Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Акціонерне товариство "Укртрансгаз" |
Код ЄДРПОУ: | 30019801 |
Вебсайт: | http://utg.ua/ |
Місцезнаходження: | 01021, Україна , Київська обл., Київ, 01021, Україна, місто Київ, Кловський узвіз, будинок, 9/1 |
Контактна особа: |
Плеса Тетяна Петрівна 380444612227 plesa-tp@utg.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 17 жовтня 2024 10:29 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 жовтня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 жовтня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 28 жовтня 2024 14:00 |
Початок аукціону: | 29 жовтня 2024 13:18 |
Початок аукціону: | 29 жовтня 2024 13:18 |
Очікувана вартість: | 32 412 225,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 324 122,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Банківська гарантія (оригінал електронної банківської гарантії, що оформлена в електронному вигляді з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг та електронний підпис). Тендерне забезпечення повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку VI до тендерної документації, зі строком дії не менше 120 днів з кінцевої дати подання тендерних пропозицій |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 972366 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем торгів у виді банківської гарантії виконання зобов’язання у розмірі: 5% від загальної суми вартості договору. Забезпечення виконання договору про закупівлю повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку VIІ до тендерної документації. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Покупець здійснює авансовий платіж шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника в сумі, що складає 5 % від ціни Договору, протягом 5 (п’яти) робочих днів з дати отримання від Постачальника оригіналу рахунку-фактури, за умови надання Постачальником та прийняття Покупцем безумовної безвідкличної банківської гарантії забезпечення повернення авансового платежу на суму не меншу від суми авансового платежу. | Аванс | 5 | Робочі | 5 |
Поставка товару | Покупець зобов’язаний оплатити Постачальнику вартість переданих Товарів, з урахуванням суми авансового платежу, у разі його здійснення, не раніше 7 (семи) та не пізніше 15 (п’ятнадцяти) календарних днів з дати поставки | Пiсляоплата | 15 | Календарні | 95 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
17 жовтня 2024 10:29 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293.docx | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_4_проект договору.docx | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_5-а_опитувальник_юридичної_особи.xls | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_5-б_опитувальник_фізичної_особи.xls | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_1_технічні вимоги.docx | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_3_вимоги до переможця.docx | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_7_вимоги_до_забезпечення_виконання_договору.docx | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_6_вимоги_до_забезпечення_тендерної_пропозиції.docx | |
17 жовтня 2024 10:29 |
тд_24_293_додаток_2_перелік інформації.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Зазначені технічні характеристики, зокрема потужність двигуна та вантажопідйомність пікапів встановлена Замовником для їх можливості використання в складних дорожніх умовах (бездоріжжя) та гірській місцевості, та при великому навантаженні (генератори, зварочні апарати, інструмент та інше).
Ураховуючи викладене, зміни до тендерної документації вноситися не будуть.
Придбання спеціалізованої техніки з підвищеною безпекою обумовлені необхідністю забезпечення активного захисту водія та пасажирів автомобілів-пікапів у разі їх потрапляння у ДТП та перевертання внаслідок експлуатації у важких дорожніх умовах, в гірській та заболоченій місцевості.
Ураховуючи викладене, зміни до тендерної документації в цій частині вноситися не будуть.
Вимоги про усунення порушення
Згідно до технічних вимог до предмета закупівлі, на вимогу пункту 1.1 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції надано технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі («Додаток №1 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. Pdf») із фразою “не менше”, що, на нашу думку свідчать про неправомірність визнання переможцем учасника, який подав пропозицію із порушенням вимог тендерної документації, встановлених Замовником відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Так, Замовником згідно підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації встановлено вимогу надати документ, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі за формою, яку наведено у Додатку І до тендерної документації.
Відповідно до форми Додатку І до тендерної документації назва технічних характеристик, в тому числі фраза «не менше», встановлена Замовником у колонці «Найменування технічних характеристик» та є незмінною, а учасник в свою чергу заповнює технічні характеристики запропонованого товару в колонці «Характеристики, запропоновані учасником*», де відповідно до «*» повинен зазначити технічні та/або інші характеристики запропонованого Товару в повному обсязі, що підтверджують відповідність Товару вимогам Замовника (у разі надання еквіваленту Товару, вказати технічні характеристики запропонованого еквіваленту Товару).
Таким чином, учасник у складі тендерної пропозиції надав документ «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі», що відповідає формі згідно Додатку І до тендерної документації та в повній мірі підтверджує технічні характеристики запропонованого товару.
Учасником ТОВ «АРМА МОТОРС КИЇВ» у складі тендерної пропозиції надано файл «Додаток №1 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.pdf», який в повній мірі підтверджує встановлені замовником технічні і якісні характеристики запропонованого товару.
Стосовно виразу «не менше», який застосовується Учасником у колонці «Характеристики запропоновані учасником*» у Додатку І до тендерної документації та підтверджує кількісні характеристики, які дають можливість здійснити Постачальнику поставку комплектації товару не менше 1-ї одиниці, що в повному обсязі відповідає вимогам Замовника, а саме підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимога ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» є безпідставна та є такою що не може бути задоволена Замовником.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-12-18-000062 ● 560f90882c66468eaa7340c2b9054bde
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 18 грудня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 18 грудня 2024 16:49 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
18.12.2024 № 336
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 29 листопада
2024 року № 361-к «Про відпустку Басалаєвої А.В.»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
19 UA-2024-10-17-002946-a 17.10.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-12-23 17:53:30
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-17-002946-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію з документальним підтвердженням щодо відповідності пропонованого переможцем товару Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи) вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (відповідність ступеня локалізації виробництва товару та підтвердження цієї інформації Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-12-26 13:21:21
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 23.12.2024
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 23.12.2024 по предмету закупівлі «Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи)» номер оголошення UA-2024-10-17-002946-a повідомляємо таке:
1. Щодо надання інформації та документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості закупівлі здійснено на підставі внутрішніх розпорядчих документів Товариства з питань закупівель з урахуванням наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» шляхом використання декількох із методів визначення очікуваної вартості, передбачених вказаними вище документами, - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом ринкових консультацій; - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом дослідження аналогічного досвіду.
Метод ринкових консультацій – це метод дослідження ринку, спрямований на отримання інформації щодо актуальних цін постачальників/підрядників та рівня конкуренції, а саме з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку.
Повідомляємо, що очікувана вартість розрахована на підставі комерційних пропозицій ТОВ "НІКО Мегаполіс", ТОВ "Автомобільний дом "Соллі-Плюс", ТОВ "Арма Моторс Київ".
При плануванні закупівлі формування технічних вимог і якісних характеристик предмету закупівлі проводилося на підставі необхідних технічних та експлуатаційних характеристик техніки, яка в повному обсязі повинна забезпечувати виробничі та технологічні процеси виробничої діяльності підприємства, з урахуванням пропозицій на подібну техніку на ринку України. Розраховані витрати щодо проведення процедури закупівлі передбачені планом потреб АТ «Укртрансгаз» та відображені у фінансовому плані АТ «Укртрансгаз». Повідомляємо, що розрахунок витрат, визначення технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості регламентуються внутрішніми розпорядчими документами Товариства, що в умовах дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» не можуть бути оприлюднені у публічних джерелах інформації.
2. Щодо надання інформації з документальним підтвердженням щодо відповідності пропонованого переможцем товару Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи) вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (відповідність ступеня локалізації виробництва товару та підтвердження цієї інформації Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).
Підпунктом 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, зокрема, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків.
Водночас, підпунктом 2 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено перелік саме товарів, при здійснені закупівель яких застосовуються особливості, визначені пункту 6-1 Розділу Х.
При цьому, у зазначеному переліку відсутній товар, що є предметом закупівлі, а саме: Пікапи.
Також звертаємо увагу, що Законом не встановлено вимог щодо необхідності закупівлі товарів з визначеним ступенем локалізації виробництва у закупівлях, в яких найменування коду ДК співпадає з найменуванням товару, що внесений до переліку товарів, при здійснені закупівель яких застосовуються особливості, визначені пунктом 6-1 Розділу Х Закону.
Враховуючи вищезазначене, з огляду на відсутність у переліку, що визначений підпунктом 2 пункту 6-1 Розділу Х Закону, товару, що є предметом закупівлі (Пікапи), Замовником не було порушено вимог підпункту 1 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення до висновку Державної аудиторської служби України за результатом проведеного моніторингу процедури закупівлі «Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи)»: Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Державною аудиторською службою України (далі – Держаудитслужба) наказом від 18.12.2024 № 336 прийнято рішення про початок моніторингу закупівлі «Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи)» з ідентифікаційним номером UA-2024-10-17-002946-a на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Пунктом 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) встановлено, що Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з частиною шостою статті 8 Закону за результатами моніторингу Держаудитслужбою 13.01.2025 складено та оприлюднено висновок про порушення вимог пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861), порушення вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей та підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). АТ «Укртрансгаз» (далі – Товариство, Замовник) не погоджується з таким висновком Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі «Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи)» з ідентифікаційним номером UA-2024-10-17-002946-a на підставі наступного. 1. Щодо порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861, недотримання вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей та підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Абзацом третім пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. Підпунктом 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, зокрема, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Водночас, підпунктом 2 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено перелік саме товарів, при здійснені закупівель яких застосовуються особливості, визначені пункту 6-1 Розділу Х. При цьому, у зазначеному переліку відсутній товар, що є предметом закупівлі, а саме: Пікапи. Також звертаємо увагу, що Законом не встановлено вимог щодо необхідності закупівлі товарів з визначеним ступенем локалізації виробництва у закупівлях, в яких найменування коду ДК співпадає з найменуванням товару, що внесений до переліку товарів, при здійснені закупівель яких застосовуються особливості, визначені пунктом 6-1 Розділу Х Закону. Аналогічна правова позиція відображена у рішенні Вінницького окружного адміністративного суду у справі №120/9512/24 від 29.10.2024, зокрема: «Суд погоджується з твердженнями позивача, що каналізаційні насосні станції не входять у перелік товарів, що визначені у підпункті 2 пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки в наведеному переліку визначено насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, підіймачі рідин, відцентрові насоси, компресори, як окремі товари. Суд звертає увагу, що у підпункті 2 пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" визначено виключний перелік товарів до яких застосовуються особливості здійснення закупівель, визначені пунктом 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі", у якому каналізаційна насосна станція відсутня. На переконання суду, для можливості віднесення каналізаційної насосної станції до товарів, що визначені у підпункті 2 пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі", до даного пункту законодавцем було б включено такий товар як насосна станція чи насосна установка». Водночас, відповідно до наданих Постачальником митних декларацій, товар «Пікапи», що є предметом закупівлі, класифікуються як легкові автомобілі, які відсутні у переліку товарів, при здійснені закупівель яких застосовуються особливості, визначені пункту 6-1 Розділу Х Закону. При цьому, відповідно до пункту 20 частини першої статті 4 Митного кодексу України митна декларація – це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури. Додатково інформуємо, що станом на момент надання цих заперечень, зобов’язання Сторін за укладеним договором про закупівлю виконані у повному обсязі. Враховуючи вищезазначене, з огляду на відсутність у переліку, що визначений підпунктом 2 пункту 6-1 Розділу Х Закону, товару, що є предметом закупівлі (Пікапи), Замовником не було порушено вимог підпункту 1 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861. 2. Щодо зобов’язання здійснити заходи щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Стосовно зобов’язання, встановленого висновком моніторингу заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень, Товариство вважає його безпідставним і нелогічним та таким, що суперечить вимогам чинного законодавства. Одним із головних завдань органу фінансового контролю є моніторинг закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» перевірка закупівель полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Відповідно до частин шостої та сьомої статті 8 Закону орган фінансового моніторингу за результатами моніторингу процедури закупівлі складає висновок, в якому обов’язково зазначає опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу конкретної процедури закупівлі, та зобов’язання щодо усунення цих порушень. Наказом Міністерства фінансів України № 552 від 08.09.2020 затверджено Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачене право органу державного фінансового контролю пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. У своєму висновку Держаудитслужба зобов’язує Замовника здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень, що суперечить вимогам частин шостої та сьомої статі 8 Закону та статтям 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». Висновком Держаудитслужба формально виконує вимоги пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону, а фактично надає оцінку діям Замовника в майбутніх процедурах закупівлі і вимагає вчинити превентивні заходи недопущення вчинення гіпотетичних порушень. Також, у висновку Держаудитслужби визначені зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель, а саме: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо виконання вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей та підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів, з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». Однак, такий вид (спосіб) зобов’язання як «притягнення до відповідальності осіб» не є і не може бути конкретно визначеними заходами усунення порушення. Окрім того, вираз «зокрема» уживається для підкреслення, виділення чого-небудь з-поміж однотипного, або «до прикладу» − тобто вираз «зокрема» тлумачиться як «не виключно» і не містить імперативного значення. Отже, у Висновку ДАСУ про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-10-17-002946-a відсутні конкретні заходи та способи усунення порушення, яке має місце на думку Держаудитслужба. У той же час, відповідно до статті 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», орган державного фінансового контролю вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених порушень законодавства. Про обов`язковість конкретизації Держаудитслужбою заходів, які має вжити Замовник, щоб усунути виявлені під час моніторингу процедури закупівлі порушення, і визначення способу усунення цих порушень, Верховний Суд висловив правову позицію у постанові від 02.12.2021 р. у справі № 320/4611/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/101608792). У вказаній постанові Верховний Суд, зокрема, зазначає, що у постановах від 11 червня 2020 року в справі № 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справа № 160/11304/19, від 21 січня 2021 року у справі №400/4458/19, від 28 січня 2021 року у справі №160/12925/19, де вирішувалися подібні правовідносини, висловлював правову позицію, що спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Зазначення у Висновку Держаудитслужби «здійснити заходи щодо виконання вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей та підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та недопущення встановлених порушень у подальшому» без конкретизації, яких саме заходів має вжити замовник, і без визначення способу усунення виявлених під час моніторингу порушень свідчить про нечіткість та невизначеність такого висновку, що є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Як зазначалось вище, Замовника зобов’язано здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. При цьому не конкретизовано до якої саме відповідальності Замовник повинен притягти таких осіб і яких саме осіб, адже згідно із ст. 44 Закону цими особами Замовника можуть бути як уповноважені особи так і службові (посадові) особи замовників. У сфері публічних закупівель можливі різні види відповідальності, а саме: - господарсько-правова - тобто відповідальність, передбачена в договорі про закупівлю чи договорі, укладеному без використання електронної системи закупівель; - цивільно-правова - це встановлені законом юридичні наслідки за невиконання або неналежне виконання особою обов'язків, зобов'язань, що пов'язані з порушенням суб'єктивних цивільних прав другої сторони. Захист цивільних прав здійснюється в установленому порядку загальним судом, господарським або третейським судом. Цивільно-правова відповідальність може полягати у відшкодуванні шкоди, сплаті неустойки, втраті завдатку, конфіскації, примусового виконання обов’язку тощо. Відповідно до ст. 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. В опублікованому Висновку Держаудитслужби відсутні посилання на будь-які ознаки виявлених збитків та/або шкоди матеріального характеру, як наслідок, у Замовника відсутні підстави щодо притягнення до цього виду відповідальності осіб з числа його працівників; - адміністративна - відповідальність за Кодексом України про адміністративні правопорушення. Суб'єктам притягнення до адміністративної відповідальності є тільки органи державної влади та місцевого самоврядування; - кримінальна - відповідальність за Кримінальним кодексом України. Передбачені кримінальним кодексом обмеження прав і свобод особи, що вчинила злочин, індивідуалізуються в обвинувальному вироку суду і здійснюються спеціальними органами виконавчої влади держави; - відповідальність за порушення бюджетного законодавства, за які до учасників бюджетного процесу можуть застосовуватися заходи впливу, передбачені статтею 117 Бюджетного кодексу України. При цьому, АТ «Укртрансгаз» не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), не є бюджетною установою, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету; не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, не використовує кошти Державного бюджету України, а використовує у своїй діяльності власні кошти (від господарської діяльності підприємства). - дисциплінарна − відповідальність згідно з трудовим договором, Кодексом законів про працю України (далі — КЗпП України) чи дисциплінарним статутом (у ст. 147 КЗпП України передбачено два різновиди дисциплінарної відповідальності: догана; звільнення. Також роботодавець вправі позбавити різних стимулюючих виплат / доплат (премії, надбавки), але такі заходи не вважаються заходами дисциплінарної відповідальності). Відповідно до ст. 130 КЗпП України, працівники несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації внаслідок порушення покладених на них трудових обов'язків. При покладенні матеріальної відповідальності права і законні інтереси працівників гарантуються шляхом встановлення відповідальності тільки за пряму дійсну шкоду, лише в межах і порядку, передбачених законодавством, і за умови, коли така шкода заподіяна підприємству, установі, організації винними протиправними діями (бездіяльністю) працівника. Ця відповідальність, як правило, обмежується певною частиною заробітку працівника і не повинна перевищувати повного розміру заподіяної шкоди, за винятком випадків, передбачених законодавством. За наявності зазначених підстав і умов матеріальна відповідальність може бути покладена незалежно від притягнення працівника до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності. На працівників не може бути покладена відповідальність за шкоду, яка відноситься до категорії нормального виробничо-господарського ризику, а також за шкоду, заподіяну працівником, що перебував у стані крайньої необхідності. Згідно із ст. 138 КЗпП України, для покладення на працівника матеріальної відповідальності за шкоду власник або уповноважений ним орган повинен довести наявність умов, передбачених статтею 130 цього Кодексу. Відповідно до ст. 140 КЗпП України, трудова дисципліна на підприємствах, в установах, організаціях забезпечується створенням необхідних організаційних та економічних умов для нормальної високопродуктивної роботи, свідомим ставленням до праці, методами переконання, виховання, а також заохоченням за сумлінну працю. У необхідних випадках заходи дисциплінарного впливу застосовуються стосовно окремих несумлінних працівників. Стаття 147 КЗпП України встановлює, що за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: 1) догана; 2) звільнення. Законодавством, статутами і положеннями про дисципліну можуть бути передбачені для окремих категорій працівників й інші дисциплінарні стягнення. Відповідно до ст. 149 КЗпП України, при обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника. Стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку. Можливі порушення, що вказані у Висновку Держаудитслужби, не завдали матеріальної шкоди майну чи власнику Замовника. Окрім того, з Висновку Держаудитслужби про результати моніторингу зазначеної процедури закупівлі вбачається, що в ході проведення моніторингу закупівлі Державною аудиторською службою України не було встановлено порушення, яке має негативний вплив для результатів цієї процедури закупівлі, у висновку не зазначено щодо неефективного, незаконного, нецільового використання власних коштів Замовника та не встановлено обставин, що створюють загрозу корупційним діям та зловживанням з боку учасників торгів. Отже, Замовник не може виконати Висновок Держаудитслужби з визначеним зобов’язанням так як не в праві притягти осіб (яких у висновку не конкретизовано, а це може бути і як уповноважена особа так і службові (посадові) особи Замовника) за вчинення порушення до жодного із видів відповідальності. Таким чином, враховуючи те, що не доведено заподіяння матеріальної шкоди, а також те, що Висновок Держаудитслужби не містить чітких вказівок щодо способу притягнення до відповідальності осіб, які можливо допустили порушення, Замовник вважає, що підстави для притягнення певних осіб до відповідальності відсутні. Зважаючи на вищенаведене, Замовник вважає, що не може погодитися з Висновком Держаудитслужби про наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель та не погоджується з зобов’язанням здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення. Враховуючи викладене, Товариство заперечує та вважає необґрунтованим висновок Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі «Мототранспортні вантажні засоби (Пікапи)» з ідентифікаційним номером UA-2024-10-17-002946-a.
2025-01-20 14:49:23
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 13 січня 2025 |
Кінцевий строк оскарження: | 28 січня 2025 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (-)
Оскарження в суді
Опис: | Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновка Держаудитслужби |
Дата публікації: | 24 січня 2025 |
Документи:
24 січня 2025 15:02
|
Електронний підпис |
24 січня 2025 15:02
|
Позовна заява.pdf |
Ризики, що спрацювали
sas24-3-2
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 29 жовтня 2024 13:41
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ "ЮРОМАШ" |
30 888 000,00
UAH
|
30 888 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРМА МОТОРC КИЇВ» |
32 412 225,00
UAH
|
32 412 225,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ "ЮРОМАШ" #32849408 |
Відхилено |
30 888 000,00
UAH
|
08 листопада 2024 15:32
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРМА МОТОРC КИЇВ» #45200470 |
Переможець |
32 412 225,00
UAH
|
18 листопада 2024 17:32
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 13 листопада 2024 17:51
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
03 січня 2025 13:54
|
Електронний підпис | укладений |
27 листопада 2024 17:07
|
Договір від 26.11.2024 №2411000077..pdf | укладений |
27 листопада 2024 17:06
|