Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ДК 021:2015 55510000-8 (Послуги з організації гарячого харчування)
DK 021: 2015 55510000-8 (Hot catering services)
DK 021: 2015 55510000-8 (Hot catering services)
Очікувана вартість
26 983 923,00 UAH
UA-2019-10-31-000479-a ● 11a1d791947149d7af2aa7070edac003
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 37445442 |
Вебсайт: | http://www.ruo-obolon.kiev.ua/ |
Місцезнаходження: | 04211, Україна , Київська область обл., Київ, вул. Йорданська, 11-а |
Контактна особа: |
Кожина Альона Вікторівна 380444197359 obolon_osvita_tender@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Department for Education of Obolon District State Administration in Kyiv |
National ID: | 37445442 |
Contact point: |
Kozhyna Alona 380444197359 obolon_osvita_tender@ukr.net |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 31 жовтня 2019 11:57 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 січня 2020 18:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 07 січня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 11 січня 2020 18:00 |
Початок аукціону: | 23 січня 2020 11:00 |
Очікувана вартість: | 26 983 923,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 269 839,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Publication date: | 31 жовтня 2019 11:57 |
Enquiries until: | 01 січня 2020 18:00 |
Complaints submission until: | до 07 січня 2020 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 11 січня 2020 18:00 |
Information
Estimated total value: | 26 983 923 UAH excluding VAT |
Minimal lowering step: | 269 839 UAH |
Minimal lowering step, %: | 1,00 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень
Scope of the procurement
Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг. згідно технічного завдання.
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. заклади освіти Оболонського району м. Києва
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. січень-травень 2020 року
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. заклади освіти Оболонського району м. Києва
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. січень-травень 2020 року
Quantity of goods or volume of work performed or services provided. according to the terms of reference.
Place of delivery of goods or place of performance of works or services. educational establishments of Obolonsky district of Kyiv
Delivery time of goods, works or services. January-May 2020
Place of delivery of goods or place of performance of works or services. educational establishments of Obolonsky district of Kyiv
Delivery time of goods, works or services. January-May 2020
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги з організації гарячого харчування
Кошти місцевого бюджету
Кошти місцевого бюджету
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
04211, Україна, місто Київ, Київ, заклади освіти згідно дислокації
ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень
Services in the organization of hot meals
CPV: 55510000-8
Період постачання:
по 31 травня 2020
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Згідно актів, безготівкова форма розрахунку | Пiсляоплата | 14 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
03 січня 2020 18:33 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
03 січня 2020 18:32 |
Тендерна документація зі змінами від 03.01.2020.docx | |
03 січня 2020 18:31 |
Зміни від 02.01.2020.doc | |
29 листопада 2019 17:34 |
Зміни від 29.11..doc | |
26 листопада 2019 17:13 |
Зміни від 26.11..doc | |
25 листопада 2019 16:25 |
Зміни від 25.11.doc |
03 січня 2020 18:33 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||||||||
03 січня 2020 18:32 |
Тендерна документація зі змінами від 03.01.2020.docx
|
||||||||||||
03 січня 2020 18:31 |
Зміни від 02.01.2020.doc
|
||||||||||||
29 листопада 2019 17:34 |
Зміни від 29.11..doc
|
||||||||||||
26 листопада 2019 17:13 |
Зміни від 26.11..doc
|
||||||||||||
25 листопада 2019 16:25 |
Зміни від 25.11.doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Роз'яснення щодо наявності досвіду роботи у Учасника
Дата подання: 18 листопада 2019 10:11
Дата відповіді: 21 листопада 2019 16:34
Замовником у Тендерній документації встановлено вимогу щодо наявності в Учасника досвіду праці в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років, що необхідно підтвердити копіями договорів.
Враховуючи зміст вимоги, виставленої Замовником, просимо надати відповідь чи є конкурентно спроможним в даній процедурі суб'єкт господарювання, який зареєстрований після 2015 року, та чи має він право на безпосередню участь у ній?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації розглянуло вимогу щодо усунення дискримінаційних умов в тендерній документації, а саме: Частиною 1 Додатку 2 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» вимагається «Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів)» та повідомляє наступне: відповідно п. 1,2 ст.16 Закону України “Про публічні закупівлі”- Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Виходячи з наведеного — Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії у вигляді досвіду роботи. Відповідно до вимог Тендерної документації передбачено наявність у потенційних учасників торгів досвіду роботи на ринку надання послуг з організації харчування в загальноосвітніх закладах не менше п’яти років. Це обумовлюється тим, що специфіка харчування дітей відрізняється від звичайних послуг харчування. Норми харчування дітей розраховуються з урахуванням гігієнічних принципів та натуральних норм продуктів, затверджених діючими нормативними актами. Харчування дітей повинно бути збалансованим, адже, незбалансоване харчування є причиною аліментарно-залежних захворювань, до яких відносяться захворювання шлунково-кишкового тракту, анемія, хвороби обміну речовин тощо. Відсутність, недостатня кількість або збиткове надходження в організм будь-якого мікронутрієнта (вітаміни, мікроелементи) призводить до захворювання. Недостатнє надходження мікронутрієнтів в дитячому та юнацькому віці негативно відображається на показниках фізичного розвитку, захворюваності, успішності, є однією з причин поступового розвитку обмінних порушень та хронічних захворювань і в кінцевому результаті заважає формуванню здоров’я дітей. Тому, учасники повинні достаменно знати специфіку харчування дітей в навчальних закладах. Замовник має бути впевнений в тому, що Учасник має значний досвід у сфері надання послуг та вважає доцільним застосування вказаних вимог з метою забезпечення якісного надання послуг. Також звертаємо увагу, що на ринку надання послуг з організації харчування в загальноосвітніх закладах є безліч організацій, які мають досвід роботи не менше 5 років. Враховуючи вищезазначене, кваліфікаційні вимоги щодо досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років є аргументованими.
Роз'яснення щодо наявності обладнанння у Учасника
Дата подання: 18 листопада 2019 10:14
Дата відповіді: 21 листопада 2019 17:13
Тендерна документація встановлює вимогу надати гарантійний лист від Учасника (оригінал, завірений підписом уповноваженої особи Учасника) в якому учасник зобов’язується за день до укладення договору завезти обладнання необхідне для виконання умов договору (холодильне обладнання, м’ясорубки, плити, кухонний та столовий посуд тощо) згідно з переліком зазначеним в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Чи правильно розуміємо дану вимогу, що в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази обов’язково повинні бути зазначені холодильне обладнання, м’ясорубки, плити, кухонний та столовий посуд (із проекту договору (додаток № 3) це не вбачається,?
Чи дійсно, що до моменту укладання договору про закупівлю, а саме за день, учасник-переможець повинен фактично завезти обладнання на визначені об'єкти?
На яких правових підставах дане обладнання буде завозитися та розміщуватися у відповідних об’єктах (тимчасового користування/ зберігання, тощо)?
Хто у такому випадку нестиме ризик випадкового знищення чи пошкодження даного майна, до моменту укладання договору про закупівлю?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" визначається строк на укладання договору, а саме у строк дії пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, але не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Враховуючи вищевикладене строк на укладання договору з переможцем закупівлі становить 10 днів. В той самий час учасник-переможець повинен завезти необхідне для виконання умов договору обладнання згідно переліку зазначеного у довідці про наявність обладнання та матеріального-технічної бази за день до укладання договору, відповідно чого складається відповідний документ (акт приймання-передачі, договір тимчасового зберігання, договір відповідального зберігання тощо). Також, додаток 3 до тендерної документації "проект договору " будуть внесені відповідні зміни.
Питання щодо підтвердження наявності досвіду
Дата подання: 21 листопада 2019 09:49
Дата відповіді: 26 листопада 2019 14:05
Шановний Замовнику, Додатком № 2 передбачена вимога до постачальника - наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів). При цьому, пунктом 1.1 розділу ІІІ ТД передбачається можливість надання лише одного аналогічного договору.
В зв’язку з цим - чи достатньо надати один аналогічний договір, датований, напр., 2015 роком, щоб задовольняти вищезгаданій вимозі Додатку № 2?
