Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Бензин А-95 та дизельне пальне
Очікувана вартість
599 850,00 UAH
UA-2025-03-24-002866-a ● fee20ea1ea3c4a809f0ea983bb6378b0
Відкриті торги з особливостями
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління Служби безпеки України в Житомирській області |
Код ЄДРПОУ: | 20001510 |
Вебсайт: | http://www.ssu.gov.ua |
Місцезнаходження: | 10008, Україна , Житомирська обл., Житомир, вул.Фещенка-Чопівського,7 |
Контактна особа: |
Олександр Губатюк +380412472152 masterhelper21@ukr.net |
Категорія: | Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 24 березня 2025 10:47 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 29 березня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 29 березня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 квітня 2025 12:00 |
Очікувана вартість: | 599 850,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 999,25 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
7500 літр
Бензин А-95
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Житомирська область
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти
5500 літр
Дизельне паливо
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Житомирська область
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 10 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
24 березня 2025 10:49 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
24 березня 2025 10:47 |
Додаток 2 до Тендерної документації (технічні вимоги).docx | |
24 березня 2025 10:47 |
Додаток 6_до тендерної документації (перелік документів переможця).docx | |
24 березня 2025 10:47 |
Додаток 5 до тендерної документації (перелік документів учасника).docx | |
24 березня 2025 10:47 |
Тендерна документація ПММ.docx | |
24 березня 2025 10:47 |
Додаток 4 до тендерної документації (тендерна пропозиція).docx | |
24 березня 2025 10:47 |
Додаток 3 до тендерної документації (проєкт договору).docx | |
24 березня 2025 10:47 |
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Дискримынаційні вимоги Замовника
Дата подання: 25 березня 2025 12:15
Дата відповіді: 26 березня 2025 15:27
Доброго дня! Керуючись положенням ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», звертаємоcь до Вас щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, допущеного в положеннях тендерної документації, а саме: Додаток 2 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації характеризується дискримінаційним характером. ТД передбачено надати :
2.1.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат.
Дана вимога суттєво обмежує коло потенційних Учасників щодо участі у торгах. Така вимога ТД, встановлена Замовником, не дає можливості іншим постачальникам добросовісно конкурувати та розраховувати на перемогу в даних торгах. Дискримінаційну вимогу можливо усунути шляхом коригування даного документа. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон№922), метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону №922, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону №922, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону №922, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вищевикладене, дії Замовника в частині встановлення зазначених вище умов ТД порушують вимоги абз. 5 ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у закупівлі. Посилаючись на зазначені вище обставини, просимо членів тендерного комітету усунути порушення та внести зміни до тендерної документації. А саме:
2.1.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії яких має бути чинний на дату розкриття торгів. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат.
Дякуємо!
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Протокол Уповноваженої особи № 8
від 26 березня 2025 року
ТЕКСТ ВІДПОВІДІ НА ВИМОГУ
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації.
Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Вимога тендерної документації в частині подання Учасниками сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо) та сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учаснки не повинен бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору із виробниками продукції або їх офіційним дистриб’юторами.
П. 17-22 розділу «Оцінка відповідності» Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив встановлює порядок проведення оцінки відповідності органом з оцінки відповідності для виробників або уповноважених представників, або осіб, які ввели паливо в обіг на ринку України :
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності, яку встановлено Технічним регламентом модулів оцінки відповідності (1585-2003-п) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2003 р. № 1585 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 41, ст. 2175; 2011 р., № 67, ст. 2581), для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
18. Виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
До технічної документації додаються:
технологічний регламент або інструкція на виробництво, або технологія виробництва;
акт впровадження у серійне виробництво продукції;
акти приймання дослідної партії та протоколи випробувань продукції.
Для палив, які містять у своєму складі добавки (присадки), до технічної документації також додаються:
документ про допуск до застосування добавки (присадки) у відповідному типі палива, дані щодо вмісту в паливі;
паспорт безпечності добавки (присадки);
інформація про місцезнаходження юридичної особи виробника.
19. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
20. Перед введенням в обіг палива на документ про якість (паспорт якості) палива виробником повинен бути нанесений національний знак відповідності, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність.
Зображення національного знака відповідності повинно відповідати його опису (1599-2001-п) , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2001 р. № 1599 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 49, ст. 2188).
У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до національного знака відповідності додається його ідентифікаційний код.
У разі зменшення або збільшення зображення національного знака відповідності повинні бути дотримані пропорції, встановлені в описі.
Нанесення будь-якого іншого маркування, здатного ввести в оману треті сторони щодо значення та форми національного знака відповідності, забороняється. Будь-яке інше маркування може бути нанесене за умови непогіршення видимості та розбірливості національного знака відповідності.
21. Виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках.
У разі коли виробник не є резидентом України та не має уповноваженого представника в Україні, такі зобов’язання покладаються на особу, яка ввела паливо в обіг на ринку України.
22. Органи з оцінки відповідності, призначені центральним органом виконавчої влади з питань оцінки відповідності за пропозицією Мінекоенерго, проводять оцінку відповідності.
Сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із замовником торгів.
Враховуючи вищенаведене, керуючись обґрунтуванням п. 21 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, положеннями Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, уповноваженою особою Замовника прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
від 26 березня 2025 року
ТЕКСТ ВІДПОВІДІ НА ВИМОГУ
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації.
Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Вимога тендерної документації в частині подання Учасниками сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо) та сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учаснки не повинен бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору із виробниками продукції або їх офіційним дистриб’юторами.
П. 17-22 розділу «Оцінка відповідності» Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив встановлює порядок проведення оцінки відповідності органом з оцінки відповідності для виробників або уповноважених представників, або осіб, які ввели паливо в обіг на ринку України :
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності, яку встановлено Технічним регламентом модулів оцінки відповідності (1585-2003-п) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2003 р. № 1585 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 41, ст. 2175; 2011 р., № 67, ст. 2581), для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
18. Виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
До технічної документації додаються:
технологічний регламент або інструкція на виробництво, або технологія виробництва;
акт впровадження у серійне виробництво продукції;
акти приймання дослідної партії та протоколи випробувань продукції.
Для палив, які містять у своєму складі добавки (присадки), до технічної документації також додаються:
документ про допуск до застосування добавки (присадки) у відповідному типі палива, дані щодо вмісту в паливі;
паспорт безпечності добавки (присадки);
інформація про місцезнаходження юридичної особи виробника.
19. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
20. Перед введенням в обіг палива на документ про якість (паспорт якості) палива виробником повинен бути нанесений національний знак відповідності, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність.
Зображення національного знака відповідності повинно відповідати його опису (1599-2001-п) , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2001 р. № 1599 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 49, ст. 2188).
У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до національного знака відповідності додається його ідентифікаційний код.
У разі зменшення або збільшення зображення національного знака відповідності повинні бути дотримані пропорції, встановлені в описі.
Нанесення будь-якого іншого маркування, здатного ввести в оману треті сторони щодо значення та форми національного знака відповідності, забороняється. Будь-яке інше маркування може бути нанесене за умови непогіршення видимості та розбірливості національного знака відповідності.
21. Виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках.
У разі коли виробник не є резидентом України та не має уповноваженого представника в Україні, такі зобов’язання покладаються на особу, яка ввела паливо в обіг на ринку України.
22. Органи з оцінки відповідності, призначені центральним органом виконавчої влади з питань оцінки відповідності за пропозицією Мінекоенерго, проводять оцінку відповідності.
Сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із замовником торгів.
Враховуючи вищенаведене, керуючись обґрунтуванням п. 21 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, положеннями Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, уповноваженою особою Замовника прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Порушення зі сторони Замовника Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата подання: 27 березня 2025 10:21
Дата відповіді: 28 березня 2025 17:39
Вітаю! Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що закупівлі повинні здійснюватися за принципом недискримінації учасників. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – виявлено умови, які суперечать чинному законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Ознайомившись з ТД Замовника, вважаємо, що в порушення вимог ст. 5 Закону та Особливостей, Замовником встановлені незаконні та дискримінаційні вимоги до Учасників, які полягають в наступному:
Замовником в тендерній документації, а саме в Додатку 2 до Тендерної документації) встановлені вимоги до товару:
2.Технічні вимоги
- 2.1.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат.
3. Організаційні положення
- «протоколи випробовувань на кожний вид палива, датований не раніше березня 2025р.»
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей, У разі здійснення закупівель твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
А) Національний стандарт України ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо. Технічні умови, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Тобто, до Дизельного палива застосовуються два національні стандарти, що підтверджуються відповідністю Дизельного палива:
- ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо. Технічні умови;
- Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р..
Б) Національний стандарт України ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Тобто, до Бензину А95 застосовуються два національні стандарти, що підтверджуються відповідністю Дизельного палива:
- ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО;
- Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р..
Згідно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р у розділі «Вимоги щодо обігу палива на ринку» визначено вимоги до Документу Паспорта передбачено:
8. Кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
9. Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити:
дату видачі і номер документа;
назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива;
назву та адресу підприємства - виробника;
назву та адресу розповсюджувача (за наявності);
дату виготовлення палива;
дату відбирання проби та дату проведення випробування;
нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту;
відомості щодо декларації про відповідність;
посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
номер партії (резервуара);
дані про вид та кількість добавок (присадок);
підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою;
гарантійний строк зберігання.
10. Вимоги щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива наведені у додатку 1 до цього Технічного регламенту.
Також відповідно до вимог вищезазначених стандартів кожен вид пального має відповідний строк зберігання, який зазначається в паспорті якості та не залежить від дати видачі самого документу.
Тому надання Сертифікату відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю, та надання протоколів випробувань на кожний вид палива, датований не раніше березня 2025р.» ---- є лише формальною вимогою, яка жодним чином не впливає на фізико-хімічні характеристики товару. Така вимога не дозволить отримати більш «свіжий» товар чи з довшим строком зберігання.
Варто зауважити, що Замовник власне і не висував жодних вимог щодо дати виготовлення товару, наприклад, не раніше 2025 року, або ж строку його зберігання. Таким чином, наявність лише Сертифікату відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю, та надання протоколів випробувань на кожний вид палива, датований не раніше березня 2025р. є формальною дискримінаційною вимогою, яка створює додаткові перешкоди та витрати для учасників для участі в закупівлі.
Зокрема, в Учасника наявні всі необхідні та чинні на момент подачі пропозиції документи, які підтверджують якість Товару, що є предметом закупівлі.
Таким чином, наявні документи підтверджують якісні характеристики товару на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (для дизельного палива) та ДСТУ 7687:2015 (для бензину А-95) та вимогам Технічного регламенту та є чинними на моменту подачі пропозиції.
Вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника не обмежувати коло потенційних учасників та дозволити прийняти участь у закупівлі учасникам, які мають документи якості, видані РАНІШЕ 2025 року.
Отже, враховуючи вищезазначені вимоги, що є дискримінаційними Замовник, штучно звужує коло потенційних учасників закупівлі, порушує наше право прийняти участь в цій закупівлі та фактично унеможливлює виконання вимоги щодо можливості надання документів на пальне, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю, та надання протоколів випробувань на кожний вид палива, датований не раніше березня 2025р., ставлячи Учасників даної закупівлі у нерівні умови, обмежуючи коло учасників закупівлі лише тими учасниками, які мають документи строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю, та надання протоколів випробувань на кожний вид палива, датований не раніше березня 2025р.році фактично використовуючи формальну підставі для подальшого відхилення пропозицій учасників. При цьому, усунення такої дискримінаційної вимоги жодним чином не вплине на якість товару чи строк його зберігання є достатнім для належного виконання договору.
Відповідно п.4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною 4 цієї ж статті визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим пункту 29 Особливостей, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Майбутній Учасник вважає, що Замовником було порушено такі принципи здійснення публічних закупівель як:
- максимальна економія;
- рівне ставлення до учасників закупівлі.
Зважаючи на вищевикладені обставини, керуючись нормами ст. 5, 22 Закону пунктами 29 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Прийняти вимогу до розгляду.
2. Внести зміни в тендерну документації та виключити дискримінаційну вимогу, а саме: в Додатку № 2:
2.Технічні вимоги
«2.1.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є чинними на моменту подачі пропозиції. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат. »
Та в 3. Організаційні положення
- «протоколи випробовувань на кожний вид палива, датований не раніше 2024 р.»
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Протокол Уповноваженої особи № 9
від 28 березня 2025 року
ТЕКСТ ВІДПОВІДІ НА ВИМОГУ
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Постанова КМУ № 277, яка набрала чинності з 12.03.2025, змінює підхід до закупівель твердого палива, природного газу, скрапленого газу для комунально-побутового споживання та електричної енергії, а саме:
- закупівлі бензину, дизельного пального та скрапленого газу для транспорту виключені з переліку товарів, що регулюються пунктом 29 Особливостей.
Враховуючи вищенаведене, уповноваженою особою Замовника прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
від 28 березня 2025 року
ТЕКСТ ВІДПОВІДІ НА ВИМОГУ
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Постанова КМУ № 277, яка набрала чинності з 12.03.2025, змінює підхід до закупівель твердого палива, природного газу, скрапленого газу для комунально-побутового споживання та електричної енергії, а саме:
- закупівлі бензину, дизельного пального та скрапленого газу для транспорту виключені з переліку товарів, що регулюються пунктом 29 Особливостей.
Враховуючи вищенаведене, уповноваженою особою Замовника прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Інформація про відміну
Торги відмінено
Причина відміни
відсутність пропозицій