Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги з видалення дерев
Очікувана вартість
517 776,00 UAH
UA-2021-07-20-003883-c ● 0c8c1f8d318b43a78aa52d2df0849e4f
Відкриті торги
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент міського господарства Одеської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 34674154 |
Місцезнаходження: | 65017, Україна , Одеська обл., місто Одеса, вул. Косовська, 2-Д |
Контактна особа: |
Митникова Наталія Василівна +380487054865 ekotdel@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 20 липня 2021 15:52 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 30 серпня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 вересня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 вересня 2021 15:57 |
Початок аукціону: | 10 вересня 2021 15:17 |
Очікувана вартість: | 517 776,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 5 177,76 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Тендерна пропозиція учасника обов’язково супроводжується документом, що підтверджує надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у виді банківської гарантії в електронному форматі з накладенням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП). У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП. При цьому, зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав КЕП. Забезпечення тендерної пропозиції надається у формі гарантії банку, яка повинна відповідати вимогам статей 560 – 569 Цивільного кодексу України. Основні вимоги до банківської гарантії: безвідклична, безумовна, згідно з якими первинне зобов’язання несе банк, форма та зміст банківської гарантії оформлюються відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Банківська гарантія повинна свідчити про безумовний обов’язок банку сплатити на користь замовника суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, зазначених у тендерній документації, а також містити строк її дії, назву предмета закупівлі, назву учасника та його код за ЄДРПОУ. Розмір забезпечення тендерної пропозицій 15 000,00 грн. (п'ятнадцять тисяч грн. 00 коп.). Банківська гарантія повинна бути оформлена з грошовим покриттям. На підтвердження наявності грошового покриття надається довідка (виписка) з банку про залишок коштів на рахунку. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції має відповідати строку дії пропозиції, а саме протягом 100 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника. Подання, отримання банківської гарантії здійснюється відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Учасниками-нерезидентами банківська гарантія може бути надана у іноземній валюті, розмір якої еквівалентний 15 000,00 грн. (п'ятнадцять тисяч грн. 00 коп.) за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, у якій надається забезпечення тендерної пропозиції, встановленим Національним банком України на дату видачі банківської гарантії. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням пропозиції або форма та зміст такого забезпечення не відповідає вимогам тендерної документації, відхиляються замовником. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Департамент міського господарства Одеської міської ради; 65074, Україна, Одеська обл., м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д; код згідно з ЄДРПОУ – 34674154; р/р UA158201720355139034022034422 ДКСУ м. Київ |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 15000 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Не пізніше дати укладення договору про закупівлю переможець торгів вносить забезпечення виконання договору у формі оригіналу банківської гарантії в розмірі 5 % його вартості. Банківська гарантія повинна відповідати вимогам статей 560 – 569 Цивільного кодексу України, Постанови Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» № 639 від 15.12.2004 р. Банківська гарантія повинна містити: - строк її дії; - назву предмета закупівлі (предмета договору); - повне найменування переможця торгів (принципала) юридичної особи, (для фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності)); - місцезнаходження (місце проживання) переможця торгів, та його код згідно з ЄДРПОУ (реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків)); - назву документа; - номер, місце складання, дату видачі; - суму гарантії цифрами та словами і назву валюти, у якій надається гарантія; - найменування замовника (бенефіціара), його місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, банківські реквізити: Департамент міського господарства Одеської міської ради; 65074, Україна, Одеська обл., м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д; код згідно з ЄДРПОУ – 34674154; р/р UA158201720355139034022034422 ДКСУ м. Київ - найменування банку-гаранта та його адресу; - безумовність та безвідкличність гарантії; - сума гарантії є неділимою. Строк дії забезпечення виконання договору про закупівлю (банківської гарантії), повинен бути не менше строку дії договору про закупівлю. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:77210000-5: Лісозаготівельні послуги
Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги з видалення дерев
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
65000, Україна, Одеська область, м. Одеса, м. Одеса
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 77210000-5 — Лісозаготівельні послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 7 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 вересня 2021 18:18 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
01 вересня 2021 18:01 |
тендерна документація у нов ред 2.docx | |
01 вересня 2021 18:01 |
Перелік внесених змін до ТД на підставі рішенняАМК.docx | |
29 липня 2021 12:45 |
Перелік внесених змін.docx | |
29 липня 2021 12:45 |
тендерна документація у нов ред 1.docx | |
23 липня 2021 16:45 |
тендерна документація у нов ред.docx | |
23 липня 2021 16:45 |
Перелік внесених змін до ТД.docx | |
20 липня 2021 15:53 |
тендерна документація нов.docx |
01 вересня 2021 18:18 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
01 вересня 2021 18:01 |
тендерна документація у нов ред 2.docx
|
|||||||||
01 вересня 2021 18:01 |
Перелік внесених змін до ТД на підставі рішенняАМК.docx
|
|||||||||
29 липня 2021 12:45 |
Перелік внесених змін.docx
|
|||||||||
29 липня 2021 12:45 |
тендерна документація у нов ред 1.docx
|
|||||||||
23 липня 2021 16:45 |
тендерна документація у нов ред.docx
|
|||||||||
23 липня 2021 16:45 |
Перелік внесених змін до ТД.docx
|
|||||||||
20 липня 2021 15:53 |
тендерна документація нов.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
умови тендерної документації
Дата подання: 23 липня 2021 17:10
Дата відповіді: 26 липня 2021 16:20
Замовником внесего зміни до тендерної документації , згідно яких, "Учасник зобовязаний до закінчення періоду уточнень здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в присутності відповідальної особи спеціалізованого підприемства КП «Міськзелентрест». За результатами огляду складається довідка, за підписом представника спеціалізованого підприемства та представника учасника".
При цьому такі зміни опубліковано на прикінці робочого дня о 16.45 23.07.2021, таким чином учасники мають лише один робочий день для оформлення довідки, а саме - 26.07.2021.
Крім того, в тендерній документації відсутні вказівки щодо посади, П.І.П., контактів відповідальної особи СП КП "МІіськзелентрест", яка має підписати таку довідку, що в свою чергу створює штучні перепони для участі в аукціоні.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за запитання.Відповідальну особу, для проведення обстеження, призначає керівництво КП "Міськзелентрест". Довідка складається в довільній формі та має містити мокру печатку КП "Міськзелентрест", скласти довідку може як Учасник, так і представник спеціалізованого підприємства КП "Міськзелентрест". Термін періоду уточнень визначається системою автоматично. Період уточнень це строк протягом якого Учасники можуть задати запитання.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-07-20-003883-c.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ", Код ЄДРПОУ:36954586
Дата подання: 30 липня 2021 18:32
Дата подання: 30 липня 2021 18:32
скарга на умови закупівлі
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБІОРОСТ»
ЄДРПОУ 36954586, ІПН 369545814041
54058, м. Миколаїв, вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, моб.: 0674911011
р/р UA023282090000026002000010949 АБ «Південний»
30.07.2021 № 547/07
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського. 45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ»
Код ЄДРПОУ 36954586
Місцезнаходження: вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, м. Миколаїв, 54058
тел.: 0678203663
e-mail: sng_nik@ukr.net
Замовник, рішення та дії якого оскаржуються Департамент міського господарства Одеської міської ради
код ЄДРПОУ 34674154
місцезнаходження: 65017, Україна, Одеська область, місто Одеса, вул. Косовська, 2-Д
тел.: +380487054865
e-mail: ekotdel@ukr.net
номер оголошення про проведення процедури закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-20-003883-c
Id: 0c8c1f8d318b43a78aa52d2df0849e4f
предмет закупівлі: Послуги з видалення дерев, код ДК: 021:2015:77210000-5 лісозаготівельні послуги
СКАРГА
на вимоги тендерної документації
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ» (далі- Товариство) планує прийняти участь у публічній закупівлі послуг з видалення дерев, що була оголошена Департаментом міського господарства Одеської міської ради за кодом ДК 021:2015:772110000-5 Лісозаготівельні послуги.
При детальному ознайомленні з тендерною документацією та підготовкою тендерної пропозиції виявлено дискримінаційні вимоги, які створюють штучні перепони для участі в даній закупівлі.
1. У Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» зазначено, що «Учасник може зобов’язаний до закінчення періоду уточнень здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в присутності відповідальної особи спеціалізованого підприємства КП «Міськзелентрест». За результатами огляду складається довідка, за підписом представника спеціалізованого підприємства та представника учасника» (стр. 20 ТД).
Враховуючи те, що Замовником зміни щодо обов’язковості виїзду та складання довідки за результатами огляду об’ємів та місця надання послуг внесено до тендерної документації у п’ятницю 23.07.2021 о 16.45, директор Товариства Грицієнко С.М. 26.07.2021 звернувся до КП «Міськзелентрест» з проханням здійснити обстеження місця надання послуг з представником комунального підприємства «Міськзелентрест», подав заяву щодо видачі та/або підписання довідки за результатами обстеження об’єкта надання послуг (вх. номер заяви 1342 від 26.07.2021).
Станом на 26.07.2021 згідно умов тендерної документації учасник мав здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг до закінчення періоду уточнень – до 00.00 год. 27.07.2021, тому в заяві Товариства було зазначено прохання підписану довідку видати 26.07.2021 (заява додається).
При зверненні до Замовника з запитаннями щодо вимог до оформлення довідки, останнім повідомлено, що довідка складається в довільній формі або учасником або представником КП «Міськзелентрест». Представником ТОВ «УКРБІОРОСТ» було складено довідку за результатами обстеження і передано два екземпляри, підписані з боку Товариства, до КП «Міськзелентрест».
Представники КП «Міськзелентрест» прийняли довідку та зазначили, що після її розгляду юристами підприємства вона буде підписана і передана представнику ТОВ «УКРБІОРОСТ».
29.07.2021 в телефонному режимі представника Замовника - начальника відділу економіки та забезпечення реалізації цільових програм департаменту міського господарства Одеської міської ради Митникову Н. В. було повідомлено про те, що представник нашого Товариства звернувся до КП «Міськзелентрест» в установлені строки для здійснення обстеження та оформлення довідки, передбаченої Додатком №3 Тендерної документації, але довідку станом на 29.07.2021 так і не отримав, про причини з яких довідка не була видана, а також про точні строки видачі такої довідки поінформований представниками КП «Міськзелентрест» не був.
29.07.2021 року до тендерної документації внесено зміни щодо строків здійснення виїзду до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг.
При цьому поза увагою залишено низку визначальних обставин, а саме: не визначено строки, протягом яких має бути проведено огляд місця надання послуг із залученням відповідальної особи КП «Міськзелентрест», а також підписано та/або видано довідку щодо здійснення обстеження. Така невизначеність детермінує ситуацію за якою, представники КП «Міськзелентрест» можуть розглядати заяву щодо видачі/підписання довідки протягом невизначеного строку, який може бути обмежений хіба, що строками, зазначеними в Законі України «Про звернення громадян», адже спеціальних норм, які б визначали строк видачі/підписання довідки про ознайомлення з об’ємами та місцем надання послуг для участі у публічних закупівлях чинним законодавством не встановлено.
За таких обставин може здійснюватися фактичне «фільтрування» учасників, які мають намір прийняти участь в торгах по даній закупівлі, що прямо суперечить принципам публічних закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Станом на 30.07.2021 р. довідку нашому Товариству не надано, дату видачі довідки не повідомлено, повідомлення про відмову у видачі довідки також не надходило.
Враховуючи, вищезазначене і обмежені строки подачі тендерних пропозицій, вважаємо за необхідне в тендерній документації визначити строк, протягом якого представники КП «Міськзелентрест» зобов’язані здійснити огляд місця надання послуг з потенційним учасником, а також скласти та /або підписати довідку за результатами такого огляду.
Зміни, наприклад, можуть бути викладені в такій редакції: «Учасник зобов’язаний здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в день звернення особи, що має намір прийняти участь у закупівлі, в присутності відповідальної особи спеціалізованого підприємства КП «Міськзелентрест. Якщо таке звернення надійшло після 15 год. 30 хв. робочого дня, огляд місця надання послуг проводиться наступного робочого дня. За результатами огляду, не пізніше наступного дня, складається довідка, за підписом представника спеціалізованого підприємства та представника учасника».
2. У додатку № 1 до тендерної документації визначено, що «Для підтвердження інформації учасник закупівлі повинен надати: - скановані повністю виконані (завершені) аналогічні договори за 2020 рік (не менше одного) з додатками, які є невід’ємною частиною договору. При наданні договору, учасник може не розголошувати (закрити при скануванні) інформацію, яка становить комерційну таємницю або є конфіденційною. Сума аналогічного договору повинна бути не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі. - позитивний відгук від замовника згідно виконання аналогічного договору, інформацію про виконання якого надано у складі пропозиції (оформлений на фірмовому бланку підприємства, організації за підписом керівника або уповноваженої особи, з обов’язковим зазначенням назви, адреси, контактного телефону, П.І.Б. та посади особи, яка може підтвердити вказані дані) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, сума виконання договору, а також iнформацiю про якiсть виконаних робіт/наданих послуг, дотримання термінів виконання, в тому числі місце розташування, дата початку та дата закінчення виконання робіт/надання послу).
* Аналогічним договором в розумінні цього Оголошення є договір на надання послуг (робіт), що є предметом закупівлі.»
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які здійснювали надання послуг з видалення дерев, код ДК: 021:2015:77210000-5 лісозаготівельні послуги, в 2020 році в обсягах не менше 50%, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Наприклад, наше товариство має значний досвід надання послуг з видалення дерев, але послуги надавались в рамках договору за предметом закупівлі Підрізання дерев і живих огорож (послуги зі знесення, омолодження, санітарної та формувальної обрізки дерев, ДК:021:2015:77340000-5), або ж за предметом закупівлі ДК 021:2015-77310000-6- послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Видалення. Обрізання дерев та корчування пнів) при цьому послуги надавались не лише в 2020 році, а й в 2021 році.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи позицію, викладену в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АКУ № 6428-р/пк-пз від 22.05.2019, вважаємо вимоги даної тендерної документації щодо підтвердження досвіду надання аналогічних послуг такими, що порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Такі положення є несумісними з принципами недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (ст. 3 Закону).
Виходячи з вищевикладеного, просимо розглянути питання щодо необхідності усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
3. Дискримінаційною, на наш погляд, є вимога щодо обов’язкового залучення під час надання послуг двох автовишок з висотою підйому не менше 30 м. Замовник не обґрунтував необхідність залучення автовишок саме висотою не менше 30 м, адже під час огляду об’ємів надання послуг, було встановлено, що 50% відсотків дерев, зазначених на об’єктах замовника, можуть бути знесені із залученням автопідйомників з висотою підйому від 20 м до 28 м.
Враховуючи наведене, учасники, які мають в розпорядженні одну вишку з підйомом висоти понад 30 м і одну вишку з підйомом висоти, наприклад, 28 м вже не зможуть прийняти участь в закупівлі, хоча це в жодному разі не завадить якісно та своєчасно надати послуги з видалення дерев.
Згідно ч. 3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
В зв’язку з чим, як можливий варіант, пропонуємо перше речення Додатку №1 викласти в наступній редакції: «Довідка, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою (у разі її використання), що підтверджує наявність в Учасника спеціального обладнання, машин, механізмів, інвентарю та не менш 2-х одиниць автовишок: одна з висотою підйому не менше 30 м, друга з висотою підйому не менше 28 м, вантажний автомобіль, бульдозер або трактор, бензопила, висоторіз».
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону,-
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Директор ТОВ «УКРБІОРОСТ» С.М. Грицієнко
Скарга підписана кваліфікованим електронним підписом
КЕП накладено з використанням веб-сайту http://czo.gov.ua. Достовірність кваліфікованого електронного підпису може бути перевірено за посиланням http://czo.gov.ua. Де необхідно завантажити файл з розширенням «p7s» та «pdf» для перевірки КЕП.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 04 серпня 2021 10:16
рішення від 03.08.2021 № 17711.pdf
Дата публікації: 04 серпня 2021 10:13
Інформація про резолютивну частину рішення від 12.08.2021 № 18524.pdf
Дата публікації: 13 серпня 2021 16:49
рішення від 12.08.2021 № 18524.pdf
Дата публікації: 17 серпня 2021 13:17
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18524-р/пк-пз від 12.08.2021 р. виконано
Внесено зміни до тендерної документації
Дата виконання рішення замовником: 02 вересня 2021 15:45
Номер скарги: UA-2021-07-20-003883-c.b2
Статус:
Скасовано
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ", Код ЄДРПОУ:36954586
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Номер скарги: UA-2021-07-20-003883-c.a3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ", Код ЄДРПОУ:36954586
Дата подання: 13 жовтня 2021 17:34
Дата подання: 13 жовтня 2021 17:34
Скарга
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБІОРОСТ»
ЄДРПОУ 36954586, ІПН 369545814041
54058, м. Миколаїв, вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, моб.: 0674911011
р/р UA023282090000026002000010949 АБ «Південний»
12.10.2021 № 897/10
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського. 45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ»
Код ЄДРПОУ 36954586
Місцезнаходження: вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, м. Миколаїв, 54058
тел.: 0678203663
e-mail: sng_nik@ukr.net
Замовник, рішення та дії якого оскаржуються Департамент міського господарства Одеської міської ради
код ЄДРПОУ 34674154
місцезнаходження: 65017, Україна, Одеська область, місто Одеса, вул. Косовська, 2-Д
тел.: +380487054865
e-mail: ekotdel@ukr.net
номер оголошення про проведення процедури закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-20-003883-c
Id: 0c8c1f8d318b43a78aa52d2df0849e4f
предмет закупівлі: Послуги з видалення дерев, код ДК: 021:2015: 77210000-5
Лісозаготівельні послуги
СКАРГА
на рішення Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ» (далі- Товариство) прийняло участь у публічній закупівлі послуг по видаленню дерев, що була оголошена Департаментом міського господарства Одеської міської ради за кодом ДК: 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги 20 липня 2021 року, номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2021-07-20-003883-c.
Товариство подало тендерну пропозицію та прийняло участь у відкритих торгах по публічній закупівлі послуг по видаленню дерев, UA-2021-07-20-003883-c.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ» Замовник прийняв рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції на підставі абзаців 3, 5 пункту 1 частини 1 ст. 31, ст. 22 , абзацу 5 пункту 1 частини першої ст. 31 Закону, Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо дане рішення не обґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
1. Обставини справи.
Аргументуючи рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ» Замовник зазначив наступні аргументи.
1. Учасником процедури закупівлі не прогарантовано застосування заходів із захисту довкілля під час виконання робіт по місцю надання таких робіт (послуг).
Замовник посилається (чомусь лише на один абзац, не беручи до уваги інші абзаци) на довідку від 26.07.2021 № 427/07/2
При цьому Замовник лишає поза уваги, що в довідці № 427/07/2 від 26.07.2021 є продовження в якому зазначено, що ТОВ «УКРБІОРОСТ» зобов’язується без прив’язки до м. Миколаєва :
«…- за можливості використовувати обладнання та матеріали, які не спричиняють шкоди довкіллю;
- забезпечити унеможливлення розсипання зібраного сміття в процесі його прибирання та перевезення;
- забезпечити унеможливлення забруднення ґрунтів паливно-мастильними матеріалами (які використовуються в процесі експлуатації машин та механізмів при виконанні послуг);
- забезпечити, щоб під час експлуатації автотранспорту викиди відпрацьованих газів не перевищували допустимі норми;
- забезпечити прибирання сміття в повному обсязі, не допускати складування не в
санкціонованих місцях.
Крім того, учасник бере на себе зобов`язання з дотримання усіх вимог охорони праці, техніки безпеки та пожежної безпеки під час надання послуг».
Більше того, Замовник робить вигляд, що серед довідок наданих в рамках тендерної пропозиції відсутня довідка, складена в довільній формі щодо застосування заходів із захисту довкілля № 603/09 від 02.09.2021 (файл «Довідки одеса.pdf» стр. 9).
Таким чином, твердження про те, що Скаржник не прогарантував застосування заходів із захисту довкілля не знаходить свого підтвердження і є надуманим Замовнико.
2. Замовник зазначає, що «В складі пропозиції ТОВ "УКРБІОРОСТ" подано файл «AA120500007924101~~AKD_CREDIT~11524595000~~.ZIP» БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № 11524595000 та файл «AA121600007924101~~AKD_CREDIT~11524595000~~.ZIP» Зміни №1 до банківської гарантії № 11524595000 від «03» серпня 2021 року АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРСИББАНК», однак відсутні файли які підтверджують накладання кваліфікованого електронного підпису Банку Гаранта на банківську гарантію та змін до неї», дане твердження також не відповідає дійсності.
Файли з банківскою гарантією та змінами до них містять накладені кваліфіковані електронні підписи Банку Гаранта, зокрема файл «AA120500007924101~~AKD_CREDIT~11524595000~~.ZIP» БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № 11524595000 та файл «AA121600007924101~~AKD_CREDIT~11524595000~~.ZIP» Зміни №1 до банківської гарантії № 11524595000 від «03» серпня 2021 року АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРСИББАНК».
Для перевірки достовірність кваліфікованого електронного підпису до http://czo.gov.ua необхідно завантажувати не архів з розширенням ZIP, а сам файл, який міститься в архів (правила накладення КЕП та їх перевірки визначені відповідними електронними ресурсами, а не залежать від Скаржника).
Так, наприклад, завантажений архів «AA121600007924101~~AKD_CREDIT~11524595000~~.ZIP» міститься файл «Гарантія» який може бути перевірний на веб-сайті http://czo.gov.ua (Протокол створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису додається). Архівація файлів необхідна для збереження КЕП. Банк-гарант використовує систему накладення підписів єдиним файлом, тому надані в рамках тендерної пропозиції файли містять в собі одразу інформацію як про накладені КЕП так і змістовну інформаційну складову, при цьому розширення не висвічується, що дозволяє продивитися текст файлу.
Враховуючи, що уповноважені особи тендерного комітету Замовника можуть бути необізнані в процедурі використання сервісів веб-сайту http://czo.gov.ua в рамках тендерної пропозиції як приклад було продубльовано банківську гарантію зі змінами - файл «банк гар.pdf», (Протокол створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису додається), для його перевірки достатньо просто завантажити файл на веб-сайту http://czo.gov.ua.
Отже, Замовник безпідставно, зазначив, що тендерна пропозиція не відповідає п. 1 ч. 1 ст. 31Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРБІОРОСТ» зазначено те, що довідка №58-1-10/32-8996 від 08.09.2021 року, надана Банком-гарантом, не підтверджує, що строк дії покриття на рахунку діє весь строк дії гарантії.
Не можемо погодитися з такою інтерпретацію змісту вищезазначеної довідки з наступних причин.
В вищезазначеній довідці чітко приписано, що Банк підтверджує розміщення коштів в сумі 15000,00 (п'ятнадцять тисяч) грн. 00 коп. на рахунку грошового покриття, в якості забезпечення за Банківською гарантією №11524595000 від «03» серпня 2021 року та проведених змін до неї.
Довідкою № 58-1-10/32-2996 від 09.09.2021 АТ «УКРСИББАНК» підтверджував як сам факт укладення Договору № 11524595000 про надання гарантії та формування і використання забезпечувальних коштів (покрита гарантія ) від 03 серпня 2021 року та Додаткової угоди № 1 до Договору № 11524595000 про надання гарантії та формування і використання забезпечувальних коштів (покрита гарантія ) від 03 серпня 2021 року (далі по тексту – Договір), так і розміщення коштів в сумі 15000,00 (п'ятнадцять тисяч) грн. 00 коп. на рахунку грошового покриття, в якості забезпечення за Банківською гарантією №11524595000 від «03» серпня 2021 року та проведених змін до неї згідно Додаткової угоди № 1 до Договору № 11524595000 про надання гарантії та формування і використання забезпечувальних коштів (покрита гарантія ) від 03 серпня 2021 року.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Банк видав банківську гарантію з покриттям (далі - Гарантія).
Відповідно до п. 3.1 «У забезпечення сплати регресу та виконання інших зобовязань Клієнта зп Договором Клієнт з метою формування грошового покриття перераховує банку грошові кошти в сумі 15000,00 (п'ятнадцять тисяч) грн. 00 коп. (далі – грошове покриття) на рахунок UA 283510050000002932611524595(далі – рахунок покриття.) Рахунок покриття є внутрішньобанківському рахунком і не є рахунком Клієнта. Грошові кошти, що знаходяться на рахунку покриття, можуть бути використані банком не інакше як для погашення зобов’язань (регресу та виконання інших зобов’язань) Клієнта за цим Договором».
Відповідно до п. 1.1 Договору Банк за заявою Клієнта надає на умовах цього Договору банківську гарантію на суму 15000,00 на користь Департаменту міського господарства Одеської міської ради, а Клієнт приймає на себе зобов’язання, серед яких надати Банку забезпечення для виконання своїх зобов’язань за Договором .
В п. 1.2 Договору Використано термін «Гарантія», який в подальшому було використано при наданні довідки № 58-1-10/32-2996 від 09.09.2021 АТ «УКРСИББАНК», який відображає сукупність зобов’язань по Договору № 11524595000 про надання гарантії та формування і використання забезпечувальних коштів (покрита гарантія ) від 03 серпня 2021 року .
Така категорія як «грошове покриття» при оформленні «Покритої гарантії» не може розглядатися окремо від самої гарантії. Підтвердженням цього є положення п. 8.6 Договору, за яким Банк повертає Клієнту невикористану суму грошового покриття на визначений Клієнтом його поточний рахунок не пізніше наступного робочого дня з дати припинення зобов’язання Банку за Гарантією за умови виконання Клієнтом усіх своїх грошових зобов’язань за Договором. Тобто грошове покриття може бути повернуто лише після припинення дії Гарантії. Дане положення в повній мірі кореспондується з положенням розділу 6 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Таким чином, строк грошового покриття не може бути меншим ніж строк дії гарантії, а навпаки строк припинення дії гарантії є тією подією, від якої розпочинають відраховувати строк на повернення грошового покриття, тому у довідці №58-1-10/32-2996 від 09.09.2021 АТ «УКРСИББАНК» зазначено, що «Гарантія надається на строк з «06» серпня 2021 року до «19» грудня 2021 року (включно), що означає, що строк дії грошового покриття не може бути меншим, а ніж строк дії банківської гарантії.
Дані положення підтверджується довідкою АТ «УКРСИББАНК».
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Прошу:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення тендерного комітету Департаменту міського господарства Одеської міської ради про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРБІОРОСТ» за процедурою закупівлі Послуг з видалення дерев, код ДК: 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги таким, що порушує норми чинного законодавства і скасувати дане рішення.
3. Зобов’язати тендерний комітет Департаменту міського господарства Одеської міської ради прийняти нове рішення щодо тендерної пропозиції ТОВ «УКРБІОРОСТ» за процедурою закупівлі Послуг з видалення дерев, код ДК: 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги у відповідності до норм чинного законодавства.
Додаток:
- електронна банківська гарантія зі зм і доп.;
- лист;
- файл «Довідки одеса.pdf»;
- протоколи створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису.
Директор С. ГРИЦІЄНКО
Скарга підписана кваліфікованим електронним підписом
КЕП накладено з використанням веб-сайту http://czo.gov.ua. Достовірність кваліфікованого електронного підпису може бути перевірено за посиланням http://czo.gov.ua. Де необхідно завантажити файл з розширенням «p7s» та «pdf» для перевірки КЕП.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 20 жовтня 2021 19:32
рішення від 20.10.2021№23701.pdf
Дата публікації: 20 жовтня 2021 19:32
Інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2021 №24453.pdf
Дата публікації: 29 жовтня 2021 13:08
рішення від 28.10.2021№24453.pdf
Дата публікації: 02 листопада 2021 14:14
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №24453-р/пк-пз від 28.10.2021 р. виконано. Відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБІОРОСТ» скасовано
Дата виконання рішення замовником: 10 листопада 2021 18:11
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 вересня 2021 15:38
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ" |
440 427,31
UAH з ПДВ
|
440 427,31
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ГРАДТЕХСЕРВІС" |
500 000,00
UAH з ПДВ
|
500 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ" #36954586 |
Очікує рішення |
440 427,31
UAH з ПДВ
|
10 листопада 2021 18:11
|
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ" #36954586 |
Рішення скасоване |
440 427,31
UAH з ПДВ
|
10 листопада 2021 18:11
|
|
ТОВ "ГРАДТЕХСЕРВІС" #43825174 |
Рішення скасоване |
500 000,00
UAH з ПДВ
|
10 листопада 2021 18:11
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 13 жовтня 2021 17:53
|
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 10 листопада 2021 18:20 |
Кінець періоду оскарження: | 21 листопада 2021 00:00 |
Дата відміни: | 10 листопада 2021 18:20 |
Причина відміни: | скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Визнати процедуру відкритих торгів такою, що не відбулася з підстави, що передбачена згідно п.2 ч. 5 ст. 32 Закону, а саме: скорочення видатків на здійснення закупівлі. |
Документи:
10 листопада 2021 18:20
|
Електронний підпис |
10 листопада 2021 18:15
|
Протокол |
Скарги:
Номер скарги: UA-2021-07-20-003883-c.b4
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ", Код ЄДРПОУ:36954586
Дата подання: 19 листопада 2021 18:23
Дата подання: 19 листопада 2021 18:23
Скарга
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБІОРОСТ»
ЄДРПОУ 36954586, ІПН 369545814041
54058, м. Миколаїв, вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, моб.: 0674911011
р/р UA023282090000026002000010949 АБ «Південний»
19.11.2021 № 1120/11
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського. 45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ»
Код ЄДРПОУ 36954586
Місцезнаходження: вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, м. Миколаїв, 54058
тел.: 0678203663
e-mail: sng_nik@ukr.net
Замовник, рішення та дії якого оскаржуються Департамент міського господарства Одеської міської ради
код ЄДРПОУ 34674154
місцезнаходження: 65017, Україна, Одеська область, місто Одеса, вул. Косовська, 2-Д
тел.: +380487054865
e-mail: ekotdel@ukr.net
номер оголошення про проведення процедури закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-20-003883-c
Id: 0c8c1f8d318b43a78aa52d2df0849e4f
предмет закупівлі: Послуги з видалення дерев, код ДК: 021:2015: 77210000-5
Лісозаготівельні послуги
СКАРГА
на рішення Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ» (далі- Товариство) прийняло участь у публічній закупівлі послуг по видаленню дерев, що була оголошена Департаментом міського господарства Одеської міської ради за кодом ДК: 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги 20 липня 2021 року, номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2021-07-20-003883-c.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ» Замовник прийняв рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції на підставі абзаців 3, 5 пункту 1 частини 1 ст. 31, ст. 22 , абзацу 5 пункту 1 частини першої ст. 31 Закону, Закону України «Про публічні закупівлі».
Рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРБІОРОСТ» було оскаржено до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду скарги UA-2021-07-20-003883-c.a3 прийнято рішення № 24453-р/пк-пз від 28.10.2021, яким зобов’язано Департамент міського господарства Одеської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ" за процедурою закупівлі - "Послуги з видалення дерев", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-20-003883-c.
10.11.2021 Замовник опублікував протокольне рішення про визнання процедури відкритих торгів такою, що не відбулася з підстави, що передбачена згідно п.2 ч. 5 ст. 32 Закону, а саме: скорочення видатків на здійснення закупівлі.
Вважаємо дане рішення таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Замовник посилаючись на скорочення видатків, посилається на Рішення Одеської міської ради № 672-VIII від 03.11.2021 (далі - Рішення).
Аналіз даного рішення, зокрема додатку до нього дійсно підтверджує факт скорочення видатків Замовника, але це скорочення не стосується предмету закупівлі. Отже, не може бути підставою для визнання торгів такими, що не відбулися.
Так, відповідно до додатку 6 до Рішення зменшено видатки на експлуатацію та технічне обслуговування житлового фонду, забезпечення надійної та безперебійної експлуатації ліфтів, організація благоустрою населених пунктів (а саме: Капітальний ремонт ж/фонду: модернізація, пусконалагоджувальні роботи пасажирського ліфта в кількості 1 (одна) одиниця за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Бабаджаняна, 19, Капітальний ремонт ж/фонду: модернізація, пусконалагоджувальні роботи пасажирського ліфта в кількості 1 (одна) одиниця за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Бабаджаняна, 21, Капітальний ремонт ж/фонду: модернізація, пусконалагоджувальні роботи пасажирського ліфта в кількості 1 (одна) одиниця за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Бабаджаняна, 27 і т.д.); проектування, реставрація та охорона пам'яток архітектури (стр.7-11 файлу excel 672_VIII_дод_6).
Також зменшено видатки на «Забезпечення діяльності з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії»; Організація благоустрою населених пунктів (а саме: Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення.
Крім того, якщо у Замовника відсутні кошти на проведення закупівлі, не зрозуміло чому за аналогічним предметом закупівлі не відмінено інший торг: UA-2021-10-23-001200-c Послуги з обрізки та видалення дерев.
Наявність даного торгу свідчить по-перше про потребу в отриманні такого роду послуг, а також можливість їх оплати, адже торг оголошено на суму 1 496 234,00 грн.
Не зрозумілою є відмова від проведення закупівлі UA-2021-07-20-003883-c, адже тендерна документація, проект договору передбачають «зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника» (стр. 14 Тендерної документації п.4 Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю); п. 1.5. проекту Договору «1.5.Обсяги закупівлі послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків».
Замовник оголосив нову аналогічну закупівлю UA-2021-10-23-001200-c (Послуги з обрізки та видалення дерев), під час розгляду пропозицій по закупівлях UA-2021-07-20-003883-c (Послуги з видалення дерев), UA-2021-09-08-012336-c (Послуги по обрізці дерев), скасувавши при цьому обидві останні закупівлі, в яких приймали участь ТОВ «УКРБІОРОСТ» та ТОВ "ГРАДТЕХСЕРВІС".
Закупівлі UA-2021-07-20-003883-c (Послуги з видалення дерев), UA-2021-09-08-012336-c (Послуги по обрізці дерев) було скасовано після того, як Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувала рішення Замовника про відхилення тендерних пропозицій ТОВ «УКРБІОРОСТ» по закупівлях UA-2021-07-20-003883-c (Послуги з видалення дерев), UA-2021-09-08-012336-c (Послуги по обрізці дерев).
Враховуючи вищезазначене і те, що згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» публічні закупівлі мають здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; та запобіганню корупційним діям і зловживанням, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Прошу:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення тендерного комітету Департаменту міського господарства Одеської міської ради про визнання процедури відкритих торгів UA-2021-07-20-003883-c такою, що не відбулася протиправним і скасувати дане рішення.
3. Зобов’язати тендерний комітет Департаменту міського господарства Одеської міської ради скасувати рішення про відміну закупівлі та зобов’язати Замовника перейти до розгляду тендерних пропозицій учасників.
Додаток:
- Протокол засідання тендерного комітету ДМГ ОМР від 10.11.2021;
- Рішення ОМР № 672-VIII від 03.11.2021 з додатками;
- Проект договору;
- Тендерна документація.
Директор С. ГРИЦІЄНКО
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 23 листопада 2021 20:26
рішення від 23.11.2021 № 26169.pdf
Дата публікації: 23 листопада 2021 20:26
Інформація про резолютивну частину рішення від 29.11.2021 №26604.pdf
Дата публікації: 30 листопада 2021 09:36
рішення від 29.11.2021 №26604.pdf
Дата публікації: 02 грудня 2021 13:51