Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Молоко згущене ж/б 370 г
Очікувана вартість
5 162 400,00 UAH
UA-2023-09-06-012561-a ● 11fb59419f7541f2a02f220604041347
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 26136777 |
Місцезнаходження: | 50101, Україна , Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, проспект Металургів, будинок 36 Б |
Контактна особа: |
Ірина Бойко +380983983788 irinaselest125@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 06 вересня 2023 16:05 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 вересня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 12 вересня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 15 вересня 2023 08:00 |
Початок аукціону: | 18 вересня 2023 11:36 |
Початок аукціону: | 18 вересня 2023 11:36 |
Очікувана вартість: | 5 162 400,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 51 624,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
120000 банка
Молоко згущене ж/б 370 г
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
50101, Україна, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, проспект Металургів, 36Б
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 жовтня 2023
ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 20 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
06 вересня 2023 16:06 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
06 вересня 2023 16:05 |
тд сгущенка 0609.docx | |
06 вересня 2023 16:05 |
проект договору.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-09-06-012561-a.b1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "КРАЙ-МК..", Код ЄДРПОУ:40333959
Дата подання: 08 вересня 2023 18:14
Вимога про відміну процедури закупівлі
Вимога про відміну процедури закупівлі
Вами, як Замовником було оголошено процедуру закупівлі 19.07.2023 року ідентифікатор
UA-2023-07-19-000137-a товару – Молоко згущене ж/б 370 г, 120000 банок, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 50101, Україна, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, проспект Металургів, 36Б, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 жовтня 2023, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Через чисельні дискримінаційні умови у Тендерній документацій, які визнані такими АМКУ за цією закупівлею, розкриття пропозицій відбулося тільки 01.09.2023 року.
04-05.09.2023 року Замовником було відхилено всі пропозиції учасників, які прийняли участь у цій закупівлі. Строк для оскарження рішень про відхилення пропозиції спливає 11.09.2023 року.
Згідно ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
У відповідності до Плану закупівель Замовника, оголошена потреба у закупівлі товару - Молоко згущене ж/б 370 г, 120000 банок, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість 5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Оголосивши цю процедуру закупівлі до завершення закупівлі за процедурою
UA-2023-07-19-000137-a , Вами було сукупно оголошено закупівлю товару - Молоко згущене ж/б 370 г, 240000 банок, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
10 324 800 грн. з ПДВ., що не відповідає оголошеному Плану закупівель.
Такі дії Замовника свідчать про намір навмисно не завершити процедуру закупівлі
UA-2023-07-19-000137-a укладенням договору із учасниками, які «не є бажаними» у співпраці із Замовником.
З огляду на вищезазначене вимагаємо відмінити цю процедуру закупівлі згідно із пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
В разі незадоволення цієї вимоги, будемо звертатися із відповідними скаргами до контролюючих органів, АМКУ та Державної аудиторської служби, що потягне відповідальність уповноваженої особи Замовника у вигляді штрафів у великих розмірах.
Стаття 4. Планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель
1. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі;
4) код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів);
5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення:
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;
{Абзац шостий пункту 5 частини другої статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;
{Абзац сьомий пункту 5 частини другої статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
6) у разі застосування рамкової угоди зазначається:
строк дії рамкової угоди;
сторона рамкової угоди (замовник або централізована закупівельна організація, яка проводить закупівлю в інтересах замовника).
Якщо річний план оприлюднюється централізованою закупівельною організацією, додатково зазначаються найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія, в інтересах яких проводиться закупівля за рамковою угодою;
очікувана вартість з урахуванням усього запланованого строку дії рамкової угоди.
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Але, в порушення ст. 4 щодо умов планування закупівель та ст. 5 щодо принципів публічних закупівель, Замовником без відміни закупівлі UA-2023-07-19-000137-a, було оголошено 06.09.2023 року аналогічну закупівлю, за якою наше Товариство звертається, за таким самим товаром, на таку саму оголошену вартість, за такою ж кількістю. При цьому у плані закупівель Замовника міститься інформацію тільки про планування закупівлі товару - Молоко згущене ж/б 370 г, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість 5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Таким чином, оголосивши цю закупівлю, Замовник наразі має дві однакові незавершені процедури закупівлі, що не відповідає його Плану закупівлі.
З огляду на зазначене, просимо провести перевірку законності оголошення цієї закупівлі на товар Молоко згущене ж/б 370 г, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Розгорнути
Згорнути
Вами, як Замовником було оголошено процедуру закупівлі 19.07.2023 року ідентифікатор
UA-2023-07-19-000137-a товару – Молоко згущене ж/б 370 г, 120000 банок, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 50101, Україна, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, проспект Металургів, 36Б, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 жовтня 2023, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Через чисельні дискримінаційні умови у Тендерній документацій, які визнані такими АМКУ за цією закупівлею, розкриття пропозицій відбулося тільки 01.09.2023 року.
04-05.09.2023 року Замовником було відхилено всі пропозиції учасників, які прийняли участь у цій закупівлі. Строк для оскарження рішень про відхилення пропозиції спливає 11.09.2023 року.
