Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Сіль технічна для утримання вулично-шляхової мережі в зимовий період (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 34920000-2 – Дорожнє обладнання)
Очікувана вартість
15 399 973,00 UAH
UA-2023-10-27-003084-a ● a4ee088f51fa490697b34e2b23afe94d
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПЕЧЕРСЬКОГО РАЙОНУ " М.КИЄВА |
Код ЄДРПОУ: | 03359115 |
Місцезнаходження: | 01010, Україна , м. Київ обл., місто Київ, ВУЛ.АНДРІЯ ІВАНОВА, будинок 19 |
Контактна особа: |
Михайло Михалко +380442800100 mihail.mihalko@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 27 жовтня 2023 10:59 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 18 листопада 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 18 листопада 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 21 листопада 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 21 листопада 2023 15:56 |
Початок аукціону: | 21 листопада 2023 15:56 |
Очікувана вартість: | 15 399 973,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 76 999,87 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34920000-2: Дорожнє обладнання
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
2000 тонни
Сіль технічна для утримання вулично-шляхової мережі в зимовий період (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 34920000-2 – Дорожнє обладнання)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
01014, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Набережно-Печерська дорога, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 34927100-2 — Дорожня сіль
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
15 листопада 2023 11:56 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
15 листопада 2023 11:55 |
Тендерна документація Сіль зі змінами - 3.docx | |
15 листопада 2023 11:55 |
Протокол про весення змін Сіль-3.docx | |
15 листопада 2023 11:55 |
Тендерна документація Сіль зі змінами - 3.docx | |
15 листопада 2023 11:55 |
Протокол про весення змін Сіль-3.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-10-27-003084-a.b1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК", Код ЄДРПОУ:44907923
Дата подання: 31 жовтня 2023 12:27
В И М О Г А щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
В И М О Г А
щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, просимо внести наступні зміни до тендерної документації :
1. Виключити/змінити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «наявність в учасника власних та/або орендованих та/або залучених на підставі цивільно правових угод транспортних засобів що будуть використовуватись Учасником для перевезення товару, їх кількість повинна бути не менше 20-ти вантажних автомобілів вантажопідйомністю від 20-ти тон».
Виключити/змінити абзац п’ятий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Для підтвердження орендованих та/або залучених на підставі цивільно правових угод транспортних засобів надати скан-копію договору оренди з актом прийому-передачі транспортних засобів та/або скан-копію цивільно правової угоди із переліком транспортних засобів на підставі якої використовуються транспортні засоби».
Вказані вимоги порушують принципи публічних закупівель, є дискримінаційними і такими, що обмежують коло осіб які мають можливість взяти участь у процедурі закупівлі. Адже чинним законодавством України окрім наявності власних та/або орендованих та/або залучених на підставі цивільно правових угод транспортних засобів передбачені інші правові підстави залучення транспорту, наприклад за договорами про надання транспортних послуг, послуг на перевезення вантажів тощо.
2. Виключити/змінити абзаци сьомий та восьмий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
«-Наявність та місцезнаходження офісного приміщення, наявність та місце знаходження складського приміщення та/або майданчика, для зберігання товару що є предметом закупівлі, зазначити умови(спосіб) зберігання товару відкритий або закритий та максимальні обсяги товару що можуть зберігатись».
«-Для підтвердження вказаної в довідці наявності офісного приміщення, складського приміщення та/або майданчика, для зберігання товару що є предметом закупівлі учасник повинен надати документи, що підтверджують право власності (договори купівлі-продажу, свідоцтво про право власності, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу), або документи, що підтверджують право користування (договір оренди/суборенди, договір лізингу, договір позики, договір надання послуг), або інші документи, що підтверджують право власності або користування».
Вказані вимоги порушують принципи публічних закупівель, є дискримінаційними і такими, що обмежують коло осіб які мають можливість взяти участь у процедурі закупівлі. Адже чинним законодавством України не заборонено вести господарську діяльність без наявності офісних приміщень. Кодекс Законів про працю України містить такі поняття як «віддалена робота» та «надомна робота». Також є незрозумілим наявність у абзаці восьмому вимоги надання «свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу».
2. Виключити/змінити абзац перший п. 2 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати довідку у довільній формі, яка містить інформацію про загальну кількість працівників в учасника, їх чисельність та кваліфікація, а також досвід роботи повинні бути достатніми для виконання умов закупівлі».
З вказаного пункту незрозуміло яку саме кваліфікацію та досвід (у якій галузі потрібна кваліфікація і досвід роботи) повинні мати працівники. Незрозуміло який рівень кваліфікації та досвіду роботи є достатнім для Замовника.
3. Виключити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати довідку у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;».
Вказаний пункт порушує принципи публічних закупівель і є дискримінаційним, адже він обмежує коло учасників лише тими, які мали аналогічні договори у 2020, 2021, 2022 роках. Всі інші особи, які мали аналогічні договори до 2020 року або після 2022 року – не зможуть підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям.
