Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС" |
Код ЄДРПОУ: | 34811465 |
Місцезнаходження: | 50086, Україна , Дніпропетровська обл., Кривий Ріг, вул. Дніпровське шосе, буд.22 |
Контактна особа: |
Шокотько Тетяна 380564093978 tender-kr@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 08 лютого 2023 14:06 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 17 лютого 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 17 лютого 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 20 лютого 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 28 лютого 2023 16:25 |
Очікувана вартість: | 125 000 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 625 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Тендерна пропозиція учасника обов’язково супроводжується документом, що підтверджує надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у виді банківської гарантії в електронному форматі. Забезпечення тендерної пропозиції повинні відповідати формі, затвердженій Наказом Міністерства розвитку, економіки, торгівлі та сільського господарства від 14.12.2020 року №2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» з урахуванням вимог цієї документації та Особливостей. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 3750000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата подання заявки | Покупець передбачає попередню оплату. Попередня оплата здійснюється у розмірі 30 відсотків від суми зареєстрованих бюджетних зобов’язань за цим Договором на строк не більш 3 (трьох) місяців з моменту здійснення передоплати, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019р. № 1070 «Деякі питання про здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти»(зі змінами) та з урахуванням вимог Постанови КМУ від 22.07.2020 року №641. Попередня оплата здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів після надходження відповідних коштів на реєстраційний рахунок Замовника в Державній казначейській службі. Попередня оплата здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів постачальникам товарів (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку. | Аванс | 10 | Банківські | 30 |
Поставка товару | Розрахунки проводяться Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника в термін до 20 банківських днів з дати здійснення поставки Товару, відповідно до видаткової накладної, за умови надходження коштів з міського бюджету на рахунок Покупця. | Пiсляоплата | 20 | Банківські | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 лютого 2023 14:52 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
14 лютого 2023 14:52 |
Перелік змін від 14.02.2023.pdf | |
14 лютого 2023 14:52 |
ТД_низькопідлогові автобуси_зі змінами.doc | |
14 лютого 2023 14:52 |
ТД_низькопідлогові автобуси_зі змінами.pdf | |
08 лютого 2023 14:06 |
Заявка.pdf | |
08 лютого 2023 14:06 |
Обгрунтування.pdf | |
08 лютого 2023 14:06 |
Оголошення.pdf |
14 лютого 2023 14:52 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
14 лютого 2023 14:52 |
Перелік змін від 14.02.2023.pdf
|
|||
14 лютого 2023 14:52 |
ТД_низькопідлогові автобуси_зі змінами.doc
|
|||
14 лютого 2023 14:52 |
ТД_низькопідлогові автобуси_зі змінами.pdf
|
|||
08 лютого 2023 14:06 |
Заявка.pdf
|
|||
08 лютого 2023 14:06 |
Обгрунтування.pdf
|
|||
08 лютого 2023 14:06 |
Оголошення.pdf
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Ми маємо намір стати учасником закупівлі 10 низькопідлогових автобусів очікуваною вартістю 125 000 000,00 грн., що оголошений КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС" (далі – Замовник), ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-08-009823-a, з пропозицією закупівлі низькопідлогових автобусів марки ЕТАЛОН А12221 виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод».
Проте, тендерною документацією закупівлі передбачені вимоги, які суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та зокрема обмежують нашу участь у тендері.
Щодо дискримінаційних технічних вимог ТД.
Відповідно до Додатку № 3 , що визначає технічні вимоги до предмету закупівлі дискримінаційними по відношенню до автобусів марки ЕТАЛОН А12221 виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод», які ми маємо намір запропонувати на тендер, є (нумерація згідно таблиці Додатку № 3ТД):
№
з/п Характеристики Параметри
(вимоги Замовника) Параметри
автобусу марки ЕТАЛОН А12221
3 Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2500 2550
4 Висота автобуса, мм, враховуючи кондиціонер, не більше 3150 3250
13 Передня вісь пневматична, незалежна пневматична, залежна
17 Рульова колонка Травмобезпечна, розташована з лівої сторони автобуса, повинна мати можливість регулювання разом з панелью приладів Травмобезпечна, розташована з лівої сторони автобуса, має можливість регулювання окремо від панелі приладів.
20 Максимальний крутний момент, Нм, не менше 1200 1000
26 Ємність паливного баку, л, не менше 200 160
38 Бокові панелі кузова, двері салону та облицювання. виконані з алюмінію. Передні та задні панелі, передні та задні бампери, кришка відсіку двигуна виконані зі склопластику виконані з оцинкованого металу. Передні та задні панелі, передні та задні бампери, кришка відсіку двигуна виконані зі склопластику
40 Підлога Підлога зроблена з високоякісної фанери товщиною не менше 15 мм, покрита протиковзким та вогнезахисним покриттям.
Нижня частина фанери покрита агентом на основі бітуму. Сервісні люки в підлозі добре ізольовані та герметичні, знаходяться всередині автобуса виконані з алюмінію. Підлога зроблена з високоякісної фанери товщиною не менше 15 мм, покрита протиковзким та вогнезахисним покриттям.
Нижня частина фанери покрита агентом на основі бітуму. Сервісні люки в підлозі добре ізольовані та герметичні, знаходяться всередині автобуса виконані з алюмінію та високоякісної фанери
49 Дзеркала заднього огляду 2 зовнішніх з підігрівом та електрорегулюванням та одне в кабіні 2 зовнішніх з підігрівом без електрорегулювання та одне в кабіні
51 Автобус повинний обладнуватись транспортними електронними інформаційними системами маршрутні покажчики (в кількості не менш 3-х од.: передній - маршрутний покажчик номера маршруту і назв кінцевих зупинок маршруту, - індикатор номеру маршруту - ззаду автобуса, - боковий маршрутний покажчик - номер маршруту , назв кінцевих і проміжних зупинок ( вулиць ) маршруту, на правій стороні автобусу) на світлодіодах, із звуковим та візуальним інформуванням пасажирів з двома, не менше 17' РК моніторами в салоні.
маршрутні покажчики (в кількості не менш 3-х од.: передній - маршрутний покажчик номера маршруту і назв кінцевих зупинок маршруту, - індикатор номеру маршруту - ззаду автобуса, - боковий маршрутний покажчик - номер маршруту , назв кінцевих і проміжних зупинок ( вулиць ) маршруту, на правій стороні автобусу) на світлодіодах, із звуковим та візуальним інформуванням пасажирів з одним таблом (бігуча строка у салоні)
52 Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням.
Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника.
Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн».
В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати підтвердження від третьої особищодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.
Замовник не може вимагати від учасника надання підтвердження від третьої особи як обов’язкову умову участі в тендері, особливо якщо ця третя особа є комунальним підприємством м. Кривого Рогу, що має того ж засновника, що і сам Замовник, тобто мають єдиний центр управління. Це надає можливість такій третій особі неправомірно впливати на результати тендеру.
57 Вентиляція кабіни повинна здійснюватися Через кватирку, через фронтальний опалювач Через кватирку, через фронтальний опалювач та кондиціонер кабіни водія
59 Автобус повинний обладнуватись незалежними для кабіни і салону системами опалення в салоні - не менше як 3 опалювачі, що мають 2 режими роботи вентиляторів та конвектор в салоні 4 що мають 2 режими роботи вентиляторів.
Конвектору нема
Також в розділі ІІІ Додатку № 3 Тендерної документації від учасника надання у складі тендерної пропозиції чинного на дату кінцевого строку подання пропозицій сертифікату ISO 14001:2015, виданого на ім’я виробника. Наше Товариство не має відповідного документу та не має змоги його отримати до кінця строку подачі тендерних пропозицій. Тому дана вимога також є дискримінаційною по відношенню до нас як до потенційного учасника закупівлі.
Вимоги додатку № 3 мають бути змінені Замовником таким чином, щоб технічні вимоги до предмета закупівлі, описані вище, дозволяли взяти участь в тендері нам з пропозицією автобусів марки ЕТАЛОН А12221.
Щодо дискримінаційних кваліфікаційних вимог ТД
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації визначено:
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)* На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, із зазначенням в ній не менше одного такого договору. Для підтвердження інформації, наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання. Аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі/продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.
В даній умові ТД чітко встановлено, що аналогічним вважається лише договір поставки/купівлі/продажу того товару, що є предметом даної закупівлі. Відповідно до п.4.1. тендерної документації таким предметом закупівлі є
4.1 назва предмета закупівлі код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси)
Таким чином для відповідності цьому кваліфікаційному критерії треба надати договір поставки чи купівлі-продажу саме низькопідлогових автобусів.
Наше Товариство не укладало договорів поставки/купівлі-продажу саме низькопідлогових автобусів, проте укладало і виконувало багато договорів поставки/купівлі-продажу інших автобусів марки ЕТАЛОН виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод», зокрема шкільних, приміських та міських автобусів.
Слід зазначити, що досвід поставки міських, приміських чи шкільних автобусів нічим не відрізняється від досвіду поставки низькопідлогових автобусів, всі процеси однакові.
Тому немає жодної обґрунтованої необхідності вимагати досвіду поставок автобусів саме низькопідлогових з наданням в якості підтвердження договору поставки саме низькопідлогових автобусів. В той же час така вимога обмежує коло учасників та дискримінує наше Товариство не надаючи можливості взяти участь у тендері.
Відновленням порушення наших прав є викладення цієї умови ТД в наступній редакції:
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)* На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, із зазначенням в ній не менше одного такого договору. Для підтвердження інформації, наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання. Аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі/продажу автобусів, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.
Фактично всі вимоги тендерної документації прописані лише під продукцію одного виробника - GULERYUZ COBRA GD 272 LF, а це значить, що закупівля порушує принципи публічних закупівель.
Відповідно до вимог п.3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Частиною 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 того ж Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України дискримінацією суб`єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається:…встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб`єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об`єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб`єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб`єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб`єктів господарювання або груп підприємців.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за їх певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно із частиною першою статті 4 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дія цього Закону поширюється на відносини між юридичними особами публічного та приватного права, місцезнаходження яких зареєстровано на території України, а також фізичними особами, які перебувають на території України.
Бюджетні кошти, зібрані за рахунок платників податків, Замовник як комунальне підприємство, засновник якого є орган місцевого самоврядування, має витрачати розумно та обґрунтовано, а не користуватися власними забаганками. Замовник має право визначати технічні характеристики предмету закупівлі самостійно, але це не означає, що Замовник може ставити будь-які умови, адже умови тендерної документації повинні бути насамперед обґрунтованими і необхідними, оскільки вони впливають на ціну, що витратить місцева громада, тобто платники податків. Саме для здійснення контролю за витрачанням бюджетних коштів і створена відкрита та прозора система публічних закупівель.
Оскільки відповідно до умов тендерної документації заздалегідь визначено, що переможцем тендеру може стати лише учасник з пропозицією автобуса GULERYUZ COBRA GD 272 LF, це означає, що закупівлі будуть допущені лише учасники з вказаною продукцією, конкуренція - обмежена, а результати торгів – умисно спотвореними, що є складовими частинами ознак корупції на торгах.
Окрім вимог, що стосуються процедури закупівлі хочемо звернути увагу Замовника на наступне.
Бюджет закупівлі складає 125 000 000,00 гривень з ПДВ, відповідно вартість одного автобуса складає 12 500 000,00 гривень з ПДВ, що при поточному курсі Долара США по відношенню до української гривні складає еквівалент 341 900,00 Дол. США.
Нами на веб-порталі «PROZZORO» за період 2018-2022 років здійснено аналіз закупівель низькопідлогових автобусів великого класу та встановлено, що середня вартість поставлених автобусів не перевищувала суму, що еквівалентна 240 000,00 Дол. США за 1 одиницю.
Додатково звертаємо Вашу увагу, що як було викладено вище в сукупності всім вимогам оголошення закупівлі відповідає лише турецький автобус GULERYUZ COBRA GD 272 LF. Це додатково підтверджується тим, що такі автобуси закуповувалися в 2018 році КП "Електроавтотранс" Івано-Франківської міської ради і технічні вимоги до предмета закупівлі були аналогічні до ваших вимог. За результатами цієї закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-15-000862-c) КП "Електроавтотранс" Івано-Франківської міської ради придбало 12 автобусів GULERYUZ COBRA GD 272 LF по ціні за 1 одиницю, що еквівалентна 236 200,00 Дол. США. Різниця в ціні за 1 одиницю складає більше 100 000 дол. США!
Отже, в довоєнний період автобуси в Україні закуповувалися по нижчій вартості ніж плануються до закупівлі КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС" під час війни, коли зусилля всієї держави сконцентровані на фінансуванні Збройних Сил України, задля нашої перемоги.
ТОВ «ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АВТОЗАВОД» може Вам запропонувати аналогічні низькопідлого
Відповідь:
Доброго дня. Ваша вимога була розглянута уповноваженою особою. За результатами розгляду уповноваженої особи повідомляємо наступне:
«Щодо дискримінаційних вимог ТД»
1.Щодо технічних характеристик, то Замовником були встановлені вимоги щодо предмета закупівлі виходячи з його потреб, дискримінаційною вимогою вважаються вимоги, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Проте, Замовник, ніяким чином не обмежує конкуренцію та не ставить учасників в нерівні умови, оскільки, ринок виробників містить достатньо пропозицій, які відповідають вимогам, які встановлено тендерною документацією. Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації.
Варто зазначити, що низка показників технічних характеристик, що описані у Вашій вимозі містять гірші характеристики, ніж передбачені вимогами Додатку №3 до тендерної документації. Внесення змін до Додатку №3 до тендерної документації із вказівкою на показники, викладені у вашій вимозі призвело б до погіршення характеристик предмета закупівлі вцілому.
Додаток №3 до тендерної документації містить виключний перелік показників та їх значень, що повністю описують технічні характеристики предмета закупівлі низькопідлогових автобусів, які б задовольнили потребу міста у пасажирських перевезеннях на достатньому рівні, зокрема для категорій осіб, які цього потребують.
Принагідно повідомляємо, що Замовником вивчається можливість внесення змін до тендерної документації, зокрема до Додатку №3, які б зумовили розширення кола потенційних учасників даної закупівлі.
2.Щодо підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.
Дана вимога тендерної документації була включена до неї оскільки Замовник повинен мати впевненість, що запропонований товар є сумісним та відповідає автоматизованій системі обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті.
Кожен учасник, який постачає даний товар, що є предметом закупівлі може звернутися до відповідного органу та отримати таке підтвердження, відповідно до цього така умова не може бути дискримінаційною. Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації.
3. Щодо надання сертифікату ISO 14001:2015.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з тим, Замовник вважає за необхідне включити таку вимогу як наявність системи екологічного менеджменту виробника, яка відповідає вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015, шляхом надання у складі тендерної пропозиції чинного на дату кінцевого строку подання пропозицій сертифікату ISO 14001:2015, виданого на імʼя виробника.
Вивчивши практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником встановлено, що вимоги щодо надання у складі тендерних пропозиції сертифікатів ISO, зокрема сертифікату ISO 14001:2015 не створює дискримінаційних умов, перешкод для суб’єктів господарювання, оскільки якщо діяльність такого суб’єкта господарювання здійснюється відповідно до норм чинного законодавства, отримання такого документу не спричинить перешкод для його отримання.
Враховуючи зазначене вище, Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації, зокрема у цій частині.
4.Щодо аналогічного договору. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Таким чином, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії у відповідності до загальних норм Закону з огляду на предмет закупівлі.
Оскільки, предметом закупівлі є саме низькопідлогові автобуси «код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси)», то Замовник вбачає за необхідність включити таку вимогу як наявність аналогічного договору, що є предметом закупівлі. Для Замовника важливо встановити наявність досвіду поставки саме низькопідлогових автобусів, оскільки цей товар є досить специфічним. Наявність такого досвіду в Учасника запевнить Замовника у можливості поставки саме такого специфічного товару, якщо Учасник уже мав відповідний досвід поставки, його документального (митного у разі потреби) супроводження, передачі товару та інших необхідних супровідних документів.
5. Щодо очікуваної вартості. При визначені очікуваної вартості, Замовник керувався принципами, які закріплені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме статтею 5, один із яких – принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Замовник вважає не доцільним порівнювати очікувану вартість минулих закупівель, тим більше закупівель що проводилися у 2018 році, оскільки, є багато факторів, які впливають на формування ціни, один із яких – курсова різниця.
Також, Замовником було проведено аналіз ринку щодо цін на товар, що є предметом закупівлі, були зроблені запити ціни у різних постачальників та попередні ринкові консультації.
У ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимагаємо з метою усунення порушень принципів закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» внести зміни в такі пункти тендерної документації:
У пункті 3 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано: «Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2500» , пропонуємо викласти в такій редакції: ««Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2550». Максимально допустима ширина транспортних засобів становить 2550 мм згідно REGULATION (EU) No 1230/2012 of 12 December 2012 «Щодо вимог до затвердження типу мас і габаритів автотранспортних засобів та їх трейлерів» . Штучне її зменшення на 50 мм (5 см) суттєво обмежує конкуренцію в даній закупівлі.
У пункті 11 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано: «Висота підлоги на входах над рівнем дороги, мм, не вище 360», пропонуємо викласти в такій редакції: «Висота підлоги на входах над рівнем дороги, мм, не вище 340». Дана вимога суперечить відповідній нормі ДСТУ UN/ECE R107. Автобус з висотою підлоги на входах над рівнем дороги більше 340 мм не може бути сертифікований в Україні.
У пункті 52 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано: «Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду -Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням. Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника. Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн». В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.», пропонуємо викласти в такій редакції: «Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду -Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням. Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника. Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн». В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист, що Учасником буде узгоджено з організатором системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування запропонованого обладнання і програмного забезпечення в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.».
Система оплати проїзду є додатковою опцією для автобусів і в кожному місті реалізована на базі різних технічних рішень. Це питання вимагає часу на узгодження. Вирішити його за період з дати оголошення тендеру до дати подання пропозицій неможливо. Вимога про надання підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) написана для учасника який заздалегідь погодив цю систему до оголошення даної закупівлі. Ця вимога є демонстрацією замовником анти конкурентних дій. Оскільки процедура відкритих торгів з особливостями допускає участь одного учасника, то ця вимога свідчить, що закупівля організована для одного конкретного учасника, який знав про цю вимогу заздалегідь.
Відповідь:
1.Щодо технічних характеристик, то Замовником були встановлені вимоги щодо предмета закупівлі виходячи з його потреб, дискримінаційною вимогою вважаються вимоги, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Проте, Замовник, ніяким чином не обмежує конкуренцію та не ставить учасників в нерівні умови, оскільки, ринок виробників містить достатньо пропозицій, які відповідають вимогам, які встановлено тендерною документацією.
Принагідно повідомляємо, що Замовником вивчається можливість внесення змін до тендерної документації, зокрема до Додатку №3, які б зумовили розширення кола потенційних учасників даної закупівлі.
2.Щодо підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.
Дана вимога тендерної документації була включена до неї оскільки Замовник повинен мати впевненість, що запропонований товар є сумісним та відповідає автоматизованій системі обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті.
Кожен учасник, який постачає даний товар, що є предметом закупівлі може звернутися до відповідного органу та отримати таке підтвердження, відповідно до цього така умова не може бути дискримінаційною. Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації у цій частині.
Скарги до процедури
Дата подання: 12 лютого 2023 20:38
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-03-20-000030 ● cf121e5a1f5348faaa6a755aa06047ca
- Статус: порушення не виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 20 березня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 20 березня 2023 17:06 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.03.2023 № 78
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
44 UA-2023-02-08-009823-a 08.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-03-23 10:38:48
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі низькопідлогових автобусів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-08-009823-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та розрахунків з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-03-28 14:43:28
Пояснення на запит в межах здійснення моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-02-08-009823-a
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наказу Західного Офісу Держаудитслужби України від 20.03.2023 № 78 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Комунальне підприємство «Міський тролейбус» в рамках моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-02-08-009823-a) надає наступні пояснення (інфомацію, документи) на запитання щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розрахунків його очікуваної вартості
На Ваш запит стосовно надання інформації та розрахунків з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розрахунку очікуваної вартості на закупівлю товару: код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси) (UA-2023-02-08-009823-a) повідомляємо наступне:
Пасажирські перевезення в місті - це комплекс міських маршрутів, в які входить перевезення пасажирів автобусами, тролейбусами та трамваями за встановленими міськими маршрутами. Робота громадського транспорту загального користування у місті, в тому числі і міського комунального транспорту, організована та виконується відповідно до рішень виконкому міської ради. Придбання автобусів міського типу великої місткості та забезпечення їх роботи на міських маршрутах покращить якість послуг комунальним транспортом і надасть можливість місту швидко та оперативно реагувати на ситуацію у місті та створить резерв автобусів великої пасажиромісткості для забезпечення заходів з евакуації населення у безпечні місця.
Під час визначення очікуваної вартості на закупівлю 10 од. низькопідлогових автобусів, відповідно до рекомендацій «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товару», затвердженої наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 було використано:
1) загальнодоступну інформацію щодо цін на аналогічні товари — тобто на автобуси міського типу, довжиною 12м, яка є в наявності в електронній системі закупівель "Prozorro" , а саме:
- інформація про укладання договору на придбання автобуса OGHAB-SCANIA 4212 MARAL (код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб”) , 2019 рік випуску, вартістю 12 975 000,00 грн, яке здійснено за результатами проведеної тендерної процедури - UA-2022-12-20-012336-а (копія договору № 19/12-22А від 19.12.2022, укладеного між Покупцем — Київська міська школа вищої спортивної майстерності та Постачальником — ТОВ «Авто-регіон» додається),
- інформація про укладання договору на придбання автобуса пасажирського VOLVO 9700 (код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб”) 2020 рік випуску, вартістю 13 980 000,00 грн, яке здійснено за результатами проведеної тендерної процедури — UA-2022-11-03-013586-а (копія договору № 29/11-22АП від 29.11.2022, укладеного між Покупцем — Київська міська школа вищої спортивної майстерності та Постачальником — ТОВ «АКД ГМБХ Україна» додається),
2) аналіз отриманих комерційних пропозицій щодо вартості низькопідлогових автобусів міського типу, а саме:
- комерційна пропозиція на поставку автобуса міського типу AUTOSAN (Польша), модель SANCITY 12LF, вартістю 310 000 EUR без ПДВ ( копія додається)
Розрахункова вартість, з урахуванням ПДВ та даних НБУ щодо курсу валют станом на дату подачі оголошення (1 EUR = 39,34 грн), становить: 310 000 * 1,2 * 39,34 = 14 634 480 грн
- комерційна пропозиція на поставку автобуса міського типу SOR Libchavy spol (Чеська республіка) модель — SOR NB 12, вартістю 285 000 EUR без ПДВ ( копія додається)
Розрахункова вартість, з урахуванням ПДВ та даних НБУ щодо курсу валют станом на дату подачі оголошення (1 EUR = 39,34 грн), становить: 285 000 * 1,2 * 39,34 = 13 454 280 грн
- комерційна пропозиція на поставку автобуса міського типу Guleryuz (Туреччина) модель — ECOLINE 12, вартістю 12 500 000,00 грн з ПДВ ( копія додається)
На підставі вище зазначених даних, Замовником було визначено очікувану вартість на закупівлю 10 од. автобусів з урахуванням наявної інформації про найнижчу вартість а саме: 12 500 000,00 грн * 10 од = 125 000 000,00 грн
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі Замовником були визначені з урахуванням чинних вимог “Правил ЕЄК ООН № 107. Единообразные предписания, касающиеся официального утверждения транспортных средств категории М 2 или М 3 в отношении их общей конструкции” та з зазначенням обладнання, вузлів, пристроїв, матеріалів, тощо, які застосовуються у сучасних моделях автобусів міського типу.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 12 квітня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 18 квітня 2023 |
Порушення не виявлено
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 20 лютого 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕРНОТРЕЙД" |
99 711 100,00
UAH з ПДВ
|
99 711 100,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СУЧАСНІ ВАНТАЖІВКИ" |
108 900 000,00
UAH з ПДВ
|
108 900 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Торговий Дім "ЛІТАН" |
119 700 000,00
UAH з ПДВ
|
119 700 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕРНОТРЕЙД" #32745802 |
Відхилено |
99 711 100,00
UAH з ПДВ
|
03 березня 2023 14:59
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СУЧАСНІ ВАНТАЖІВКИ" #36085246 |
Переможець |
108 900 000,00
UAH з ПДВ
|
08 березня 2023 13:34
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 серпня 2023 11:36
|
Калькуляція собівартості продукції.pdf | укладений |
17 серпня 2023 11:36
|
Калькуляція собівартості продукції.pdf | укладений |
17 серпня 2023 11:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 березня 2023 15:47
|
дод уг №1 до дог №93КП.pdf | зміни до договору |
27 березня 2023 15:47
|
Електронний підпис | укладений |
20 березня 2023 15:13
|
№93КП ТОВ Сучасні вантажівки.pdf | укладений |
20 березня 2023 15:13
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 24 березня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 27 березня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 1. Внести зміни до розділу “15. Місцезнаходження та банківські реквізити сторін” та реквізити Постачальника викласти в наступній редакції: "ПОСТАЧАЛЬНИК Товариство з обмеженою відповідальністю «Сучасні вантажівки» Код ЄДРПОУ 36085246 Юридична адреса: 01133, м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 14/1, кім. 513 Поштова адреса: 03134, м. Київ, вул. Пшенична, 9 - IBAN UA883006140000026006500293966 ПАТ "Креді Агріколь Банк", м. Київ МФО: 300614 - IBAN UA458201720355379011700703049 Державна казначейська служба України, м. Київ МФО: 820172 avto@avtek.ua (044) 496-00-00" |
Номер договору про закупівлю: | 93КП |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |