Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Шкільний автобус
Очікувана вартість
4 950 000,00 UAH
UA-2023-11-02-007996-a ● 4f0e8f861953414482fbb7069e230bf9
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Терешківський ліцей Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області |
Код ЄДРПОУ: | 23545191 |
Вебсайт: | https://tereshky.ucoz.ru/ |
Місцезнаходження: | 38762, Україна , Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Терешки, вул. Шевченка, буд. 9-А |
Контактна особа: |
Анастасія Ступар +380958273085 23545191@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 02 листопада 2023 13:47 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 24 листопада 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 24 листопада 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 27 листопада 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 27 листопада 2023 14:08 |
Початок аукціону: | 27 листопада 2023 14:08 |
Очікувана вартість: | 4 950 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 24 750,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 штуки
Шкільний автобус
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
38762, Україна, Полтавська область, с. Терешки, вул. Шевченка, 9А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 грудня 2023
ДК 021:2015: 34121100-2 — Громадські автобуси
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 10 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 листопада 2023 15:34 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
22 листопада 2023 15:27 |
ТД (шкільний) нова редакція 22.11.doc | |
22 листопада 2023 15:25 |
перелік змін 3.docx | |
22 листопада 2023 15:25 |
58 протокол внесення змін до ТД.docx | |
22 листопада 2023 12:01 |
57 протокол внесення змін до ТД.docx | |
22 листопада 2023 12:01 |
перелік змін 2.docx | |
06 листопада 2023 16:15 |
ТД (шкільний) нова редакція.doc | |
06 листопада 2023 16:15 |
протокол 49.pdf | |
06 листопада 2023 16:15 |
перелік змін 1.docx | |
02 листопада 2023 13:47 |
Додаток 2 - Проект_договру (шкільні автобуси).docx |
22 листопада 2023 15:34 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
22 листопада 2023 15:27 |
ТД (шкільний) нова редакція 22.11.doc
|
|||||||||
22 листопада 2023 15:25 |
перелік змін 3.docx
|
|||||||||
22 листопада 2023 15:25 |
58 протокол внесення змін до ТД.docx
|
|||||||||
22 листопада 2023 12:01 |
57 протокол внесення змін до ТД.docx
|
|||||||||
22 листопада 2023 12:01 |
перелік змін 2.docx
|
|||||||||
06 листопада 2023 16:15 |
ТД (шкільний) нова редакція.doc
|
|||||||||
06 листопада 2023 16:15 |
протокол 49.pdf
|
|||||||||
06 листопада 2023 16:15 |
перелік змін 1.docx
|
|||||||||
02 листопада 2023 13:47 |
Додаток 2 - Проект_договру (шкільні автобуси).docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Бюджет закупівлі
Дата подання: 02 листопада 2023 16:04
Дата відповіді: 03 листопада 2023 16:03
Доброго дня! Чому Замовник встановлює такий захмарний бюджет закупівлі за шкільний автобус, в той час як всі українські виробники шкільних автобусів а також їх офіційні дилери не продають шкільні автобуси дорожче ніж 3250000,00 грн/ з ПДВ. Ціни автобусів українських виробників зазначені в Prozorro market. А шкільні автобуси, без урахування автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування коштують не більше 3000000, 00 грн.
Також хочемо зауважити, що всі шкільні автобуси українського виробництва відповідають ДСТУ 7013:2009 і цим ДСТУ не передбачені вимоги щодо наявності в автобусі таких систем як , AEBS (Удосконалена система екстреного гальмування), LDWS (Система попередження про виїзд зі смуги), система автоматичного пожежогасіння моторного відділення, кондиціонер салону з індивідуальним обдувом пасажирських місць, індивідуальне освітлення пасажирських місць, пневмосидіння водія, бокові дзеркала заднього огляду з підігрівом та електрорегулюванням положення.
Якщо у Замовника є вільні або зайві 1950000,00 грн., пропонуємо оголосити торги на дрони, або пікапи для ЗСУ!!!
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, а також повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, технічна специфікація замовника даної закупівлі не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, та, як наслідок, дана тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Встановлені у даній закупівлі технічні вимоги до товару у частині безпеки та комфортності, які видалися заявнику зависокими, зумовлені особливостями його потреби, а саме: дальні поїздки дітей за кордон. Такі вимоги не погіршуюють та включають в себе вимоги ДСТУ 7013:2009.
Водночас, ДСТУ 7013:2009 було затверджено з наданням йому чинності з 01.01.2010 наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27.04.2009 № 18 «Про затвердження національного стандарту», тобто 13 років тому. Наявні вимоги до предмету закупівлі відповідають ДСТУ 7013:2009 та враховують розвиток сфери машинобудування з моменту набрання чинності ДСТУ 7013:2009, а також – воєнне сьогодення. Вимога про наявність, зокрема, автоматичної системи пожежогасіння зумовлена наявною на сьогодні підвищеною повітряною небезпекою. Такі обставини, серед інших, відповідно впливають на вартість транспортного засобу.
