Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Нове будівництво споруд цивільного захисту – протирадіаційного укриття Опорного закладу освіти «Випаснянський заклад загальної середньої освіти» Мологівської сільської ради, Білгород-Дністровського району, Одеської області за адресою: Одеська область Білгород-Дністровський район, с. Випасне вул. Кишинівська, будинок 83
Очікувана вартість
41 376 888,60 UAH
UA-2024-08-01-007764-a ● 774515c8d4054b5da25aedb6fdc5463c
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ОПОРНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "ВИПАСНЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ" МОЛОГІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 34254377 |
Місцезнаходження: | 67752, Україна , Одеська обл., село Випасне, вулиця Кишинівська, будинок 83 |
Контактна особа: |
Наталя Амеліна +380973547480 vyp1bu@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 серпня 2024 15:57 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 13 серпня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 13 серпня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 16 серпня 2024 18:00 |
Очікувана вартість: | 41 376 888,60 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 413 768,89 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної гарантії виданої банком з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранту. Забезпечення тендерної пропозиції згідно з умовами тендерної документації повинно бути надане банком, щодо якого Національним банком України не приймалось рішення про віднесення такого банку до категорії неплатоспроможних у порядку, передбаченому згідно ст. 76 Закону України «Про банки і банківську діяльність». Зміст наданої учасником гарантії повинен відповідати змісту форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), а саме: списання коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії та в розмірі, не меншому ніж це передбачено цією тендерною документацією або так само внесення учасником відповідної суми коштів на рахунок, що відкритий в установі банку – гаранта на якому обліковуватимуться кошти гарантії. Пропозиції, що не містять забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до п. п. 1 п. 44 Особливостей. Більш детально визначено у Додатку 3 тендерній документації. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 150000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Процедура закупівлі Відкриті торги проводиться Замовником з урахуванням Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 робота
Нове будівництво споруд цивільного захисту – протирадіаційного укриття Опорного закладу освіти «Випаснянський заклад загальної середньої освіти» Мологівської сільської ради, Білгород-Дністровського району, Одеської області за адресою: Одеська область Білгород-Дністровський район, с. Випасне вул. Кишинівська, будинок 83
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
67752, Україна, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Випасне, вулиця Кишинівська, будинок 83
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 серпня 2025
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Умови оплати - згідно договору | Пiсляоплата | 30 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 серпня 2024 16:02 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
01 серпня 2024 15:58 |
ТД Будівництво споруд цив. захисту.doc | |
01 серпня 2024 15:58 |
Додаток 3 до ТД_вимоги_до_Учасників.docx | |
01 серпня 2024 15:58 |
Додаток 4 до ТД (вимоги до переможця).docx | |
01 серпня 2024 15:58 |
Додаток 1 до ТД (Проєкт договору).doc | |
01 серпня 2024 15:58 |
Додаток 2 до ТД (технічне завдання).docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Питання по підпункту 6.7.2. пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації
Дата подання: 12 серпня 2024 13:57
Дата відповіді: 15 серпня 2024 08:54
Шановний Замовнику! Відповідно до підпункту 6.7.2. пункту 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, викладеному у Додатку 3 до тендерної документації, вимагається від учасника надання в складі тендерної пропозиції довідку, в довільній формі, з інформацією про наявність товару (вартість якого враховано у складі договірної ціни учасника) в переліку із відповідним ступенем локалізації (20% або більше), який формує та веде Уповноважений орган, із вказанням безпосереднього посилання на відповідний пропонований товар на веб-порталі або офіційному веб-сайті Мінекономіки за посиланням: https://prozorro.gov.ua/page/localisation, а також найменування товару, назви виробника та номера ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель.
Разом з тим, у Додатку 2 до тендерної документації наявна інформація у таблиці «Відомість ресурсів» щодо переліку такого товару, вартість якого повинна бути врахована у складі договірної ціни учасника.
Але тендерною документацією не виокремлено перелік товару із ступенем локалізації 20% або більше. Учасник самостійно не в змозі визначити категорію, класифікатор предмету закупівлі та його відповідний код так як не є виробником товару та, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» не зобов’язаний та не має можливості внести товар, який пропонується у складі тендерної пропозиції, а також не може впливати на виробників.
Просимо надати окремий ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК товарів, по яким учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі, з інформацією про наявність товару (вартість якого враховано у складі договірної ціни учасника) в переліку із відповідним ступенем локалізації (20% або більше), який формує та веде Уповноважений орган, із вказанням безпосереднього посилання на відповідний пропонований товар на веб-порталі або офіційному веб-сайті Мінекономіки за посиланням: https://prozorro.gov.ua/page/localisation, а також найменування товару, назви виробника та номера ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель.
* Якщо дана вимога стосується лише Дизельного генератора MALCOMSON ML70-RЕ3, то прохання надати відповідь на дане запитання без внесення змін до тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Відповідно до Вашого звернення повідомляємо наступне:
Вимога підпункту 6.7.2. слідує від умов пункту 6.7. Додатку 3 до тендерної документації, яким визначено: керуючись п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товару, що складає предмет цієї закупівлі, виключно якщо його ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків (у 2024 році). Ступінь локалізації виробництва та його підтвердження визначається згідно положень Закону. Згідно п. п. 4 п. 61 розділу 10 Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених вказаним пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених вказаним пунктом.
В чому складність (??) звернутись учаснику до п. 61 розділу 10 Закону та ознайомитись з переліком товарів, ступінь локалізації виробництва яких має дорівнювати чи перевищувати 20 відсотків (у 2024 році) та порівняти його з інформацією у таблиці «Відомість ресурсів».
За вами, як потенційним Учасником закупівлі, прослідковується небажання здійснити певний обсяг робіт щодо співставлення переліку товару, вартість якого буде вами ж враховано у складі договірної ціни з інформацією, наведеною Замовником у таблиці «Відомість ресурсів».
Поряд з тим, слід зауважити, що п.6.7.1. Замовник визначив:
Учасник процедури закупівлі з урахуванням п. 131 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» від 2 серпня 2022 р. № 861 надає у складі тендерної пропозиції:
- сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником (товар (-и), вартість якого (-их) враховано у складі договірної ціни учасника (генератор, тощо), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Замовник визначив «генератор, тощо» і не зобов’язаний надавати ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК товарів, по яким учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі згідно вимог підпункту 6.7.2. пункту 6.7. Додатку 3 до тендерної документації. Такий «ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК» надати і не можливо, оскільки Замовник не може достеменно знати весь перелік товарів, вартість яких врахує (чи не врахує) у складі договірної ціни учасник.
Вимога підпункту 6.7.2. слідує від умов пункту 6.7. Додатку 3 до тендерної документації, яким визначено: керуючись п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товару, що складає предмет цієї закупівлі, виключно якщо його ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків (у 2024 році). Ступінь локалізації виробництва та його підтвердження визначається згідно положень Закону. Згідно п. п. 4 п. 61 розділу 10 Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених вказаним пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених вказаним пунктом.
В чому складність (??) звернутись учаснику до п. 61 розділу 10 Закону та ознайомитись з переліком товарів, ступінь локалізації виробництва яких має дорівнювати чи перевищувати 20 відсотків (у 2024 році) та порівняти його з інформацією у таблиці «Відомість ресурсів».
За вами, як потенційним Учасником закупівлі, прослідковується небажання здійснити певний обсяг робіт щодо співставлення переліку товару, вартість якого буде вами ж враховано у складі договірної ціни з інформацією, наведеною Замовником у таблиці «Відомість ресурсів».
Поряд з тим, слід зауважити, що п.6.7.1. Замовник визначив:
Учасник процедури закупівлі з урахуванням п. 131 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» від 2 серпня 2022 р. № 861 надає у складі тендерної пропозиції:
- сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником (товар (-и), вартість якого (-их) враховано у складі договірної ціни учасника (генератор, тощо), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Замовник визначив «генератор, тощо» і не зобов’язаний надавати ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК товарів, по яким учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі згідно вимог підпункту 6.7.2. пункту 6.7. Додатку 3 до тендерної документації. Такий «ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК» надати і не можливо, оскільки Замовник не може достеменно знати весь перелік товарів, вартість яких врахує (чи не врахує) у складі договірної ціни учасник.
Питання по підпункту 6.7.1. пункту 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, викладеному у Додатку 3 до тендерної документації
Дата подання: 12 серпня 2024 14:01
Дата відповіді: 15 серпня 2024 08:55
Шановний Замовнику!
Відповідно до підпункту 6.7.1. пункту 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, викладеному у Додатку 3 до тендерної документації, вимагається від учасника надання в складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником (товар (-и), вартість якого (-их) враховано у складі договірної ціни учасника (генератор, тощо), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Водночас, доводимо до Вашого відома, що дана вимога є дискримінаційною до тих учасників, які не мають прямих стосунків із виробниками товару.
Товар (вартість якого враховано у складі договірної ціни учасника) в переліку із відповідним ступенем локалізації (20% або більше) реалізується також дилерами, представниками, дистриб’юторами. Детальні роз’яснення із рішеннями Органу оскарження розміщені на https://radnuk.com.ua/ , зокрема: не всі потенційні учасники мають прямі відносини з виробником предмета закупівлі та й не зобов’язані. Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) не передбачено такої імперативної норми.
Підтвердження стосунків з виробником обмежує коло потенційних учасників, та учасники, які отримують продукцію не від виробників, будуть дискваліфіковані
Вказані вимоги ставить учасників у залежність від третіх осіб. Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
До вашої уваги приклад з практики: рішення Колегії від 12.03.2021 № 4865-р/пк-пз, оголошення UA-2021-02-17-002312-c, яке свідчить, що наведені вище вимоги можуть бути дискримінаційними та мають бути усунені шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
При аналізі вимоги можна дійти висновку, що замовник вимагає надання інформації від виробника, який взагалі не є учасником торгів. Тобто замовник незаконно встановлює кваліфікаційні вимоги не тільки до учасників, але й до їх контрагентів.
Аналогічний приклад з практики: рішення Колегії № 11217-р/пк-пз від 21.05.2021, оголошення № UA-2021-04-27-005613-c.
Вимога тендерної документації: додатком 1 до тендерної документації передбачено вимогу: «в складі тендерної пропозиції учасник надає копію листа від виробників або їх офіційних представництв в Україні запропонованого учасником товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в електронній системі закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій…».
Позиція скаржника: замовник необґрунтовано обмежив коло суб’єктів, які мають надати лист (лише виробник та офіційні представництва в Україні). Предмет закупівлі реалізується також дилерами, представниками, дистриб’юторами. Скаржник співпрацює з компаніями, які є дилерами та дистриб’юторами, тому не може надати листа від виробників або їх офіційних представництв в Україні запропонованого товару.
Позиція замовника: вимога щодо авторизаційного листа встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих або контрафактних товарів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів. Виробник, надаючи такого листа авторизації / гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він виробляє та офіційно ввозить обладнання на територію України. Офіційні виробники якісних товарів, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому, тому виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі авторизаційних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію, а надання листів авторизації (гарантійних листів) від виробників чи дистриб’юторів є звичайною та поширеною практикою.
Позиція Колегії: замовник не обґрунтував необхідність встановлення наведеної умови. Взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати копію листа саме від виробників або їх офіційних представництв в Україні запропонованого учасником товару, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Більш того, Замовником САМОСТІЙНО ВСТАНОВЛЕНО ВИМОГУ ЩОДО МАРКИ ТА МОДЕЛІ ГЕНЕРАТОРА. Таким, чином Замовник взяв на себе відповідальність за вибір такого генератора, завчасно перевіривши, чи є у виробника MALCOMSON сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Тому вимагаємо прибрати вимогу, викладену у підпункті 6.7.1. пункту 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, викладеному у Додатку 3 до тендерної документації, вимагається від учасника надання в складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником (товар (-и), вартість якого (-их) враховано у складі договірної ціни учасника (генератор, тощо), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Або Учасник має право скористуватись пунктом 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Відповідно до Вашого звернення повідомляємо наступне:
Всі вимоги пункту 6.7. Додатку 3 до тендерної документації визначені Замовником не на власний розсуд, а з врахуванням норм чинного Законодавства.
Так, у п.6.7. Додатку 3 до тендерної документації, Замовник зазначив: керуючись п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товару, що складає предмет цієї закупівлі, виключно якщо його ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків (у 2024 році). Ступінь локалізації виробництва та його підтвердження визначається згідно положень Закону.
Замовник має на меті запропонувати Вам, як потенційному Учаснику, ознайомитись з положеннями п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» аби у подальшому не виникало питань такого змісту, як Ваше звернення.
Поряд з тим, Замовник вважає за необхідне роз’яснити, що прикінцевими та перехідними положеннями Закону визначено також наступне: ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
2 серпня 2022 року постановою Кабінету Міністрів України затверджено ПОРЯДОК підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (надалі - Порядок) (рекомендуємо з ознайомитись з цим Порядком).
Змінами від 22 серпня 2023 року Порядок було доповнено пунктом 13-1 за яким:
Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Тобто, Замовник не на власний розсуд встановив оскаржувану Вами вимогу.
Вимога встановлена виключно з положень Порядку, яким керується Замовник під час закупівлі товарів, які підпадають під положення п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі»
Поряд з тим, Зауважимо наступне:
Згідно пункту 13-2 Порядку визначено: Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності.
Замовник не вбачає ознак дискримінації Учасників, оскільки, під час складання тендерної документації, керувався виключно діючими нормами чинного законодавства.
Наведений у скарзі приклад, Замовник не може вважати як аналогічний, оскільки по-перше: за строками давності закупівля відбувалась ще до набрання чинності Порядку, а по-друге: предметом закупівлі не був локалізований товар.
Щодо твердження, що Замовником САМОСТІЙНО ВСТАНОВЛЕНО ВИМОГУ ЩОДО МАРКИ ТА МОДЕЛІ ГЕНЕРАТОРА, повідомляємо наступне:
для виконання робіт згідно об’єкту, генеральним проектувальником розроблено проектну документацію, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт (в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів). Замовник звертає увагу на ту обставину, що відносно кошторисної частини вказаної документації виконано державну експертизу та отримано за її результатами позитивний експертний звіт.
Замовник має на меті забезпечити повне виконання проектних рішень по виконанню робіт. Посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо зумовлені прийнятими технічними рішеннями для виконання робіт, що передбачені виготовленою проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту, що відповідно забезпечить досягнення необхідних показників довговічності конструкцій, їх ефективного використання, а так само забезпечить ефективне та економне використання бюджетних коштів.
Поряд з тим, у Додатку 2 до тендерної документації визначено:
посилання в тексті цієї тендерної документації в цілому та її додатках на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент». З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по виконанню робіт, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним завданням, такі матеріали, вироби, конструкції (тощо) мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в цьому технічному завданні, або мати відповідні якісні та технічні характеристики, що є не гіршими або якісно переважаючими ніж це передбачено цією тендерною документацією, та за умови, що прийняття до розрахунку відповідного еквіваленту забезпечить сумісність з визначеними проектною документацію технічними рішеннями та матеріалами в частині виконання робіт.
Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає, що Вами не доведено та документально не підтверджено наявність дискримінаційних вимог в тендерній документації, або вимог, які б суперечили чинному законодавству. Замовником не будуть вноситись зміни до тендерної документації в частині вимог цього звернення.
Всі вимоги пункту 6.7. Додатку 3 до тендерної документації визначені Замовником не на власний розсуд, а з врахуванням норм чинного Законодавства.
Так, у п.6.7. Додатку 3 до тендерної документації, Замовник зазначив: керуючись п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товару, що складає предмет цієї закупівлі, виключно якщо його ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків (у 2024 році). Ступінь локалізації виробництва та його підтвердження визначається згідно положень Закону.
Замовник має на меті запропонувати Вам, як потенційному Учаснику, ознайомитись з положеннями п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» аби у подальшому не виникало питань такого змісту, як Ваше звернення.
Поряд з тим, Замовник вважає за необхідне роз’яснити, що прикінцевими та перехідними положеннями Закону визначено також наступне: ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
2 серпня 2022 року постановою Кабінету Міністрів України затверджено ПОРЯДОК підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (надалі - Порядок) (рекомендуємо з ознайомитись з цим Порядком).
Змінами від 22 серпня 2023 року Порядок було доповнено пунктом 13-1 за яким:
Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Тобто, Замовник не на власний розсуд встановив оскаржувану Вами вимогу.
Вимога встановлена виключно з положень Порядку, яким керується Замовник під час закупівлі товарів, які підпадають під положення п. 61 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі»
Поряд з тим, Зауважимо наступне:
Згідно пункту 13-2 Порядку визначено: Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності.
Замовник не вбачає ознак дискримінації Учасників, оскільки, під час складання тендерної документації, керувався виключно діючими нормами чинного законодавства.
Наведений у скарзі приклад, Замовник не може вважати як аналогічний, оскільки по-перше: за строками давності закупівля відбувалась ще до набрання чинності Порядку, а по-друге: предметом закупівлі не був локалізований товар.
Щодо твердження, що Замовником САМОСТІЙНО ВСТАНОВЛЕНО ВИМОГУ ЩОДО МАРКИ ТА МОДЕЛІ ГЕНЕРАТОРА, повідомляємо наступне:
для виконання робіт згідно об’єкту, генеральним проектувальником розроблено проектну документацію, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт (в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів). Замовник звертає увагу на ту обставину, що відносно кошторисної частини вказаної документації виконано державну експертизу та отримано за її результатами позитивний експертний звіт.
Замовник має на меті забезпечити повне виконання проектних рішень по виконанню робіт. Посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо зумовлені прийнятими технічними рішеннями для виконання робіт, що передбачені виготовленою проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту, що відповідно забезпечить досягнення необхідних показників довговічності конструкцій, їх ефективного використання, а так само забезпечить ефективне та економне використання бюджетних коштів.
Поряд з тим, у Додатку 2 до тендерної документації визначено:
посилання в тексті цієї тендерної документації в цілому та її додатках на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент». З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по виконанню робіт, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним завданням, такі матеріали, вироби, конструкції (тощо) мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в цьому технічному завданні, або мати відповідні якісні та технічні характеристики, що є не гіршими або якісно переважаючими ніж це передбачено цією тендерною документацією, та за умови, що прийняття до розрахунку відповідного еквіваленту забезпечить сумісність з визначеними проектною документацію технічними рішеннями та матеріалами в частині виконання робіт.
Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає, що Вами не доведено та документально не підтверджено наявність дискримінаційних вимог в тендерній документації, або вимог, які б суперечили чинному законодавству. Замовником не будуть вноситись зміни до тендерної документації в частині вимог цього звернення.
Запитання по додатку 2 тендерної документації
Дата подання: 12 серпня 2024 16:06
Дата відповіді: 15 серпня 2024 16:29
У Додатку 2 до тендерної документації наявна інформація у таблиці «Відомість ресурсів» щодо матеріалів, виробів, конструкцій, тощо ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ КОНКРЕТНИХ ВИРОБНИКІВ, моделей і маркування.
Якщо Учасник надає еквівалент, наприклад, дизельного генератора MALCOMSON ML70-RЕ3, який за габаритами відрізняється від того, що вимагається у тендерній документації, але повністю відповідає якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в технічному завданні та має відповідні якісні та технічні характеристики, що є не гіршими то якісно переважаючими ніж це передбачено цією тендерною документацією, та за умови, що прийняття до розрахунку відповідного еквіваленту забезпечує сумісність з визначеними проектною документацію технічними рішеннями та матеріалами в частині виконання робіт, чи не буде це підставою для відхилення такої тендерної пропозиції Учасника, відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) («тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»)?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Для виконання робіт згідно об’єкту, генеральним проектувальником розроблено проектну документацію, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт (в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів). Замовник звертає увагу на ту обставину, що відносно кошторисної частини вказаної документації виконано державну експертизу та отримано за її результатами позитивний експертний звіт.
Замовник має на меті забезпечити повне виконання проектних рішень по виконанню робіт. Посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо зумовлені прийнятими технічними рішеннями для виконання робіт, що передбачені виготовленою проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту, що відповідно забезпечить досягнення необхідних показників довговічності конструкцій, їх ефективного використання, а так само забезпечить ефективне та економне використання бюджетних коштів.
Поряд з тим, у Додатку 2 до тендерної документації визначено:
посилання в тексті цієї тендерної документації в цілому та її додатках на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент». З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по виконанню робіт, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним завданням, такі матеріали, вироби, конструкції (тощо) мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в цьому технічному завданні, або мати відповідні якісні та технічні характеристики, що є не гіршими або якісно переважаючими ніж це передбачено цією тендерною документацією, та за умови, що прийняття до розрахунку відповідного еквіваленту забезпечить сумісність з визначеними проектною документацію технічними рішеннями та матеріалами в частині виконання робіт.
Щодо габаритних розмірів дизельного генератора, Замовник зазначає, що відступи від генератора до стін на схемах проєкта не визначені, визначено розміри тільки самого генератора, якщо розміри анологічного генератора не будуть перешкоджати його обслуговуванню (будуть несуттєво відрізнятися від того що передбачено проектом), Замовник розглядатиме такий варіант генератора.
Одна, в будь-якому випадку, відповідність еквівалентних товарів буде розглядатись Замовником у кожному конкретному випадку, в залежності від тендерної пропозиції Учасника, її вартісних показників задля економного використання бюджетних коштів та показників доцільності та ефективності.
Замовник має на меті забезпечити повне виконання проектних рішень по виконанню робіт. Посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо зумовлені прийнятими технічними рішеннями для виконання робіт, що передбачені виготовленою проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту, що відповідно забезпечить досягнення необхідних показників довговічності конструкцій, їх ефективного використання, а так само забезпечить ефективне та економне використання бюджетних коштів.
Поряд з тим, у Додатку 2 до тендерної документації визначено:
посилання в тексті цієї тендерної документації в цілому та її додатках на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент». З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по виконанню робіт, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним завданням, такі матеріали, вироби, конструкції (тощо) мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в цьому технічному завданні, або мати відповідні якісні та технічні характеристики, що є не гіршими або якісно переважаючими ніж це передбачено цією тендерною документацією, та за умови, що прийняття до розрахунку відповідного еквіваленту забезпечить сумісність з визначеними проектною документацію технічними рішеннями та матеріалами в частині виконання робіт.
Щодо габаритних розмірів дизельного генератора, Замовник зазначає, що відступи від генератора до стін на схемах проєкта не визначені, визначено розміри тільки самого генератора, якщо розміри анологічного генератора не будуть перешкоджати його обслуговуванню (будуть несуттєво відрізнятися від того що передбачено проектом), Замовник розглядатиме такий варіант генератора.
Одна, в будь-якому випадку, відповідність еквівалентних товарів буде розглядатись Замовником у кожному конкретному випадку, в залежності від тендерної пропозиції Учасника, її вартісних показників задля економного використання бюджетних коштів та показників доцільності та ефективності.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 16 серпня 2024 18:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АЛЬДЕР-ГРУП" |
39 495 472,90
UAH з ПДВ
|
39 495 472,90
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АЛЬДЕР-ГРУП" #40726891 |
Переможець |
39 495 472,90
UAH з ПДВ
|
04 вересня 2024 17:26
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 04 вересня 2024 09:48
|