Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 33071141 |
Місцезнаходження: | 11601, Україна , Житомирська обл., місто Малин(пн), пл.Соборна, будинок 6А |
Контактна особа: |
Герасименко Дмитро Володимирович +380931257432 cahana@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 квітня 2024 12:28 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 08 травня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 08 травня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 11 травня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 13 травня 2024 11:48 |
Початок аукціону: | 13 травня 2024 11:48 |
Очікувана вартість: | 1 655 965,20 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 8 279,83 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Розрахунки за виконані роботи проводяться протягом 30 календарних днів по факту виконання робіт на підставі «Актів приймання виконаних підрядних робіт» (форма N КБ-2в) та «Довідок про вартість виконаних підрядних робіт» (форма N КБ-3). У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за договором здійснюється протягом 5 банківських днів з дати отримання бюджетного призначення на фінансування закупівлі на реєстраційний рахунок. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 квітня 2024 12:28 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
26 квітня 2024 12:28 |
Тендерна документація.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-05-27-000026 ● 78cecf14d4f74e75bd77903869337efa
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 27 травня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 27 травня 2024 15:35 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.05.2024
№ 42-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.05.2024 № 42-З.
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, присвоєний електронною системою закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2024-04-26-005567-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-05-28 15:23:15
Про надання пояснень (інформації, документів)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної
Управлінням освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради (далі – Замовник) по предмету «Капітальний ремонт із заміною покриття покрівлі Гранітнянського ЗДО «Дзвіночок» смт. Гранітне Коростенського району Житомирської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-26-005567-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та копій документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (посилання на сайти, на яких здійснювався попередні моніторинги цін на товари, що є предметом даної закупівлі, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Управління освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради є розпорядником бюджетних коштів.
3. Пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 пункту 31 Особливостей передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 13.05.2024 до участі у процедурі закупівлі подано тендерні пропозиції від двох учасників: ТОВ «АГВАН БУД» з остаточною пропозицією в сумі 1 496 508,00 грн та ФОП Кухаренком С.Г. з остаточною пропозицією 1 496 509,00 грн.
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 № 177 визнано переможцем торгів тендерну пропозицію подану ТОВ «АГВАН БУД».
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, зокрема, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281. Ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів виконання робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт за місцем їх виконання, відповідно до замовлення та діючих цін на них. Ціну тендерної пропозиції слід визначати відповідно до Технічного завдання щодо використання конкретних матеріалів і конструкцій; якості виконання робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання робіт, технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. Вид договірної ціни – тверда.
Водночас, відповідно до пункту 1.1 Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Пунктом 2.1 Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 Настанови передбачено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат
учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
Відтак, при розгляді тендерної пропозиції поданої ТОВ «АГВАН БУД» встановлено, що на виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції вказаним учасником надано, зокрема, локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 та підсумкову відомість ресурсів до вказаного локального кошторису (файл «дц.rar»).
Разом з тим, в локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів до вказаного локального кошторису, учасником ТОВ «АГВАН БУД» передбачено, що виконання робіт з «Монтажу покрівельного покриття» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-42-1) в кількості 7,672 на 100 м2 буде здійснюватись без застосування кранів козлових при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 32 т, в кількості 0,3836 маш.год та кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т, в кількості 25,93136 маш.год, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-42-1, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі - наказ № 374), зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням кранів козлових при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 32 т, та кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т, чим не дотримано вимоги підпункту 1 пункту 2 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника та не підтверджено можливість виконання вказаних робіт.
У зв’язку з викладеним, прошу надати пояснення, чи досліджувались Замовником вищевказані невідповідності вимогам технічних характеристик при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АГВАН БУД»?
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей встановлено імперативну вимогу, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-05-30 14:29:18
Надання пояснень на запит
Щодо першого питання запиту:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, що додається (проектно-кошторисна документація надається не у повному обсязі, так як містить інформацію, що визначена замовником, як конфіденційна, та оприлюднення якої, в електронній системі закупівель, може становити загрозу безпеці закладу під час військового стану, зокрема: виключена інформація, що містить детальні плани приміщень закладу).
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 (зі змінами).
Щодо другого питання запиту:
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами та доповненнями) управлінням освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради Житомирської області було оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик, очікуваної вартості та/або бюджетного призначення предмета закупівлі на власному веб-сайті (посилання для ознайомлення: http://osvita.zt.ua/prozoro/).
Щодо третього питання запиту:
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що розрахунок ціни пропозиції здійснюється згідно кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (далі - Настанова).
Слід відмітити, що згідно із пунктом 5.1 (Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) розділу V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
У пункті 5.4 розділу V Настанови зазначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови. Нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
Пунктом 5.9 розділу V Настанови визначено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування кранів козлових та кранів на гусеничному ходу, так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
Відповідно до пункту 5.12 розділу V Настанови, якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Крім того, підпунктом 1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону учасник повинен надати Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
На вищезазначену вимогу учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» надав довідку про наявність машин та механізмів №01 від 07.05.2024р, Дані вимоги учасником дотримані.
Отже, з об’єктивних причин, а саме: обмежена робоча площа, неможливість розміщення машин та механізмів у приміщенні, роботи, зазначені в локальному кошторисі № 02-01-01, виконуються без застосування кранів козлових та кранів на гусеничному ходу,
Машини та механізми, використання яких є неможливим або недоцільним, учасником були видалені з розцінок.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» відповідала умовам тендерної документації замовника в повному обсязі і не може свідчити про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки, відповідно до п. 2 ч.1 ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення закупівлі є максимальна економія, ефективність та пропорційність, та у замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-06-12 17:19:30
Про надання пояснень (інформації, документів)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної Управлінням освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради (далі – Замовник) по предмету «Капітальний ремонт із заміною покриття покрівлі Гранітнянського ЗДО «Дзвіночок» смт. Гранітне Коростенського району Житомирської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-26-005567-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та копій документів).
1) Пунктом 33 частини 1 Закону передбачено, що технічна специфікація до предмета закупівлі – це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об`єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
В свою чергу, вимоги до технічної специфікації передбачено статтею 23 Закону.
Так, відповідно до частини 1 статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Згідно із частиною 4 статті 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Отже, Законом чітко встановлено, що у разі якщо посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва є необхідним, воно повинно не лише містити вираз «або еквівалент», але ще й обґрунтування такої необхідності.
Разом з тим, аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 25.04.2023 у справі № 520/15117/2020.
Зокрема, Верховним Судом в постанові від 25.04.2023 у справі № 520/15117/2020 зазначено, що «у разі посилання замовника у тендерній документації на конкретний товар, виробника, марку та ін. останній зобов`язаний обґрунтувати таке посилання», тобто Верховний Суд у своєму рішенні вказує на обов’язок замовника обгрунтувати саме у тендерній документації необхідність посилання на конкретний товар, виробника, марку та ін.
В свою чергу, проведеним аналізом встановлено, що технічна специфікація (Додаток № 2 до тендерної документації) містить посилання на конкретну марку та виробника (Juta, Термолайф) із зазначенням «еквівалент».
Прошу вказати інформацію, які вимоги тендерної документації (пункт, розділ тендерної документації і т.д.) містять обґрунтування необхідності посилання на конкретну марку Термолайф та виробника Juta товарів, які є предметом закупівлі даної процедури?
2) Пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 пункту 31 Особливостей передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 13.05.2024 до участі у процедурі закупівлі подано тендерні пропозиції від двох учасників: ТОВ «АГВАН БУД» з остаточною пропозицією в сумі 1 496 508,00 грн та ФОП Кухаренком С.Г. з остаточною пропозицією 1 496 509,00 грн.
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 № 177 визнано переможцем торгів тендерну пропозицію подану ТОВ «АГВАН БУД».
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації та пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника передбачено, що учаснику необхідно надати, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Крім того зазначено, що на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) у випадку, якщо він укладений строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Відтак, на підтвердження відповідності вищевказаним вимогам тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГВАН БУД» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 07.05.2024 № 01 (далі – Довідка № 01) щодо наявності у власності товариства, зокрема, офісного приміщення площею 104,8 м².
Разом з тим, на підтвердження достовірності вищевказаної інформації, ТОВ «АГВАН БУД» надано у складі тендерної пропозиції довіреність від 08.12.2017, акт приймання-передачі від 25.02.2020 та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 05.01.2018 № 109976398, згідно якого офісне приміщення площею 104,8 м² належить громадянину Оганесяну Авраму Адамовичу.
Інших документів, які підтверджували би перебування у власності ТОВ «АГВАН БУД» офісного приміщення площею 104,8 м², проведеним аналізом не виявлено, що не відповідає інформації яку викладено вказаним товариством у Довідці № 01 та відповідно не відповідає вимогам передбаченим Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації та пункті 4 Додатку № 1 до тендерної документації.
У зв’язку з викладеним, прошу надати пояснення, чи досліджувались Замовником вищевказані невідповідності вимогам технічних характеристик при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АГВАН БУД»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років,або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-06-17 15:48:39
Надання пояснень на запит
27.05.2024 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області розпочато моніторинг закупівлі - Капітальний ремонт із заміною покриття покрівлі Гранітнянського ЗДО «Дзвіночок» смт.Гранітне Коростенського району Житомирської області.
У рамках вищезазначеного моніторингу надійшов запит від Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про надання пояснень з наступних питань:
1. Пунктом 33 частини 1 Закону передбачено, що технічна специфікація до предмета закупівлі – це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об`єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. В свою чергу, вимоги до технічної специфікації передбачено статтею 23 Закону. Так, відповідно до частини 1 статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Згідно із частиною 4 статті 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Отже, Законом чітко встановлено, що у разі якщо посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва є необхідним, воно повинно не лише містити вираз «або еквівалент», але ще й обґрунтування такої необхідності. Разом з тим, аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 25.04.2023 у справі № 520/15117/2020. Зокрема, Верховним Судом в постанові від 25.04.2023 у справі № 520/15117/2020 зазначено, що «у разі посилання замовника у тендерній документації на конкретний товар, виробника, марку та ін. останній зобов`язаний обґрунтувати таке посилання», тобто Верховний Суд у своєму рішенні вказує на обов’язок замовника обгрунтувати саме у тендерній документації необхідність посилання на конкретний товар, виробника, марку та ін. В свою чергу, проведеним аналізом встановлено, що технічна специфікація (Додаток № 2 до тендерної документації) містить посилання на конкретну марку та виробника (Juta, Термолайф) із зазначенням «еквівалент». Прошу вказати інформацію, які вимоги тендерної документації (пункт, розділ тендерної документації і т.д.) містять обґрунтування необхідності посилання на конкретну марку Термолайф та виробника Juta товарів, які є предметом закупівлі даної процедури?
2. Пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до абзацу 2 пункту 31 Особливостей передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 13.05.2024 до участі у процедурі закупівлі подано тендерні пропозиції від двох учасників: ТОВ «АГВАН БУД» з остаточною пропозицією в сумі 1 496 508,00 грн та ФОП Кухаренком С.Г. з остаточною пропозицією 1 496 509,00 грн. Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 № 177 визнано переможцем торгів тендерну пропозицію подану ТОВ «АГВАН БУД». Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації та пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника передбачено, що учаснику необхідно надати, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. Крім того зазначено, що на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) у випадку, якщо він укладений строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Відтак, на підтвердження відповідності вищевказаним вимогам тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГВАН БУД» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 07.05.2024 № 01 (далі – Довідка № 01) щодо наявності у власності товариства, зокрема, офісного приміщення площею 104,8 м². Разом з тим, на підтвердження достовірності вищевказаної інформації, ТОВ «АГВАН БУД» надано у складі тендерної пропозиції довіреність від 08.12.2017, акт приймання-передачі від 25.02.2020 та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 05.01.2018 № 109976398, згідно якого офісне приміщення площею 104,8 м² належить громадянину Оганесяну Авраму Адамовичу. Інших документів, які підтверджували би перебування у власності ТОВ «АГВАН БУД» офісного приміщення площею 104,8 м², проведеним аналізом не виявлено, що не відповідає інформації яку викладено вказаним товариством у Довідці № 01 та відповідно не відповідає вимогам передбаченим Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації та пункті 4 Додатку № 1 до тендерної документації. У зв’язку з викладеним, прошу надати пояснення, чи досліджувались Замовником вищевказані невідповідності вимогам технічних характеристик при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АГВАН БУД»?
Мною, Дмитром ГЕРАСИМЕНКОМ, уповноваженою особою з організації та проведення процедур закупівель Управління освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради Житомирської області, розглянуто вищезазначений запит та вирішено надати пояснення наступного змісту:
Щодо першого питання запиту:
Відповідно до частини 4 статті 23 закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Аналіз наведеної норми дає підстави вважати, що Замовник не зобов`язаний зазначати обґрунтування безпосередньо в умовах тендерної документації, частиною 4 встановлено виключно вимогу щодо того, що посилання повинно містити вираз «або еквівалент».
Одночасно, відповідно до підпункту 33 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
В розумінні вимог підпункту 33 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII предмет закупівлі - це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі.
Предметом даної закупівлі - є капітальний ремонт із заміною покриття покрівлі Гранітнянського ЗДО «Дзвіночок» смт.Гранітне Коростенського району Житомирської області. Тобто предметом закупівлі були роботи щодо такого капітального ремонту, а не товари чи матеріали.
Крім того, після повного переліку робіт міститься застереження, що «у разі, якщо у найменуванні робіт технічної специфікації є посилання на конкретну марку, фірму, конструкцію, тип обладнання або матеріал, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент».
В зв'язку з цим, зазначимо, що технічна специфікація не містить посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує предмет закупівлі, а саме роботи з капітального ремонту дошкільного навчального закладу.
Вищезазначена позиція підтримується також і судовою практикою, зокрема рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 28.09.2023 року, у справі № 240/22876/23, трактування якого було залишено без змін Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12.12.2023 року.
Звертаємо Вашу увагу також, на практику розгляду аналогічних правовідносин національними судами, в тому числі Другим апеляційним адміністративним судом у справі №480/7347/20 та № 500/3652/21, згідно яких Колегії суддів вказують, що положення частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено недопустимість зазначення в технічній специфікації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва стосується предмета закупівлі.
Крім того, при формуванні технічного завдання для якісного виконання робіт, було використано торгові марки, які були вказані в проектно-кошторисній документації, що пройшла перевірку експертизи.
Натомість, наведена у запиті, як аналогічна, позиція, що була зазначена у постанові Верховного Суду від 25.04.2023 у справі № 520/15117/2020 навряд чи може вважатися аналогічною, так як у рамках вищезазначеної справи розглядався спір про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі, предметом якої виступав товар.
Щодо другого питання запиту:
Тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» подавалася в електронній формі через електронну систему закупівель відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону та в тендерній документації, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагалися замовником у тендерній документації.
Відповідно до тендерної документації учаснику необхідно дати, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», довідку у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації та пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, учасник ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» надав довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 07.05.2024 № 01.
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, ТОВ «АГВАН БУД» надало документи на підтвердження права власності / володіння / користування відповідним майном.
Відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
При цьому місцезнаходженням юридичної особи може бути місцезнаходження особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені, так як, відповідно до ч. 2 ст. 92 ЦК юридична особа може набувати цивільні права та обов’язки і здійснювати їх через своїх учасників.
За місцезнаходженням юридичної особи визначається місце виконання зобов’язання (ст. 532 ЦК), підсудність спорів, місце сплати податків тощо.
Отже, чинне законодавство України не містить прямої заборони використовувати майно, що перебуває у власності засновника та/або виконавчого органу юридичної особи, як адресу юридичної особи, в т.ч. і задля розміщення офісу.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл «4.Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб.pdf») місцезнаходження ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД»: Україна, 04050, місто Київ, вул.Герцена, будинок 35, квартира 567.
Засновником ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД», його кінцевим бенефіціарним власником та керівником виступає Оганесян Агван Арамович.
У дозвільних документах на провадження діяльності, наданих ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД», у складі тендерної пропозиції (файли «10.Декларація про провадження господарської діяльності.pdf», «11. Дозвіл.pdf», «12.Декларація МТБ.pdf»), зазначено місцезнаходження юридичної особи: 04050, місто Київ, вул.Герцена, будинок 35, квартира 567.
А отже, вищезазначене свідчить, що ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» розміщено офіс на базі нерухомого майна, що належить на праві власності його засновнику та виконавчому органу.
Замовником було здійснено розгляд даних підтверджуючих документів та встановлено, що дані документи підтверджують право власності / володіння / користування відповідним майном ТОВ «АГВАН БУД» та можливість виконання в подальшому останнім робіт, що визначаються даним тендером, в повній мірі/обсязі.
Крім того, офісне приміщення площею 104,8 м² використовуються ним лише для розміщення дирекції та адміністративного персоналу.
Звертаємо увагу, що вся необхідна матеріально-технічна база ТОВ «АГВАН БУД» знаходиться на площадці для розміщення техніки загальною площею 500 кв. м., розташованого за адресою: Житомирська область, Овруцький район, за межами населених пунктів на території Зарічанської сільської ради (дане підтверджується наданим договором оренди виробничої бази № 23-06/23 від 23 червня 2023 р., який міститься у складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД»).
Враховуючи вищевикладене, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» було подано документи щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, що давали підстави визначити Замовнику можливість в подальшому виконати роботи, зазначеним вище Товариством, в повному обсязі, та в терміни, передбачені тендерною документацією.
Надання інформації про усунення порушення замовником
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ. І. Щодо порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо того, що технічна специфікація Замовника в тендерній документації (Додаток № 2 до тендерної документації), містить посилання на конкретну торгову марку та виробника («Juta», «Термолайф») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання, повідомляємо наступне: Замовник не погоджується, що зазначення вказаного переліку виробників порушує положення статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного. Так, відповідно до частини 4 статті 23 закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Аналіз наведеної норми дає підстави вважати, що Замовник не зобов`язаний зазначати обґрунтування безпосередньо в умовах тендерної документації, частиною 4 встановлено виключно вимогу щодо того, що посилання повинно містити вираз «або еквівалент». Одночасно, відповідно до підпункту 33 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. В розумінні вимог підпункту 33 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII предмет закупівлі - це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Предметом даної закупівлі - є капітальний ремонт із заміною покриття покрівлі Гранітнянського ЗДО «Дзвіночок» смт.Гранітне Коростенського району Житомирської області. Тобто предметом закупівлі були роботи щодо такого капітального ремонту, а не товари чи матеріали. Крім того, після повного переліку робіт міститься застереження, що «у разі, якщо у найменуванні робіт технічної специфікації є посилання на конкретну марку, фірму, конструкцію, тип обладнання або матеріал, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент». В зв'язку з цим, зазначимо, що технічна специфікація не містить посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує предмет закупівлі, а саме роботи з капітального ремонту дошкільного навчального закладу. Отже, зазначення у додатку 2 до тендерної документації переліку торгівельних марок та виробників («Juta», «Термолайф») не є порушенням заборони, встановленої частиною 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Вищезазначена позиція підтримується також і судовою практикою, зокрема рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 28.09.2023 року, у справі № 240/22876/23 (посилання для ознайомлення: https://reyestr.court.gov.ua/Review/113962864), трактування якого було залишено без змін Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12.12.2023 року (посилання для ознайомлення: https://reyestr.court.gov.ua/Review/115592305). Звертаємо Вашу увагу також, на практику розгляду аналогічних правовідносин національними судами, в тому числі Другим апеляційним адміністративним судом у справі №480/7347/20 (посилання для ознайомлення: https://reyestr.court.gov.ua/Review/100589259) та Восьмим апеляційним адміністративним судом у справі № 500/3652/21 (посилання для ознайомлення: https://reyestr.court.gov.ua/Review/104161509), згідно яких Колегії суддів вказують, що положення частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено недопустимість зазначення в технічній специфікації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва стосується предмета закупівлі. Враховуючи, що предметом закупівлі є саме роботи з капітального ремонту, а не пароізоляційна плівка чи плити мінераловатні чи інші будівельні матеріали, назви яких вказані у технічному завданні, Замовник вважає, що зазначення у додатку 2 до тендерної документації назв будівельних матеріалів не є порушенням заборони, встановленої частиною 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім того, навіть допускаючи обов’язковість зазначення обґрунтування зазначення переліку виробників Замовник вважає, що не опублікування вказаної інформації є незначним порушенням, яке не впливає на проведення процедури торгів в цілому та не призводить до негативних наслідків. Крім того, при формуванні технічного завдання для якісного виконання робіт, було використано торгові марки, які були вказані в проектно-кошторисній документації, що пройшла перевірку експертизи. Натомість, наведена у Висновку, як аналогічна, позиція, що була зазначена у постанові Верховного Суду від 25.04.2023 у справі № 520/15117/2020 навряд чи може вважатися аналогічною, так як у рамках вищезазначеної справи розглядався спір про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі, предметом якої виступав товар. Враховуючи вищезазначене, висновок про результати моніторингу закупівлі в цій частині є не обґрунтованим та не базується на нормах чинного законодавства. ІІ. Щодо порушення вимог пункту 43 Особливостей. Тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» подавалася в електронній формі через електронну систему закупівель відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону та в тендерній документації, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагалися замовником у тендерній документації. Відповідно до тендерної документації учаснику необхідно було надати, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», довідку у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації та пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, учасник - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» надав довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 07.05.2024 № 01. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» надало документи на підтвердження права власності / володіння / користування відповідним майном. Відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. При цьому місцезнаходженням юридичної особи може бути місцезнаходження особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені, так як, відповідно до ч. 2 ст. 92 ЦК юридична особа може набувати цивільні права та обов’язки і здійснювати їх через своїх учасників. За місцезнаходженням юридичної особи визначається місце виконання зобов’язання (ст. 532 ЦК), підсудність спорів, місце сплати податків тощо. Отже, чинне законодавство України не містить прямої заборони використовувати майно, що перебуває у власності засновника та/або виконавчого органу юридичної особи, як адресу юридичної особи, в т.ч. і задля розміщення офісу. Крім того, право використання власного майна при здійсненні господарської діяльності засновником юридичної особи також підтверджується наступними нормами чинного законодавства України: власник майна (у нашому випадку — житлового приміщення) володіє, користується та розпоряджається ним на власний розсуд (ч. 1 ст. 319 ЦКУ), у тому числі має право використовувати його в підприємницькій діяльності (ч. 1 ст. 320 ЦКУ). Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД»: Україна, 04050, місто Київ, вул.Герцена, будинок 35, квартира 567. Засновником ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД», його кінцевим бенефіціарним власником та керівником виступає Оганесян Агван Арамович. У дозвільних документах на провадження діяльності, наданих ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД», у складі тендерної пропозиції, зазначено місцезнаходження юридичної особи: 04050, місто Київ, вул.Герцена, будинок 35, квартира 567. А отже, вищезазначене свідчить, що ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» розміщено офіс на базі нерухомого майна, що належить на праві власності його засновнику та виконавчому органу. Замовником було здійснено розгляд даних підтверджуючих документів та встановлено, що дані документи підтверджують право власності / володіння / користування відповідним майном ТОВ «АГВАН БУД» та можливість виконання в подальшому останнім робіт, що визначаються даним тендером, в повній мірі/обсязі. Крім того, офісне приміщення площею 104,8 м² використовуються ним лише для розміщення дирекції та адміністративного персоналу. Звертаємо увагу, що вся необхідна матеріально-технічна база ТОВ «АГВАН БУД» знаходиться на площадці для розміщення техніки загальною площею 500 кв. м., розташованого за адресою: Житомирська область, Овруцький район, за межами населених пунктів на території Зарічанської сільської ради (дане підтверджується наданим договором оренди виробничої бази № 23-06/23 від 23 червня 2023 р.). Враховуючи вищевикладене, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГВАН БУД» було подано документи щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, що давали підстави визначити Замовнику можливість в подальшому виконати роботи, зазначеним вище Товариством, в повному обсязі, та в терміни, передбачені тендерною документацією. Крім того, у Висновку зазначено, що офісне приміщення площею 104,8 м² належить громадянину Оганесяну Авраму Адамовичу. Натомість, Замовникові незрозуміло, звідки взято відповідні персональні дані, але їх зазначення суперечить фактичним даним, та може свідчити про формальний підхід аудиторів до вивчення документів щодо закупівлі. На підставі вищенаведеного, повідомляємо, що, з метою захисту своїх законних прав та інтересів, Висновок буде оскаржено у судовому порядку протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження Висновку до суду.
2024-06-24 11:58:42
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 18 червня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 03 липня 2024 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178)
Оскарження в суді
Опис: | Оскарження висновку в суді |
Дата публікації: | 28 червня 2024 |
Номер відкриття провадження: | 240/12254/24 |
Дата відкриття провадження: | 02 липня 2024 |
Документи:
03 липня 2024 08:47
|
Електронний підпис |
28 червня 2024 11:53
|
Електронний підпис |
28 червня 2024 11:53
|
Заява.pdf |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 13 травня 2024 12:11
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГВАН БУД" |
1 533 168,48
UAH з ПДВ
|
1 496 508,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП "КУХАРЕНКО СВІТЛАНА ГРИГОРІВНА" |
1 616 509,00
UAH з ПДВ
|
1 496 509,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГВАН БУД" #44519344 |
Переможець |
1 496 508,00
UAH з ПДВ
|
15 травня 2024 16:09
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 15 травня 2024 09:31
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
20 січня 2025 12:21
|
Електронний підпис | укладений |
22 травня 2024 16:29
|
Договір 217 Агван буд.pdf | укладений |
22 травня 2024 16:29
|