Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Поточний ремонт дороги по вул.Пушкіна, вул.Шевченка,вул. Приозерна, вул.Першотравнева, вул.Садова, вул.Корестень, вул.Набережна, вул.Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області
Очікувана вартість
2 315 397,33 UAH
UA-2021-04-16-005463-b ● 73f400793ad64f3580ee8ed8ca6078f8
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області |
Код ЄДРПОУ: | 04362680 |
Вебсайт: | http://obcity.gov.ua |
Місцезнаходження: | 08700, Україна , Київська обл., Обухів, 08700, Київська обл., місто Обухів, ВУЛ.КИЇВСЬКА, будинок 10 |
Контактна особа: |
Погоріла Ганна Володимирівна 380457250467 vkb-2014_5@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 16 квітня 2021 14:17 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 09 червня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 15 червня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 19 червня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 22 червня 2021 13:49 |
Очікувана вартість: | 2 315 397,33 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 11 576,99 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | електронна страхова гарантія згідно з вимогами тендерної документації |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 11576.99 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 посл.
Поточний ремонт дороги по вул.Пушкіна, вул.Шевченка,вул. Приозерна, вул.Першотравнева, вул.Садова, вул.Корестень, вул.Набережна, вул.Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 серпня 2021
ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 90 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
11 червня 2021 10:03 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
11 червня 2021 10:03 |
Додаток 2 зі змінами Перелік документів для підтвердження кваліфікаційних критер.pdf | |
19 травня 2021 13:12 |
Протокол №_59.pdf | |
19 травня 2021 13:12 |
Тендерна документація (зі змінами).pdf | |
16 квітня 2021 14:15 |
Тендерна документація.pdf | |
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 6 Перелік документів.pdf | |
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 5 ПРОЕКТ Договору.pdf | |
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 4 Технічні вимоги.pdf | |
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 3 Вимоги ст. 17.pdf | |
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 2 Перелік документів для підтвердження кваліфікаційних критеріїв..pdf | |
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 1 Тендерна пропозиція.pdf |
11 червня 2021 10:03 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
11 червня 2021 10:03 |
Додаток 2 зі змінами Перелік документів для підтвердження кваліфікаційних критер.pdf
|
||||||
19 травня 2021 13:12 |
Протокол №_59.pdf
|
||||||
19 травня 2021 13:12 |
Тендерна документація (зі змінами).pdf
|
||||||
16 квітня 2021 14:15 |
Тендерна документація.pdf
|
||||||
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 6 Перелік документів.pdf
|
||||||
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 5 ПРОЕКТ Договору.pdf
|
||||||
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 4 Технічні вимоги.pdf
|
||||||
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 3 Вимоги ст. 17.pdf
|
||||||
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 2 Перелік документів для підтвердження кваліфікаційних критеріїв..pdf
|
||||||
16 квітня 2021 14:15 |
Додаток 1 Тендерна пропозиція.pdf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Звернення за роз’ясненнями
Дата подання: 21 квітня 2021 15:04
Дата відповіді: 23 квітня 2021 14:28
Відповідно до пункту 7 Розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження контролю якості матеріалів учасник у складі пропозиції надає:
копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ІSO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: бітуми нафтові дорожні, щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон дорожній (на підтвердження у складі пропозиції надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювання ДСТУ ІSO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань).
На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності, виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками.
Стосовно вказаних умов тендерної документації звертаємо увагу на наступне.
До набуття чинності Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», підтвердження незалежної та технічної компетентності вимірювальної лабораторії проводилося через процедуру атестації за результатами якої оформлювалося свідоцтво про атестацію на проведення вимірювань разом з галуззю атестації.
Після набуття чинності вказаного Закону (01.01.2016), атестація лабораторій на проведення вимірювань, як вид метрологічного контролю, була вилучена з положень зазначеного Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність.»
Стаття 7 вказаного Закону, передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов'язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології.
Відповідно до частини другої статті 4 того ж Закону», метрологічна система України включає: національну метрологічну службу; нормативно-правову базу, у тому числі законодавчі акти, технічні регламенти та інші нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері метрології та метрологічної діяльності; систему добровільної акредитації калібрувальних лабораторій, а також систему акредитації випробувальних лабораторій, органів з оцінки відповідності у випадках, визначених цим та іншими законами України.