4. Виключити абзац третій п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «Надати скан-копію митної декларації, що підтверджує факт ввезення на митну територію відповідної партії товару необхідного для виконання умов закупівлі та його розмитнення на території України, в документах повинна відображатися інформація (назва товару, його обсяг, відповідність товару вимогам ДСТУ або ЕN або іншому нормативному документу, відомості про відправника, перевізника(імпортера) та отримувача). Суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації чи документі який його замінює(надати одну або декілька митних декларацій з зазначеної в довідці партії)».
Вказаний абзац є дискримінаційним і порушує права потенційних учасників, адже:
По-перше – в митних деклараціях не може міститись будь-яка інформація про вантаж. Форма митної декларації затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 450. Отже посилання на ДСТУ або EN в митній декларації є неможливим.
По-друге – вимога про те, що суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації є такою, що обмежує коло осіб які зможуть підтвердити технічні положення, а отже - дискримінаційною.
4. Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання, що підтверджується наданням у складі тендерної пропозиції Учасника Сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту,, який є чинним на момент надання послуг та виданий на ім′я Учасника, та посвідчує відповідність системи екологічного управління Учасника у неспеціалізованій оптовій торгівлі».
Вказаний абзац є дискримінаційним і порушує права та інтереси потенційних учасників, обмежує коло осіб, які мають бажання прийняти участь у процедурі закупівлі, адже:
По-перше – ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) стосується енергетичного менеджменту на підприємстві, тобто діяльності, що спрямована на забезпечення раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємстві. Вказаний стандарт не має жодного відношення до предмету закупівлі і ніяким чином не може підтвердити якість предмета закупівлі.
По-друге - ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту не може підтверджувати відповідність системи екологічного управління. А саме про системи екологічного управління йдеться у абзаці другому п. 2 Додатку 2.
Розгорнути
Згорнути
щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, просимо внести наступні зміни до тендерної документації :
1. Виключити/змінити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «наявність в учасника власних та/або орендованих та/або залучених на підставі цивільно правових угод транспортних засобів що будуть використовуватись Учасником для перевезення товару, їх кількість повинна бути не менше 20-ти вантажних автомобілів вантажопідйомністю від 20-ти тон».
Виключити/змінити абзац п’ятий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Для підтвердження орендованих та/або залучених на підставі цивільно правових угод транспортних засобів надати скан-копію договору оренди з актом прийому-передачі транспортних засобів та/або скан-копію цивільно правової угоди із переліком транспортних засобів на підставі якої використовуються транспортні засоби».
Вказані вимоги порушують принципи публічних закупівель, є дискримінаційними і такими, що обмежують коло осіб які мають можливість взяти участь у процедурі закупівлі. Адже чинним законодавством України окрім наявності власних та/або орендованих та/або залучених на підставі цивільно правових угод транспортних засобів передбачені інші правові підстави залучення транспорту, наприклад за договорами про надання транспортних послуг, послуг на перевезення вантажів тощо.
2. Виключити/змінити абзаци сьомий та восьмий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
«-Наявність та місцезнаходження офісного приміщення, наявність та місце знаходження складського приміщення та/або майданчика, для зберігання товару що є предметом закупівлі, зазначити умови(спосіб) зберігання товару відкритий або закритий та максимальні обсяги товару що можуть зберігатись».
«-Для підтвердження вказаної в довідці наявності офісного приміщення, складського приміщення та/або майданчика, для зберігання товару що є предметом закупівлі учасник повинен надати документи, що підтверджують право власності (договори купівлі-продажу, свідоцтво про право власності, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу), або документи, що підтверджують право користування (договір оренди/суборенди, договір лізингу, договір позики, договір надання послуг), або інші документи, що підтверджують право власності або користування».
Вказані вимоги порушують принципи публічних закупівель, є дискримінаційними і такими, що обмежують коло осіб які мають можливість взяти участь у процедурі закупівлі. Адже чинним законодавством України не заборонено вести господарську діяльність без наявності офісних приміщень. Кодекс Законів про працю України містить такі поняття як «віддалена робота» та «надомна робота». Також є незрозумілим наявність у абзаці восьмому вимоги надання «свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу».
2. Виключити/змінити абзац перший п. 2 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати довідку у довільній формі, яка містить інформацію про загальну кількість працівників в учасника, їх чисельність та кваліфікація, а також досвід роботи повинні бути достатніми для виконання умов закупівлі».
З вказаного пункту незрозуміло яку саме кваліфікацію та досвід (у якій галузі потрібна кваліфікація і досвід роботи) повинні мати працівники. Незрозуміло який рівень кваліфікації та досвіду роботи є достатнім для Замовника.
3. Виключити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати довідку у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;».
Вказаний пункт порушує принципи публічних закупівель і є дискримінаційним, адже він обмежує коло учасників лише тими, які мали аналогічні договори у 2020, 2021, 2022 роках. Всі інші особи, які мали аналогічні договори до 2020 року або після 2022 року – не зможуть підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям.
4. Виключити абзац третій п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «Надати скан-копію митної декларації, що підтверджує факт ввезення на митну територію відповідної партії товару необхідного для виконання умов закупівлі та його розмитнення на території України, в документах повинна відображатися інформація (назва товару, його обсяг, відповідність товару вимогам ДСТУ або ЕN або іншому нормативному документу, відомості про відправника, перевізника(імпортера) та отримувача). Суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації чи документі який його замінює(надати одну або декілька митних декларацій з зазначеної в довідці партії)».
Вказаний абзац є дискримінаційним і порушує права потенційних учасників, адже:
По-перше – в митних деклараціях не може міститись будь-яка інформація про вантаж. Форма митної декларації затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 450. Отже посилання на ДСТУ або EN в митній декларації є неможливим.
По-друге – вимога про те, що суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації є такою, що обмежує коло осіб які зможуть підтвердити технічні положення, а отже - дискримінаційною.
4. Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання, що підтверджується наданням у складі тендерної пропозиції Учасника Сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту,, який є чинним на момент надання послуг та виданий на ім′я Учасника, та посвідчує відповідність системи екологічного управління Учасника у неспеціалізованій оптовій торгівлі».
Вказаний абзац є дискримінаційним і порушує права та інтереси потенційних учасників, обмежує коло осіб, які мають бажання прийняти участь у процедурі закупівлі, адже:
По-перше – ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) стосується енергетичного менеджменту на підприємстві, тобто діяльності, що спрямована на забезпечення раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємстві. Вказаний стандарт не має жодного відношення до предмету закупівлі і ніяким чином не може підтвердити якість предмета закупівлі.
По-друге - ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту не може підтверджувати відповідність системи екологічного управління. А саме про системи екологічного управління йдеться у абзаці другому п. 2 Додатку 2.
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 листопада 2023 10:45
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
1. Відповідно п.1 вимоги, а саме Виключити/змінити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо, що відповідні зміни будуть внесені у тендерну документацію
2. Відповідно п. 2 вимоги, а саме Виключити/змінити абзаци сьомий та восьмий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, повідомляємо наступне, що відповідно до ч. 1 та п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 підпункту 5 пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
В Додатку 1 Замовником встановлено вимогу, щодо документального підтвердження наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Так, відповідно до положень ч. 1 ст. 93 ЦКУ місцезнаходження юридичної особи – це фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) і здійснення управління і обліку.
Тобто місцезнаходження (або так звана юридична адреса) підприємства – це або адреса головного офісу, або адреса, наприклад, виробничого цеху.
Суб'єкт господарської діяльності має право самостійно визначити своє місцезнаходження та внести відповідні відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі в тексті – ЄДР/Реєстр), оскільки відомості про місцезнаходження компанії обов'язково є в ЄДР (п. 10 ч. 2 ст. 9 Закону про держреєстрацію).
Своєю чергою, п. 45.2 ПКУ передбачено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в ЄДР.
Податкова адреса підприємства – це його місцезнаходження, зазначене в ЄДР. І саме за цією адресою відбувається обслуговування компанії як платника податків.
Отже, податкова адреса = місцезнаходження підприємства, зазначене в ЄДР, а місцезнаходженням є адреса його офісу або, наприклад, виробничих потужностей.
Дійсно Відповідно до ч. 2 ст. 60 КЗпП на час загрози поширення епідемії, пандемії та/або на час загрози військового, техногенного, природного чи іншого характеру умову про дистанційну (надомну) роботу та гнучкий режим робочого часу можна встановлювати в наказі (розпорядженні) власника або уповноваженого ним органу без обов'язкового укладення в письмовій формі трудового договору про дистанційну (надомну) роботу.
Дистанційна (надомна) робота і є правовим обґрунтуванням та підставою для "переїзду" підприємства на адресу директора, оскільки він своїм розпорядженням, наприклад, може весь офісний персонал, включно із собою, перевести на дистанційну роботу.
Єдиним винятком щодо законності місцезнаходження юридичної особи за адресою директора може бути ст. 383 ЦКУ, якою встановлено, що власник житлового будинку, квартири має право використовувати помешкання для власного проживання, проживання членів своєї сім'ї, інших осіб і не має права використовувати його для промислового виробництва.
Однак, як ми знаємо, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу. Тому в разі "переїзду" промислового підприємства в помешканні директора буде розташований офіс, і саме ця адреса буде місцезнаходженням підприємства, яка повинна бути зазначена в ЄДР.
Виходячи з вищенаведеного, учасник має документально підтвердити свою податкову адресу = місцезнаходження підприємства зазначене в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань
3. Відповідно п.3 вимоги, а саме Виключити/змінити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо, що відповідні зміни будуть внесені у тендерну документацію
4. Відповідно п.4 вимоги, а саме Виключити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо наступне, що відповідно до ч. 1 та п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 підпункту 5 пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
В Додатку 1 Замовником встановлено вимогу щодо документального підтвердження у вигляді довідки у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;
Маємо зауважити, що в Законі України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не встановлено жодних обмежень з приводу кількості або періоду даних договорів, тому Замовник може самостійно встановлювати критерії для документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
5. Відповідно п.5 вимоги, а саме Виключити абзац третій п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації Повідомляємо наступне:
Для дотримання вимог Митного та Податкового кодексів України під час ввезення на митну територію України та його розмитнення відомості про отримувача товару підтверджуються відомостями зазначеними в митній декларації, одним з таких пунктів є одержувач товару. На підтвердження взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар, надати копію договору або договорів разом з документами що підтверджують такий статус (договір, сертифікат, авторизаційний лист).
Отже виходячи з вищенаведеного учасник має підтвердити законність ввезення товару на митну територію України та законність придбання товару, що підтверджується відомостями зазначеними в митній декларації та документами, що підтверджують взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар.
6. Відповідно п.5 вимоги, а саме Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації повідомляємо наступне: Системи енергетичного менеджменту запроваджуються з метою впровадження на підприємстві систем енергетичного менеджменту, зокрема:
1) ефективного споживання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг;
2) раціонального використання коштів на оплату енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг, впровадження заходів з енергоефективності та інших витрат;
3) підвищення рівня енергетичної ефективності у будівлях та зменшення викидів CO2;
4) створення та функціонування механізмів матеріального стимулювання працівників до ефективного використання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг.
З огляду на вищевикладене повідомляємо, що дотримання і впровадження екологічних стандартів є передумовою економії витрат на енергетичні ресурси, що безпосередньо впливає на ціноутворення товару, тому Замовник, зазначає надання Сертифікату – стандарту ISO 50001 у складі пропозиції. Слід зазначити, що отримати Сертифікат стандарту ISO 50001 або інший аналогічний сертифікат може будь яка юридична особа або фізична особа-підприємець, без перешкод, отже дана вимога не є дискримінаційною та не обмежує учасників закупівлі.
Крім цього наголошуємо, що Замовник працює виключно в межах діючого законодавства у сфері закупівель, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та практики Антимонопольного комітету України.»
1. Відповідно п.1 вимоги, а саме Виключити/змінити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо, що відповідні зміни будуть внесені у тендерну документацію
2. Відповідно п. 2 вимоги, а саме Виключити/змінити абзаци сьомий та восьмий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, повідомляємо наступне, що відповідно до ч. 1 та п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 підпункту 5 пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
В Додатку 1 Замовником встановлено вимогу, щодо документального підтвердження наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Так, відповідно до положень ч. 1 ст. 93 ЦКУ місцезнаходження юридичної особи – це фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) і здійснення управління і обліку.
Тобто місцезнаходження (або так звана юридична адреса) підприємства – це або адреса головного офісу, або адреса, наприклад, виробничого цеху.
Суб'єкт господарської діяльності має право самостійно визначити своє місцезнаходження та внести відповідні відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі в тексті – ЄДР/Реєстр), оскільки відомості про місцезнаходження компанії обов'язково є в ЄДР (п. 10 ч. 2 ст. 9 Закону про держреєстрацію).
Своєю чергою, п. 45.2 ПКУ передбачено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в ЄДР.
Податкова адреса підприємства – це його місцезнаходження, зазначене в ЄДР. І саме за цією адресою відбувається обслуговування компанії як платника податків.
Отже, податкова адреса = місцезнаходження підприємства, зазначене в ЄДР, а місцезнаходженням є адреса його офісу або, наприклад, виробничих потужностей.
Дійсно Відповідно до ч. 2 ст. 60 КЗпП на час загрози поширення епідемії, пандемії та/або на час загрози військового, техногенного, природного чи іншого характеру умову про дистанційну (надомну) роботу та гнучкий режим робочого часу можна встановлювати в наказі (розпорядженні) власника або уповноваженого ним органу без обов'язкового укладення в письмовій формі трудового договору про дистанційну (надомну) роботу.
Дистанційна (надомна) робота і є правовим обґрунтуванням та підставою для "переїзду" підприємства на адресу директора, оскільки він своїм розпорядженням, наприклад, може весь офісний персонал, включно із собою, перевести на дистанційну роботу.
Єдиним винятком щодо законності місцезнаходження юридичної особи за адресою директора може бути ст. 383 ЦКУ, якою встановлено, що власник житлового будинку, квартири має право використовувати помешкання для власного проживання, проживання членів своєї сім'ї, інших осіб і не має права використовувати його для промислового виробництва.
Однак, як ми знаємо, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу. Тому в разі "переїзду" промислового підприємства в помешканні директора буде розташований офіс, і саме ця адреса буде місцезнаходженням підприємства, яка повинна бути зазначена в ЄДР.
Виходячи з вищенаведеного, учасник має документально підтвердити свою податкову адресу = місцезнаходження підприємства зазначене в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань
3. Відповідно п.3 вимоги, а саме Виключити/змінити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо, що відповідні зміни будуть внесені у тендерну документацію
4. Відповідно п.4 вимоги, а саме Виключити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо наступне, що відповідно до ч. 1 та п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 підпункту 5 пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
В Додатку 1 Замовником встановлено вимогу щодо документального підтвердження у вигляді довідки у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;
Маємо зауважити, що в Законі України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не встановлено жодних обмежень з приводу кількості або періоду даних договорів, тому Замовник може самостійно встановлювати критерії для документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
5. Відповідно п.5 вимоги, а саме Виключити абзац третій п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації Повідомляємо наступне:
Для дотримання вимог Митного та Податкового кодексів України під час ввезення на митну територію України та його розмитнення відомості про отримувача товару підтверджуються відомостями зазначеними в митній декларації, одним з таких пунктів є одержувач товару. На підтвердження взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар, надати копію договору або договорів разом з документами що підтверджують такий статус (договір, сертифікат, авторизаційний лист).
Отже виходячи з вищенаведеного учасник має підтвердити законність ввезення товару на митну територію України та законність придбання товару, що підтверджується відомостями зазначеними в митній декларації та документами, що підтверджують взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар.
6. Відповідно п.5 вимоги, а саме Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації повідомляємо наступне: Системи енергетичного менеджменту запроваджуються з метою впровадження на підприємстві систем енергетичного менеджменту, зокрема:
1) ефективного споживання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг;
2) раціонального використання коштів на оплату енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг, впровадження заходів з енергоефективності та інших витрат;
3) підвищення рівня енергетичної ефективності у будівлях та зменшення викидів CO2;
4) створення та функціонування механізмів матеріального стимулювання працівників до ефективного використання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг.
З огляду на вищевикладене повідомляємо, що дотримання і впровадження екологічних стандартів є передумовою економії витрат на енергетичні ресурси, що безпосередньо впливає на ціноутворення товару, тому Замовник, зазначає надання Сертифікату – стандарту ISO 50001 у складі пропозиції. Слід зазначити, що отримати Сертифікат стандарту ISO 50001 або інший аналогічний сертифікат може будь яка юридична особа або фізична особа-підприємець, без перешкод, отже дана вимога не є дискримінаційною та не обмежує учасників закупівлі.
Крім цього наголошуємо, що Замовник працює виключно в межах діючого законодавства у сфері закупівель, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та практики Антимонопольного комітету України.»
Номер вимоги: UA-2023-10-27-003084-a.c3
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК", Код ЄДРПОУ:44907923
Дата подання: 01 листопада 2023 18:19
В И М О Г А ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
В И М О Г А
щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), з метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, просимо внести наступні зміни до тендерної документації (зі змінами згідно протоколу від 01.11.2023 р.):
1. Виправити на титульній сторінці дані про протокол, яким затверджено тендерну документацію зі змінами, а саме «ЗАТВЕРДЖЕНО РІШЕННЯМ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ ПРОТОКОЛ № 136 ВІД «27» жовтня 2023 року».
Вказане порушує вимоги законодавства про публічні закупівлі, адже відповідно до п.31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Відповідно до частини десятої статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Тобто, в порушення вимог чинного законодавства, Замовником оприлюднено НОВУ РЕДАКЦІЮ тендерної документації із зазначенням іншого Протоколу (від 27.10.2023 р. № 27) ніж той, яким вона була затверджена (від 01.11.2023 р. № 139).
2. Виключити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Учасник повинен документально підтвердити наявність транспортних засобів (автосамоскидів) для можливості доставки товару в повному обсязі однією партією на склад Замовника».
Наголошуємо, що у закупівлі мова йде про 2000 тонн. Тобто взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які спроможні забезпечити перевезення однією партією 2000 тонн солі автомобільним транспортом, а це приблизно 80 автомобілів вантажопідйомністю 25 тонн.
Враховуючи викладене, вважаємо, що вимоги абзацу другого п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації порушують принципи публічних закупівель, є дискримінаційними і такими, що обмежують коло осіб які мають можливість взяти участь у процедурі закупівлі.
3. Виключити/виправити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати довідку у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;».
Відповідно до частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв зокрема і наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Наголошуємо, що у вказаній статті Закону мова йде виключно про ПІДТВЕРДЖЕННЯ ДОСВІДУ ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ ДОГОВОРУ. Законодавством не встановлено право Замовника обмежувати часовими рамками вказане підтвердження учасником закупівель.
Враховуючи викладене, вважаємо, що вимоги п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації порушує принципи публічних закупівель і є дискримінаційним, адже він обмежує коло учасників лише тими, які мали аналогічні договори у 2020, 2021, 2022 роках. Особи, які мали виконали аналогічні за предметом закупівлі договори до 2020 року або після 2022 року – не зможуть підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям.
4. Виключити в абзаці третьому п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації слова:
«відповідність товару вимогам ДСТУ або ЕN або іншому нормативному документу»
та
«Суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації чи документі який його замінює(надати одну або декілька митних декларацій з зазначеної в довідці партії)».
Вказані частини абзацу є дискримінаційними і порушує права потенційних учасників, адже:
По-перше – в митних деклараціях не може міститись будь-яка інформація про вантаж. Форма митної декларації затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 450. Отже посилання на ДСТУ або EN в митній декларації є неможливим.
По-друге – вимога про те, що суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації є такою, що обмежує коло осіб які зможуть підтвердити технічні положення, а отже – дискримінаційною, адже отримувачем товару може бути і безпосередньо учасник закупівлі.
5. Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання, що підтверджується наданням у складі тендерної пропозиції Учасника Сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту,, який є чинним на момент надання послуг та виданий на ім′я Учасника, та посвідчує відповідність системи екологічного управління Учасника у неспеціалізованій оптовій торгівлі».
Вказаний абзац є дискримінаційним і порушує права та інтереси потенційних учасників, обмежує коло осіб, які мають бажання прийняти участь у процедурі закупівлі, адже:
По-перше – ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) стосується енергетичного менеджменту на підприємстві, тобто діяльності, що спрямована на забезпечення раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємстві. Вказаний стандарт не має жодного відношення до предмету закупівлі і ніяким чином не може підтвердити якість предмета закупівлі.
По-друге - енергетичний менеджмент – є виключно внутрішніми питаннями Учасника і Замовник не має права втручатись у його господарську діяльність, зокрема і щодо питань ціноутворення, матеріального стимулювання працівників та раціонального використання коштів.
По-третє - ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту не може підтверджувати відповідність системи екологічного управління. А саме про системи екологічного управління йдеться у абзаці другому п. 2 Додатку 2.
Розгорнути
Згорнути
щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), з метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, просимо внести наступні зміни до тендерної документації (зі змінами згідно протоколу від 01.11.2023 р.):
1. Виправити на титульній сторінці дані про протокол, яким затверджено тендерну документацію зі змінами, а саме «ЗАТВЕРДЖЕНО РІШЕННЯМ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ ПРОТОКОЛ № 136 ВІД «27» жовтня 2023 року».
Вказане порушує вимоги законодавства про публічні закупівлі, адже відповідно до п.31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Відповідно до частини десятої статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Тобто, в порушення вимог чинного законодавства, Замовником оприлюднено НОВУ РЕДАКЦІЮ тендерної документації із зазначенням іншого Протоколу (від 27.10.2023 р. № 27) ніж той, яким вона була затверджена (від 01.11.2023 р. № 139).
2. Виключити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Учасник повинен документально підтвердити наявність транспортних засобів (автосамоскидів) для можливості доставки товару в повному обсязі однією партією на склад Замовника».
Наголошуємо, що у закупівлі мова йде про 2000 тонн. Тобто взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які спроможні забезпечити перевезення однією партією 2000 тонн солі автомобільним транспортом, а це приблизно 80 автомобілів вантажопідйомністю 25 тонн.
Враховуючи викладене, вважаємо, що вимоги абзацу другого п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації порушують принципи публічних закупівель, є дискримінаційними і такими, що обмежують коло осіб які мають можливість взяти участь у процедурі закупівлі.
3. Виключити/виправити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати довідку у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;».
Відповідно до частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв зокрема і наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Наголошуємо, що у вказаній статті Закону мова йде виключно про ПІДТВЕРДЖЕННЯ ДОСВІДУ ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ ДОГОВОРУ. Законодавством не встановлено право Замовника обмежувати часовими рамками вказане підтвердження учасником закупівель.
Враховуючи викладене, вважаємо, що вимоги п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації порушує принципи публічних закупівель і є дискримінаційним, адже він обмежує коло учасників лише тими, які мали аналогічні договори у 2020, 2021, 2022 роках. Особи, які мали виконали аналогічні за предметом закупівлі договори до 2020 року або після 2022 року – не зможуть підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям.
4. Виключити в абзаці третьому п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації слова:
«відповідність товару вимогам ДСТУ або ЕN або іншому нормативному документу»
та
«Суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації чи документі який його замінює(надати одну або декілька митних декларацій з зазначеної в довідці партії)».
Вказані частини абзацу є дискримінаційними і порушує права потенційних учасників, адже:
По-перше – в митних деклараціях не може міститись будь-яка інформація про вантаж. Форма митної декларації затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 450. Отже посилання на ДСТУ або EN в митній декларації є неможливим.
По-друге – вимога про те, що суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації є такою, що обмежує коло осіб які зможуть підтвердити технічні положення, а отже – дискримінаційною, адже отримувачем товару може бути і безпосередньо учасник закупівлі.
5. Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання, що підтверджується наданням у складі тендерної пропозиції Учасника Сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту,, який є чинним на момент надання послуг та виданий на ім′я Учасника, та посвідчує відповідність системи екологічного управління Учасника у неспеціалізованій оптовій торгівлі».
Вказаний абзац є дискримінаційним і порушує права та інтереси потенційних учасників, обмежує коло осіб, які мають бажання прийняти участь у процедурі закупівлі, адже:
По-перше – ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) стосується енергетичного менеджменту на підприємстві, тобто діяльності, що спрямована на забезпечення раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємстві. Вказаний стандарт не має жодного відношення до предмету закупівлі і ніяким чином не може підтвердити якість предмета закупівлі.
По-друге - енергетичний менеджмент – є виключно внутрішніми питаннями Учасника і Замовник не має права втручатись у його господарську діяльність, зокрема і щодо питань ціноутворення, матеріального стимулювання працівників та раціонального використання коштів.
По-третє - ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту не може підтверджувати відповідність системи екологічного управління. А саме про системи екологічного управління йдеться у абзаці другому п. 2 Додатку 2.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
03 листопада 2023 11:38
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
1. Відповідно п.1 вимоги, а саме Виправити на титульній сторінці дані про протокол, яким затверджено тендерну документацію зі змінами повідомляємо, що відповідно абз. 4 п. 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова): «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.»
Враховуючи викладене вище Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.11.2023 р. № 139 було оприлюднено перелік змін, що вносяться до Тендерної документації на закупівлю «Сіль технічна для утримання вулично-шляхової мережі в зимовий період (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 34920000-2 – Дорожнє обладнання)» затвердженої рішенням уповноваженої особи протоколом від 27.10.2023 р. № 136, тобто це не новий документ який створений, а документ у який вносяться зміни.
Також наголошуємо, що відповідно до п.35 частини першої статті 1 та частини десятої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення про внесення змін були оформлені відповідним протоколом уповноваженої особи із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою, а також був оприлюднений протягом одного дня з дня прийняття рішення.
2. Відповідно п.2 вимоги, а саме виключити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації а саме: «Учасник повинен документально підтвердити наявність транспортних засобів (автосамоскидів) для можливості доставки товару в повному обсязі однією партією на склад Замовника» даний пункт не містить жодної прив’язки до тоннажності або кількості автосамоскидів, а лише має на меті документального підтвердження забезпечення безперервного процесу поставки у повному обсязі товару, та самостійного вивантаження товару на складі Замовника, власними силами Учасника.
3. Відповідно п.3 вимоги, а саме Виключити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо наступне, що відповідно до ч. 1 та п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 підпункту 5 пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
В Додатку 1 Замовником встановлено вимогу щодо документального підтвердження у вигляді довідки у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;
Маємо зауважити, що в Законі України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не встановлено жодних обмежень з приводу кількості або періоду даних договорів, тому Замовник може самостійно встановлювати критерії для документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
4. Відповідно п.4 вимоги, а саме Виключити в абзаці третьому п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації Виключити в абзаці третьому п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації слова: «відповідність товару вимогам ДСТУ або ЕN або іншому нормативному документу» та «Суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації чи документі який його замінює(надати одну або декілька митних декларацій з зазначеної в довідці партії)» повідомляємо наступне: для дотримання вимог Митного та Податкового кодексів України під час ввезення на митну територію України та його розмитнення відомості про отримувача товару підтверджуються відомостями зазначеними в митній декларації, одним з таких пунктів є одержувач товару. На підтвердження взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар, надати копію договору або договорів разом з документами що підтверджують такий статус (договір, сертифікат, авторизаційний лист).
Отже виходячи з вищенаведеного учасник має підтвердити законність ввезення товару на митну територію України та законність придбання товару, що підтверджується відомостями зазначеними в митній декларації та документами, що підтверджують взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар.
5. Відповідно п.5 вимоги, а саме Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації повідомляємо наступне: Системи енергетичного менеджменту запроваджуються з метою впровадження на підприємстві систем енергетичного менеджменту, зокрема:
1) ефективного споживання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг;
2) раціонального використання коштів на оплату енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг, впровадження заходів з енергоефективності та інших витрат;
3) підвищення рівня енергетичної ефективності у будівлях та зменшення викидів CO2;
4) створення та функціонування механізмів матеріального стимулювання працівників до ефективного використання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг.
З огляду на вищевикладене повідомляємо, що дотримання і впровадження екологічних стандартів є передумовою економії витрат на енергетичні ресурси, що безпосередньо впливає на ціноутворення товару, тому Замовник, зазначає надання Сертифікату – стандарту ISO 50001 у складі пропозиції. Слід зазначити, що отримати Сертифікат стандарту ISO 50001 або інший аналогічний сертифікат може будь яка юридична особа або фізична особа-підприємець, без перешкод, отже дана вимога не є дискримінаційною та не обмежує учасників закупівлі.
Крім цього наголошуємо, що Замовник працює виключно в межах діючого законодавства у сфері закупівель, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та практики Антимонопольного комітету України.
1. Відповідно п.1 вимоги, а саме Виправити на титульній сторінці дані про протокол, яким затверджено тендерну документацію зі змінами повідомляємо, що відповідно абз. 4 п. 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова): «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.»
Враховуючи викладене вище Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.11.2023 р. № 139 було оприлюднено перелік змін, що вносяться до Тендерної документації на закупівлю «Сіль технічна для утримання вулично-шляхової мережі в зимовий період (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 34920000-2 – Дорожнє обладнання)» затвердженої рішенням уповноваженої особи протоколом від 27.10.2023 р. № 136, тобто це не новий документ який створений, а документ у який вносяться зміни.
Також наголошуємо, що відповідно до п.35 частини першої статті 1 та частини десятої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення про внесення змін були оформлені відповідним протоколом уповноваженої особи із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою, а також був оприлюднений протягом одного дня з дня прийняття рішення.
2. Відповідно п.2 вимоги, а саме виключити абзац другий п. 1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації а саме: «Учасник повинен документально підтвердити наявність транспортних засобів (автосамоскидів) для можливості доставки товару в повному обсязі однією партією на склад Замовника» даний пункт не містить жодної прив’язки до тоннажності або кількості автосамоскидів, а лише має на меті документального підтвердження забезпечення безперервного процесу поставки у повному обсязі товару, та самостійного вивантаження товару на складі Замовника, власними силами Учасника.
3. Відповідно п.3 вимоги, а саме Виключити п. 3 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації повідомляємо наступне, що відповідно до ч. 1 та п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 підпункту 5 пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
В Додатку 1 Замовником встановлено вимогу щодо документального підтвердження у вигляді довідки у довільній формі з інформацією про виконання за період 2020-2022 р.р. аналогічного договору, який стосувався предмета закупівлі;
Маємо зауважити, що в Законі України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не встановлено жодних обмежень з приводу кількості або періоду даних договорів, тому Замовник може самостійно встановлювати критерії для документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
4. Відповідно п.4 вимоги, а саме Виключити в абзаці третьому п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації Виключити в абзаці третьому п. 1.4. Таблиці Додатку 2 до тендерної документації слова: «відповідність товару вимогам ДСТУ або ЕN або іншому нормативному документу» та «Суб’єкт господарювання у якого учасник придбав товар повинен бути отримувачем товару на території України відомості про якого зазначено у митній декларації чи документі який його замінює(надати одну або декілька митних декларацій з зазначеної в довідці партії)» повідомляємо наступне: для дотримання вимог Митного та Податкового кодексів України під час ввезення на митну територію України та його розмитнення відомості про отримувача товару підтверджуються відомостями зазначеними в митній декларації, одним з таких пунктів є одержувач товару. На підтвердження взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар, надати копію договору або договорів разом з документами що підтверджують такий статус (договір, сертифікат, авторизаційний лист).
Отже виходячи з вищенаведеного учасник має підтвердити законність ввезення товару на митну територію України та законність придбання товару, що підтверджується відомостями зазначеними в митній декларації та документами, що підтверджують взаємовідносин учасника процедури закупівлі з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером та/або іншим суб’єктом господарювання у якого учасник придбав товар.
5. Відповідно п.5 вимоги, а саме Виключити абзац другий п. 2 Додатку 2 до тендерної документації повідомляємо наступне: Системи енергетичного менеджменту запроваджуються з метою впровадження на підприємстві систем енергетичного менеджменту, зокрема:
1) ефективного споживання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг;
2) раціонального використання коштів на оплату енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг, впровадження заходів з енергоефективності та інших витрат;
3) підвищення рівня енергетичної ефективності у будівлях та зменшення викидів CO2;
4) створення та функціонування механізмів матеріального стимулювання працівників до ефективного використання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг.
З огляду на вищевикладене повідомляємо, що дотримання і впровадження екологічних стандартів є передумовою економії витрат на енергетичні ресурси, що безпосередньо впливає на ціноутворення товару, тому Замовник, зазначає надання Сертифікату – стандарту ISO 50001 у складі пропозиції. Слід зазначити, що отримати Сертифікат стандарту ISO 50001 або інший аналогічний сертифікат може будь яка юридична особа або фізична особа-підприємець, без перешкод, отже дана вимога не є дискримінаційною та не обмежує учасників закупівлі.
Крім цього наголошуємо, що Замовник працює виключно в межах діючого законодавства у сфері закупівель, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та практики Антимонопольного комітету України.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-10-27-003084-a.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ЄВРАЗІЙСЬКА ТОРГОВЕЛЬНА ГРУПА", Код ЄДРПОУ:44689471
Дата подання: 31 жовтня 2023 15:21
Дата подання: 31 жовтня 2023 15:21
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга на дисркимінаційні вимоги тендерної документації
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 02 листопада 2023 15:02
Рішення від 02.11.2023 №17567.pdf
Дата публікації: 02 листопада 2023 15:02
Інформація про резолютивну частину рішення від 09.11.2023 №18012.pdf
Дата публікації: 10 листопада 2023 19:14
Рішення від 09.11.2023 №18012.pdf
Дата публікації: 14 листопада 2023 19:12
Коментар замовника щодо усунення порушення: Були внесені зміни у тендерну документацію відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) № 18012-р/пк-пз від 09.11.2023 р.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 21 листопада 2023 16:19
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "КИП І КО" |
14 472 000,00
UAH з ПДВ
|
14 358 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК" |
14 360 000,00
UAH з ПДВ
|
14 360 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "КИП І КО" #40227262 |
Переможець |
14 358 000,00
UAH з ПДВ
|
27 листопада 2023 09:57
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 24 листопада 2023 08:35
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
24 січня 2024 14:43
|
Електронний підпис | укладений |
04 грудня 2023 11:30
|
Договір Сіль.pdf | укладений |
04 грудня 2023 11:29
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Сіль технічна для утримання вулично-шляхової мережі в зимовий період (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 34920000-2 – Дорожнє обладнання) | 2000 | тонни |
7 179,00
UAH з ПДВ
|