Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
електрична енергія (ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 09310000-5 “Електрична енергія”)
Очікувана вартість
1 440 000,00 UAH
UA-2024-10-22-015682-a ● 815add6bfbf04ad7b6d424da3b407736
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОДІЛЬСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" ПОДІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 01998803 |
Місцезнаходження: | 66300, Україна , Одеська обл., Подільськ, ПРОСПЕКТ ПЕРЕМОГИ, будинок 23 |
Контактна особа: |
Паламарчук А.А. 380951851192 alyonapalam@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 22 жовтня 2024 17:51 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 27 жовтня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 27 жовтня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 30 жовтня 2024 19:00 |
Очікувана вартість: | 1 440 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 200,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
180000 кіловат-година
електрична енергія (ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 09310000-5 “Електрична енергія”)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
66300, Україна, Одеська область, Подільськ, ПРОСПЕКТ ПЕРЕМОГИ, будинок 23
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 жовтня 2024 17:51 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 2.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 9.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 8.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 3.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 1.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 5.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 4.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
тендерна документація.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 7.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
додаток 6.docx | |
22 жовтня 2024 17:51 |
ПРОТОКОЛ оголошення та ТД 151.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Датахаб. незаконна вимога тендерної документації
Дата подання: 23 жовтня 2024 10:00
Дата відповіді: 25 жовтня 2024 10:59
В п.п.8 Додатку 8 тендерної документації наявна вимога надати: «Лист від НЕК Укренерго з підтвердженням реєстрації представника учасника на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб в якості користувача з відповідними повноваженнями постачальника, дата видачі довідки повинна бути не більше двох місячної давнини відносно дати оголошення закупівлі».
Дана інформація викладена в публічному доступі на офіційному сайті ОСП ПрАТ НЕК «Укренерго» в розділі «Адміністратор комерційного обліку» - «Стан реєстрації користувачів у «Датахаб» у ролі «СВБ».
ПрАТ НЕК «Укренерго»:
https://ua.energy/datahub/
https://ua.energy/wp-content/uploads/2024/02/Perelik-korystuvachiv-postachalnykiv-20240219_115345.xlsx
Абз. 14 п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: «ЗАМОВНИК НЕ ВИМАГАЄ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ОПРИЛЮДНЕНА У ФОРМІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ ЗГІДНО ІЗ ЗАКОНОМ УКРАЇНИ “ПРО ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ” ТА/АБО МІСТИТЬСЯ У ВІДКРИТИХ ПУБЛІЧНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕЄСТРАХ, ДОСТУП ДО ЯКИХ Є ВІЛЬНИМ, АБО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО Є ДОСТУПНОЮ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ.»
Також нагадуємо, що положення пункту 29 Особливостей містить імперативну вимогу (тобто, обов’язковість її виконання) щодо заборони у закупівлях електричної енергії вимагати підтвердження щодо матеріально-технічної бази, обладнання, ТЕХНОЛОГІЙ та працівників.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити дану вимогу з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Керуючись Постановою НКРЕКП № 311 від 14.03.2018 року Про затвердження Кодексу комерційного обліку електричної енергії , між учасником-електропостачальником та оператором розподілу існують договірні відносини. Центральна інформаційно-комунікаційна платформа DataHub (Датахаб) - інформаційна система з базою даних, яка створена, належить та управляється Укренерго. За допомогою неї Укренерго керує даними комерційного обліку, основними даними, а також інформаційним обміном цими даними на ринку електричної енергії.
Крім того, за погодженням зі споживачем, постачальник може отримати повну інформацію по точці комерційного обліку (ТКО) – ЕІС точки обліку та ЕІС-код площадки, місцезнаходження точки, річний обсяг споживання тощо. Через ДатаХаб ведеться централізований реєстр точок комерційного обліку, централізоване керування та інформаційний обмін даними комерційного обліку для здійснення розрахунків на ринку електричної енергії, а також формування відповідних запитів електропостачальників. Замовник зазначає, що споживач має право на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу з новим електропостачальником (Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312). Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб’єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника, і без такого функціоналу учасник закупівлі не зможе здійснювати постачання електричної енергії Замовнику. Отже, не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу інформації щодо реєстрації учасника закупівлі на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб в якості користувача даного функціоналу. З поставленого питання щодо внесення змін в тендерну документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необгрунтованість положень тендерної документації, які грунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином тендерна документація не відповідає Закону.
Крім того, за погодженням зі споживачем, постачальник може отримати повну інформацію по точці комерційного обліку (ТКО) – ЕІС точки обліку та ЕІС-код площадки, місцезнаходження точки, річний обсяг споживання тощо. Через ДатаХаб ведеться централізований реєстр точок комерційного обліку, централізоване керування та інформаційний обмін даними комерційного обліку для здійснення розрахунків на ринку електричної енергії, а також формування відповідних запитів електропостачальників. Замовник зазначає, що споживач має право на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу з новим електропостачальником (Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312). Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб’єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника, і без такого функціоналу учасник закупівлі не зможе здійснювати постачання електричної енергії Замовнику. Отже, не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу інформації щодо реєстрації учасника закупівлі на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб в якості користувача даного функціоналу. З поставленого питання щодо внесення змін в тендерну документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необгрунтованість положень тендерної документації, які грунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином тендерна документація не відповідає Закону.
Незаконні вимоги тендерної документації, що суперечать п. 29 Особливостей.
Дата подання: 23 жовтня 2024 10:07
Дата відповіді: 25 жовтня 2024 11:01
В п.п. 8 Додатку 8 наявні незаконні вимоги про надання: «* Договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку. * Довідка (інформація) від АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» з інформацією про наявність ( приєднання) діючого договору про надання послуг з розподілу електричної енергії, укладений між учасником та АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» , а також з наданням інформації про кількість споживачів, на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії, де учасник є постачальником, дата видачі довідки повинна бути не більше місячної давнини відносно дати оголошення закупівлі; * Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку , дата видачі інформації (довідки) повинна бути не більше двох місячної давнини відносно дати оголошення закупівлі»
Роз’яснюємо, що інформація про наявність чинних договірних правовідносин з ОСР викладена в публічному доступі на офіційних сайтах усіх ОСР України в розділі «РЕЄСТР/ПЕРЕЛІК ПОСТАЧАЛЬНИКІВ», у тому числі АТ «ДТЕК Одеські електромережі».
АТ «ДТЕК Одеські електромережі»:
https://www.dtek-oem.com.ua/ua/supplier-registry
Інформація про чинний договір про участь в РДН/ВДР викладена на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» в розділі «РЕЄСТР УЧАСНИКІВ РДН/ВДР».
АТ «Оператор ринку»:
https://www.oree.com.ua/index.php/main/register
Тобто, дана інформація є публічною, актуальні дані містяться у відритих реєстрах.
Абз. 15 п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: «ЗАМОВНИК НЕ ВИМАГАЄ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ОПРИЛЮДНЕНА У ФОРМІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ ЗГІДНО ІЗ ЗАКОНОМ УКРАЇНИ “ПРО ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ” ТА/АБО МІСТИТЬСЯ У ВІДКРИТИХ ПУБЛІЧНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕЄСТРАХ, ДОСТУП ДО ЯКИХ Є ВІЛЬНИМ, АБО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО Є ДОСТУПНОЮ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ.»
Слід зазначити, що вимоги про надання підтверджуючих документів про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та ТЕХНОЛОГІЙ не застосовуються у закупівлях електроенергії на час воєнного стану відповідно до п.29 Особливостей.
Щодо довідки/інформації з податкової, то така довідка не передбачена жодним нормативно-правовим актом, форма такої довідки ніким не затверджена та обов’язок отримання постачальником електроенергії відсутній.
Крім того, вами чомусь навмисно встановлений штучний строк отримання вищезазначених документів «не більше місячної давнини» та «не більше двох місячної давнини», що наводить на думку про те, що у посадової (-их) особи (-іб) замовника може бути певна корупційна зацікавленість та корупційна змова з певним постачальником, який вже заздалегідь має ці нікому непотрібні документи з відповідною датою видачі, що не мають інші постачальники. Зазначені дії є кримінальним злочином.
Вимагаємо вилучити всі вищезазначені вимоги, що суперечать чинному законодавству.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» , виробники електричної енергії (крім виробників електричної енергії, яким встановлено "зелений" тариф, та виробників електричної енергії, які за результатами аукціону набули право на підтримку) здійснюють продаж електричної енергії за двосторонніми договорами виключно на електронних аукціонах, порядок проведення яких затверджується Кабінетом Міністрів України. Такий порядок був затверджений Кабінетом Міністрів України постановою від 05 червня 2019 року № 499 .
Для участі на ринку учасники ринку укладають з оператором ринку договір про купівлю-продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та Договір про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку .Оператор ринку не має права відмовити в укладенні договору про участь у ринку, якщо учасник ринку належним чином виконав усі умови правил ринку .
Також зазначаємо, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором ринку існують договірні відносини, не вбачається жодних проблем з наданням учасником інформації щодо укладених договорів . Всі вимоги встановлені в тендерній документації базуються на нормах законодавства України. З поставленого питання щодо внесення змін в тендерну документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необгрунтованість положень тендерної документації, які грунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином тендерна документація не відповідає Закону.
Постачальник зобов’язується дотримуватись якості надання послуг електропостачальника та згідно вимог постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання». В тому числі постачальник зобов'язується забезпечити комерційну якість послуг, які надаються споживачу за договором про закупівлю електричної енергії у постачальника, що передбачає вчасне та повне інформування споживача про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз’яснень положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини Сторін, ведення точних та прозорих розрахунків із Споживачем, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання.
Відповідно Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника, як споживача, на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити, якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації. Також зазначаємо, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором системи розподілу існують договірні відносини, а реєстр споживачів ведеться оператором системи в електронному вигляді, то не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу інформації щодо укладеного договору та кількості споживачів. Всі вимоги встановлені в тендерній документації базуються на нормах законодавства України. З поставленого питання щодо внесення змін в тендерну документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необгрунтованість положень тендерної документації, які грунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином тендерна документація не відповідає Закону.
Для благонадійності та законослухняності Учасника , а саме ведення господарської діяльності з повним врахуванням чинного законодавства, в частині дотримання податкового законодавства та Постанови КМУ від 11 грудня 2019 року № 1165, Замовником прописано вимогу, надати інформацію з ДПС України «про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку».
Відповідно до п. 6 Постанови № 1165 :
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Виходячи з вище зазначеного, вбачається відсутність публічної інформації у вільному доступі, для перевірки Учасника на дотримання податкового законодавства України, в частині ( не відносення до критеріїв ризиковості платника податку).
З метою уникнення вище вказаних наслідків Замовнику необхідно мати договірні відносини з благонадійним, фінансово стабільним постачальника електричної енергії , який дотримується чинного законодавства . Замовник не вбачає вимоги прописані у тендерній документації , як незаконними та дискримінаційними, а лише такими, що повністю відповідають ЗУ «Про публічні закупівлі» та постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Для участі на ринку учасники ринку укладають з оператором ринку договір про купівлю-продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та Договір про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку .Оператор ринку не має права відмовити в укладенні договору про участь у ринку, якщо учасник ринку належним чином виконав усі умови правил ринку .
Також зазначаємо, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором ринку існують договірні відносини, не вбачається жодних проблем з наданням учасником інформації щодо укладених договорів . Всі вимоги встановлені в тендерній документації базуються на нормах законодавства України. З поставленого питання щодо внесення змін в тендерну документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необгрунтованість положень тендерної документації, які грунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином тендерна документація не відповідає Закону.
Постачальник зобов’язується дотримуватись якості надання послуг електропостачальника та згідно вимог постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання». В тому числі постачальник зобов'язується забезпечити комерційну якість послуг, які надаються споживачу за договором про закупівлю електричної енергії у постачальника, що передбачає вчасне та повне інформування споживача про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз’яснень положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини Сторін, ведення точних та прозорих розрахунків із Споживачем, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання.
Відповідно Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника, як споживача, на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити, якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації. Також зазначаємо, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором системи розподілу існують договірні відносини, а реєстр споживачів ведеться оператором системи в електронному вигляді, то не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу інформації щодо укладеного договору та кількості споживачів. Всі вимоги встановлені в тендерній документації базуються на нормах законодавства України. З поставленого питання щодо внесення змін в тендерну документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необгрунтованість положень тендерної документації, які грунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином тендерна документація не відповідає Закону.
Для благонадійності та законослухняності Учасника , а саме ведення господарської діяльності з повним врахуванням чинного законодавства, в частині дотримання податкового законодавства та Постанови КМУ від 11 грудня 2019 року № 1165, Замовником прописано вимогу, надати інформацію з ДПС України «про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку».
Відповідно до п. 6 Постанови № 1165 :
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Виходячи з вище зазначеного, вбачається відсутність публічної інформації у вільному доступі, для перевірки Учасника на дотримання податкового законодавства України, в частині ( не відносення до критеріїв ризиковості платника податку).
З метою уникнення вище вказаних наслідків Замовнику необхідно мати договірні відносини з благонадійним, фінансово стабільним постачальника електричної енергії , який дотримується чинного законодавства . Замовник не вбачає вимоги прописані у тендерній документації , як незаконними та дискримінаційними, а лише такими, що повністю відповідають ЗУ «Про публічні закупівлі» та постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства, зокрема, містить незаконні вимоги у Додатку 8
Дата подання: 23 жовтня 2024 10:25
Дата відповіді: 25 жовтня 2024 11:03
З незрозумілих причин, про які насправді є певні припущення, що можуть зацікавити правоохоронні органи в сфері боротьби з корупцією, тендерна документація містить безліч дискримінаційних вимог, які прямо суперечать чинному законодавству, зокрема, п. 29 Особливостей (Постанова № 1178). Однією з таких незаконних вимог є вимога, викладена у п.8 Додатку 8: «* З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати протокол перевірки показників якості електроенергії виданий на ім’я учасника , дата видачі протоколу повинна бути у 2024 році».
Зазначена вимога прямо суперечить п. 29 Особливостей, яким заборонено вимагати будь-які документи щодо матеріально-технічної бази, обладнання, технологій, працівників саме у закупівлях електроенергії без будь-яких виключень, також документів, що не передбачені національним стандартом для предмету закупівлі.
Також слід зазначити, що постачальники електроенергії не мають жодного відношення до показників якості електричної енергії, оскільки за якість електроенергії відповідає відповідний оператор системи розподілу (ОСР) (п. 5.1.6, 9.4.2, 2.1.1, 5.1.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії)
Дана вимога тендерної документації є грубим порушенням законодавства і є підставою для визнання договору недійсним/нікчемним та його розірвання з боку Державної аудиторської служби, оскільки ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ СКЛАДЕНА НЕ У ВІДПОВІДНОСТІ ДО ВИМОГ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА (Висновок моніторингу Держаудитслужби від 08.08.2024 р., UA-2024-07-09-010202-a).
Складання тендерної документації не у відповідності до вимог чинного законодавства є порушенням, що також підтверджуються моніторингами Державної аудиторської служби України, наприклад, UA-M-2023-12-21-000002, оголошення UA-2023-12-11-019833-a; UA-M-2023-12-27-000027, оголошення UA-2023-12-11-006590-a; UA-M-2023-12-20-000015, оголошення UA-2023-12-11-005694-a тощо, а також рішення АМКУ №3062 -р/пк-пз від 19.02.2024 (UA-2024-02-07-009838-a), № 9915-р/пк-пз від 04.07.2023 (UA-2023-06-13-010888-a), № 13539-р/пк-пз від 28.08.2023 (UA-2023-08-14-014436-a), № 14088-р/пк-пз від 05.09.2023 (UA-2023-08-17-012915-a), № 7313-р/пк-пз від 24.04.2024 (UA-2024-04-08-005328-a) тощо.
Вимагаємо виключити незаконні вимоги з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Встановлюючи відповідну вимогу, замовник керувався лише тим, щоб потенційний учасник процедури закупівлі (електричної енергії) був надійним постачальником товару, який належним чином і з дотриманням чинних норм, стандартів і ліцензійних умов забезпечував безперебійне і надійне електропостачання Замовнику.
Замовник не установлював у тендерній документації додаткових вимог саме до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним чинним національним стандартом, а у відповідності до частини третьої статті 22 Закону встановив вимогу до учасників закупівлі шляхом подання ними у відповідності до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення». З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати протокол перевірки показників якості електроенергії виданий на ім’я учасника , дата видачі повинна бути у 2024 році. Для забезпечення безперервного надання послуг з постачання електричної енергії споживачу постачальник зобов'язується здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в обсягах, що за належних умов забезпечать задоволення попиту на споживання електричної енергії споживачем. Постачальник зобов’язується дотримуватись якості надання послуг електропостачальника та згідно вимог постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання». Тендерною документацією передбачено, що на підтвердження якості електричної енергії вимогам, що встановлені у відповідному національному стандарті здійснюється шляхом надання відповідного документу, згідно Кодексу системи розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 310. Тобто Замовник не установлював вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом , а лише визначив спосіб підтвердження відповідність запропонованої учасниками закупівлі електричної енергії вимогам відповідного національного стандарту. Варто відмітити, що відповідно до часини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Крім того, зазначена вимога в тендерній документації жодним чином не обмежує Учасників, оскільки будь-який суб’єкт господарювання, який має намір прийняти участь у закупівлі, може офіційно звернутись до оператора системи розподілу отримати документ, що підтверджує якість електричної енергії вимогам, що встановлені у відповідному національному стандарті.
Замовник не установлював у тендерній документації додаткових вимог саме до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним чинним національним стандартом, а у відповідності до частини третьої статті 22 Закону встановив вимогу до учасників закупівлі шляхом подання ними у відповідності до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення». З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати протокол перевірки показників якості електроенергії виданий на ім’я учасника , дата видачі повинна бути у 2024 році. Для забезпечення безперервного надання послуг з постачання електричної енергії споживачу постачальник зобов'язується здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в обсягах, що за належних умов забезпечать задоволення попиту на споживання електричної енергії споживачем. Постачальник зобов’язується дотримуватись якості надання послуг електропостачальника та згідно вимог постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання». Тендерною документацією передбачено, що на підтвердження якості електричної енергії вимогам, що встановлені у відповідному національному стандарті здійснюється шляхом надання відповідного документу, згідно Кодексу системи розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 310. Тобто Замовник не установлював вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом , а лише визначив спосіб підтвердження відповідність запропонованої учасниками закупівлі електричної енергії вимогам відповідного національного стандарту. Варто відмітити, що відповідно до часини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Крім того, зазначена вимога в тендерній документації жодним чином не обмежує Учасників, оскільки будь-який суб’єкт господарювання, який має намір прийняти участь у закупівлі, може офіційно звернутись до оператора системи розподілу отримати документ, що підтверджує якість електричної енергії вимогам, що встановлені у відповідному національному стандарті.
Щодо відповіді-нісенітниці на питання
Дата подання: 25 жовтня 2024 11:03
Дата відповіді: 28 жовтня 2024 09:31
"Отже, не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи РОЗПОДІЛУ інформації щодо реєстрації учасника закупівлі на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб в якості користувача даного функціоналу." - з якого боку тут оператор системи розподілу? Ви взагалі розумієте про що пишете? Чи просто набір слів? Хто вам дав цей брєд? Оператор енергії?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день!Вирішено відмінити торги
Просимо контролюючі ограни, зокрема, Державну аудиторську службу України звернути увагу на дану закупівлю при подальшій перевірці
Дата подання: 25 жовтня 2024 11:11
Дата відповіді: 28 жовтня 2024 09:31
Просимо контролюючі ограни, зокрема, Державну аудиторську службу України звернути увагу на дану закупівлю при подальшій перевірці. Дана тендерна документація складена не у відповідності до вимог чинного законодавства, зроблена під конкретного постачальника, містить масу незаконних вимог, що суперечать п. 29 Особливостей, посадова особа замовника погодилась її викласти очевидно з метою отримання "відкату". На вимоги вилучити незаконні вимоги, замовник відповідає набором нісенітниць. У разі укладення договору, цей договір підлягає визнанню недійсним/нікчемним та його розірвання з боку ДАСУ, оскільки ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ СКЛАДЕНА НЕ У ВІДПОВІДНОСТІ ДО ВИМОГ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА (Приклад - висновок моніторингу Держаудитслужби від 08.08.2024 р., UA-2024-07-09-010202-a).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день!Вирішено відмінити торги
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 25 жовтня 2024 16:50 |
Кінець періоду оскарження: | 05 листопада 2024 00:00 |
Дата відміни: | 05 листопада 2024 00:00 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | На виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги з особливостями, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: № UA-2024-10-22-015682-a, у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень в предметі закупівлі. |
Документи:
25 жовтня 2024 16:50
|
Електронний підпис |
25 жовтня 2024 16:50
|
ПРОТОКОЛ відміни 153.docx |