Згідно ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
У відповідності до Плану закупівель Замовника, оголошена потреба у закупівлі товару - Молоко згущене ж/б 370 г, 120000 банок, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість 5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Оголосивши цю процедуру закупівлі до завершення закупівлі за процедурою
UA-2023-07-19-000137-a , Вами було сукупно оголошено закупівлю товару - Молоко згущене ж/б 370 г, 240000 банок, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
10 324 800 грн. з ПДВ., що не відповідає оголошеному Плану закупівель.
Такі дії Замовника свідчать про намір навмисно не завершити процедуру закупівлі
UA-2023-07-19-000137-a укладенням договору із учасниками, які «не є бажаними» у співпраці із Замовником.
З огляду на вищезазначене вимагаємо відмінити цю процедуру закупівлі згідно із пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
В разі незадоволення цієї вимоги, будемо звертатися із відповідними скаргами до контролюючих органів, АМКУ та Державної аудиторської служби, що потягне відповідальність уповноваженої особи Замовника у вигляді штрафів у великих розмірах.
Стаття 4. Планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель
1. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі;
4) код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів);
5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення:
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;
{Абзац шостий пункту 5 частини другої статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;
{Абзац сьомий пункту 5 частини другої статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
6) у разі застосування рамкової угоди зазначається:
строк дії рамкової угоди;
сторона рамкової угоди (замовник або централізована закупівельна організація, яка проводить закупівлю в інтересах замовника).
Якщо річний план оприлюднюється централізованою закупівельною організацією, додатково зазначаються найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія, в інтересах яких проводиться закупівля за рамковою угодою;
очікувана вартість з урахуванням усього запланованого строку дії рамкової угоди.
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Але, в порушення ст. 4 щодо умов планування закупівель та ст. 5 щодо принципів публічних закупівель, Замовником без відміни закупівлі UA-2023-07-19-000137-a, було оголошено 06.09.2023 року аналогічну закупівлю, за якою наше Товариство звертається, за таким самим товаром, на таку саму оголошену вартість, за такою ж кількістю. При цьому у плані закупівель Замовника міститься інформацію тільки про планування закупівлі товару - Молоко згущене ж/б 370 г, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість 5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Таким чином, оголосивши цю закупівлю, Замовник наразі має дві однакові незавершені процедури закупівлі, що не відповідає його Плану закупівлі.
З огляду на зазначене, просимо провести перевірку законності оголошення цієї закупівлі на товар Молоко згущене ж/б 370 г, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Рішення замовника: Вимога відхилена
11 вересня 2023 16:32
Добрий день, Шановний Учасник! Станом на сьогоднішній день є потреба якомога швидше здійснити закупівлю молоко сгущене ж/б 370 г для видачі мешканцям Кривого Рогу в період дії воєнного стану в Україні,Замовник не має часу на додержання строків оскарження, оскільки вже на сьогоднішній день необхідно видавати продуктові набори до яких входить Молоко сгущене
Номер вимоги: UA-2023-09-06-012561-a.b2
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "КРАЙ-МК..", Код ЄДРПОУ:40333959
Дата подання: 08 вересня 2023 18:16
Вимога про усунення дискримінаційних вимоги у Тендерній документації та інших умов, які суперечать чинному законодавству України
Вимога про усунення дискримінаційних вимоги у Тендерній документації та інших умов, які суперечать чинному законодавству України
1. У відповідності до Додатку 2 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» передбачено, наступні вимоги до предмету закупівлі:
«Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ 4274:2019. …
Маркування: маркування наноситься виробником безпосередньо на етикетку та повинно містити таку інформацію: назву виробника та повну адресу і телефон виробника, адресу потужності виробництва; товарний знак (за наявності); штрих код; назву продукту; склад продукту з зазначенням відсотків співвідношення інгредієнтів ;енергетичну та поживну цінність ; масу нетто (г); номер експлуатаційного дозволу потужностей; строк придатності та умови зберігання (строк придатності за температури, від 0 °C до 20°C повинен становити не більше 8 місяців); інформація про відсутність рослинних жирів, солі та ГМО. Маркування яке наноситься виробником безпосередньо на упаковку та повинно містити таку інформацію: номер партії виробництва, дату виготовлення та дату вжити до. На підтвердження інформації, щодо вимог маркування надати в складі пропозиції фото запропонованого товару.»
Але у Додатку 4 до ТД «Проект Договору» у п. 2.1. передбачено, що «Постачальник гарантує належну, згідно з вимогами виробника, якість Товару, його відповідність діючим стандартам з якості та умовам цього Договору протягом гарантійного строку не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки Товару, але не менш, ніж встановлено виробником такого Товару. Незалежно від закінчення строку дії Договору гарантійні зобов’язання зберігаються протягом вказаного строку. Гарантійні зобов’язання на Товар починаються з дати підписання Сторонами належним чином оформленої видаткової накладної/товаро-транспортної накладної (далі ТТН).»
П. 7.2.4. Проекту Договору передбачено право Замовника - Відмовитися від прийняття партії Товару в разі відсутності або неналежного оформлення документів, зазначених у пунктах 2.1., 4.7., цього Договору.»
Згідно Додатку 3 до ТД передбачено, що учасник у складі пропозиції повинен надати: «Лист у довільній формі про ознайомлення з проектом договору про закупівлю із зазначенням інформації щодо наявності або відсутності протоколу розбіжностей, та погодження його укласти, якщо тендерну пропозицію Учасника буде акцептовано.»
Враховуючи розбіжності щодо технічних вимог до предмету закупівлі, які містяться у ТД та вимогу Замовника надати учасником лист згоду з умовами проекту Договору, наше Товариство та будь-які інші учасники процедури закупівлі фактично позбавлені можливості прийняти участь у цій закупівлі через неможливість надання суперечливих відомостей у змісті ТД.
Вимагаємо привести у відповідність умови Тендерної документації між собою з урахуванням вимог чинного законодавства.
2. У відповідності до Додатку 2 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» передбачено, наступні вимоги до предмету закупівлі:
«Маркування: маркування наноситься виробником безпосередньо на етикетку та повинно містити таку інформацію: назву виробника та повну адресу і телефон виробника, адресу потужності виробництва; товарний знак (за наявності); штрих код; назву продукту; склад продукту з зазначенням відсотків співвідношення інгредієнтів ;енергетичну та поживну цінність ; масу нетто (г); номер експлуатаційного дозволу потужностей; строк придатності та умови зберігання (строк придатності за температури, від 0 °C до 20°C повинен становити не більше 8 місяців); інформація про відсутність рослинних жирів, солі та ГМО. Маркування яке наноситься виробником безпосередньо на упаковку та повинно містити таку інформацію: номер партії виробництва, дату виготовлення та дату вжити до. На підтвердження інформації, щодо вимог маркування надати в складі пропозиції фото запропонованого товару.»
Вказана вимога суперечить змісту ЗУ «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» та є дискримінаційною з огляду на наступне.
Так, згідно ст. 1 зазначеного Закону передбачено, що етикетка (стікер) - бирка, напис, позначка, графічне або інше зображення, написане, надруковане, нанесене з використанням трафарету, марковане, витиснене або відбите на упаковці чи додане до упаковки або тари, в якій знаходиться харчовий продукт.
маркування - слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), кольєретці, а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, що супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього.
Згідно ст. 8 п. 2. Закону передбачено, що «Обов’язкова інформація про фасовані харчові продукти має міститися безпосередньо на упаковці або етикетці, приєднаній до неї.
Таким чином, висування конкретних вимог яка сама інформація про харчовий продукт повинна міститися та етикетці, а яка на безпосередньо на упаковці, суперечить вимогам зазначеного Закону та штучно обмежує коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь у цій закупівлі.
Вказана вимога ТД написана під конкретного учасника, який може запропонувати товар саме з таким способом маркуванням, що суперечить діючому законодавству.
Наше Товариство може запропонувати товар за цією закупівлею за конкурентними цінами, якісний та який повністю відповідає всім вимогам, з наданням всієї необхідної інформації про товар у спосіб, визначений ЗУ «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».
З огляду на зазначене, вимагаємо виключити дискримінаційну умову ТД щодо вимог про спосіб розміщення інформації про товар, яка передбачена у Додатку 2 до ТД, зазначивши всі можливі способи маркування товару, які передбачені діючим законодавством України.
В разі незадоволення нашої вимоги у строки, які передбачені для оскарження дискримінаційних умов ТД, наше Товариство буде вимушене звернутися до АМКУ зі скаргою з метою захисту своїх прав та інтересів, що призведе до затягування процедури закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
1. У відповідності до Додатку 2 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» передбачено, наступні вимоги до предмету закупівлі:
«Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ 4274:2019. …
Маркування: маркування наноситься виробником безпосередньо на етикетку та повинно містити таку інформацію: назву виробника та повну адресу і телефон виробника, адресу потужності виробництва; товарний знак (за наявності); штрих код; назву продукту; склад продукту з зазначенням відсотків співвідношення інгредієнтів ;енергетичну та поживну цінність ; масу нетто (г); номер експлуатаційного дозволу потужностей; строк придатності та умови зберігання (строк придатності за температури, від 0 °C до 20°C повинен становити не більше 8 місяців); інформація про відсутність рослинних жирів, солі та ГМО. Маркування яке наноситься виробником безпосередньо на упаковку та повинно містити таку інформацію: номер партії виробництва, дату виготовлення та дату вжити до. На підтвердження інформації, щодо вимог маркування надати в складі пропозиції фото запропонованого товару.»
Але у Додатку 4 до ТД «Проект Договору» у п. 2.1. передбачено, що «Постачальник гарантує належну, згідно з вимогами виробника, якість Товару, його відповідність діючим стандартам з якості та умовам цього Договору протягом гарантійного строку не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки Товару, але не менш, ніж встановлено виробником такого Товару. Незалежно від закінчення строку дії Договору гарантійні зобов’язання зберігаються протягом вказаного строку. Гарантійні зобов’язання на Товар починаються з дати підписання Сторонами належним чином оформленої видаткової накладної/товаро-транспортної накладної (далі ТТН).»
П. 7.2.4. Проекту Договору передбачено право Замовника - Відмовитися від прийняття партії Товару в разі відсутності або неналежного оформлення документів, зазначених у пунктах 2.1., 4.7., цього Договору.»
Згідно Додатку 3 до ТД передбачено, що учасник у складі пропозиції повинен надати: «Лист у довільній формі про ознайомлення з проектом договору про закупівлю із зазначенням інформації щодо наявності або відсутності протоколу розбіжностей, та погодження його укласти, якщо тендерну пропозицію Учасника буде акцептовано.»
Враховуючи розбіжності щодо технічних вимог до предмету закупівлі, які містяться у ТД та вимогу Замовника надати учасником лист згоду з умовами проекту Договору, наше Товариство та будь-які інші учасники процедури закупівлі фактично позбавлені можливості прийняти участь у цій закупівлі через неможливість надання суперечливих відомостей у змісті ТД.
Вимагаємо привести у відповідність умови Тендерної документації між собою з урахуванням вимог чинного законодавства.
2. У відповідності до Додатку 2 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» передбачено, наступні вимоги до предмету закупівлі:
«Маркування: маркування наноситься виробником безпосередньо на етикетку та повинно містити таку інформацію: назву виробника та повну адресу і телефон виробника, адресу потужності виробництва; товарний знак (за наявності); штрих код; назву продукту; склад продукту з зазначенням відсотків співвідношення інгредієнтів ;енергетичну та поживну цінність ; масу нетто (г); номер експлуатаційного дозволу потужностей; строк придатності та умови зберігання (строк придатності за температури, від 0 °C до 20°C повинен становити не більше 8 місяців); інформація про відсутність рослинних жирів, солі та ГМО. Маркування яке наноситься виробником безпосередньо на упаковку та повинно містити таку інформацію: номер партії виробництва, дату виготовлення та дату вжити до. На підтвердження інформації, щодо вимог маркування надати в складі пропозиції фото запропонованого товару.»
Вказана вимога суперечить змісту ЗУ «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» та є дискримінаційною з огляду на наступне.
Так, згідно ст. 1 зазначеного Закону передбачено, що етикетка (стікер) - бирка, напис, позначка, графічне або інше зображення, написане, надруковане, нанесене з використанням трафарету, марковане, витиснене або відбите на упаковці чи додане до упаковки або тари, в якій знаходиться харчовий продукт.
маркування - слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), кольєретці, а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, що супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього.
Згідно ст. 8 п. 2. Закону передбачено, що «Обов’язкова інформація про фасовані харчові продукти має міститися безпосередньо на упаковці або етикетці, приєднаній до неї.
Таким чином, висування конкретних вимог яка сама інформація про харчовий продукт повинна міститися та етикетці, а яка на безпосередньо на упаковці, суперечить вимогам зазначеного Закону та штучно обмежує коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь у цій закупівлі.
Вказана вимога ТД написана під конкретного учасника, який може запропонувати товар саме з таким способом маркуванням, що суперечить діючому законодавству.
Наше Товариство може запропонувати товар за цією закупівлею за конкурентними цінами, якісний та який повністю відповідає всім вимогам, з наданням всієї необхідної інформації про товар у спосіб, визначений ЗУ «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».
З огляду на зазначене, вимагаємо виключити дискримінаційну умову ТД щодо вимог про спосіб розміщення інформації про товар, яка передбачена у Додатку 2 до ТД, зазначивши всі можливі способи маркування товару, які передбачені діючим законодавством України.
В разі незадоволення нашої вимоги у строки, які передбачені для оскарження дискримінаційних умов ТД, наше Товариство буде вимушене звернутися до АМКУ зі скаргою з метою захисту своїх прав та інтересів, що призведе до затягування процедури закупівлі.
Рішення замовника: Вимога відхилена
11 вересня 2023 16:34
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладені Замовником у « ДОДАТКУ 2»
до тендерної документації .
Відповідно до «ДОДАТОК 4» до тендерної документації розміщено «ДОГОВІР № про закупівлю товарів», згідно п.2.1 зазаначено: « Постачальник гарантує належну, згідно з вимогами виробника, якість Товару, його відповідність діючим стандартам з якості та умовам цього Договору протягом гарантійного строку не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки Товару, але не менш, ніж встановлено виробником такого Товару.»:- вказується гарантійний строк зберігання продукції , але не менше 1 року з дня отримання продукції кінцевим споживачем це для випадків, якщо технічними вимогами не визначено гарантійних строків.
Відповідно до вимог «ДОДАТОК 2» до тендерної документації , «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», «Молоко згущене ж/б 370 г , ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки» - не передбачено та не зазначені вимоги : саме щодо способу маркування.
до тендерної документації .
Відповідно до «ДОДАТОК 4» до тендерної документації розміщено «ДОГОВІР № про закупівлю товарів», згідно п.2.1 зазаначено: « Постачальник гарантує належну, згідно з вимогами виробника, якість Товару, його відповідність діючим стандартам з якості та умовам цього Договору протягом гарантійного строку не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки Товару, але не менш, ніж встановлено виробником такого Товару.»:- вказується гарантійний строк зберігання продукції , але не менше 1 року з дня отримання продукції кінцевим споживачем це для випадків, якщо технічними вимогами не визначено гарантійних строків.
Відповідно до вимог «ДОДАТОК 2» до тендерної документації , «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», «Молоко згущене ж/б 370 г , ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки» - не передбачено та не зазначені вимоги : саме щодо способу маркування.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-09-06-012561-a.a3
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ТОВ "КРАЙ-МК..", Код ЄДРПОУ:40333959
Дата подання: 25 вересня 2023 08:00
Дата подання: 25 вересня 2023 08:00
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції учасника ТОВ «КРАЙ-МК..» згідно протоколу № 153 від 20.09.2023 р.
На офіційному сайті (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-06-012561-a) 06.09.2023 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Молоко згущене ж/б 370 гр. Класифікація за ДК 021:2015: 15510000-6 - Молоко та вершки, зі строком поставки – до 30.10.2023 р. на очікувану вартість 5 162 400, 00 грн. з ПДВ.
Замовником процедури закупівлі є Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26136777).
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Молоко згущене ж/б 370 г ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки, яку затверджено протоколом № 138
від 06 вересня 2023 року Уповноваженою особою С.В.Хомяк, із додатками, далі «Тендерна документація».
Вказана закупівля оголошена згідно Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року
«Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», далі за текстом «Особливості».
18.09.2023 року відбулося розкриття тендерних пропозицій наступних учасників:
- ТОВ «ПАРТУМ 20» із ціною пропозиції після аукціону 3`947`976.00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "КРАЙ-МК..", із ціною пропозиції після аукціону 3`998`400.00 грн. з ПДВ.
- ФОП ХУДАВЕРДЯН АРТУР РАФІКОВИЧ із ціною пропозиції після аукціону 4`312`800.00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "МІРОТОРГ ЕКСПО" із ціною пропозиції після аукціону 4`500`000.00 грн. з ПДВ
- ТОВ "Спарта 2015" із ціною пропозиції після аукціону 5`162`400.00 грн. з ПДВ.
20.09.2023 року Замовником було оприлюднено рішення про відхилення тендерної пропозиції
ТОВ «КРАЙ-МК.."» з підстав зазначених у протоколі № 153 від 20.09.2023 року.
Ознайомившись із змістом протоколу № 153 від 20.09.2023 року, наше Товариство не погоджується з таким рішенням та вважає, що Замовник порушив вимоги п. 41, 43 та 47 Особливостей, що призвело до прийняття незаконного рішення, з огляду на наступне.
1. Так, в якості підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..», Замовник зазначив наступне:
На вимогу «ДОДАТКУ 2 до тендерної документації», «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» «Молоко згущене ж/б 370 г , ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки» Замовник вимагав:
«п. 9. На підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі, учасники повинні надати в складі пропозиції декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбаченний чинним законодавством, документ повинен бути виданий на ім’я учасники та обов’язково містити інформацію про повну назву виробника його адресу, адресу отримувача та адресу виробничих потужностей, відповідність продукції ДСТУ 4274:2019, дату виробництва продукції, номер партії, умови та термін придатності, інформація про органолептичні , фізико-хімічні, мікробіологічні показники та інформацію про посилання на експертний висновок/протокол випробувань/інший документ виданий акредитованою лабораторією який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень із зазначенням його номеру та дати (копія документу надається в складі пропозиції додатково учасниками) на вимогу ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів».
На підтвердження вищевказаних вимог, в складі пропозиції учасника міститься ДЕКЛАРАЦІЯ ВИРОБНИКА (Посвідчення про якість) № 00432, та Експертний висновок № 003265 п/23 від 02.08.2023 р, але вищевказаний експертний висновок не містить підтвердження щодо оцінки результатів лабораторних досліджень фізико-хімічних показників, які зазначені в декларації виробника наданою учасником , а саме: масової частки жиру %, масової частки сахарози%, масової частки білка%, що не відповідає необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі передбаченими ДСТУ 4274:2019.
Але вказане обґрунтування Замовника відхилення тендерної пропозиції нашого Товариства не відповідає вимогам чинного законодавства та умовам Тендерної документації з огляду на наступне.
Так, п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено: «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації;
інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації;
для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації;
інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією);
інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Згідно змісту Тендерної документації у переліку необхідних документів, які повинні бути надані у складі тендерної пропозиції учасника, відсутній документ: «документ який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень фізико-хімічних показників, а саме: масової частки жиру %, масової частки сахарози%, масової частки білка%.», на який послався Замовник як на підставу відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
У відповідності до п. 9. Додатку № 2 до Тендерної документації Замовник передбачив:
«На підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі, учасники повинні надати в складі пропозиції декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбачений чинним законодавством, документ повинен бути виданий на ім’я учасники та обов’язково містити інформацію про повну назву виробника його адресу, адресу отримувача та адресу виробничих потужностей, відповідність продукції ДСТУ 4274:2019, дату виробництва продукції, номер партії, умови та термін придатності, інформація про органолептичні, фізико-хімічні, мікробіологічні показники та інформацію про посилання на експертний висновок/протокол випробувань/інший документ виданий акредитованою лабораторією який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень із зазначенням його номеру та дати (копія документу надається в складі пропозиції додатково учасниками) на вимогу ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів».
У складі тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..» надано:
Декларацію виробника (Посвідчення про якість) № 00432 Приватного підприємства
«Еко-молпродукт» на товар - Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар відповідає вимогам ДСТУ 4274:2019, яка містить посилання на Експертний висновок № 003265 п/23 від 02.08.2023 р. виданий Вінницькою регіональною державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів а захисту споживачів.
Експертний висновок № 003265 п/23 від 02.08.2023 р. виданий Вінницькою регіональною державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, який містить у собі відомості про оцінки результатів лабораторних досліджень. В тому числі у Експертному висновку на стор. 3 у розділі «Висновок» міститься наступна інформація: «Надісланий зразок 003265п/1/23 – Молоко незбиране згущене з цукром 8.5.% жиру …. за органолептичними та фізико-хімічними показниками відповідає ДСТУ 4274:2019 Молоко незбиране згущене з цукром».
Тендерною документацією не вимагалося чіткого переліку лабораторних досліджень, які повинні підтверджуватися експертним висновком, який надається учасником та на який є посилання у Декларації виробника (Посвідченні про якість).
Таким чином, учасником ТОВ «КРАЙ-МК..» було надано всі документи, які вимагалися умовами Тендерної документації на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, а тому рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника з зазначеної підстави суперечить п. 47 Особливостей.
2. В якості наступної підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник зазначив: «Відповідно до «ДОДАТОК 2 до тендерної документації» , «Опис та характеристика товару», вимагалося:
«Маркування яке наноситься виробником безпосередньо на упаковку та містить таку інформацію: номер партії виробництва, дату виготовлення та дату вжити до. На підтвердження інформації, щодо вимог маркування надати в складі пропозиції фото запропонованого товару.»
-Учасник на підтвердження надав фото запропонованого ним товару, але на наданих в підтвердження фотографіях відсутня інформація про дату виготовлення, яка була передбачена умовами тендерної документації.»
Але такий висновок суперечить нормам чинного законодавства та вимогам Тендерної документації.
Так, по-перше, Замовник за змістом Тендерної документації не висував жодної вимоги безпосередньої до фото запропонованого товару, яке повинен надати учасник у складі пропозиції. Замовник у Тендерній документації зазначив, що учасник повинен надати фото запропонованого ним товару на підтвердження інформації щодо вимог маркування. Що саме повинно міститься на цьому фото, яка саме детальна інформація, її перелік та вимоги Замовник за змістом Тендерної документації не зазначив. Вимоги про те, що на фото запропонованого товару повинна міститься інформація про «дату виготовлення» Тендерна документація не передбачала.
У складі пропозиції Скаржник надав фото запропонованого товару (файл image 1 (1) Image 1 (4) чим самим виконав вимоги Замовника з Додатком 2 повністю.
Крім того, висновок Замовника про відсутність на упаковці запропонованого товару інформації «дата виготовлення» не відповідає вимогам чинного законодавства.
Так, згідно Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 6 грудня 2018 року № 2639(далі Закон), згідно ст. 6 передбачений Перелік обов’язкової інформації про харчові продукти.
Такої інформації, як «дата виготовлення» Закон не передбачає.
Згідно із пп. 6. п. 1 ст. 6 зазначеного Закону передбачено, що на упаковці товару повинна міститися інформація: мінімальний термін придатності або дата "вжити до".
Так, згідно із ст. 1 Закону:
мінімальний термін придатності харчового продукту - дата, до настання якої характеристики харчового продукту залишаються незмінними у межах, визначених оператором ринку харчових продуктів, відповідальним за інформацію про такий харчовий продукт, за умови його зберігання відповідно до вимог, встановлених таким оператором ринку;
дата "вжити до" - граничний термін (календарна дата) споживання харчових продуктів, які через свої мікробіологічні властивості є швидкопсувними, визначена оператором ринку харчових продуктів, відповідальним за інформацію про харчовий продукт, після спливу якої харчовий продукт може вважатися небезпечним для здоров’я людини.
Ст. 18 Закону передбачаються вимоги до надання такої інформації.
Дата "вжити до…" зазначається у такий спосіб:
1) перед датою зазначаються слова "вжити до…";
2) безпосередньо після слів, наведених у пункті 1 цієї частини, зазначається дата або посилання на місце, де на маркуванні зазначена дата. Після цієї інформації зазначаються спеціальні умови зберігання, яких необхідно дотримуватися, щоб харчовий продукт не втратив своїх властивостей до зазначеної дати;
3) дата складається з дня, місяця та, за потреби, року у незакодованій формі: у зазначеному порядку між цифрами проставляються розділові знаки (крапка, скісна риска, дефіс тощо) або інтервал;
4) дата "вжити до…" зазначається окремо на кожній фасованій одиниці харчового продукту або порції.
У відповідності до фото упаковки запропонованого товару (файл image 1 (1) Image 1 (4) міститься наступна інформація: «A)вжити до 26.07.2024 при t 0-10 C 12 міс. В)вжити до 26.01.2024 при t 0-20 C
6 міс.».
Тобто на фото упаковки товару міститься інформація, яка є достатньою для визначення дати виготовлення товару.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстави відсутності на фото інформації «дата виготовлення» не відповідає вимогам п. 47 Особливостей.
3. В якості наступної підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник зазначив: «На вимогу п. 9, Додаток № 2 вимагалося:
«На підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі, учасники повинні надати в складі пропозиції декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбаченний чинним законодавством, документ повинен бути виданий на ім’я учасники та обов’язково містити інформацію про повну назву виробника його адресу, адресу отримувача та адресу виробничих потужностей, відповідність продукції ДСТУ 4274:2019, дату виробництва продукції, вжити до, номер партії, умови та термін придатності, інформація про органолептичні (смак і запах, колір, консистенція), фізико-хімічні, мікробіологічні показники та інформацію про посилання на експертний висновок/протокол випробувань/інший документ виданий акредитованою лабораторією який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень із зазначенням його номеру та дати (копія документу надається в складі пропозиції додатково учасниками) на вимогу ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів».
- На підтвердження вищевказаних вимог, в складі пропозиції учасника міститься ДЕКЛАРАЦІЯ ВИРОБНИКА (Посвідчення про якість) № 00432, але в вищевказаному документі відсутня інформація про вжити до (до якої дати повинен бути вжитий товар).
Але такий висновок суперечить нормам чинного законодавства та вимогам Тендерної документації.
В якості обґрунтування вимог, які пред’являються до декларації виробника, або якісного посвідчення, або іншого документу передбаченого чинним законодавством згідно п. 9 Додатку 2 до Тендерної документації, Замовник послався на норми ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів».
Але необхідно відзначити, що на день розкриття тендерних пропозиції ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» починаючи з 04.04.2018 року викладено у новій редакції із назвою Закону – «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та чинна редакція Закону взагалі не містить у собі жодної вимоги до змісту будь-якого документу, який підтверджує якість та безпечність харчових продуктів.
А тому п. 9 Додатку 2 до Тендерної документації суперечить вимогам чинного законодавства.
У наданій Скаржником у складі пропозиції ДЕКЛАРАЦІЯ ВИРОБНИКА (Посвідчення про якість) № 00432 міститься вся необхідна інформація про запропонований товар, в том числі наявна інформація про дату виготовлення 26.07.2023 та терміни придатності до споживання – 12 місяців при температурі зберігання від 0 до 10С, 6 місяців при температурі зберігання від 0 до 20 С., що є максимально повною інформацією про строк придатності товару та є можливість визначити дату «вжити до».
Крім того, Скаржником у складі пропозиції надано фото запропонованого товару, яке містить у собі інформацію про дату «вжити до», що відповідає принципам публічних закупівель, а саме об’єктивному та неупередженому визначенню переможця процедури закупівлі.
Необхідно відзначити, що згідно із п. 43 Особливостей та п. 1 розділу ІV Тендерної документації передбачено, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Згідно Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» предметом закупівлі є - Молоко згущене ж/б 370 г, (Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ 4274:2019.).
ТОВ «КРАЙ-МК..» запропоновано до постачання товар - Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар відповідає вимогам ДСТУ 4274:2019 та іншим вимогам показників безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", що зазначено у наданій Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432. Замовник також не зазначив, що запропонований товар не відповідає технічній специфікації до предмету закупівлі в частині найменування товару, марки, тощо.
Таким чином, якщо на думку Замовника в наданій Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432 не зазначено якусь інформацію, яка не впливає на технічні характеристики предмету закупівлі, він був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель на виконання п. 43 Особливостей.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «КРАЙ-МК..» з підстави відсутності у Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432 «вжити до», Замовник порушив п. 43, 47 Особливостей.
4. Останнім учасником цієї закупівлі, який наразі знаходиться на розгляді, є
ТОВ «СПАРТА 2015» із ціною пропозиції 5`162`400.00 грн. з ПДВ.
Ознайомившись із змістом тендерної пропозиції цього учасника, Скаржник вважає, що вона не відповідає технічним вимогам Тендерної документації та повинна була бути відхилена Замовником з огляду на наступне.
Так, у відповідності до Додатку 2 Замовник визначив «Опис та характеристику товару» - Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ 4274:2019.
ТОВ «СПАРТА 2015» надано фото запропонованого товару, на якому запропонований товар не відповідає технічним вимогам Замовника – відсутня інформація про відповідність такого товару ДСТУ 4274:2019.
На фото міститься інформація про відповідність товару ДСТУ 4274, але такого ДСТУ не існує, а Замовник вимагав закупівлю товару за конкретним ДСТУ 4274:2019.
Таким чином, відхиливши пропозицію ТОВ «КРАЙ-МК..» та ймовірно визначення Замовником ТОВ «СПАРТА 2015» переможцем цієї закупівлі, Замовником буде порушено принцип публічних закупівель - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та максимальна економія, ефективність та пропорційність, а саме через формальний підхід Замовник відхилив з надуманих невідповідностей технічної частини пропозицію Скаржника та може визнати переможцем учасника, пропозиція якого є самою найдорожчою та є вищою за пропозицію Скаржника більше ніж 1,1 мільйона гривень бюджетних коштів.
З огляду на все вищезазначене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», п. 43, 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
Просимо:
прийняти цю скаргу до розгляду;
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..».
Додатки:
1. Виписка з ЄДРПОУ ТОВ «КРАЙ-МК..».
2. Експертний висновок № 003265 п/23 від 02.08.2023 р.
3. Фото запропонованого товару ТОВ «КРАЙ-МК..».
Директор ТОВ «КРАЙ-МК..» О. С. Окопна
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 26 вересня 2023 16:00
рішення від 26.09.2023 № 15264.pdf
Дата публікації: 26 вересня 2023 16:00
Інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2023 № 15763.pdf
Дата публікації: 04 жовтня 2023 13:12
рішення вд 03.10.2023 № 15763.pdf
Дата публікації: 06 жовтня 2023 10:54
Звернення до Держаудитслужби
Номер звернення:
UA-R-2023-09-08-000019 • c795ea07dab343c995a04b8039a77fc8
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2023-09-08
•
18:29
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Повідомлення про порушення Замовником чинного законодавства про публічні закупівлі.
Керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі» та Положенням про ДАСУ повідомляємо про наступні порушення Замовника.
Так, Замовником було оголошено процедуру закупівлі 19.07.2023 року ідентифікатор
UA-2023-07-19-000137-a товару – Молоко згущене ж/б 370 г, 120000 банок, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 50101, Україна, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, проспект Металургів, 36Б, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 жовтня 2023 року, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Через чисельні дискримінаційні умови у Тендерній документацій, які визнані такими АМКУ за цією закупівлею, розкриття пропозицій відбулося тільки 01.09.2023 року.
04-05.09.2023 року Замовником було відхилено всі пропозиції учасників, які прийняли участь у цій закупівлі. Строк для оскарження рішень про відхилення пропозиції спливає 11.09.2023 року.
Але, в порушення ст. 4 щодо умов планування закупівель та ст. 5 щодо принципів публічних закупівель, Замовником без відміни закупівлі UA-2023-07-19-000137-a, було оголошено 06.09.2023 року аналогічну закупівлю, за якою наше Товариство звертається, за таким самим товаром, на таку саму оголошену вартість, за такою ж кількістю. При цьому у плані закупівель Замовника міститься інформацію тільки про планування закупівлі товару - Молоко згущене ж/б 370 г, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість 5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Таким чином, оголосивши цю закупівлю, Замовник наразі має дві однакові незавершені процедури закупівлі, що не відповідає його Плану закупівлі.
З огляду на зазначене, просимо провести перевірку законності оголошення закупівлі ідентифікатор UA-2023-09-06-012561-a на Молоко згущене ж/б 370 г, ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки на очікувану вартість
5 162 400,00 грн. з ПДВ.
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 18 вересня 2023 12:17
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТУМ 20" |
4 665 600,00
UAH з ПДВ
|
3 947 976,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "КРАЙ-МК.." |
4 752 000,00
UAH з ПДВ
|
3 998 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП ХУДАВЕРДЯН АРТУР РАФІКОВИЧ |
4 557 600,00
UAH з ПДВ
|
4 312 800,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "МІРОТОРГ ЕКСПО" |
4 608 000,00
UAH з ПДВ
|
4 500 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Спарта 2015" |
5 162 400,00
UAH з ПДВ
|
5 162 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТУМ 20" #43741184 |
Відхилено |
3 947 976,00
UAH з ПДВ
|
20 вересня 2023 16:37
|
|
ТОВ "КРАЙ-МК.." #40333959 |
Відхилено |
3 998 400,00
UAH з ПДВ
|
20 вересня 2023 16:46
|
|
ФОП ХУДАВЕРДЯН АРТУР РАФІКОВИЧ #3429911577 |
Відхилено |
4 312 800,00
UAH з ПДВ
|
20 вересня 2023 16:48
|
|
ТОВ "МІРОТОРГ ЕКСПО" #44340561 |
Відхилено |
4 500 000,00
UAH з ПДВ
|
21 вересня 2023 15:45
|
|
ТОВ "Спарта 2015" #39625877 |
Очікує рішення |
5 162 400,00
UAH з ПДВ
|
21 вересня 2023 15:45
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 22 вересня 2023 15:47
|
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 09 жовтня 2023 16:12 |
Кінець періоду оскарження: | 20 жовтня 2023 00:00 |
Дата відміни: | 20 жовтня 2023 00:01 |
Причина відміни: | відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Під час проведення процедури щодо Закупівлі укладено договір відповідно до рішення АМКУ №15179-р/пк-пз від 22.09.2023 |
Документи:
09 жовтня 2023 16:12
|
Електронний підпис |
09 жовтня 2023 16:03
|
протокол відміни (4).docx |