Перевірка компетентності лабораторії на державному рівні проводиться Національним агентством з акредитації України на відповідність вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. Лабораторії можуть підтверджувати свою технічну компетентність шляхом акредитації в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) згідно з ДСТУ ISO/IEC 17025. Ця процедура є обов’язковою лише для випробувальних лабораторій, які проводять випробування з метою оцінки відповідності продукції технічним регламентам.
Органи що проводили атестацією лабораторій згідно відміненого Порядку продовжують займатися перевіркою компетентності лабораторій на добровільних засадах.
У зв’язку з тим, що на сьогоднішні день єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій відсутній, лабораторії отримують різні документи, що підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, сертифікат реєстрації відповідності стандарту управління ДСТУ ISO 10012:2005)
Отже, перевірку лабораторій здійснюють різні органи та за результатами таких перевірок видають різні документи, умови тендерної документації в цій частині є неточними та дискримінаційними, так як містять вимогу про надання двох різних документів, які фактично є тотожними за змістом.
Перевірка компетентності лабораторій на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 є добровільною та необов’язковою, оскільки на даний час законодавчі підстави для обов’язкового проведення такої перевірки відсутні.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються з дотриманням принципів, одним із яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації є дискримінаційним та незаконним, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які за власним волевиявленням уклали договір лише з тією лабораторією, яка атестована на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, а не з іншою лабораторією.
Звертаємо увагу, що атестація на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 10012:2005 не є обов'язковою відповідно до вимог чинного законодавства України, тобто Замовник звужує коло можливих учасників, які співпрацюють з лабораторіями, що не атестовані по зазначеному стандарту та усуває від участі в торгах тих учасників, які співпрацюють з лабораторіями, акредитованими відповідно до вимог інших стандартів (наприклад ISO 17025 або ДСТУ ISO 17025).
Підтвердженням дискримінаційності вимог Замовника щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 10012:2005 та інших є практика рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – наприклад, рішення від 01.03.2018 №1863-р/пк-пз, рішення від 27.05.2019 № 6703-р/пк-пз р, рішення від 17.12.2019 № 18793-р/пк-пз, від 16.12.2020 №23276-р/пк-пз.
Такі вимоги Замовника стосовно атестації чи акредитації незалежної лабораторії у відповідності до конкретного стандарту звужують коло потенційних учасників, чим порушуються принципи публічних закупівель, а також свідчать про упереджене ставлення Замовника до небажаних учасників процедури закупівлі та надання переваги в цих торгах
окремому учаснику.
Крім того, у статті доктора технічних наук Академії метрології України Большакова В.Д. «Гносеологічні аспекти технічного регулювання забезпечення якості продукції» зазначено, що надається висновок про те, що «Якщо порівняти вимоги ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO/IEC 17025 і ДСТУ ISO 10012 до систем управління задля забезпечення якості продукції, то можна помітити, що вони за суттю дуже схожі», тому надання переваги тому учаснику, який співпрацює тільки з лабораторією, яка атестована на відповідність в системі ISO 10012:2005 є дискримінацією.
Підсумовуючи викладене, у зв’язку із відсутністю обов’язку отримувати неодмінно сертифікат відповідності вимогам стандарту ДСТУ ISO 10012:2005 просимо виключити з умов тендерної документації обов’язкову наявність свідоцтва про відповідність системи вимірювання ДСТУ ІSO 10012:2005.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З метою контролю якості матеріалів, які використовуються підрядником, умовами тендерної документації передбачено залучення учасником лабораторії. При цьому, лабораторія повинна мати відповідний рівень кваліфікації та обладнання, які забезпечать належний контроль за якістю матеріалів.
Наказом №187 від 25.07.2005 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0187609-05#Text), відповідно до Закону України "Про стандартизацію" від 17 травня 2001 р. N 2408-III ( 2408-14 ) затверджено національний стандарт України ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи управління вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального оснащення (ISO 10012:2003, IDT)» з наданням чинності з 1 січня 2007 р.
Цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Впровадження цього стандарту підтверджує, що вимірювальне обладнання і процеси вимірювання дають вірні результати та забезпечують якісний контроль якості матеріалів.
Одним із доказів надання необхідного рівня якості послуг, є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик матеріалів, які використовуються під час їх надання, загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки якості. Тому, Замовник вимагає від Учасників підтвердити наявність (залучення) випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ІSO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: бітуми нафтові дорожні, щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон дорожній (на підтвердження у складі пропозиції надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювання ДСТУ ІSO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань).
Дана вимога розповсюджується на всіх учасників і не є дискримінаційною.
З метою контролю якості матеріалів, які використовуються підрядником, умовами тендерної документації передбачено залучення учасником лабораторії. При цьому, лабораторія повинна мати відповідний рівень кваліфікації та обладнання, які забезпечать належний контроль за якістю матеріалів.
Наказом №187 від 25.07.2005 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0187609-05#Text), відповідно до Закону України "Про стандартизацію" від 17 травня 2001 р. N 2408-III ( 2408-14 ) затверджено національний стандарт України ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи управління вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального оснащення (ISO 10012:2003, IDT)» з наданням чинності з 1 січня 2007 р.
Цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Впровадження цього стандарту підтверджує, що вимірювальне обладнання і процеси вимірювання дають вірні результати та забезпечують якісний контроль якості матеріалів.
Одним із доказів надання необхідного рівня якості послуг, є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик матеріалів, які використовуються під час їх надання, загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки якості. Тому, Замовник вимагає від Учасників підтвердити наявність (залучення) випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ІSO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: бітуми нафтові дорожні, щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон дорожній (на підтвердження у складі пропозиції надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювання ДСТУ ІSO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань).
Дана вимога розповсюджується на всіх учасників і не є дискримінаційною.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-04-16-005463-b.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Афінацентр", Код ЄДРПОУ:39107995
Дата подання: 21 квітня 2021 10:10
ВИМОГА
ВИМОГА
щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Відповідно до підпункту 5.1. пункту 5 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 2, зокрема: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Згідно із п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі».
Вважаємо, що вищевказана вимога Замовника щодо встановлення суми виконання аналогічного договору є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України.
Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що мають аналогічний договір, виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі, та, відповідно, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що мають аналогічний договір, виконаний на суму меншу очікуваної вартості даної закупівлі.
При цьому, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного, та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищевикладені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації та виключити з п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі» вимогу Замовника щодо встановлення суми виконання аналогічного договору: «…виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі».
Розгорнути
Згорнути
щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Відповідно до підпункту 5.1. пункту 5 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 2, зокрема: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Згідно із п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі».
Вважаємо, що вищевказана вимога Замовника щодо встановлення суми виконання аналогічного договору є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України.
Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що мають аналогічний договір, виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі, та, відповідно, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що мають аналогічний договір, виконаний на суму меншу очікуваної вартості даної закупівлі.
При цьому, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного, та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищевикладені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації та виключити з п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі» вимогу Замовника щодо встановлення суми виконання аналогічного договору: «…виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
23 квітня 2021 14:10
Текст роз’яснення:
Шановний Учаснику!
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону.
Таким чином, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зазначаються в тендерній документації. Тобто, Законом надано повноваження замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження їх кваліфікації. Відповідно до цієї норми, замовник у тендерній документації визначив вичерпний перелік документів та вимоги до них, які мають бути надані учасником. При цьому, Замовником було враховано специфіку, очікувану вартість, перелік робіт та важливість даної закупівлі при встановлені вищезазначеного критерію.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов та є такою, що складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема у відповідності до вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Шановний Учаснику!
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону.
Таким чином, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зазначаються в тендерній документації. Тобто, Законом надано повноваження замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження їх кваліфікації. Відповідно до цієї норми, замовник у тендерній документації визначив вичерпний перелік документів та вимоги до них, які мають бути надані учасником. При цьому, Замовником було враховано специфіку, очікувану вартість, перелік робіт та важливість даної закупівлі при встановлені вищезазначеного критерію.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов та є такою, що складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема у відповідності до вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер вимоги: UA-2021-04-16-005463-b.a2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Афінацентр", Код ЄДРПОУ:39107995
Дата подання: 21 квітня 2021 10:10
ВИМОГА
ВИМОГА
щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)».
Вважаємо, що вищевказана вимога є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України.
Так, жодним нормативно-правовим актом чинного законодавства України не передбачено обов’язок суб’єкта господарювання, що має право (ліцензію) на виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі, мати (отримувати) сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015.
Отримання такого сертифікату є виключно правом, а не обов’язком суб’єкта господарювання – учасника процедури закупівлі.
Разом з тим, відповідно до абзацу 1 частини 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що отримували у добровільному порядку сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, та, відповідно, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що не мають зазначений сертифікат.
Крім того, відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
При цьому, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного, та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищевикладені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації та виключити з підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації вимогу Замовника: «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)».
Розгорнути
Згорнути
щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)».
Вважаємо, що вищевказана вимога є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України.
Так, жодним нормативно-правовим актом чинного законодавства України не передбачено обов’язок суб’єкта господарювання, що має право (ліцензію) на виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі, мати (отримувати) сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015.
Отримання такого сертифікату є виключно правом, а не обов’язком суб’єкта господарювання – учасника процедури закупівлі.
Разом з тим, відповідно до абзацу 1 частини 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що отримували у добровільному порядку сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, та, відповідно, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що не мають зазначений сертифікат.
Крім того, відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
При цьому, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного, та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищевикладені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації та виключити з підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації вимогу Замовника: «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
23 квітня 2021 14:12
Шановний Учаснику!
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник під час формування ТД та її умов, керувався ЗУ «Про публічні закупівлі» та нормами діючого законодавства України, в тому числі Ліцензійними вимогами, враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель, в тому числі принципом добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації. Відповідно ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» ТД повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст.16, вимоги, встановлені ст.17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно чинного законодавства України ДСТУ ISO9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» передбачається застосування в Україні даного стандарту. Таким чином, вимоги ТД щодо надання учасниками зазначених вище сертифікатів є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням ст.ст.3,16,22 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Дякуємо за звернення.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник під час формування ТД та її умов, керувався ЗУ «Про публічні закупівлі» та нормами діючого законодавства України, в тому числі Ліцензійними вимогами, враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель, в тому числі принципом добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації. Відповідно ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» ТД повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст.16, вимоги, встановлені ст.17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно чинного законодавства України ДСТУ ISO9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» передбачається застосування в Україні даного стандарту. Таким чином, вимоги ТД щодо надання учасниками зазначених вище сертифікатів є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням ст.ст.3,16,22 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Дякуємо за звернення.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-04-16-005463-b.c3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "Афінацентр", Код ЄДРПОУ:39107995
Дата подання: 27 квітня 2021 11:35
Дата подання: 27 квітня 2021 11:35
Скарга
Вих. № 27/04 від «27» квітня 2021 р. До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 39107995)
Адреса: 51931, Дніпропетровська обл.,
м. Кам’янське, Заводський район,
вул. Курська, 45, кв.2.
Тел: +38 097 830 27 37
email: afinacentr2017@gmail.com
Замовник: Виконавчий комітет
Обухівської міської ради Київської
області
(код ЄДРПОУ 04362680)
Адреса: 08700, Київська область,
м. Обухів вул. Київська, 10.
email: vkb-2014@ukr.net
телефон: +38(04572) 5-04-67
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-04-16-005463-b
СКАРГА
Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області (далі – Замовник) оголошено відкриті торги на закупівлю: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул. Пушкіна, вул. Шевченка, вул. Приозерна, вул. Першотравнева, вул. Садова, вул. Корестень, вул. Набережна, вул. Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області). ID: UA-2021-04-16-005463-b.
Окремі вимоги, встановлені Замовником в тендерній документації, порушують принципи здійснення закупівель та право ТОВ «АФІНАЦЕНТР» (далі - Скаржник) на участь в процедурі закупівлі, що обґрунтовується наступним.
1. Відповідно до підпункту 5.1. пункту 5 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 2, зокрема: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Згідно із п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі».
