Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»)
Очікувана вартість
865 307 048,00 UAH
UA-2025-03-26-012888-a ● b7fc2816f3af4738b3ba7c88bf4c952e
Відкриті торги з особливостями
Подання пропозицій
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 04014246 |
Місцезнаходження: | 14000, Україна , Чернігівська обл., місто Чернігів, вулиця Єлецька, 11 |
Контактна особа: |
Гмиря Віта Володимирівна +380462677353 ukb_ead3@cg.gov.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 березня 2025 17:56 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 квітня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 квітня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 травня 2025 13:00 |
Початок аукціону: | 02 травня 2025 13:10 |
Очікувана вартість: | 865 307 048,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 330 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | відсутні |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 робота
Реконструкція будівлі відокремленого структурного підрозділу КНП «Чернігівська обласна лікарня» ЧОР обласний центр реабілітації та відновного лікування за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24 в м.Чернігові
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
14000, Україна, Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Чорновола В’ячеслава, 24
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
21 грудня 2026
ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповується за бюджетні кошти», від 27.12.2001 № 1764 «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва», Замовник до початку виконання робіт може перерахувати Виконавцю попередню оплату (аванс) у розмірі, що не перевищує 30% вартості річного обсягу робіт, на строк не більше трьох місяців з дати отримання Виконавцем коштів. | Аванс | 90 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | Замовником може бути встановлено відстрочення розрахунків на строк 90 календарних днів з дня підписання Сторонами «Актів приймання виконаних будівельних робіт та актів вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт» (форма № КБ-2в) та «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма № КБ-3). | Пiсляоплата | 90 | Календарні | 70 |
Підписання договору | Відповідно до умов Договору | Повторювана поставка | 90 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
16 квітня 2025 16:59 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
16 квітня 2025 13:33 |
ДОДАТОК 6 Проєкт Договору зі змінами.docx | |
16 квітня 2025 13:33 |
ДОДАТОК 9 Технічна специфікація на медичне обладнання зі змінами.docx | |
16 квітня 2025 13:33 |
Зміни 1 ТД роботи реабілітаційний центр.docx | |
16 квітня 2025 13:33 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН Реалатаційний центр.docx | |
26 березня 2025 17:56 |
ТД роботи реабілітаційний центр.docx | |
26 березня 2025 17:56 |
ДОДАТОК 6 Проєкт Договору .docx | |
26 березня 2025 17:56 |
ДОДАТОК 8 ТЗ Реабілітаційний центр.docx | |
26 березня 2025 17:56 |
ДОДАТОК 9 Технічна специфікація на медичне обладнання.docx | |
26 березня 2025 17:56 |
Схеми тендер.rar |
16 квітня 2025 16:59 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
16 квітня 2025 13:33 |
ДОДАТОК 6 Проєкт Договору зі змінами.docx
|
|||
16 квітня 2025 13:33 |
ДОДАТОК 9 Технічна специфікація на медичне обладнання зі змінами.docx
|
|||
16 квітня 2025 13:33 |
Зміни 1 ТД роботи реабілітаційний центр.docx
|
|||
16 квітня 2025 13:33 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН Реалатаційний центр.docx
|
|||
26 березня 2025 17:56 |
ТД роботи реабілітаційний центр.docx
|
|||
26 березня 2025 17:56 |
ДОДАТОК 6 Проєкт Договору .docx
|
|||
26 березня 2025 17:56 |
ДОДАТОК 8 ТЗ Реабілітаційний центр.docx
|
|||
26 березня 2025 17:56 |
ДОДАТОК 9 Технічна специфікація на медичне обладнання.docx
|
|||
26 березня 2025 17:56 |
Схеми тендер.rar
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Кваліфікаційні вимоги
Дата подання: 27 березня 2025 14:43
Дата відповіді: 28 березня 2025 12:43
Шановний Замовнику! Підпунктом 7.2.5. пункту 7.2 розділу 7 Додатку № 1 до тендерної документації вимагається:
«Копії протоколів/витягів з протоколів та чинних посвідчень, що підтверджують наявність знань з охорони праці, а саме:
- правила навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05 (не менше ніж на одного інженерно-технічного працівника, що зазначені у довідці);»
Відповідно до розділу 1. «Загальні положення» Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/10511, Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (далі - Типове положення) встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання. Типове положення спрямоване на реалізацію в Україні системи безперервного навчання з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників, надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварій. Вимоги Типового положення є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.
Отже, згідно умов розділу 1 Типового положення, Типове положення - це положення, яке встановлює порядок, організацію та спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони праці в галузевих навчальних центрах, навчальних закладах та на підприємствах і не передбачає навчання та перевірку знань по цьому положенню.
Просимо внести зміни та видалити з тендерної документації вимогу, вказану в Підпунктом 7.2.5. пункту 7.2 розділу 7 Додатку № 1 до тендерної документації, як дискримінаційну до Учасників вимогу.
Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня!
Вимога підпункту 7.2.5. пункту 7.2 розділу 7 Додатку № 1 до тендерної документації обґрунтована положеннями статті 18 Закону України «Про охорону праці» та пункту 4.11 розділу 4 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», відповідно до яких працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, порядок проведення якого визначається Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженим Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/10511 (далі – Типове положення). Пунктами 1.1. та 1.3. Типового положення визначено, що воно встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, і його вимоги є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання незалежно від форми власності та видів діяльності.
Відповідно до пункту 3.13. Типового положення результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, а особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці. При цьому в протоколі та посвідченні у стислій формі зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці та з безпечного виконання конкретних видів робіт, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань. При цьому пункт 3.14. Типового положення встановлює, що для працівників, які виконують роботи підвищеної небезпеки, видача посвідчень є обов'язковою. Згідно з пунктом 3.17. Типового положення на суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці, покладено обов’язок забезпечити зберігання протоколів перевірки знань не менше 5 років.
Зважаючи на наведені положення нормативно-правових актів та той факт, що технічним завданням передбачено виконання на об’єкті робіт підвищеної небезпеки, вимога щодо надання копій протоколів/витягів з протоколів та чинних посвідчень, що підтверджують наявність знань з охорони праці, а саме проходження навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05 на мінімум одного інженерно-технічного працівника, обумовлена чинним законодавством про охорону праці, і жодним чином не обмежує коло учасників, які планують взяти участь у процедурі закупівлі. Вимога підпункту 7.2.5. пункту 7.2 розділу 7 Додатку № 1 до тендерної документації не є дискримінаційною, а має на меті пересвідчитися, що учасники відповідають встановленим діючим законодавством вимогам з питань охорони праці до робіт підвищеної небезпеки.
Вимога підпункту 7.2.5. пункту 7.2 розділу 7 Додатку № 1 до тендерної документації обґрунтована положеннями статті 18 Закону України «Про охорону праці» та пункту 4.11 розділу 4 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», відповідно до яких працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, порядок проведення якого визначається Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженим Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/10511 (далі – Типове положення). Пунктами 1.1. та 1.3. Типового положення визначено, що воно встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, і його вимоги є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання незалежно від форми власності та видів діяльності.
Відповідно до пункту 3.13. Типового положення результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, а особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці. При цьому в протоколі та посвідченні у стислій формі зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці та з безпечного виконання конкретних видів робіт, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань. При цьому пункт 3.14. Типового положення встановлює, що для працівників, які виконують роботи підвищеної небезпеки, видача посвідчень є обов'язковою. Згідно з пунктом 3.17. Типового положення на суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці, покладено обов’язок забезпечити зберігання протоколів перевірки знань не менше 5 років.
Зважаючи на наведені положення нормативно-правових актів та той факт, що технічним завданням передбачено виконання на об’єкті робіт підвищеної небезпеки, вимога щодо надання копій протоколів/витягів з протоколів та чинних посвідчень, що підтверджують наявність знань з охорони праці, а саме проходження навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05 на мінімум одного інженерно-технічного працівника, обумовлена чинним законодавством про охорону праці, і жодним чином не обмежує коло учасників, які планують взяти участь у процедурі закупівлі. Вимога підпункту 7.2.5. пункту 7.2 розділу 7 Додатку № 1 до тендерної документації не є дискримінаційною, а має на меті пересвідчитися, що учасники відповідають встановленим діючим законодавством вимогам з питань охорони праці до робіт підвищеної небезпеки.
Технічні вимоги
Дата подання: 28 березня 2025 10:35
Дата відповіді: 31 березня 2025 15:42
Шановний Замовнику! Підпунктом 21.3. пункту 21. Додатку № 1 до тендерної документації вимагається:
«Документ, що підтверджує країну походження товару (сертифікат про походження товару або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару) (у разі якщо країною походження товару є країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та/або з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю).»
Відповідно до частини 1 статті 41 Митного кодексу України, документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
Згідно частини 2 статті 41 Митного кодексу України, країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації, крім випадків, якщо обов’язкове подання оригіналу такого документа для цілей визначення країни походження товару передбачено законами України або міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до частин 3, 5-7 статті 41 Митного кодексу України:
- Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
- Засвідчена декларація про походження товару - це декларація про походження товару, засвідчена державною організацією або компетентним органом, наділеним відповідними повноваженнями.
- Декларація про походження товару - це письмова заява про країну походження товару, зроблена у зв’язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, що стосується товару.
- Сертифікат про регіональне найменування товару - це документ, який підтверджує, що товари відповідають визначенню, характерному для відповідного регіону країни, виданий компетентним органом відповідно до законодавства країни вивезення товару.
Згідно приписів частини 1 статті 42 Митного кодексу України, у разі переміщення товару через митний кордон України країна походження товару обов’язково заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення в митній декларації назви країни походження товару та відомостей про сертифікат про походження товару.
Тобто, сертифікат про походження товару або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару (медобладнання) Учасники процедури закупівлі можуть надати лише при ввезені такого товару на митну територію України, оскільки такий товар як медобладнання, є особливим та специфічним видом товару, який купується тільки під потреби замовника. Зважаючи на те, що до завершення процедури закупівлі неможливо передбачити хто ж саме буде переможцем, такий товар, як медобладнання, заздалегідь купувати економічно недоцільно.
Просимо внести зміни та видалити з тендерної документації вимогу, вказану в підпункті 21.3. пункту 21. Додатку № 1 до тендерної документації, як таку, що є дискримінаційною умовою для учасників у розумінні статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня!
На виконання підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» до даної закупівлі Замовником повинна застосовуватися вимога про ступінь локалізації. Відповідні вимоги до Учасників щодо надання підтверджуючих ступінь локалізації документів наведені у тендерній документації. У той же час, пункт 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, містить винятки, коли зазначений порядок не застосовується, і визначає, що наявність таких винятків має підтверджуватися сертифікатом про походження товару. Відповідно інформація про країну походження товару необхідна Замовнику для використання винятків застосування норми щодо локалізації виробництва, про що й зазначено у підпункті 21.3. пункту 21. Додатку № 1 до тендерної документації (адже документ, що підтверджує країну походження товару, вимагається у тому випадку, якщо країною походження товару є країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та/або з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю). Для того, щоб підтвердити країну походження товару для використання винятків застосування норми щодо локалізації виробництва, від Учасника вимагаються відповідні підтверджуючі документи, які передбачені діючим законодавством, а саме приписами частини 1 статті 41 Митного кодексу України.
При цьому Замовником не встановлюється вимога надати інші документи, що не передбачені діючим законодавством, а також не обмежується вид документу із наведених у частині 1 статті 41 Митного кодексу України, яким саме Учасники мають підтвердити країну походження товару. Учасники мають право надати будь-який один документ із наведених.
Окрім того, тендерна документація не містить ні вимог щодо необхідності придбання товару на момент участі у закупівлі, ні вимог щодо придбання товару напряму у виробника товару за кордоном. Відповідно документи, що підтверджують країну походження товару, можуть бути отримані у офіційних представників товару, дилерів, без здійснення придбання товару заздалегідь, що жодним чином не обмежує Учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Зважаючи на викладене, встановлення до Учасників вимоги щодо надання документу, що підтверджує країну походження товару, у разі якщо країною походження товару є країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та/або з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю, обґрунтоване діючим законодавством і жодним чином не обмежує коло Учасників, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі та не є дискримінаційною.
На виконання підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» до даної закупівлі Замовником повинна застосовуватися вимога про ступінь локалізації. Відповідні вимоги до Учасників щодо надання підтверджуючих ступінь локалізації документів наведені у тендерній документації. У той же час, пункт 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, містить винятки, коли зазначений порядок не застосовується, і визначає, що наявність таких винятків має підтверджуватися сертифікатом про походження товару. Відповідно інформація про країну походження товару необхідна Замовнику для використання винятків застосування норми щодо локалізації виробництва, про що й зазначено у підпункті 21.3. пункту 21. Додатку № 1 до тендерної документації (адже документ, що підтверджує країну походження товару, вимагається у тому випадку, якщо країною походження товару є країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та/або з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю). Для того, щоб підтвердити країну походження товару для використання винятків застосування норми щодо локалізації виробництва, від Учасника вимагаються відповідні підтверджуючі документи, які передбачені діючим законодавством, а саме приписами частини 1 статті 41 Митного кодексу України.
При цьому Замовником не встановлюється вимога надати інші документи, що не передбачені діючим законодавством, а також не обмежується вид документу із наведених у частині 1 статті 41 Митного кодексу України, яким саме Учасники мають підтвердити країну походження товару. Учасники мають право надати будь-який один документ із наведених.
Окрім того, тендерна документація не містить ні вимог щодо необхідності придбання товару на момент участі у закупівлі, ні вимог щодо придбання товару напряму у виробника товару за кордоном. Відповідно документи, що підтверджують країну походження товару, можуть бути отримані у офіційних представників товару, дилерів, без здійснення придбання товару заздалегідь, що жодним чином не обмежує Учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Зважаючи на викладене, встановлення до Учасників вимоги щодо надання документу, що підтверджує країну походження товару, у разі якщо країною походження товару є країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та/або з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю, обґрунтоване діючим законодавством і жодним чином не обмежує коло Учасників, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі та не є дискримінаційною.
Технічні вимоги
Дата подання: 08 квітня 2025 15:55
Дата відповіді: 11 квітня 2025 16:14
Шановний замовник!
Під час аналізу тендерної документації, розміщеної у рамках цієї закупівлі, нами було виявлено ознаки невідповідності вимог документації предмету закупівлі.
А саме, в розділі тендерної документації передбачено заповнення медико-технічних вимог (Додаток 9), що є характерним для прямих закупівель медичного обладнання, а не будівельних робіт. Враховуючи, що предмет закупівлі — "Реконструкція закладу охорони здоров’я", така вимога не є обґрунтованою у контексті предмета закупівлі та, на нашу думку, суперечить принципам недискримінації учасників, встановленим Законом України "Про публічні закупівлі", а саме:
1. Закон України «Про публічні закупівлі»:
- Стаття 5, частина 4: Документація повинна бути складена об'єктивно, з урахуванням предмета закупівлі.
- Стаття 22, частина 2: Тендерна документація повинна містити тільки ті вимоги до учасників та предмета закупівлі, які є обґрунтованими та доречними з урахуванням її специфіки.
2. Наказ Мінекономіки № 708 від 11.06.2020 (із змінами):
- Визначає особливості складання тендерної документації залежно від типу предмета закупівлі (роботи, послуги, товари). В ньому відсутня будь-яка згадка про медико-технічні вимоги у випадку будівельних робіт.
АМКУ неодноразово наголошував, що включення до ТД зайвих або недоречних вимог, які не стосуються конкретного предмета закупівлі, є обмеженням конкуренції
Так як, предметом даної закупівлі є реконструкція об'єкта (будівельні роботи згідно з ДК 021:2015 – 45454000-4), що передбачає виконання будівельних робіт на об’єкті. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме видалити вимоги щодо заповнення медико-технічних характеристик на медичне обладнання в Додатку 9, оскільки вони не мають відношення до предмета закупівлі та суперечать нормам законодавства.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день!
Пунктом 4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок № 708), на який ви посилаєтеся у запитанні, встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова № 281), яка є нормативно-правовим документом, який регулює у тому числі й вартість придбання обладнання (устаткування) у складі проєктної документації.
Відповідно до пункту 3.2. Настанови № 281 кошторисна вартість будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат. Тобто, чинне законодавство України, яке регулює питання здійснення публічних закупівель та виконання будівельних робіт, дозволяє замовникам здійснювати закупівлю обладнання (устаткування) як роботи, у складі яких є товари.
У даному випадку предметом закупівлі є роботи відповідно до розробленої проєктної документації, яка включає в себе у тому числі й устаткування (зокрема і медичне обладнання), вартість придбання та монтажу якого складає значну частину від очікуваної вартості предмету закупівлі. Зважаючи на це, пунктом 4.3. тендерної документації визначено обсяг виконання робіт – відповідно до проєктної документації (детальна інформація щодо обсягу робіт міститься у Додатку 8 Технічне завдання (Специфікація) до тендерної документації). Зазначеним додатком передбачено перелік робіт та витрат, які учасник повинен включити до договірної ціни, який включає в себе у тому числі й устаткування, яке передбачене проєктною документацією.
Відповідно до пункту 5.1. Настанови № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією, при цьому у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зважаючи на викладене, вимога щодо заповнення медико-технічних вимог (Додаток 9) тендерної документації обґрунтована специфікою даної закупівлі та має безпосереднє відношення до предмета закупівлі (робіт, у складі яких є товари – медичне обладнання) і в повній мірі узгоджується з нормами діючого законодавства, відповідно, тендерна документація складена об'єктивно, з урахуванням предмета закупівлі, не містить дискримінаційних вимог та жодним чином не обмежує коло Учасників, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі.
У той же час слід зауважити, що відповідно до пункту 1 Порядку № 708, він встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг, та не містить жодних положень щодо особливостей складання тендерної документації, залежно від типу предмету закупівлі.
Отже, Замовником правильно визначено предмет закупівлі відповідно до Порядку № 708, оскільки вартість устаткування (зокрема і медичного обладнання) є частиною затвердженої у встановленому законом порядку проєктної документації.
Пунктом 4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок № 708), на який ви посилаєтеся у запитанні, встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова № 281), яка є нормативно-правовим документом, який регулює у тому числі й вартість придбання обладнання (устаткування) у складі проєктної документації.
Відповідно до пункту 3.2. Настанови № 281 кошторисна вартість будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат. Тобто, чинне законодавство України, яке регулює питання здійснення публічних закупівель та виконання будівельних робіт, дозволяє замовникам здійснювати закупівлю обладнання (устаткування) як роботи, у складі яких є товари.
У даному випадку предметом закупівлі є роботи відповідно до розробленої проєктної документації, яка включає в себе у тому числі й устаткування (зокрема і медичне обладнання), вартість придбання та монтажу якого складає значну частину від очікуваної вартості предмету закупівлі. Зважаючи на це, пунктом 4.3. тендерної документації визначено обсяг виконання робіт – відповідно до проєктної документації (детальна інформація щодо обсягу робіт міститься у Додатку 8 Технічне завдання (Специфікація) до тендерної документації). Зазначеним додатком передбачено перелік робіт та витрат, які учасник повинен включити до договірної ціни, який включає в себе у тому числі й устаткування, яке передбачене проєктною документацією.
Відповідно до пункту 5.1. Настанови № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією, при цьому у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зважаючи на викладене, вимога щодо заповнення медико-технічних вимог (Додаток 9) тендерної документації обґрунтована специфікою даної закупівлі та має безпосереднє відношення до предмета закупівлі (робіт, у складі яких є товари – медичне обладнання) і в повній мірі узгоджується з нормами діючого законодавства, відповідно, тендерна документація складена об'єктивно, з урахуванням предмета закупівлі, не містить дискримінаційних вимог та жодним чином не обмежує коло Учасників, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі.
У той же час слід зауважити, що відповідно до пункту 1 Порядку № 708, він встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг, та не містить жодних положень щодо особливостей складання тендерної документації, залежно від типу предмету закупівлі.
Отже, Замовником правильно визначено предмет закупівлі відповідно до Порядку № 708, оскільки вартість устаткування (зокрема і медичного обладнання) є частиною затвердженої у встановленому законом порядку проєктної документації.
Кваліфікаційні вимоги
Дата подання: 09 квітня 2025 14:16
Дата відповіді: 11 квітня 2025 16:17
Шановний Замовнику, згідно ТД, Вами встановлено вимогу, що "Учасник процедури закупівлі повинен доказати, що він володіє або забезпечує себе можливістю використовувати (за рахунок наявного власного обладнання, техніки і механізмів, найму, оренди, договору про закупівлю, або іншим чином) обладнання, механізмів, техніки в повному робочому стані відповідно до визначеного переліку в ДОДАТКУ 8 «Технічне завдання (специфікація)» до тендерної документації на весь період виконання робіт. Зазначений перелік не є вичерпним"
Звертаємо увагу, що ДОДАТОК 8 «Технічне завдання (специфікація)» НЕ містить переліку обладнання, механізмів, техніки.
Просимо внести зміни до Тендерної документації і конкретно зазначити мінімальний перелік необхідного обладнання, механізмів, техніки.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день!
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Інформація про відміну
Період оскарження
Дата оприлюднення: | 22 квітня 2025 16:13 |
Кінець періоду оскарження: | 03 травня 2025 00:00 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. |
Документи:
22 квітня 2025 16:12
|
Електронний підпис |
22 квітня 2025 16:11
|
Протокол від 22.04.2025 _ 31.pdf |
Подати пропозицію
Оберіть один з майданчикiв-учасників правил професійної поведінкиВсі майданчики системи Прозорро