, проведення переліку обов’язкових робіт згідно з правилами Регістру та усунення технічних неполадок, виявлених екіпажом судна під час рейсу. Також існує обмеження щодо експлуатації судна, видане Регістром, пов’язане із необхідністю встановлення системи очищення баластових вод. Термін дії поточного свідоцтва “Ballast Water management statement” спливає 01.01.2023 року, після цієї дати експлуатація судна буде заборонена. Свідоцтво може бути продовжене до 14.08.2026 року, на строк дії Класифікаційного свідоцтва, за умови встановлення системи очистки баластових вод, яка доставлена на судно, але ще не встановлена.
Таким чином, для здійснення закупівлі додаткового обсягу послуг з міжрейсового технічного обслуговування судна та підготовки його до виходу в експедиційний рейс, закупівлі пально- мастильних матеріалів для переходу судна в район проведення експедиції, аналізу технічного стану судна після переходу з порту міста Кейптаун, ПАР до району проведення експедиції та утримання судна на стоянці на рейді в стані готовності до проведення Української антарктичної експедиції 2022/2023 років, виникла необхідність закупівлі Комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій міжрейсове технічне обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “Ноосфера” (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс.
Уповноваженим органом, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України наказом від 15 квітня 2020 року № 708, в редакції Наказу Міністерства економіки № 422-21 від 17.08.2021, затверджено Порядок визначення предмета закупівлі. Згідно пункту 12 цього Порядку, визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для забезпечення реалізації пункту 21 завдань і заходів з виконання Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, що є додатком 2 до Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 1002 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 2021 року № 32), здійснюється комплексно за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг.
На виконання умов Контракту компанією WINOT OU забезпечено судно екіпажом для стоянки та використання судна згідно з планом рейсу судна, технічне обслуговування судна та отримано від Регістра судноплавства України необхідні свідоцтва: Тимчасове міжнародне свідоцтво про охорону судна №S 149-22 від 30.09.2022р. дійсне до 29.04.2023р. Тимчасове посвідчення про відповідність трудовим нормам в морському судноплавстві № L 141-22 від 31/10/2022, дійсне до 30.04.2023р. Документ про відповідність відповідно до Міжнародної конвенції про охорону людського життя на морі 1974 р. № І 153-22 від 26.09.2022р. дійсне до 25.09.2027р. за умови щорічної перевірки, в яких класифікаційним товариством «Регістр судноплавства України» зазначено, що саме компанія WINOT OU впродовж строку дії дозвільних документів виконує обов’язки судновласника щодо відповідності судна «Ноосфера» вимогам міжнародних кодексів (додатки №5, №6, №7). Зазначені документи підтверджують, що технічну можливість надати додатковий обсяг послуг менеджера судна «Ноосфера» має виключно діючий менеджер судна компанія WINOT OU.
Закупівля може бути здійснення виключно у компанії, яка здійснює менеджмент судна відповідно до умов Контракту та, відповідно до пункту 4 розділу 2 додатку 3 до Контракту Стандартна угода про управління судном SHIPMAN 2009, відповідає за забезпечення відповідності судна вимогам законодавства держави прапора; забезпечення відповідності Кодексу ISM; забезпечення відповідності Кодексу ISPS; надання компетентного персоналу для нагляду за технічним обслуговуванням та загальною ефективністю судна; влаштування та нагляд за сухим докуванням, ремонтом, зміною та обслуговуванням судна для забезпечення того, щоб Судно відповідало всім вимогам і рекомендаціям класифікаційного товариства, організацію постачання необхідних складів, запчастин та мастила.
Відсутність конкуренції з технічних причин для надання додаткових послуг з міжрейсового технічного обслуговування судна «Ноосфера» та підготовки його до виходу у рейс обумовлена тим, що міжнародним правом наявність кількох менеджерів судна не передбачена та, зважаючи на статус менеджера судна, це технічно неможливо. Компанія WINOT OU, відповідно до умов Контракту, вже здійснює менеджмент та міжрейсове технічне обслуговування судна «Ноосфера», але необхідно надати додаткові послуги, не передбачені умовами Контракту. Стандартна угода про управління судном SHIPMAN 2009, укладена відповідно до норм міжнародного морського права, передбачає наявність одного менеджера судна, що відповідальний перед власником за технічний стан судна, відповідність його вимогам держави прапора та вимогам і рекомендаціям класифікаційного товариства. Надання послуг іншим виконавцем, окрім менеджера судна, технічно неможлива. Та обставина, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, компанією WINOT OU, за відсутності конкуренції з технічних причин та наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі документально підтверджена наступними нормативно-правовими актами та документами:
Загальнодоступні нормативно-правові акти:
Кодекс торговельного мореплавства України;
Закон України "Про транспорт";
Положення про Міністерство транспорту України, затверджене
Указом Президента України від 11.05.2000 № 678/2000;
Порядок здійснення нагляду за забезпеченням безпеки руху на
транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від
04.03.97 № 204;
Положення про Головну державну інспекцію України з безпеки
судноплавства, затверджене постановою Кабінету Міністрів України
від 30.12.98 № 2098;
Положення про систему управління безпекою судноплавства на
морському і річковому транспорті, затверджене наказом Міністерства
транспорту України від 20.11.2003 № 904;
Міжнародна конвенція про охорону людського життя на морі
1974 р. з поправками;
Міжнародний кодекс з охорони суден та портових засобів,
2002;
резолюція А.741(18) ІМО "Міжнародний кодекс з управління
безпекою (МКУБ)" з поправками, що прийняті резолюцією
MSC.104(73) Комітету з безпеки на морі ІМО;
резолюція А.789(19) ІМО "Специфікації функцій визнаних
організацій, що діють ім'ям Адміністрації, з огляду та видачі
свідоцтв";
резолюція А.847(20) ІМО "Порадник з надання допомоги
державам прапора у здійсненні документів ІМО";
резолюція А.913(22) ІМО "Переглянутий порадник із
здійснення Міжнародного кодексу з управління безпекою (МКУБ)
Адміністраціями";
резолюція А.959(23) ІМО "Формат та Порадник з ведення
журналу безперервної реєстрації історії судна (CSR)".
Документи, що додаються в обґрунтування наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі:
1. Свідоцтво про право власності на судно АВ № 001045 від 29.11.2021р.
2. Свідоцтво про право плавання під державним прапором України (судновий патент) СВ № 001731 від 29.11.2021 р.
3. Класифікаційне свідоцтво №105-00416-22, видане Регістром судноплавства України 26.01.2022р.
4. Контракт № 6-02/22 від 23 травня 2022 року про надання Комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій між ДУ НАНЦ та компанією WINOT OU.
5. Тимчасове міжнародне свідоцтво про охорону судна №S 149-22 від 30.09.2022р. дійсне до 29.04.2023 р., видане
6. Тимчасове посвідчення про відповідність трудовим нормам в морському судноплавстві № L 141-22 від 31/10/2022, дійсне до 30.04.2023р.
7. Документ про відповідність відповідно до Міжнародної конвенції про охорону людського життя на морі 1974 р. № І 153-22 від 26.09.2022р. дійсне до 25.09.2027р. за умови щорічної перевірки.
Висновок:
Зважаючи на викладене, у замовника ДУ НАНЦ для проведення закупівлі наявні умови та підстави для застосування переговорної процедури закупівлі з Компанією WINOT OU (Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Uus-Sadama tn 21, 10120, Estonia)
Відповідно до вимог абзацу третього пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка документально підтверджена замовником.
Обґрунтування
Державна установа Національний антарктичний науковий центр (ДУ НАНЦ), відповідно до Статуту, забезпечує комплексні фундаментальні та прикладні дослідження в Антарктиці, науково обґрунтовану оцінку біологічного і мінерально-ресурсного потенціалу регіону для реалізації економічних і національних інтересів України як Сторони Договору про Антарктику.
ДУ НАНЦ є власником судна «Ноосфера» відповідно до Свідоцтва про право власності на судно АВ № 001045 29.11.2021 року та Свідоцтво про право плавання під державним прапором України (судновий патент) СВ № 001731 від 29.11.2021 року (додатки №1, №2).
Статтею 322 Цивільного кодексу України передбачений обов’язок власника утримувати майно. Відповідно до статті 57 Кодексу торговельного мореплавства України, судновласник судна відповідно до правил, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і внутрішнього водного транспорту, а також міжнародних договорів України забезпечує:
1) комплектування судна кваліфікованим екіпажем у необхідному складі, що підтверджується судновими документами і кваліфікаційними документами членів екіпажу;
2) наявність та ефективне функціонування на судні і у судновласника системи управління безпечною експлуатацією судна та запобігання забрудненню;
3) безпечні умови і режим праці на судні;
4) охорону здоров’я членів екіпажу на борту судна і на березі, обладнання судна всіма необхідними для цього засобами та устаткуванням;
5) постачання продовольства і води в достатній кількості та належної якості;
6) належні суднові приміщення.
Статтею 22 Кодексу торговельного мореплавства України, що визначає порядок класифікації морських суден, нагляд за суднами та визнані організації передбачено, що класифікація українських суден здійснюється класифікаційним товариством (визнаною організацією), обраним судновласником. Нагляд за виконанням на українських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торгового мореплавства, видача відповідних суднових документів здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері морського транспорту, або класифікаційним товариством (визнаною організацією), уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і внутрішнього водного транспорту.
Постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 № 814 ( із змінами) було утворено класифікаційне товариство Регістр судноплавства України та затверджено Положенні про Регістр судноплавства України (далі-Положення про Регістр). Регістр судноплавства України є національним класифікаційним товариством, яке здійснює технічний нагляд і проводить класифікацію морських і річкових торгівельних суден. Регістр здійснює в межах своєї компетенції нагляд за виконанням вимог міжнародних конвенцій, угод і договорів, в яких бере участь Регістр заснований на державній власності, належить до сфери управління Мінінфраструктури та діє на правах державного підприємства на засадах господарського розрахунку. Україна (ч.1, 2 Положення про Регістр). Одним із головних завдань Регістру є розроблення та затвердження правил і технічних вимог щодо забезпечення виконання умов безпеки плавання суден, охорони життя і здоров'я пасажирів, суднових екіпажів, збереження вантажів, що перевозяться, екологічної безпеки суден (ч.6 Положення про Регістр). Регістр судноплавства України, як організація що відповідає вимогам Резолюції А.739(18), надає послуги із сертифікації судноплавних компаній та суден на відповідність вимогам Міжнародного кодексу з управління безпекою (МКУБ).
Відповідно до Класифікаційного свідоцтва №105-00416-22, виданого Регістром судноплавства України 26.01.1022р., дійсного до 14.08.2026., періодичне підтвердження свідоцтва класифікаційним товариством «Регістр судноплавства України» забезпечене менеджером судна «Ноосфера» компанією WINOT OU 28.10.2022р., судно «Ноосфера» підлягає класифікаційному нагляду класифікаційного товариства «Регістр судноплавства України» (Додаток №3).
Положення про систему управління безпекою судноплавства на морському і річковому транспорті, затверджене наказом Міністерства транспорту України від 20 листопада 2003 року № 904, (зі змінами) (далі - Положення), вимагає від юридичних осіб незалежно від форм власності, які оперують самохідними суднами валовою місткістю 500 одиниць і більше та пасажирськими суднами незалежно від місткості, бути сертифікованими по системі управління безпекою (далі - СУБ) і мати Документ про відповідність, а їх судна - Свідоцтво про управління безпекою. Документація з СУБ має бути перевірена та схвалена класифікаційним товариством, визначеним Кабінетом Міністрів України. Документ про відповідність, Свідоцтво про управління безпекою видається класифікаційним товариством визначеним Кабінетом Міністрів України на строк не більше ніж п'ять років (Додаток № 1 Положення).
Судно «Ноосфера» використовується ДУ НАНЦ для забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський та Українських антарктичних експедицій в рамках статутної діяльності. ДУ НАНЦ є державною науковою установою, штатним розписом якої не передбачені посади фахівців для самостійного управління судном, його належної експлуатації, зокрема, посади членів екіпажу судна та фахівців для забезпечення безпечної експлуатації судна та захисту навколишнього середовища. В міжнародному морському праві виконання власником судна своїх обов’язків по управлінню та експлуатації судна, при неможливості здійснення цих обов’язків самостійно, здійснюється шляхом передачі судна в менеджмент спеціалізованій компанії на підставі договору управління. Найбільш розповсюдженою проформою договору судового менеджмента в міжнародній практиці є стандартна угода Балтійського і міжнародного морського комітету (БІМКО) про експлуатаційне управління судном «SHIPMAN 2009». Стандартний договір суднового менеджменту передбачає передачу компанії–менеджеру функцій управління екіпажом, технічного управління судном, виконання функцій компанії, що відповідає за відповідність судна вимогам міжнародних кодексів.
У зв’язку із необхідністю термінового забезпечення утримання та технічного обслуговування судна, що прибуло в порт міста Кейптаун, ПАР, в травні 2022 року та підготовки його до доставки українських антарктичних експедицій в наступному сезоні, керуючись постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169, ДУ НАНЦ було укладено з компанією WINOT OU (Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Uus-Sadama tn 21, 10120, Estonia) Контракт № 6-02/22 від 23 травня 2022 року про надання Комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій, яка надається на виконання завдання «Матеріально-технічне забезпечення антарктичних експедицій» Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011 -2023 роки та включає надання послуг з управління судном на підставі Стандартної угоди про управління судном Shipman 2009 (копія Контракту – додаток №4). Контракт включає надання послуг з управління екіпажом та технічного управління судном, для забезпечення судна під час стоянки судна кваліфікованим екіпажом, забезпечення судна та екіпажу необхідними матеріально-технічними засобами, технічне обслуговування та ремонт судна, підтримання судна в стані, придатному для безпечної стоянки в порту та забезпечення Виконавцем відповідність судна вимогам міжнародних кодексів.
Компанія WINOT OU, що здійснює менеджмент судна, листом від 21.07.2022 року повідомила, що за результатами оцінки ремонтних відомостей, складених екіпажом судна під час рейсу за маршрутом Порт Одеса, Україна – УАС «Академік Вернадський», Антарктида - порт Кейптаун, ПАР в січні 2022- травні 2022 року та вимог ДП «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України», подальша експлуатація судна у відкритому морі неможлива без проведення міжрейсового технічного обслуговування, проведення переліку обов’язкових робіт згідно з правилами Регістру та усунення технічних неполадок, виявлених екіпажом судна під час рейсу. Також існує обмеження щодо експлуатації судна, видане Регістром, пов’язане із необхідністю встановлення системи очищення баластових вод. Термін дії поточного свідоцтва “Ballast Water management statement” спливає 01.01.2023 року, після цієї дати експлуатація судна буде заборонена. Свідоцтво може бути продовжене до 14.08.2026 року, на строк дії Класифікаційного свідоцтва, за умови встановлення системи очистки баластових вод, яка доставлена на судно, але ще не встановлена.
Таким чином, для здійснення закупівлі додаткового обсягу послуг з міжрейсового технічного обслуговування судна та підготовки його до виходу в експедиційний рейс, закупівлі пально- мастильних матеріалів для переходу судна в район проведення експедиції, аналізу технічного стану судна після переходу з порту міста Кейптаун, ПАР до району проведення експедиції та утримання судна на стоянці на рейді в стані готовності до проведення Української антарктичної експедиції 2022/2023 років, виникла необхідність закупівлі Комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій міжрейсове технічне обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “Ноосфера” (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс.
Уповноваженим органом, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України наказом від 15 квітня 2020 року № 708, в редакції Наказу Міністерства економіки № 422-21 від 17.08.2021, затверджено Порядок визначення предмета закупівлі. Згідно пункту 12 цього Порядку, визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для забезпечення реалізації пункту 21 завдань і заходів з виконання Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, що є додатком 2 до Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 1002 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 2021 року № 32), здійснюється комплексно за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг.
На виконання умов Контракту компанією WINOT OU забезпечено судно екіпажом для стоянки та використання судна згідно з планом рейсу судна, технічне обслуговування судна та отримано від Регістра судноплавства України необхідні свідоцтва: Тимчасове міжнародне свідоцтво про охорону судна №S 149-22 від 30.09.2022р. дійсне до 29.04.2023р. Тимчасове посвідчення про відповідність трудовим нормам в морському судноплавстві № L 141-22 від 31/10/2022, дійсне до 30.04.2023р. Документ про відповідність відповідно до Міжнародної конвенції про охорону людського життя на морі 1974 р. № І 153-22 від 26.09.2022р. дійсне до 25.09.2027р. за умови щорічної перевірки, в яких класифікаційним товариством «Регістр судноплавства України» зазначено, що саме компанія WINOT OU впродовж строку дії дозвільних документів виконує обов’язки судновласника щодо відповідності судна «Ноосфера» вимогам міжнародних кодексів (додатки №5, №6, №7). Зазначені документи підтверджують, що технічну можливість надати додатковий обсяг послуг менеджера судна «Ноосфера» має виключно діючий менеджер судна компанія WINOT OU.
Закупівля може бути здійснення виключно у компанії, яка здійснює менеджмент судна відповідно до умов Контракту та, відповідно до пункту 4 розділу 2 додатку 3 до Контракту Стандартна угода про управління судном SHIPMAN 2009, відповідає за забезпечення відповідності судна вимогам законодавства держави прапора; забезпечення відповідності Кодексу ISM; забезпечення відповідності Кодексу ISPS; надання компетентного персоналу для нагляду за технічним обслуговуванням та загальною ефективністю судна; влаштування та нагляд за сухим докуванням, ремонтом, зміною та обслуговуванням судна для забезпечення того, щоб Судно відповідало всім вимогам і рекомендаціям класифікаційного товариства, організацію постачання необхідних складів, запчастин та мастила.
Відсутність конкуренції з технічних причин для надання додаткових послуг з міжрейсового технічного обслуговування судна «Ноосфера» та підготовки його до виходу у рейс обумовлена тим, що міжнародним правом наявність кількох менеджерів судна не передбачена та, зважаючи на статус менеджера судна, це технічно неможливо. Компанія WINOT OU, відповідно до умов Контракту, вже здійснює менеджмент та міжрейсове технічне обслуговування судна «Ноосфера», але необхідно надати додаткові послуги, не передбачені умовами Контракту. Стандартна угода про управління судном SHIPMAN 2009, укладена відповідно до норм міжнародного морського права, передбачає наявність одного менеджера судна, що відповідальний перед власником за технічний стан судна, відповідність його вимогам держави прапора та вимогам і рекомендаціям класифікаційного товариства. Надання послуг іншим виконавцем, окрім менеджера судна, технічно неможлива. Та обставина, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, компанією WINOT OU, за відсутності конкуренції з технічних причин та наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі документально підтверджена наступними нормативно-правовими актами та документами:
Загальнодоступні нормативно-правові акти:
Кодекс торговельного мореплавства України;
Закон України "Про транспорт";
Положення про Міністерство транспорту України, затверджене
Указом Президента України від 11.05.2000 № 678/2000;
Порядок здійснення нагляду за забезпеченням безпеки руху на
транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від
04.03.97 № 204;
Положення про Головну державну інспекцію України з безпеки
судноплавства, затверджене постановою Кабінету Міністрів України
від 30.12.98 № 2098;
Положення про систему управління безпекою судноплавства на
морському і річковому транспорті, затверджене наказом Міністерства
транспорту України від 20.11.2003 № 904;
Міжнародна конвенція про охорону людського життя на морі
1974 р. з поправками;
Міжнародний кодекс з охорони суден та портових засобів,
2002;
резолюція А.741(18) ІМО "Міжнародний кодекс з управління
безпекою (МКУБ)" з поправками, що прийняті резолюцією
MSC.104(73) Комітету з безпеки на морі ІМО;
резолюція А.789(19) ІМО "Специфікації функцій визнаних
організацій, що діють ім'ям Адміністрації, з огляду та видачі
свідоцтв";
резолюція А.847(20) ІМО "Порадник з надання допомоги
державам прапора у здійсненні документів ІМО";
резолюція А.913(22) ІМО "Переглянутий порадник із
здійснення Міжнародного кодексу з управління безпекою (МКУБ)
Адміністраціями";
резолюція А.959(23) ІМО "Формат та Порадник з ведення
журналу безперервної реєстрації історії судна (CSR)".
Документи, що додаються в обґрунтування наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі:
1. Свідоцтво про право власності на судно АВ № 001045 від 29.11.2021р.
2. Свідоцтво про право плавання під державним прапором України (судновий патент) СВ № 001731 від 29.11.2021 р.
3. Класифікаційне свідоцтво №105-00416-22, видане Регістром судноплавства України 26.01.2022р.
4. Контракт № 6-02/22 від 23 травня 2022 року про надання Комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій між ДУ НАНЦ та компанією WINOT OU.
5. Тимчасове міжнародне свідоцтво про охорону судна №S 149-22 від 30.09.2022р. дійсне до 29.04.2023 р., видане
6. Тимчасове посвідчення про відповідність трудовим нормам в морському судноплавстві № L 141-22 від 31/10/2022, дійсне до 30.04.2023р.
7. Документ про відповідність відповідно до Міжнародної конвенції про охорону людського життя на морі 1974 р. № І 153-22 від 26.09.2022р. дійсне до 25.09.2027р. за умови щорічної перевірки.
Висновок:
Зважаючи на викладене, у замовника ДУ НАНЦ для проведення закупівлі наявні умови та підстави для застосування переговорної процедури закупівлі з Компанією WINOT OU (Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Uus-Sadama tn 21, 10120, Estonia)
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 16 листопада 2022 17:20 |
Оскарження наміру укласти договір: | 27 листопада 2022 00:00 |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:73110000-6: Дослідницькі послуги
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Комплексна послуга з матеріально- технічного забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій - міжрейсове технічне обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “Ноосфера” (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс.
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Південноафриканська Республіка, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
16 листопада 2022
—
16 лютого 2023
ДК 021:2015: 73110000-6 — Дослідницькі послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Підписання договору | Аванс | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
16 листопада 2022 17:19 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
16 листопада 2022 17:18 |
5 Тимчасове свідоцтво про Охорону судна 2022.pdf | |
16 листопада 2022 17:18 |
6 Відповідність MLS .pdf | |
16 листопада 2022 17:18 |
7 Судно Докуvент про відповідність WINOT-2022-27.pdf | |
16 листопада 2022 17:18 |
1 Судновий патент.pdf | |
16 листопада 2022 17:18 |
2 Свідоцтво про право власності Ноосфера.pdf | |
16 листопада 2022 17:18 |
4 Contract 6-02_22_all_1.pdf | |
16 листопада 2022 17:18 |
3 Класифікаційне свідоцтво.pdf | |
16 листопада 2022 17:18 |
ПротоколУО_30_22.docx | |
16 листопада 2022 17:18 |
Вінот очікувана вартість_ост.docx |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
WINOT OU (Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Uus-Sadama tn 21, 10120, Estonia) #14333082 |
Переможець |
1 548 550,00
USD
|
16 листопада 2022 17:20
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 січня 2023 14:04
|
Електронний підпис | укладений |
26 грудня 2022 11:04
|
Договір_24_02_22.pdf | укладений |
26 грудня 2022 11:03
|