Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ТО та ремонт комп’ютерного та периферійного обладнання, заправка та регенерація картриджів, 50310000-1, технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, ДК 021:2015
Очікувана вартість
1 372 219,70 UAH
UA-2024-01-31-002174-a ● 915c8a95c8ff4ab7886901dc65543386
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Міністерство юстиції України |
Код ЄДРПОУ: | 00015622 |
Місцезнаходження: | 01001, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13 |
Контактна особа: |
Олена Пітулько +380442711742 o.pitulko@minjust.gov.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 31 січня 2024 10:18 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 26 лютого 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 26 лютого 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 29 лютого 2024 10:00 |
Початок аукціону: | 01 березня 2024 12:52 |
Початок аукціону: | 01 березня 2024 12:52 |
Очікувана вартість: | 1 372 219,70 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 13 500,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,98% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:50310000-1: Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
ТО та ремонт комп’ютерного та периферійного обладнання, заправка та регенерація картриджів
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, м. Київ, пров. Рильський, 10, вул. Архітектора Городецького, 13, вул. Євгена Сверстюка, 15, вул. Січових Стрільців, 73
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
24 грудня 2024
ДК 021:2015: 50310000-1 — Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Джерело фінансування закупівлі: Державний бюджет України | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
24 лютого 2024 11:33 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
24 лютого 2024 11:28 |
Зміни ТД.pdf | |
24 лютого 2024 11:28 |
Оголошення 50310000-1 ЗМІНИ.pdf | |
24 лютого 2024 11:28 |
ТД.doc | |
24 лютого 2024 11:28 |
Протокол № 14-3 ТО та ремонт комп обладн ЗМІНИ в ТД.pdf | |
20 лютого 2024 11:49 |
Протокол № 14-2 ТО та ремонт комп обладн ЗМІНИ в ТД.pdf | |
31 січня 2024 10:18 |
Протокол № 14-1 оголош ВТ ТО та ремонт комп обладн.pdf |
24 лютого 2024 11:33 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
24 лютого 2024 11:28 |
Зміни ТД.pdf
|
||||||
24 лютого 2024 11:28 |
Оголошення 50310000-1 ЗМІНИ.pdf
|
||||||
24 лютого 2024 11:28 |
ТД.doc
|
||||||
24 лютого 2024 11:28 |
Протокол № 14-3 ТО та ремонт комп обладн ЗМІНИ в ТД.pdf
|
||||||
20 лютого 2024 11:49 |
Протокол № 14-2 ТО та ремонт комп обладн ЗМІНИ в ТД.pdf
|
||||||
31 січня 2024 10:18 |
Протокол № 14-1 оголош ВТ ТО та ремонт комп обладн.pdf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Надання послуг за адресою Замовника!
Дата подання: 31 січня 2024 17:08
Дата відповіді: 02 лютого 2024 15:37
Доброго дня!
Враховуючи місце надання послуг: м. Київ, пров. Рильський, буд. 10; вул. Архітектора Городецького, буд. 13; вул. Євгена Сверстюка, буд. 15; вул. Січових Стрільців, буд. 73, відповідно до заявок Замовника; просимо пояснити актуальність вимоги: «надати завірену належним чином копію документу радіаційного обстеження приміщення сервісного центру, у якому учасник надає послуги».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Важаючи на те, що на даний час рівень радіації може значно коливатись Замовник повинен бути впевнений в тому, що послуги будуть виконуватись у відповідному безпечному місці, в якому показники не перевищують допустимого рівня гамма-випромінювання, оскільки, зокрема, після технічного обслуговування та ремонту комп’ютерного й периферійного обладнання, офісної техніки, заправки та регенерації картриджів, відповідна техніка, обладнання та картриджі, використовуватимуться співробітниками Замовника. Таким чином реалізація учасником закупівлі заходів з радіаційного обстеження, що підтверджується вказаним документом, свідчитиме про створення необхідних умов для подальшої безпечної експлуатації зазначеної техніки співробітниками Замовника у власних адмінбудинках.
Варто зазначити, що Замовником при встановленні відповідних вимог тендерної документації враховано вимоги чинного законодавства. Замовник має бути впевненим, що виконавець виконує технічне обслуговування та ремонт комп’ютерного й периферійного обладнання, офісної техніки, заправку та регенерацію картриджів в безпечному місці, що може підтверджуватись саме вказаним документом радіаційного обстеження та не міститься у жодному іншому документі.
Додатково інформуємо, що на теперішній час в Україні існує безліч акредитованих органів, що надають відповідні послуги.
Також зазначаємо, що в тендерній документації Замовника зазначається, що місцем надання послуг є адреси, за якими розташовані адмінбудинки Замовника. Вказане положення тендерної документації про місце надання послуг сформульовано з урахування вимог статті 186 Податкового кодексу України та спрямоване на забезпечення оприлюднення чіткого та зрозумілого переліку вимог Замовника до вказаної Закупівлі. Слід зауважити, що місце надання послуг та місце здійснення суб’єктом господарювання власної господарської діяльності не є тотожними поняттями.
Варто зазначити, що Замовником при встановленні відповідних вимог тендерної документації враховано вимоги чинного законодавства. Замовник має бути впевненим, що виконавець виконує технічне обслуговування та ремонт комп’ютерного й периферійного обладнання, офісної техніки, заправку та регенерацію картриджів в безпечному місці, що може підтверджуватись саме вказаним документом радіаційного обстеження та не міститься у жодному іншому документі.
Додатково інформуємо, що на теперішній час в Україні існує безліч акредитованих органів, що надають відповідні послуги.
Також зазначаємо, що в тендерній документації Замовника зазначається, що місцем надання послуг є адреси, за якими розташовані адмінбудинки Замовника. Вказане положення тендерної документації про місце надання послуг сформульовано з урахування вимог статті 186 Податкового кодексу України та спрямоване на забезпечення оприлюднення чіткого та зрозумілого переліку вимог Замовника до вказаної Закупівлі. Слід зауважити, що місце надання послуг та місце здійснення суб’єктом господарювання власної господарської діяльності не є тотожними поняттями.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2024-01-31-002174-a.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Код ЄДРПОУ:24095427
Дата подання: 01 лютого 2024 10:43
ДИСКРІМІНАЦІЙНА ВИМОГА!
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2024-01-31-002174-a, за предметом ТО та ремонт комп’ютерного та периферійного обладнання, заправка та регенерація картриджів, 50310000-1, технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, ДК 021:2015, на підставі ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
У Тендерній документації встановлено вимогу: «надати завірену належним чином копію сертифікату системи енергетичного менеджменту про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника».
Так ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року передбачено: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником». Встановлення ж вимоги про надання завіреної копії сертифікату міжнародного зразка системи енергетичного менеджменту ISO 50001:2011, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, дійсного на момент подання пропозиції, спричиняє порушення положень ст. 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року і дискримінацію учасників.
Доводимо до вашого відома, що сьогодні на території України виробники мають дотримуватися вимог технічних регламентів, що встановленні на національному рівні та технічних умов, які затверджуються виробниками продукції, що ж стосується міжнародних стандартів, то їх впровадження є добровільним та таким, що застосовується лише за бажання виробника (Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року). Система енергетичного менеджменту практично не впроваджується та не є пріоритетною серед виробників продукції, що закуповується в цих торгах, оскільки, впровадження системи енергетичного менеджменту направлено насамперед на державні підприємства, зокрема, як повідомляє прес-служба Держенергоефективності вони працюватимуть над підвищенням енергоефективності об’єктів НАЕК «Енергоатом» (посилання на сайт Держенергоефективності - https://saee.gov.ua/). Так як учасники даних торгів мають приватну форму власності, не реалізують свою діяльність у галузі важкої промисловості, то повідомлення Держенергоефективності є ще одним підтвердженням відсутності обов’язку в учасників торгів отримувати сертифікат ISO 50001:2011.
Крім того, в період з моменту оголошення Вами про закупівлю товару до завершення періоду подання тендерних пропозицій, учасник не в змозі отримати такий сертифікати, це обумовлено тим, що при об’єднанні системи енергетичного менеджменту з системами якості ISO 9001 та охорони навколишнього середовища ISO 14001, отримується інтегрована система менеджменту підприємства, однак, зазначений процес досить складний, тривалий у часі, затратний, потребує змін в роботі підприємства, та сертифікації співробітників.
Тому аби усунути дискримінаційну вимогу у Тендерній документації, та попередити відхилення пропозиції учасника, який через об’єктивні причини не може на момент проведення торгів отримати сертифікат ISO 50001:2011 вимагаємо внести зміни до тендерної документації та видалити вищевказану вимогу.
Зверніть увагу, що система якості ISO 9001 та система охорони навколишнього середовища ISO 14001, на відміну від системи енергетичного менеджменту ISO 50001:2011, мають аналогічні стандарти на національному рівні, виражені у вигляді державних стандартів України щодо наявності в учасника закупівлі системи менеджменту, на основі яких акредитовані органи, що отримали атестати та зареєстровані за індивідуальним номером в Національному агентстві з акредитації України, підтверджують існування у підприємства системи менеджменту.
Таким чином, Замовник встановлюючи вимогу надати у складі пропозиції підтвердження дотримання учасником системи енергетичного менеджменту ISO 50001:2011, порушує права учасників на участь у закупівлі, адже, така вимога є дискримінаційною, нівелює саму суть «публічних закупівель» та обмежує реалізацію положень ст. 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року.
Отже, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу: «надати завірену належним чином копію сертифікату системи енергетичного менеджменту про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника».
В разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Розгорнути
Згорнути
У Тендерній документації встановлено вимогу: «надати завірену належним чином копію сертифікату системи енергетичного менеджменту про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника».
Так ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року передбачено: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником». Встановлення ж вимоги про надання завіреної копії сертифікату міжнародного зразка системи енергетичного менеджменту ISO 50001:2011, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, дійсного на момент подання пропозиції, спричиняє порушення положень ст. 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року і дискримінацію учасників.
Доводимо до вашого відома, що сьогодні на території України виробники мають дотримуватися вимог технічних регламентів, що встановленні на національному рівні та технічних умов, які затверджуються виробниками продукції, що ж стосується міжнародних стандартів, то їх впровадження є добровільним та таким, що застосовується лише за бажання виробника (Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року). Система енергетичного менеджменту практично не впроваджується та не є пріоритетною серед виробників продукції, що закуповується в цих торгах, оскільки, впровадження системи енергетичного менеджменту направлено насамперед на державні підприємства, зокрема, як повідомляє прес-служба Держенергоефективності вони працюватимуть над підвищенням енергоефективності об’єктів НАЕК «Енергоатом» (посилання на сайт Держенергоефективності - https://saee.gov.ua/). Так як учасники даних торгів мають приватну форму власності, не реалізують свою діяльність у галузі важкої промисловості, то повідомлення Держенергоефективності є ще одним підтвердженням відсутності обов’язку в учасників торгів отримувати сертифікат ISO 50001:2011.
Крім того, в період з моменту оголошення Вами про закупівлю товару до завершення періоду подання тендерних пропозицій, учасник не в змозі отримати такий сертифікати, це обумовлено тим, що при об’єднанні системи енергетичного менеджменту з системами якості ISO 9001 та охорони навколишнього середовища ISO 14001, отримується інтегрована система менеджменту підприємства, однак, зазначений процес досить складний, тривалий у часі, затратний, потребує змін в роботі підприємства, та сертифікації співробітників.
Тому аби усунути дискримінаційну вимогу у Тендерній документації, та попередити відхилення пропозиції учасника, який через об’єктивні причини не може на момент проведення торгів отримати сертифікат ISO 50001:2011 вимагаємо внести зміни до тендерної документації та видалити вищевказану вимогу.
Зверніть увагу, що система якості ISO 9001 та система охорони навколишнього середовища ISO 14001, на відміну від системи енергетичного менеджменту ISO 50001:2011, мають аналогічні стандарти на національному рівні, виражені у вигляді державних стандартів України щодо наявності в учасника закупівлі системи менеджменту, на основі яких акредитовані органи, що отримали атестати та зареєстровані за індивідуальним номером в Національному агентстві з акредитації України, підтверджують існування у підприємства системи менеджменту.
Таким чином, Замовник встановлюючи вимогу надати у складі пропозиції підтвердження дотримання учасником системи енергетичного менеджменту ISO 50001:2011, порушує права учасників на участь у закупівлі, адже, така вимога є дискримінаційною, нівелює саму суть «публічних закупівель» та обмежує реалізацію положень ст. 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року.
Отже, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу: «надати завірену належним чином копію сертифікату системи енергетичного менеджменту про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника».
В разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 лютого 2024 16:11
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про енергетичну ефективність» державна політика у сфері забезпечення енергетичної ефективності є невід’ємною частиною політики у сферах енергетики, економіки, сталого розвитку та охорони навколишнього природного середовища. Згідно із частиною другою статті 3 Закону України «Про енергетичну ефективність» одним з основних заходів державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності є надання переваги енергоефективним заходам, які зменшують попит на енергію.
Згідно із статтею 12 Закону України «Про енергетичну ефективність» системи енергетичного менеджменту впроваджуються з метою: аналізу споживання паливно-енергетичних ресурсів; планування, реалізації та моніторингу результатів впровадження енергоефективних заходів; досягнення цілей Національного плану дій з енергоефективності; виконання інших заходів, спрямованих на підвищення енергоефективності споживачів енергії. Системи енергетичного менеджменту впроваджуються відповідно до вимог національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними стандартами.
Звертаємо увагу, що стандарт ISO 50001:2011 визначає вимоги для встановлення, впровадження, супроводу та покращення системи енергоменеджменту, метою якої є дозволити організації слідувати системному підходу у досягненні послідовного покращення енергосистеми, включаючи енергоефективність, енергобезпеку та енергоспоживання та передбачає прозорість та об’єктивність оцінки ефективності енергоспоживання.
Також варто зауважити, що підтвердження відповідності вказаному стандарту може бути надано потенційним учасником, який не є виключно виробником відповідної техніки. Отримати вказаний сертифікат може будь-який суб’єкт господарювання, який реалізував відповідний рівень ефективності енергосистеми власної організації, а отже вказана вимога не є дискримінаційною та ніяким чином не обмежує конкуренцію учасників та не призводять до дискримінації учасників. Варто зазначити, що відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) – змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Додатково інформуємо, що Мін’юст як центральний орган виконавчої влади всіляко підтримує реалізацію заходів, спрямованих на досягнення національних цілей з енергоефективності, енергетичної безпеки, що є складовою системи забезпечення національної безпеки.
Отже скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, вважаємо, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Згідно із статтею 12 Закону України «Про енергетичну ефективність» системи енергетичного менеджменту впроваджуються з метою: аналізу споживання паливно-енергетичних ресурсів; планування, реалізації та моніторингу результатів впровадження енергоефективних заходів; досягнення цілей Національного плану дій з енергоефективності; виконання інших заходів, спрямованих на підвищення енергоефективності споживачів енергії. Системи енергетичного менеджменту впроваджуються відповідно до вимог національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними стандартами.
Звертаємо увагу, що стандарт ISO 50001:2011 визначає вимоги для встановлення, впровадження, супроводу та покращення системи енергоменеджменту, метою якої є дозволити організації слідувати системному підходу у досягненні послідовного покращення енергосистеми, включаючи енергоефективність, енергобезпеку та енергоспоживання та передбачає прозорість та об’єктивність оцінки ефективності енергоспоживання.
Також варто зауважити, що підтвердження відповідності вказаному стандарту може бути надано потенційним учасником, який не є виключно виробником відповідної техніки. Отримати вказаний сертифікат може будь-який суб’єкт господарювання, який реалізував відповідний рівень ефективності енергосистеми власної організації, а отже вказана вимога не є дискримінаційною та ніяким чином не обмежує конкуренцію учасників та не призводять до дискримінації учасників. Варто зазначити, що відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) – змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Додатково інформуємо, що Мін’юст як центральний орган виконавчої влади всіляко підтримує реалізацію заходів, спрямованих на досягнення національних цілей з енергоефективності, енергетичної безпеки, що є складовою системи забезпечення національної безпеки.
Отже скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, вважаємо, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Номер вимоги: UA-2024-01-31-002174-a.b2
Статус:
Не задоволена
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Код ЄДРПОУ:24095427
Дата подання: 01 лютого 2024 10:43
ДИСКРІМІНАЦІЙНА ВИМОГА!
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2024-01-31-002174-a, за предметом ТО та ремонт комп’ютерного та периферійного обладнання, заправка та регенерація картриджів, 50310000-1, технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, ДК 021:2015, на підставі ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
У Тендерній документації встановлено вимогу: «- надати завірену належним чином копію сертифікату системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника».
Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, адже Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності.
Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001.
Відповідно до змісту ISO 45001 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги» — це стандарт ISO для систем управління охороною здоров'я та безпекою праці (OH & S), опублікований у березні 2018 року. Метою ISO 45001 є зменшення професійних травм та захворювань. Стандарт базується на Британському стандарті OHSAS 18001, робочих стандартах, конвенціях та керівних принципах Міжнародної організації праці (МОП) та національних стандартів. В свою чергу ISO 18001:2007 - це стандарт, який було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. ISO 18001:2007 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2015 (система управління якості) та ISO 14001:2015 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління.
Зазначений стандарт ISO 45001 стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці.
Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартам і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Сертифікат ISO 45001 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити.
З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» «Про скасування національних нормативних документів» №500 від 29 грудня 2017 року з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Тобто, вимога про надання вищезазначеного сертифікату не є впливовим критерієм щодо гарантії постачання предмету закупівлі, а тому спричиняє лише обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. Оскільки, встановивши таку вимогу, можна припустити, що члени тендерного комітету лобіюють інтереси одного учасника, який відповідає цьому критерію.
Ми на добровільній основі пройшли сертифікацію і маємо діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», а вимога надати Сертифікат ISO 45001 носить дискримінаційний характер стосовно нашого підприємства та інших потенційних учасників в закупівлі послуг. Так як процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO 45001 не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), у зв’язку з чим ми не маємо змоги вчасно отримати документ та взяти участь в торгах.
Таким чином, встановлення наведеної вище вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі до нас, як учасника, що унеможливлює підготовку тендерної пропозиції у відповідності до вимог Документації, і взагалі позбавляє можливості взяти участь у цьому тендері.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2021-02-05-012171-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-05-012171-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги до учасників надати Сертифікат ISO 45001, за результатами засідання колегія зобов’язала Замовника виключити вказану вимогу з Тендерної документації.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Отже, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу: «-надати завірену належним чином копію сертифікату системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника ».
В разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Розгорнути
Згорнути
У Тендерній документації встановлено вимогу: «- надати завірену належним чином копію сертифікату системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника».
Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, адже Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності.
Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001.
Відповідно до змісту ISO 45001 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги» — це стандарт ISO для систем управління охороною здоров'я та безпекою праці (OH & S), опублікований у березні 2018 року. Метою ISO 45001 є зменшення професійних травм та захворювань. Стандарт базується на Британському стандарті OHSAS 18001, робочих стандартах, конвенціях та керівних принципах Міжнародної організації праці (МОП) та національних стандартів. В свою чергу ISO 18001:2007 - це стандарт, який було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. ISO 18001:2007 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2015 (система управління якості) та ISO 14001:2015 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління.
Зазначений стандарт ISO 45001 стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці.
Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартам і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Сертифікат ISO 45001 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити.
З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» «Про скасування національних нормативних документів» №500 від 29 грудня 2017 року з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Тобто, вимога про надання вищезазначеного сертифікату не є впливовим критерієм щодо гарантії постачання предмету закупівлі, а тому спричиняє лише обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. Оскільки, встановивши таку вимогу, можна припустити, що члени тендерного комітету лобіюють інтереси одного учасника, який відповідає цьому критерію.
Ми на добровільній основі пройшли сертифікацію і маємо діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», а вимога надати Сертифікат ISO 45001 носить дискримінаційний характер стосовно нашого підприємства та інших потенційних учасників в закупівлі послуг. Так як процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO 45001 не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), у зв’язку з чим ми не маємо змоги вчасно отримати документ та взяти участь в торгах.
Таким чином, встановлення наведеної вище вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі до нас, як учасника, що унеможливлює підготовку тендерної пропозиції у відповідності до вимог Документації, і взагалі позбавляє можливості взяти участь у цьому тендері.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2021-02-05-012171-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-05-012171-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги до учасників надати Сертифікат ISO 45001, за результатами засідання колегія зобов’язала Замовника виключити вказану вимогу з Тендерної документації.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Отже, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу: «-надати завірену належним чином копію сертифікату системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці про відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування», діючого на момент подання тендерної пропозиції та виданого безпосередньо на ім’я учасника ».
В разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 лютого 2024 16:14
Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
На теперішній час отримати сертифікат про відповідність вимогам вказаним вимогам може будь-який суб’єкт господарювання, що організував свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Зазначає стандарт вимагає включення аспектів охорони здоров’я та безпеки в загальну систему управління організацією, зосереджується на виявленні та контролі ризиків, вимагає від організацій врахувати, як постачальники та підрядники управляють своїми ризиками, таким чином підтверджуючи високий рівень інтеграції зазначених складових у систему управління.
Варто зазначити, що зазначені сертифікати мають бути видані безпосередньо на учасника торгів. Таким чином має бути відповідно доведено надійність та відповідний управлінський та технологічний потенціал учасника, як майбутнього постачальника. Дані вимоги встановлені в межах чинного законодавства.
Вважаємо, що незважаючи на те, що суб’єкт господарювання не підлягає відповідній обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов умов торгів. Варто зазначити, що відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) – змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Отже скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, вважаємо, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
На теперішній час отримати сертифікат про відповідність вимогам вказаним вимогам може будь-який суб’єкт господарювання, що організував свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Зазначає стандарт вимагає включення аспектів охорони здоров’я та безпеки в загальну систему управління організацією, зосереджується на виявленні та контролі ризиків, вимагає від організацій врахувати, як постачальники та підрядники управляють своїми ризиками, таким чином підтверджуючи високий рівень інтеграції зазначених складових у систему управління.
Варто зазначити, що зазначені сертифікати мають бути видані безпосередньо на учасника торгів. Таким чином має бути відповідно доведено надійність та відповідний управлінський та технологічний потенціал учасника, як майбутнього постачальника. Дані вимоги встановлені в межах чинного законодавства.
Вважаємо, що незважаючи на те, що суб’єкт господарювання не підлягає відповідній обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов умов торгів. Варто зазначити, що відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) – змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Отже скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, вважаємо, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Номер вимоги: UA-2024-01-31-002174-a.a3
Статус:
Не задоволена
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Код ЄДРПОУ:24095427
Дата подання: 01 лютого 2024 15:19
Дискримінаційна вимога!
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2024-01-31-002174-a, за предметом ТО та ремонт комп’ютерного та периферійного обладнання, заправка та регенерація картриджів, 50310000-1, технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, ДК 021:2015, на підставі ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
У Тендерній документації встановлено вимогу: «- надати завірену належним чином копію документу радіаційного обстеження приміщення сервісного центру, у якому учасник надає послуги, які є предметом закупівлі, та зберігає комплектуючі що використовуються при наданні послуг, про відповідність рівня потужності поглиненої в повітрі дози гамма-випромінювання допустимим нормам, виданого органом з оцінки відповідності, акредитованим національним органом України з акредитації, оформленого на бланку встановленої форми, чинного на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з оцінки відповідності надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію, з додатком про галузь або сферу акредитації».
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Тобто, вимога про надання вищезазначеного документу не є впливовим критерієм щодо гарантії постачання предмету закупівлі (надання послуг), а тому спричиняє лише обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників.
Тим паче, що в умовах тендерної документації чітко зазначено, що місце надання послуг не сервісний центр виконавця, а: м. Київ, пров. Рильський, буд. 10, вул. Городецького, буд. 13, вул. Євгена Сверстюка, буд. 15, вул. Січових Стрільців, буд. 73. Тобто послуги надаватимуться за місцезнаходженням Замовника. Тому вимогу щодо радіаційного обстеження сервісного центру вважаємо ще й не актуальною.
Учасник, що до прикладу, котрий має діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», підтверджує той факт, що діяльність підприємства здійснюється із застосуванням заходів захисту довкілля під час виконання умов договору відповідно до вимог Законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» та іншим чинним нормативно-правовим актам України з питань екологічної безпеки, радіаційної безпеки, охорони навколишнього природного середовища, пожежної та техногенної безпеки, охорони праці та виробничої санітарії.
Вимога щодо документу радіаційного обстеження в даному випадку слугує лобіюванням інтересів одного учасника, який відповідає цьому критерію.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Отже, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу: «-надати завірену належним чином копію документу радіаційного обстеження приміщення сервісного центру, у якому учасник надає послуги, які є предметом закупівлі, та зберігає комплектуючі що використовуються при наданні послуг, про відповідність рівня потужності поглиненої в повітрі дози гамма-випромінювання допустимим нормам, виданого органом з оцінки відповідності, акредитованим національним органом України з акредитації, оформленого на бланку встановленої форми, чинного на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з оцінки відповідності надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію, з додатком про галузь або сферу акредитації».
В разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Розгорнути
Згорнути
У Тендерній документації встановлено вимогу: «- надати завірену належним чином копію документу радіаційного обстеження приміщення сервісного центру, у якому учасник надає послуги, які є предметом закупівлі, та зберігає комплектуючі що використовуються при наданні послуг, про відповідність рівня потужності поглиненої в повітрі дози гамма-випромінювання допустимим нормам, виданого органом з оцінки відповідності, акредитованим національним органом України з акредитації, оформленого на бланку встановленої форми, чинного на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з оцінки відповідності надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію, з додатком про галузь або сферу акредитації».
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Тобто, вимога про надання вищезазначеного документу не є впливовим критерієм щодо гарантії постачання предмету закупівлі (надання послуг), а тому спричиняє лише обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників.
Тим паче, що в умовах тендерної документації чітко зазначено, що місце надання послуг не сервісний центр виконавця, а: м. Київ, пров. Рильський, буд. 10, вул. Городецького, буд. 13, вул. Євгена Сверстюка, буд. 15, вул. Січових Стрільців, буд. 73. Тобто послуги надаватимуться за місцезнаходженням Замовника. Тому вимогу щодо радіаційного обстеження сервісного центру вважаємо ще й не актуальною.
Учасник, що до прикладу, котрий має діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», підтверджує той факт, що діяльність підприємства здійснюється із застосуванням заходів захисту довкілля під час виконання умов договору відповідно до вимог Законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» та іншим чинним нормативно-правовим актам України з питань екологічної безпеки, радіаційної безпеки, охорони навколишнього природного середовища, пожежної та техногенної безпеки, охорони праці та виробничої санітарії.
Вимога щодо документу радіаційного обстеження в даному випадку слугує лобіюванням інтересів одного учасника, який відповідає цьому критерію.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Отже, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу: «-надати завірену належним чином копію документу радіаційного обстеження приміщення сервісного центру, у якому учасник надає послуги, які є предметом закупівлі, та зберігає комплектуючі що використовуються при наданні послуг, про відповідність рівня потужності поглиненої в повітрі дози гамма-випромінювання допустимим нормам, виданого органом з оцінки відповідності, акредитованим національним органом України з акредитації, оформленого на бланку встановленої форми, чинного на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з оцінки відповідності надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію, з додатком про галузь або сферу акредитації».
В разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 лютого 2024 16:16
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною, оскільки не обмежує прав потенційних учасників закупівлі в участі у закупівлі та отриманні відповідних документів радіаційного обстеження, й не свідчить, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання такого документу в чинному законодавстві не міститься.
Зважаючи на те, що на даний час рівень радіації може значно коливатись Замовник повинен бузи впевнений в тому, що послуги будуть виконуватись у відповідному безпечному місці, в якому показники не перевищують допустимого рівня гамма-випромінювання, оскільки, зокрема, після технічного обслуговування та ремонту комп’ютерного й периферійного обладнання, офісної техніки, заправки та регенерації картриджів, відповідна техніка, обладнання та картриджі, використовуватимуться співробітниками Замовника. Таким чином реалізація учасником закупівлі заходів з радіаційного обстеження, що підтверджується вказаним документом, свідчитиме про створення необхідних умов для подальшої безпечної експлуатації зазначеної техніки співробітниками Замовника у власних адмінбудинках.
Варто зазначити, що Замовником при встановленні відповідних вимог тендерної документації враховано вимоги чинного законодавства. Замовник має бути впевненим, що виконавець виконує технічне обслуговування та ремонт комп’ютерного й периферійного обладнання, офісної техніки, заправку та регенерацію картриджів в безпечному місці, що може підтверджуватись саме вказаним документом радіаційного обстеження та не міститься у жодному іншому документі.
Додатково інформуємо, що на теперішній час в Україні існує безліч акредитованих органів, що надають відповідні послуги.
Також зазначаємо, що в тендерній документації Замовника зазначається, що місцем надання послуг є адреси, за якими розташовані адмінбудинки Замовника. Вказане положення тендерної документації про місце надання послуг сформульовано з урахування вимог статті 186 Податкового кодексу України та спрямоване на забезпечення оприлюднення чіткого та зрозумілого переліку вимог Замовника до вказаної Закупівлі. Слід зауважити, що місце надання послуг та місце здійснення суб’єктом господарювання власної господарської діяльності не є тотожними поняттями.
Отже скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, вважаємо, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Зважаючи на те, що на даний час рівень радіації може значно коливатись Замовник повинен бузи впевнений в тому, що послуги будуть виконуватись у відповідному безпечному місці, в якому показники не перевищують допустимого рівня гамма-випромінювання, оскільки, зокрема, після технічного обслуговування та ремонту комп’ютерного й периферійного обладнання, офісної техніки, заправки та регенерації картриджів, відповідна техніка, обладнання та картриджі, використовуватимуться співробітниками Замовника. Таким чином реалізація учасником закупівлі заходів з радіаційного обстеження, що підтверджується вказаним документом, свідчитиме про створення необхідних умов для подальшої безпечної експлуатації зазначеної техніки співробітниками Замовника у власних адмінбудинках.
Варто зазначити, що Замовником при встановленні відповідних вимог тендерної документації враховано вимоги чинного законодавства. Замовник має бути впевненим, що виконавець виконує технічне обслуговування та ремонт комп’ютерного й периферійного обладнання, офісної техніки, заправку та регенерацію картриджів в безпечному місці, що може підтверджуватись саме вказаним документом радіаційного обстеження та не міститься у жодному іншому документі.
Додатково інформуємо, що на теперішній час в Україні існує безліч акредитованих органів, що надають відповідні послуги.
Також зазначаємо, що в тендерній документації Замовника зазначається, що місцем надання послуг є адреси, за якими розташовані адмінбудинки Замовника. Вказане положення тендерної документації про місце надання послуг сформульовано з урахування вимог статті 186 Податкового кодексу України та спрямоване на забезпечення оприлюднення чіткого та зрозумілого переліку вимог Замовника до вказаної Закупівлі. Слід зауважити, що місце надання послуг та місце здійснення суб’єктом господарювання власної господарської діяльності не є тотожними поняттями.
Отже скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, вважаємо, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2024-01-31-002174-a.a4
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Код ЄДРПОУ:24095427
Дата подання: 02 лютого 2024 16:47
Дата подання: 02 лютого 2024 16:47
Дискримінаційні вимоги
ТОВ «В.М.» вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, з огляду на наступне.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 06 лютого 2024 18:39
рішення від 06.02.2024 № 2194.pdf
Дата публікації: 06 лютого 2024 18:38
інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2024 №2826.pdf
Дата публікації: 15 лютого 2024 12:08
рішення від 14.02.2024 № 2826.pdf
Дата публікації: 19 лютого 2024 11:35
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.02.2024 № 2826-р/пк-пз виконано.
Затверджено та оприлюдненно тендерну документацію зі змінами на закупівлю за предметом ТО та ремонт комп’ютерного та периферійного обладнання, заправка та регенерація картриджів, 50310000-1, технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, ДК 021:2015.
Номер скарги: UA-2024-01-31-002174-a.c5
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Код ЄДРПОУ:24095427
Дата подання: 13 березня 2024 16:28
Дата подання: 13 березня 2024 16:28
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Рішенням Замовника, оформленим Протокольним рішенням № 14-5 від 08.03.2024 року було вирішено: визначити Учасника ФОП Третьяк Ірина Вікторівна переможцем Закупівлі та укласти договір.
Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» не погоджується з рішенням Замовника, вважає, що воно прийняте з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (надалі за текстом – «Особливості») внаслідок дискримінації учасників та нерівного ставлення до них, а також не забезпечення об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції ФОП Третьяк Ірина Вікторівна, на відміну від тендерної пропозицій Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року).
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 15 березня 2024 16:22
рішення від 15.03.2024 № 4756.pdf
Дата публікації: 15 березня 2024 16:22
Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2024 № 5446.pdf
Дата публікації: 27 березня 2024 12:02
рішення від 26.03.2024 № 5446.pdf
Дата публікації: 29 березня 2024 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.03.2024 № 5446-р/пк-пз виконано. Рішення про визначення ФОП Третьяк Ірина Вікторівна переможцем процедури закупівлі – «ТО та ремонт комп’ютерного та периферійного обладнання, заправка та регенерація картриджів, 50310000-1, технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, ДК 021:2015» (протокол уповноваженої особи від 08 березня 2024р. № 14-5) скасовано.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 01 березня 2024 13:15
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ТРЕТЬЯК ІРИНА ВІКТОРІВНА |
809 283,60
UAH з ПДВ
|
795 783,60
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М." |
1 101 273,72
UAH з ПДВ
|
808 079,82
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ТРЕТЬЯК ІРИНА ВІКТОРІВНА #2723019765 |
Рішення скасоване |
795 783,60
UAH з ПДВ
|
01 квітня 2024 17:29
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 07 березня 2024 15:34
|
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ТРЕТЬЯК ІРИНА ВІКТОРІВНА #2723019765 |
Відхилено |
795 783,60
UAH з ПДВ
|
01 квітня 2024 17:37
|
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М." #24095427 |
Переможець |
808 079,82
UAH з ПДВ
|
03 квітня 2024 16:07
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
24 грудня 2024 11:54
|
Електронний підпис | зміни до договору |
20 грудня 2024 10:54
|
ПОВІДОМЛЕННЯ 50310000-1 ТОВ ВМ.pdf | зміни до договору |
20 грудня 2024 10:50
|
ДУ № 1 ТОВ В.М..pdf | зміни до договору |
20 грудня 2024 10:50
|
Електронний підпис | укладений |
15 квітня 2024 13:36
|
Договір ремонт комп.облад. ТОВ В.М..pdf | укладений |
15 квітня 2024 13:29
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 19 грудня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 20 грудня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | керуючись пунктами 3.2., 6.1.3, підпунктом 1 пункту 11.1. Договору, частиною першою статті 651, статтею 654 Цивільного кодексу України, підпунктом першим пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, дійшли взаємної згоди внести такі зміни до умов Договору про таке: 1.1. Пункт 3.1 Договору викласти у новій редакції: «3.1 Ціна цього Договору становить 751 406,94 грн (сімсот п’ятдесят одна тисяча чотириста шість гривень 94 копійки) у тому числі ПДВ 20% 125 234,49 грн (сто двадцять п’ять тисяч двісті тридцять чотири гривні 49 копійок), в тому числі за загальним фондом 529 408,02 грн (п’ятсот двадцять дев’ять тисяч чотириста вісім гривень 02 копійки), у тому числі ПДВ 20% 88 234,67 грн (вісімдесят вісім тисяч двісті тридцять чотири гривні 67 копійок), за спеціальним фондом «Виконавчий збір» 221 998,92 грн (двісті двадцять одна тисяча дев’ятсот дев’яносто вісім гривень 92 копійки) у тому числі ПДВ 20% 36 999,82 грн (тридцять шість тисяч дев’ятсот дев’яносто дев’ять гривень 82 копійки)». 1.2. Викласти Додаток № 1 до Договору Специфікація у новій редакції, що додається та є невід’ємною частиною Договору. 1.3. Викласти Додаток № 2 до Договору Специфікація послуг за рахунок коштів загального фонду; Специфікація послуг за рахунок коштів спеціального фонду «Виконавчий збір» у новій редакції, що додається та є невід’ємною частиною Договору. 2. Інші умови Договору залишаються незмінними і Сторони підтверджують за ними свої зобов’язання. 3. Ця Угода набирає чинності з моменту її підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення печатками Сторін (у разі наявності) і є невід’ємною частиною Договору. 4. Ця Угода укладається при повному розумінні Сторонами її умов та термінології українською мовою і підписується у двох автентичних примірниках, що мають однакову юридичну силу – по одному примірнику для кожної із Сторін. |
Номер договору про закупівлю: | 67809 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |