Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Бензин А-95, дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Очікувана вартість
867 864,00 UAH
UA-2025-03-25-008971-a ● 2d670b96221745eea3c6d10d67d089c2
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | МАЛОДАНИЛІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА |
Код ЄДРПОУ: | 04398790 |
Місцезнаходження: | 62341, Україна , Харківська обл., с-ще Мала Данилівка, вулиця Ювілейна, 5 |
Контактна особа: |
Тетенова Ольга Олександрівна 380576357457 mdanilovkasovet@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 25 березня 2025 14:25 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 31 березня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 31 березня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 03 квітня 2025 00:00 |
Очікувана вартість: | 867 864,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 339,32 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
10000 літр
Бензин А-95
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
62341, Україна, Харківська область, с-ще Мала Данилівка, вулиця Ювілейна, 5
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин
5516 літр
Дизельне паливо
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
62341, Україна, Харківська область, с-ще Мала Данилівка, вулиця Ювілейна, 5
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Замовник здійснює оплату Товару на поточний рахунок Постачальника протягом 20 (двадцяти) робочих днів з моменту отримання скретч-карток (талонів), на підставі належно оформлених видаткових накладних | Пiсляоплата | 20 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
25 березня 2025 14:25 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
25 березня 2025 14:25 |
ТД Бензин, дизпаливо.docx | |
25 березня 2025 14:25 |
ДОДАТОК 7. Проєкт договору.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
ТД
Дата подання: 26 березня 2025 12:01
Дата відповіді: 31 березня 2025 11:34
Просимо надати роз'яснення з якою метою встановлені наступні дискримінаційні вимоги у тендерній документації, що обмежують коло учасників, а саме:
Учасник повинен надати свідоцтво внутрішнього аудитора, виданого на підставі проходження навчання по програмі тренінгів професійної підготовки фахівців системи управління згідно до вимог ДСТУ ISO 19011:2019 та відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO/IEC 27001:2022, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT).
Учасник у складі пропозиції зобов’язаний подати копію чинного до кінцевого строку поставки товару договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів), який укладено з підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері з управління небезпечними відходами згідно Наказу про видачу ліцензії разом з всіма додатками, що надаються у складі пропозиції. Наказ про видачу такої ліцензії повинен бути розміщений на офіційному веб сайті міндовкілля, що перевіряється Замовником.
Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії протоколів випробувань на дизельне паливо та бензин, що видані на ім’я Учасника, не раніше 2025 року. Протоколи випробувань повинні бути видані власною або такою, з якою учасником підписано договір акредитованою лабораторією (копія або оригінал договору надається у складі тендерної пропозиції)
Предметом закупівлі є Бензин А-95 та паливо дизельне, для яких цілей потрібне свідоцтво внутрішнього аудитора, виданого на підставі проходження навчання по програмі тренінгів професійної підготовки фахівців системи управління згідно до вимог ДСТУ ISO 19011:2019. У разі не вилучення даних дискримінаційних вимог будемо змушені звернутися до АМКУ.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1. Щодо першого питання вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Метою визначення вимог до учасників процедури закупівлі Замовником є додержання ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 28 Особливостей, який передбачає формування тендерної документації замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, стаття 22 Закону визначає алгоритм формування тендерної документації Замовником, яка в тому числі передбачає у п. 2 ч. 2 статті 22 Закону необхідність встановлення одного або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема в частині встановлення кваліфікаційного критерію наявністі в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Отже, встановлення вимоги щодо надання Учасниками свідоцтво внутрішнього аудитора, виданого працівнику, який має необхідний знання та досвід, - є цілком обгрунтованим та передбаченою законодавством вимогою, яку Замовник визначає до учасників.
2. Щодо другого питання вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Тендерну документацію розроблено відповідно вимог Закону з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості) з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб учасник, який не відповідає вимогам встановленим умовами тендерної документації - прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації з огляду на наступне:
Предметом відповідної закупівлі є Бензин А95 та Дизельне паливо.
Вимоги щодо якості до відповідного предмета закупівлі повинні відповідати нормам державних стандартів, а саме до Бензину А95 застосовуються вимоги ДСТУ 7687:2015, до Дизельного палива – вимоги ДСТУ 7688:2015.
ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
п. 6.1 Ефективними засобами захисту довкілля є герметизація обладнання і запобігання розливанню дизельного палива. Витікання дизельного палива в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
п. 6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із дизельним паливом технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.4 Охорона ґрунту від забруднення промисловими і побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
Тобто, ДСТУ 7688:2015 до Дизельного палива – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку несправності – ОПЕРАТИВНОЇ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ (які можуть виникати від операцій із дизельним паливом згідно п. 6.2. Розділу 6 відповідного ДСТУ).
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
6 ВИМОГИ ЩОДО ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ, УТИЛІЗУВАННЯ
6.1 Основними засобами захисту довкілля від шкідливої дії бензинів є герметизація обладнання і запобігання розливанню бензинів. Витоки бензину в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із бензинами технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування бензинів, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ними потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.3 Під час зберігання і використання бензинів виконують заходи, що унеможливлюють потрапляння його в системи побутової та стічної каналізації, а також у відкриті водоймища.
Гранично допустима концентрація бензину у воді об’єктів господарсько-питного та культурно- побутового водокористування становить 0,1 мг/л згідно з СанПиН 4630.
6.4. Охорона атмосферного повітря від викидів шкідливих речовин має відповідати вимогам ГОСТ 17.2.3.02 та чинних нормативно-правових актів у сфері охорони атмосферного повітря.
6.5 Охорона ґрунту від забруднення промисловими та побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
6.6 УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання і які після перевіряння на відповідність цьому стандарту мають незадовільні результати, проводять відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Тобто, ДСТУ 7687:2015 до Бензинів – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, а також обов’язкову УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку незадовільних результатів – відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Нормативно-правовий акт, який регулює поводження з небезпечними відходами є ЗУ «Про управління відходами».
Ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає право Замовника вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Оскільки Замовник не встановлює вимог щодо наявності у учасників АЗС у праві власності, а передбачає можливість участі у закупівлі учасників, які є емітентом талонів та не є безпосереднім суб’єктом господарювання, якій здійснює діяльність на партнерських АЗС, вимоги в частині наявності у учасників договору у сфері поводження з небезпечними відходами, який укладено з підприємством, що має відповідну ліцензію - є можливістю забезпечити Замовника дотримання такими учасниками забезпечення виконання вимог національного стандарту до відповідного Товару, який є у власності УЧАСНИКА для ПРОДАЖУ ЙОГО ЗАМОВНИКУ.
У випадку укладення договору за результатом проведеної закупівлі договору з учасником, який є власником Товару Бензину та Дизельного палива, що передбачений до постачання Замовнику, та у випадку настання обставин, що передбачені у розділі 6 ДСТУ 7687:2015 та у розділі 6 ДСТУ 7688:2015, Замовник не має підстав звернутись до АЗС на якій буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, оскільки не буде мати укладеного договору з власниками АЗС. В такому випадку, Замовник має право звернутись до свого Постачальника за укладеним за результатом проведеної закупівлі договором, а отже вимоги щодо наявності чинного до кінцевого строку поставки товару договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів), який укладено з підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері з управління небезпечними відходами згідно відповідної ліцензії – є законодавчо обґрунтованою вимогою та такою, що забезпечує дотримання учасниками постачання Товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам дежавних стандартів України, зокрема ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
3. Щодо третього питання вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Метою визначення вимог до учасників процедури закупівлі Замовником є додержання ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 28 Особливостей, який передбачає формування тендерної документації замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Ст. 22 Закону передбачено, що в тендерній документації Замовником зазначається в тому числі: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
ч. 1 ст. 23 Закону передбачає, що Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затверджений Постановою № 927 від 01.08.2013 року передбачає, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
Документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів;
п. 18 Технічного регламенту передбачає, виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
До технічної документації додаються:
технологічний регламент або інструкція на виробництво, або технологія виробництва;
акт впровадження у серійне виробництво продукції;
акти приймання дослідної партії та протоколи випробувань продукції.Отже, для введення в обіг партії палива, виробник або уповноважений ним представник провести оцінку відповідності та розробити технічну документацію, до якої додаються в тому числі протоколи випробувань продукції.
Виробник або уповноважений ним представник, здійснює відбирання зразків палива, проводить дослідження і тестування (за методами випробування згідно з нормативним документом на паливо). Такі досвідження палива проходять на підставі протоколів випробувань.
Замовником складено тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства, в тому числі вимог національних стандартів, які застосовуються для підтвердження якості Дизельного палива та Бензину А95 діючим в Україні Держстандартам та/або ТУ підприємства виробника.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання протоколів випробувань виданих акредитованою лабораторією, що відповідає вимогам як законодавства у сфері публічних закупівель, так і законодавства у сфері оцінки відповідності.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання протоколів випробувань виданих акредитованою лабораторією, що відповідає вимогам як законодавства у сфері публічних закупівель, так і законодавства у сфері оцінки відповідності.
Метою визначення вимог до учасників процедури закупівлі Замовником є додержання ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 28 Особливостей, який передбачає формування тендерної документації замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, стаття 22 Закону визначає алгоритм формування тендерної документації Замовником, яка в тому числі передбачає у п. 2 ч. 2 статті 22 Закону необхідність встановлення одного або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема в частині встановлення кваліфікаційного критерію наявністі в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Отже, встановлення вимоги щодо надання Учасниками свідоцтво внутрішнього аудитора, виданого працівнику, який має необхідний знання та досвід, - є цілком обгрунтованим та передбаченою законодавством вимогою, яку Замовник визначає до учасників.
2. Щодо другого питання вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Тендерну документацію розроблено відповідно вимог Закону з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості) з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб учасник, який не відповідає вимогам встановленим умовами тендерної документації - прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації з огляду на наступне:
Предметом відповідної закупівлі є Бензин А95 та Дизельне паливо.
Вимоги щодо якості до відповідного предмета закупівлі повинні відповідати нормам державних стандартів, а саме до Бензину А95 застосовуються вимоги ДСТУ 7687:2015, до Дизельного палива – вимоги ДСТУ 7688:2015.
ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
п. 6.1 Ефективними засобами захисту довкілля є герметизація обладнання і запобігання розливанню дизельного палива. Витікання дизельного палива в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
п. 6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із дизельним паливом технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.4 Охорона ґрунту від забруднення промисловими і побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
Тобто, ДСТУ 7688:2015 до Дизельного палива – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку несправності – ОПЕРАТИВНОЇ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ (які можуть виникати від операцій із дизельним паливом згідно п. 6.2. Розділу 6 відповідного ДСТУ).
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
6 ВИМОГИ ЩОДО ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ, УТИЛІЗУВАННЯ
6.1 Основними засобами захисту довкілля від шкідливої дії бензинів є герметизація обладнання і запобігання розливанню бензинів. Витоки бензину в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із бензинами технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування бензинів, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ними потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.3 Під час зберігання і використання бензинів виконують заходи, що унеможливлюють потрапляння його в системи побутової та стічної каналізації, а також у відкриті водоймища.
Гранично допустима концентрація бензину у воді об’єктів господарсько-питного та культурно- побутового водокористування становить 0,1 мг/л згідно з СанПиН 4630.
6.4. Охорона атмосферного повітря від викидів шкідливих речовин має відповідати вимогам ГОСТ 17.2.3.02 та чинних нормативно-правових актів у сфері охорони атмосферного повітря.
6.5 Охорона ґрунту від забруднення промисловими та побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
6.6 УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання і які після перевіряння на відповідність цьому стандарту мають незадовільні результати, проводять відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Тобто, ДСТУ 7687:2015 до Бензинів – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, а також обов’язкову УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку незадовільних результатів – відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Нормативно-правовий акт, який регулює поводження з небезпечними відходами є ЗУ «Про управління відходами».
Ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає право Замовника вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Оскільки Замовник не встановлює вимог щодо наявності у учасників АЗС у праві власності, а передбачає можливість участі у закупівлі учасників, які є емітентом талонів та не є безпосереднім суб’єктом господарювання, якій здійснює діяльність на партнерських АЗС, вимоги в частині наявності у учасників договору у сфері поводження з небезпечними відходами, який укладено з підприємством, що має відповідну ліцензію - є можливістю забезпечити Замовника дотримання такими учасниками забезпечення виконання вимог національного стандарту до відповідного Товару, який є у власності УЧАСНИКА для ПРОДАЖУ ЙОГО ЗАМОВНИКУ.
У випадку укладення договору за результатом проведеної закупівлі договору з учасником, який є власником Товару Бензину та Дизельного палива, що передбачений до постачання Замовнику, та у випадку настання обставин, що передбачені у розділі 6 ДСТУ 7687:2015 та у розділі 6 ДСТУ 7688:2015, Замовник не має підстав звернутись до АЗС на якій буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, оскільки не буде мати укладеного договору з власниками АЗС. В такому випадку, Замовник має право звернутись до свого Постачальника за укладеним за результатом проведеної закупівлі договором, а отже вимоги щодо наявності чинного до кінцевого строку поставки товару договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів), який укладено з підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері з управління небезпечними відходами згідно відповідної ліцензії – є законодавчо обґрунтованою вимогою та такою, що забезпечує дотримання учасниками постачання Товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам дежавних стандартів України, зокрема ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
3. Щодо третього питання вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Метою визначення вимог до учасників процедури закупівлі Замовником є додержання ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 28 Особливостей, який передбачає формування тендерної документації замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Ст. 22 Закону передбачено, що в тендерній документації Замовником зазначається в тому числі: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
ч. 1 ст. 23 Закону передбачає, що Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затверджений Постановою № 927 від 01.08.2013 року передбачає, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
Документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів;
п. 18 Технічного регламенту передбачає, виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
До технічної документації додаються:
технологічний регламент або інструкція на виробництво, або технологія виробництва;
акт впровадження у серійне виробництво продукції;
акти приймання дослідної партії та протоколи випробувань продукції.Отже, для введення в обіг партії палива, виробник або уповноважений ним представник провести оцінку відповідності та розробити технічну документацію, до якої додаються в тому числі протоколи випробувань продукції.
Виробник або уповноважений ним представник, здійснює відбирання зразків палива, проводить дослідження і тестування (за методами випробування згідно з нормативним документом на паливо). Такі досвідження палива проходять на підставі протоколів випробувань.
Замовником складено тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства, в тому числі вимог національних стандартів, які застосовуються для підтвердження якості Дизельного палива та Бензину А95 діючим в Україні Держстандартам та/або ТУ підприємства виробника.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання протоколів випробувань виданих акредитованою лабораторією, що відповідає вимогам як законодавства у сфері публічних закупівель, так і законодавства у сфері оцінки відповідності.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання протоколів випробувань виданих акредитованою лабораторією, що відповідає вимогам як законодавства у сфері публічних закупівель, так і законодавства у сфері оцінки відповідності.
Дискримінаційна вимога щодо наявності свідоцтва внутрішнього аудитора
Дата подання: 26 березня 2025 13:28
Дата відповіді: 31 березня 2025 11:36
Шановний Замовник, прошу видалити пункти, які значно звужують коло потенційних постачальників шляхом внесення змін в тендерну документацію з метою усунення дискримінаційних вимог.
Так, умовами тендерної документації містять умови, згідно з якими: Учасник повинен надати свідоцтво внутрішнього аудитора.
Згідно з умовами пункту 10 Технічної специфікації, наведеного у Додатку № 4 до Тендерної документації, Учасник повинен надати свідоцтво внутрішнього аудитора, виданого на підставі проходження навчання по програмі тренінгів професійної підготовки фахівців системи управління згідно до вимог ДСТУ ISO 19011:2019 та відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO/IEC 27001:2022, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT).
Варто зазначити, що наведені вище вимоги Тендерної документації, які зобов'язують учасника долучати до складу пропозиції разом із переліченими сертифікатами додатково долучати свідоцтво внутрішнього аудитора, - є дискримінаційними вимогами, такими, що обмежують конкуренцію між потенційними учасниками, а також такими, що не стосуються (не відносяться) до предмету закупівлі. Учасник має, зокрема: - ДСТУ ISO 19011:2019 та відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO/IEC 27001:2022, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT).
Отже, беручи до уваги наявність в Учасника зазначених чинних сертифікатів, Учасник відповідає вимогам, встановленим зазначеними ДСТУ, та свідчать про його відповідність умовам Тендерної документації в цій частині. Замовником не зазначено обґрунтованої необхідності долучення до тендерних пропозицій учасників свідоцтва внутрішнього аудитора, у тому числі не зазначено, яку законну мету Замовник переслідує, вимагаючи відповідні документи. Поруч з цим, наявність/відсутність в учасника або ж подання/неподання учасниками свідоцтва внутрішнього аудитора, - не створює для Замовника жодних юридичних наслідків та у будь-якому випадку не має на меті доведення можливості належного постачання товарів, які є предметом Закупівлі. При цьому участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які матимуть можливість надати відповідні свідоцтва внутрішнього аудитора. З огляду на зазначене, Скаржник вважає оскаржувані умови Тендерної документації надмірними, такими, що не мають легітимної мети, та направлені на обмеження конкуренції під час здійснення закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Тендерну документацію розроблено відповідно вимог Закону з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості) з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб учасник, який не відповідає вимогам встановленим умовами тендерної документації - прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідності кваліфікації учасника, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, стаття 22 Закону визначає алгоритм формування тендерної документації Замовником, яка в тому числі передбачає у п. 2 ч. 2 статті 22 Закону необхідність встановлення одного або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема в частині встановлення кваліфікаційного критерію наявністі в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Отже, встановлення вимоги щодо надання Учасниками свідоцтво внутрішнього аудитора, виданого працівнику, який має необхідний знання та досвід, - є цілком обгрунтованим та передбаченою законодавством вимогою, яку Замовник визначає до учасників.
Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб учасник, який не відповідає вимогам встановленим умовами тендерної документації - прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідності кваліфікації учасника, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, стаття 22 Закону визначає алгоритм формування тендерної документації Замовником, яка в тому числі передбачає у п. 2 ч. 2 статті 22 Закону необхідність встановлення одного або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема в частині встановлення кваліфікаційного критерію наявністі в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Отже, встановлення вимоги щодо надання Учасниками свідоцтво внутрішнього аудитора, виданого працівнику, який має необхідний знання та досвід, - є цілком обгрунтованим та передбаченою законодавством вимогою, яку Замовник визначає до учасників.
1. Дискримінаційна вимога щодо надання копії чинного договору у сфері поводження з небезпечними відходами та скан-копії довідки (або інший документ) з податкової інспекції.
Дата подання: 26 березня 2025 16:18
Дата відповіді: 31 березня 2025 11:40
Шановний Замовник, прошу внести зміни в тендерну документацію з метою усунення дискримінаційних вимог:
1. Згідно з умовами п. 4 Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції Учасник у складі пропозиції зобов’язаний подати копію чинного до кінцевого строку поставки товару договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів), який укладено з підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері з управління небезпечними відходами згідно Наказу про видачу ліцензії разом з всіма додатками, що надаються у складі пропозиції. Наказ про видачу такої ліцензії повинен бути розміщений на офіційному веб сайті міндовкілля, що перевіряється Замовником. " Учасник повинен надати чинну ліцензію або наказ про видачу такої ліцензії на право провадження діяльності з управління небезпечними відходами контрагента учасника на підтвердження відповдіності дотримання вимог Розділу 6 ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».".
З цього приводу слід зауважити, що правові, організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню, зменшення обсягів утворення відходів, зниження негативних наслідків від діяльності з управління відходами, визначені Законом України «Про управління відходами». Відповідно до визначення, наведеного у пункті 19 частини 1 статті 1 Закону України «Про управління відходами», небезпечні відходи - відходи, що мають одну чи більше властивостей, що роблять їх небезпечними, наведених у Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3 до зазначеного Закону). Згідно з визначенням, наведеним у пункті 41 частини 1 статті 1 Закону України «Про управління відходами», утворювач відходів - фізична особа, юридична особа, в результаті діяльності якої утворюються відходи, а також суб’єкти управління відходами, які здійснюють операції із сортування, змішування або інші операції, що призводять до зміни характеристик або складу відходів. На виконання вимог Закону України «Про управління відходами», утворювачі відходів, діяльність яких призводить до утворення небезпечних відходів, подають декларацію про відходи. Відповідно до вимог частини 2 статті 27 Закону України «Про управління відходами», забезпечення збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами, належить до обов’язків утворювачів та власників небезпечних відходів. Покладення зазначених обов’язків на інших осіб, які не є утворювачами та власниками небезпечних відходів, Закон України «Про управління відходами» не передбачає. При цьому, діяльність Учасника (який є емітентом талонів та не є безпосереднім суб’єктом господарювання, якій здійснює діяльність на партнерських АЗС), яке є розповсюджувачем палива, НЕ ПРИЗВОДИТЬ до утворення небезпечних відходів. Отже, Учасник не є утворювачем відходів у розумінні Закону України «Про управління відходами», та, відповідно, не подає декларації про відходи. Таким чином, укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами, не належить до обов’язків Учасника. Укладення такого договору Учасником (як особою, що не є утворювачем та власником небезпечних відходів), законодавством не передбачено. Учасник здійснює свою діяльність, суворо дотримуючись вимог законодавства, зокрема має чинну Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. Однак, за умови ненадання Учасником копії чинного договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів) який укладено між Учасником та підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері з управління небезпечними відходами, тендерна пропозиція Учасника буде відхилена Замовником. Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Згідно з умовами п. 13 Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати скан-копію довідки (або інший документ) з податкової інспекції про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах; станом не раніше 2025 року
З цього приводу слід зауважити, що п. 11 вже передбачено надання відкритих та наявних рахунків Учасника.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру у положеннях тендерної документації. Тендерну документацію розроблено відповідно вимог Закону з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості) з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб учасник, який не відповідає вимогам встановленим умовами тендерної документації - прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації з огляду на наступне:
Предметом відповідної закупівлі є Бензин А95 та Дизельне паливо.
Вимоги щодо якості до відповідного предмета закупівлі повинні відповідати нормам державних стандартів, а саме до Бензину А95 застосовуються вимоги ДСТУ 7687:2015, до Дизельного палива – вимоги ДСТУ 7688:2015.
ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
п. 6.1 Ефективними засобами захисту довкілля є герметизація обладнання і запобігання розливанню дизельного палива. Витікання дизельного палива в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
п. 6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із дизельним паливом технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.4 Охорона ґрунту від забруднення промисловими і побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
Тобто, ДСТУ 7688:2015 до Дизельного палива – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку несправності – ОПЕРАТИВНОЇ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ (які можуть виникати від операцій із дизельним паливом згідно п. 6.2. Розділу 6 відповідного ДСТУ).
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
6 ВИМОГИ ЩОДО ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ, УТИЛІЗУВАННЯ
6.1 Основними засобами захисту довкілля від шкідливої дії бензинів є герметизація обладнання і запобігання розливанню бензинів. Витоки бензину в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із бензинами технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування бензинів, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ними потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності
та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.3 Під час зберігання і використання бензинів виконують заходи, що унеможливлюють потрапляння його в системи побутової та стічної каналізації, а також у відкриті водоймища.
Гранично допустима концентрація бензину у воді об’єктів господарсько-питного та культурно- побутового водокористування становить 0,1 мг/л згідно з СанПиН 4630.
6.4. Охорона атмосферного повітря від викидів шкідливих речовин має відповідати вимогам ГОСТ 17.2.3.02 та чинних нормативно-правових актів у сфері охорони атмосферного повітря.
6.5 Охорона ґрунту від забруднення промисловими та побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
6.6 УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання і які після перевіряння на відповідність цьому стандарту мають незадовільні результати, проводять відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Тобто, ДСТУ 7687:2015 до Бензинів – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, а також обов’язкову УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку незадовільних результатів – відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Нормативно-правовий акт, який регулює поводження з небезпечними відходами є ЗУ «Про управління відходами».
Ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає право Замовника вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Оскільки Замовник не встановлює вимог щодо наявності у учасників АЗС у праві власності, а передбачає можливість участі у закупівлі учасників, які є емітентом талонів та не є безпосереднім суб’єктом господарювання, якій здійснює діяльність на партнерських АЗС, вимоги в частині наявності у учасників договору у сфері поводження з небезпечними відходами, який укладено з підприємством, що має відповідну ліцензію - є можливістю забезпечити Замовника дотримання такими учасниками забезпечення виконання вимог національного стандарту до відповідного Товару, який є у власності УЧАСНИКА для ПРОДАЖУ ЙОГО ЗАМОВНИКУ.
У випадку укладення договору за результатом проведеної закупівлі договору з учасником, який є власником Товару Бензину та Дизельного палива, що передбачений до постачання Замовнику, та у випадку настання обставин, що передбачені у розділі 6 ДСТУ 7687:2015 та у розділі 6 ДСТУ 7688:2015, Замовник не має підстав звернутись до АЗС на якій буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, оскільки не буде мати укладеного договору з власниками АЗС. В такому випадку, Замовник має право звернутись до свого Постачальника за укладеним за результатом проведеної закупівлі договором, а отже вимоги щодо наявності чинного до кінцевого строку поставки товару договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів), який укладено з підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері з управління небезпечними відходами згідно відповідної ліцензії – є законодавчо обґрунтованою вимогою та такою, що забезпечує дотримання учасниками постачання Товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам дежавних стандартів України, зокрема ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації з огляду на наступне:
Додаток 5 до тендерної документації містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме:
11) скан-копію довідки (довідок) з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків, у разі відкриття рахунків у декількох банках) про наявність рахунку (всіх рахунків) станом не раніше 2025 року;
Згідно Інструкції про порядок відкриття та закриття рахунків користувачам надавачам платіжних послуг з обслуговування рахунків затвердженою Постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 року № 162, яка регулює порядок відкриття та закриття рахунків користувачам надавачами платіжних послуг з обслуговування рахунків (далі - надавач платіжних послуг) та особливості здійснення платіжних операцій за окремими рахунками користувачів, що відкриваються відповідно до законів України передбачає, що користувач - фізична особа або юридична особа, яка отримує чи має намір отримати платіжну послугу, а в разі надання послуг банком - клієнт банку; надавач платіжних послуг - банк та небанківський надавач платіжних послуг; платіжний рахунок - рахунок, що відкривається небанківським надавачем платіжних послуг користувачу на договірній основі виключно для цілей виконання платіжних операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України; поточний рахунок - рахунок (уключаючи рахунок із спеціальним режимом використання), що відкривається банком клієнту для зберігання коштів і виконання платіжних операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України;
Тобто, кожен учасник має можливість при наявності рахунку надати відповідну довідку про наявність рахунків, з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків, у разі відкриття рахунків у декількох банках) про наявність рахунку (всіх рахунків) станом не раніше 2025 року
13) скан-копію довідки (або інший документ) з податкової інспекції про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах; станом не раніше 2025 року;
Відповідно до пункту 1 розділу 2 Порядку повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 Національний банк України, банки та інші фінансові установи у день відкриття/закриття рахунку платника податків подають відомості про це в електронному вигляді з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг, нормативно-правових актів з питань документування управлінської діяльності. У разі відкриття/закриття власних кореспондентських рахунків банки направляють Повідомлення у порядку, встановленому цим Порядком. У разі відкриття/закриття одного спільного рахунку в цінних паперах для декількох осіб, у спільній власності яких перебувають цінні папери, депозитарні установи направляють Повідомлення щодо кожного платника податків окремо із зазначенням у Повідомленнях спільного рахунку. Таким чином, керуючись вимогами чинного законодавства України, статті 22 Закону, Замовником передбачено надання учасниками довідки (або іншого документу) виданої органами ДФС України про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах.
Тобто, зазначені у зверненні довідки не можуть вважатись тотожними. Згідно вимогам тендерної документації, такі довідки видаються різними установами, та містять відомості інформаційного характеру, а саме у випадку п. 11 (з кожного обслуговуючого банку окремо), а у випадку п. 13 (загального характеру, за всіма рахунками у всіх банківських установах).
Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб учасник, який не відповідає вимогам встановленим умовами тендерної документації - прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації з огляду на наступне:
Предметом відповідної закупівлі є Бензин А95 та Дизельне паливо.
Вимоги щодо якості до відповідного предмета закупівлі повинні відповідати нормам державних стандартів, а саме до Бензину А95 застосовуються вимоги ДСТУ 7687:2015, до Дизельного палива – вимоги ДСТУ 7688:2015.
ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
п. 6.1 Ефективними засобами захисту довкілля є герметизація обладнання і запобігання розливанню дизельного палива. Витікання дизельного палива в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
п. 6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із дизельним паливом технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.4 Охорона ґрунту від забруднення промисловими і побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
Тобто, ДСТУ 7688:2015 до Дизельного палива – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку несправності – ОПЕРАТИВНОЇ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ (які можуть виникати від операцій із дизельним паливом згідно п. 6.2. Розділу 6 відповідного ДСТУ).
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови» у Розділі 6 передбачає Вимоги щодо охорони довкілля, а саме:
6 ВИМОГИ ЩОДО ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ, УТИЛІЗУВАННЯ
6.1 Основними засобами захисту довкілля від шкідливої дії бензинів є герметизація обладнання і запобігання розливанню бензинів. Витоки бензину в разі аварійних розливань необхідно терміново усунути.
6.2 Для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із бензинами технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування бензинів, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ними потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності
та недоліки оперативно ліквідовувати.
6.3 Під час зберігання і використання бензинів виконують заходи, що унеможливлюють потрапляння його в системи побутової та стічної каналізації, а також у відкриті водоймища.
Гранично допустима концентрація бензину у воді об’єктів господарсько-питного та культурно- побутового водокористування становить 0,1 мг/л згідно з СанПиН 4630.
6.4. Охорона атмосферного повітря від викидів шкідливих речовин має відповідати вимогам ГОСТ 17.2.3.02 та чинних нормативно-правових актів у сфері охорони атмосферного повітря.
6.5 Охорона ґрунту від забруднення промисловими та побутовими відходами має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць.
6.6 УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання і які після перевіряння на відповідність цьому стандарту мають незадовільні результати, проводять відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Тобто, ДСТУ 7687:2015 до Бензинів – передбачає вимоги в частині охорони грунту ВІД ЗАБРУДНЕННЯ ВІДХОДАМИ, експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним, а також обов’язкову УТИЛІЗАЦІЮ БЕНЗИНІВ, у яких закінчився гарантійний термін зберігання, що передбачає в ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ перевірку, контроль та у випадку незадовільних результатів – відповідно до вимог нормативно-правових актів, якими регулюють та регламентують процес ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ.
Нормативно-правовий акт, який регулює поводження з небезпечними відходами є ЗУ «Про управління відходами».
Ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає право Замовника вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Оскільки Замовник не встановлює вимог щодо наявності у учасників АЗС у праві власності, а передбачає можливість участі у закупівлі учасників, які є емітентом талонів та не є безпосереднім суб’єктом господарювання, якій здійснює діяльність на партнерських АЗС, вимоги в частині наявності у учасників договору у сфері поводження з небезпечними відходами, який укладено з підприємством, що має відповідну ліцензію - є можливістю забезпечити Замовника дотримання такими учасниками забезпечення виконання вимог національного стандарту до відповідного Товару, який є у власності УЧАСНИКА для ПРОДАЖУ ЙОГО ЗАМОВНИКУ.
У випадку укладення договору за результатом проведеної закупівлі договору з учасником, який є власником Товару Бензину та Дизельного палива, що передбачений до постачання Замовнику, та у випадку настання обставин, що передбачені у розділі 6 ДСТУ 7687:2015 та у розділі 6 ДСТУ 7688:2015, Замовник не має підстав звернутись до АЗС на якій буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, оскільки не буде мати укладеного договору з власниками АЗС. В такому випадку, Замовник має право звернутись до свого Постачальника за укладеним за результатом проведеної закупівлі договором, а отже вимоги щодо наявності чинного до кінцевого строку поставки товару договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів), який укладено з підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері з управління небезпечними відходами згідно відповідної ліцензії – є законодавчо обґрунтованою вимогою та такою, що забезпечує дотримання учасниками постачання Товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам дежавних стандартів України, зокрема ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.
З огляду на вищезазначене, Замовником правомірно визначено вимоги в частині надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів).
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації з огляду на наступне:
Додаток 5 до тендерної документації містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме:
11) скан-копію довідки (довідок) з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків, у разі відкриття рахунків у декількох банках) про наявність рахунку (всіх рахунків) станом не раніше 2025 року;
Згідно Інструкції про порядок відкриття та закриття рахунків користувачам надавачам платіжних послуг з обслуговування рахунків затвердженою Постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 року № 162, яка регулює порядок відкриття та закриття рахунків користувачам надавачами платіжних послуг з обслуговування рахунків (далі - надавач платіжних послуг) та особливості здійснення платіжних операцій за окремими рахунками користувачів, що відкриваються відповідно до законів України передбачає, що користувач - фізична особа або юридична особа, яка отримує чи має намір отримати платіжну послугу, а в разі надання послуг банком - клієнт банку; надавач платіжних послуг - банк та небанківський надавач платіжних послуг; платіжний рахунок - рахунок, що відкривається небанківським надавачем платіжних послуг користувачу на договірній основі виключно для цілей виконання платіжних операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України; поточний рахунок - рахунок (уключаючи рахунок із спеціальним режимом використання), що відкривається банком клієнту для зберігання коштів і виконання платіжних операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України;
Тобто, кожен учасник має можливість при наявності рахунку надати відповідну довідку про наявність рахунків, з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків, у разі відкриття рахунків у декількох банках) про наявність рахунку (всіх рахунків) станом не раніше 2025 року
13) скан-копію довідки (або інший документ) з податкової інспекції про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах; станом не раніше 2025 року;
Відповідно до пункту 1 розділу 2 Порядку повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 Національний банк України, банки та інші фінансові установи у день відкриття/закриття рахунку платника податків подають відомості про це в електронному вигляді з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг, нормативно-правових актів з питань документування управлінської діяльності. У разі відкриття/закриття власних кореспондентських рахунків банки направляють Повідомлення у порядку, встановленому цим Порядком. У разі відкриття/закриття одного спільного рахунку в цінних паперах для декількох осіб, у спільній власності яких перебувають цінні папери, депозитарні установи направляють Повідомлення щодо кожного платника податків окремо із зазначенням у Повідомленнях спільного рахунку. Таким чином, керуючись вимогами чинного законодавства України, статті 22 Закону, Замовником передбачено надання учасниками довідки (або іншого документу) виданої органами ДФС України про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах.
Тобто, зазначені у зверненні довідки не можуть вважатись тотожними. Згідно вимогам тендерної документації, такі довідки видаються різними установами, та містять відомості інформаційного характеру, а саме у випадку п. 11 (з кожного обслуговуючого банку окремо), а у випадку п. 13 (загального характеру, за всіма рахунками у всіх банківських установах).
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 03 квітня 2025 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ" |
867 864,00
UAH з ПДВ
|
867 864,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ" #45880693 |
Переможець |
867 864,00
UAH з ПДВ
|
09 квітня 2025 10:38
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 квітня 2025 14:10
|
Договір №82 від 17.04.2025 ТОВ Торговий Дім Девон-Інвест.pdf | укладений |
17 квітня 2025 14:09
|