Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління освіти Каховської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 02146707 |
Місцезнаходження: | 74800, Україна , Херсонська обл., місто Каховка, вул. Фаїни Гаєнко, 6-А |
Контактна особа: |
Щербак Наталія Вікторівна +380553620440 natascherbak1978@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 21 грудня 2019 21:01 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 грудня 2019 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 03 січня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 07 січня 2020 00:00 |
Початок аукціону: | 08 січня 2020 12:33 |
Очікувана вартість: | 1 837 320,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 500,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,24% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | після підписання накладних | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 70% |
забезпечення простежуваності товару за принципом «крок назад»: | 5% |
- учасник є виробником товару, що є предметом цієї закупівлі: | 5% |
- учасник купує товар безпосередньо у його виробника: | 4% |
- учасник купує товар у постачальника, що не є виробником: | 0% |
наявність акту обстеження потужностей підприємства-виробника: | 5% |
- виробничі потужності підприємства-виробника мають акт обстеження згідно вимог: | 5% |
- виробничі потужності підприємства-виробника мають не мають акту обстеження згідно вимог: | 0% |
застосування систем управління якістю та безпечністю харчових продуктів під час виробництва товару: | 10% |
- виробник товару застосовує системи управління і якістю, і безпечністю харчових продуктів: | 10% |
- виробник товару застосовує систему управління або якістю, або безпечністю харчових продуктів: | 5% |
- виробник товару не застосовує ані системи управління якістю, ані системи управління безпечністю харчових продуктів: | 0% |
застосування системи управління безпечністю харчових продуктів під час постачання товару: | 10% |
- учасник під час постачання товару застосовує систему управляння безпечністю харчових продуктів: | 10% |
- учасник під час постачання товару не застосовує систему управляння безпечністю харчових продуктів: | 0% |
22 грудня 2019 12:23 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
21 грудня 2019 21:02 |
ТД_Каховка УО_додаток _3 проект договору.docx | |
21 грудня 2019 21:02 |
ТД_Каховка УО_додаток _2 тендерна пропозиція(форма).doc | |
21 грудня 2019 21:02 |
ТД_хліб-Каховка УО_додаток _1 Технічна специфікація.docx | |
21 грудня 2019 21:02 |
ТД Каховка УО_хліб.docx |
Скарги до процедури
Дата подання: 16 січня 2020 15:22
Дата подання: 24 січня 2020 16:24
Дата подання: 29 січня 2020 16:41
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-04-01-000010 ● 8253b378a9b0412c980c196e474c033e
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 01 квітня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 01 квітня 2020 14:44 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.04.2020 № 55
Херсон
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2019-12-21-001249-a.
Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є:
- виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2020-04-02 09:40:01
Запит Замовнику на пояснення
У межах проведення моніторингу закупівлі за ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, що проводить Управління освіти Каховської міської ради (далі – Замовник) за номером № UA-2019-12-21-001249-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питання:
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 28 Закону, у разі закупівлі товарів, які виробляються не за окремо розробленою специфікацією та для яких існує постійно діючий ринок, оцінка пропозицій учасників проводиться за критерієм «Ціна».
Предметом закупівлі є товар (Хліб та хлібобулочні вироби різні) якість якого повинна відповідати затвердженим нормам якості для Товару даного виду (ДСТУ).
В тендерній документації зміст обґрунтування встановлення додаткових критеріїв оцінки крім критерію «Ціна» не стосується питання існування або відсутності постійно діючого ринку товару щодо постачання хліба.
У зв’язку з вказаним просимо надати обґрунтовані пояснення щодо встановлення додаткових критеріїв оцінки пропозицій учасників крім критерію «Ціна».
Пояснення та скановані копії підтверджуючих документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2020-04-06 15:34:24
Пояснення
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо нецінових критеріїв, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 (CPV) 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб та хлібобулочні вироби), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-12-21-001249-a, відповідно до частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Управління освіти Каховської міської ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель:
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом, який визначає правові засади здійснення закупівель для потреб держави та територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов’язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною другою статті 2 Закону).
Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. При цьому, частиною першою статті 28 Закону визначено, що у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, критерієм оцінки є ціна.
Діюче законодавство України не визначає поняття «постійно діючого ринку», отож твердження про те, що для товару, що є предметом цієї закупівлі, діє постійно діючий ринок, не підтверджується нормами законодавства. Принаймні, замовнику про існування діючих нормативно-правових актів у цій сфері не відомо.
Звертаємо увагу органу державного фінансового контролю, що Мінекономрозвитку, будучи центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель (далі – Уповноважений орган), наділений повноваженнями щодо надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель (пункт 12 частина 1 статті 8 Закону).
Мінекономрозвитку України надав роз’яснення щодо застосування нецінових критеріїв:
Лист Мінекономрозвитку від 08.10.2018 №3304-04/44053-06
Згідно з цією закупівлею замовник придбаває товар разом із послугами щодо їх постачання і таке постачання є постійним протягом року – це є обіг (реалізація) продуктів харчування в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і така діяльність учасників повинна здійснюватися з дотриманням вимог закону, в тому числі гігієнічних. Зловживання учасників та порушення, допущені ними під час постачання та зберігання/виробництва товарів, прямо і безпосередньо впливають на дітей дошкільних та шкільних навчальних закладів замовника та можуть спричинити негативні наслідки для їх життя і здоров’я. Рекомендації щодо посилення відповідальності замовників під час здійснення закупівель продуктів харчування для дітей викладені у листі Мінекономіки від 05.11.2019 №3801-05/45742-06 (додається). Замовник встановив нецінові критерії для мінімізації ризиків допущення харчових отруєнь серед дітей та перевірки наявності запобіжників погіршення якості ще на етапі проведення закупівель.
Саме тому замовник мав на меті переконатися у відповідності потужностей учасника (які використовуються як для виробництва, так і постачання) вимогам законодавства, а саме встановлені нецінові критерії мають на меті надати об’єктивну перевагу учасникам, які вже впровадили та застосовують постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
В Україні з 2017 року триває поетапний обов’язковий перехід на систему управління безпечністю харчових продуктів – НАССР (міжнародно визнаний метод виявлення та управління ризиками, пов’язаними із безпечністю харчових продуктів). Насамперед, це стосувалося великих потужностей, а до 20 вересня 2019 року всі українські підприємства харчової галузі, в тому числі і заклади освіти, охорони здоров’я та соціального обслуговування, які надають послуги з харчування, в тому числі постачальники та перевізники харчових продуктів, мали впровадити цю систему.
Сам Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (частина сьома стаття 21) встановлює, що сертифікація систем НАССР не є обов’язковою, отож вимагати сертифікати НАССР в обов’язковому порядку не було правових підстав, водночас надати об’єктивну перевагу учасникам, які їх мають, - були. Отримання у складі тендерної пропозиції самих лише декларативних заяв учасників не є достатньою мірою, оскільки їх не можливо перевірити. Тому для уникнення дискримінації учасників було застосовано нецінові критерії, які викладені у тендерній документації, що дозволяє всім бажаючим взяти участь у закупівлі.
Умова щодо забезпечення простежуваності товару так само закріплена у статті 22 Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Так само умовою НАССР є те, що постачальник повинен мати можливість встановити інших операторів ринку, які постачають йому харчові продукти, тобто забезпечити простежуваність.
До всього ж, обов’язок замовників надавати перевагу постачальникам з прямими поставками та поставкам з найменшою кількістю посередників закріплений у пункті 13 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, що затверджений наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 №242/329, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 р. за №661/10941. Виконати вказану вимогу без впровадження нецінових критеріїв неможливо:
Ця закупівля, визначена Замовником, як така, що має складний та спеціалізований характер, у зв’язку з тим, що постачання товарів, що є предметом цієї закупівлі, прямо і безпосередньо пов’язане із діяльністю учасників як операторів ринку харчових продуктів, що передбачає обов’язок операторів ринку дотримуватися гігієнічних вимог на усіх етапах виробництва та обігу харчових продуктів, і зважаючи на негативні результати аналізу попередніх закупівель послуг з організації харчування дітей, зокрема і у навчальних закладах, що викладені у листі Мінекономіки від 05.11.2019 №3801-05/45742-06, Замовник має на меті запобігти допущенню викладених у листі порушень, зокрема, пов’язаних зі виробництвом, постачанням, зберіганням харчових продуктів, надати об’єктивну аргументовану перевагу учасникам, які провадять свою діяльність з дотриманням вимог законодавства і можуть надати підтверджуючі документи. За умови застосування нецінових критеріїв, Замовник мав можливість пересвідчитися у дотриманні учасником вимог чинного законодавства щодо контролю якості постачання товару, а також врахувати вимоги законодавства щодо простежуваності товару, що дозволить запобігти груповим захворюванням на гострі кишкові інфекції та харчові отруєння серед дітей.
Під час проведення вказаної закупівлі замовником застосовувалися нецінові критерії, які дозволили надати об’єктивну перевагу учасникам-виробникам товару, що є предметом цієї закупівлі, або учасникам, які безпосередньо купують товар у його виробника, а також учасникам, які впровадили та застосовують сучасні постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та можуть документально це підтвердити.
Додатковим доказом того, що замовнику Законом надано право застосовувати нецінові критерії в під час проведення цієї закупівлі, а замовник їх застосував для надання переваги об’єктивно кращим пропозиція учасників, є приклад №2, наведений у тому ж листі Мінекономрозвитку від 08.10.2018 №3304-04/44053-06. Приклад показує можливість застосування нецінових критеріїв під час закупівлі бензину, причому так само нецінові критерії стосуються умов його постачання. Умови застосування нецінових критеріїв цієї закупівлі є аналогічними до наведеного прикладу.
Нецінові критерії оцінки, зазначені замовником у тендерній документації, не мають на меті обмежити конкуренцію чи дискримінувати учасників, а дають можливість потенційному постачальнику, отримати додаткову перевагу на торгах, а замовникові можливість отримати послуги, що максимально відповідають його фінансовим ресурсам та потребам.
Звертаємо Вашу увагу, що нецінові критерії обґрунтовано застосовуються замовником (обґрунтування викладено в тендерній документації), мають аргументовану потребу – запобігання негативним наслідкам, що можуть виникнути під час харчування дітей, а встановлені нецінові критерії направлені на надання об’єктивної переваги учасникам торгів, які можуть документально підтвердити застосування НАССР на стаціонарних та транспортних потужностях, які використовуються ними. При цьому усі потенційні бажаючі могли взяти участь у цій закупівлі без жодної дискримінації, навіть за відсутності вказаних документів.
Ні Закон, ні нормативно-правові акти, прийняті на його виконання, не закріплюють обов’язок для замовника отримувати будь-які підтверджуючі документи для застосування нецінових критеріїв, натомість у листі Мінекономрозвитку від 08.10.2018 №3304-04/44053-06 прямо вказано, що віднесення закупівлі до такої, що має складний або спеціалізований характер, здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами та умовами закупівлі та виходячи із специфіки предмета закупівлі.
Неврахування замовниками умов зберігання та постачання продуктів харчування для дітей призводить до тих негативних наслідків, які зафіксовані у листі Мінекономрозвитку від 05.11.2019 №3801-05/45742-06, - спалаху групових захворювань на гострі кишкові інфекції та масові харчові отруєння дітей у навчальних закладах.
Враховуючи вищевикладене, замовник не порушував вимог Закону в цій частині.
Додатково звертаємо увагу органу державного фінансового контролю, що згідно із частиною тринадцятою статті 71 Закону якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, орган державного фінансового контролю не приймає рішення про початок моніторингу закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були або є предметом розгляду органом оскарження незалежно від прийнятого органом оскарження рішення щодо таких порушень, обставин, підстав.
Обставини щодо застосування нецінових критеріїв під час проведення цієї закупівлі були предметом розгляду органу оскарження і щодо цього прийнято рішення за результатами розгляду скарги № UA-2019-12-21-001249-a.b3 від 29.01.2020.
Додатки: на 8 арк. у 1 прим.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2020-04-03 10:39:05
Запит Замовнику на пояснення
У межах проведення моніторингу закупівлі за ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, що проводить Управління освіти Каховської міської ради (далі – Замовник) за номером № UA-2019-12-21-001249-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питання:
Яким чином Ви можете обґрунтовано пояснити обрання переможцем ФОП Цисовський Олег Олександрович при тому, що в складі його пропозиції для постачання наступної партії товару не вказано інформацію про прізвище, ім’я, по батькові, контактний телефон особи, уповноваженої на прийняття заявок, та прийнятний для учасника спосіб отримання заявок?
Пояснення та скановані копії підтверджуючих документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2020-04-07 16:28:16
пояснення
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо відсутності інформації, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 (CPV) 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб та хлібобулочні вироби), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-12-21-001249-a, відповідно до частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Управління освіти Каховської міської ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель:
Обґрунтовано пояснюємо наступне: ФОП Цисовський О.О. був визначений переможцем торгів та замовник прийняв рішення про намір укласти з ним договір у порядку статті 32 Закону у зв’язку з тим, що за результатами розгляду його тендерної пропозиції замовник не встановив жодних підстав для відхилення його тендерної пропозиції, що передбачені статтею 30 Закону.
