Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги з управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, та такими що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності
Очікувана вартість
981 000,00 UAH
UA-2025-03-10-007636-a ● 8e34aeae0c2a4a029ec4532b5869c9fc
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне підприємство "Хмельницька інфекційна лікарня" Хмельницької міської ради" |
Код ЄДРПОУ: | 02004752 |
Місцезнаходження: | 29008, Україна , Хмельницька обл., Хмельницький, вул. Г. Сковороди, 17 |
Контактна особа: |
Слободян Ганна Броніславівна +380382704371 buhgalter_hmil@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 10 березня 2025 14:07 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 21 березня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 21 березня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 24 березня 2025 00:00 |
Очікувана вартість: | 981 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 9 810,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
20000 кілограм
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
29008, Україна, Хмельницька область, м.Хмельницький, вул.Григорія Сковороди,17
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
500 кілограм
Лікарські препарати інші
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
29008, Україна, Хмельницька область, м.Хмельницький, вул.Григорія Сковороди,17
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
150 штука
Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
29008, Україна, Хмельницька область, м.Хмельницький, вул.Григорія Сковороди,17
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності | Пiсляоплата | 10 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
17 березня 2025 14:03 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
17 березня 2025 13:50 |
Додаток 3 - Технічне завдання - зміни.docx | |
17 березня 2025 13:50 |
Додаток 1 - Кваліфікаційні вимоги - зміни.docx | |
17 березня 2025 13:50 |
Тендерна документація - зміни.doc | |
17 березня 2025 13:50 |
Зміни до тендерної документації.pdf | |
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 2 - Інформація щодо пункту 47.docx | |
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 5.docx | |
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 6.docx | |
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 4 - Проект договору.docx |
17 березня 2025 14:03 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
17 березня 2025 13:50 |
Додаток 3 - Технічне завдання - зміни.docx
|
|||
17 березня 2025 13:50 |
Додаток 1 - Кваліфікаційні вимоги - зміни.docx
|
|||
17 березня 2025 13:50 |
Тендерна документація - зміни.doc
|
|||
17 березня 2025 13:50 |
Зміни до тендерної документації.pdf
|
|||
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 2 - Інформація щодо пункту 47.docx
|
|||
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 5.docx
|
|||
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 6.docx
|
|||
10 березня 2025 14:07 |
Додаток 4 - Проект договору.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Невідповідність нормам чинного законодавства України
Дата подання: 12 березня 2025 22:48
Дата відповіді: 17 березня 2025 11:46
Шановний Замовнику, Вами вимагається:
Додаток 1 до тендерної документації. Кваліфікаційні вимоги. 3. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- скановані копії свідоцтв про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо утилізації небезпечних відходів;
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» таке поняття як «УТИЛІЗАЦІЯ» відсутнє.
Вимагаємо видати даний пункт оскільки він суперечить нормам чинного законодавства України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановгий Учаснику, дякуємо за запитання.
Зміни до тендерної документації будуть внесені у найкоротші терміни.
Зміни до тендерної документації будуть внесені у найкоротші терміни.
звернення
Дата подання: 12 березня 2025 22:50
Дата відповіді: 17 березня 2025 11:48
Шановний Замовнику, Вами вимагається:
Додаток 3 до тендерної документації. ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ.
1.5.2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Шановний Замовник відповідно до Закону України «Про управління відходами» ст 43 Ліцензування господарської діяльності з управління небезпечними відходами. У ліцензіата можливе 2) збирання та зберігання небезпечних відходів для подальшого їх експорту з метою їх оброблення або видалення.
А тому право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі є недоречним та таким, що дискримінує потенційних учасників.
Вимагаємо внести відповідні зміни.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання.
Зміни до тендерної документації будуть внесені у найкоротші терміни.
Зміни до тендерної документації будуть внесені у найкоротші терміни.
дискримінаційна умова ТД
Дата подання: 12 березня 2025 22:51
Дата відповіді: 17 березня 2025 11:51
Шановний Замовнику, Вами вимагається:
Додаток 3 до тендерної документації. ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ.
1.5.3. Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).
Шановний Замовник, встановлюючи дану вимогу ви порушуєте принципи здійснення публічних закупівель та дискримінуєте потенційних Учасників та допускає до участі лише тих Учасників які матимуть атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»)».
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Вимагаємо видалити дану вимогу з умов тендерної документації. В іншому випадку будемо змушені звернутися до АМК України з відповідною скаргою.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику, атестат виробництва видається відповідним галузевим органом стандартизації та сертифікації. Атестат виробництва засвідчує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) забезпечує стабільність з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій на відповідність Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної небезпечної продукції», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Атестат виробництва видається згідно Інструкції 7.5-00-45 Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції”.
Відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища», суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення. Здійснення операцій у сфері поводження з відходами дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами на визначених місцевими радами територіях із додержанням санітарних та екологічних норм у спосіб, що забезпечує можливість подальшого використання відходів як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров’я людей. Також, відповідно до частини 5 статті 23 Закону № 922-VIII Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища», суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення. Здійснення операцій у сфері поводження з відходами дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами на визначених місцевими радами територіях із додержанням санітарних та екологічних норм у спосіб, що забезпечує можливість подальшого використання відходів як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров’я людей. Також, відповідно до частини 5 статті 23 Закону № 922-VIII Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Звернення
Дата подання: 14 березня 2025 16:45
Дата відповіді: 17 березня 2025 11:57
Шановний Замовнику, Вами вимагається:
Додаток 3 до тендерної документації. ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ.
1.5.1. Копія технічного паспорту (температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С).
Шановний замовнику температури спалювання на 11000 С ????? Можливо Ви помилилися із температурою спалювання? Просимо аргументувати температуру спалювання в 11 тисяч С.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання.
Зміни до тендерної документації будуть внесені у найкоротші терміни.
Зміни до тендерної документації будуть внесені у найкоротші терміни.
Дискримінаційна умова
Дата подання: 14 березня 2025 16:47
Дата відповіді: 17 березня 2025 11:56
Шановний Замовнику, Вами вимагається:
Додаток 3 до тендерної документації. ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ.
14. Копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі,або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»» або «висновок державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).».
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6.
Додатком 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (додається в якості доказів) висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Нам, як потенційному Учаснику, було видано еколого-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана нам еколого-експертна оцінка Є ЧИННОЮ. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» або висновок державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Досить прописувати вимоги під конкретного Учасника. Ця вимога постійно оскаржується в Антимономольному Комітеті України.
З цього приводу є однозначні рішення АМК України щодо визначення даної вимоги як ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ. Пропонуємо ознайомитися із практикою АМК У.
Вимагаємо видалити дану дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства. В іншому випадку будемо змушені звернутися до АМК України із відповідною скаргою.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Частиною 5 статті 23 Закону № 922-VIII передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Частиною 1 статті 3 Закону України від 23.05.2017 № 2059-VIII «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон № 2059-VIII) встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відноситься управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності (частина 4 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Отже, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для провадження діяльності з управління відходами (для об’єктів оброблення небезпечних відходів; для об’єктів оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше), а провадження такої діяльності без здійснення оцінки – заборонено.
Частиною 1 статті 5 Закону № 2059-VIII визначено, що суб’єкт господарювання інформує уповноважений територіальний орган про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля шляхом заповнення форми повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, засобами Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, а також засобами інших інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем, користувачами яких є уповноважений територіальний орган та суб’єкт господарювання, з дотриманням законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг.
Відповідно до частини 3 цієї ж статті уповноважений територіальний орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, надсилає таке повідомлення до уповноваженого центрального органу та одночасно повідомляє про це суб’єкта господарювання у спосіб, відповідно до якого було подано повідомлення, якщо планована діяльність:
1) визначена у частині другій статті 3 цього Закону або може мати значний транскордонний вплив;
2) може мати вплив на довкілля двох і більше областей (Автономної Республіки Крим) або замовником якої є обласна, Київська або Севастопольська міські державні адміністрації;
3) стосується зони відчуження або зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, та/або рішення щодо затвердження (схвалення) якої приймається Кабінетом Міністрів України;
4) фінансуватиметься із залученням іноземних кредитів під державні гарантії.
У процесі оцінки впливу на довкілля забезпечується своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості (частина 1 статті 4 Закону № 2059-VIII).
Згідно положень частини 10 статті 5 Закону № 2059-VIII суб’єкт господарювання при підготовці звіту з оцінки впливу на довкілля враховує повністю, враховує частково або обґрунтовано відхиляє зауваження і пропозиції громадськості, надані в процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Суб’єкт господарювання забезпечує підготовку звіту з оцінки впливу на довкілля і несе відповідальність за достовірність наведеної у звіті інформації згідно з законодавством (частина 1 статті 6 Закону № 2059-VIII).
Згідно положень частини 10 статті 5 Закону № 2059-VIII суб’єкт господарювання при підготовці звіту з оцінки впливу на довкілля враховує повністю, враховує частково або обґрунтовано відхиляє зауваження і пропозиції громадськості, надані в процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Суб’єкт господарювання забезпечує підготовку звіту з оцінки впливу на довкілля і несе відповідальність за достовірність наведеної у звіті інформації згідно з законодавством (частина 1 статті 6 Закону № 2059-VIII).
Частиною 1 статті 9 Закону № 2059-VIII передбачено, що уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Відповідно до частин 2, 3 статті 9 Закону № 2059-VIII висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п’ятій цієї статті, є обов’язковими. Висновок з оцінки впливу на довкілля враховується при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності.
При підготовці висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган розглядає та бере до уваги звіт з оцінки впливу на довкілля, звіт про громадське обговорення, а також зауваження і пропозиції, отримані під час консультацій, передбачених пунктом 6 частини першої статті 2 цього Закону.
Частиною 5 цієї ж статті передбачено, що у висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган:
1) зазначає тип, основні характеристики та місце провадження планованої діяльності;
2) визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності;
3) встановлює умови використання території та природних ресурсів під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
4) встановлює умови щодо охорони довкілля та забезпечення екологічної безпеки під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
5) встановлює умови щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та усунення їх наслідків;
6) встановлює умови щодо зменшення транскордонного впливу планованої діяльності, щодо якої здійснювалася процедура оцінки транскордонного впливу;
7) якщо з оцінки впливу на довкілля випливає необхідність:
здійснення компенсаційних заходів - покладає обов’язок із здійснення таких заходів;
запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження, а також моніторингу впливу планованої діяльності на довкілля - покладає обов’язок із здійснення відповідних дій;
здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування - визначає строки та обґрунтовує вимоги щодо її здійснення; додаткова оцінка впливу на довкілля здійснюється за процедурою, передбаченою цим Законом;
здійснення післяпроектного моніторингу - визначає порядок, строки та вимоги до його здійснення.
Якщо з оцінки впливу на довкілля з розглянутих виправданих альтернативних варіантів виявляється екологічно обґрунтованим варіант, відмінний від запропонованого суб’єктом господарювання, за письмовою згодою із суб’єктом господарювання у висновку з оцінки впливу на довкілля зазначається погоджений варіант здійснення планованої діяльності.
Відповідно до частини 9 статті 9 Закону № 2059-VIII висновок з оцінки впливу на довкілля втрачає силу через п’ять років у разі, якщо не було прийнято рішення про провадження планованої діяльності. Якщо до отримання рішення про провадження планованої діяльності внесено зміни до проектної документації чи зміни до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно.
Частиною 3 статті 17 Закону № 2059-VIII закріплено, що висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Однак, частиною 2 статті 17 Закону № 2059-VIII передбачено, що дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
Як вже зазначалось вище, частиною 1 статті 3 Закону № 2059-VIII передбачено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Згідно пункту 22 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII перша категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає: розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
До першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відноситься управління відходами (пункт 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Відтак, при оновленні умов провадження планованої діяльності з управління відходами (що включає в себе й внесення змін до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов) оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно. Дана вимога розповсюджується й на суб’єктів господарювання, які отримали висновки державної екологічної експертизи до введення в дію Закону «Про оцінку впливу на довкілля».
Наведені положення Закону № 2059-VIII повністю спростовують довід Скаржника щодо одноразової видачі висновку з оцінки впливу на довкілля.
На момент набрання чинності Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» діяв Закон України від 05.03.1998 № 187/98-ВР «Про відходи».
09.07.2023 норми Закону України «Про відходи» втратили чинність й набув чинності Закон України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами».
31.10.2023 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102, якою було затверджено Порядок класифікації відходів та Національний перелік відходів.
12.12.2023 набрали чинності Ліцензійні умови № 1278.
У зв’язку з цим втратили чинність Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446.
Законом України «Про управління відходами» було внесено фундаментальні зміни до законодавства України щодо відходів, в тому числі було змінено порядок класифікації відходів та перелік операцій з відходами, передбачено порядок класифікації операцій з видалення та оброблення відходів.
Саме внаслідок таких суттєвих змін пунктом 4 Розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про управління відходами» було зобов’язано суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом – до 09.01.2024.
Відтак, після 09.01.2024 усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
Підпунктом 3 пункту 6 Ліцензійних умов № 1278 було встановлено, що до заяви про отримання ліцензії серед переліку документів здобувач ліцензії мав надати відомості про наявність документів дозвільного характеру, в тому числі й щодо висновку з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
З наведеного положення Ліцензійних вимог вбачається, що для отримання ліцензії на право здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами здобувач мав змогу надати або висновок з оцінки впливу на довкілля, або висновок державної екологічної експертизи (який було отримано до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» 18.06.2017 та який має статус висновку з оцінки впливу на довкілля на підставі частини 3 статті 17 вказаного Закону).
З аналізу вище наведених нових нормативно-правових актів, що набрали законної сили, вбачається наступне:
1. Вид господарської діяльності «поводження з небезпечними відходами» вилучений із законодавства, введено термін «управління небезпечними відходами». Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - вилучено. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
5. Суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, було зобов’язано отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Таким чином, в результаті набрання чинності вказаними нормативно-правовими актами та виконання суб’єктами господарювання у сфері управління небезпечними відходами законодавчого припису щодо отримання ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами відбулось оновлення умов провадження планованої діяльності з управління відходами.
Згідно пункту 22 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII таке оновлення умов провадження планованої діяльності з управління відходами є підставою для обов’язкового здійснення оцінки впливу на довкілля планової діяльності.
Внаслідок наявності обставини, передбаченої пунктом 22 частини 2 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», даний Закон поширив свою дію на суб’єктів господарювання, які отримали висновки державної екологічної експертизи, на підставі положення частини 2 статті 17.
З урахуванням викладеного, суб’єкти господарювання, які здійснювали діяльність з поводження з небезпечними відходами на підставі висновків державної екологічної експертизи, у зв’язку із набранням чинності Законом України «Про управління відходами» та іншими пов’язаними з ним нормативно-правовими актами, та отриманням ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, зобов’язані були повторно здійснити оцінку впливу на довкілля.
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону № 2320-IX відходи поділяються на два класи: 1) небезпечні відходи; 2) відходи, що не є небезпечними. Класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів і Порядку класифікації відходів з урахуванням Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3).
Частиною 4 статті 13 Закону № 2320-IX закріплено, що передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Згідно пункту 2 частини 2 статті 16 Закону № 2320-IX, утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані: класифікувати свої відходи відповідно до Національного переліку відходів та Порядку класифікації відходів.
З огляду на зазначене, провадженням планової діяльності згідно чинного законодавства – є саме управління небезпечними відходами.
Враховуючи, що зміни законодавства у сфері управління відходами включають у себе розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності саме у сфері управління відходами – Замовник має право вимагати Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Крім того, здійснення суб’єктом господарювання на підставі ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами планової діяльності з управління відходами (небезпечними відходами та відходами, що не є небезпечними, у кількості 100 тонн на добу або більше), передбаченої пунктом 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII, можливе лише за наявності висновку з оцінки впливу на довкілля, оскільки розпочинати таку діяльність без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності заборонено (частина 4 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Частиною 1 статті 3 Закону України від 23.05.2017 № 2059-VIII «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон № 2059-VIII) встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відноситься управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності (частина 4 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Отже, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для провадження діяльності з управління відходами (для об’єктів оброблення небезпечних відходів; для об’єктів оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше), а провадження такої діяльності без здійснення оцінки – заборонено.
Частиною 1 статті 5 Закону № 2059-VIII визначено, що суб’єкт господарювання інформує уповноважений територіальний орган про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля шляхом заповнення форми повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, засобами Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, а також засобами інших інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем, користувачами яких є уповноважений територіальний орган та суб’єкт господарювання, з дотриманням законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг.
Відповідно до частини 3 цієї ж статті уповноважений територіальний орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, надсилає таке повідомлення до уповноваженого центрального органу та одночасно повідомляє про це суб’єкта господарювання у спосіб, відповідно до якого було подано повідомлення, якщо планована діяльність:
1) визначена у частині другій статті 3 цього Закону або може мати значний транскордонний вплив;
2) може мати вплив на довкілля двох і більше областей (Автономної Республіки Крим) або замовником якої є обласна, Київська або Севастопольська міські державні адміністрації;
3) стосується зони відчуження або зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, та/або рішення щодо затвердження (схвалення) якої приймається Кабінетом Міністрів України;
4) фінансуватиметься із залученням іноземних кредитів під державні гарантії.
У процесі оцінки впливу на довкілля забезпечується своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості (частина 1 статті 4 Закону № 2059-VIII).
Згідно положень частини 10 статті 5 Закону № 2059-VIII суб’єкт господарювання при підготовці звіту з оцінки впливу на довкілля враховує повністю, враховує частково або обґрунтовано відхиляє зауваження і пропозиції громадськості, надані в процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Суб’єкт господарювання забезпечує підготовку звіту з оцінки впливу на довкілля і несе відповідальність за достовірність наведеної у звіті інформації згідно з законодавством (частина 1 статті 6 Закону № 2059-VIII).
Згідно положень частини 10 статті 5 Закону № 2059-VIII суб’єкт господарювання при підготовці звіту з оцінки впливу на довкілля враховує повністю, враховує частково або обґрунтовано відхиляє зауваження і пропозиції громадськості, надані в процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Суб’єкт господарювання забезпечує підготовку звіту з оцінки впливу на довкілля і несе відповідальність за достовірність наведеної у звіті інформації згідно з законодавством (частина 1 статті 6 Закону № 2059-VIII).
Частиною 1 статті 9 Закону № 2059-VIII передбачено, що уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Відповідно до частин 2, 3 статті 9 Закону № 2059-VIII висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п’ятій цієї статті, є обов’язковими. Висновок з оцінки впливу на довкілля враховується при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності.
При підготовці висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган розглядає та бере до уваги звіт з оцінки впливу на довкілля, звіт про громадське обговорення, а також зауваження і пропозиції, отримані під час консультацій, передбачених пунктом 6 частини першої статті 2 цього Закону.
Частиною 5 цієї ж статті передбачено, що у висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган:
1) зазначає тип, основні характеристики та місце провадження планованої діяльності;
2) визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності;
3) встановлює умови використання території та природних ресурсів під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
4) встановлює умови щодо охорони довкілля та забезпечення екологічної безпеки під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
5) встановлює умови щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та усунення їх наслідків;
6) встановлює умови щодо зменшення транскордонного впливу планованої діяльності, щодо якої здійснювалася процедура оцінки транскордонного впливу;
7) якщо з оцінки впливу на довкілля випливає необхідність:
здійснення компенсаційних заходів - покладає обов’язок із здійснення таких заходів;
запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження, а також моніторингу впливу планованої діяльності на довкілля - покладає обов’язок із здійснення відповідних дій;
здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування - визначає строки та обґрунтовує вимоги щодо її здійснення; додаткова оцінка впливу на довкілля здійснюється за процедурою, передбаченою цим Законом;
здійснення післяпроектного моніторингу - визначає порядок, строки та вимоги до його здійснення.
Якщо з оцінки впливу на довкілля з розглянутих виправданих альтернативних варіантів виявляється екологічно обґрунтованим варіант, відмінний від запропонованого суб’єктом господарювання, за письмовою згодою із суб’єктом господарювання у висновку з оцінки впливу на довкілля зазначається погоджений варіант здійснення планованої діяльності.
Відповідно до частини 9 статті 9 Закону № 2059-VIII висновок з оцінки впливу на довкілля втрачає силу через п’ять років у разі, якщо не було прийнято рішення про провадження планованої діяльності. Якщо до отримання рішення про провадження планованої діяльності внесено зміни до проектної документації чи зміни до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно.
Частиною 3 статті 17 Закону № 2059-VIII закріплено, що висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Однак, частиною 2 статті 17 Закону № 2059-VIII передбачено, що дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
Як вже зазначалось вище, частиною 1 статті 3 Закону № 2059-VIII передбачено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Згідно пункту 22 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII перша категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає: розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
До першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відноситься управління відходами (пункт 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Відтак, при оновленні умов провадження планованої діяльності з управління відходами (що включає в себе й внесення змін до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов) оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно. Дана вимога розповсюджується й на суб’єктів господарювання, які отримали висновки державної екологічної експертизи до введення в дію Закону «Про оцінку впливу на довкілля».
Наведені положення Закону № 2059-VIII повністю спростовують довід Скаржника щодо одноразової видачі висновку з оцінки впливу на довкілля.
На момент набрання чинності Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» діяв Закон України від 05.03.1998 № 187/98-ВР «Про відходи».
09.07.2023 норми Закону України «Про відходи» втратили чинність й набув чинності Закон України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами».
31.10.2023 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102, якою було затверджено Порядок класифікації відходів та Національний перелік відходів.
12.12.2023 набрали чинності Ліцензійні умови № 1278.
У зв’язку з цим втратили чинність Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446.
Законом України «Про управління відходами» було внесено фундаментальні зміни до законодавства України щодо відходів, в тому числі було змінено порядок класифікації відходів та перелік операцій з відходами, передбачено порядок класифікації операцій з видалення та оброблення відходів.
Саме внаслідок таких суттєвих змін пунктом 4 Розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про управління відходами» було зобов’язано суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом – до 09.01.2024.
Відтак, після 09.01.2024 усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
Підпунктом 3 пункту 6 Ліцензійних умов № 1278 було встановлено, що до заяви про отримання ліцензії серед переліку документів здобувач ліцензії мав надати відомості про наявність документів дозвільного характеру, в тому числі й щодо висновку з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
З наведеного положення Ліцензійних вимог вбачається, що для отримання ліцензії на право здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами здобувач мав змогу надати або висновок з оцінки впливу на довкілля, або висновок державної екологічної експертизи (який було отримано до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» 18.06.2017 та який має статус висновку з оцінки впливу на довкілля на підставі частини 3 статті 17 вказаного Закону).
З аналізу вище наведених нових нормативно-правових актів, що набрали законної сили, вбачається наступне:
1. Вид господарської діяльності «поводження з небезпечними відходами» вилучений із законодавства, введено термін «управління небезпечними відходами». Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - вилучено. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
5. Суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, було зобов’язано отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Таким чином, в результаті набрання чинності вказаними нормативно-правовими актами та виконання суб’єктами господарювання у сфері управління небезпечними відходами законодавчого припису щодо отримання ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами відбулось оновлення умов провадження планованої діяльності з управління відходами.
Згідно пункту 22 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII таке оновлення умов провадження планованої діяльності з управління відходами є підставою для обов’язкового здійснення оцінки впливу на довкілля планової діяльності.
Внаслідок наявності обставини, передбаченої пунктом 22 частини 2 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», даний Закон поширив свою дію на суб’єктів господарювання, які отримали висновки державної екологічної експертизи, на підставі положення частини 2 статті 17.
З урахуванням викладеного, суб’єкти господарювання, які здійснювали діяльність з поводження з небезпечними відходами на підставі висновків державної екологічної експертизи, у зв’язку із набранням чинності Законом України «Про управління відходами» та іншими пов’язаними з ним нормативно-правовими актами, та отриманням ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, зобов’язані були повторно здійснити оцінку впливу на довкілля.
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону № 2320-IX відходи поділяються на два класи: 1) небезпечні відходи; 2) відходи, що не є небезпечними. Класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів і Порядку класифікації відходів з урахуванням Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3).
Частиною 4 статті 13 Закону № 2320-IX закріплено, що передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Згідно пункту 2 частини 2 статті 16 Закону № 2320-IX, утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані: класифікувати свої відходи відповідно до Національного переліку відходів та Порядку класифікації відходів.
З огляду на зазначене, провадженням планової діяльності згідно чинного законодавства – є саме управління небезпечними відходами.
Враховуючи, що зміни законодавства у сфері управління відходами включають у себе розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності саме у сфері управління відходами – Замовник має право вимагати Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Крім того, здійснення суб’єктом господарювання на підставі ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами планової діяльності з управління відходами (небезпечними відходами та відходами, що не є небезпечними, у кількості 100 тонн на добу або більше), передбаченої пунктом 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII, можливе лише за наявності висновку з оцінки впливу на довкілля, оскільки розпочинати таку діяльність без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності заборонено (частина 4 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 24 березня 2025 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" |
912 300,00
UAH з ПДВ
|
912 300,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" #39624900 |
Переможець |
912 300,00
UAH з ПДВ
|
24 березня 2025 14:30
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
31 березня 2025 12:56
|
Договір 310.pdf | укладений |
31 березня 2025 12:32
|