Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ШИРОКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЗАПОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 26013402 |
Місцезнаходження: | 70413, Україна , Запорізька обл., с. Широке, вул. Центральна, 1 |
Контактна особа: |
Ірина Вікторівна Макаренко +380632182714 gromada.dok@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 23 червня 2023 09:28 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 червня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 червня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 липня 2023 15:00 |
Початок аукціону: | 03 липня 2023 12:15 |
Початок аукціону: | 03 липня 2023 12:15 |
Очікувана вартість: | 12 639 423,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 63 197,12 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 120 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
23 червня 2023 09:30 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
23 червня 2023 09:28 |
ТД вул. Садова, с-ще Сонячне 23.06.2023 для публікації.docx | |
23 червня 2023 09:28 |
ДОД.4 ПРОЄКТ ДОГОВОРУ вул. Садова, с-ще Сонячне 23.06.2023 для публікації.doc |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-09-25-000012 ● 823f90f4de4446baa6c70591bebfddf8
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 25 вересня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 25 вересня 2023 16:48 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.09.2023 № 59-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Ганна ШКЛЯР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 25.09.2023 № 59-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2023-06-23-001178-a від 23.06.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-25 17:10:41
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-06-23-001178-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-09-26 14:04:48
Пояснення На запит замовнику на пояснення щодо процедури закупівлі предмету «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування» ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в інформа-ційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-23-001178-a)
Пояснення
На запит замовнику на пояснення
Дата: Дата: 2023-09-25 17:10:41
щодо процедури закупівлі предмету «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування» ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в інформа-ційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-23-001178-a)
Відповідно до п. 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» (надалі – Закон фінконтролю), органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
Згідно п.6 ст.10 Закону фінконтролю, органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю. Цей закон є загальною нормою права.
Згідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Згідно частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі прийнято із таких підстав: «виявлені ор-ганом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері пуб-лічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель».
Згідно ч.1 ст.8 Закону, моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення про-цедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області надає наступні пояснення по кожному пункту:
1. Замовником враховано, що ремонт і утримання дорожніх об’єктів повинні виконуватися відповідно до вимог «Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198, а також до технічних правил ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування і технічних правил ремонту і утримання міських вулиць і доріг, що затверджуються уповноваженим органом. Види робіт з капітального ремонту, експлуатаційного утримання, терміни їх виконання, склад і обсяги по кожній вулиці, дорозі та окремій дорожній споруді встановлюють на підставі результатів обстежень і оцінки їхнього фактичного стану, інженерних вишукувань, випробувань, які зафіксовані у відомостях дефектів та інших документах.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені Замовником після обстеження, на підставі дефектного акту, складеного за допомогою програмного комплексу АВК – 5(3.8.2). Із зазначенням найменування робіт і витрат, та обсягу.
Очікувана вартість – це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Методи визначення очікуваної вартості запропоновані у Примірній методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженій Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275.
Замовник для проведення процедури закупівлі спирався на розрахункову ціну потреби, що він закуповує. Під час оголошення закупівлі замовникам також враховано умови щодо реального стану фінансування.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалось Замовником із врахуванням «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. Замовником була визначена потреба в роботах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо згідно дефектного акту) та здійснювалась на підставі аналізу аналогічних робіт (послуг) для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. На етапі аналізу ринку аналогічних робіт (послуг) були проведені консультації, використана загальнодоступна інформація, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках). За результатом було отримано 3 комерційні пропозиції за даним предметом закупівлі, а саме:
- ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» - 10 950 000,00 грн.
- ТОВ «ПРОГРЕС ЛОГІСТІК» - 12 592 500,00 грн.
- ТОВ «САІНС СІТІ» - 12 980 146,00 грн.
Визначили очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де:
Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації.
На підставі вищевикладеного була подана службова записка від ініціатора закупівлі Замовника, в якій визначені очікувана вартість, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та зазначена необхідність проведення процедури закупівлі з урахуванням п.10 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме:
- Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
2. Замовник звертає увагу, що:
А) Відповідно до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 «Про початок моніторингу закупівель» опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-06-23-001178-a від 23.06.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Отже, така підстава для моніторингу, як перевірка виконання п. 4-1. Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не визначена.
Б) Щодо застосування п. 4-1. Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»: у пункті 4. Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» рекомендовано органам місцевого самоврядування, зокрема, забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Зазначена постанова КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не стосується сфері публічних закупівель. Спеціальний Закон України «Про публічні закупівлі» не покладає обов’язку оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі.
Замовником оголошено процедуру «Відкриті торги з особливостями». Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (зі змінами та доповненнями) визначено умови та порядок закупівель в умовах воєнного стану. Даними Особливостями також не зобов’язано Замовників оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі.
Права органу державного фінансового контролю визначені ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» (надалі – Закон фінконтроль). Відповідно до статті 5 Закону про фінконтроль, контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України. Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об’єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
Відповідно до ч.23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 18 серпня 2023 року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: 1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Загальновизнаним є те, що з прийняттям нового акту, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується одно предметний акт, який діяв у часі раніше.
У Рішенні від 03.10.1997 № 4-зп Конституційний Суд України надав роз'яснення стосовно по-рядку набрання чинності Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами; конкрет-на сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована одно предметними нормативни-ми правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному; загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акту, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасо-вується одно предметний акт, який діяв у часі раніше, тобто діє правило Lex posterior derogat priori - «наступний закон скасовує попередній».
Таким чином, відповідно до п.24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Замовником враховано, що з 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан. Оскільки оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місце виконання робіт та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі несе загрозу безпеці із врахуванням того, що власні веб-сайті не мають такого ступеня захищеності, як сайт Прозорро, отже вся інформація розміщується на сайті https://prozorro.gov.ua/tender
З огляду на рекомендаційний характер надаємо посилання на сторінки веб-сайтів, на яких розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості згідно предмету закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування»: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-23-001178-a
в тому числі: вказано інформацію про Замовника, очікувану вартість, місце поставки послуг, найменування предмета закупівлі, строки оплати, у файлі: ТД вул. Садова, с-ще Сонячне 23.06.2023 для публікації.docx міститься ДОДАТОК 3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.
Також уся інформація розміщена, зокрема і на наступних сайтах:
https://gov.e-tender.ua/tender/budivelni-roboti/UA-2023-06-23-001178-a-kapitalnyj-remont-dorohy-za-adresoyu-zaporizka-oblast-zaporizkyj-rajon
https://smarttender.biz/ru/publichnye-zakupki-prozorro/30669642/
https://www.dzo.com.ua/tenders/19628056
Замовником також прийнято до уваги, що відповідно до наказу «Про початок
моніторингу закупівель» опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-06-23-001178-a від 23.06.2023 «Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.» Отже, така підстава для моніторингу, як перевірка виконання п. 4-1. Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не визначена.
Додатки:
1. Службова записка про проведення процедури закупівлі
2. Додаток до службової записки «Обсяги робіт», дефектний акт
3. Комерційні пропозиції (за переліком, вказаним в тексті пояснень)
Інші документи розміщені на веб порталі уповноваженого органу
Уповноважена особа Ірина МАКАРЕНКО
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-04 15:16:50
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-06-23-001178-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
При аналізі пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМШЛЯХБУД» (далі – ТОВ «РЕМШЛЯХБУД») виявлено наступне:
1. В додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та документальне підтвердження учасників інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації Замовником встановлено вимоги до учасників торгів: «Серед працівників, зазначених у довідках, обов’язкова наявність особи, відповідальної за охорону праці з наданням скан-копії з оригіналу посвідчення про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці, виданого відповідним навчальним закладом, що підтверджує перевірку знань відповідної особи з охорони праці».
2. В додатку 7 «Перелік документів, що має надати учасник» до тендерної документації Замовником зазначена вимога до учасників торгів: «4. Сканована копія завіреної копії паспорту (всі сторінки) (для Учасника - фізичної особи) або сканована копія завіреної копії паспорту (всі сторінки) всіх засновників, керівника та службової (посадової) особи Учасника, яку призначено Учасником відповідальною за проведення торгів».
В складі пропозиції ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» відсутнє посвідчення про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці, виданого відповідним навчальним закладом, що підтверджує перевірку знань відповідної особи з охорони праці та сканована копія паспорту (всі сторінки) всіх засновників, керівника та службової (посадової) особи Учасника, яку призначено Учасником відповідальною за проведення торгів.
У зв’язку з чим, прошу надати інформацію чи подано у складі поданої пропозиції ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» вищезазначені документи та у якому файлі, або інформацію чому не оприлюднено вимогу про усунення таких невідповідностей?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-10 17:53:48
Пояснення На запит замовнику на пояснення Дата: 2023-10-04 15:16:50 про надання пояснення щодо закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-23-001178-a)
Моніторинг:
UA-M-2023-09-25-000012
Пояснення
На запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-04 15:16:50
про надання пояснення
щодо закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-23-001178-a)
Відповідно до п. 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» (надалі – Закон фінконтролю), органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
Згідно п.6 ст.10 Закону фінконтролю, органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю. Цей закон є загальною нормою права.
Згідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Згідно частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Основним завданням моніторингу закупівель, є надання можливості Замовнику самостійного усунення виявленого порушення у сфері публічних закупівель, саме це завдання вирізняє його з-поміж інших контрольних заходів і власне зумовлює його існування.
Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області надає наступні пояснення.
23.06.2023 оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-06-23-001178-a. 06.07.2023 року відхилене учасника з найменшою ціною, протокол розмішено на сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-23-001178-a.
Згідно протокольного рішення від 06.07.2023 року ТОВ "РЕМШЛЯХБУД"
код ЄДРПОУ 20488682 оголошено переможцем.
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 18 серпня 2023 року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: 1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Відповідно до ч.23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Таким чином, Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, затвердженими постановою КМУ №1178 визначено компетенцію відповідача:
Відповідно до ч.3 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ч 16. Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 Адміністратор електронної системи закупівель забезпечує захищеність інформації в зазначеній системі відповідно до частини четвертої статті 12 Закону і пункту 9-1 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 22, ст. 855; 2019 р., № 66, ст. 2258).
Відповідно до ч 24. Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Верховним Судом під час винесення постанови від 21.11.2018 у справі № 700/668/16-а, зазначена правова позиція, що суб'єкт владних повноважень під час розгляду питання, пов'язаного з реалізацією особою свого права, зобов'язаний застосовувати той закон або інший нормативно-правовий акт, який набув чинності та залишається чинним на момент виникнення відповідних правовідносин між особою та державою, в особі її уповноважених органів.
Відповідно до п.13 Особливостей, затверджених постановою КМУ 1178, в редакції, чинної на день оголошення процедури закупівлі, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
1) інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, та/або безпеці об’єктів енергетичної чи газової інфраструктури, та/або об’єктів електроенергетики, та/або об’єктів розробки чи видобування вуглеводнів, за наявності відповідного обґрунтування;
Закон України "Про захист персональних даних" визначає персональними даними відо-мості про фізичну особу, яка ідентифікована, забороняючи при цьому обробку даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією. Окрім того, згідно Закону України “Про обробку пер-сональних даних” дані про особу не можуть бути оброблені без її згоди, крім випадків, визначе-них законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Згідно з ст. 11 Закону України “Про інформацію” не допускаються збирання, зберігання, викори-стання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначе-них законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її націо-нальність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Частина цих даних міститься в паспорті громадянина України. Після розкрит-тя тендерних пропозицій всі документи, що були подані Учасником в складі тендерної пропо-зиції стають загальнодоступними і будь-хто може їх переглянути, скачати тощо. Відповідно до ч.2 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» не підлягає розкриттю інформація, що обґрун-товано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані.
Відповідно до п.43 Особливостей, затверджених постановою КМУ 1178, «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури за-купівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документаці-єю, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або докуме-нтів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпе-чення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що про-понується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тенде-рної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі біль-ше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випа-дків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»
Отже, межею, що розділяє істотне (фундаментальне) порушення від неістотного, є встановлення такої обставини: чи могло бути іншим рішення замовника за умови дотримання ним передбаченої законом процедури його прийняття.
Технічна помилка в частині відсутності інформації або документу свідчить про формальний характер, та не призвела до порушення чиїх-небудь інтересів, втрат бюджету, тощо. Так навіть Верховний Суд висловлював неодноразово позицію, що формальні помилки не є безумовною підставою для визнання недійсними правочинів, які вчинені за наслідком таких торгів.
Замовником враховано, що критерій пропорційності передбачає дотримання справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Дана закупівля має велике значення для населення, яке є основою місцевого самоврядування, і розрахована саме на отримання очікуваного результату – забезпечення шляхів (доріг) на випадок евакуації в умовах воєнного стану та минулих бойових подій. Через с. Сонячне проходить шлях на виїзд з міста Запоріжжя та Запорізького району. Оскільки цей проект спрямований на забезпечення усунення наслідків збройної агресії.
Разом із цим, відповідно до п. 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ 1178, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі за-купівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовни-ком;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених за-мовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електрон-ній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, ви-значеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відпо-відно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на тери-торії України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відпо-відно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утворе-ною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власни-ком, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсот-ків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Феде-рації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством по-рядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управ-ління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній про-позиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постано-вою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі те-ндерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усуне-на учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не за-значив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вар-тість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першо-го частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, вищенаведеними умовами Особливостей не передбачено умов для відхилення пропозиції учасника, який став перемежцем.
Замовником враховано, що відповідно до Особливостей, затверджених постановою КМУ 1178, договір про закупівлю укладають відповідно до норм Цивільного кодексу України (далі — ЦК України) та Господарського кодексу України (далі — ГК України), зважаючи на особливості, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та постанову КМУ 1178.
Частиною першою ст. 638 ЦК України встановлено загальне правило відповідно до якого договір є укладеним з моменту коли сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Дане загальне правило лише прив'язує момент укладення будь-якого договору до моменту досягнення згоди з усіх його істотних умов не визначаючи правило, яке б конкретизувало з якого моменту виникають зобов’язання по його виконанню (правочин направлений на виконання договору). Згідно ч.1 ст.631 ЦК України, строком дії договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права та виконати свої обов’язки відповідно до договору. Відповідно до ст. ст. 6 та 627 ЦК України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з огляду на вимоги цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Тож сторони мають право встановити окремі правила дотримання договору, а також поставити виникнення чи припинення прав та обов’язків у залежність від обставин, щодо яких не відомо, настануть вони чи ні. Крім того, нами також враховано, що ознакою юридичної характеристики зазначеного договору є те, що він є консесуальними.
Ураховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливе у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку.
Пунктом 10.1.6. договору визначений обов’язок Виконавця надати Замовнику розпорядчий документ про призначення осіб, які виконують функції служби охорони праці Виконавця (Субвиконавця) відповідно до вимог ст. 15 Закону України «Про охорону праці».
Згідно п.16.4.-16.7 договору визначає можливість розкриття персональних даних, зокрема даних паспортів, під час дії договору.
Отже, зазначені умови договору надають право виправити формальні помилки, зокрема, не змінюючи при цьому істотні умови договору про закупівлю (предмет договору, визначений в розділі 1, ціна, сума договору).
Згідно 16.8. договору, істотні умови договору про закупівлю (предмет договору, визначений в розділі 1, ціна, сума договору) не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Із врахуванням листа Мінекономіки від 24.11.2020 3304-04/69987-06, форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин. При цьому Закон не містить обмежень щодо укладення однієї або одночасно декількох додаткових угод до договору про закупівлю. Та порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому.
Оскільки недійсність правочину зумовлюється наявністю дефектів його елементів: дефекти (незаконність) змісту правочину; дефекти (недотримання) форми; дефекти суб`єктного складу; дефекти волі - невідповідність волі та волевиявлення, отже не подання або несвоєчасне документів, само по собі це не може мати наслідки недійсного правочину.
Але Замовник задля усунення випадків, опрацює можливість опублікування документів на підставі визначеного Особливостями, затвердженими постановою КМУ 1178 та договором випадку - покращення якості предмета закупівлі, оскільки таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Замовником при цьому враховано, що за нормою ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип, який визначає людину, її права та свободи найвищою цінністю в державі, що обумовлює можливість обмеження її прав та свобод лише за наявності вини. Тобто особа може бути притягнута до відповідальності лише у тому разі, якщо її вину у вчиненні порушення закону буде доведено поза розумним сумнівом, на підставі належних та допустимих доказів із дотриманням встановленої законом процедури. Принцип «поза розумним сумнівом», сформульований у п. 43 рішення Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) від 14.02.2008 р. у справі «Кобець проти України» (з відсиланням на первісне визначення цього принципу у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey), п. 282). У відповідності до цього рішення, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом. Виходячи з рішень ЄСПЛ - розумним є сумнів, який грунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду всіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами, або з відсутності таких відомостей і є таким, який змусив би особу втриматися від прийняття рішення у питаннях, що мають для неї найбільш важливе значення.
Відповідно до ч.3 ст.9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в умовах во-єнного стану особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядуван-ня, не несе відповідальність, у тому числі кримінальну, за рішення, дії чи бездіяльність, негативні наслідки яких неможливо було передбачити або які охоплюються виправданим ризиком, за умо-ви, що такі дії (бездіяльність) були необхідні для відсічі збройної агресії проти України або лікві-дації (нейтралізації) збройного конфлікту.
З іншого боку, аналізуючи подібні відносини Верховний суд вказав у своїй постанові від 30.11.2021 № 160/8403/19 вказав:«Верховний Суд зазначає, що Східний офіс Держаудитслужби, як територіальний орган Державної аудиторської служби України, був вправі спостерігати за кожним етапом закупівлі шляхом аналізу інформації про неї за допомогою електронної системи закупівель. У цьому випадку, Східний офіс Держаудитслужби не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасниками, а це унеможливило своєчасне реагування позивача на відповідні зауваження у рамках проведення безпосередньо процедури закупівлі (у тому числі щодо внесення змін до тендерної документації), а не вже після укладання договору з переможцем закупівлі.
З огляду на оперативність та ефективність такого заходу державного контролю, як моніторинг, то Замовник вважає, що і контролюючий орган має із розумінням сутності вказаного заходу здійснювати його проведення.
Разом з тим, на нашу думку в даному випадку обов’язково має бути враховано критерій «пропорційності», який передбачає дотримання справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності).
Отже, підсумовуючи вищенаведене, Замовник враховує, що вищевказана процедура за-купівлі проведена із дотриманням принципів, передбачених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та у відповідності до Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, з ураху-ванням умов діючого воєнного стану та існує визначений договором шлях виправлення.
Відповідь на другий запит буде надана 11.10.2023 року.
Додатки: копія посвідчення №1635, витяг з протоколу №23-183, копії всіх сторінок паспор-тів.
Уповноважена особа Ірина МАКАРЕНКО
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-06 15:19:57
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-06-23-001178-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕМШЛЯХБУД» укладено договір про закупівлю від 12.07.2023 за №243/23.
В подальшому, 17.08.2023 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2, в якій зазначено, що з метою покращення якості предмету закупівлі та у зв'язку з необхідністю внесення змін в частині видів та обсягів робіт. А саме, щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 10-20 мм, марка М1000 і більше (кількість 65,1 м3) і щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 40-70 мм, марка М1000 і більше (кількість 753,9 м3) замінено на готову піщано-щебеневу суміш С-5 (кількість 819 м3). Також, щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 5[3]-10 мм, марка М1000 і більше (кількість 65,1 м3) і щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 20-40 мм, марка М1000 і більше (кількість 481,3 м3) замінено на готову піщано-щебеневу суміш С-7 (кількість 546,4 м3).
Враховуючи вищевикладене, надайте скан-копії документів, на підставі яких укладено додаткову угоду за №2 від 17.08.2023 року, а саме покращено якість предмету закупівлі та змінено вид і обсяг робіт.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-11 19:37:42
На запит замовнику на пояснення Дата: 2023-10-06 15:19:57 про надання пояснення щодо закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-23-001178-a)
Пояснення
На запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-06 15:19:57
про надання пояснення
щодо закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-23-001178-a)
Відповідно до п. 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» (надалі – Закон фінконтролю), органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
Згідно п.6 ст.10 Закону фінконтролю, органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю. Цей закон є загальною нормою права.
Згідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Згідно частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Основним завданням моніторингу закупівель, є надання можливості Замовнику самостійного усунення виявленого порушення у сфері публічних закупівель, саме це завдання вирізняє його з-поміж інших контрольних заходів і власне зумовлює його існування.
Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області надає наступні пояснення.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕМШЛЯХБУД» укладено договір про закупівлю від 12.07.2023 за №243/23.
В подальшому, 17.08.2023 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2, з метою покращення якості предмету закупівлі. Правовою підставою укладення даної додаткової угоди №2 є підпункт 3 пункту 19 Особливостей, яким передбачено можливість змінити істотні умови договору про закупівлю після його підписання та до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
При цьому, документального підтвердження під час застосування даного підпункту не вимагається.
При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі» не містить обмежень щодо укладення однієї або одночасно декількох додаткових угод до договору про закупівлю. Та порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Отже, із врахуванням роз’яснень, наданих Мінекономіки в листі від 24.11.2020 3304-04/69987-06, укладення додаткової угоди залежить тільки від обставин, що спричинили необхідність вказаних змін, якими можуть бути та/або надійність, технологічність, стандартизація та уніфікація, ергономічність, естетичність, транспортабельність, екологічні показники, технічні або інші показники, чи показники безпеки.
У випадку укладення додаткової угоди №2 зміни проектних рішень не відбулося, що підтверджується листом виконавця, який здійснює авторський нагляд за предметом закупівлі. Відповідність тендерній документації та вимогам предмета закупівлі дотримана.
Уповноважена особа Ірина МАКАРЕНКО
Надання інформації про усунення порушення замовником
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВИКОНАННЯ Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-23-001178-a від 13 жовтня 2023 року щодо закупівлі «Капітальний ремонт дороги за адресою: Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вулиця Садова. Коригування» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-23-001178-a) Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області на виконання пункту 3 Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-23-001178-a оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів, а саме: додаткову угоду №5 від 19 жовтня 2023 року про розірвання договору №243/23 від 12 липня 2023 року. Таким чином, станом на 20.10.2023 року договір №243/23 від 12 липня 2023 року розірваний в порядку, передбаченому умовами договору, та згідно вимог Господарського і Цивільного кодексів. Уповноважена особа Ірина МАКАРЕНКО
2023-10-20 16:22:20
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 13 жовтня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 28 жовтня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. Порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 Замовником не оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей.)
Підтвердження усунення порушення
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) • усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі • усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. Порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 Замовником не оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей.) • усунуто
порушення усунуто
2023-10-30 13:56:23
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 03 липня 2023 12:38
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІЯ-ТРАНС" |
9 246 892,54
UAH з ПДВ
|
9 246 892,54
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "РЕМШЛЯХБУД" |
10 940 176,34
UAH з ПДВ
|
10 940 176,34
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІЯ-ТРАНС" #37342256 |
Відхилено |
9 246 892,54
UAH з ПДВ
|
06 липня 2023 11:06
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 05 липня 2023 17:05
|
ТОВ "РЕМШЛЯХБУД" #20488682 |
Переможець |
10 940 176,34
UAH з ПДВ
|
06 липня 2023 11:14
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
20 жовтня 2023 16:16
|
ДУ 5 від 19.10.2023 розірвання договору.pdf | укладений |
20 жовтня 2023 16:13
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 жовтня 2023 11:12
|
ДУ 4 до договору 243-23 від 12.07.2023 вул. Садова с-ще Сонячне.pdf | зміни до договору |
16 жовтня 2023 11:10
|
Електронний підпис | зміни до договору |
11 жовтня 2023 20:17
|
ДУ 3 до договору 243-23 від 12.07.2023 вул. Садова с-ще Сонячне мониторинг.pdf | зміни до договору |
11 жовтня 2023 20:06
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 серпня 2023 12:46
|
ДУ 2 до договору 243-23 від 12.07.2023 вул. Садова с-ще Сонячне.pdf | зміни до договору |
17 серпня 2023 12:44
|
Електронний підпис | зміни до договору |
12 липня 2023 14:56
|
ду 1 до дог. 243-23 від 12.07.2023 вул. Садова.pdf | зміни до договору |
12 липня 2023 14:55
|
Електронний підпис | укладений |
12 липня 2023 14:48
|
Дог. 243-23 від 12.07.2023 підписан вул. Садова для публікації.pdf | укладений |
12 липня 2023 14:42
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 12 липня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 12 липня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 243/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 17 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 17 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зміна плану фінансування |
Номер договору про закупівлю: | 243/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 09 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 11 жовтня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та пункту, затверджених постановою КМУ від 19.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), статтею 188 Господарського кодексу України, статтями 651, 652, 653, 654 Цивільного кодексу України, п. 10.1.6. , 16.4.-16.7, 16.8. та з урахуванням проведення моніторингу UA-M-2023-09-25-000012 закупівлі UA-2023-06-23-001178-a , дійшли взаємної згоди укласти цю додаткову угоду №3 (далі — Додаткова угода) до Договору № 243/23 від 12 липня 2023 року (далі —— Договір) про таке: На підставі підпункту 3 пункту 19 Особливостей, яким передбачено можливість змінити істотні умови договору про закупівлю після його підписання та до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, а також на підставі підпункту 3 пункту 16.8 Договору № 243/23 від 12 червня 2023 року з метою покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призводить до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, Сторони дійшли взаємної згоди внести зміни та доповнення до даного Договору |
Номер договору про закупівлю: | 243/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 12 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 16 жовтня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | За взаємною згодою сторін викласти в новій редакції Календарний графік та План фінансування |
Номер договору про закупівлю: | 243/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Виконання договору
Строк дії за договором: | 12 липня 2023 — 20 жовтня 2023 |
Сума оплати за договором: |
10 940 176,34
UAH (в тому числі ПДВ 1 823 362,72 UAH)
|
Причини розірвання договору: | За взаємною згодою Сторін,на виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-23-001178-a від 13 жовтня 2023 року |