Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі»
Очікувана вартість
7 056 354,00 UAH
UA-2021-03-16-000703-b ● b5831cbe202744dbb74ef366df14b4f7
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 44053418 |
Місцезнаходження: | 49000, Україна , Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вул. Троїцька, 21 а |
Контактна особа: |
Анастасія Галицька +380567448257 dkb_dmr@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 16 березня 2021 09:05 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 22 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 березня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 квітня 2021 18:00 |
Початок аукціону: | 02 квітня 2021 11:02 |
Очікувана вартість: | 7 056 354,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 36 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,51% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, житловий масив Північний
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 45300000-0 — Будівельно-монтажні роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися на підставі актів здачі-приймання виконаних робіт по формі №КБ-2в, довідок про вартість виконаних будівельних робіт по формі №КБ-3 та рахунків на оплату робіт, протягом 30 робочих днів за умови наявного бюджетного фінансування; проміжними платежами в міру виконання робіт, які надаються не пізніше 25 числа поточного місяця для перевірки Замовнику. | Пiсляоплата | 30 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
16 березня 2021 09:06 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
16 березня 2021 09:05 |
Технічне завдання до Додатку 8 тендерної документації.rar | |
16 березня 2021 09:05 |
Тендерна документація.docx | |
16 березня 2021 09:05 |
Додаток 6.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-03-16-000703-b.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун», Код ЄДРПОУ:43079629
Дата подання: 14 квітня 2021 16:48
Вимога про усунення порушення
16 березня 2021 року Департаментом капітального будівництва Дніпровської міської ради було оголошено процедуру закупівлі: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі»» (ДК 021:2015: 45300000-0 — Будівельно-монтажні роботи)», ідентифікатор: UA-2021-03-16-000703-b.
Для участі в процедурі закупівлі було подано тендерні пропозиції Учасниками:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун»
ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ"
ТОВ "КОНТАКТ"
За результатами оцінки Тендерних пропозицій, Замовником було дискваліфіковано Учасника ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» з причини, що Учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Наступного учасника процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" було визначено переможцем (рішення тендерного комітету Департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради від 13.04.21, оформлене протоколом щодо розгляду тендерної пропозиції № 11/5-21 від 13.04.21). Замовник в протоколі зазначає, що при вивченні представлених даним учасником документів тендерної пропозиції не було виявлено підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ".
Дане рішення Замовника в частині визначення переможцем торгів ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" є незаконним, дискримінаційним та ухваленим з порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого підлягає скасуванню.
ЩОДО НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ДИСКВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ"
І. ЩОДО НАКЛАДЕННЯ КЕП НА ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ
Відповідно до вимог ТД:
Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції
Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Відповідно, пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун» вважає, що пропозиція підлягала відхиленню, оскілки в результаті перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) підпису, накладеного учасником ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" на тендерну пропозицію в цілому (файл sign.p7s, підпис накладено 09.04.2021 о 11:55) було встановлено, що тендерна пропозиція була підписана НЕ кваліфікованим, а саме удосконаленим електронним підписом (тип носія особистого ключа: Незахищений), про що сформовано відповідний Протокол перевірки.
Відповідно до п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року N 1082:
розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником / ЦЗО / учасником / постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника / ЦЗО / учасника / постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Аналіз Закону України «Про електронні довірчі послуги» дає змогу дійти висновку, що кваліфікованим електронним підписом може бути лише підпис на захищеному носії.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис чи печатка.
Разом з тим засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки повинні забезпечувати, серед іншого, захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб (абзац четвертий частини першої статті 19 Закону України «Про електронні довірчі послуги»).
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки).
Враховуючи викладене, особистий ключ кваліфікованого електронного підпису може зберігатися виключно в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки та повинен бути пов’язаним з кваліфікованим сертифікатом електронного підпису.
Якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
Таким чином учасником процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" повинно було бути накладено КЕП уповноваженої особи з виключно захищеним носієм особистого ключа.
В той же час накладений на тендерну пропозицію ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" КЕП є незахищеним, що не відповідає вимогам законодавства.
Крім того, на сайті АМКУ розміщено відповідно інформацію «Інформація щодо електронних підписів | Антимонопольний комітет України (amcu.gov.ua) з листом Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 р. No1-06-3-1587 щодо того, що тип підпису «удосконалений», не може вважатись кваліфікованим.
Стійка позиція органу оскарження під час розгляду скарг з аналогічних підстав, викладена у закупівлях UA-2020-11-16-007702-c.c4 (рішення №2681-р/пк-пз від 15.02.2021 р.), UA-2020-12-22-014435-c.c1 (№2072-р/пк-пз від 05.02.2021 р.), UA-2021-01-28-001118-c.c5 (рішення від 22.03.2021 №5646), UA-2021-02-02-016670-a.c1 (рішення від 15.03.2021 № 5063).
У зв’язку із цим, Учасник процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції згідно ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ІІ. ЩОДО НЕЗАСВІДЧЕННЯ КОПІЙ ДОКУМЕНТІВ:
Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, Документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) не потрібно засвідчувати печаткою та підписом уповноваженої особи.
Учасник процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" в складі тендерної пропозиції надає архівовані папки, у складі кожної з яких містяться оригінал самого документу, документ з накладеним цифровим підписом та протокол перевірки накладеного підпису.
Перевіривши підписи, що містяться у вищевказаних архівованих папках, накладені учасником ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" на оригінали документів, на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify), встановлено, що завантажені файли не містять підписів, а отже кваліфікований електронний підпис (КЕП) не накладено, як і будь-який інший підпис.
Учасником ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" НЕ ВИКОНАНО ВИМОГИ ЗАМОВНИКА, оскільки замість наданих оригіналів документів в складі тендерної пропозиції, учасник мав надати копії документів, засвідчені печаткою та підписом уповноваженої особи (у відповідності до п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації).
Все вищезазначене свідчить про те, що рішення Замовника про визначення переможцем Учасника ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" є незаконним, зважаючи на наявність грубих порушень Учасником вимог Замовника – тендерна пропозиція підлягає дискваліфікації. Учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції згідно ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Неправомірно визначивши переможцем Учасника ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ", враховуючи, що зазначений учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника згідно ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник порушив вимоги статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Учасника ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» можуть бути захищені шляхом скасування Замовником рішення про визначення ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" переможцем процедури закупівлі».
З огляду на вищевказане, вимагаємо:
1. Скасувати рішення тендерного комітету Департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради від 13.04.2021 року, оформлене протоколом щодо розгляду тендерної пропозиції № 11/5-21 від 13.04.21 про визначення переможцем ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" та намір укласти договір на закупівлю: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі»» (ДК 021:2015: 45300000-0 — Будівельно-монтажні роботи)», ідентифікатор: UA-2021-03-16-000703-b.
2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ", як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі»» (ДК 021:2015: 45300000-0 — Будівельно-монтажні роботи)», ідентифікатор: UA-2021-03-16-000703-b.
При цьому звертаємо увагу, що у випадку неналежного реагування на вказану вимогу, Учасником буде ініційовано:
подання скарги до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
ініціювання притягнення до адміністративної відповідальності службових (посадових), уповноважених осіб замовника, передбаченої статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку із порушенням законодавства про закупівлі через невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону;
звернення до Аудиторської служби із заявою про незаконні дії Замовника та порушення законодавства про публічні закупівлі при проведенні закупівлі;
звернення до Ради бізнес-омбудсмена.
Директор
ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» І.О. Савенков
Розгорнути
Згорнути
Для участі в процедурі закупівлі було подано тендерні пропозиції Учасниками:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун»
ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ"
ТОВ "КОНТАКТ"
За результатами оцінки Тендерних пропозицій, Замовником було дискваліфіковано Учасника ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» з причини, що Учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Наступного учасника процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" було визначено переможцем (рішення тендерного комітету Департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради від 13.04.21, оформлене протоколом щодо розгляду тендерної пропозиції № 11/5-21 від 13.04.21). Замовник в протоколі зазначає, що при вивченні представлених даним учасником документів тендерної пропозиції не було виявлено підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ".
Дане рішення Замовника в частині визначення переможцем торгів ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" є незаконним, дискримінаційним та ухваленим з порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого підлягає скасуванню.
ЩОДО НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ДИСКВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ"
І. ЩОДО НАКЛАДЕННЯ КЕП НА ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ
Відповідно до вимог ТД:
Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції
Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Відповідно, пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун» вважає, що пропозиція підлягала відхиленню, оскілки в результаті перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) підпису, накладеного учасником ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" на тендерну пропозицію в цілому (файл sign.p7s, підпис накладено 09.04.2021 о 11:55) було встановлено, що тендерна пропозиція була підписана НЕ кваліфікованим, а саме удосконаленим електронним підписом (тип носія особистого ключа: Незахищений), про що сформовано відповідний Протокол перевірки.
Відповідно до п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року N 1082:
розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником / ЦЗО / учасником / постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника / ЦЗО / учасника / постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Аналіз Закону України «Про електронні довірчі послуги» дає змогу дійти висновку, що кваліфікованим електронним підписом може бути лише підпис на захищеному носії.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис чи печатка.
Разом з тим засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки повинні забезпечувати, серед іншого, захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб (абзац четвертий частини першої статті 19 Закону України «Про електронні довірчі послуги»).
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки).
Враховуючи викладене, особистий ключ кваліфікованого електронного підпису може зберігатися виключно в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки та повинен бути пов’язаним з кваліфікованим сертифікатом електронного підпису.
Якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
Таким чином учасником процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" повинно було бути накладено КЕП уповноваженої особи з виключно захищеним носієм особистого ключа.
В той же час накладений на тендерну пропозицію ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" КЕП є незахищеним, що не відповідає вимогам законодавства.
Крім того, на сайті АМКУ розміщено відповідно інформацію «Інформація щодо електронних підписів | Антимонопольний комітет України (amcu.gov.ua) з листом Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 р. No1-06-3-1587 щодо того, що тип підпису «удосконалений», не може вважатись кваліфікованим.
Стійка позиція органу оскарження під час розгляду скарг з аналогічних підстав, викладена у закупівлях UA-2020-11-16-007702-c.c4 (рішення №2681-р/пк-пз від 15.02.2021 р.), UA-2020-12-22-014435-c.c1 (№2072-р/пк-пз від 05.02.2021 р.), UA-2021-01-28-001118-c.c5 (рішення від 22.03.2021 №5646), UA-2021-02-02-016670-a.c1 (рішення від 15.03.2021 № 5063).
У зв’язку із цим, Учасник процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції згідно ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ІІ. ЩОДО НЕЗАСВІДЧЕННЯ КОПІЙ ДОКУМЕНТІВ:
Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, Документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) не потрібно засвідчувати печаткою та підписом уповноваженої особи.
Учасник процедури закупівлі ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" в складі тендерної пропозиції надає архівовані папки, у складі кожної з яких містяться оригінал самого документу, документ з накладеним цифровим підписом та протокол перевірки накладеного підпису.
Перевіривши підписи, що містяться у вищевказаних архівованих папках, накладені учасником ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" на оригінали документів, на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify), встановлено, що завантажені файли не містять підписів, а отже кваліфікований електронний підпис (КЕП) не накладено, як і будь-який інший підпис.
Учасником ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" НЕ ВИКОНАНО ВИМОГИ ЗАМОВНИКА, оскільки замість наданих оригіналів документів в складі тендерної пропозиції, учасник мав надати копії документів, засвідчені печаткою та підписом уповноваженої особи (у відповідності до п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації).
Все вищезазначене свідчить про те, що рішення Замовника про визначення переможцем Учасника ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" є незаконним, зважаючи на наявність грубих порушень Учасником вимог Замовника – тендерна пропозиція підлягає дискваліфікації. Учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції згідно ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Неправомірно визначивши переможцем Учасника ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ", враховуючи, що зазначений учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника згідно ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник порушив вимоги статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Учасника ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» можуть бути захищені шляхом скасування Замовником рішення про визначення ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" переможцем процедури закупівлі».
З огляду на вищевказане, вимагаємо:
1. Скасувати рішення тендерного комітету Департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради від 13.04.2021 року, оформлене протоколом щодо розгляду тендерної пропозиції № 11/5-21 від 13.04.21 про визначення переможцем ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" та намір укласти договір на закупівлю: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі»» (ДК 021:2015: 45300000-0 — Будівельно-монтажні роботи)», ідентифікатор: UA-2021-03-16-000703-b.
2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ", як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі»» (ДК 021:2015: 45300000-0 — Будівельно-монтажні роботи)», ідентифікатор: UA-2021-03-16-000703-b.
При цьому звертаємо увагу, що у випадку неналежного реагування на вказану вимогу, Учасником буде ініційовано:
подання скарги до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
ініціювання притягнення до адміністративної відповідальності службових (посадових), уповноважених осіб замовника, передбаченої статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку із порушенням законодавства про закупівлі через невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону;
звернення до Аудиторської служби із заявою про незаконні дії Замовника та порушення законодавства про публічні закупівлі при проведенні закупівлі;
звернення до Ради бізнес-омбудсмена.
Директор
ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» І.О. Савенков
Рішення замовника: Вимога не задоволена
19 квітня 2021 10:13
При вивченні інформації, зазначеної у вимозі ТОВ «Будівельна група Комфорттаун», прийнято рішення надати наступну відповідь у строк передбачений чинним законодавством.
Замовником було розглянуто вимогу ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» від 14.04.2021 р. № 14/04/01 стосовно питань, зазначених у вимозі, повідомляємо наступне.
1. Тендерну документацію за закупівлею «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі» (ДК 021:2015: 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи)» (UA-2021-03-16-000703-b) розроблено відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон). Відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Виходячи з положень Закону України «Про електронні довірчі послуги», у тендерній документації Замовника визначено, що пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів). Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
Відповідно до пункту 23 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
З метою забезпечення доступності електронних довірчих послуг урядом було затверджено Постанову Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року № 193 (зі змінами згідно Постанови від 17.03.2021 № 227) (далі – Постанова) стосовно реалізації експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електрон¬них підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Експериментальний проєкт реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги» щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Пунктом 1 частини 3 Постанови установлено,що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають вимогам до удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім:
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток для реалізації органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, державними реєстраторами, нотаріусами та іншими суб’єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора, повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону;
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг і центральним засвідчувальним органом;
застосування виключно засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (захищених носіїв особистих ключів);
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток на об’єктах критичної інформаційної інфраструктури для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, якщо використання електронних довірчих послуг для таких цілей пов’язане з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем;
вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом.
Таким чином, комплексний аналіз нормативно-правових актів що регулюють правовідносини в сфері створення електронних документів та їх електронний документообіг, а також у сфері надання послуг для забезпечення електронної взаємодії двох або більше суб’єктів, які довіряють надавачу електронних довірчих послуг щодо надання такої послуги, дає підставу стверджувати, що законодавцем чітко розмежовано суб’єктний склад осіб, що мають в обов’язковому порядку використовувати захищені носії інформації, що є єдиною відмінністю між удосконаленим електронним підписом та кваліфікованим електронним підписом, обидві форми електронних підписів між тим базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МБК СІНЕРГІЯ» є приватним суб'єктом господарювання.
Станом же на дату подання та розгляду Замовником тендерних пропозицій учасників кваліфікований електронний підпис в обов’язковому порядку зобов'язані використовувати лише певне, визначене Постановою КМУ від 03.03.2020 № 193 коло суб’єктів, до яких ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» не відноситься, і мало право, як учасник публічних закупівель, підписувати свої тендерні пропозиції удосконаленими електронними підписами.
Отже, згідно з чинним законодавством, лише після 05 березня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів.
Також правомочність дій Замовника підтверджується Листом Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, у якому надається чітке обґрунтування застосування удосконаленого електронного підпису який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Даним листом також підтверджується можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Тендерний комітет Замовника зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
2. У тендерній документації чітко зазначено, що пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів). Вимоги щодо накладання підпису на кожний окремий файл пропозиції у тендерній документації не зазначено. Пропозиція учасника ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» в цілому скріплена підписом. Дії учасника щодо підпису кожного окремого файлу та архіву, поданого у складі тендерної пропозиції – це виключно ініціатива учасника. Такі дії не порушують засад чинного законодавства, тому замовник не заперечує щодо їх вчинення.
Також, Замовник доводить до відома ТОВ «Будівельна група Комфорттаун», що механізм перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу має певну особливість, а саме: перед тим, як внести файли до «віконця» перевірки, його необхідно вилучити із архіву, а вже потім розпізнавати.
Замовником перевірено наведений вами приклад та отримано наступну інформацію:
Зважаючи на даний факт, Замовник також може вважати, що в учасника ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» наявний також кваліфікований електронний підпис (так як підписаний кожен файл пропозиції), який за невизначених обставин не був накладений на пропозицію учасника в цілому.
Виходячи з вищезазначеного, Замовник упевнено відхиляє вимогу ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» та може вважати дії даного учасника упередженими та не об’єктивними стосовно питань, зазначених у вимозі.
З метою запобігання факту дискримінації учасника ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» та запобігання порушення чинного законодавства, Замовник не має права відхилити пропозицію Переможця з причини, зазначеної у вимозі ТОВ «Будівельна група Комфорттаун».
Замовником було розглянуто вимогу ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» від 14.04.2021 р. № 14/04/01 стосовно питань, зазначених у вимозі, повідомляємо наступне.
1. Тендерну документацію за закупівлею «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Будівництво мереж зовнішнього освітлення Північного у м. Дніпрі» (ДК 021:2015: 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи)» (UA-2021-03-16-000703-b) розроблено відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон). Відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Виходячи з положень Закону України «Про електронні довірчі послуги», у тендерній документації Замовника визначено, що пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів). Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
Відповідно до пункту 23 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
З метою забезпечення доступності електронних довірчих послуг урядом було затверджено Постанову Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року № 193 (зі змінами згідно Постанови від 17.03.2021 № 227) (далі – Постанова) стосовно реалізації експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електрон¬них підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Експериментальний проєкт реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги» щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Пунктом 1 частини 3 Постанови установлено,що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають вимогам до удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім:
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток для реалізації органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, державними реєстраторами, нотаріусами та іншими суб’єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора, повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону;
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг і центральним засвідчувальним органом;
застосування виключно засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (захищених носіїв особистих ключів);
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток на об’єктах критичної інформаційної інфраструктури для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, якщо використання електронних довірчих послуг для таких цілей пов’язане з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем;
вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом.
Таким чином, комплексний аналіз нормативно-правових актів що регулюють правовідносини в сфері створення електронних документів та їх електронний документообіг, а також у сфері надання послуг для забезпечення електронної взаємодії двох або більше суб’єктів, які довіряють надавачу електронних довірчих послуг щодо надання такої послуги, дає підставу стверджувати, що законодавцем чітко розмежовано суб’єктний склад осіб, що мають в обов’язковому порядку використовувати захищені носії інформації, що є єдиною відмінністю між удосконаленим електронним підписом та кваліфікованим електронним підписом, обидві форми електронних підписів між тим базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МБК СІНЕРГІЯ» є приватним суб'єктом господарювання.
Станом же на дату подання та розгляду Замовником тендерних пропозицій учасників кваліфікований електронний підпис в обов’язковому порядку зобов'язані використовувати лише певне, визначене Постановою КМУ від 03.03.2020 № 193 коло суб’єктів, до яких ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» не відноситься, і мало право, як учасник публічних закупівель, підписувати свої тендерні пропозиції удосконаленими електронними підписами.
Отже, згідно з чинним законодавством, лише після 05 березня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів.
Також правомочність дій Замовника підтверджується Листом Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, у якому надається чітке обґрунтування застосування удосконаленого електронного підпису який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Даним листом також підтверджується можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Тендерний комітет Замовника зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
2. У тендерній документації чітко зазначено, що пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів). Вимоги щодо накладання підпису на кожний окремий файл пропозиції у тендерній документації не зазначено. Пропозиція учасника ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» в цілому скріплена підписом. Дії учасника щодо підпису кожного окремого файлу та архіву, поданого у складі тендерної пропозиції – це виключно ініціатива учасника. Такі дії не порушують засад чинного законодавства, тому замовник не заперечує щодо їх вчинення.
Також, Замовник доводить до відома ТОВ «Будівельна група Комфорттаун», що механізм перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу має певну особливість, а саме: перед тим, як внести файли до «віконця» перевірки, його необхідно вилучити із архіву, а вже потім розпізнавати.
Замовником перевірено наведений вами приклад та отримано наступну інформацію:
Зважаючи на даний факт, Замовник також може вважати, що в учасника ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» наявний також кваліфікований електронний підпис (так як підписаний кожен файл пропозиції), який за невизначених обставин не був накладений на пропозицію учасника в цілому.
Виходячи з вищезазначеного, Замовник упевнено відхиляє вимогу ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» та може вважати дії даного учасника упередженими та не об’єктивними стосовно питань, зазначених у вимозі.
З метою запобігання факту дискримінації учасника ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ» та запобігання порушення чинного законодавства, Замовник не має права відхилити пропозицію Переможця з причини, зазначеної у вимозі ТОВ «Будівельна група Комфорттаун».
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 02 квітня 2021 11:29
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун» |
6 180 839,96
UAH з ПДВ
|
6 180 839,96
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" |
6 345 913,13
UAH з ПДВ
|
6 345 913,13
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "КОНТАКТ" |
7 000 000,00
UAH з ПДВ
|
7 000 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун» #43079629 |
Відхилено |
6 180 839,96
UAH з ПДВ
|
09 квітня 2021 10:49
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 08 квітня 2021 15:19
|
ТОВ "МБК СІНЕРГІЯ" #38897076 |
Переможець |
6 345 913,13
UAH з ПДВ
|
13 квітня 2021 10:16
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 10 квітня 2021 10:53
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
28 вересня 2021 16:27
|
Звіт про виконання договору.pdf | укладений |
28 вересня 2021 16:27
|
Електронний підпис | зміни до договору |
28 вересня 2021 16:25
|
Повідомлення про внесення змін.pdf | зміни до договору |
28 вересня 2021 16:24
|
ДУ № 1.pdf | зміни до договору |
28 вересня 2021 16:24
|
Електронний підпис | укладений |
26 квітня 2021 15:42
|
Електронний підпис | укладений |
26 квітня 2021 15:42
|
Договір № 26-04-4.pdf | укладений |
26 квітня 2021 15:41
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 28 вересня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 28 вересня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 26-04-4 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Виконання договору
Строк дії за договором: | 26 квітня 2021 — 28 вересня 2021 |
Сума оплати за договором: |
6 183 553,16
UAH (в тому числі ПДВ 1 030 592,19 UAH)
|
Причини розірвання договору: | У зв’язку з введенням об’єкту в експлуатацію та закінченням всіх взаєморозрахунків між Сторонами. |