Твердження органу державного фінансового контролю, викладене у запиті від 03.04.2020, про те, що в складі тендерної пропозиції ФОП Цисовський О.О. для постачання наступної партії товару не вказано інформацію про прізвище, ім’я, по батькові, контактний телефон особи, уповноваженої на прийняття заявок, та прийнятний для учасника спосіб отримання заявок, не відповідає дійсності та спростовується документами, що містяться у складі його тендерної пропозиції.
Тендерна пропозиція учасника ФОП Цисовський О.О. подана в електронному вигляді через електронну систему закупівель у порядку, встановленому статтею 25 Закону, і перебуває у вільному доступі на веб-порталі Уповноваженого органу.
Запитувана органом державного фінансового контролю інформація міститься у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Цисовський О.О. (с. 39 пропозиції, файл «тп_каховка технічна частина 1»).
Тендерна документація замовника не містить жодних вимог щодо того, у який спосіб має бути подана вказана інформація. Отож складання будь-яких окремих листів, довідок тощо не передбачалося. Інформація надавалася учасниками на власний розсуд у прийнятний для них спосіб.
Враховуючи вищевикладене, замовник не порушував вимог Закону під час прийняття рішення про визначення переможця торгів.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2020-04-21 16:55:01
Роз'яснення щодо висновку
Управління освіти Каховської міської ради звертається до органу державного фінансового контролю, який проводив моніторинг закупівлі код ДК 021:2015 (CPV) 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб та хлібобулочні вироби), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-12-21-001249-a, та відповідно до частини восьмої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що втратила чинність) та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діє на момент подання цього звернення) просить надати наступні роз’яснення щодо змісту висновку, складеного за результатами моніторингу:
1. Просимо роз’яснити якими саме законами чи підзаконними нормативно-правовими актами України (з посиланням на конкретні норми) визначено поняття «постійно діючого ринку» або надати інше документальне підтвердження позиції органу державного фінансового контролю, який проводив моніторинг цієї закупівлі, в цій частині?
2. Просимо роз’яснити якими саме законами чи підзаконними нормативно-правовими актами України (з посиланням на конкретні норми) чи іншими актами загальної дії визначено, що для придбання хліба та хлібобулочних виробів разом із послугами щодо його постачання по 15 об’єктах замовника (саме таким є предмет закупівлі) діє постійно діючий ринок?
3. Просимо роз’яснити якими саме законами чи підзаконними нормативно-правовими актами України (з посиланням на конкретні норми) встановлено обов’язок замовника підтверджувати у будь-який спосіб те, що закупівля має складний та спеціалізований характер, в той час як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, яким є Мінекономрозвитку, під час реалізації своїх передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» повноважень надав лист-роз’яснення від 08.10.2018 №3304-04/44053-06 щодо застосування законодавства у сфері закупівель в частині нецінових критеріїв і прямо вказав, що замовник самостійно приймає рішення в частині застосування нецінових критеріїв у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами та умовами закупівлі та виходячи із специфіки предмета закупівлі?
4. Просимо роз’яснити якими саме законами чи підзаконними нормативно-правовими актами України (з посиланням на конкретні норми) встановлено обов’язок замовника доводити «що для предмету закупівлі існує постійно діючий ринок» та прийнятний чи належний спосіб такого доведення?
Відповіді ще немає
Надання інформації про усунення порушення замовником
Управління освіти Каховської міської ради відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку за результатами моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 (CPV) 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб та хлібобулочні вироби), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-12-21-001249-a, надає через електронну систему закупівель наступні аргументовані заперечення до висновку: Орган державного фінансового контролю у своєму висновку за результатами моніторингу цієї закупівлі вказав, що за результатами аналізу питання відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки тендерних пропозицій вимогам Закону встановлено порушення частини першої статті 28 Закону. Такий висновок ґрунтується на тому, що (далі цитата) «Замовником не підтверджено, що предмет закупівлі, а саме постачання продуктів харчування, має складний та спеціалізований характер. Також Замовником не доведено, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку.». Жодних інших порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено. Аргументовані заперечення до висновку наступні: Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Як орган державного фінансового контролю, що є органом державної влади, так і замовник цієї закупівлі, що є органом місцевого самоврядування, а також їх посадові особи зобов’язані дотримуватися вимог статті 19 Конституції – діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом, який визначав правові засади здійснення закупівель для потреб держави та територіальних громад на момент проведення цієї закупівлі, був Закон від 25.12.2015 №922-VII. Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов’язаний був діяти замовник під час проведення ним цієї закупівлі. Окрім того, це прямо встановлено частиною другою статті 2 Закону. Вимоги до тендерної документації закріплені у статті 22 Закону. Так, зокрема пунктом 9 частини другої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм «ціна» повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). При цьому, частиною першою статті 28 Закону визначено, що у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, критерієм оцінки є ціна, а для у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів. Цей же Закон, якого зобов’язаний дотримуватися замовник під час проведення закупівель, визначає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, - Мінекономіки і надає йому законних повноважень згідно із пунктом 12 частини першої статті 8 Закону надавати узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель. Так, реалізуючи свої надані Законом повноваження Мінекономіки у своєму листі від 08.10.2018 №3304-04/44053-06 надав роз’яснення та рекомендації щодо застосування нецінових критеріїв під час здійснення публічних закупівель. Замовник вправі керуватися рекомендаціями, наданими уповноваженим органом державної влади, під час застосування законодаства у сфері публічних закупівель. Цей лист засвідчує, що Закон не містить визначення поняття «закупівля, яка має складний або спеціалізований характер», тому віднесення чи не віднесення предмету закупівлі до такої здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи їх специфіки предмета закупівлі. Так само Закон не містить визначення поняття «постійно діючого ринку». Предметом цієї закупівлі був товар – хліб та хлібобулочні вироби разом із послугами щодо його постачання до 15 навчальних закладів замовника із дотриманням окремого графіка поставки, умов транспортування, розвантаження та іншої специфіки предмета закупівлі та умов поставки. При цьому наявні зобов’язання постачальника дотримуватися вимог спеціального законодавства щодо організації харчування дітей у дошкільних та шкільних навчальних закладах. Такий предмет закупівлі визначений таким, що має спеціалізований характер. Тобто Закон надає замовнику можливість застосовувати разом із ціною нецінові критерії, а орган державної влади, наділений Законом відповідними повноваженнями, надає роз’яснення, що рішення щодо застосування нецінових критеріїв приймається замовником самостійно з урахуванням специфіки предмета закупівлі та умов її проведення. Замовник діяв лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом, – і не зрозуміло в чому ж саме полягає порушення замовником вимог Закону, а точніше статті 28 Закону. При цьому жодною нормою Закону не встановлено, що замовник під час моніторингу зобов’язаний якимось чином (далі цитата) «підтверджувати, що предмет закупівлі, а саме постачання продуктів харчування, має складний та спеціалізований характер» або (далі цитата) «доводити, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку». Закон лише передбачає обов’язок замовника у відповідь на запит органу державного фінансового контролю надавати пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Замовник повністю виконав свої зобов’язання згідно із Законом у цій частині і надав пояснення з посиланням на норми Закону. Отож висновки органу державного фінансового контролю взагалі не ґрунтуються на правовідносинах, що виникли в рамках моніторингу закупівель, що свідчить про їх необґрунтованість та безпідставність. 19 квітня 2020 року введений в дію Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ, згідно з яким інші критерії оцінки можуть застосовуватися замовником без жодних умов, обґрунтувань і доведень. Нова редакція Закону не містить жодних умов щодо постійно діючого ринку та складного або спеціалізованого характеру закупівлі для застосування нецінових критеріїв. Згідно із статтею 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Отож, у період коли замовник повинен вжити заходів до виконання незаконного та необґрунтованого висновку за результатами моніторингу, норма, яка на думку органу державного фінансового контролю була порушена замовником, взагалі відсутня у Законі.
2020-04-23 18:33:44
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 15 квітня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 30 квітня 2020 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення законодавства в частині не відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки пропозицій вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»)
Оскарження в суді
Опис: | Висновок оскаржено до суду |
Дата публікації: | 29 квітня 2020 |
Документи:
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 08 січня 2020 13:06
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Коефіціент | Приведена ціна | Документи |
---|---|---|---|---|---|
Приватне акціонерне товариство "Херсонський хлібокомбінат" |
1 469 400,00
UAH з ПДВ
|
1 469 400,00
UAH з ПДВ
|
1.3571428571 | 1 082 715.79 | Документи |
ФОП Лебедєва Ірина Вікторівна |
1 694 153,00
UAH з ПДВ
|
1 694 153,00
UAH з ПДВ
|
1.3428571429 | 1 261 603.30 | Документи |
ФОП ДЕМ’ЯНЕНКО ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА |
1 837 200,00
UAH з ПДВ
|
1 837 200,00
UAH з ПДВ
|
1 | 1 837 200 | Немає |
ФОП Цисовський Олег Олександрович |
1 819 000,00
UAH з ПДВ
|
1 819 000,00
UAH з ПДВ
|
1.4142857143 | 1 286 161.62 | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
Приватне акціонерне товариство "Херсонський хлібокомбінат" #00380267 |
Відхилено |
1 469 400,00
UAH з ПДВ
|
12 січня 2020 21:52
|
|
ФОП Лебедєва Ірина Вікторівна #2340903360 |
Відхилено |
1 694 153,00
UAH з ПДВ
|
12 січня 2020 21:54
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
ФОП Цисовський Олег Олександрович #3062503797 |
Рішення скасоване |
1 819 000,00
UAH з ПДВ
|
17 січня 2020 14:46
|
|
ФОП Цисовський Олег Олександрович #3062503797 |
Переможець |
1 819 000,00
UAH з ПДВ
|
21 січня 2020 16:57
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
23 березня 2021 14:14
|
ДУ 8 від 23.03.2021 Хліб та хлібобулочні вироби.PDF | зміни до договору |
23 березня 2021 14:13
|
Електронний підпис | укладений |
20 січня 2021 09:53
|
ДУ 7 Хліб 20_.pdf | зміни до договору |
20 січня 2021 09:52
|
Електронний підпис | укладений |
28 грудня 2020 11:55
|
ДУ 6 Хліб.pdf | зміни до договору |
28 грудня 2020 11:40
|
Електронний підпис | укладений |
03 грудня 2020 15:10
|
ДУ 5 Хліб.pdf | зміни до договору |
03 грудня 2020 15:07
|
Електронний підпис | укладений |
13 серпня 2020 13:25
|
додат. угода_4 хліб.pdf | зміни до договору |
13 серпня 2020 13:20
|
Електронний підпис | укладений |
29 липня 2020 13:56
|
зміни договір хліб.pdf | зміни до договору |
29 липня 2020 13:55
|
Електронний підпис | укладений |
10 червня 2020 14:44
|
дод угода 2.pdf | зміни до договору |
10 червня 2020 14:43
|
Електронний підпис | укладений |
30 квітня 2020 10:15
|
дод угода 1.pdf | зміни до договору |
30 квітня 2020 10:14
|
Електронний підпис | укладений |
21 лютого 2020 00:04
|
Договір | укладений |
21 лютого 2020 00:03
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 28 квітня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 30 квітня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби замовника. Кількість товару після внесення змін - 38500кг. Джерело фінансування - місцевий бюджет. |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 10 червня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 10 червня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби замовника. Кількість товару після внесення змін - 23500кг. Джерело фінансування - місцевий бюджет. |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 липня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 29 липня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби замовника. Кількість товару після внесення змін - 22865кг. Джерело фінансування - місцевий бюджет. |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 13 серпня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 13 серпня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби замовника. Кількість товару після внесення змін - 22028,50 кг. Джерело фінансування -- місцевий бюджет. |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 03 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 03 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби замовника. Кількість товару після внесення змін - 18428,50кг. Джерело фінансування - місцевий бюджет. |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 28 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Згідно п.1 ч.4 ст 36 ЗУ "Про публічні закупівлі" 25.12.2015 року №922-VІІІ (в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі) та п.10.2 укладеного Договору №18 від 20.02.2020р., сторони домовилися продовжити строк дії договору, на строк достатній для проведення процедури закупівлі хлібу та хлібобулочних виробів на 2021 рік |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 19 січня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 20 січня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Сторони дійшли згоди доповнити Договір пунктом 3.1.1, в якому зазначено, що вартість закупівлі визначається в межах 20% вартості, передбаченої в п 3.1 Договору та становить 125331,00 грн без ПДВ. |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 23 березня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 23 березня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Сторони дійшли згоди зменшити обсяг закупівлі та викласти у новій редакції пункт 3.1.1 Договору «п. 3.1.1. Вартість закупівлі хлібу та хлібобулочних виробів на час проведення процедури закупівлі на початку 2021 року визначається в межах 20% вартості, передбаченої в п. 3.1. Договору, та становить 62 278,32 грн. (шістдесят дві тисячі двісті сімдесят вісім гривень 32 коп.), без ПДВ. |
Номер договору про закупівлю: | 18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 8 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |