Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Акціонерне товариство "Укртрансгаз" |
Код ЄДРПОУ: | 30019801 |
Вебсайт: | http://utg.ua/ |
Місцезнаходження: | Україна , Київська обл., Київ, |
Контактна особа: |
Янушевська Людмила Володимирівна 0444612320 yanushevskaya-lv@utg.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 15 серпня 2024 14:44 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 вересня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 вересня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 вересня 2024 14:00 |
Початок аукціону: | 10 вересня 2024 12:06 |
Початок аукціону: | 10 вересня 2024 12:06 |
Очікувана вартість: | 321 724 088,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 217 240,88 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Банківська гарантія (оригінал електронної банківської гарантії, що оформлена в електронному вигляді з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг та електронний підпис). Тендерне забезпечення повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку VI до тендерної документації, зі строком дії не менше 120 днів з кінцевої дати подання тендерних пропозицій. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 1608600 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем торгів у виді банківської гарантії виконання зобов’язання у розмірі 5 % від загальної суми вартості договору. Забезпечення виконання договору про закупівлю повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку VII до тендерної документації. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Підписання договору | Відповідно до вимог підпункту 3.3.1. пункту 3.3. розділу 3 проєкту договору будівельного підряду, що наведений у Додатку IV до тендерної документації. | Аванс | 30 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | Замовник протягом 45 календарних днів, але не раніше ніж через 35 календарних днів з моменту прийняття актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), актів змонтованого устаткування (за наявності змонтованого устаткування) та/або довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3), перераховує на розрахунковий рахунок Підрядника суму вартості прийнятих Робіт (за виключенням утриманих сум пропорційно відсотку здійсненого авансового платежу та 10 (десяти) відсотків вартості прийнятих робіт). | Пiсляоплата | 45 | Календарні | 60 |
Виконання робіт | Остаточний розрахунок (повернення залишку коштів, утриманих із вартості прийнятих робіт відповідно до умов п.п.3.3.1 та/або п.п.3.3.2 Договору) проводиться Замовником протягом 45 календарних днів, але не раніше ніж через 35 календарних днів, з моменту виконання Сторонами умов п.4.16 цього Договору (з урахуванням п.4.14, та, за необхідності, п.п.4.12.3 Договору). | Пiсляоплата | 45 | Календарні | 10 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Згідно ст.27 Закону Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5% вартості договору про закупівлю. Згідно проекту Договору (Додаток ІV до тендерної документації) авансовий платіж складає 30% вартості договору, таким чином сума гарантії забезпечення виконання договору є неспівмірною до суми авансового платежу та у випадку невиконання, неналежного виконання Підрядником договору не компенсує Замовнику сплачений авансовий платіж. Тому Замовник має право вимагати від Підрядника надання безвідкличної банківської гарантії забезпечення повернення авансового платежу. Згідно п.3.3.1. проекту договору Підрядник має право не надавати Замовнику банківську гарантію забезпечення повернення авансового платежу. У такому разі Замовник не сплачує Підряднику авансовий платіж, а розрахунки за виконані роботи будуть проводитися виключно на умовах, викладених у пункті 3.3.2.
Разом з тим повідомляємо, що проект договору, викладений у тендерній документації, не суперечить нормам чинного законодавства України та є стандартною формою в системі Замовника, яка застосовується до всіх учасників при закупівлі робіт, що є предметом закупівлі в даній процедурі.
Скарги до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-10-25-000083 ● 8836e589553549bfba0eec9bb243af30
- Статус: порушення не виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 25 жовтня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 25 жовтня 2024 16:39 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.10.2024 №91-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23
Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України 23.10.2024 №003100-18/13263-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник
Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 25.10.2024 №91-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7.UA-2024-08-15-007433-a 15.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-11-06 17:49:17
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з реконструкції установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (будівельні роботи та поточний ремонт) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-15-007433-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи укладався договір з Консорціумом «А-Інжиніринг» за результатами проведеної закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-11-08 16:06:08
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 06.11.2024
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 06.11.2024, здійснений у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)» (номер ID оголошення на сайті Уповноваженого органу з питань закупівель
UA-2024-08-15-007433-a), надаємо наступну інформацію та документи за пунктами зазначеного запиту:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Правовий статус об’єктів АТ «Укртрансгаз» встановлено Законом України «Про критичну інфраструктуру» від 16.11.2021 №1882-IX (зі змінами), розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.05.2009 № 578-р «Про затвердження переліку особливо важливих об’єктів нафтогазової галузі» та включено до Переліку об’єктів, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 83. Інформація надається із врахуванням положень постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.03.2022 № 349
«Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури».