Разом з тим, зазначеним пунктом Додатку №2 Тендерної документації передбачено, що документальним підтвердженням повного виконання аналогічного договору є виключно «копія звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель».
Вважаємо, що вищевказана вимоги Замовника щодо:
- обмеження щодо суми виконання аналогічного договору;
- обмеження переліку замовників, з якими учасником укладено аналогічний договір;
- обмеження переліку документів (виключно «копія звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель») що підтверджують факт виконання аналогічного договору,
є безпідставними, необґрунтованими, та такими, що не відповідають встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам здійснення закупівель, оскільки не є визначальними критеріями під час виконання аналогічних робіт.
Крім того, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаних вимог Тендерної документації.
Разом з тим, такі вимоги Замовника надають безпідставні переваги учасникам, що мають аналогічний договір, виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі, укладений з суб’єктом господарської діяльності - Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», та, відповідно, копію звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель. При цьому, дані вимоги Замовника є дискримінаційними по відношенню до інших потенційних учасників закупівель, зокрема, Скаржника.
Подання учасником в складі тендерної пропозиції документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, укладеного з суб’єктом господарської діяльності, що не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та/або на суму меншу очікуваної вартості даної закупівлі та/або не надання копії звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель, може трактуватись Замовником як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації, що, в свою чергу, є порушенням принципів прозорості та відкритості, недискримінації учасників та рівного ставлення до них при проведенні процедур закупівель.
Також, зазначаємо, що Замовник вимагає від потенційних учасників надати підтвердження виконання не аналогічного, а набагато складнішого за своєю природою договору, чим порушує принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, оскільки потенційні учасники, зокрема, Скаржник, які не мають можливості виконати вищевказані вимоги Замовника, позбавляються права на участь у закупівлі, незважаючи на те, що мають потрібний досвід та в змозі виконати всі необхідні за предметом закупівлі роботи.
2. Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)».
Вважаємо, що вищевказана вимога, в частині надання учасником закупівлі саме сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015 та, відповідно, сфери акредитації ОС (ООВ), завіреної Національним агентством з акредитації України, є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідають встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам здійснення закупівель.
Так, відповідно до абз.1 розділу «Національний вступ» Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю ВИМОГИ Видання офіційне (Київ ДП «УкрНДНЦ» 2016) цей стандарт є переклад ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Системи управління якістю. Вимоги).
Разом з тим, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаної вимоги Тендерної документації щодо підтвердження відповідності якості робіт Учасника закупівлі саме сертифікатом на систему управління якістю ДСТУ ІSО 9001:2015.
Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що отримали сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ІSО 9001:2015 та мають завірену Національним агентством з акредитації України сферу акредитації ОС (ООВ), що видав цей сертифікат. При цьому, дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до інших потенційних учасників закупівель, що мають сертифікати на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», зокрема, Скаржника.
У Скаржника є чинний сертифікат на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» (міжнародного зразку українською, англійською та російською мовами) .
Відповідно до даного Сертифікату система менеджменту якості ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АФІНАЦЕНТР» стосовно:
• організації будівництва будівель;
• будівництва житлових і нежитлових будівель;
• будівництва доріг і автострад;
• будівництва залізниць і метрополітену;
• будівництва мостів і тунелів;
• спеціалізованої діяльності із дизайну;
• діяльності у сфері архітектури;
• вантажного автомобільного транспорту;
• діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах
відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги».
Орган з сертифікації (органом з оцінки відповідності), що видав цей сертифікат, має свідоцтво про нотифікацію, видане S.I.C. Global Inc., 346 WIGSTON DR, Suite 4, NORTH BAY, ONTARIO, P1A 1X3, CANADA, та акредитацію (атестат) Національного агентства з акредитації України (НААУ).
Однак, подання учасником в складі тендерної документації сертифікату на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» та, відповідно, без сфери акредитації ОС (ООВ), завіреної Національним агентством з акредитації України, може трактуватись Замовником як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації, що, в свою чергу, є порушенням принципів прозорості та відкритості, недискримінації учасників та рівного ставлення до них при проведенні процедур закупівель.
Враховуючи викладене, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти рішення про наявність порушень в діях Замовника під час проведення процедури відкритих торгів по закупівлі: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул. Пушкіна, вул. Шевченка, вул. Приозерна, вул. Першотравнева, вул. Садова, вул. Корестень, вул. Набережна, вул. Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-16-005463-b.
2. Зобов’язати Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області внести зміни до тендерної документації згідно вимог, викладених у скарзі.
Директор ТОВ «АФІНАЦЕНТР» О. С. Фесенко
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 30 квітня 2021 12:18
рішення від 29.04.2021 № 9494 + лист Замовнику + запит Скаржнику.pdf
Дата публікації: 30 квітня 2021 12:18
інформація про резолютивну частину рішення від 13.05.2021 №10533.pdf
Дата публікації: 14 травня 2021 14:54
рішення від 13.05.2021 №10533.pdf
Дата публікації: 18 травня 2021 14:59
Коментар замовника щодо усунення порушення: Внесено зміни до документації та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін , а також затверджено перелік змін, що вносились до документації, у вигляді окремого документу. Оприлюднено документацію в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик на Веб-порталі Уповноваженого органу, а так само переліку змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу.
Дата виконання рішення замовником: 19 травня 2021 13:15
Номер скарги: UA-2021-04-16-005463-b.a4
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "Афінацентр", Код ЄДРПОУ:39107995
Дата подання: 21 травня 2021 13:47
Дата подання: 21 травня 2021 13:47
Скарга с.Красна Слобідка
Вих. № 21/05 від «21» травня 2021 р. До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 39107995)
Адреса: 51931, Дніпропетровська обл.,
м. Кам’янське, Заводський район,
вул. Курська, 45, кв.2.
Тел: +38 097 830 27 37
email: afinacentr2017@gmail.com
Замовник: Виконавчий комітет
Обухівської міської ради Київської
області
(код ЄДРПОУ 04362680)
Адреса: 08700, Київська область,
м. Обухів вул. Київська, 10.
email: vkb-2014@ukr.net
телефон: +38(04572) 5-04-67
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-04-16-005463-b
СКАРГА
Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області (далі – Замовник) оголошено відкриті торги на закупівлю: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул. Пушкіна, вул. Шевченка, вул. Приозерна, вул. Першотравнева, вул. Садова, вул. Корестень, вул. Набережна, вул. Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області). ID: UA-2021-04-16-005463-b.
Окремі вимоги, встановлені Замовником в тендерній документації, порушують принципи здійснення закупівель та право ТОВ «АФІНАЦЕНТР» (далі - Скаржник) на участь в процедурі закупівлі, що обґрунтовується наступним.
1. Відповідно до підпункту 2.1. пункту 2 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасник закупівлі має надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної страхової гарантії.
Відповідно до зазначеного підпункту Тендерної документації учасник у складі своєї тендерної пропозиції зобов’язаний зокрема надати «внутрішні правила (далі - «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил») та відповідну «Програму добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації порядку і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору» (далі - «Програма»), складену до «Правил» затверджену Страховиком та зареєстровані (затверджені) Нацкомфінпослуг (як «Правила» так і «Програма»).
При цьому, Указом Президента України №259/2020 від 30.06.2020 припинено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), шляхом ліквідації. Всі функції як регулятора ринку страхових послуг передано до Національного Банку України. Цей Указ набирав чинності з дня його опублікування – з 07.07.2020 року.
Таким чином, страхові компанії, що отримали ліцензію після 07.07.2020 року, не мають та не можуть мати будь-яких документів зареєстрованих або затверджених Нацкомфінпослуг – органу, що припинив свою діяльність.
Разом з тим, відповідно до п. 48 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» № 913 від 07.12.2016 року (втратила чинність 19.05.2021 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2021 № 470) страховик зобов’язаний розробляти та затверджувати правила страхування окремо для кожного виду добровільного страхування, на який він отримує ліцензію, та реєструвати такі правила в Нацкомфінпослуг, а також реєструвати в Нацкомфінпослуг нові редакції правил страхування, зміни та/або доповнення до правил страхування у випадку їх затвердження страховиком.
Тобто, обов’язковій реєстрації в Нацкомфінпослуг підлягає виключно правила страхування окремо для кожного виду добровільного страхування, нові редакції цих правил, зміни та/або доповнення до них.
«Програма добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації порядку і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору», на яку посилається Замовник у своїй Тендерній документації, не є змінами/доповненням до правил страхування.
Реєстрація (затвердження) такої програми в Нацкомфінпослуг не передбачено ані вищевказаними ліцензійними умовами, ані Законом України «Про страхування» ані будь-яким іншим чинним актом законодавства України у сфері страхування.
Відповідна програма може бути розроблений на потребу страховика згідно із зареєстрованих правил страхування, містити основні умови страхування, бути затвердженою страховиком та є обов’язковою для виконання його співробітниками, оскільки є внутрішнім нормативним документом.
Враховуючи викладене, вищевказана вимога замовника є дискримінаційною умовою, оскільки значно звужує перелік страхових компаній, що можуть виступати гарантами, та, як наслідок, обмежують конкуренцію та право Скаржника бути учасником відкритих торгів..
Крім того, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаних вимог Тендерної документації.
ТОВ «АФІНАЦЕНТР» зацікавлене прийняти участь у даній процедурі закупівлі та може запропонувати якісні послуги за предметом закупівлі, проте встановлені Замовником вимоги щодо надання зареєстрованої (затвердженої) Нацкомфінпослуг «Програми добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації порядку і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору», штучно обмежують коло учасників, порушують наші права та законні інтереси, надають безпідставну перевагу учасникам, які мають забезпечення тендерної пропозиції (електронні страхові гарантії) від страхових компаній, що отримали ліцензії до 07.07.2020 року та/або за власною ініціативою зареєстрували (затвердили) вищевказану програму в Нацкомфінпослуг.
Таким чином, Замовник у тендерній документації встановив вимоги, які дискримінують Скаржника як учасника, порушують основні принципи здійснення публічних закупівель визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, принципи добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та максимальної економії та ефективності, а також штучно обмежують конкуренцію.
2. Відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10533-р/пк-пз від 13.05.2021 (далі – Рішення №10533-р/пк-пз від 13.05.2021) визнано дискримінаційними умови п.3 Додатку 2 Тендерної документації, зокрема щодо надання учасниками аналогічних договорів, укладених саме з замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», та зобов’язано Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Однак, Замовником Рішення №10533-р/пк-пз від 13.05.2021 не виконано.
Так, з визначення «Аналогічного договору» (п.3 Додатку 2 Тендерної документації) Замовником було виключено «укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі»».
При цьому, у зазначеному пункті Додатку 2 Тендерної документації Замовником залишено умову, що документальним підтвердженням повного виконання аналогічного договору є «копія звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель».
Разом з тим, звіт про виконання договору про закупівлю складається та розміщується на Веб-порталі Уповноваженого органу виключно замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до п.12 ч.1 ст.10, ч.9 ст.41 та ст. 42 цього Закону.
Таким чином, вимога щодо надання учасниками аналогічних договорів, укладених саме з замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації фактично залишилася.
Тобто, встановлені Органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником не усунуто, дискримінаційні умови Тендерної пропозиції – не скасовано.
Враховуючи викладене, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти рішення про наявність порушень в діях Замовника під час проведення процедури відкритих торгів по закупівлі: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул. Пушкіна, вул. Шевченка, вул. Приозерна, вул. Першотравнева, вул. Садова, вул. Корестень, вул. Набережна, вул. Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-16-005463-b.
2. Зобов’язати Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області внести зміни до тендерної документації згідно вимог, викладених у скарзі.
Директор ТОВ «АФІНАЦЕНТР» О. С. Фесенко
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 26 травня 2021 15:04
рішення від 25.05.2021 №11438 + лист Замовнику+ лист Скаржнику.pdf
Дата публікації: 26 травня 2021 15:03
Інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2021 № 12506.pdf
Дата публікації: 04 червня 2021 15:05
рішення від 03.06.2021 №12506.pdf
Дата публікації: 08 червня 2021 20:03
Коментар замовника щодо усунення порушення: Внесено зміни до документації та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін , а також затверджено перелік змін, що вносились до документації, у вигляді окремого документу. Оприлюднено документацію в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик на Веб-порталі Уповноваженого органу, а так само переліку змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу.
Дата виконання рішення замовником: 11 червня 2021 09:56
Номер скарги: UA-2021-04-16-005463-b.c5
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ", Код ЄДРПОУ:41102116
Дата подання: 05 липня 2021 13:17
Дата подання: 05 липня 2021 13:17
Скарга
ТОВ «Веларм» не погоджується із прийнятим Замовником рішенням про відхилення тендерної пропозиції та з рішенням про визначення переможця, вважає їх такими, що порушують принципи здійснення закупівель, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон).
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 08 липня 2021 11:54
рішення від 07.07.2021 №15331.pdf
Дата публікації: 08 липня 2021 11:53
Інформація про резолютивну частину рішення від 16.07.2021 №16345.pdf
Дата публікації: 19 липня 2021 17:08
рішення від 16.07.2021 №16345.pdf
Дата публікації: 21 липня 2021 21:28
Коментар замовника щодо усунення порушення: Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-04-16-005463-b згідно з предметом закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Пушкіна, вул.Шевченка,вул. Приозерна, вул.Першотравнева, вул.Садова, вул.Корестень, вул.Набережна, вул.Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області) приватного підприємства «Артембуд».
Дата виконання рішення замовником: 26 липня 2021 17:00
Номер скарги: UA-2021-04-16-005463-b.c6
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ", Код ЄДРПОУ:41102116
Дата подання: 07 серпня 2021 16:39
Дата подання: 07 серпня 2021 16:39
Скарга на відхилення та визначення переможця процедури закупівлі
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-04-16-005463-b Приватного підприємства «Артембуд».
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 11 серпня 2021 18:22
рішення від 11.08.2021 №18396.pdf
Дата публікації: 11 серпня 2021 18:22
інформація про перенесення розгляду скарги від 19.08.2021 № 13883.pdf
Дата публікації: 20 серпня 2021 10:16
Інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2021 №19817.pdf
Дата публікації: 01 вересня 2021 16:32
рішення від 31.08.2021 №19817.pdf
Дата публікації: 02 вересня 2021 13:14
Коментар замовника щодо усунення порушення: Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-04-16-005463-b згідно з предметом закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Пушкіна, вул.Шевченка,вул. Приозерна, вул.Першотравнева, вул.Садова, вул.Корестень, вул.Набережна, вул.Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області) приватного підприємства «Артембуд».
Дата виконання рішення замовником: 09 вересня 2021 13:19
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 22 червня 2021 14:16
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ" |
1 662 992,02
UAH з ПДВ
|
1 662 992,02
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АРТЕМБУД" |
2 315 386,40
UAH з ПДВ
|
2 315 386,40
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Приватне Підприємство "Канів-Граніт" |
2 315 397,00
UAH з ПДВ
|
2 315 397,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ" #41102116 |
Рішення скасоване |
1 662 992,02
UAH з ПДВ
|
26 липня 2021 16:54
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АРТЕМБУД" #36856010 |
Рішення скасоване |
2 315 386,40
UAH з ПДВ
|
26 липня 2021 16:54
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АРТЕМБУД" #36856010 |
Рішення скасоване |
2 315 386,40
UAH з ПДВ
|
09 вересня 2021 13:17
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ" #41102116 |
Рішення скасоване |
1 662 992,02
UAH з ПДВ
|
09 вересня 2021 13:18
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АРТЕМБУД" #36856010 |
Рішення скасоване |
2 315 386,40
UAH з ПДВ
|
09 вересня 2021 13:18
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ" #41102116 |
Відхилено |
1 662 992,02
UAH з ПДВ
|
09 вересня 2021 13:21
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АРТЕМБУД" #36856010 |
Відхилено |
2 315 386,40
UAH з ПДВ
|
09 вересня 2021 13:23
|
Приватне Підприємство "Канів-Граніт" #14207791 |
Відхилено |
2 315 397,00
UAH з ПДВ
|
09 вересня 2021 13:24
|
Інформація про відміну
Дата відміни
09 вересня 2021 13:24
Причина відміни
Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом про публічні закупівлі