Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Рахівська міська рада |
Код ЄДРПОУ: | 04053878 |
Місцезнаходження: | 90600, Україна , Закарпатська обл., м. Рахів, вул. Миру, 34 |
Контактна особа: |
Олеся Голомбіца +380977711982 rada@rakhiv-mr.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Обґрунтування застосування переговорної процедури
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 січня 2020 11:43 |
Оскарження наміру укласти договір: | 20 січня 2020 00:00 |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
14 січня 2020 11:42 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-01-24-000036 ● 11b3ad5a5f9440bdb9f45d9d5344ea9a
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 24 січня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 24 січня 2020 14:49 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.01.2020 № 4
Ужгород
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Михайло ФЕДАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в
Закарпатської області
від 24.01.2020 № 4
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2020-01-14-000841-c 14.01.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2020-01-30 17:27:20
ЗАПИТ про надання роз’яснень щодо змісту висновку та зобов’язань
На підставі наказу управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про початок моніторингу закупівель від 24.01.2020 р. за № 4 було проведено моніторинг закупівлі Рахівською міською радою (код ЄДРПОУ 04053878) електричної енергії на 2020 рік.
За результатами моніторингу закупівлі Рахівською міською радою електричної енергії (інформація про оприлюднення закупівлі 9e62193227994efa99f260871675acbf), 29.01.2020 р. було оприлюднено висновок щодо моніторингу (надалі Висновок), згідно якого було виявлено порушення, а саме: встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі.
У констатуючій частині Висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує Рахівську міську раду здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Зі змісту зобов’язання випливає, що Рахівська міська рада зобов’язана протягом 5 робочих днів вжити заходи щодо розірвання Договору про постачання електричної енергії постачальника універсальних послуг від 22.01.2020 р. (далі – Договір), укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю «Закарпаттяенергозбут» (далі – ТОВ «Закарпаттяенергозбут»).
Відповідно до п. 13.4. Договору, за умови відсутності заборгованості та виконання своїх зобов’язань перед Постачальником Споживач має право розірвати цей Договір з урахуванням вимог положень цього Договору без сплати будь-яких штрафних санкцій чи іншої фінансової компенсації Постачальнику.
Згідно з п. 10.1. Договору, Споживач має право в будь-який час змінити електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії з новим електропостачальником принаймні за 21 календарний до такої зміни, вказавши дату або період такої зміни (початок дії нового договору про постачання електричної енергії).
Відповідно до п. 9.1. Договору, за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність передбачену цим Договором та чинним законодавством.
Згідно положень Договору, викладених у Комерційній пропозиції № 4 «бюджетна», яка є Додатком 3 до Договору, Договір може бути розірвано за ініціативою будь-якої із Сторін, у порядку визначеному законодавством України та цим Договором, але в будь-якому випадку Договір діє до повної оплати заборгованості за Договором, включаючи штрафні санкції.
На підставі викладеного та керуючись абз. 1 ч. 8 ст. 7-1 ЗУ «Про публічні закупівлі» Рахівська міська рада просить роз’яснити наступне.
1. Яким чином оформити розірвання Договору у 5-ти денний термін, визначений у висновку моніторингу, зокрема за умови наявності заборгованості перед Постачальником?
2. У випадку дострокового розірвання Договору, яким чино розрахуватися з ТОВ «Закарпаттяенергозбут» за вже спожиту електричну енергію?
3. Хто буде постачати Рахівській міській раді електричну енергію з дати розірвання договору з ТОВ «Закарпаттяенергозбут» та до дати укладання нового Договору, що буде укладено з постачальником після проведення процедури відкритих торгів?
Окрім того у відповідності до процедури зміни електропостачальника, Рахівська міська рада, як Споживач по укладеному Договору, повинна повідомити діючого Постачальника про бажання такої зміни, не пізніше ніж за 21 календарний день до початку постачання, а процедура закупівлі електричної енергії на відкритих торгах потребує більшого проміжку часу.
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2020-02-05 15:30:24
Відповідь на заперечення до висновку
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області розглянуло заперечення Рахівської міської ради (далі - Замовник), до висновку про результати моніторингу закупівлі електричної енергії за ідентифікатором закупівлі UA-2020-01-14-000841-c та повідомляє наступне.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також, як зазначено в Законі, цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону основною процедурою закупівлі є відкриті торги, проведення яких має на меті раціональне та ефективне використання державних коштів, що забезпечується створенням конкурентного середовища серед учасників і визначенням найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Замовником з подальшим укладенням договору про закупівлю за результатами такої процедури, і сприяє максимальній економії та ефективності при здійсненні закупівель.
При цьому зауважуємо, що винятковість переговорної процедури закупівлі на відміну від інших процедур закупівлі потребує максимального обґрунтування та об’єктивного документального підтвердження необхідності застосування цієї процедури як єдино можливої в конкретному випадку за умов, визначених частиною другою статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
Проте, Замовником не вжито заходів для проведення конкурентних торгів, а саме: відкритих торгів на закупівлю електричної енергії, а застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без настання умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі, як винятку.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, розміщеного на сайті www.nerc.gov.ua, ліцензії на право постачання електричної енергії споживачам на території України, видано понад 650 суб’єктам господарювання, що свідчить про наявний конкурентний ринок з продажу електроенергії.
Окрім цього, Замовником не враховано норми частини першої статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», якою передбачено, що ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими Законом України «Про ринок електричної енергії», відповідно постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу.
Слід зауважити, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, як Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель та передбачає застосування відкритих торгів на закупівлю електроенергії, про що зазначено в інформаційному листі від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 «Щодо конкурентного ринку електричної енергії».
Надання інформації про усунення порушення замовником
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЕЛЬ На підставі наказу управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про початок моніторингу закупівель від 24 січня 2020р. за № 4 було проведено моніторинг закупівлі UA-2020-01-14-000841-c (код ЄДРПОУ 04053878) електричної енергії на 2020 рік. За результатами моніторингу закупівлі UA-2020-01-14-000841-c , 29.01.2020 р. було оприлюднено висновок моніторингу, згідно якого було виявлено порушення, а саме встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі. Так, у констатуючій частині висновку моніторингу зазначено, що замовником не враховано норми частини першої статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яке є Уповноваженим органом у сфері закупівель, від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, розміщеного на сайті www.nerc.gov.ua, ліцензії на право постачання електричної енергії споживачам на території України, видано понад 650 суб’єктам господарювання. Таким чином, Замовником проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону. Отже, на порушення вимог частини другої статті 35 Закону, Замовником неправомірно обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії. Однак, звертаємо увагу, що згідно умов укладеного Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 22.01.2020 р. (далі – Договір), Рахівська міська рада закуповує електричну енергію в межах універсальної послуги. Так, згідно з п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – ЗУ «Про ринок електричної енергії»), універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Відповідно до абз. 11 п. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про ринок електричної енергії», тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону. Право бюджетних установ на користування універсальною послугою з постачання електричної енергії на рівні з побутовими та малими непобутовими споживачами передбачено законом, тому замовники, що є бюджетними установами, мають право реалізувати надану законодавством можливість і закуповувати електричну енергію на умовах універсальної послуги. Згідно положень абз. 2 ч. 1 та абз. 4 ч. 2 ст. 63 ЗУ «Про ринок електричної енергії», постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому непобутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії. У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Відповідно до абз. 1 п. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про ринок електричної енергії», під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання. Суб’єктом господарювання, створеним з метою відокремлення від Приватного акціонерного товариства «Закарпаттяобленерго» як оператора системи розподілу функції постачання електричної енергії, є Товариство з обмеженою відповідальність «Закарпаттяенергозбут» (далі – ТОВ «Закарпаттяенергозбут»). Згідно з абз.абз. 2-4 п. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про ринок електричної енергії», з метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, здійснюється з урахуванням вимог цього пункту, а саме: - суб’єкт господарювання, створений у результаті здійснення заходів з відокремлення з метою забезпечення постачання електричної енергії споживачам, у строк не пізніше ніж 12 місяців з дня набрання чинності цим Законом зобов’язаний в установленому порядку отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; - упродовж двох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.06.2018 року № 429 було прийнято рішення видати ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ» ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Додатково зазначаємо про лист Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 07.08.2018 № 7034/21.1/7-18, у якому НКРЕКП інформує Кабінет Міністрів України про те, що вертикально інтегрованими суб’єктами господарювання було створено відповідні суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії з постачання електричної енергії споживачу, відповідно до вимог постанови НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469, та які упродовж двох років виконують функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території. Так, згідно переліку наявному в зазначеному листі внаслідок здійснення ПрАТ «Закарпаттяобленерго» відокремлення було створено ТОВ «Закарпаттяенергозбут». Отже, на підставі норм ЗУ «Про ринок електричної енергії» на території Закарпатської області єдиним постачальником універсальної послуги до 01.01.2021 р. є ТОВ «Закарпаттяенергозбут», а діяльність інших постачальників універсальної послуги на території Закарпатської області не допускається. Таким чином, конкуренція на ринку надання універсальної послуги по постачанню електричної енергії в Закарпатській області відсутня. З приводу роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії зазначаємо наступне. У вказаних роз’ясненнях зазначається про рекомендації щодо порядку дій замовників товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади стосовно закупівлі електричної енергії на 2019 рік з урахуванням положень законів України «Про ринок електричної енергії» та «Про публічні закупівлі», які розміщено за посиланням https://www.nerc.gov.ua/?news=8244, на веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП). В роз’ясненнях НКРЕКП зазначено, що Замовники у розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» не підпадають під категорію малий непобутовий споживач (так як не є суб’єктами малого підприємництва відповідно до статті 55 Господарського кодексу України), тому не мають права на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги. Звертаємо увагу, що дані роз’яснення було оприлюднено 08.11.2018 р. у відповідності з чинним, на той час, законодавством. Однак, 01.01.2019 р. набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 р. за № 2628-VIII. Зазначаємо, що вказаний закон від 23.11.2018 р. за № 2628-VIII набув чинності після надання роз’яснень Міністерством економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 та роз’яснень НКРЕКП від 08.11.2018 р., у зв’язку з чим зазначені роз’яснення не в повній мірі відповідають чинному законодавству на сьогоднішній день. Так, саме пп. 18 п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 23.11.2018 р. за № 2628-VIII внесено зміни до п. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про ринок електричної енергії», якими визначено, що на період з 01.01.2019 р. по 31.12.2020 р. універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. А також, у зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності поширюються всі права та обов’язки, передбачені ЗУ «Про ринок електричної енергії» для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг. Також, у роз’ясненнях Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 зазначено, що здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі електричної енергії, споживачами, які є замовниками згідно з положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі», має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами. Переговорна процедура застосовується як виняток у вичерпному переліку випадків. Так, у самих роз’ясненнях Міністерства економічного розвитку і торгівлі України не виключається можливість застосування для закупівлі електричної енергії переговорної процедури, хоч і сам перелік випадків застосування такої процедури не наведений. Тому, на підставі вищевикладеного, з урахуванням положень чинного законодавства, вважаємо, що закупівля електричної енергії в межах універсальної послуги Замовником, це і є той винятковий випадок, коли можна здійснювати закупівлю по переговорній процедурі, про який йде мова у роз’ясненнях Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07. Окрім того, звертаємо увагу на лист Державної казначейської служби України від 16.10.2019 р. за № 16-06-06/17717, в якому зазначено, відповідно до норм Закону № 2019 (Закон № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії») бюджетним установам надано право, проте не зобов'язано, закуповувати електроенергію як універсальну послугу. При цьому придбання електроенергії як універсальної послуги може здійснюватися із застосуванням переговорної процедури відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону (Закон № 922-VIII «Про публічні закупівлі»), а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Також, у зазначеному листі Державної казначейської служби України зазначено, що пунктом 5 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за N 448/28578, визначено, що якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема, послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів. Тобто закупівля електричної енергії як універсальної послуги здійснюється як товар. Споживачі електричної енергії, які є замовниками за Законом (Закон № 922-VIII «Про публічні закупівлі»), мають здійснювати закупівлі з дотриманням вимог Закону та з урахуванням законодавчих та нормативно-правових актів, які регулюють ринок електричної енергії. Так, у зв’язку з тим що вартість доставки електричної енергії (розподіл, передача) не перевищує вартість самої електричної енергії, замовнику не потрібно здійснювати закупівлю послуги з розподілу чи передачі електричної енергії, а тільки самої електричної енергії як товару, що постачається в межах універсальної послуги. На підставі викладеного вище, зважаючи на особливості регулювання ринку електричної енергії, у відповідності до вимог та принципів здійснення закупівель, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі», з метою забезпечення безперебійного електропостачання, Замовником прийнято рішення про застосування переговорної процедури на підставі п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, для закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги, адже: 1) саме на постачальників універсальних послуг покладено обов’язок надавати універсальні послуги, зокрема, бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності на умовах, передбачених для малих не побутових споживачів; 2) на території Закарпатської області має право здійснювати діяльність лише один постачальник універсальних послуг – ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ». На підставі вищевикладеного, виникають підстави для застосування переговорної процедури закупівлі електричної енергії у порядку, визначеному п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» - у зв’язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Обрання процедури є правомірним, оскільки виходячи з норм Закону України «Про публічні закупівлі» процедура застосовується у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Замовником обґрунтовано підстави застосування переговорної процедури при закупівлі електроенергії, як універсальної послуги, згідно з чинним законодавством. Використовуючи своє право на універсальну послугу по регульованих тарифах, через відсутність конкуренції по універсальній послузі, Замовник не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії на умовах універсальної послуги у інших постачальників. Електричну енергію на умовах універсальної послуги на території Закарпатської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме – ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ», оскільки відповідно до п. 2 ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги та конкуренція на ринку універсальних послуг з постачання електричної енергії відсутні, оскільки послуги надаються визначеними постачальниками на визначеній території за регульованим тарифом. Реалізувавши своє право на укладання договору про закупівлю електричної енергії на умовах універсальної послуги Замовник уникає необґрунтованого підвищення цін, переходу до постачальника «останньої надії» та пов‘язаних з цим фінансових втрат. Варто також зазначити, що згідно із ч. 3 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Нормою ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Таким чином додатковим підтвердженням відсутності конкуренції на відповідному ринку є те, що жоден потенційний учасник закупівлі (конкурент) не звернувся до Замовника через електронну систему закупівель із вимогою та не оскаржив переговорну процедуру (скорочену) закупівлі впродовж 5 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. Зазначений факт додатково підтверджує факт відсутності конкуренції на відповідному ринку та правомірність застосування Замовником переговорної процедури закупівлі на підставі п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі». Здійснення закупівлі електричної енергії через застосування процедури відкритих торгів, нівелюючи при цьому право Замовника на укладення договору з постачальником універсальної послуги, штучно обмежує надане бюджетним установам право на вибір процедури закупівлі електричної енергії. Таким чином, Висновком зобов’язуючи розірвати правомірно укладений договір із постачальником універсальної послуги має місце необгрунтоване обмеження та дискримінування гарантованих чинним законодавством прав Замовника. У Висновку зазначається про факт наявності конкуренції на ринку електричної енергії (ліцензії на право постачання електричної енергії видано понад 650 суб’єктам господарювання), однак жоден із цих ліцензованих 650 суб’єктів господарювання не звернувся повідомленням/питанням/скаргою чи вимогою про бажання постачати предмет закупівлі Замовнику, що доводить відсутність конкуренції. Крім того, право постачання саме універсальної послуги постачання електричної енергії на території Закарпатської області надано лише одному із 650 суб’єктів, а саме суб’єкту господарювання – ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ». Замовник, реалізуючи своє, передбачене законодавством, право на отримання електричної енергії в межах універсальної послуги, єдиним надавачем якої в Закарпатській області є ТОВ «Закарпаттяенергозбут», мав всі передбачені законодавством підстави для застосування переговорної процедури закупівлі електричної енергії. У зв’язку з викладеним, Замовник не погоджується з висновком моніторингу, здійсненого управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області та не вбачає підстав для розірвання Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 22.01.2020 р., № 4, укладеного з ТОВ «Закарпаттяенергозбут», адже використання встановленого законодавством права відбулось у порядку, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про ринок електричної енергії», постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території».
2020-02-04 17:21:44
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 29 січня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 13 лютого 2020 |
Порушення виявлено
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Оскарження в суді
Опис: | Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 29 січня 2020 року |
Дата публікації: | 12 лютого 2020 |
Документи:
13 лютого 2020 10:35
|
Електронний підпис |
12 лютого 2020 16:04
|
Позовна заява.PDF |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ" #41999833 |
Переможець |
2 035 000,00
UAH з ПДВ
|
14 січня 2020 11:43
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 грудня 2020 09:41
|
Електронний підпис | зміни до договору |
15 грудня 2020 16:50
|
дод.угода.PDF | зміни до договору |
15 грудня 2020 16:41
|
Електронний підпис | зміни до договору |
20 листопада 2020 14:25
|
Дод.угода.PDF | зміни до договору |
20 листопада 2020 14:11
|
Електронний підпис | укладений |
22 січня 2020 16:14
|
Договір №4.PDF | укладений |
22 січня 2020 16:10
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 19 листопада 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 20 листопада 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків спричинене затвердженням кошторису на зменшення суми закупівлі електричної енергії, а саме на 100004,30грн. |
Номер договору про закупівлю: | 4 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 15 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 15 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін в договір пов'язане з затвердженням кошторису на зменшення видатків на оплату електроенергії на суму 262639,45грн з врахуванням фактичного обсягу видатків по міській раді. |
Номер договору про закупівлю: | 4 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |