Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 42298246 |
Місцезнаходження: | 61003, Україна , Харківська обл., Харків, майдан Павлівський, будинок 1/3 |
Контактна особа: |
ІЛЬЧЕНКО ТЕТЯНА МИКОЛАЇВНА 380577253999 digital_zakupivli@khmr.gov.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 11 квітня 2024 17:01 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 16 квітня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 16 квітня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 19 квітня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 19 квітня 2024 12:46 |
Початок аукціону: | 19 квітня 2024 12:46 |
Очікувана вартість: | 4 970 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 49 700,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Оскільки Особливостями не передбачені уточнення та зміни щодо умов та вимог надання забезпечення тендерної пропозиції, Замовник, визначаючи умови та вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, керується нормами статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії (електронний документ, створений відповідно до вимог діючого законодавства). Вид забезпечення тендерної пропозиції: гарантія. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 145 000,00 грн. (сто сорок п’ять тисяч грн. 00 коп.). Сума гарантії залишається незмінною. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим, ніж строк дії тендерної пропозиції. В разі продовження строку дії тендерної пропозиції, дія забезпечення має бути продовжена учасником на відповідний строк. Тип гарантії: безвідклична та безумовна. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії. Умови надання забезпечення тендерної пропозиції: Гарантія повинна бути надана на умовах грошового забезпечення (покриття), розміщеного в установі, що видала гарантію, в розмірі не менше суми забезпечення тендерної пропозиції, яке розміщене учасником на відповідний строк. На підтвердження наявності грошового забезпечення (покриття) у складі тендерної пропозиції, учасник повинен надати довідку, видану гарантом, завірену уповноваженою особою установи-гаранта, що підтверджує розміщення повного грошового покриття, а також містить номер та дату видачі гарантії, суму гарантії цифрами та словами, реквізити рахунку, на який здійснювалось зарахування коштів такого грошового покриття. Гарантія надається за Формою забезпечення тендерної пропозиції, визначеною наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» та з врахуванням Вимог до забезпечення тендерної пропозиції, визначених зазначеним вище наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Реквізити гарантії, визначені у Формі забезпечення тендерної пропозиції та Вимогах до забезпечення тендерної пропозиції є обов’язковими для складання гарантії. Щодо повного найменування бенефіціара, яким є Замовник, зазначається інформація: повне найменування юридичної особи: Департамент цифрової трансформації Харківської міської ради; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія*: 42298246, орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган; адреса місцезнаходження: 61003, Україна, Харківська область, Харків, майдан Павлівський, будинок 1/3. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: - вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 форми); - вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; - можливості часткової сплати суми гарантії. У випадку наявності посилання у тексті гарантії на договір про отримання гарантії (надання гарантії тощо), надання у складі тендерної пропозиції відповідного договору є обов’язковим. У випадку, якщо підписантом гарантії є інша особа, ніж керівник установи-гаранта, то повноваження такої особи на підпис гарантії необхідно підтвердити відповідним документом гаранта (доручення, довіреність тощо). Забезпечення тендерної пропозиції Учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій у вигляді: гарантії, яка надається в електронній формі, розміщується (завантажується) у вигляді візуальної форми електронного файлу у візуальній формі (зазвичай, з розширенням *.PDF) з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія (КЕП) з розширенням для перевірки накладення КЕП (зазвичай, з розширенням *.p7s) за допомогою он-лайн сервісу центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify (на електронній гарантії бажано зазначення програмного комплексу, за допомогою якого накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП)). Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок учасника. *Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 145000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:48420000-8: Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення
(ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління)
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Замовник проводить оплату за якісне фактично поставлене та впроваджене ПЗ на підставі Акту приймання-передачі програмного забезпечення протягом 10 (десяти) банківських днів на умовах 100% післяоплати з дати підписання уповноваженими представниками Сторін Акту приймання-передачі програмного забезпечення. | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
11 квітня 2024 17:02 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
11 квітня 2024 16:59 |
ТД_ВТ_з особливостями_ПОСТАЧАННЯТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПЗ.docx |
Скарги до процедури
Дата подання: 08 травня 2024 17:30
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-05-31-000008 ● 6678cac34bea4117a567462516fe81e6
- Статус: завершено ● Дата: 15 липня 2024
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 31 травня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 31 травня 2024 21:32 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.05.2024 № 86
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 31.05.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 31.05.2024 № 86
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
7 UA-2024-04-11-011813-a 11.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-06-03 20:11:05
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2024-04-11-011813-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
2. Відповідно підпункту 2.1 пункту 2 частини першої Додатку 1 до Тендерної документації передбачено наступні документи та інформацію, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям та надаються в складі його тендерної пропозиції: Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників (мінімум трьох працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі (довідка повинна містити в тому числі наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи), за формою Таблиці 1.
Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02 Кадри.pdf, в якому міститися довідка від 17.04.2024 вих№39-m, згідно якої Жук Р.В.. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду- аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, тоді як згідно вимог Тендерної документації передбачалось наявність аналітиків бізнес-процесів.
Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-06-06 17:02:18
ПОЯСНЕННЯ Уповноваженої особи Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради (далі-Департамент/ Замовник)
ПОЯСНЕННЯ
Уповноваженої особи Департаменту цифрової трансформації
Харківської міської ради (далі-Департамент/ Замовник)
Наказом ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 31.05.2024 № 86 було розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2024-04-11-011813-a (далі -Закупівля).
У межах проведення моніторингу Закупівлі та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 03.06.2024 посадовою особою ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ було оприлюднено Запит замовнику на пояснення через електронну систему закупівель щодо пояснення:
1. Яким чином та на підставі яких документів було здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
2. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
З метою дотримання вимог законодавства з питань публічних закупівель та у строки, визначені відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», статті 253 Цивільного Кодексу України та роз’яснень Міністерства економіки України (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=3d8b5293-1542-45e7-8cab-60768b9ecc09&lang=uk-UA), а саме враховуючи, що перебіг строку в закупівлях починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою повʼязано його початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення, Замовник надає наступну інформацію.
1. Щодо питання першого повідомляємо:
З метою оптимізації та актуалізації пріоритетних напрямків цифрового розвитку Харківської міської ради на 2023 рік, враховуючи воєнний стан, що введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022 (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102, та зважаючи на основні заходи Програми інформатизації Харківської міської ради на 2013-2025 роки (зі змінами) було прийнято рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.01.2023 № 19 «Про пріоритетні напрямки цифрового розвитку Харківської міської ради у 2023 році» та доручено Департаменту спільно з підпорядкованими комунальними підприємствами та установами в разі потреби вжити заходи щодо створення та впровадження нових цифрових сервісів та автоматизованих систем, технічної підтримки, розвитку та/або розширення функцій існуючих цифрових сервісів, кількість та функціональне призначення яких визначається нагальною потребою.
Опрацювання ряду проєктів по створенню та впровадженню нових, а також розвитку та/або розширення функцій існуючих цифрових сервісів розпочалось у 2023 році та має продовження в 2024 році, зокрема, спеціалістами Департаменту було здійснено дослідження актуальності міського соціального проєкту «Картка харків'янина», з якого витікає наступне.
На сьогоднішній день міський соціальний проєкт «Картка харків'янина» має високу популярність, він спрямований на покращення життя харків'ян, надання їм соціальної підтримки. Згідно з п.2.2 Положення про Картку харків’янина, затвердженого рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.06.2021 № 438, основним завданням Картки харків’янина є ідентифікація володільців картки для:
надання доступу до дисконту, що впроваджується підприємствами, закладами, організаціями та установами комунальної форми власності Харківської міської територіальної громади;
надання доступу до дисконту у сфері роздрібної торгівлі та обслуговування населення, закладах культури тощо (за ініціативою відповідних суб'єктів – учасників проєкту);
виконання функцій учнівського квитка – для учнів закладів загальної середньої освіти міста Харкова;
здійснення оплати послуг проїзду в транспорті м. Харкова в системі «Електронний квиток».
Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.10.2023 №539 вирішено запровадити на період дії воєнного стану та/або до окремого рішення (розпорядження) Картку харків’янина як іменну (персоніфіковану) багатофункціональну пластикову картку, що підтримує додатки, пов’язані з наданням соціальної підтримки, та інформаційні сервіси, без функцій для здійснення оплати послуг проїзду в системі «Електронний квиток».
Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 02.04.2024 №172 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.10.2023 № 539 «Про реалізацію проєкту «Картка харків’янина» на час воєнного стану» до вищевказаного рішення виконавчого комітету Харківської міської ради внесено зміни, якими доручено Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради вжити заходів щодо створення та впровадження нового цифрового сервісу: цифрової Картки харків’янина (Digital X-card) як електронного сервісу в мобільному застосунку і здійснити закупівлі послуг з постачання програмного забезпечення, його впровадження, технічної підтримки та подальшого розвитку для забезпечення реалізації міських цифрових сервісів, у тому числі цифрової картки харків’янина, через мобільний застосунок відповідно до вимог законодавства з питань публічних закупівель.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення було здійснено наступним чином: на власному офіційному сайті Департаменту було розміщено оголошення щодо здійснення попередньої ринкової консультації з метою визначення орієнтовної вартості для подальшого придбання та впровадження програмного забезпечення з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику:
-https://www.digital.kharkiv.ua/post/ogoloshennya-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-viznachennya-vartosti.
Мета проведення - визначення орієнтовної вартості для подальшого придбання та впровадження програмного забезпечення з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику відповідно до статті 4 Закону України “Про публічні закупівлі”. Строк проведення: з 10 січня по 18 січня 2024 року.
У вказаний вище строк Департаменту надійшло дві пропозиції з зазначенням, що орієнтовна вартість такого програмного забезпечення не може складати менше 5 000 000 грн. з урахуванням описаних в оголошенні технічних складових. Також, в комерційних пропозиціях було зазначено, що більш конкретну оцінку можна здійснити за наявності технічного завдання на розробку. Копії цих пропозицій додаються:
лист від 17.01.2024 вих. № 18 ФОП Дудич Юлія Богданівна (вх.№ 289/0/205-24 від 18.01.2024);
лист від 18.01.2024 вих. № 1 ФОП Моргунов Роман В’ячеславович (вх.№ 288/0/205-24 від 18.01.2024).
Так, рішенням 23 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 26.01.2024 №513/24 «Про внесення змін до рішення 20 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 22.11.2023 № 447/23 «Про бюджет Харківської міської територіальної громади на 2024 рік» Департаменту виділені додаткові кошти по спеціальному фонду КПКВК МБ 2017520 “Реалізація Національної програми інформатизації” КЕКВ 3160 “Придбання землі та нематеріальних активів” у сумі 5 000 000 грн. (довідка про зміни до кошторису на 2024 рік від 05.02.2024 № 1) для придбання та впровадження програмного забезпечення для реалізації сервісу Digital X-card.
11 квітня 2024 року Замовником через електронну систему закупівель було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями для публічної закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі були здійснені до початку проведення Закупівлі на підставі наданої головним спеціалістом відділу цифрової взаємодії та звʼязку Управління електронного урядування Департаменту та начальником відділу розвитку цифрових навичок Управління розвитку публічних послуг Департаменту спільної службової записки від 03.04.2024 №14, в якій зазначалося про обґрунтування потреби у Закупівлі, а також про орієнтовну інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідні технічні умови щодо постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику, що була розроблена спеціалістами Замовника на основі вимог та нормативів, що застосовуються до такого виду послуг, та надана у вигляді додатку до вищевказаної службової записки «Додаток до службової записки від 03.04.2024». Зазначений додаток був доданий до тендерної документації Замовника як Додаток 2 до тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи Замовника від 11.04.2024 №7 та оприлюдненої на підставі пункту 24 Особливостей самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель, а також відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, разом з оголошенням про проведення відкритих торгів не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі здійснені до початку проведення Закупівлі на підставі отриманих цінових пропозицій Замовником за результатами проведеної попередньої ринкової консультації, використовуючи метод "Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін" відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме: з метою аналізу ринку, планування закупівлі, підготовки до проведення закупівлі, формування очікуваної вартості предмету закупівлі та визначення можливих варіантів предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень з дотримання принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону Департаментом, керуючись статтею 4 Закону та наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», було проведено попередню ринкову консультацію щодо закупівлі постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення, кількістю - 1 послуга, зі строком надання – до 31.08.2024 року, яка не вважається для суб'єкта господарювання участю у підготовці вимог до закупівлі, збір інформації не тягне за собою ніяких зобов'язань Департаменту, як замовника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178, що зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону.
Не зважаючи на те, що Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі носить суто рекомендаційний характер, а також з урахуванням основних принципів статті 5 Закону щодо максимальної економії, ефективності використання бюджетних коштів, що стало надзвичайно актуальним в період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022 (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102, Замовником все ж було проведено попередню ринкову консультацію щодо закупівлі постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення з метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі методом порівняння ринкових цін.
Оголошення щодо здійснення попередньої ринкової консультації щодо закупівлі, орієнтовну інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідні технічні умови щодо постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику, що була розроблена спеціалістами Замовника на основі вимог та нормативів, що застосовуються до такого виду послуг у вигляді додатку до службової записки від 03.04.2024 №14 «Додаток до службової записки від 03.04.2024 року» та підсумки щодо здійснення попередньої ринкової консультації щодо закупівлі було оприлюднено на офіційному сайті Департаменту:
-https://digital.kharkiv.ua/post/ogoloshennya-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-zakupivli-8;
-https://digital.kharkiv.ua/post/pidsumki-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-zakupivli-7.
За результатами проведеної попередньої ринкової консультації було отримано чотири цінові пропозиції щодо орієнтовної вартості предмета закупівлі на ринку. Одна з отриманих пропозицій не відповідала запитуваним вимогам Замовника. Таким чином, очікувану вартість предмета закупівлі визначено як добуток очікуваної ціни за одиницю, в свою чергу визначеної як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних з 3-х комерційних пропозицій від учасників ринку (копії додаються), на кількість предмета закупівлі.
Використовуючи метод "Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін", визначено для початку середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де:
Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації.
Тобто, Цод = (5 000 000,00+ 5 150 000,00+ 4 760 000,00) / 3 = 4 970 000,00 грн.
Потім визначено очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг, що розраховується за такою формулою:
ОВмрц = Цод * V,
де:
ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін;
Цод - очікувана ціна за одиницю товару/послуги;
V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується.
Тобто, ОВмрц = 4 970 000,00 * 1 послуга = 4 970 000,00 грн.
З урахуванням вищевикладеного, ОВмрц цієї закупівлі, кількістю - 1 послуга, зі строком постачання та впровадження – до 31.08.2024 року, склала 4 970 000,00 грн. (чотири мільйона дев’ятсот сімдесят тисяч грн. 00 коп.).
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами):
-https://digital.kharkiv.ua/post/48420000-8-obg-runtuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta.
2. Щодо питання другого повідомляємо:
У межах проведення моніторингу по закупівлі «Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління)» за кодом ДК 021:2015:48420000-8: Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення(інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2024-04-11-011813-a) щодо другого питання Запиту замовнику на пояснення, оприлюдненого органом державного фінансового контролю 03.06.2024 об 20:11:05, Замовник пояснює наступне.
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 частини першої Додатку 1 до тендерної документації Замовником було передбачено надання учасником наступних документів та інформації, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям в складі його тендерної пропозиції:
- Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників (мінімум трьох працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі (довідка повинна містити в тому числі наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи), за формою Таблиці 1.
В Запиті Замовнику на пояснення, що оприлюднений в електронній системі закупівель 03.06.2024 в 20:11:05 в рамках моніторингу нашої закупівлі, що проводиться Північно-східним офісом Держаудитслужби, питання поставлено таким чином:
“Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02Кадри.pdf, в якому міститися довідка від 17.04.2024 вих. №39-m, згідно якої Жук Р.В. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду- аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, тоді як згідно вимог Тендерної документації передбачалось наявність аналітиків бізнес-процесів. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?”.
Звертаємо увагу, що відповідно до вимог тендерної документації Замовника на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, передбаченому п.2. ч.2. ст.16 Закону: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен подати Довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників мінімум трьох працівників, а саме:
програмістів або
розробників або
тестувальників програмного забезпечення
та/або
адміністраторів систем,
аналітиків бізнес-процесів
із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року;
відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі.
Ця довідка повинна містити наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи.
Відповідаючи на питання Північно-східного офісу Держаудитслужби, звертаємо увагу, що учасник ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" щодо свого працівника Жука Р.В. надав наступну інформацію:
квалiфiкацiя: аналiтик комп'ютерних систем;
посада: аналiтик операцiйного та прикладного програмного забезпечення;
повна вища ocвітa Нацiональний технiчний унiверситет України КПІ:
спецiальнiсть: Технологiя i устаткування вiдновлення та пiдвищення зносостiйкостi машин i конструкцій;
кваліфікація інженер – механік.
На підтвердження кваліфікації свого спеціаліста Жука Р.В. учасник закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" надав наступні документи:
Сертифiкат про проходхення курсу "Основи тестування програмного забезпечення" (OATestl-ab).
Сертифікат про проходження курсу "Технiчнi основи хмарного сховища AWS" (AWS);
Сертифiкат про проходження курсу "Основи даних Аzurе" (Microsoft);
Сертифiкат про проходження курсу "Основи Аzurе" (Microsoft);
Сертифiкат про проходження курсу "Microsoft Dynamics 365 Fundamentals",(Microsoft).
Поряд з цим, загальний стаж роботи працівника Жука Р.В. складає 2 роки 8 мiсяцiв 27 днiв.
Надана учасником інформація щодо свого працівника Жука Р.В. містить достатню і необхідну інформацію для встановлення виконання вимог тендерної документації та кваліфікаційного критерію, передбаченого п.2. ч.2. ст.16 Закону: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Так, з поданої учасником закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" довідки вих.№39-m від 17.04.2024 року однозначно встановлено, що спеціаліст Жук Р.В. відповідає кваліфікаційним вимогам та має:
Освіту (кваліфікація, спеціальність) та досвід роботи в сфері IT;
Має необхідні знання в сфері тестування програмного забезпечення (OATestl-ab);
Має необхідні знання в сфері програміста/розробника (володіє навичками роботи з Microsoft Azure, що є хмарною платформою та інфраструктурою корпорації Microsoft, призначеною для розробки та супроводу програмного забезпечення, навички роботи на хмарі AWS, що дозволяє зосередитися на бізнес-цілях та задачах за рахунок хмарних продуктів, включаючи обчислювальні сервіси, сховища, бази даних, інструменти аналітики, мережеві технології, мобільні сервіси, інструменти для розробки і управління програмним забезпеченням, технології Інтернету речей, засоби безпеки та корпоративні програми в IT- сфері)
Має необхідні знання в сфері бізнес – аналітики (Microsoft Dynamics 365 Fundamentals"– це набір інтелектуальних бізнес-додатків, які допомагають керувати та підвищувати ефективність бізнесу за допомогою прогнозної аналітики штучного інтелекту. Програми Dynamics 365 створені для спільної роботи та інтеграції з існуючими системами. Вони утворюють комплексне рішення, яке пов'язує всі бізнес - процеси підприємства).
Поняття кваліфікація визначено в Міжнародній стандартній класифікації професій - 2008 (далі - МСКП-08) як «здатність працівника виконувати конкретні завдання та обов'язки в рамках конкретної роботи». Поточну редакцію МСКП-08 називають ISCO-08, це четверта ітерація після попередніх ISCO-58, ISCO-68 таd ISCO-88. ISCO-88 була прийнята за основу при розробці національного класифікатора України «Класифікатор професій». Відповідно до цілей МСКП-08 використовуються два параметри кваліфікації для розподілу занять по групах: рівень кваліфікації і кваліфікаційна спеціалізація.
Поняття рівень кваліфікації визначено як «показник складності та обсягу завдань і обов'язків, що виконуються в рамках заняття». Рівень кваліфікації визначають в робочому порядку з урахуванням одного або декількох з наступних факторів:
характер роботи, що виконується в рамках певного заняття, в зв'язку з типовими завданнями і обов'язками, визначеними для кожного рівня кваліфікації в МСКЗ-08;
рівень формальної освіти відповідно до визначення Міжнародної стандартної класифікації освіти, необхідний для кваліфікованого виконання відповідних завдань і обов'язків;
обсяг неформального навчання за місцем роботи та / або попереднього досвіду роботи для аналогічного заняття, необхідний для кваліфікованого виконання таких завдань і обов'язків.
Як вже зазначалося вище, учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02 Кадри.pdf, в якому міститься довідка від 17.04.2024 вих.№39-m, згідно з якою Жук Р.В. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду - аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення.
Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Жодна норма чинного законодавства з питань публічних закупівель в процедурі розгляду тендерної пропозиції учасника не була порушена.
Замовником, як зазначено вище, визначено, що учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції інформацію щодо наявності у нього в першу чергу “працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення”, далі по тексту зазначено альтернативні варіанти щодо наявності у нього працівників: “та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів”.
Саме такий перелік категорій працівників було визначено Замовником оскільки предметом закупівлі є Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення, тобто не тільки постачання, а й обов'язково - впровадження програмного забезпечення.
Впровадження нового програмного забезпечення в бізнес-процеси замовника включає в себе технічні та адміністративні заходи і, як правило, складається з комплексу заходів з розгортання нового програмного забезпечення, налаштування його під потреби конкретного замовника, настройку інтерфейсів і прав доступу, навчання користувачів тощо з урахуванням специфіки того чи іншого програмного забезпечення.
Саме тому в процесі впровадження мають бути задіяні визначені Замовником в тендерній документації працівники: програмісти/ розробники/тестувальники програмного забезпечення/адміністратори систем і в тому числі та/або аналітики в сфері IT - процесів.
При встановленні відповідності Учасника - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" кваліфікаційним критеріям Замовником враховувалось, що назви посад та/або кваліфікації працівників можуть відрізнятися від визначеної Замовником назви в тендерній документації, оскільки Учасником в ході провадження своєї господарської діяльності самостійно визначаються такі назви відповідно до покладених на конкретного працівника посадових обов’язків. Комерційний господарюючий суб’єкт, яким є учасник закупівлі, не обмежений у присвоєнні посадам певних назв.
Відповідно до Класифікатора професій ДК 003:2010 Національний класифікатор України "Класифікатор професій", чинного від 01.11.2010 року, затвердженого Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики, (далі - КП), посади “аналітик бізнес-процесів” не передбачено, тому Замовником у своїй тендерній документації і не конкретизовано вимогу “аналітик бізнес-процесів” як назву посади чи кваліфікації.
Звертаємо увагу, що назва КП “розробники обчислювальних систем” з кодом КП “2131.2” містить декілька професійних назв робот, а саме: “Аналітик програмного забезпечення”, “Аналітик процесів автоматизації”, “Аналітик комп'ютерних систем”, “Аналітик даних”, “Аналітик продукту”, “Аналітик бізнесу (інформаційні системи)”, “Аналітик мобільних додатків”, як за посиланням: https://me.gov.ua/Profession/List?lang=uk-UA&id=d4162ef8-2771-4ac5-99ef-1d4b6f5336af&tag=KlasifikatorProfesii-Poshuk.
Тобто, відповідно до КП «аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення», а також “аналітик комп'ютерних систем”, зазначені щодо працівника Жук Р.В., відносяться до одного угрупування «розробники комп’ютерних систем» з одним кодом КП “2132.2”.
Так, Замовником враховано відповідне угрупування за кодом КП “2132.2”, що цілком відповідає наданій інформації Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" про свого працівника Жука Р.В. про його кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, та посаду - аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, що за сукупністю усіх складових характеристик кваліфікації цього працівника (освіта, досвід, наявні сертифікати та займані посади на підприємстві) відповідає визначеній вимозі про наявність “аналітика бізнес-процесів” в межах кваліфікаційного критерію “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, Замовником було встановлено відповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН", у складі його тендерної пропозиції, та підтверджено наявність в цього Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов закупівлі, предметом якої є комплексна послуга з постачання та впровадження програмного забезпечення.
Відповідно до ч.2 ст.22 Закону Замовником в тендерній документації зазначаються, поряд з іншим, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Кваліфікаційні критерії у публічних закупівлях - це вимоги, які замовник встановлює до учасників державних закупівель. Вони допомагають замовнику пересвідчитися, що учасник може належно надати необхідні замовнику послуги.
Як визначає закупівельне законодавство, у процедурах закупівлі, зокрема, й у відкритих торгах з особливостями, учасники мають проходити кваліфікацію. Таким чином, замовник має право вимагати від них відповідні документи. Такими чином, саме замовник визначає кваліфікаційні вимоги до необхідних працівників. В свою, чергу чинне законодавство не встановлює для замовника жодних обмежень в частині залучення необхідних йому спеціалістів при аналізі тендерних пропозицій. Саме замовник аналізує пропозицію учасника і надає оцінку документам, що підтверджують кваліфікаційні вимоги. В тому числі і щодо наявності спеціалістів необхідних для надання послуги.
Формулюючи перелік кваліфікаційних вимог до працівників учасника закупівлі Департамент, як Замовник, керувався наступним:
Не вимагати зайвих спеціалістів - працівників, які не потрібні для виконання послуг;
Не ускладнювати та не обмежувати спосіб підтвердження інформації про наявність працівників, які мають необхідну кваліфікацію та досвід;
Не обмежувати форми працевлаштування;
Не встановлювати обмежень щодо стажу роботи працівників та часу роботи на певній посаді.
Це, в свою чергу, було спрямовано на дотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що закріплено в ст. 5 Закону. Безпосередньо частина 4 цієї статті закріплює, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Наголошуємо, що вимоги зазначеної вище статті Закону виконані Замовником в повному обсязі: забезпечена добросовісна конкуренція серед учасників; забезпечена максимальна економія, ефективність та пропорційність; забезпечена відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; забезпечена недискримінація учасників та рівне ставлення до них; забезпечено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; забезпечено запобігання корупційним діям і зловживанням.
ДОДАТКОВО ПРОСИМО ВРАХУВАТИ:
а) Щодо індикаторів ризиків закупівлі.
Наказом Міністерства фінансів України від 28.10.2020 № 647 «Про затвердження Методики визначення автоматичних індикаторів ризиків, їх переліку та порядку застосування» були затверджені Методика визначення автоматичних індикаторів ризиків (далі - Методика);Перелік автоматичних індикаторів ризиків; Порядок застосування автоматичних індикаторів ризиків.
Відповідно до Методики система автоматичних індикаторів ризиків (далі - ризик-система) - аналітичний обчислювальний комплекс у складі електронної системи закупівель, що забезпечує постійний та регулярний розрахунок індикаторів на основі відкритих даних з API-сервісу (прикладний програмний інтерфейс сервіс) електронної системи закупівель.
Наголошуємо, що автоматичне спрацювання індикаторів не є свідченням порушення в діях Замовника вимог законодавства з питань публічних закупівель. Пунктом 1 розділу ІІ Методики передбачено, що індикатори розраховуються з метою визначення процедур закупівель, що містять ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель та/або свідчать про ймовірність допущення таких порушень.
Так, під час проведення процедури закупівлі Замовника UA-2024-04-11-011813-a відбулося спрацювання двох автоматичних індикаторів ризиків, а саме:
sas-3-5 Замовник відхилив мінімум 2 учасників;
sas-3-6 Явне завищення очікуваної вартості.
1. Щодо першого ризику повідомляємо наступне:
11.04.2024 р. відповідно до пункту 24 Особливостей Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020р. №1082, та Особливостей оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю: Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення.
Кінцевий строк подачі тендерних пропозицій було визначено до 19 квітня 2024 року до 00:00.
Зацікавленими особами були подані тендерні пропозиції.
19 квітня 2024 року об 12:46 відбувся електронний аукціон, за результатами якого тендерна пропозиція учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», визначена найбільш економічно вигідною, та автоматично визнана електронною системою публічних закупівель аномально низькою.
Відповідно до абзацу 1 частини 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно з абзацом 2 частини 14 статті 29 Закону замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Учасник ТОВ «РОК АЙ ТІ» протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції з аномально низькою ціною надав неналежне обґрунтуванням аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Розглядаючи відповідно до вимог законодавства надане обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», Замовником було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», яка за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною, що є аномально низькою, по Закупівлі такою, що має підстави для відхилення, та рішення про відхилення пропозиції з підстав, визначених підпунктом 1 пункту 45 Особливостей та пунктом 2.4 «Аномально низька ціна тендерної пропозиції» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, затверджені Протоколом № 8 від 26.04.2024 р.
Вищезазначене рішення не було оскаржене учасником ТОВ «РОК АЙ ТІ» у визначеному законодавством порядку, що в свою чергу означає, що учасник повністю погоджується з рішеннями Замовника, не вважає його таким, що порушує його права та інтереси як учасника закупівлі UA-2024-04-11-011813-а.
Відповідно до пункту 49 Особливостей, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені Особливостями.
Наступною найкращою економічно вигідною тендерною пропозицією електронною системою визначена тендерна пропозиція учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГРИГОР’ЄВ СТАНІСЛАВ ЮРІЙОВИЧ (ЄДРПОУ 3126014819) (далі також ФОП ГРИГОР’ЄВ СТАНІСЛАВ ЮРІЙОВИЧ), що також електронною системою закупівель визначена, як аномально низька.
Відповідно до абзацу 1 частини 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно з абзацом 2 частини 14 статті 29 Закону замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Учасник протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надав своє обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Розглядаючи надане обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції учасника ФОП ГРИГОР’ЄВ СТАНІСЛАВ ЮРІЙОВИЧ, Замовником було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції учасника ФОП ГРИГОР’ЄВ СТАНІСЛАВ ЮРІЙОВИЧ, яка автоматично визнана електронною системою закупівель наступною найбільш економічно вигідною, що є аномально низькою. Тендерна пропозиція цього учасника визнана Замовником такою, що має підстави для відхилення, прийнято рішення про відхилення пропозиції з підстав, визначених підпунктом 1 пункту 45 Особливостей та пунктом 2.4 «Аномально низька ціна тендерної пропозиції» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. затверджене Протоколом № 9 від 02.05.2024 р. Вищезазначене рішення не було оскаржено учасником ФОП ГРИГОР’ЄВ СТАНІСЛАВ ЮРІЙОВИЧ у визначеніому законодавством порядку, що в свою чергу означає, що учасник повністю погоджується з рішеннями Замовника та не вважає його таким, що порушує його права та інтереси як учасника закупівлі UA-2024-04-11-011813-а.
Звертаємо увагу, що така пiдстава для вiдхилення пропозицiї, як неналежно обгрунтована аномально низька цiна, яка була застосована Замовником в цій закупівлі, законодавчо запроваджена як антидемпiнговий засiб проти недоброчесних учасникiв закупiвель. якi порушують правила здоровоi конкуренцii. Зазначений інструмент дає можливiсть замовнику закупiвлi уникнути ризикових угод, що можуть залишитися невиконаними, або виконуються неякiсно або зi значним запiзненням. Застосування можливостi вiдхилення тендерної пропозицii учасника з пiдстав неналежного обгрунтгування aнoмальнo низької цiни дозволяє замовнику вiдсiяти неспроможних учасникiв, якi не можуть виконати договiр у належний спосiб, або тих, хто необrрунтовано вважає, що за демпiнговими цiнами зможе надати якiсну послугу. Інструмент аномально низької цiни було запроваджено законодавцем як допомога замовнику зробити проведення процедур закупiвель максимально результативними та мiнiмально ризикованими.
Відповідно до пункту 49 Особливостей, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені Особливостями.
Наступною найкращою економічно вигідною тендерною пропозицією електронною системою визначена тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОФТМОР СОЛЮШЕН» (ЄДРПОУ 44541459).
Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Так, Замовником було проведено перевірку тендерної пропозиції ТОВ «СОФТМОР СОЛЮШЕН», за результатами якої не було виявлено підстав для відмови учаснику ТОВ «СОФТМОР СОЛЮШЕН» у випадках, визначених пунктом 47 Особливостей.
Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції учасника ТОВ «СОФТМОР СОЛЮШЕН» на відповідність її вимогам тендерної документації у Замовника відсутні передбачені законодавством та тендерною документацією підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, Замовником було прийнято рішення про те, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «СОФТМОР СОЛЮШЕН» в цілому відповідає вимогам тендерної документації, враховуючи додатки до неї та вимоги Замовника щодо предмету закупівлі. На цій підставі Замовником було прийняте рішення про визначення учасника ТОВ «СОФТМОР СОЛЮШЕН» переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір, затверджене Протоколом № 10 від 03.05.2024 р.
Тендерна пропозиція переможця закупівлі UA-2024-04-11-011813-а була ретельно та всебічно розглянута Замовником, прийняте за результатом розгляду рішення є законним та обгрунтованим.
2. Щодо другого ризику повідомляємо наступне:
Автоматично визначені ризики sas-3-5 (Замовник відхилив мінімум 2 учасників) та sas-3-6 (Явне завищення очікуваної вартості) взаємопов’язані. Завищення очікуваної вартості автоматично встановлено після відхилення двох пропозицій учасників, які запропонували об’єктивно демпінгові ціни на послугу. Поряд з цим, завищення очікуваної вартості з боку Замовника відсутнє зважаючи на наступне.
Рішенням 23 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 26.01.2024 № 513/24 «Про внесення змін до рішення 20 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 22.11.2023 № 447/23 «Про бюджет Харківської міської територіальної громади на 2024 рік» Департаменту виділені додаткові кошти по спеціальному фонду КПКВК МБ 2017520 «Реалізація Національної програми інформатизації», КЕКВ 3160 «Придбання землі та нематеріальних активів» у сумі 5 000 000,00 грн - довідка про зміни до кошторису на 2024 рік від 05.02.2024 №1.
Обґрунтування розміру витрат та визначення його очікуваної вартості були здійснені до початку проведення Закупівлі на підставі отриманих цінових пропозицій Замовником за результатами проведеної попередньої ринкової консультації, використовуючи метод "Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін" відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме:
з метою аналізу ринку, планування закупівлі, підготовки до проведення закупівлі, формування очікуваної вартості предмету закупівлі та визначення можливих варіантів предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень з дотримання принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону Департаментом, керуючись статтею 4 Закону та наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», було проведено попередню ринкову консультацію щодо закупівлі постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення, кількістю - 1 послуга, зі строком надання – до 31.08.2024 року, яка не вважається для суб'єкта господарювання участю у підготовці вимог до закупівлі, збір інформації не тягне за собою ніяких зобов'язань Департаменту, як замовника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178, що зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону.
Таким чином, очікувана вартість цієї закупівлі була визначена у сумі 4 970 000,00 грн. (чотири мільйона дев’ятсот сімдесят тисяч грн. 00 коп.) шляхом відкритого аналізу ринку з урахуванням інновацій та нових технічних рішень з дотримання принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону . Детальний аналіз розрахунку наданий вище.
У результаті проведення процедури закупівлі UA-2024-04-11-011813-a, сума договору склала 3 900 000,00 грн. (Три мільйони дев’ятсот тисяч гривень 00 коп.), без ПДВ.
б) Щодо перевірки закупівлі UA-2024-04-11-011813-а Антимонопольним комітетом України (далі - АМКУ).
08 травня 2024 року ТОВ «РОК АЙ ТІ» через електронну систему закупівель надіслав Скаргу номер UA-2024-04-11-011813-а.с1 на рішення Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради (далі – Департамент, Замовник) про визначення учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «СОФТМОР СОЛЮШЕН» (ЄДРПОУ 44541459) переможцем Закупівлі (далі – Скарга). Вся інформація та документи, що містяться стосовно закупівлі UA-2024-04-11-011813-a в електронній системи публічних закупівель були досліджені та проаналізовані АМКУ. Замовником були надані розгорнуті пояснення щодо обгрунтованості свого рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «СОФТМОР СОЛЮШЕН» переможцем. АМКУ був наданий вичерпний аналіз документації, що була подана цим учасником в складі тендерної пропозиції. Замовником було аргументовано, та не спростовано АМКУ, що документи переможця закупівлі UA-2024-04-11-011813-a за формою та змістом в повному обсязі відповідають вимогам тендерної документації Замовника.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8803-р/пк-пз від 20.05.2024 скаржнику - товариству з обмеженою відповідальністю "РОК АЙ ТІ" відмовлено у задоволенні скарги від 08 травня 2024 № UA-2024-04-11-011813-a.c1. В діях Замовника не виявлено порушень вимог законодавства з питань публічних закупівель.
На підставі викладеного вважаємо, що процедура закупівлі: Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2024-04-11-011813-а) відбулася без порушення законодавства України та з дотриманням загальних вимог і принципів здійснення публічних закупівель: забезпечена добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія бюджетних коштів, ефективність та пропорційність їх використання, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечено запобігання корупційним діям і зловживанням.
Додатки:
Сканована копія листа від 17.01.2024 вих. №18 ФОП Дудич Юлія Богданівна (вх.№ 289/0/205-24 від 18.01.2024) на 1-му аркуші;
Сканована копія листа від 18.01.2024 вих. №1 ФОП Моргунов Роман В’ячеславович (вх.№ 288/0/205-24 від 18.01.2024) на 3-х аркушах;
Сканована копія комерційної пропозиції 09.04.2024 б/н ФОП Максимів Євгенії Леонідівни (вх. 633/0/205-24 від 09.04.2024) на 1-му аркуші;
Сканована копія комерційної пропозиції 08.04.2024 б/н ФОП Зуб Ольга Сергіївна (вх.№ 625/0/205-24 від 08.04.2024) на 1-му аркуші;
Сканована копія комерційної пропозиції від 08.04.2024 №37-m ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СОФТМОР СОЛЮШЕН” (вх.624/0/205-24 від 08.04.2024) на 2-х аркушах;
Сканована копія комерційної пропозиції від 05.04.2024 №134 ФОП Дудич Юлія Богданівна вих. №134 (вх.622/0/205-24 від 05.04.2024) на 1-му аркуші;
Сканована копія Протоколу № 8 засідання уповноваженої особи Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради від 26.04.2024 на 11-и аркушах;
Сканована копія Протоколу № 9 засідання уповноваженої особи Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради від 02.05.2024 на 8-и аркушах.
Уповноважена особа
Департаменту цифрової трансформації
Харківської міської ради,
начальник відділу аналітики
та здійснення закупівель
Департаменту цифрової трансформації
Харківської міської ради Н.О. Мазанько
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 18 червня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 22 червня 2024 |
Порушення не виявлено
Ризики, що спрацювали
sas-3-5
sas-3-6
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 19 квітня 2024 13:15
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю «РОК АЙ ТІ»" |
4 000 000,00
UAH з ПДВ
|
1 980 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Фізична особа-підприємець Григор'єв Станіслав Юрійович |
4 970 000,00
UAH з ПДВ
|
2 000 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" |
4 950 000,00
UAH з ПДВ
|
3 900 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю «РОК АЙ ТІ»" #41717846 |
Відхилено |
1 980 000,00
UAH з ПДВ
|
26 квітня 2024 16:00
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 23 квітня 2024 00:00
|
Фізична особа-підприємець Григор'єв Станіслав Юрійович #3126014819 |
Відхилено |
2 000 000,00
UAH з ПДВ
|
02 травня 2024 11:14
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 30 квітня 2024 00:00
|
ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" #44541459 |
Переможець |
3 900 000,00
UAH з ПДВ
|
03 травня 2024 16:20
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
24 травня 2024 13:13
|
Договір №26 від 24.05.2024.pdf | укладений |
24 травня 2024 13:12
|