Дякуємо!
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня, будуть внесені зміни.
Договір на підтвердження досвіду
Дата подання: 21 листопада 2019 10:02
Дата відповіді: 26 листопада 2019 14:04
Скажіть, будь-ласка, чи вистачить одного договору, який підписаний 2014 роком, щоб підтвердити вимогу про наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років, якщо пунктом 1.1 розділом ІІІ Тендерної документації, зазначена можливість надання лише одного аналогічного договору?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня, будуть внесені зміни.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2019-10-31-000479-a.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Код ЄДРПОУ:41602890
Дата подання: 22 листопада 2019 17:31
Щодо визнання визначеної Замовником в Тендерній документації вимоги наявності досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років дискримінаційною.
Шановний Замовнику!
Частиною 1 Додатку 2 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» встановлена наступна вимога «Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів)». Замовник у своїй відповіді від 21.11.2019 р. надав свої роз’яснення щодо даної вимоги. З урахуванням зазначеного, хотіли б відзначити наступне.
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, серед іншого, - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно ст. 3 Закону закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того, ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, з одного боку, Закон жодним чином не пов’язує досвід виконання аналогічного договору з будь-якими часовими критеріями, зокрема, з давністю здійснення певної діяльності.
А з іншого боку, жодним чином не ставлячи під сумнів необхідність забезпечення збалансованого та якісного харчування дітей, слід відзначити, що відсутня безпосередня залежність якості надання послуг від досвіду роботи не менше 5 років, або ж, іншими словами, відсутній причинно-наслідковий зв’язок між встановленим Замовником критерієм – «наявність досвіду не менше 5 років», та метою його застосування, про яку зазначив Замовник у своїх роз’ясненнях – «з метою забезпечення якісного надання послуг». Так, абсолютно реальною може бути ситуація, коли при досвіді роботи більше 5 років якість послуг конкретного суб’єкта господарювання в цілому була низькою (посередньою), й навпаки, коли при здійсненні своєї діяльності лише протягом одного або ж декількох років новостворений суб’єкт господарювання забезпечив надання відповідних послуг на найвищому рівні. Отже зазначене Замовником обґрунтування не підтверджує факт неможливості якісного та вчасного надання послуг з харчування дітей виконавцем, що має досвід виконання аналогічних договорів менше 5 років.
З таких обставин, встановлені Замовником часові обмеження періоду набуття досвіду виконання аналогічного договору призводить до того, що прийняти участь у даній Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які працюють в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Таким чином, встановлена Замовником вимога про наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років, з одного боку, є неефективною, не виваженою та безпідставною, а з іншого – дискримінаційною, чим порушуються приписи ст. 3, 4 ст. 22 Закону.
З огляду на зазначене вище, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, просимо виключити згадану вимогу за ч. 1 Додатку № 2 («Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів)») з Тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Частиною 1 Додатку 2 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» встановлена наступна вимога «Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів)». Замовник у своїй відповіді від 21.11.2019 р. надав свої роз’яснення щодо даної вимоги. З урахуванням зазначеного, хотіли б відзначити наступне.
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, серед іншого, - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно ст. 3 Закону закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того, ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, з одного боку, Закон жодним чином не пов’язує досвід виконання аналогічного договору з будь-якими часовими критеріями, зокрема, з давністю здійснення певної діяльності.
А з іншого боку, жодним чином не ставлячи під сумнів необхідність забезпечення збалансованого та якісного харчування дітей, слід відзначити, що відсутня безпосередня залежність якості надання послуг від досвіду роботи не менше 5 років, або ж, іншими словами, відсутній причинно-наслідковий зв’язок між встановленим Замовником критерієм – «наявність досвіду не менше 5 років», та метою його застосування, про яку зазначив Замовник у своїх роз’ясненнях – «з метою забезпечення якісного надання послуг». Так, абсолютно реальною може бути ситуація, коли при досвіді роботи більше 5 років якість послуг конкретного суб’єкта господарювання в цілому була низькою (посередньою), й навпаки, коли при здійсненні своєї діяльності лише протягом одного або ж декількох років новостворений суб’єкт господарювання забезпечив надання відповідних послуг на найвищому рівні. Отже зазначене Замовником обґрунтування не підтверджує факт неможливості якісного та вчасного надання послуг з харчування дітей виконавцем, що має досвід виконання аналогічних договорів менше 5 років.
З таких обставин, встановлені Замовником часові обмеження періоду набуття досвіду виконання аналогічного договору призводить до того, що прийняти участь у даній Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які працюють в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Таким чином, встановлена Замовником вимога про наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років, з одного боку, є неефективною, не виваженою та безпідставною, а з іншого – дискримінаційною, чим порушуються приписи ст. 3, 4 ст. 22 Закону.
З огляду на зазначене вище, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, просимо виключити згадану вимогу за ч. 1 Додатку № 2 («Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів)») з Тендерної документації.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
27 листопада 2019 18:07
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації розглянуло вимогу щодо усунення дискримінаційних умов в тендерній документації, а саме: Частиною 1 Додатку 2 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» вимагається «Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів)» та повідомляє наступне.
Згідно ТД Замовник вимагає не тільки досвід виконання аналогічних договорів але й відгуки щодо їх виконання, оскільки виконання може бути здійснено і неналежним шляхом. Наприклад, з невиконанням договору і сплатою штрафних санкцій, і такий досвід не може бути врахований з огляду на специфіку предмета закупівлі. Тому задля правильної кваліфікації договорів учасник має надати такі договори за певний період, а саме 5 років. В той же час, Замовник не може проаналізувати діяльність новоствореного підприємства, його фінановий та майновий стан, тому надання Учасником аналогічних договорів дає більші можливості для правильної кваліфікації. Неврахування такої вимоги може спотворити результати державної закупівлі та призвести до неможливості виконання зобов’язань з боку учасника. В той же час, надання послуг в ЗЗСО відбуваються за державні кошти, та для харчування дітей, що покладає більшу відповідальність на Постачальника, аніж в інших видах закупівлях. Це обумовлюється тим, що специфіка харчування дітей відрізняється від звичайних послуг харчування. Норми харчування дітей розраховуються з урахуванням гігієнічних принципів та натуральних норм продуктів, затверджених діючими нормативними актами. Харчування дітей повинно бути збалансованим, адже, незбалансоване харчування є причиною аліментарно-залежних захворювань, до яких відносяться захворювання шлунково-кишкового тракту, анемія, хвороби обміну речовин тощо. Відсутність, недостатня кількість або збиткове надходження в організм будь-якого мікронутрієнта (вітаміни, мікроелементи) призводить до захворювання. Недостатнє надходження мікронутрієнтів в дитячому та юнацькому віці негативно відображається на показниках фізичного розвитку, захворюваності, успішності, є однією з причин поступового розвитку обмінних порушень та хронічних захворювань і в кінцевому результаті заважає формуванню здоров’я дітей. Тому, учасники повинні досканально знати специфіку харчування дітей в навчальних закладах. Замовник має бути впевнений в тому, що Учасник має значний досвід у сфері надання послуг та вважає доцільним застосування вказаних вимог з метою забезпечення якісного надання послуг.
Враховуючи, що надання послуги з організації харчування в ЗЗСО є за своєю суттю специфічним видом харчування, та враховуючи, що з боку контролюючих органів відбулося посилення контрою за дотриманням правил та норм харчування у закладах освіти, Замовник вправі вимагати від Учасників підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів не тільки в просторі (регіон Замовника), але й в часі. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
В той же час, дискримінаційними вимогами в розумінні Закону є вимагання аналогічних договорів з такими дискримінаційними вимогами як укладення аналогічних договорів з бюджетними установами або на певну суму, що дійсно обмежує конкуретну спроможність інших учасників.
Також звертаємо увагу, що на ринку надання послуг з організації харчування в загальноосвітніх закладах є безліч організацій, які мають досвід роботи не менше 5 років. Враховуючи вищезазначене, кваліфікаційні вимоги щодо досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років є аргументованими
Розгорнути
Згорнути
Згідно ТД Замовник вимагає не тільки досвід виконання аналогічних договорів але й відгуки щодо їх виконання, оскільки виконання може бути здійснено і неналежним шляхом. Наприклад, з невиконанням договору і сплатою штрафних санкцій, і такий досвід не може бути врахований з огляду на специфіку предмета закупівлі. Тому задля правильної кваліфікації договорів учасник має надати такі договори за певний період, а саме 5 років. В той же час, Замовник не може проаналізувати діяльність новоствореного підприємства, його фінановий та майновий стан, тому надання Учасником аналогічних договорів дає більші можливості для правильної кваліфікації. Неврахування такої вимоги може спотворити результати державної закупівлі та призвести до неможливості виконання зобов’язань з боку учасника. В той же час, надання послуг в ЗЗСО відбуваються за державні кошти, та для харчування дітей, що покладає більшу відповідальність на Постачальника, аніж в інших видах закупівлях. Це обумовлюється тим, що специфіка харчування дітей відрізняється від звичайних послуг харчування. Норми харчування дітей розраховуються з урахуванням гігієнічних принципів та натуральних норм продуктів, затверджених діючими нормативними актами. Харчування дітей повинно бути збалансованим, адже, незбалансоване харчування є причиною аліментарно-залежних захворювань, до яких відносяться захворювання шлунково-кишкового тракту, анемія, хвороби обміну речовин тощо. Відсутність, недостатня кількість або збиткове надходження в організм будь-якого мікронутрієнта (вітаміни, мікроелементи) призводить до захворювання. Недостатнє надходження мікронутрієнтів в дитячому та юнацькому віці негативно відображається на показниках фізичного розвитку, захворюваності, успішності, є однією з причин поступового розвитку обмінних порушень та хронічних захворювань і в кінцевому результаті заважає формуванню здоров’я дітей. Тому, учасники повинні досканально знати специфіку харчування дітей в навчальних закладах. Замовник має бути впевнений в тому, що Учасник має значний досвід у сфері надання послуг та вважає доцільним застосування вказаних вимог з метою забезпечення якісного надання послуг.
Враховуючи, що надання послуги з організації харчування в ЗЗСО є за своєю суттю специфічним видом харчування, та враховуючи, що з боку контролюючих органів відбулося посилення контрою за дотриманням правил та норм харчування у закладах освіти, Замовник вправі вимагати від Учасників підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів не тільки в просторі (регіон Замовника), але й в часі. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
В той же час, дискримінаційними вимогами в розумінні Закону є вимагання аналогічних договорів з такими дискримінаційними вимогами як укладення аналогічних договорів з бюджетними установами або на певну суму, що дійсно обмежує конкуретну спроможність інших учасників.
Також звертаємо увагу, що на ринку надання послуг з організації харчування в загальноосвітніх закладах є безліч організацій, які мають досвід роботи не менше 5 років. Враховуючи вищезазначене, кваліфікаційні вимоги щодо досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років є аргументованими
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації розглянуло вимогу щодо усунення дискримінаційних умов в тендерній документації та повідомляє.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2019-10-31-000479-a.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ПП "КОРПОРАТИВНА ЕТИКА", Код ЄДРПОУ:37406382
Дата подання: 28 листопада 2019 22:21
Дата подання: 28 листопада 2019 22:21
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
до Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник), згідно оголошення UA-2019-10-31-000479-a, про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) з публікацією англійською мовою та було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги з організації гарячого харчування /Hot catering services (далі – Процедура закупівлі, Закупівля).
Згідно ст. 3 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 26.11.2019р. (надалі – Документація), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
1. Згідно пп. 1.1. п. 1 розділу 3 Документації тендерна пропозиція подається, серед іншого, шляхом завантаження файлів (кольорових сканкопій), з документально підтвердженою інформацією про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно вимог статті 16 Закону, а саме:
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів*: для юридичних і фізичних осіб - довідка (за формою, наведеною у Додатку № 4) з інформацією про підтвердження досвіду виконання усіх аналогічних договорів за 2018-2019 роки (в регіоні Замовника) із додаванням копії договору та офіційних листів відгуків про виконання такого (их) договору(ів) від контрагентів - покупців товарів.
* Аналогічний договір – укладений між учасником та Замовником (іншими особами, уповноваженими на підписання договору в інтересах навчального закладу), предметом якого є послуги з організації шкільного харчування для учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів (пільгових категорій) .
Окрім того, п. 1 розділу 1 «Вимоги до постачальника» Додатку № 2 «Технічне завдання» встановлена наступна вимога: «Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років (підтвердити копіями договорів)».
Згідно ст. 16 Закону про закупівлі замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, серед іншого, - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Враховуючи викладене вище та зважаючи на надані Замовником роз’яснення, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу, на підтвердження даного критерію Замовником в Документації встановлені наступні вимоги:
- місце виконання (реалізації) аналогічних договорів в 2018-2019 роках повинно бути лише в конкретному місці (регіон Замовника);
- аналогічні договори за 2018-2019 роки мають бути укладені лише з самими Замовником;
- діяльність потенційного учасника в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах повинна складати не менше 5 років.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак вищезгадані вимоги Документації входить у пряме протиріччя з зазначеними приписами закону, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників за територіальною (географічною) ознакою; за ознакою співпраці з конкретною особою – самим Замовником; за ознакою давністю здійснення певної діяльності. При цьому, такі вимоги само по собі є безпідставними, зайвими, невиправданими тощо
Так, виконання (реалізація) аналогічних договорів учасником в 2018-2019 роках саме в регіоні Замовника жодним чином не впливає на здатність виконувати умови договору з організації шкільного харчування в цілому, інакше постає досить делікатне питання щодо категоризації дітей за територіальною ознакою, адже, як зазначає Замовник, кінцевими споживачами послуги є саме діти, незалежно від місцезнаходження. Це саме, і ще в більшій мірі, стосується вимоги про те, що аналогічні договори за 2018-2019 роки мають бути укладені з самими Замовником, як це випливає з вимог Документації.
Стосовно встановлених у вищезгаданих вимогах про наявність досвіду часових обмежень, слід відзначити, що відсутня безпосередня залежність якості надання послуг від досвіду роботи не менше 5 років, тобто відсутній причинно-наслідковий зв’язок між встановленим Замовником критерієм – «наявність досвіду не менше 5 років», та метою його застосування, про яку зазначив Замовник у своїх роз’ясненнях – «з метою забезпечення якісного надання послуг». Так, абсолютно реальною може бути ситуація, коли при досвіді роботи більше 5 років якість послуг конкретного суб’єкта господарювання в цілому була низькою (посередньою), й навпаки, коли при здійсненні своєї діяльності лише протягом двох, а то й одного року новостворений суб’єкт господарювання забезпечив надання відповідних послуг на найвищому рівні. Отже зазначене Замовником обґрунтування не підтверджує факт неможливості якісного та вчасного надання послуг з харчування дітей виконавцем, що має досвід виконання аналогічних договорів менше 5 років.
Таким чином зазначені вище вимоги про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, договорами за 2018-2019 роки саме в регіоні Замовника та/або договорами, які укладений між учасником та Замовником, а так само про наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах не менше 5 років, з одного боку, є абсолютно безпідставними, невиправданими, невиваженими та незаконними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник.
Так, Скаржник позбавлений можливості надати в рамках даної Процедури закупівлі пропозицію як таку, оскільки розпочав свою діяльність в сфері надання послуг з організації харчування пізніше 2015 року, при цьому не надавав послуг з організації харчування дітей саме в регіоні Замовника. В той же час Скаржник має успішний досвід роботи з надання подібних послуг в інших регіонах та спроможний забезпечити надання послуг, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені дискримінаційні вимоги (умови) порушують права та інтереси Скаржника, оскільки фактична неспроможність виконати такі дискримінаційні умови Скаржником позбавляє останнього можливості подати пропозицію (встановлені такі умови (вимоги), які заздалегідь не можуть бути виконані Скаржником).
2. Розділом 2 Додатку № 2 «Технічне завдання» передбачено, серед іншого, що учасник на підтвердження своєї діяльності з надання якісних та безпечних послуг з організації шкільного харчування в складі тендерної пропозиції надає сертифікат відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point).
Згідно п. 81 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», п. 35 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» НАССР (Hazard Analysis and Critical Control) - це система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.
Згідно ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Згідно ч. 7 цієї ж статті сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою.
Враховуючи викладене вище, чинним законодавством не передбачений в принципі такий документ як сертифікат відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP, відповідно, такий документ у Скаржника відсутній, з вищезазначених об’єктивних причин.
Таким чином, встановлення такої вимоги про надання учасником сертифікату відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP, є неправильним та некоректним з регуляторно-правової точки зори з урахуванням загально прийнятих норм та стандартів в сфері сертифікації. Така ситуація призводить до можливості довільного, в т.ч. хибного, трактування зазначеної вимоги при оцінці тендерних пропозицій в даній Процедурі закупівлі.
Таким чином, вимога п. 2 розділу 1 «Вимоги до постачальника» Додатку № 2 «Технічне завдання» про те, що учасник на підтвердження своєї діяльності з надання якісних та безпечних послуг з організації шкільного харчування в складі тендерної пропозиції надає сертифікат відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), призводять до можливості неоднозначно трактування зазначеної вимоги як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій.
3. Пунктом 10 розділу 1 «Вимоги до постачальника» Додатку № 2 «Технічне завдання» передбачено, що у разі наявності у Замовника інформації щодо отримання Учасником штрафних санкцій за неналежне виконання або невиконання аналогічних договорів за останні два роки, Замовник має право на відхилення пропозиції зазначеного Учасника торгів.
Згідно ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
В той же час Документація не містить умов, які б визначали спосіб та порядок отримання таких відомостей Замовником, а також опису (визначення) обставин, під якими власне і розуміються «отримання Учасником штрафних санкцій за неналежне виконання або невиконання аналогічних договорів за останні два роки» (напр., рішення суду про стягнення штрафних санкцій з Учасника, що набрало законної сили).
Таким чином, встановлення відповідно п. 10 розділу 1 «Вимоги до постачальника» Додатку № 2 «Технічне завдання» в чинній редакції такої умови, згідно якої Замовник має право на відхилення пропозиції зазначеного Учасника торгів, є неправильним та некоректним з формально-правової точки зору, враховуючи відсутність чіткої регламентації даної умови для цілей застосування відповідних положень Документації, зокрема, щодо відхилення пропозиції. Така ситуація призводить до можливості неоднозначно трактування зазначеної вимоги як учасниками, так і Замовником при оцінці тендерних пропозицій в даній Процедурі закупівлі, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій.
4. Розділом 2 Додатку № 2 «Технічне завдання» передбачено, що Учасники повинні представити, серед іншого, розроблене двотижневе меню на 2020 рік погоджене з головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві.
При цьому, розділом 4 цього ж Додатку № 2 передбачено перелік нормативних документів, якими слід керуватись при наданні послуг з харчування учнів.
Відзначимо, що згідно п.п. 19, 22 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним Наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України № 242/329 від 01 червня 2005 року, передбачено, що керівником організації, що надає послуги з харчування дітей (послуги із забезпечення харчування дітей)затверджуються примірні двотижневі меню, які погоджуються з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби.
Комплексний аналіз зазначеної норми у взаємозв’язку з іншими нормами зазначеного документу та інших нормативних актів дають підстави дійти впевненого висновку, що зазначене примірне двотижневе меню затверджується вже після відпрацювання режиму і графіка харчування дітей, визначення постачальників продуктів харчування і продовольчої сировини, тобто після проведеної процедури конкурсного відбору таких організацій, а не до такої процедури.
Окрім того, враховуючи положення п. 15 розділу 1 «Вимоги до постачальника» Додатку № 2 «Технічне завдання» наразі взагалі не вбачається за можливе представити двотижневе меню, оскільки Замовник остаточно не визначив форму організації харчування, від якої безпосередньо залежить форма та зміст такого меню.
Таким чином, встановлення такої вимоги про двотижневого меню на 2020 рік, погодженого з головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві, з одного боку, є неправильним та некоректним з регуляторно-правової точки зори, а також враховуючи об’єктивну неможливість розроблення такого меню через невизначеність форми організації, як зазначено вище.
Така ситуація призводить до можливості неоднозначно трактування зазначеної вимоги (щодо змісту та форми двотижневого меню) як учасниками, так і Замовником при оцінці тендерних пропозицій в даній Процедурі закупівлі, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій.
А з іншого боку, враховуючи, що такий документ не є обов’язковим на етапі проведення самої Процедури закупівлі, дана вимога є дискримінаційною, оскільки ставить учасника в залежність від дій виключно третіх осіб, що не залежить від волі самого учасника, що на наше глибоке переконання дійсно спотворює добросовісну конкуренцію серед учасників, призводить до дискримінації учасників та порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника даної Процедури закупівлі, оскільки позбавляє останнього можливості подати пропозицію яка б в повній мірі відповідала усім встановленим вимогам (встановлені такі окремі умови (вимоги), які заздалегідь не можуть бути виконані Скаржником).
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 03 грудня 2019 13:43
Рішення 17778 від 02.12.2019+лист замовнику.pdf
Дата публікації: 03 грудня 2019 13:43
Інформація про резолютивну частину рішення від 16.12.2019 №18660.pdf
Дата публікації: 17 грудня 2019 15:45
Рішення від 16.12.2019 №18660.pdf
Дата публікації: 19 грудня 2019 18:55
Коментар замовника щодо усунення порушення: Управлінням освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації було внесено зміни до тендерної документації
Дата виконання рішення замовником: 03 січня 2020 18:35
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Дата публікації
: 17 січня 2020
Найменування: | Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 37445442 |
Місцезнаходження: | 04211, Україна, Київська область обл., Київ, вул. Йорданська, 11-а |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ТОВ "ПОНТЕМ.УА" | Документи |
Відхилено
Документи
|
Комунальне підприємство "Шкільне харчування Оболонського району м. Києва" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Комунальне підприємство "Промінь в Святошинському районі м.Києва" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 січня 2020 11:21
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Комунальне підприємство "Шкільне харчування Оболонського району м. Києва" |
25 806 728,00
UAH
|
25 806 728,00
UAH
|
Документи |
Комунальне підприємство "Промінь в Святошинському районі м.Києва" |
26 395 325,50
UAH
|
26 395 325,50
UAH
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Комунальне підприємство "Шкільне харчування Оболонського району м. Києва" #19475243 |
Переможець |
25 806 728,00
UAH
|
24 січня 2020 17:04
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
05 травня 2021 14:38
|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 січня 2021 14:25
|
7-П.pdf | зміни до договору |
27 січня 2021 14:24
|
Електронний підпис | зміни до договору |
24 грудня 2020 12:33
|
7-П.pdf | зміни до договору |
24 грудня 2020 12:32
|
Електронний підпис | зміни до договору |
07 вересня 2020 15:44
|
додаткова угода 3.pdf | зміни до договору |
07 вересня 2020 15:36
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 квітня 2020 14:09
|
Додаткова угода № 7-П.pdf | зміни до договору |
17 квітня 2020 14:09
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 лютого 2020 15:32
|
Додаткова угода 7-П.pdf | зміни до договору |
13 лютого 2020 15:30
|
Електронний підпис | укладений |
10 лютого 2020 10:40
|
Договір 7-П.pdf | укладений |
10 лютого 2020 10:38
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 13 лютого 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 13 лютого 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Сторони дійшли згода внести відповідні зміни до пункту 3.1. Договору |
Номер договору про закупівлю: | 7-П |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 17 квітня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 17 квітня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження терміну надання послуг за договором |
Номер договору про закупівлю: | 7-П |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 02 вересня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 07 вересня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | внесення змін до Дислокації |
Номер договору про закупівлю: | 7-П |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 24 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 24 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору на наступний рік |
Номер договору про закупівлю: | 7-П |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 27 січня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 27 січня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору |
Номер договору про закупівлю: | 7-П |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |