Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 35652032 |
Місцезнаходження: | 08300, Україна , Київська обл., місто Бориспіль, вулиця Київський Шлях 27 |
Контактна особа: |
Ворушило Валентина Анатоліївна +380459563661 vaalya@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 18 серпня 2021 20:29 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 серпня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 31 серпня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 04 вересня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 06 вересня 2021 14:02 |
Очікувана вартість: | 2 898 310,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 14 491,55 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Згідно з п.6.1. Тендерної документації Переможець надає не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання договору у вигляді перерахування коштів на розрахунковий рахунок замовника у розмірі 5 відсотків вартості договору. Платіжні реквізити Замовника: Назва Замовника: Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради Київської області Місцезнаходження Замовника (фактична адреса, для листування): вул. Київський Шлях, 27, м. Бориспіль, Київська область. IBAN: UA218201720355159028100024816 в Державній казначейській службі України, м. Київ, МФО 820172 Призначення платежу: забезпечення виконання договору по відкритим торгам на закупівлю Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області ДК 021:2015 – 45454000-4 - Реконструкція ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (Посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі) або забезпечення виконання договору по відкритим торгам по номер оголошення UA-20ХХ-ХХ-ХХ-00ХХХХ-Х. 6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів із дня настання зазначених обставин. 6.3. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. 6.4. Надана тендерна пропозиція повинна містити підтвердження від Учасника щодо розуміння Учасником факту, що у разі зменшення обсягів фінансування та укладення відповідних змін до договору, сума забезпечення виконання договору не зміниться, оскільки формується на підставі суми наданої тендерної пропозиції. 6.5. Учасники-нерезиденти, у разі якщо будуть визнані переможцями торгів, можуть надавати забезпечення виконання договору в іноземній валюті в розмірі 5 % від ціни договору, що перераховується Учасником-нерезидентом за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, у якій надається забезпечення, встановленим Національним банком України на дату видачі банківської гарантії. 6.6. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок коштів учасника. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області за ДК 021:2015 – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
18 серпня 2021 20:32 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
18 серпня 2021 20:29 |
ТД_спортмайданчик ЗОШ_3.doc | |
18 серпня 2021 20:29 |
Додаток 5 Технічні вимоги.docx | |
18 серпня 2021 20:29 |
Проект договору майданчик.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-01-25-000044 ● 661efe80b8d747ef9db2e53b1f47ec61
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 24 січня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 25 січня 2023 15:24 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.01.2023 № 25
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 24.01.2023 № 25
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2021-08-18-002666-c 18.08.2022
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-01-26 15:56:18
Запит про надання пояснень
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.Крім того, просимо пояснити за яких документально підтверджених об’єктивних обставин продовжено строк дії договору від 29.09.2021 №155 та зобов’язань щодо виконання робіт.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-01-31 18:24:17
Пояснення на запит
БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
Управління капітального будівництва
вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302
E-mail: ukb_borispol@ukr.net тел. 6-36-61
30.01.2023 № 03-08/17-1 Державна аудиторська служба України
Пояснення на запит
Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі – УКБ), розглянувши Запит про надання пояснень Державної аудиторської служби України, який 26.01.2023 о 15:56 розміщено через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області за ДК 021:2015 – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (UA-2021-08-18-002666-c), повідомляє наступне.
1. Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі на виконання вимог, встановлених підпунктом 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (копія – в Додатку № 1) на власному веб-сайті органу місцевого самоврядування, яке доступне за посиланням:
https://borispol-rada.gov.ua/item/46856-obhruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli.html.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проектно-кошторисної документації та позитивного експертного звіту від 02.06.2021 № 34797 (сканкопія – в Додатку № 2), розмір бюджетного призначення (обсяг видатків бюджету розвитку, які спрямовуються на будівництво об’єкта у бюджетному періоді - згідно з Додатком № 6 до рішення Бориспільської міської ради від 17.08.2021 № 839-12-VIII, очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі вищезазначеного позитивного експертного звіту та зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
3. Документальним підтвердження об’єктивних обставин, на підставі яких продовжено строк дії договору від 29.09.2021 №155 та зобов’язань щодо виконання робіт: Додаткові угоди укладено відповідно до частини 1, пункту 4 частини 5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, частини другої статті 9 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1), листа підрядника ТОВ «ФПК - Портал - Буд» (сканкопія – додатки 3, 4).
Додатки:
1. Сканкопія листа УКБ з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Сканкопія позитивного експертного звіту.
3. Сканкопія листа ТПП України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1.
4. Сканкопія листа ТОВ «ФПК - Портал - Буд».
В.о. начальника управління Валентина ВОРУШИЛО
Надання інформації про усунення порушення замовником
БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА Управління капітального будівництва вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302 E-mail: ukb_borispol@ukr.net тел. 6-36-61 Північний офіс ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ Заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-08-18-002666-с Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі – УКБ), розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-08-18-002666-с Північного офісу Державної аудиторської служби України (надалі – Держаудитслужба, ДАСУ), який 20.02.2023 опубліковано через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області за ДК 021:2015 – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (UA-2021-08-18-002666-c), повідомляє наступне. За результатами проведеного моніторингу у висновку Держаудитслужби зазначено про порушення Замовником частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922). Розділом 3 констатуючої частини Висновку Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. За результатами моніторингу встановлено, що: - тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги п.19 ч.2 с. 22 Закону № 922 - проект договору не містить інформації про порядок зміни його умов, чим порушено вимоги п.8. ч.2 ст. 22 Закону № 922 - ТОВ «ФПК Портал-Буд» не надано в довільній формі інформацію, що підтверджує строк дії тендерної пропозиції з можливістю продовжити строк дії тендерної пропозиції - переможцем не надано копії посвідчень з охорони праці директора, головного інженера або виконавця робіт чим не дотримано вимоги п.п. 1 та 5 розділу ІІІ ТД - інвентарна картка групового обліку основних засобів від 25.06.2021 №2 не містить в переліку прес ручний PROMA AR-1 та розпушувач причіпний Forte МКБ, які зазначені у довідці, чим не підтверджено наявність вищевказаного обладнання та не виконано вимоги п. 1 додатку 1 ТД. Висновок моніторингу – в порушення п. 1 ч.1 ст. 31 Закону № 922 Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця як таку, що не відповідала кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922, а уклав з ним договір від 29.09.2021 №155 на суму 2 750 000 грн. Замовник вважає, що вищевказаний висновок Північного офісу Держаудитслужби не відповідає реальним обставинам, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав. 1) Щодо відсутності в тендерній документації прикладів формальних помилок - заявлене порушення не відповідає дійсності з причин наявності в Розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п.1.10 інформації про формальні (несуттєві помилки), а саме: «1.10. Відповідно до пункту 19 частини 2 ст. 22 Закону, Замовник може передбачити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій; Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки, окрім випадків коли технічні помилки та описки призводять до невідповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам замовника (наприклад: формальна (несуттєва) помилка та описка є орфографічна чи граматична помилка). Суттєвою помилкою є помилка у технічній частині, в якій зазначається відповідність тому чи іншому критерію технічних вимог замовника.» Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки тощо, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій. Отже, п. 1.10. ТД викладений відповідно до вимог п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тому не може вважатись порушенням. 2) З приводу порушення ч.8 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: відсутність порядку змін умов Договору - у п.11.2 Проекту Договору зазначено, що будь-які зміни до умов Договору оформляються шляхом укладання Сторонами відповідних додаткових угод. Відповідно, у всіх додаткових угодах (а їх було 5) зазначено норми чинного законодавства, на підставі яких укладається додаткова угода. Умови законодавства постійно змінюються, особливо в умовах воєнного часу, і Замовником дотримано всі норми законодавства, які діяли саме на момент укладення конкретної додаткової угоди. Отже, у даному випадку не мало місця порушення ч.8 ст. 22 Закону. 3) Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації учасник в довільній формі підтверджує строк дії тендерної пропозиції (тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій). За таких умов тендерна документація не містила окремих вимог до оформлення довідки довільної форми із зазначенням строку дії тендерної пропозиції. У складі тендерної пропозиції Переможця міститься, документ Тендерна пропозиція від 26.08.2021 вих. №45, де у пункті 2 зокрема, зазначено: «ми погоджуємося дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 120 днів» (тендерна пропозиція.PDF). Враховуючи те, що інформація у формі «Тендерна пропозиція» є, Замовником не допущено порушень умов тендерної документації, а саме п.4 Р.ІІІ. Також, Переможець у своїй тендерній пропозиції надав лист від 26.08.2021 року №35 про його згоду з усіма умовами тендерної документації до закупівлі “Реконструкція баскетбольно-валейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, так як тендерна документація містить вказівку, що учасник в довільній формі підтверджує строк дії тендерної пропозиції. Отже, враховуючи те, що ненадання учасником листа / довідки у довільній формі щодо строку дії тендерної пропозиції, за наявності такого підтвердження в іншому документі, не є підставою відхилення тендерної пропозиції, оскільки Замовником у тендерній документації не було визначено окремих вимог щодо цієї довідки, крім того, учасник підтвердив такий строк в іншому документі (Тендерна пропозиція.PDF). Тому учасником/переможцем все ж було підтверджено строк дії тендерної пропозиції. 4) П.2 Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що учасники повинні надати підтвердження можливості дотримання правил з охорони праці під час виконання робіт на об’єкті Замовника, шляхом надання протоколу/витягу з протоколу про перевірку знань директора та головного інженера/виконроба. Переможцем було надано Довідку від 03.09.2021 про складання іспиту з перевірки знань з охорони праці директором та виконробом/головним інженером та сам Витяг з протоколу №822-2021 від 02.09.2021, таким чином умов тендерної документації було дотримано. 5) Тендерною документацією було визначено, що учасники повинні надати в електронному вигляді довідку в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання та підтверджуючі документи щодо користування (завірена копія балансової відомості або інвентаризаційної відомості, копія договору оренди обладнання. Переможцем було надано інвентарну картку № 2 групового обліку основних засобів від 25.06.2021 року та довідку про наявність матеріально-технічної бази та обладнання, що не порушило умови тендерної документації. З приводу обладнання: прес та розпушувач причіпний Forte MKБ, дана техніка не відноситься до будівельного обладнання та не використовується в сфері будівництва, тим самим не відноситься до порушень умов тендерної документації. Таким чином, істотне значення для визнання помилок формальними (несуттєвими) є здатність впливати на зміст пропозиції, нівелювати технічний потенціал або конкурентоздатність учасника. З суті зазначених у висновку порушень не випливає невідповідність тому чи іншому критерію технічних вимог, а є лише несуттєвими помилками і не впливають на якість виконання робіт Переможцем. Враховуючи викладене вище, зазначені Держаудитслужбою зауваження не є суттєвими та такими, що впливають на зміст та спроможність виконання укладеного Договору закупівлі, а тому не є такими, що призводять до його недійсності/нікчемності. Відповідно до п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі. Проте, ДАСУ зазначено місцезнаходження замовника не в повному обсязі (не зазначено поштовий індекс замовника відповідно до офіційних даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відповідно до п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням: структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб’єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Під час зазначення структурної одиниці закону зазначається лише її заголовок (крім законів про внесення змін); найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). ДАСУ складено висновок з порушенням п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; ч. 1 розділу II «Порядок заповнення вступної частини форми висновку», п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552. Проте, у констатуючій частині висновку Держаудитслужби описано порушення законодавства у сфері публічних закупівель без зазначення найменування суб’єкта нормотворення. Вищевикладені факти свідчать про протиправність висновку, спростовують та доводять безпідставність висновку Держаудитслужби про порушення ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Щодо зобов’язання про усунення порушення Відповідно до розділу 3 констатуючої частини Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Звертаємо увагу, що ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначено повноважень Держаудитслужби зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії щодо припинення зобов’язань за договором на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у пункті 3 оскаржуваного Висновку. У спірному висновку контролюючий орган стверджує лише про невідповідність тендерної пропозиції переможця закупівлі вимогам тендерної документації, у зв`язку з чим зобов’язує замовника припинити зобов’язання за договором. Натомість, за результатами моніторингу закупівлі Держаудитслужбою не встановлено порушень при визначенні замовником предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору – порушень не встановлено. Держаудитслужбою не обґрунтовано такий спосіб усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та не зазначено причинно-наслідкового зв`язку між встановленими порушеннями і розірванням договору. Крім того, усунення виявлених у процесі проведення моніторингу недоліків тендерної пропозиції переможця закупівлі у запропонований контролюючим органом спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи ТОВ “ФПК-Портал-Буд” та матиме негативні наслідки для Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Повідомляємо про те, що Замовник не має жодних юридичних підстав та можливостей, в межах чинного законодавства, виконати вимоги Північного офісу Держаудитслужби про розірвання договору. Окрім того, відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Тобто, в Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради відсутні законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку. Такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу у вигляді неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Висновок Держаудитслужби не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога припинити зобов’язання за Договором про закупівлю з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Таким чином, вимога Держаудитслужби про зобов’язання замовника вжити заходів щодо припинення зобов’язань за Договором про закупівлю з переможцем закупівлі не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю. Зазначені у висновку Держаудитслужби невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації не мали жодного впливу на результати закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни. Зауваження Держаудитслужби носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Розірвання укладеного договору про закупівлю щодо виконання будівельних робіт призведе до неможливості забезпечення належних умов отримання освіти, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів учнів школи та мешканців міста. При цьому внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витрати додатковий час, і протягом вказаного періоду мешканці міста не будуть забезпечені належними умовами надання освітніх послуг. Отже, з огляду на судову практику (аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 160/9513/18, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2019 у справі № 160/11304/19, від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 26.11.2020 у справі № 160/11367/19, від 10.12.2020 у справі № 160/6501/19), висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір про закупівлю, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Пропонуючи такий варіант усунення порушення як припинення зобов’язань за Договором про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, Держаудитслужбою не враховано, що у Замовника не було реальної та законної можливості розірвати договір про закупівлю в односторонньому порядку у зв’язку з прийняттям оскаржуваного висновку. З врахуванням викладених обставин, вважаємо Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі та викладені в ньому вимоги - необґрунтованими, протиправними, безпідставними, і такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Замовник скористався наданим йому правом та надає аргументовані заперечення до оскаржуваного Висновку. Враховуючи безпідставність та недоведеність порушень, викладених у Висновку, повідомляємо Північний офіс Держаудитслужби про незгоду з результатами моніторингу закупівлі та про намір його оскарження в порядку, визначеному ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі». В.о. начальника управління Валентина ВОРУШИЛО
2023-02-27 19:06:42
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 20 лютого 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 07 березня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Оскарження в суді
Опис: | БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Управління капітального будівництва вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302 E-mail: ukb_borispol@ukr.net тел. 6-36-61 Київський окружний адміністративний суд Бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133 телефон: (044) 207-80-91 Позивач: Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради Юридична адреса: вул. Київський Шлях,72, м. Бориспіль, Київська область, 08301 Фактична адреса (для листування): вул. Київський Шлях, 27, м. Бориспіль, Київська область, 08302 ЄДРПОУ: 35652032 телефон: (04595 ) 6-36- 61, Офіційна електронна пошта : ukb_borispol@ukr.net Відповідач: Північний офіс Державної аудиторської служби України Юридична адреса: вул. Січових Стрільців, 18, м. Київ, 04053 ЄДРПОУ: 40479560 Телефон: (044) 272-60-18 Факс: (044) 272-60-17 Електронна адреса: 262600@dasu.gov.ua ПОЗОВНА ЗАЯВА про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-08-18-002666-с Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі –Позивач), оскаржує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-08-18-002666-с Північного офісу Державної аудиторської служби України (надалі – Держаудитслужба, ДАСУ), який 20.02.2023 опубліковано через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області за ДК 021:2015 – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (інформація на сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-18-002666-c), оскільки вищевказаний висновок Держаудитслужби не відповідає реальним обставинам, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав. Враховуючи, що оскаржуваний висновок оприлюднено 20.02.2023, кінцевий строк для його оскарження – 02.03.2023. Просимо Суд визнати поважними причини пропуску та поновити строк на оскарження висновку моніторингу, оскільки він пропущений у зв’язку із технічними труднощами, що виникли внаслідок запровадження воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, а також у зв’язку з великою завантаженістю працівників Позивача. Враховуючи, що в оскарженому висновку вказується про порушення Позивачем законодавства про закупівлі, такий висновок у зобов'язальній частині має негативні наслідки для позивача. За результатами проведеного моніторингу у висновку Держаудитслужби зазначено про порушення Позивачем частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922). Розділом 3 констатуючої частини Висновку Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. За результатами моніторингу встановлено, що: - тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги п.19 ч.2 с. 22 Закону № 922 - проект договору не містить інформації про порядок зміни його умов, чим порушено вимоги п.8. ч.2 ст. 22 Закону № 922 - ТОВ «ФПК Портал-Буд» не надано в довільній формі інформацію, що підтверджує строк дії тендерної пропозиції з можливістю продовжити строк дії тендерної пропозиції - переможцем не надано копії посвідчень з охорони праці директора, головного інженера або виконавця робіт чим не дотримано вимоги п.п. 1 та 5 розділу ІІІ ТД - інвентарна картка групового обліку основних засобів від 25.06.2021 №2 не містить в переліку прес ручний PROMA AR-1 та розпушувач причіпний Forte МКБ, які зазначені у довідці, чим не підтверджено наявність вищевказаного обладнання та не виконано вимоги п. 1 додатку 1 ТД. Висновок моніторингу – в порушення п. 1 ч.1 ст. 31 Закону № 922 Позивач не відхилив тендерну пропозицію переможця як таку, що не відповідала кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922, а уклав з ним договір від 29.09.2021 №155 на суму 2 750 000 грн. Позивач вважає, що вищевказаний висновок Північного офісу Держаудитслужби не відповідає реальним обставинам, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав. 1) Щодо відсутності в тендерній документації прикладів формальних помилок - заявлене порушення не відповідає дійсності з причин наявності в Розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п.1.10 інформації про формальні (несуттєві помилки), а саме: «1.10. Відповідно до пункту 19 частини 2 ст. 22 Закону, Позивач може передбачити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій; Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки, окрім випадків коли технічні помилки та описки призводять до невідповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам Позивача (наприклад: формальна (несуттєва) помилка та описка є орфографічна чи граматична помилка). Суттєвою помилкою є помилка у технічній частині, в якій зазначається відповідність тому чи іншому критерію технічних вимог Позивача.» Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки тощо, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій. Отже, п. 1.10. ТД викладений відповідно до вимог п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тому не може вважатись порушенням. 2) З приводу порушення ч.8 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: відсутність порядку змін умов Договору - у п.11.2 Проекту Договору зазначено, що будь-які зміни до умов Договору оформляються шляхом укладання Сторонами відповідних додаткових угод. Відповідно, у всіх додаткових угодах (а їх було 5) зазначено норми чинного законодавства, на підставі яких укладається додаткова угода. Умови законодавства постійно змінюються, особливо в умовах воєнного часу, і Позивачем дотримано всі норми законодавства, які діяли саме на момент укладення конкретної додаткової угоди. Отже, у даному випадку не мало місця порушення ч.8 ст. 22 Закону. 3) Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації учасник в довільній формі підтверджує строк дії тендерної пропозиції (тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій). За таких умов тендерна документація не містила окремих вимог до оформлення довідки довільної форми із зазначенням строку дії тендерної пропозиції. У складі тендерної пропозиції Переможця міститься, документ Тендерна пропозиція від 26.08.2021 вих. №45, де у пункті 2 зокрема, зазначено: «ми погоджуємося дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 120 днів» (тендерна пропозиція.PDF). Враховуючи те, що інформація у формі «Тендерна пропозиція» є, Позивачем не допущено порушень умов тендерної документації, а саме п.4 Р.ІІІ. Також, Переможець у своїй тендерній пропозиції надав лист від 26.08.2021 року №35 про його згоду з усіма умовами тендерної документації до закупівлі “Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, так як тендерна документація містить вказівку, що учасник в довільній формі підтверджує строк дії тендерної пропозиції. Отже, враховуючи те, що ненадання учасником листа / довідки у довільній формі щодо строку дії тендерної пропозиції, за наявності такого підтвердження в іншому документі, не є підставою відхилення тендерної пропозиції, оскільки Позивачем у тендерній документації не було визначено окремих вимог щодо цієї довідки, крім того, учасник підтвердив такий строк в іншому документі (Тендерна пропозиція.PDF). Тому учасником/переможцем все ж було підтверджено строк дії тендерної пропозиції. 4) П.2 Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що учасники повинні надати підтвердження можливості дотримання правил з охорони праці під час виконання робіт на об’єкті Позивача, шляхом надання протоколу/витягу з протоколу про перевірку знань директора та головного інженера/виконроба. Переможцем було надано Довідку від 03.09.2021 про складання іспиту з перевірки знань з охорони праці директором та виконробом/головним інженером та сам Витяг з протоколу №822-2021 від 02.09.2021, таким чином умов тендерної документації було дотримано. 5) Тендерною документацією було визначено, що учасники повинні надати в електронному вигляді довідку в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання та підтверджуючі документи щодо користування (завірена копія балансової відомості або інвентаризаційної відомості, копія договору оренди обладнання. Переможцем було надано інвентарну картку № 2 групового обліку основних засобів від 25.06.2021 року та довідку про наявність матеріально-технічної бази та обладнання, що не порушило умови тендерної документації. З приводу обладнання: прес та розпушувач причіпний Forte MKБ, дана техніка не відноситься до будівельного обладнання та не використовується в сфері будівництва, тим самим не відноситься до порушень умов тендерної документації. Таким чином, істотне значення для визнання помилок формальними (несуттєвими) є здатність впливати на зміст пропозиції, нівелювати технічний потенціал або конкурентоздатність учасника. З суті зазначених у висновку порушень не випливає невідповідність тому чи іншому критерію технічних вимог, а є лише несуттєвими помилками і не впливають на якість виконання робіт Переможцем. Враховуючи викладене вище, зазначені Держаудитслужбою зауваження не є суттєвими та такими, що впливають на зміст та спроможність виконання укладеного Договору закупівлі, а тому не є такими, що призводять до його недійсності/нікчемності. Відповідно до п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код Позивача в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі. Проте, ДАСУ зазначено місцезнаходження Позивача не в повному обсязі (не зазначено поштовий індекс Позивача відповідно до офіційних даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відповідно до п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням: структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб’єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Під час зазначення структурної одиниці закону зазначається лише її заголовок (крім законів про внесення змін); найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). ДАСУ складено висновок з порушенням п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; ч. 1 розділу II «Порядок заповнення вступної частини форми висновку», п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552. Проте, у констатуючій частині висновку Держаудитслужби описано порушення законодавства у сфері публічних закупівель без зазначення найменування суб’єкта нормотворення. Вищевикладені факти свідчать про протиправність висновку, спростовують та доводять безпідставність висновку Держаудитслужби про порушення ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Щодо зобов’язання про усунення порушення Відповідно до розділу 3 констатуючої частини Висновку Позивача зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Звертаємо увагу, що ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначено повноважень Держаудитслужби зобов`язувати за результатами здійсненого моніторингу закупівлі вчиняти дії щодо припинення зобов’язань за договором на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у пункті 3 оскаржуваного Висновку. У спірному висновку контролюючий орган стверджує лише про невідповідність тендерної пропозиції переможця закупівлі вимогам тендерної документації, у зв`язку з чим зобов’язує Позивача припинити зобов’язання за договором. Натомість, за результатами моніторингу закупівлі Держаудитслужбою не встановлено порушень при визначенні Позивачем предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору – порушень не встановлено. Держаудитслужбою не обґрунтовано такий спосіб усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та не зазначено причинно-наслідкового зв`язку між встановленими порушеннями і розірванням договору. Крім того, усунення виявлених у процесі проведення моніторингу недоліків тендерної пропозиції переможця закупівлі у запропонований контролюючим органом спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів підрядника ТОВ “ФПК-Портал-Буд” (Сканкопія договору № 155 від 29.09.2021 та додаткових угод до нього № 4 та № 5 додаються і підтверджують виконання зобов’язань за ними, а також сканкопія акту виконаних робіт та довідки про вартість виконаних робіт – у додатках 7 та 8) та матиме негативні наслідки для Позивача, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Позивач не має жодних юридичних підстав та можливостей, в межах чинного законодавства, виконати вимоги Північного офісу Держаудитслужби про розірвання договору. Відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Тобто, в Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради відсутні законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку. Такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу у вигляді неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Висновок Держаудитслужби не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога припинити зобов’язання за Договором про закупівлю з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Таким чином, вимога Держаудитслужби про зобов’язання Позивача вжити заходів щодо припинення зобов’язань за Договором про закупівлю з переможцем закупівлі не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю. Зазначені у висновку Держаудитслужби невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації не мали жодного впливу на результати закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни. Зауваження Держаудитслужби носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Розірвання укладеного договору про закупівлю щодо виконання будівельних робіт призведе до неможливості забезпечення належних умов отримання освіти, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів учнів школи та мешканців міста. При цьому внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витрати додатковий час, і протягом вказаного періоду мешканці міста не будуть забезпечені належними умовами надання освітніх послуг. Отже, з огляду на судову практику (аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 160/9513/18, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2019 у справі № 160/11304/19, від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 26.11.2020 у справі № 160/11367/19, від 10.12.2020 у справі № 160/6501/19), висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір про закупівлю, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Пропонуючи такий варіант усунення порушення як припинення зобов’язань за Договором про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, Держаудитслужбою не враховано, що у Позивача не було реальної та законної можливості розірвати договір про закупівлю в односторонньому порядку у зв’язку з прийняттям оскаржуваного висновку. З врахуванням викладених обставин, Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі та викладені в ньому вимоги є необґрунтованими, протиправними, безпідставними, і такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Позивач скористався наданим йому правом та оскаржує Висновок у порядку, визначеному ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи безпідставність та недоведеність порушень, викладених у Висновку. Враховуючи викладене та відповідно до вимог ст.ст. 2, 12, 19, 121, 122, 132, 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ СУД: 1. Визнати поважними причини пропуску та поновити строк на оскарження висновку моніторингу. 2. Прийняти позовну заяву та відкрити провадження у справі. 3. Визнати протиправним та скасувати висновок Північного офісу Державної аудиторської служби України № UA-2021-08-18-002666-с від 20.02.2023 моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області за ДК 021:2015 – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (UA-2021-08-18-002666-c). 4. Витребувати від Північного офісу Державної аудиторської служби України підписаний та затверджений висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-08-18-002666-с від 20.02.2023. 5. Судові витрати покласти на Відповідача. Позивач підтверджує, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Позивач повідомляє, що заходи досудового врегулювання спору не вживались, оскільки законом не встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору у даному випадку. Позивач повідомляє, що заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви не вживались. Додатки: 1. Сканкопія розпорядження про покладання обов’язків начальника управління капітального будівництва; 2. Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про управління капітального будівництва; 3. Докази сплати судового збору – платіжне доручення з підтвердженням оплати; 4. Сканкопія Висновку від 20.02.2023 за результатами моніторингу закупівлі № UA-2021-08-18-002666-с з веб-порталу «Прозорро»; 5. Сканкопія Тендерної документації; 6. Сканкопія проекту договору; 7. Сканкопія договору № 155 від 29.09.2021 та додаткових угод до нього № 4 та № 5; 8. Сканкопія акту виконаних робіт та довідки про вартість виконаних робіт; 9. Доказ відправлення позовної заяви з додатками Північному офісу Держаудитслужби. В.о. начальника управління Валентина ВОРУШИЛО |
Дата публікації: | 07 березня 2023 |
Документи:
07 березня 2023 18:45
|
Електронний підпис |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 06 вересня 2021 14:37
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ВІАЛОК БІЛД" |
2 497 793,93
UAH з ПДВ
|
2 497 793,93
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "АВО СПОРТ" |
2 742 772,98
UAH з ПДВ
|
2 742 772,98
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ФПК-Портал-Буд" |
2 750 000,00
UAH з ПДВ
|
2 750 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ПРАЙМДОРБУД" |
2 847 978,01
UAH з ПДВ
|
2 847 978,01
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ВІАЛОК БІЛД" #36214797 |
Відхилено |
2 497 793,93
UAH з ПДВ
|
13 вересня 2021 16:09
|
ТОВ "АВО СПОРТ" #42454841 |
Відхилено |
2 742 772,98
UAH з ПДВ
|
15 вересня 2021 10:12
|
ТОВ "ФПК-Портал-Буд" #32771651 |
Переможець |
2 750 000,00
UAH з ПДВ
|
15 вересня 2021 10:49
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
12 листопада 2024 15:08
|
ду 8 дог 155.pdf | укладений |
12 листопада 2024 15:04
|
Електронний підпис | укладений |
09 листопада 2023 14:39
|
ду 7 дог 155.pdf | зміни до договору |
09 листопада 2023 14:34
|
Електронний підпис | укладений |
29 червня 2023 19:08
|
ДУ 6 дог 155.pdf | зміни до договору |
29 червня 2023 19:07
|
Електронний підпис | укладений |
28 грудня 2022 17:34
|
ду 5 дог 155.pdf | зміни до договору |
28 грудня 2022 17:33
|
Електронний підпис | укладений |
02 червня 2022 16:08
|
ДУ 4 дог 155.pdf | зміни до договору |
02 червня 2022 16:06
|
Електронний підпис | укладений |
29 грудня 2021 11:59
|
ДУ 3 дог 155.pdf | зміни до договору |
29 грудня 2021 11:58
|
Електронний підпис | укладений |
13 жовтня 2021 19:14
|
ДУ 2 дог 155.pdf | зміни до договору |
13 жовтня 2021 19:12
|
Електронний підпис | укладений |
13 жовтня 2021 19:08
|
ДУ 1 дог 155.pdf | зміни до договору |
13 жовтня 2021 19:06
|
Електронний підпис | укладений |
04 жовтня 2021 17:14
|
договір 155.pdf | укладений |
04 жовтня 2021 17:10
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області за ДК 021:2015 – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 | 1 | роб |
2 750 000,00
UAH з ПДВ
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 11 жовтня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 13 жовтня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | виправлення технічної помилки |
Номер договору про закупівлю: | 155 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 11 жовтня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 13 жовтня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | внесення змін у законодавстві |
Номер договору про закупівлю: | 155 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 24 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 29 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | у зв"язку з необхідністю дотримання температурного режиму та атмосферного впливу для улаштування покриття |
Номер договору про закупівлю: | 155 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 травня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 02 червня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | введення воєнного стану |
Номер договору про закупівлю: | 155 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 28 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | необхідність дотримання технологічних вимог для улаштування покриття та внаслідок продовження воєнного стану |
Номер договору про закупівлю: | 155 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 червня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 29 червня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | поновлення виконання зобов"язань, що були зупинені внаслідок запровадження воєнного стану |
Номер договору про закупівлю: | 155 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 09 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | продовження строку виконання робіт та строку дії договору зумовлене продовженням дії воєнного стану та відсутністю фінансування по об"єкту |
Номер договору про закупівлю: | 155 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Реконструкція баскетбольно-волейбольного майданчика у мультифункціональний майданчик для занять ігровими видами спорту на території Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 по вул. Глибоцька, 122 в м. Бориспіль, Київської області за ДК 021:2015 – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 | 1 |
2 750 000,00
UAH з ПДВ
|
Виконання договору
Строк дії за договором: | не вказанa — 31 грудня 2024 |
Сума оплати за договором: |
968 124,50
UAH (в тому числі ПДВ 161 354,08 UAH)
|
Причини розірвання договору: | за взаємною згодою сторін |