Щодо технічних та якісних характеристик повідомляємо наступне. Для об’єкта «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу» розроблена проектна документація (з урахуванням Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 16.05.2011 № 45), яка пройшла державну експертизу (експертний звіт додається у складі розрахунку очікуваної вартості), містить у своєму складі технічні параметри та вимоги щодо об’єкта, інформацію про якісні характеристики його складових, обсяги робіт тощо. Тендерна документація (у т.ч. технічні та якісні характеристики предмету закупівлі) складена на підставі затвердженої у встановленому порядку проектної документації по об’єкту із дотриманням вимог статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості). Тендерна документація містить вичерпну інформацію для формування учасниками їхніх пропозицій.
Щодо обґрунтування розміру витрат та розрахунку очікуваної вартості закупівлі повідомляємо наступне. Визначення очікуваної вартості закупівлі «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)» здійснено на підставі внутрішніх розпорядчих документів Товариства з питань закупівель та з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275.
Розраховані витрати щодо проведення процедури закупівлі передбачені планом потреб АТ «Укртрансгаз» та відображені у фінансовому плані АТ «Укртрансгаз».
Також повідомляємо, що розрахунок витрат, визначення технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості регламентуються внутрішніми розпорядчими документами Товариства, що в умовах дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» не можуть бути оприлюднені у публічних джерелах інформації.
2. Чи укладався договір з Консорціумом «А-Інжиніринг» за результатами проведеної закупівлі?
09 жовтня 2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з Консорціумом «А-ІНЖИНІРИНГ» (ЄДРПОУ 44172741), якого визначено переможцем процедури закупівлі «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)» за номером оголошення UA-2024-08-15-007433-a. Водночас, зважаючи на значний обсяг інформації, яку Замовник перевіряє в рамках узгодження з переможцем розрахунку Договірної ціни, Замовником у відповідності до пункту 49 Особливостей було продовжено строк для укладення договору про закупівлю до 60 днів. Враховуючи викладене повідомляємо, що договір з Консорціумом «А-Інжиніринг» за результатами проведеної закупівлі станом на момент надання відповіді на запит ще не укладено.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-11-08 16:44:24
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з реконструкції установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (будівельні роботи та поточний ремонт) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-15-007433-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Поясніть причину суперечностей у вимогах тендерної документації, а саме пункту 6 розділу І тендерної документації, в частині розрахунку ціни тендерної пропозиції із врахуванням податку на додану вартість (у випадках, що визначені законодавством) та вартості інших витрат необхідних для виконання договору, та пункту 1 розділу 5 тендерної документації щодо внесення учасником, незалежно від його форми оподаткування, в електронну систему закупівель, з метою забезпечення рівних умов щодо оцінки для всіх учасників, інформації про ціну його пропозиції без врахування ПДВ, а також підпункту 1.1. додатку ІІІ до тендерної документації щодо того, що розрахунок ціни тендерної пропозиції не повинен відрізнятись від ціни запропонованої учасником процедури закупівлі, зазначеної в електронній системі закупівель, із врахуванням того що в оприлюдненому річному плані очікувана вартість закупівлі відображена в сумі 386068905,60 грн, а в оголошенні про проведення відкритих торгів – 321724088,00 грн (без ПДВ)?
2. З яких підстав тендерна документація містить вимоги щодо звернення замовником до переможця торгів, у разі ненадання ним документу/ів, зазначеного/их у підпункті 1.1. Додатку №3 до тендерної документації, та/або необхідного/их додатка/ів до такого/их документу/ів або надання переможцем вищевказаного/их документу/ів та/або додатка/ів до нього/их, який/і містить/ять невідповідності, описки, арифметичні помилки, з вимогою про їх надання/виправлення, яка направляється/ються замовником на електронну адресу, зазначену переможцем в електронній системі закупівель, у період строку укладання договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-11-13 15:29:25
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 08.11.2024
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 08.11.2024, здійснений у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)» (номер оголошення UA-2024-08-15-007433-a), надаємо пояснення з питань зазначеного запиту:
1. Поясніть причину суперечностей у вимогах тендерної документації, а саме пункту 6 розділу І тендерної документації, в частині розрахунку ціни тендерної пропозиції із врахуванням податку на додану вартість (у випадках, що визначені законодавством) та вартості інших витрат необхідних для виконання договору, та пункту 1 розділу 5 тендерної документації щодо внесення учасником, незалежно від його форми оподаткування, в електронну систему закупівель, з метою забезпечення рівних умов щодо оцінки для всіх учасників, інформації про ціну його пропозиції без врахування ПДВ, а також підпункту 1.1. додатку ІІІ до тендерної документації щодо того, що розрахунок ціни тендерної пропозиції не повинен відрізнятись від ціни запропонованої учасником процедури закупівлі, зазначеної в електронній системі закупівель, із врахуванням того що в оприлюдненому річному плані очікувана вартість закупівлі відображена в сумі 386068905,60 грн, а в оголошенні про проведення відкритих торгів – 321724088,00 грн (без ПДВ)?.
Відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2024 рік UA-P-2024-07-09-004476-a, опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу 09.07.2024 передбачено закупівлю Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу очікуваною вартістю 386 068 905,60 гривень.
Замовником 15.08.2024 через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу, було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)» з очікуваною вартістю 321 724 088,00 гривень без ПДВ.
На виконання пункту 24 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), разом з оголошенням оприлюднено тендерну документацію на закупівлю «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)», яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи (протокол № 24/РО/145 від «15» серпня 2024 року) (далі – тендерна документація) із дотриманням усіх законодавчо встановлених вимог.
Відповідно до пункту 8 зведеної інформації про закупівлю тендерної документації встановлено, що очікувана вартість предмета закупівлі становить:
- 386 068 905,60 грн (з ПДВ);
- 321 724 088,00 грн (без ПДВ).
Звертаємо увагу на те, що згідно з пунктом 1 розділу V загальної інструкції учасникам процедури закупівлі тендерної документації встановлено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у цій тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). З метою забезпечення рівних умов щодо оцінки для всіх учасників, учасник, незалежно від його форми оподаткування, вносить в електронну систему закупівель, інформацію про ціну його пропозиції без врахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до діючого законодавства України.
Отже, з метою забезпечення рівних умов щодо оцінки для всіх потенційних учасників, вони незалежно від форми оподаткування, вносять в електронну систему закупівель, інформацію про свою цінову пропозицію без врахування ПДВ. Найбільш економічно вигідною визнається пропозиція за найнижчим вартісним показником. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, Замовник розглядає наступну (за вартісним показником) тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Наведені вище положення належним чином відображені в умовах тендерної документації, що повністю відповідає законодавчим нормам. Водночас, застосування практики проведення електронного аукціону без врахування ПДВ забезпечує дотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, встановлених у статті 5 Закону, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити, зокрема, перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
При цьому, у відповідності до абзацу четвертого частини другої статті 21 Закону, згідно якого в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються очікувана вартість предмета закупівлі, Замовником визначена очікувана вартість у сумі 321 724 088,00 грн (без ПДВ).
Згідно з пунктом 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Керуючись викладеним, Замовник самостійно визначає методику оцінки тендерних пропозицій та передбачає інформацію про врахування податку на додану вартість у тендерній документації.
Крім того, позиція щодо методики оцінки тендерних пропозицій встановлених в тендерній документації міститься в листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017.
Разом з цим, позиція Замовника із зазначеного питання підтверджується Постановою Верховного Суду від 13 березня 2019 року у справі № 915/105/18. При розгляді цієї справи Верховний Суд визначив правомірною позицію нарахування податку відповідно до чинного законодавства України під час укладання договору про закупівлю, оскільки в тендерній документації було зазначено щодо інформації про врахування податку на додану вартість таке: «Під час заповнення форм учасник зазначає ціну тендерної пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України».
Тому, оцінка тендерних пропозицій учасників проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону. Для реалізації можливості оцінки тендерної пропозиції без ПДВ відповідно до умов Інструкції по роботі «Відкриті торги», розміщеній в електронній системі закупівель, Замовнику не потрібно ставити «галочку» з ПДВ. Таким чином в системі реалізується функціонал порівняння з/без ПДВ.
2. З яких підстав тендерна документація містить вимоги щодо звернення замовником до переможця торгів, у разі ненадання ним документу/ів, зазначеного/их у підпункті 1.1. Додатку №3 до тендерної документації, та/або необхідного/их додатка/ів до такого/их документу/ів або надання переможцем вищевказаного/их документу/ів та/або додатка/ів до нього/их, який/і містить/ять невідповідності, описки, арифметичні помилки, з вимогою про їх надання/виправлення, яка направляється/ються замовником на електронну адресу, зазначену переможцем в електронній системі закупівель, у період строку укладання договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178?
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Отже, чинним законодавством у сфері проведення публічних закупівель встановлено імперативну норму про необхідність надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Водночас, частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Абзацом першим пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Керуючись частиною третьої статті 22 Закону, у підпункті 1.1. пункту 1 Додатку ІІІ до тендерної документації встановлено таку вимогу:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує ЧОТИРИ ДНІ з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель наступну інформацію (документи):
1.1. розрахунок** ціни тендерної пропозиції, що підтверджує інформацію про ціну тендерної пропозиції, у тому числі за результатами електронного аукціону (у разі проведення багатолотової закупівлі – подається по кожному лоту окремо). Розрахунок** ціни тендерної пропозиції не повинен відрізнятись від ціни запропонованої учасником процедури закупівлі, зазначеної в електронній системі закупівель, у тому числі за результатами електронного аукціону у разі його проведення, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі та/або перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Дані розрахунку** ціни тендерної пропозиції включаються до договору;
У разі ненадання переможцем документу/-ів, зазначеного/-их у підпункті 1.1., та/або необхідного/-их додатка/-ів до такого/-их документу/-ів або надання переможцем вищевказаного/-их документу/-ів та/або додатка/-ів до нього/-их, який/-і містить/-ять невідповідності, описки, арифметичні помилки, замовник звертається до переможця з вимогою про їх надання/виправлення. Така/-кі вимога/-ги направляється/-ються замовником на електронну адресу, зазначену переможцем в електронній системі закупівель, у період строку укладання договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей.
Ненадання відповіді переможцем на таку/-і вимогу/-и до дати укладання договору про закупівлю буде вважатись замовником як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
Наданням відповіді переможцем на вимогу замовника вважається оприлюднення переможцем в електронній системі закупівель документів/інформації, в яких/-ій усунено виявлені невідповідності, описки, арифметичні помилки. Датою надання відповіді переможцем на запит/-и замовника є дата оприлюднення переможцем відповідної документів/інформації в електронній системі закупівель».
При цьому, відповідно до вимог пункту 1 статті 323 Господарського кодексу України (далі – ГК України), договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови). Відповідно до положень абз.3 пункту 3 Загальних умов, договірна ціна - це визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт.
При укладанні договору про закупівлю загальна вартість договору визначається ціною, що конкретизується за результатами оцінки найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника, визначеного переможцем.
Вимоги до розрахунку ціни тендерної пропозиції, що підтверджує інформацію про ціну тендерної пропозиції, у тому числі за результатами електронного аукціону, викладені у примітці з позначкою «**» до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку ІІІ «ВИМОГИ ДО ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ* ТОРГІВ, ПОРЯДКУ І СТРОКІВ ЇХ НАДАННЯ» до тендерної документації. Відповідно до зазначених вимог, розрахунок Договірної ціни пропозиції Переможець виконує згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) та з врахуванням положень чинного законодавства, нормативних та нормативно-правових документів України, що впливають на визначення вартості робіт». У пункті 5.1 «Настанови з визначення вартості будівництва» зазначено, що договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. У розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови викладені вимоги щодо визначення витрат, що є складовими договірної ціни.
Зважаючи на викладене, витрати, зазначені у розрахунку договірної ціни пропозиції, мають бути погоджені замовником, для забезпечення відповідності розрахунку вимогам тендерної документації, нормативних та нормативно-правових документів України, що впливають на визначення вартості будівельних робіт.
Водночас, тендерна документація складена у відповідності до вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, на основі складеної і затвердженої в установленому порядку проєктної документації на об’єкт.
Відповідно до абзацу першого Додатку І до тендерної документації, предметом закупівлі є комплекс робіт, передбачений проектною документацією на об’єкт «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю Опарського підземного сховища газу…», виконання яких передбачає: придбання та монтаж устаткування, будівельно-монтажні, пусконалагоджувальні роботи та передача готового до експлуатації об’єкта Замовнику. Об’єкту присвоєний найвищий клас наслідків СС3.
Проєктною документацією, що пройшла державну експертизу, передбачений перелік робіт, устаткування та матеріалів для забезпечення безпечної експлуатації об’єкта. Установка регенерації діетиленгліколю є технічно складним об’єктом із багатьма супутніми системами, необхідними для її функціонування та безпечності. У свою чергу, установка, що підлягає реконструкції, є складовим об’єктом підземного сховища газу і повинна бути інтегрована в існуючі системи автоматики.
Також, відповідно до чинного законодавства, тендерною документацією (зокрема, п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації) передбачена можливість щодо застосування учасниками при формуванні їхніх пропозицій еквівалентів для устаткування та/або матеріалів. Зважаючи на це, вимогами п.4 примітки з позначкою «**» до підпункту 1.1 Додатку ІІІ «ВИМОГИ ДО ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ* ТОРГІВ, ПОРЯДКУ І СТРОКІВ ЇХ НАДАННЯ» до тендерної документації передбачене надання переможцем підтверджуючих документів для можливості перевірки відповідності запропонованого ним еквівалентного устаткування та/або матеріалів технічним вимогам, зазначеним у Додатку І «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації.
Таким чином, вимога щодо звернення замовника до переможця торгів у разі надання останнім неповного комплекту документів, що стосуються розрахунку ціни його тендерної пропозиції (найбільш економічно вигідної), або надання переможцем таких документів з невідповідностями та/або описками, надає можливості усунення вказаних невідповідностей. Замовник погоджує коректний розрахунок ціни тендерної пропозиції, складений до вимог Додатку ІІІ «ВИМОГИ ДО ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ* ТОРГІВ, ПОРЯДКУ І СТРОКІВ ЇХ НАДАННЯ» до тендерної документації. При цьому, вказані вимоги та умови тендерної документації жодним чином не порушують норми чинного законодавства України.
Інформуємо, що аналогічна правова позиція щодо правомірності узгодження замовником договірної ціни переможця процедури закупівлі міститься в листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/24782-06 від 05.08.2016.
Враховуючи викладене, зазначена у запиті вимога включена до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України та нормативних документів з визначення вартості будівництва, оскільки договірна ціна (ціна тендерної пропозиції) має бути погоджена замовником, який несе відповідальність як за раціональне забезпечення функціонування об’єктів, так і за їх технічний стан.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 19 листопада 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 23 листопада 2024 |
Порушення не виявлено
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 вересня 2024 12:29
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
КОНСОРЦІУМ "А-ІНЖИНІРИНГ" |
316 720 000,00
UAH
|
316 720 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ТЕХПРОМСЕРВІС ЛТД" |
321 704 088,00
UAH
|
321 704 088,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
КОНСОРЦІУМ "А-ІНЖИНІРИНГ" #44172741 |
Переможець |
316 720 000,00
UAH
|
09 жовтня 2024 12:09
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 26 вересня 2024 10:44
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
02 грудня 2024 11:37
|
24_РО_145-пр-д-1.DOC | укладений |
02 грудня 2024 11:37
|
Договір №2411000089 від 29.11.2024.pdf | укладений |
02 грудня 2024 11:37
|