Також слід додати, що вказані в даній закупівлі вимоги відповідають діючим на сьогодні нормам ЄС, встановленим Правилами ЄЕК ООН, у відповідність до який, враховуючи шлях нашої країни до Євроінтеграції, у найближчий час буде приведено діюче законодавство України.
Ми, як замовник, вітаємо конкурентну участь якомога більшої кількості учасників з метою придбання якісного товару, який відповідає нашим сьогоднішнім потребам за якомога меньшою вартістю, але не за рахунок зниження рівня безпеки перевезень дітей.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, а також повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, технічна специфікація замовника даної закупівлі не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, та, як наслідок, дана тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Встановлені у даній закупівлі технічні вимоги до товару у частині безпеки та комфортності, які видалися заявнику зависокими, зумовлені особливостями його потреби, а саме: дальні поїздки дітей за кордон. Такі вимоги не погіршуюють та включають в себе вимоги ДСТУ 7013:2009.
Водночас, ДСТУ 7013:2009 було затверджено з наданням йому чинності з 01.01.2010 наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27.04.2009 № 18 «Про затвердження національного стандарту», тобто 13 років тому. Наявні вимоги до предмету закупівлі відповідають ДСТУ 7013:2009 та враховують розвиток сфери машинобудування з моменту набрання чинності ДСТУ 7013:2009, а також – воєнне сьогодення. Вимога про наявність, зокрема, автоматичної системи пожежогасіння зумовлена наявною на сьогодні підвищеною повітряною небезпекою. Такі обставини, серед інших, відповідно впливають на вартість транспортного засобу.
Також слід додати, що вказані в даній закупівлі вимоги відповідають діючим на сьогодні нормам ЄС, встановленим Правилами ЄЕК ООН, у відповідність до який, враховуючи шлях нашої країни до Євроінтеграції, у найближчий час буде приведено діюче законодавство України.
Ми, як замовник, вітаємо конкурентну участь якомога більшої кількості учасників з метою придбання якісного товару, який відповідає нашим сьогоднішнім потребам за якомога меньшою вартістю, але не за рахунок зниження рівня безпеки перевезень дітей.
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Дата подання: 03 листопада 2023 19:37
Дата відповіді: 06 листопада 2023 16:52
Шановний Замовник, тендерною документацією передбачені вимоги, які повнісю обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі із автобусами українських виробників шкільних автобусів. Так, у Додатку №1 тендерної документації, який має назву «Вимоги до предмету закупівлі» визначені вимоги до предмету закупівлі, зокрема: Товар має відповідати вимогам, визначеним Замовником, що підтверджується вказаними конкретними характеристиками запропонованого Товару, а саме: "Місткість паливного бака не менше 150 л, ASR (Система запобігання ковзанню), EBS (Електронний контроль системи гальм), AEBS (Удосконалена система екстреного гальмування), ESP (Електрона система стабілізації), LDWS (Система попередження про виїзд зі смуги).Система автоматичного пожежогасіння моторного відділення., Два мікрофони для інформування школярів, Кондиціонер салону з індивідуальним обдувом пасажирських місць. Індивідуальне освітлення пасажирських місць.,Обігрів переднього бокового вікна водія та вікна передньої двері для запобігання запотіванню,Бокові дзеркала заднього огляду з електрорегулюванням положення."
Ці вимоги є дискримінаційними тому, що шкільні автобуси Українських виробників, а саме: ЕТАЛОН, АТАМАН, БОГДАН, ЗАЗ, що може бути запропоновані нами до закупівлі у вказаному тендері, та повністю відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009 не мають таких технічних характеристик, зазначених вище і комплектації, яка визначена Замовником в Додатку 1 Тендерної документації - «Вимоги до предмету закупівлі». Також Замовник в цьому Додатку 1 зазначає, що з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічних характеристикам. Тобто, всі учасники, які пропонують автобуси Українських виробників заздалегіть приречені на відхилення їх пропозицій, тому що їх технічні характеристики не відповідають вимогам Додатку 1 тендерної документації Замовника. Також, дані вимоги у документації не відповідають вимогам встановленим до шкільних автобусів національним стандартом - ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Антимонопольним комітетом України було направлено Міністерству освіти і науки України обов’язкові для застосування при проведенні закупівель. Рекомендації від 01.06.2021 р. № 16-рк стосовно недопущення встановлення в технічній специфікації тендерної документації при закупівлі шкільних автобусів вимог, не передбачених національними стандартами України. Вказаними рекомендаціями, зокрема, було зазначено, що встановлення в тендерній документації вимог до технічних параметрів шкільного автобуса, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників у тендерній документації Замовників, складеній під технічні параметри шкільних автобусів певного виробника, що призводить до значного звуження кола учасників закупівлі. Також бюджет закупівлі значно перевищує (майже на на два мільйона) вартість будь-якого шкільного автобуса Українського виробництва. Враховуючи вище зазначене, Замовник планує придбати шкільний автобус закордонного виробника. Такими діями Замовник, під час дії військового стану, економічного занепаду, відмовляється підтримувати Українських виробників шкільних автобусів та економіку України, та суворо порушує вимоги законодавства України що стосується публічних закупівель. Враховуючи викладене вище, прошу Вас внести зміни до документації та викласти її таким чином, щоб вона не містила дискримінаційних вимог. В іншому випадку будемо вимушені звертатись зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, а також повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, технічна специфікація замовника даної закупівлі не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, та, як наслідок, дана тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Стосовно рекомендацій Антимонопольного комітету України від 01.06.2021 № 16-рк, зазначені рекомендації АМКУ порушують питання забезпечення підвезення транспортом школярів, що проживають у сільській місцевості, до закладів освіти, про що зазначено в даних рекомендаціях.
Встановлені у даній закупівлі технічні вимоги до товару у частині безпеки та комфортності зумовлені особливостями його потреби, а саме: дальні поїздки дітей за кордон. Такі вимоги не погіршуюють та включають в себе вимоги ДСТУ 7013:2009.
Водночас, ДСТУ 7013:2009 було затверджено з наданням йому чинності з 01.01.2010 наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27.04.2009 № 18 «Про затвердження національного стандарту», тобто 13 років тому. Наявні вимоги до предмету закупівлі відповідають ДСТУ 7013:2009 та враховують розвиток сфери машинобудування з моменту набрання чинності ДСТУ 7013:2009, а також – воєнне сьогодення. Вимога про наявність, зокрема, автоматичної системи пожежогасіння зумовлена наявною на сьогодні підвищеною повітряною небезпекою. Такі обставини, серед інших, відповідно впливають на вартість транспортного засобу.
Також, у ДСТУ 7013:2009 зазначено, що автобуси спеціалізовані для перевезення школярів, залежно від виконання повинні відповідати вимогам ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 для автобусів класу В, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 для автобусів ІІІ класу за винятком вимог, наведених у цьому стандарті, та вимогам цього стандарту.
У Примітці до зазначеного вище абзацу в ДСТУ 7013:2009 зазначено наступне: «Тут і далі дія ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 поширена на автобуси, призначені для перевезення не більше 22 пасажирів, а ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 - на автобуси, призначені для перевезення більше 22 пасажирів.»
Однак, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 було скасовано з 01.01.2017 згідно з наказом ДП УкрНДНЦ від 21.11.2016 № 392, що виключило з державного регулювання у частині технічних умов та стандартів шкільні автобуси місткістю понад 22 пасажиромісця.
Також слід додати, що вказані в даній закупівлі вимоги відповідають діючим на сьогодні нормам ЄС, встановленим Правилами ЄЕК ООН, у відповідність до який, враховуючи шлях нашої країни до Євроінтеграції, у найближчий час буде приведено діюче законодавство України.
Ми, як замовник, вітаємо конкурентну участь якомога більшої кількості учасників з метою придбання якісного товару, який відповідає нашим сьогоднішнім потребам за якомога меншою вартістю, але не за рахунок зниження рівня безпеки перевезень дітей, а також вважаємо що вітчизняне машинобудування повинно розвиватись, а не усіма зусиллями прагнути відповідати вимогам десятирічної давнини, називаючи розвиток - дискримінацією.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, а також повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, технічна специфікація замовника даної закупівлі не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, та, як наслідок, дана тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Стосовно рекомендацій Антимонопольного комітету України від 01.06.2021 № 16-рк, зазначені рекомендації АМКУ порушують питання забезпечення підвезення транспортом школярів, що проживають у сільській місцевості, до закладів освіти, про що зазначено в даних рекомендаціях.
Встановлені у даній закупівлі технічні вимоги до товару у частині безпеки та комфортності зумовлені особливостями його потреби, а саме: дальні поїздки дітей за кордон. Такі вимоги не погіршуюють та включають в себе вимоги ДСТУ 7013:2009.
Водночас, ДСТУ 7013:2009 було затверджено з наданням йому чинності з 01.01.2010 наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27.04.2009 № 18 «Про затвердження національного стандарту», тобто 13 років тому. Наявні вимоги до предмету закупівлі відповідають ДСТУ 7013:2009 та враховують розвиток сфери машинобудування з моменту набрання чинності ДСТУ 7013:2009, а також – воєнне сьогодення. Вимога про наявність, зокрема, автоматичної системи пожежогасіння зумовлена наявною на сьогодні підвищеною повітряною небезпекою. Такі обставини, серед інших, відповідно впливають на вартість транспортного засобу.
Також, у ДСТУ 7013:2009 зазначено, що автобуси спеціалізовані для перевезення школярів, залежно від виконання повинні відповідати вимогам ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 для автобусів класу В, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 для автобусів ІІІ класу за винятком вимог, наведених у цьому стандарті, та вимогам цього стандарту.
У Примітці до зазначеного вище абзацу в ДСТУ 7013:2009 зазначено наступне: «Тут і далі дія ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 поширена на автобуси, призначені для перевезення не більше 22 пасажирів, а ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 - на автобуси, призначені для перевезення більше 22 пасажирів.»
Однак, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 було скасовано з 01.01.2017 згідно з наказом ДП УкрНДНЦ від 21.11.2016 № 392, що виключило з державного регулювання у частині технічних умов та стандартів шкільні автобуси місткістю понад 22 пасажиромісця.
Також слід додати, що вказані в даній закупівлі вимоги відповідають діючим на сьогодні нормам ЄС, встановленим Правилами ЄЕК ООН, у відповідність до який, враховуючи шлях нашої країни до Євроінтеграції, у найближчий час буде приведено діюче законодавство України.
Ми, як замовник, вітаємо конкурентну участь якомога більшої кількості учасників з метою придбання якісного товару, який відповідає нашим сьогоднішнім потребам за якомога меншою вартістю, але не за рахунок зниження рівня безпеки перевезень дітей, а також вважаємо що вітчизняне машинобудування повинно розвиватись, а не усіма зусиллями прагнути відповідати вимогам десятирічної давнини, називаючи розвиток - дискримінацією.
Невідповідність вимогам постанови Кабінету Міністрів № 950 від 22 серпня 2023 року
Дата подання: 03 листопада 2023 19:44
Дата відповіді: 06 листопада 2023 16:17
Тендерна документація Замовника не відповідає вимогам постанови Кабінету міністрів № 950 від 22 серпня 2023 року "Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів". Відповідно до зазначеної постанови Тендерна документація Замовника поминна містити такі вимоги:
“Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.
Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 61 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності.”. Просимо привести тендерну документацію у відповідність до постанови Кабінету Міністрів № 950 від 22 серпня 2023 року.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня ! Дякуємо за зауваження. Відповідні зміни були внесені до Тендерної документації.
Не передбачені законодавством документи
Дата подання: 06 листопада 2023 13:01
Дата відповіді: 06 листопада 2023 16:17
Пунктом 1.5. розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ЗАМОВНИК вимагає надання учасниками Акціонерними товариствами: «довідку з депозитарної установи із зазначенням інформації про кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів), члена або учасника відсоток у статутному капіталі яких складає 10 і більше відсотків із зазначенням інформації про відсоток у статутному капіталі такого бенефіціарного власника, члена або учасника». Відповідно до Додатку № 29 до Регламенту провадження депозитарної діяльності ЦД Національним Депозитарієм України не передбачено надання вказаної вами довідку. Тому, ця вимога є незаконною. Прошу внести зміни до тендерної документації та виключити необхідність надання для Акціонерних товариств вказаної довідки.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня ! Дякуємо за зауваження. Відповідні зміни були внесені до Тендерної документації.
Щодо тех.вимог
Дата подання: 06 листопада 2023 15:22
Дата відповіді: 07 листопада 2023 08:27
Шановний Замовник!
Хочемо звернути Вашу особливу увагу, що для комфортних, дальніх поїздок дітей за кордон існують інші Автобуси, які виготовляюсься саме з метою їх використання для туристичних цілей. Встановлені вами завищені вимоги до комфортності шкільного автобусу, діти не зможуть відчути та позитивно оцінити, оскільки шкільний автобус має обмеження швидкості до 70 км. за годину, а переміщення по дорогам країн ЄС ( в тому числі по автобанам) передбачає рух автомобіля зі швидкістю більше 70 км/год., що збільшить час перебування у дорозі.
Тому, просимо переглянути бюджет на придбання шкілього автобусу зі стандартними технічними характеристиками, передбаченими ДСТУ 7013:2009, що дозволить заощадити кошти ліцею, дозволить залучити постачальників на конкурентній основі, та змінити Додаток 1 або повністю переглянути предмет закупівлі до визначених вами цілей.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Стосовно наданих Вами пропозицій, інформуємо, що даною закупівлею ми, як Замовник, планували з метою економії бюджетних коштів придбати універсальний автобус який буде можливо використовувати для перевезення дітей як за маршрутами шкільного автобусу так і для дальніх поїздок по території України та за кордон.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-11-02-007996-a.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ПРАТ "ЖИТОМИР-АВТО", Код ЄДРПОУ:03112857
Дата подання: 06 листопада 2023 15:22
Дата подання: 06 листопада 2023 15:22
СКАРГА
ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
До КОМІСІЇ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
Суб’єкт оскарження:
Приватне акціонерне товариство «Житомир-АВТО»
10004, Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Довжик, вул. Богунська, 1а
Замовник:
Терешківський ліцей Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області
38762, Полтавська область, Полтавський р-н, с. Терешки, вул. Шевченка, буд. 9-А
СКАРГА
ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтвердити
Приватне акціонерне товариство «Житомир-АВТО» (далі – ПРАТ «Житомир-АВТО» або учасник) є офіційним Дилером товариства з обмеженою відповідальністю «Юніверсал Моторз Груп» (далі – ТОВ «Юніверсал Моторз Груп»), який є офіційним Дистриб'ютором автобусів виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод».
ПРАТ «Житомир-АВТО» планує брати участь у тендері, оголошеному Терешківським ліцеєм Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі – Замовник) на закупівлю Шкільного автобусу (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб), ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-02-007996-a.
При цьому замовником в тендерній документації встановлено вимоги, що не дозволяють ПРАТ «Житомир-АВТО» подати тендерну пропозицію. Такі вимоги є дискримінаційними та обмежують можливість участі у закупівлі постачальників шкільних автобусів відчизняного виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод», що планує постачати ПРАТ «Житомир-АВТО». Вимоги тендерної документації порушують принципи закупівель та вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме:
2. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Відповідно до вимог Додатку № 1 Тендерної документації (ВИМОГИ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) – арк. 25 - учасник повинен запропонувати шкільний автобус з наступними характеристиками:
1. Вимоги щодо системи безпеки:
Автобус має бути обладнаний зокрема: ASR (Система запобігання ковзанню), EBS (Електронний контроль системи гальм), AEBS (Удосконалена система екстреного гальмування), ESP (Електрона система стабілізації), LDWS (Система попередження про виїзд зі смуги). Система автоматичного пожежогасіння моторного відділення.
2. Інші вимоги до предмета закупівлі:
Автобус має бути обладнаний зокрема: двома мікрофони та гучномовцем для інформування школярів. Кондиціонером салону з індивідуальним обдувом пасажирських місць. Індивідуальним освітлення пасажирських місць. Обігрівом переднього бокового вікна водія та вікна передньої двері для запобігання запотіванню. Боковими дзеркалами заднього огляду з електрорегулюванням положення.
При цьому, замовник зазначає, що шкільний автобус має відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування) – Додаток 1 Тендерної документації.
Відповідно до зазначеного ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (далі автобуси), призначені для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів. ДСТУ 7013:2009 встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус. При цьому ДСТУ 7013:2009 не містить жодних зазначених вище вимог, вказаних Замовником в Тендерній документації. Зазначений стандарт визначає всі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності.
Отже, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу.
3. Щодо дискримінаційних вимог Замовника , зазначених в розділі 2 Скарги.
ПРАТ «Житомир-АВТО» має намір запропонувати замовнику шкільний автобус виробництва ПРАТ «ЗАЗ» версії А08А2В-10, який має технічні умовами заводу-виробника (ПРАТ «ЗАЗ») ТУ У 29.1-25480917-247:2018, які в свою чергу повністю відповідають стандарту ДСТУ 7013:2009.
Щодо системи безпеки (гальма) автобусу, що має запропонувати ПРАТ «Житомир-Авто».
Так, згідно ТУ У 29.1-25480917-247:2018
Ці характеристики дозволяють безпечну експлуатацію запропонованого ПРАТ «Житомир-Авто» до продажу автобусу.
В свою чергу вимоги ДСТУ 7013:2009 не мають таких характеристик систем безпеки, які зазначені в Додатку 1 Тендерної документації, про які ми наголошуємо в розділі 2 Скарги.
Крім того, запропонований до продажу автобус додатково обладнаний (п.1.2.25 ТУ)
Автобуси можуть бути додатково обладнанні системою кондиціонування повітря (п. 1.2.26 ТУ). Але згідно Технічних умов та вимог ДСТУ 7013:2009 це не є обов’язковою вимогою.
Крім того, в комплект автобусу входить два вогнегасника (п. 1.4.2. ТУ).
Таким чином, зазначений автобус повністю відповідає вимогам ДСТУ 7013:2009 і має сертифікати типу та відповідності. При виробництві цих автобусів застосовані новітні технології, що дозволяють його безпечну експлуатацію.
Водночас відсутність таких систем безпеки, як ASR (Система запобігання ковзанню), EBS (Електронний контроль системи гальм), AEBS (Удосконалена система екстреного гальмування), ESP (Електрона система стабілізації), LDWS (Система попередження про виїзд зі смуги), системи автоматичного пожежогасіння моторного відділення в автобусі, що ми пропонуємо, умови яких встановлені замовником у тендерній документації, жодним чином не впливає на виконання основних функцій шкільних автобусів – якісного та безпечного перевезення школярів, що є метою реалізації закупівлі.
Так само не впливає на якісне і безпечне перевезення школярів відсутність в автобусі двох мікрофонів та гучномовця для інформування школярів; кондиціонеру салону з індивідуальним обдувом пасажирських місць; індивідуального освітлення пасажирських місць; обігріву переднього бокового вікна водія та вікна передньої двері для запобігання запотіванню; бокових дзеркал заднього огляду з електрорегулюванням положення.
Таким чином, встановлені замовником вищезазначені обмеження є дискримінаційними вимогами, що дозволяють брати участь у закупівлі обмеженому колу виробників.
Отже, вимоги замовника обмежують наші можливості брати участь у закупівлі та є дискримінаційними по відношенню до виробників умови яких відповідають встановленим замовником. Встановлені замовником вищезазначені умови є його особистою вимогою, що не передбачені чинним законодавством, та встановлення яких в тендерній документації обмежує можливість участі в закупівлі постачальників, що можуть запропонувати якісні автобуси, розроблені відповідно до новітніх технологій та із значно нижчою ціною. За цих умов замовником порушуються основні принципи закупівель, зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Крім того, Антимонопольним комітетом України було проведено дослідження ринку шкільних автобусів та 01.06.2021 на офіційному сайті було розміщено рекомендації дотримуватися національних стандартів під час їх закупівель ( https://amcu.gov.ua/news/1 ). Комітет з’ясував, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги». З огляду на цю позицію було задоволено скаргу у закупівлі UA-2021-04-06-001364-с.
В той же час, замовник сам зазначає у Додатку 1 до тендерної документації (ВИМОГИ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) що шкільний автобус, який є предметом закупівлі має відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів».
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до зазначеного ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (далі – автобуси), призначені для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів. ДСТУ 7013:2009 встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус. У інформації оприлюдненій Антимонопольним комітетом України зазначено, що «замовники встановлювали у технічних специфікаціях до предмета закупівлі додаткові вимоги, не передбачені цим документом. Приміром, серед таких параметрів були «Висота», «Об’єм двигуна», «Тип дверей», «Тип кузова», «Кількість кнопок для вмикання звукової сигналізації» автобуса тощо. Зауважимо, що саме ці параметри відрізняли з-поміж інших певні марки шкільних автобусів, що реалізувались на території України. Таким чином окремим виробникам шкільних автобусів надавалися конкурентні переваги.
Технічні вимоги яким повинен відповідати шкільний автобус встановлено ДСТУ 7013:2009. Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затверджено наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521 "Про затвердження Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядку ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за № 1586/21898 (зі змінами).
Зазначені нормативні документи не містять жодних обмежень вимог, які зазначає замовник в тендерній документації, в частині, що нами оскаржується. ДСТУ 7013:2009 визначає всі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності.
Отже, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу. Таким чином, вимоги тендерної документації, встановлені особисто замовником не у відповідності до вимог законодавства у цій сфері, не дозволяють ПРАТ «Житомир-АВТО» запропонувати шкільний автобус, що повністю відповідає законодавчим вимогам.
4. Враховуючи зазначене, у відповідності до вимог ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині таких вимог щодо системи безпеки автобусу, як ASR (Система запобігання ковзанню), EBS (Електронний контроль системи гальм), AEBS (Удосконалена система екстреного гальмування), ESP (Електрона система стабілізації), LDWS (Система попередження про виїзд зі смуги), системи автоматичного пожежогасіння моторного відділення в автобусі; також внести зміни щодо інших вимог, а саме: щодо наявності в автобусі двох мікрофонів та гучномовця для інформування школярів; кондиціонеру салону з індивідуальним обдувом пасажирських місць; індивідуального освітлення пасажирських місць; обігріву переднього бокового вікна водія та вікна передньої двері для запобігання запотіванню; бокових дзеркал заднього огляду з електрорегулюванням положення.
В доповнення всього вищезазначеного, просимо звернути увагу, що у справі № 640/9921/19, що розглядалась у тому числі Верховним судом України, за позовом на рішення Антимонопольного комітету України (номер у системі закупівель UA-2019-04-05-000260-а.с2) стосовно дискримінаційних вимог аналогічним тим, що ми оскаржуємо, судом було визнано, що не вбачається наявності обґрунтованих у замовника підстав для визначення у тендерній документації таких характеристик товару. При цьому, суд постановив, що відсутня будь-яка правова норма, у відповідності до якої, наявність двох учасників які відповідають критеріям тендерної документації, автоматично вказує на відсутність дискримінації інших виробників, які виробляють таку ж саму продукцію.
Також просимо звернути увагу, що Постійно діюча адміністративна Колегія АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скарги по аналогічним закупівлям UA-2022-06-24-001097-a (рішення № 5104-р/пк-пз від 14.07.2022 року), UA-2023-05-08-002584-a.a1 (рішення № 7000-р/пк-пз від 22.05.2023), UA-2023-04-13-001063-a.c1 (рішення № 5506 -р/пк-пз від 26.04.2023р.), UA-2022-09-27-009177-a.a1 (рішення № 6313-р/пк-пз від 18.10.2022р.), зобов’язала замовників внести зміни до тендерної документації щодо порушень, викладених у скарзі. Особисті вимоги замовника до параметрів шкільного автобусу ні в якому разі не повинні суперечити чинному законодавству України, а відповідати йому.
5. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником у тендерній документації, з метою відновлення порушених прав та законних інтересів ПРАТ «Житомир-АВТО» та дотримання норм Закону України «Про публічні закупівлі» - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі учасників, а також керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника – Терешківський ліцей Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області – внести зміни до тендерної документації з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги.
Додатки:
1. Тендерна документація на закупівлю автобуса, що розміщена в електронній системі закупівель, з вільним доступом;
2. ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів»;
3. Сертифікат КТЗ;
4. Технічні умови ТУ У 29.1-25480917-247:2018, затверджені ПРАТ «ЗАЗ»
Генеральний директор Олег Деркач
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 08 листопада 2023 14:52
рішення від 08.11.2023 № 17867.pdf
Дата публікації: 08 листопада 2023 14:52
Інформація про резолютивну частину рішення від 15.11.2023 № 18370.pdf
Дата публікації: 16 листопада 2023 14:47
рішення від 15.11.2023 № 18370.pdf
Дата публікації: 20 листопада 2023 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушення: На підставі рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18514-р/пк-пз від 17.11.2023 та №18370-р/пк-пз від 15.11.2023, Замовником внесенні зміни до тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю по предмету Шкільний автобус, згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб UA-P-2023-11-02-002936-a.
Номер скарги: UA-2023-11-02-007996-a.a2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ТД "ЕТАЛОН АВТО"", Код ЄДРПОУ:34248190
Дата подання: 06 листопада 2023 15:36
Дата подання: 06 листопада 2023 15:36
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 08 листопада 2023 15:27
Рішення від 08.11.2023 № 17907.pdf
Дата публікації: 08 листопада 2023 15:27
Інформація про резолютивну частину рішення від 17.11.2023 № 18514.pdf
Дата публікації: 20 листопада 2023 17:33
Рішення від 17.11.2023 № 18514.pdf
Дата публікації: 21 листопада 2023 17:50
Коментар замовника щодо усунення порушення: На підставі рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18514-р/пк-пз від 17.11.2023 та №18370-р/пк-пз від 15.11.2023, Замовником внесенні зміни до тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю по предмету Шкільний автобус, згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб UA-P-2023-11-02-002936-a.
Номер скарги: UA-2023-11-02-007996-a.c3
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ПРАТ "ЖИТОМИР-АВТО", Код ЄДРПОУ:03112857
Дата подання: 08 грудня 2023 15:25
Дата подання: 08 грудня 2023 15:25
Скарга по дискваліфікації пропозиції
СКАРГА
ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтвердити
Приватне акціонерне товариство «Житомир-АВТО» (далі – ПРАТ «Житомир-АВТО» або учасник) є офіційним Дилером товариства з обмеженою відповідальністю «Юніверсал Моторз Груп» (далі – ТОВ «Юніверсал Моторз Груп»), який є офіційним Дистриб'ютором автобусів виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод».
ПРАТ «Житомир-АВТО» прийняло участь у тендері, оголошеному Терешківським ліцеєм Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі – Замовник) на закупівлю Шкільного автобусу (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб), ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-02-007996-a.
ПРАТ «Житомир-Авто» запропонувало до продажу Замовнику шкільний автобус виробництва ПРАТ «ЗАЗ» версії А08В2В-102 вартістю 3 150 000 грн з ПДВ.
Протоколом № 66 від 04 грудня 2023р. Замовник відхилив нашу тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 постанови Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178.
Підставою для відхилення, на думку Замовника, була невідповідність пропозиції вимогам тендерної документації, а саме:
«Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «ВИМОГИ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» Учасник надає порівняльну таблицю свого запропонованого товару та товару, що вимагає Замовник. ПРАТ «ЖИТОМИР-АВТО» в цій таблиці вказує наявність системи автоматичної пожежогасіння моторного відділення. Але у Детальних технічних характеристиках транспортного засобу та у Сертифікату типу колісного транспортного засобу, які надав Учасник, нічого не вказано про наявну систему автоматичного пожежогасіння моторного відділення. Також ПРАТ «ЖИТОМИР –АВТО» подавав скаргу до комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель антимонопольного комітету України 6 листопада 2023р, де зазначав, що вимоги Замовника щодо системи автоматичного пожежогасіння моторного відділення є дискримінаційними. Натомість зазначив тільки про наявність двох вогнегасників, що відповідно не є еквівалентом системи автоматичного пожежогасіння моторного відділення.»
Вважаємо відхилення нашої тендерної пропозиції Замовником з зазначених підстав неправомірним, зважаючи на наступні доводи.
2. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Відповідно до вимог Додатку № 1 Тендерної документації (ВИМОГИ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) – арк. 25 з протоколами про внесення змін до тендерної документації № 57 та № 58 від 22.11.2023р. - учасник повинен запропонувати шкільний автобус з наступними характеристиками:
Вимоги щодо системи безпеки:
Автобус має бути обладнаний зокрема: системою автоматичного пожежогасіння моторного відділення.
ПРАТ «Житомир-Авто» повідомляє, що запропонований замовнику шкільний автобус виробництва ПРАТ «ЗАЗ» версії А08В2В-102 обладнаний зазначеною системою. Так в розділі 4.7. Посібника з експлуатації Автобусів версії А8 виробництва ПРАТ «ЗАЗ» зазначено: «Для запобігання пожежі в моторному відсіку і відсіку, де знаходиться рідинний підігрівач, встановлені генератори вогнегасного аерозолю АГС-11/1. Генератор складається з корпусу, в якому розміщений аерозолеутворюючий заряд і вузол запуску. При підвищенні температури у відсіках, де встановлені генератори, до 160С спрацьовує вузол запуску генератора і відсік заповнюється вогнегасним аерозолем».
В той же час в Сертифікат типу колісного транспортного засобу вноситься інформація, яка регламентована ДСТУ 7013:2009. В свою чергу в цьому ДСТУ не зазначена наявність системи пожежогасіння моторного відсіку. В ньому вказуються лише загальні характеристики щодо безпеки.
Відносно Детальних технічних характеристик, про які зазначає Замовник в протоколі № 66 від 04.12.2023р., то доводимо до Вашого відома, що цей документ не був передбачений тендерною документацією Замовника, а був наданий нами з власної ініціативи для більш детального опису технічних характеристик.
Але в документах, поданих разом з пропозицією продажу автобусу був доданий файл «Технічні характеристики»,(Додаток 6) в якому чітко зазначена наявність системи автоматичного пожежогасіння моторного відсіку. Саме цей документ вимагався Замовником в Тендерній документації.
Таким чином, зазначений автобус повністю відповідає вимогам ДСТУ 7013:2009 та тендерним умовам.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник з підстав, наведених в Протоколі № 66 від 04.12.2023р. неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію, чим порушив вимоги ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Виходячи з викладеного, у відповідності до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі",
ПРОСИМО:
1. Прийняти нашу скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Терешківський ліцей Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Приватного акціонерного товариства "Житомир-Авто" , викладене в протоколі № 66 від 04.12.2023р. за процедурою закупівлі — Шкільний автобус (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб), ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-02-007996-a.
Додатки:
1. Тендерна документація на закупівлю автобуса, що розміщена в електронній системі закупівель, з вільним доступом в новій редакції зі змінами;
2. Протокол № 57 від 22.11.2023р.;
3. Протокол № 58 від 22.11.2023р.;
4. Протокол № 66 від 04.12.2023р.;
5. Витяг з Посібника з експлуатації Автобусів версії А8 виробництва ПРАТ «ЗАЗ»
6. Файл «Технічні характеристики»
Генеральний директор Олег Деркач
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 12 грудня 2023 16:55
рішення від 12.12.2023 № 19979.pdf
Дата публікації: 12 грудня 2023 16:55
Інформація про резолютивну частину рішення від 19.12.2023 № 20488.pdf
Дата публікації: 20 грудня 2023 13:03
рішення від 19.12.2023 № 20488.pdf
Дата публікації: 22 грудня 2023 16:11
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 листопада 2023 14:38
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПрАТ "ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА" |
3 000 000,00
UAH з ПДВ
|
3 000 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПРАТ "ЖИТОМИР-АВТО" |
3 150 000,00
UAH з ПДВ
|
3 150 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "АВТО-РЕГІОН" |
4 950 000,00
UAH з ПДВ
|
4 950 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПрАТ "ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА" #34539354 |
Відхилено |
3 000 000,00
UAH з ПДВ
|
29 листопада 2023 10:55
|
|
ПРАТ "ЖИТОМИР-АВТО" #03112857 |
Відхилено |
3 150 000,00
UAH з ПДВ
|
04 грудня 2023 15:57
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 02 грудня 2023 17:01
Обґрунтування аномально низької ціни
до 01 грудня 2023 00:00
|
ТОВ "АВТО-РЕГІОН" #32982101 |
Переможець |
4 950 000,00
UAH з ПДВ
|
06 грудня 2023 14:53
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
27 грудня 2023 15:21
|
Електронний підпис | укладений |
25 грудня 2023 09:21
|
договір 2312.25.pdf | укладений |
25 грудня 2023 09:18
|