Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 05397574 |
Місцезнаходження: | 76018, Україна , Івано-Франківська обл., Івано-Франківськ, Вулиця НЕЗАЛЕЖНОСТІ, будинок 6 |
Контактна особа: |
Шагай Наталія 380342530651 natalia.ykb@gmail.com |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 02 листопада 2023 16:49 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 07 листопада 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 07 листопада 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 10 листопада 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 6 732 440,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 70 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,04% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
02 листопада 2023 16:50 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
02 листопада 2023 16:49 |
Додаток 1.doc | |
02 листопада 2023 16:48 |
Додаток 2.docx | |
02 листопада 2023 16:48 |
Додаток 4.doc | |
02 листопада 2023 16:48 |
Тендерна документація.pdf | |
02 листопада 2023 16:47 |
Додаток 3.pdf |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-02-20-000009 ● ffb30330d46b4335b0f756e063f1759d
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 20 лютого 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 20 лютого 2024 18:15 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.02.2024 № 12-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10. UA-2023-11-02-013433-a 02.11.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-03-05 19:31:01
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Реконструкція водопроводу по вулиці Кобилянської від вулиці Богунська до вулиці Тарнавського у місті Івано-Франківську», ДК 021:2015: 45454000-4: Реконструкція, очікуваною вартістю 6 732 440,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-02-013433-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо)), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо))?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Просимо повідомити про стан виконання договору про закупівлю товару від 22.11.2023 № 60-23, укладеного між Замовником та Приватним підприємством «Фірма «Діко» (далі – ПП «Фірма «Діко»).
3. Згідно з вимогами підпункту 2 пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника (сторінка 9 тендерної документації) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим (кваліфікованим електронним підписом є такий, за результатами перевірки якого відображається інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений»).
За результатами перевірки електронного підпису, накладеного на тендерну пропозицію ПП «Фірма «Діко», на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція ПП «Фірма «Діко» підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), а не КЕП.
Зважаючи на вищевикладене, просимо надати пояснення у зв’язку з чим Замовником не було відхилено тендерну пропозицію ПП «Фірма «Діко» згідно з вимогами абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі, а саме, як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-03-07 14:35:15
Пояснення на запит
1. Станом на дату оголошення закупівлі розмір бюджетних призначень на 2023 рік складав 3 800 000,00 грн. Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до рішення Івано-Франківської міської ради від 22.12.2022 р. №227-32 «Про бюджет Івано-Франківської міської територіальної громади на 2023 рік» (із змінами):
http://www.namvk.if.ua/dt/816258/
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до проєктної документації та позитивного Експертного звіту №09-0162/01-23 від 01.11.2023р.(додається) та зазначені в Додатку 3 до Тендерної документації закупівлі в електронній системі закупівель Prozorro.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до п.21 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 03 вересня 2020 року № 3304-04/53972-06 «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель», з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (із змінами).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розміщено за посиланням: https://www.mvk.if.ua/obgrzak/54180
2. Виконання договору про закупівлю № 60-23 від 22.11.2023, укладеного між Замовником та Приватним підприємством «Фірма «Діко» складає 4 677 813,86 гривень в т.ч. ПДВ 20% - 779 635,65 грн.
3. За аналізу норми п.27 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис за своїм змістом і є удосконалений електронний підпис, що базується на відповідному носії.
У п.1 Розділу 3 ТД Закупівлі Замовником визначено, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом. Замовник мав на увазі та бажав надати можливість накладання учасниками електронного підпису будь-якого формату, що не заборонений чинним законодавством України, як кваліфікований електронний підпис (КЕП) так і удосконалений електронний підпис (УЕП).
Водночас, тендерна пропозиція Переможця була єдиною та визначена найбільш економічно вигідною, оскільки була меншою від очікуваної вартості закупівлі.
Акцентуємо увагу на те, що водопровід на вул. Кобилянської в м.Івано-Франківську вичерпав термін експлуатації та перебуває в критичному стані, на ньому часто стаються аварії, що зумовлює втручання відповідних комунальних служб для ліквідації їх наслідків та заміни частини водопроводу на найбільш критичних ділянках. Виникла нагальна потреба у його реконструкції.
Тому, враховуючи вище викладене, у діях Замовника відсутні порушення законодавства в сфері закупівель.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Проаналізувавши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-013433-a, вважаємо, що припинення зобов’язань за договором про закупівлю робіт № 60-23 від 22.11.2023р. по об’єкту «Реконструкція водопроводу по вулиці Кобилянської від вулиці Богунська до вулиці Тарнавського у місті Івано-Франківську» є нераціональним та таким, що завдасть шкоди інтерасам Івано-Франківської МТГ з наступних причин: 1) Договір про закупівлю робіт № 60-23 від 22.11.2023р. перебуває на завершальному етапі належного виконання сторонами зобов’язань. 2) У замовника існувала нагальна потреба виконання робіт з реконструкції водопроводу по вулиці Кобилянської від вулиці Богунська до вулиці Тарнавського у місті Івано-Франківську. Проте, Замовником прийнято рішення укласти договір про закупівлі по зазначеному об’єкту з використання конкурентної процедури закупівлі – відкриті торги, а не укладення прямої угоди на підставі п.4 п.13 Особливостей. Водночас, водопровід на вул. Кобилянської в м. Івано-Франківську вичерпав термін експлуатації та перебуває в критичному стані, на ньому часто стаються аварії, що зумовлює втручання відповідних комунальних служб для ліквідації їх наслідків та заміни частини водопроводу на найбільш критичних ділянках. Несправність водопроводу спричиняє негативні насліди для Івано-Франківської МТГ. 3) З аналізу норми п.27 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис за своїм змістом і є удосконалений електронний підпис, що базується на відповідному носії. У п.1 Розділу 3 тендерної документації Закупівлі Замовником визначено, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом. Замовник мав на увазі та бажав надати можливість накладання учасниками електронного підпису будь-якого формату, що не заборонений чинним законодавством України, як кваліфікований електронний підпис (КЕП, так і удосконалений електронний підпис(УЕП). Пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, в розумінні Закону № 922, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Метою Закону № 922 є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Аналіз змісту норм пп. 1 п. 48 Особливостей свідчить про те, що для того, щоб відкриті торги відбулися, достатньо участі в них одного учасника. При цьому в силу норми ч. 1 ст. 5 Закону № 922 передбачено, що закупівлі здійснюються, зокрема за такими принципами як: максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Тобто, у разі участі у відкритих торгах кількох учасників дотримання замовником принципів економії та ефективності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі має розглядатися саме через призму участі в тендері цих кількох учасників і виборі замовником переможцем конкретного одного з таких учасників. Разом з тим, у випадку, коли в тендері бере участь один єдиний учасник, що дозволено Особливостями, то дотримання замовником принципів економії та ефективності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі має розглядатися саме через призму участі в тендері цього одного єдиного учасника, адже будь-які дії (бездіяльність) та рішення замовника, прийняті по такому одному єдиному учаснику тендера, не можуть вплинути на інших осіб, оскільки вони не є учасниками тендеру. Тобто, дії та рішення замовника по тендеру в даному випадку мають розглядатися через призму того, чи були вони економними, ефективними, об’єктивними та неупередженими щодо такого одного єдиного учасника. У закупівлі UA-2023-11-02-013433-a взяв участь лише один учасник, а саме ПП «Фірма «Діко». Пп. 2 п. 2 Постанови КМУ № 300 від 17.03.2022 року «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» Кабінет Міністрів установив, що на період дії воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги». Водночас п. 4 Постанови КМУ № 300 Кабмін постановив, що Міністерству цифрової трансформації, власникам інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування забезпечити технічну можливість використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, через відповідні інформаційні та інформаційно-комунікаційні системи. За результатами перевірки підпису, накладеного Переможцем - ПП «Фірма «Діко» на тендерну пропозицію Закупівлі, відповідно до Протоколу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису, встановлено, що підпис створено та перевірено успішно, цілісність даних підтверджено, при цьому відображається прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання пропозиції (власника ключа). Враховуючи викладене, системний аналіз наведених норм чинного законодавства та аналіз наданих документів у складі тендерної пропозиції одним єдиним учасником Закупівлі дає правові підстави вважати, що тендерна пропозиція учасника ПП «Фірма «Діко» повною мірою відповідає вимогам чинного законодавства та умовам тендерної документації і в замовника відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції цього учасника. При цьому враховуючи, що ПП «Фірма «Діко» було одним єдиним учасником закупівлі, відсутні правові підстави вважати, що замовник здійснив необ’єктивне, упереджене, дискримінаційне визначення переможця процедури закупівлі. Таким чином, в Північного Офісу Держаудитслужби України в Чернігівській області відсутні правові підстави стверджувати, що в Закупівлі є порушення законодавства у сфері публічних закупівель і, як наслідок, в Офісу відсутні правові підстави зобов’язувати замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Водночас, під час реалізації своїх повноважень у даному випадку Північний Офіс Держаудитслужби України фактично вдався до такого явища, як «правовий пуризм». Так, загально прийнято розуміти пуризм як надмірне прагнення до чистоти, переваги форми над змістом. При цьому на недопущенні правового пуризму при реалізації своїх повноважень органом державного фінансового контролю вказує Верховний Суд у своїх правових висновках, зокрема в постанові КАС ВС від 13.08.2020 у справі № 640/4865/19. Разом з тим, згідно практики ЄСПЛ (яка є джерелом права для судів України), реалізуючи положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, необхідно уникати занадто формального ставлення до передбачених законом вимог. Отже, як висновок - Північний Офіс Держаудитслужби України в Чернігівській області вдався до надмірного формалізму при аналізі рішення замовника про визначення переможця. Таким чином, відсутні правові підстави стверджувати, що замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ПП «Фірма «Діко» та здійснити заходи щодо усунення виявлених так званих «порушень» шляхом припинення зобов’язань за договором. Разом з тим, варто звернути увагу на те, що в силу норми п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 моніторинг процедури закупівлі – це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Варто зауважити, що Офіс, як територіальний орган Державної аудиторської служби України, мав можливість спостерігати за кожним етапом процедури закупівлі шляхом аналізу інформації про таку, соціально значущу закупівлю, за допомогою електронної системи закупівель. Однак, у даному випадку, Офіс не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі до визначення замовником переможця та укладення з ним договору про закупівлю, а це унеможливило своєчасне реагування Офісу на відповідні зауваження у рамках проведення безпосередньо процедури закупівлі, а не вже аж більше, ніж через три місяці після укладання договору з переможцем закупівлі. За таких обставин можна дійти висновку про невідповідність висновку Офісу по моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-013433-a як акта індивідуальної дії критеріям обґрунтованості та вмотивованості, що є підставою для визнання його протиправним і скасування. Аналогічна правова позиція міститься в постановах Верховного Суду від 26.01.2023 у справі № 400/3947/20 та від 01.12.2021 у справі № 160/8403/19. Варто наголосити, що Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях неодноразово підкреслював особливу важливість принципу «належного урядування». Цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах «Беєлер проти Італії» [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, «Онер`їлдіз проти Туреччини» [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, «Megadat.com S.r.l. проти Молдови» (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України від 26.01.93 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», у редакції, чинній станом на час проведення моніторингу), (далі – Закон № 2939). Відповідно до ст. 1 Закону № 2939 здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Ст. 5 Закону № 2939 визначено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом № 922, проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Метою Закону № 922 є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону № 922 моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (ч. 6 ст. 8 Закону № 922). Відповідно до ч. 7 ст. 8 Закону № 922 у висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, орган державного фінансового контролю у висновку обов`язково зазначає опис такого порушення, а також зобов`язання щодо усунення порушення (порушень). Отже, з метою усунення виявленого під час моніторингу порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель у висновку міститься вимога зобов`язального характеру, яка є обов`язковою для виконання, та визначає порядок (спосіб) усунення такого порушення. Вищевказаний правовий висновок наведено у постанові Верховного Суду від 04.05.2023 у справі №160/5890/22. При цьому, як вже зверталась увага вище, згідно з резолютивною частиною висновку по моніторингу Офісом зазначено таке: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень ГК України та ЦК України». Водночас ні ст. 5, ні ст. 10 Закону № 2939, ні ст. 8 Закону № 922, ні інші нормативно-правові акти не містять у повноваженнях органу державного фінансового контролю зобов’язовувати замовника припиняти зобов’язання за договором. Одночасно варто звернути увагу на імперативно встановлено п. 3 р. ІІІ (Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку) Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 №552 (далі – Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі), у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. Офіс у пункт 3 Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вказав: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень ГК України та ЦК України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення». Як слідує із зазначеного, Офіс у пункті 3 висновку посилається на норми законодавства про контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель, якими він керувався при формулюванні цього пункту. Однак пункт 3 висновку не містить посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, саме на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути порушення саме шляхом припинення зобов’язань за договором, при цьому ще й не конкретизуючи з посиланням на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, як же саме припиняти такі зобов’язання, до того ще й вказуючи, що застосування таких наслідків має бути «зокрема шляхом », тобто як невиключний перелік. Тобто, судячи з викладеного, замовнику на власний розсуд ще потрібно якісь наслідки застосовувати чи не застосовувати. З огляду на зазначене, висновок про результати моніторингу закупівлі складено (заповнено) Офісом з порушенням зазначених вище приписів, встановлених Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Разом з тим, відповідно до п. 17 Особливостей № 1178 передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону (прим. Закону № 922), крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Згідно із правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 04.05.2023 у справі № 160/5890/22, у контексті спірних правовідносин слід урахувати, що основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього визначено ст. 41 Закону № 922, ч. 1 якої передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Отже, замовникам слід керуватися приписами ЦК України та ГК України (далі – ГК України), з урахуванням вимог, передбаченими Законом № 922. Визначення Офісом способу усунення виявлених порушень «шляхом припинення зобов’язань за договором» не вирішує питання обґрунтованості та вмотивованості спірного висновку як акту індивідуальної дії, оскільки, зокрема, главою 50 ЦК України передбачено більше десяти способів припинення зобов`язання, серед яких, і припинення зобов`язання виконанням. За змістом ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, що спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Відповідно до ч. 1, ч. 4 ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Ст. 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Враховуючи, що вимога органу державного фінансового контролю про усунення виявлених порушень законодавства повинна містити чіткі, конкретні і зрозумілі, приписи на адресу підконтрольного суб`єкту (об`єкту контролю, його посадових осіб), які є обов`язковими до виконання останнім, недотримання вказаних вимог спричинює юридичну невизначеність, що не є прийнятним. Разом з тим, відповідно до установленої правової позиції Верховного Суду можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень (зокрема, яким саме способом припиняти (розривати) договір, яких саме положень Господарського та Цивільного кодексів при цьому має дотриматися замовник) у свою чергу може призвести до можливого порушення замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 10.12.2019 у справі №160/9513/18, від 05.03.2020 в справі № 640/467/19, від 23.04.2020 у справі №160/5735/19, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2020 у справі № 160/11304/19, від 21.01.2021 у справі №400/4458/19, 21.01.2021 № 120/1297/20-а, від 21.10.2021 у справі № 640/17797/20, від 30.11.2021 у справі № 420/5590/19, від 30.11.2021 у справі № 160/8403/19, де вирішувалися подібні правовідносини, висловлював аналогічну правову позицію. Водночас вказана правова позиція сформульована Верховним Судом і в постанові від 27.07.2023 у справі № 420/16485/22. На підставі викладеного, замовник вважає, що вимога Офісу про зобов`язання замовника «шляхом припинення зобов’язань за договором» не має конкретизації заходів, яких має вжити замовник. За таких обставин вважаємо, що висновок Офісу про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-013433-a є неконкретизованим, оскільки не містить чітких вимог щодо способу усунення виявлених під час моніторингу так званих «порушень», не відповідає приписам п. 5 ч. 7 ст. 8 Закону № 922, який вимагає зазначення зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, що в свою чергу є порушенням вимог закону в частині змісту висновку, як акта індивідуальної дії. Крім того, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі нібито порушень у запропонований Офісом у висновку спосіб може призвести до порушення прав та інтересів третьої особи – переможця закупівлі ПП «Фірма «Діко» та мати негативні наслідки для репутації замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими так званими недоліками. Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 21.01.2021 у справі № 120/1297/20-а, від 04.05.2023 у справі № 160/5890/22. Звертаємо також увагу на те, що на момент оприлюднення Офісом висновку про результати моніторингу основна частина робіт, що є предметом договору про закупівлю, уже виконана Підрядником та оплачена Замовником. При цьому у висновку по моніторингу взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою про припинення зобов’язань за договором. Висновок по моніторингу не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору. З огляду на зазначене та враховуючи правові висновки Верховного Суду, вимога Офісу у висновку про припинення зобов’язань за договором не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею. З огляду на зазначене, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-013433-a не відповідає критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів замовника та третіх осіб, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких вони спрямовані. Як наслідок, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-013433-a є протиправним.
2024-03-21 11:58:57
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 14 березня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 29 березня 2024 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 листопада 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПП "ФІРМА"ДІКО" |
6 726 713,87
UAH з ПДВ
|
6 726 713,87
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ПП "ФІРМА"ДІКО" #41518081 |
Переможець |
6 726 713,87
UAH з ПДВ
|
15 листопада 2023 17:13
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
23 жовтня 2024 14:23
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 жовтня 2024 14:16
|
ДУ 5 60-23.pdf | зміни до договору |
23 жовтня 2024 14:15
|
Електронний підпис | зміни до договору |
15 липня 2024 11:10
|
ДУ 4 60-23.pdf | зміни до договору |
15 липня 2024 11:08
|
Електронний підпис | зміни до договору |
04 квітня 2024 11:37
|
Електронний підпис | зміни до договору |
04 квітня 2024 11:35
|
ДУ 3 60-23.pdf | зміни до договору |
04 квітня 2024 11:34
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 лютого 2024 11:11
|
ДУ 2 60-23.pdf | зміни до договору |
22 лютого 2024 11:10
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 грудня 2023 11:33
|
ДУ 1 60-23.pdf | зміни до договору |
22 грудня 2023 11:31
|
ДУ 1 60-23.pdf | зміни до договору |
22 грудня 2023 11:31
|
ДУ 1 3-21.pdf | зміни до договору |
22 грудня 2023 11:30
|
Електронний підпис | укладений |
22 листопада 2023 10:12
|
60-23.pdf | укладений |
22 листопада 2023 10:11
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 22 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Вартість Робіт (договірна ціна) Договору становить 6 726 713 гривень (Шість мільйонів сімсот двадцять шість тисяч сімсот тринадцять грн) 87 коп., в т.ч. ПДВ 20 % - 1 121 118, 98 грн, в т.ч. на 2023 рік – 6 219 452 гривні (Шість мільйонів двісті дев’ятнадцять тисяч чотириста п’ятдесят дві грн) 57 коп., в т.ч. ПДВ 20 % - 1 036 575, 43 коп., в тому числі по цій додатковій угоді – 1 539 531 гривня (Один мільйон п’ятсот тридцять дев’ять тисяч п’ятсот тридцять одна грн) 19 коп., в т.ч. ПДВ 20 % - 256 588, 53 грн. |
Номер договору про закупівлю: | 60-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 19 лютого 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 22 лютого 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внести зміни до п. 6.1. Договору та викласти його в новій редакції : "6.1. Генеральний підрядник встановлює гарантійний строк експлуатації об`єкта протягом десяти років з моменту прийняття його Замовником" |
Номер договору про закупівлю: | 60-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 04 квітня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 04 квітня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Вартість Робіт (договірна ціна) Договору становить 6 726 713 гривень (Шість мільйонів сімсот двадцять шість тисяч сімсот тринадцять грн) 87 коп., в т.ч. ПДВ 20 % - 1 121 118, 98 грн, в т.ч. на 2024 рік – 1 499 802 гривні (Один мільйон чотириста дев`яносто дев’ять тисяч вісімсот дві грн) 49 коп., в т.ч. ПДВ 20 % - 249 967, 08 грн. Строк виконання робіт - по 31.05.2024р. |
Номер договору про закупівлю: | 60-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 15 липня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 15 липня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Вартість Робіт (договірна ціна) Договору становить 6 726 713 гривень (Шість мільйонів сімсот двадцять шість тисяч сімсот тринадцять грн) 87 коп., в т.ч. ПДВ 20 % - 1 121 118, 98 грн, в т.ч. на 2024 рік – 1 666 369 гривень (Один мільйон шістсот шістдесят шість тисяч триста шістдесят дев`ять грн) 79 коп., в т.ч. ПДВ 20 % - 277 728,30 грн., в тому числі по цій додатковій угоді - 166 567 гривень (Сто шістдесят шість тисяч п`ятсот шістдесят сім грн.) 30 коп., в т.ч. ПДВ 20% - 27 761,22 грн. |
Номер договору про закупівлю: | 60-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 21 жовтня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 23 жовтня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв`язку з уточненням видів та об`ємів виконання робіт, вартість Робіт (договірна ціна) Договору становить 6 344 173, 76 гривень. (Шість мільйонів триста сорок чотири тисячі сто сімдесят три) в т.ч. ПДВ 20% - 1 057 362,29 грн. |
Номер договору про закупівлю: | 60-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |