Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
"Current average repair of the public road of local significance C201505 Myshkovychi - Skomorohy on the section km 0 + 000 - km 9 + 764 (separate sections) of Ternopil region. Adjustment"
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 04014074 |
Місцезнаходження: | 46021, Україна , Тернопільська область обл., Тернопіль, Вулиця Грушевського, будинок 8 |
Контактна особа: |
Яремко Ольга Анатоліївна 380352520076 ukb_ternopil@ukb.te.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Department of Capital Construction of Ternopil Regional State Administration |
National ID: | 04014074 |
Contact point: |
Yavnyi Volodymyr 380352520076 ukb_ternopil@ukb.te.gov.ua |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 17 серпня 2021 18:54 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 вересня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 18 вересня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 вересня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 12 жовтня 2021 15:41 |
Очікувана вартість: | 6 063 301,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 30 316,50 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції (відповідно до оголошення про закупівлю). Забезпечення тендерної пропозиції надається у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії (далі – банківська гарантія), виданої банком (далі — банк-гарант), з накладеним кваліфікованим електронним підписом такого банку-гаранта відповідно до вимог чинного законодавства. Документ, що підтверджує надання Учасником забезпечення пропозиції повинен бути оформлений у відповідності до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 року № 2628, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 №275/35897 та вимог чинного законодавства України. Банківська гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково повинен надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом, повинна бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 – URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 – ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 180 000,00 грн. (сто вісімдесят тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Забезпечення тендерної пропозиції повинне бути чинним впродовж дії тендерної пропозиції. У разі, якщо учасник бере участь в одному тендері замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему банківську гарантію. Гарантія повинна передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати – заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання банку-гаранта сплатити замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою учасника, без згоди та погодження з замовником, після її передавання / надсилання замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом, завірені печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам, тендерної документації, буде відхилена замовником. У разі виникнення обставин, передбачених у частині 10 тендерної документації, перерахування коштів у сумі забезпечення тендерної пропозиції здійснюється на рахунок Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації №UA548201720355289009000013696, Код за ЄДРПОУ 04014074. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 180000 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Учасник-переможець повинен внести на розрахунковий рахунок замовника, не пізніше дати укладення договору про закупівлю, забезпечення виконання такого договору у вигляді грошової застави (сума коштів) у розмірі двох відсотків вартості договору. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю, здійснюються за рахунок коштів Учасника. 2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону України «Про публічні закупівлі»; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Замовник не повертає забезпечення виконання договору про закупівлю у разі невиконання (часткового виконання) умов договору, але це не стосується часткового виконання, що обумовлене не повним фінансуванням договору. |
Publication date: | 17 серпня 2021 18:54 |
Enquiries until: | 12 вересня 2021 00:00 |
Complaints submission until: | до 18 вересня 2021 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 22 вересня 2021 00:00 |
Information
Estimated total value: | 6 063 301 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 30 317 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,50 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Замовник має право при наявності бюджетного фінансування, перерахувати Виконавцю аванс для придбання і постачання необхідних для виконання робіт (надання послуг) матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання в розмірі до 30% вартості робіт (вартості послуг). На період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, здійснюється розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів з урахуванням особливостей, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.» | Аванс | 30 | Календарні | 30 |
Надання послуг | Розрахунки Замовником проводяться тільки за фактично виконані роботи у термін на протязі 30-ти (тридцяти) календарних днів з моменту підписання Замовником представлених Виконавцем належно оформлених актів приймання виконаних будівельних робіт, рахунку на оплату, та тільки в межах бюджетних призначень. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 вересня 2021 17:29 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
14 вересня 2021 17:28 |
Додаток 1 до ТД Кваліфікаційні критерії із змінами від 14.09.2021.docx | |
14 вересня 2021 17:26 |
Тендерна документація. із змінами від 14.09.2021.doc | |
14 вересня 2021 17:26 |
Перелік змін до Тендерної документації від 14.09.2021.pdf | |
01 вересня 2021 17:06 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 вересня 2021 17:05 |
Додаток 3 до ТД (проект договору) із змінами від 01.09.2021.docx | |
01 вересня 2021 17:03 |
Зміни до Тендерної документації від 01.09.2021.pdf | |
17 серпня 2021 19:21 |
Додаток 2 до ТД тех.завдання.docx | |
17 серпня 2021 19:05 |
Титульна тд.pdf |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
1. «Додаток 3 до ТД (проект договору) із змінами від 01.09.2021.docx» в замін файлу «Додаток 3 до ТД (проект договору). docx»
2. «Тендерна документація із змінами від 01.09.2021.doc» в замін файлу «Тендерна документація. Мишковичі-Скоморохи. doc»
3. «Зміни до Тендерної документації від 01.09.2021.pdf» в якому міститься перелік змін які вносяться затверджений протоколом змін від 01.09.2021 року.
Тому порушення зазначене у запитанні відсутнє.
Дякуємо за запитання!
Вимоги про усунення порушення
Звертаємо увагу Замовника, що аналогічні роботи, за якими проводиться вищезазначена закупівля, та які перелічені в Техзавданні (Додаток 2), виконуються і в складі робіт з експлуатаційного утримання доріг, відповідно до чинних стандартів України (СОУ 42.1-37641918-105:2013).
Вищезазначена дискримінаційна вимога звужує коло потенційних учасників закупівлі та порушують права та законні інтереси потенційного учасника закупівлі, унеможливлюють участь в цій процедурі, допускаючи до закупівлі тільки вибіркові організації з аналогічним досвідом лише з поточного та капітального ремонту доріг. Навмисно закриваючи ринок для конкурентів. Замовник не допускає до закупівлі інші організації, які мають досвід виконання аналогічних робіт (подібних за типом, характером, видами робіт, який вказаний замовником в технічному завданні), за предметом закупівлі ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УТРИМАННЯ.
Згідно з п.4 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/ed20210724#Text) замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ВИМАГАЄМО: 1. Усунути порушення, шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: пункт 3 Додатку 1 Документації Замовника викласти у наступній редакції (Аналогічним договором вважається договір поточний середній ремонт автомобільних доріг або капітальний ремонт автомобільних доріг, ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УТРИМАННЯ автомобільних доріг місцевого або державного значення різних категорій. В іншому випадку будемо вимушені відстоювати свої інтереси в АМКУ, DOZORRO, ДАСУ та судовому порядку. Дякуємо.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Так, відповідно до СОУ 42.1-37641918-105:2013 Класифікація робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженого наказом УАД від 20.05.2013 р. № 162, та на які посилається Скаржник, визначено, що експлуатаційне утримання автомобільних доріг – комплекс робіт з технічного нагляду та утримання автомобільних доріг, дорожніх споруд та смуги відведення.
Експлуатаційне утримання направлене на забезпечення споживчих властивостей автомобільних доріг, що безпосередньо відповідають інтересам користувачів та чинним нормам згідно з законами України «Про автомобільні дороги», «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух» та постанови Кабінету Міністрів України «Про правила дорожнього руху».
Склад і обсяги робіт з експлуатаційного утримання по кожній ділянці дороги, окремій штучній та лінійній споруді або елементу дороги встановлюють на підставі результатів діагностики й оцінки їхнього фактичного стану, інженерних вишукувань, випробувань і обстежень, які зафіксовані в дефектних актах та інших документах.
Роботи з експлуатаційного утримання автомобільних доріг і штучних споруд включають технічний нагляд за дорогою, штучними та лінійними спорудами та смугою відведення для своєчасного виявлення та усунення дефектів, забезпечення роботи елементів дороги і споруд в різні періоди року, утримання їх в експлуатаційному стані згідно з ДСТУ 3587, зимове утримання згідно з П Г.1-218-118, інженерно-технічні та аварійні роботи.
До робіт з експлуатаційного утримання на автомобільних дорогах належать роботи, зокрема, в частині дорожнього одягу та покриття згідно з ВБН В.2.3-218-186 та ВБН В.2.3-218-008: виправлення профілю ґрунтових щебеневих і гравійних покриттів без додавання нового матеріалу та з додаванням нового матеріалу з витратою до 100 м3 на 1 км дороги; відновлення зношених верхніх шарів асфальтобетонних покриттів на окремих невеликих по протяжності (до 20 м) ділянках доріг, тротуарів, велосипедних та пішохідних доріжок.
Разом з тим, згідно з НСУ ДСТУ 8747:2017 Автомобільні дороги Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання, затвердженого наказом ДП «УкрНДНЦ» від 27.12.2017 № 434 (далі – ДСТУ 8747), установлено два види ремонтів: капітальний та поточний ремонт.
Роботи з поточного ремонту виконують на підставі проектної документації або кошторисної її частини за планами, які складають відповідно до вимог 4.4.
Роботи з експлуатаційного утримання охоплюють обстеження (огляди) автомобільної дороги та смуги відведення для своєчасного виявлення та усунення пошкоджень, забезпечення роботи елементів автомобільної дороги в різні періоди року, утримання їх в експлуатаційному стані згідно з ДСТУ 3587, роботи з інженерно-технічного забезпечення та аварійні роботи.
Тобто, перелік робіт з експлуатаційного утримання (розділ 7 ДСТУ 3587) є відмінним від переліку робіт з поточного ремонту (розділ 6 ДСТУ 3587) та не включає в себе того обсягу і складності робіт. При цьому, за експлуатаційного утримання автомобільної дороги не можна виконувати роботи з поточного та капітального ремонту, а за поточного ремонту автомобільної дороги можна виконувати роботи з експлуатаційного утримання; за капітального ремонту автомобільної дороги можна виконувати роботи з поточного ремонту та експлуатаційного утримання.
Зазначені вище положення також відповідають ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт».
Додатково звертаємо увагу, що предметом закупівлі є «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С 201505 Мишковичі - Скоморохи на ділянці км 0+000 - км 9+764 (окремими ділянками) Тернопільської області. Коригування», тому, керуючись конкретними умовами і обставинами та виходячи зі специфіки предмета закупівлі, аналогічним договором вважається договір, предмет договору якого відповідає предмету закупівлі, а саме: поточний середній ремонт автомобільних доріг або капітальний ремонт автомобільних доріг.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановив вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
«Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії гарантії (….) Грошове покриття передбачає списання (перерахування грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок».
Відповідно до вимог статті 25 Розділу IV Відкриті торги ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/ed20210724#Text) у разі, якщо надання забезпечення пропозиції конкурсних торгів вимагається замовником, то в документації конкурсних торгів повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення не повертається.
Жодної вимоги щодо надання у складі пропозиції документів, що підтверджують перерахування коштів в якості грошового забезпечення (покриття) банківської гарантії, Закон не передбачає.
Відповідно до Постанови Національного Банку України № 639 від 15.12.2004 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0041-05#Text), із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку (редакція від 16.07.2020), на яку посилається Замовник в тендерній документації, цитата «Гарантія – це спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант приймає на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром (оформлене в письмовій формі або у формі повідомлення) сплатити кошти за принципала в разі невиконання останнім своїх зобов'язань у повному обсязі або їх частину в разі пред'явлення бенефіціаром вимоги та дотримання всіх вимог, передбачених умовами гарантії. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від основного зобов'язання принципала (його припинення або недійсності), зокрема, і тоді, коли посилання на таке зобов'язання безпосередньо міститься в тексті гарантії».
Відносини принципала (учасника) з банком-гарантом регулюються договором між ними, і формою покриття не обов’язково виступатиме саме внесення коштів на банківський рахунок. Формою покриття можуть бути цінні папери, об'єкти нерухомості або будь-яке інше майно Принципала.
Замовником встановлена вимога, яку можуть виконати лише ті потенційні учасники, які мають значну суму на рахунку обслуговуючого банку та мають змогу вивести її із фінансового оберту на досить значний час (не менше 90 календарних днів). А, наприклад, підприємства, які вже мають позитивний аналогічний досвід виконання робіт, відгуки, відповідних працівників, техніку, можуть виконати послуги за закупівлею Замовника, але не мають вільних значних грошових коштів, які можна вилучити з обігу для повного покриття банківської гарантії, не зможуть прийняти участь в цій закупівлі із-за штучно встановлених обмежень. Таким чином, Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників, виключно тими, які мають на рахунку обслуговуючого банку 180 000, 00 грн. (сто вісімдесят тисяч гривень 00 коп.) та можуть дозволити собі не використовувати ці кошти протягом певного часу (не менше 90 календарних днів). Скаржник, як потенційний учасник закупівлі, за станом на цей час, не має такої суми на рахунку обслуговуючого банку, а отже позбавлений можливості прийняти участь в означеній закупівлі, хоча має позитивний досвід, працівників, техніку та інше.
Положення Тендерної Документації Замовника в цій частині (п.9. Розмір та умови надання тендерних пропозицій) суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, внаслідок чого можуть бути порушені права та законні інтереси інших учасників ринку.
Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, яка штучно обмежує коло потенційних учасників і, як наслідок, обмежують конкуренцію у цій закупівлі, надаючи перевагу у закупівлях тим постійним контрагентам Замовника, відповідно даним аналітичного модулю Clarity Project (https://clarity-project.info/tenders), яки мають значний оберт коштів, які вже давно співпрацюють із замовником, маючи із Замовником більше 100 виграних тендерів на значні мільйонні суми з відповідними прибутками. Замовник штучно зачиняє ринок дорожньої галузі, наприклад, іншим підприємствам з обмеженою вільною грошовою масою у фінансовому оберті та значно меншими прибутками але спроможними якісно виконати договірні зобов’язання, які вже мають позитивний досвід, техніку, працівників, але обмежені вільною грошовою масою в оберті.
Вимоги тендерної документації не тільки грубо порушують принцип здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, оголошений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/ed20210724#Text), а також створює низку штучних перешкод для участі у закупівлі іншим організаціям окрім, як постійним потенційним учасникам закупівель Замовника.
Зазначаємо, що аналогічні вимоги та скарги щодо банківських гарантій мають успішну практику оскарження на прикладі закупівель UA-2020-08-04-006649-a, UA-2020-08-11-000493-a, в яких іншими Замовником були внесені зміни в банківську гарантію.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, Міністерством економічного розвитку та торгівлі України були підготовлені рекомендації для замовників щодо складання тендерної документації та додаткова інформація щодо вимог законодавства.
В листах МЕРТУ зазначається, що тендерне забезпечення може бути надане у вигляді гарантії, яка може бути видана НЕ лише банком, але і страховою компанією або іншою фінансовою установою. Доцільно зважати на те, що за банківською гарантією можуть, наприклад, “блокуватись” активи Учасника-суб’єкта господарювання (тобто його обігові кошти), що може негативно впливати на операційну діяльність такого суб’єкта господарювання та обмежувати коло потенційних учасників. У зв’язку із цим, замовникам варто розглядати можливість установлення вимог щодо надання страхової гарантії (у вигляді договору страхування), оскільки у такому разі активи суб’єкта господарювання не відволікатимуться на час його участі у тендері, що може позитивно вплинути на розширення кола потенційних учасників та подальше збільшення конкуренції.
Згідно з п.4 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/ed20210724#Text) замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ВИМАГАЄМО: Усунути порушення, шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме привести у відповідність п.9. Розмір та умови надання тендерних пропозицій тендерної документації. Дякуємо
Забезпечення тендерної пропозиції надається у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії (далі – банківська гарантія), виданої банком (далі — банк-гарант), з накладеним кваліфікованим електронним підписом такого банку-гаранта відповідно до вимог чинного законодавства. Документ, що підтверджує надання Учасником забезпечення пропозиції повинен бути оформлений у відповідності до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 року № 2628, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 №275/35897 та вимог чинного законодавства України. Банківська гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється замовником.
Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково повинен надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом, повинна бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 – URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 – ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 180 000,00грн. (сто вісімдесят тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Забезпечення тендерної пропозиції повинне бути чинним впродовж дії тендерної пропозиції. У разі, якщо учасник бере участь в одному тендері замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему банківську гарантію. Гарантія повинна передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати – заборонені). Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом, завірені печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам, тендерної документації, буде відхилена замовником. У разі виникнення обставин, передбачених у частині 10 тендерної документації, перерахування коштів у сумі забезпечення тендерної пропозиції здійснюється на рахунок Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації №UA548201720355289009000013696, Код за ЄДРПОУ 04014074.
Також Замовником зазначено вид, умови, розмір забезпечення пропозиції в оголошенні про проведення закупівлі.
Вимоги розмір та вид забезпечення пропозиції зазначені Замовником ніяким чином не обмежують можливість участі у закупівлі і не створюють жодної дискримінації оскільки стосуються кожного з потенційних учасників/учасників. Щодо повного грошового покриття дана вимога встановлена задля залучення надійних та відповідальних підрядників та запобігання зриву учасниками закупівлі/тендеру та уникнення виконання своїх зобов’язань перед Замовником.
Зазначаємо, що аналогічні вимоги та скарги щодо банківських гарантій розглядались АМКУ по закупівлі UA-2019-12-02-002417-b., номер скарги UA-2019-12-02-002417-b.c1, за результатами якого скаргу не задоволено.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2022-04-21-000005 ● 3cf2e590e5324fb0934fcb1b60aaf62a
- Статус: порушення не виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 21 квітня 2022 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 21 квітня 2022 13:31 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.04.2022 Одеса № 146
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 21.04.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 21.04.2022 № 146
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
4 UA-2021-08-17-005008-b 17.08.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-04-21 14:02:45
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-04-26 14:11:48
Пояснення на запит від 21.04.2022 року ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ Південного офісу Держаудитслужби м. Одеса
Відповідно до положень частини п’ятої статті 8 Закону України „Про публічні закупівлі” надаємо пояснення на запит від 21.04.2022 року
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначення очікуваної вартості. Об’єкт закупівлі послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С201505 Мишковичі - Скоморохи на ділянці км 0+000 – км 9+764 (окремими ділянками) Тернопільської області. Коригування» (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) номер оголошення на прозорро -UA-2021-08-17-005008-b, включено до переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2021 а також передбачено фінансування за бюджетною програмою 3131090 на 2022 рік. Відповідно визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі робочого проекту який містить кошторисні розрахунки на підставі яких складено технічне завдання (міститься у Додаток 2 до тендерної документації) по закупівлі послуг: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С201505 Мишковичі - Скоморохи на ділянці км 0+000 – км 9+764 (окремими ділянками) Тернопільської області. Коригування» (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) номер оголошення на прозорро -UA-2021-08-17-005008-b.
Очікувана вартість закупівлі послуг по об’єкту: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С201505 Мишковичі - Скоморохи на ділянці км 0+000 – км 9+764 (окремими ділянками) Тернопільської області. Коригування» (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) номер оголошення на прозорро -UA-2021-08-17-005008-b, у сумі 6 063 301,00 грн., визначена з урахуванням ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва», враховуючи Наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі». А також виходячи із виділеного фінансування згідно Переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2021 році та 2022 році затвердженого Тернопільською обласною державною адміністрацією та погоджено Державним агенством автомобільних доріг України.
Зазначаємо, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 „Про ефективне використання державних коштів” (зі змінами) управлінням капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням: https://oda.te.gov.ua/diyalnist/derzhavni-zakupilvi.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 03 травня 2022 |
Кінцевий строк оскарження: | 07 травня 2022 |
Порушення не виявлено
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Найменування: | Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 04014074 |
Місцезнаходження: | 46021, Україна, Тернопільська область обл., Тернопіль, Вулиця Грушевського, будинок 8 |
Учасник | Відповідність критеріям | Документи | Рішення |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ" | Відповіді учасника | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ" | Відповіді учасника | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 12 жовтня 2021 16:04
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ" |
6 040 300,00
UAH з ПДВ
|
6 040 300,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ" |
6 055 000,00
UAH з ПДВ
|
6 055 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ" #41422080 |
Переможець |
6 040 300,00
UAH з ПДВ
|
13 жовтня 2021 13:22
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
02 січня 2024 13:54
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 вересня 2023 09:53
|
2023-09-22-0001.pdf | зміни до договору |
22 вересня 2023 09:51
|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 грудня 2022 08:57
|
Додаткова угода №2 до дог №298.pdf | зміни до договору |
30 грудня 2022 08:56
|
Електронний підпис | зміни до договору |
05 січня 2022 17:59
|
Додаткова угода №1 до дог №298.pdf | зміни до договору |
05 січня 2022 17:58
|
Електронний підпис | укладений |
03 листопада 2021 11:07
|
Договір №298.pdf | укладений |
03 листопада 2021 11:06
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 31 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 05 січня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 15.1.3. Календарний план фінансування (Додаток 3) викласти в новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | Договір №298 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | Додаткова угода №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 30 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Розділ 16 "Юридичні адреси сторін" викласти в новій редакції Відповідно до пункту 4 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" сторони домовились: Пункт 13.1. Розділу 13"Строк дії договору" викласти в новій редакції: "13.1. Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023 р., а в частині розрахунків до повного виконання сторонами зобов'язань за даним договором. " Додаток 2, Додаток 3 до договору викласти в новій редакції. |
Номер договору про закупівлю: | Договір №298 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | Додаткова угода №2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 22 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | Договір №298 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | Додаткова угода № 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |