Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги з розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України
Очікувана вартість
8 400 000,00 UAH
UA-2019-03-07-000870-a 926a8a261e344e49bb6a6a72e5b351e9
Переговорна процедура    Торги відмінено    Наявні скарги без рішення
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Катерина Шевченко

+380976227112 onvtend@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДЕРЖАВНА ОРГАНІЗАЦІЯ "НАЦІОНАЛЬНИЙ ОФІС ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ"
Код ЄДРПОУ: 42190638
Місцезнаходження: 01103, Україна , Київ обл., м. Київ, б-р Дружби Народів, буд. 28
Контактна особа: Катерина Шевченко
+380976227112
onvtend@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Закупівля творів мистецтва або закупівля, пов’язана із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу
Обґрунтування
Відповідно до ч. 6 ст. 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 розділу IV Процедура відкритих торгів Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Для предмету закупівлі «ДК 021:2015: 7942000-4 Управлінські послуги (Розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України)» не є можливим визначити необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики.
Таким чином застосування процедури відкритих торгів для даної закупівлі суперечить вимогам Закону та не вбачається можливим.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 33 Закону конкурентний діалог може бути застосовано замовником за таких умов:
предметом закупівлі є консультаційні, юридичні послуги, розробка інформаційних систем, програмних продуктів, здійснення наукових досліджень, експериментів або розробок, виконання дослідно-конструкторських, будівельних робіт, визначення вимог до виконання яких потребує переговорів.
Цим положенням встановлено вичерпний перелік послуг та робіт, до яких може бути застосована така процедура закупівлі як конкурентний діалог.
Предмет закупівлі «ДК 021:2015: 7942000-4 Управлінські послуги (Розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України)» не входить до цього переліку, отже застосування такої процедури закупівлі як конкурентний діалог також унеможливлено відповідно до Закону.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 35 Закону замовник має право як виняток застосувати переговорну процедуру закупівлі у випадку закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу.
Відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Питання у сфері захисту прав інтелектуальної власності врегульовано у відповідності до положень Цивільного кодексу України, Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Зокрема, згідно ч. 1 ст. 418 Цивільного кодексу України право інтелектуальної власності - це право особи на результат інтелектуальної, творчої діяльності або на інший об'єкт права інтелектуальної власності, визначений Кодексом та іншим законом.
Право інтелектуальної власності становлять особисті немайнові права інтелектуальної власності та (або) майнові права інтелектуальної власності, зміст яких щодо певних об'єктів права інтелектуальної власності визначається Кодексом та іншим законом.
Згідно ч. 1 ст. 424 Цивільного кодексу України майновими правами інтелектуальної власності є зокрема наступні: право на використання об'єкта права інтелектуальної власності; виключне право дозволяти використання об'єкта права інтелектуальної власності; виключне право перешкоджати неправомірному використанню об'єкта права інтелектуальної власності, в тому числі забороняти таке використання, інше, що передбачено законом.
Згідно ст. 430 Цивільного кодексу України особисті немайнові права інтелектуальної власності на об'єкт, створений за замовленням, належать творцеві цього об'єкта. У випадках, передбачених законом, окремі особисті немайнові права інтелектуальної власності на такий об'єкт можуть належати замовникові. Майнові права інтелектуальної власності на об'єкт, створений за замовленням, належать творцеві цього об'єкта та замовникові спільно, якщо інше не встановлено договором.
Згідно ч. 1 ст. 8 Закону «Про авторське право і суміжні права» об'єктами авторського права є твори у галузі науки, літератури і мистецтва.
Відповідно до ст. 1 «Про авторське право і суміжні права» автор - фізична особа, яка своєю творчою працею створила твір.
Згідно ст. ст. 51-52 Закону України «Про авторське право і суміжні права» захист особистих немайнових і майнових прав суб'єктів авторського права і (або) суміжних прав здійснюється в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.
Отже, з урахуванням тієї обставини, що літературний твір наукового характеру, який має бути виготовлений за замовленням Замовника, за визначенням належать до поняття об’єкту авторського права (інтелектуальної власності), до якого у відповідності до вимог чинного законодавства застосовуються відповідні заходи щодо його захисту, в тому числі згідно ст. ст. 432, 439 Цивільного кодексу України та Закону України «Про авторське право і суміжні права» та встановлюються особливості передання майнових прав на такий твір іншим особам, наявні підстави для застосування як винятку переговорної процедури закупівлі з підстав в тому числі необхідності проведення закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності.
Також зазначено, що згідно ч. 3 ст. 11 Закону функціями тендерного комітету є в тому числі планування закупівлі, здійснення вибору процедури закупівлі, проведення процедури закупівлі.
Запропоновано для участі в переговорній процедурі запросити ГО «Український інститут майбутнього» як таку, що має необхідний досвід в сфері розробки національних стратегій та виявляє інтерес до розбудови інституту інтелектуальної власності України. Підтвердженням наявності досвіду слугують, зокрема:
- стаття «Інтелектуальна власність в Україні: без стратегії і майбутнього?», опублікована в Інтернет-виданні Хвиля (https://hvylya.net/analytics/politics/intelektualna-vlasnist-v-ukrayini-bez-strategiyi-i-maybutnogo.html?fbclid=IwAR0NnmSzERLktGASPwZzDObAquh1chx9pCX8Xwf2cv8RNi0yRtO766lbeXU);
- публікація на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку (http://www.me.gov.ua/News/Detail?lang=uk-UA&id=32d138a2-34c0-4136-9175-3376ccab80f5&title=MinekonomrozvitkuPrezentuStrategiiuRozvitkuPromislovostiDoKintsia2017-Roku&isSpecial=true).
Враховуючи вищезазначені підстави, пропонується застосувати переговорну процедуру з ГО «Український інститут майбутнього» для предмету закупівлі «ДК 021:2015: 7942000-4 Управлінські послуги (Розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України)» очікуваною вартістю 8 400 000,00 грн.
Беручи до уваги п. 1 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет Державної організації «Національний офіс інтелектуальної власності» прийшов до висновку про можливість застосування переговорної процедури закупівлі.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 07 березня 2019 11:41
Оскарження наміру укласти договір: 18 березня 2019 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79420000-4: Управлінські послуги


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги з розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 01601, Україна, Київська область, м. Київ, Шота Руставелі, 5
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 жовтня 2019
ДК 021:2015: 79420000-4 — Управлінські послуги

Тендерна документація

07 березня 2019 11:39
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-03-07-000870-a.b1
Статус:
Прийнято до розгляду
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Консалтингова група "СТАТУС", Код ЄДРПОУ:37129268
Дата подання: 15 березня 2019 12:03
Скарга
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольний комітет України вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Консалтингова група «Статус» вул. 40 років Радянської України, 48, прим. 26, м. Запоріжжя, 69037 ЄДРПОУ 37129268 тел.: +38(091)935-34-36 e-mail: statuszp2010@gmail.com Замовник: Державна організація «Національний офіс інтелектуальної власності» бульвар Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103 ЄДРПОУ 42190638 Відомості про процедуру закупівлі: № закупівлі у ЦБД - UA-2019-03-07-000870-a Вид процедури – переговорна. Предмет закупівлі – «ДК 021:2015: 79420000-4 Управлінські послуги (Послуги з розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України)» С К А Р Г А Державною організацією «Національний офіс інтелектуальної власності» (далі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі № UA-2019-03-07-000870-a на закупівлю «ДК 021:2015: 79420000-4 Управлінські послуги (Послуги з розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України)». Товариство з обмеженою відповідальністю «Консалтингова група «Статус» (далі – Товариство), вважає, що Замовником неправомірно застосовано переговорну процедуру закупівлі чим порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі» зважаючи на наступне. У відповідності до частини 1 статті 35 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Згідно пункту 1 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу. Проте, виходячи з оприлюдненого обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, у Замовника були відсутні підстави для застосування переговорної процедури закупівлі зважаючи на наступне. В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Замовником зазначено, що у зв’язку з неможливістю визначити необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі застосування відкритих торгів для даної закупівлі суперечить вимогам Закону та не вбачається можливим. Крім того, Замовник стверджує, що оскільки послуги, які є предметом закупівлі не входять до вичерпного переліку послуг та робіт встановлених абзацом 3 частини 1 статті 33 Закону, Замовником не може бути застосовано процедуру конкурентного діалогу. Проте, таке твердження не відповідає дійсності, оскільки у відповідності до абзацу 2 частини 1 статті 33 Закону конкурентний діалог може бути застосовано за умови, що замовник не може визначити необхідні технічні, якісні характеристики (специфікації) робіт або визначити вид послуг, і для прийняття оптимального рішення про закупівлю необхідно провести переговори з учасниками. Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Отже, оскільки, як зазначено в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, не є можливим визначити необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Замовником може бути застосована: або процедура конкурентного діалогу, яка передбачає проведення переговорів з учасниками процедури закупівлі з метою обговорення всіх аспектів закупівлі з метою визначення засобів та рішень щодо робіт чи послуг, що плануються закупити; або процедура відкритих торгів на розробку необхідних якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі; або процедура відкритих торгів, тендерна документація, щодо якої може містити не детальний опис послуг та їх технічні і якісні характеристики, а вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі. Крім того, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначено, що оскільки літературний твір наукового характеру, який має бути створений за замовленням Замовника, за визначенням належить до поняття об’єкту авторського права (інтелектуальної власності), до якого у відповідності до вимог чинного законодавства застосовуються відповідні заходи захисту та встановлюються особливості передання майнових прав на такий твір іншим особам, наявні підстави для застосування, як винятку, переговорної процедури закупівлі, а саме необхідність проведення закупівлі пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності. Проте, таке твердження Замовника не відповідає дійсності зважаючи на наступне. У відповідності до частини 2 статті 8 Закону України «Про авторське право і суміжні права» охороні за цим законом підлягають всі твори, зазначені у частині першій цієї статті, як оприлюднені, так і не оприлюднені, як завершені, так і не завершені, незалежно від їх призначення, жанру, обсягу, мети (освіта, інформація, реклама, пропаганда, розваги тощо). Згідно частини 2 статті 11 ЗУ «Про авторське право і суміжні права» авторське право на твір виникає внаслідок факту його створення. Отже, підставою для проведення переговорної процедури закупівлі не може бути захист прав інтелектуальної власності на твір який має стати результатом надання послуг, що є предметом закупівлі, тобто твір, авторське право на який на момент оголошення процедури закупівлі не існує. Крім того, згідно пункту 1 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі закупівлі пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності. Статтею 51 ЗУ «Про авторське право і суміжні права» встановлено, що захист особистих немайнових і майнових прав суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав здійснюється в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством. У відповідності до частини 1 статті 52 ЗУ «Про авторське право і суміжні права» за захистом свого авторського права і (або) суміжних прав суб’єкти авторського права та суміжних прав мають право звертатися в установленому порядку до суду та інших органів відповідно до їх компетенції. Враховуючи те, що предмет оскаржуваної закупівлі не пов'язаний зі зверненням в установленому порядку до суду або іншого органу з метою захисту авторського права у Замовника відсутні підстави для застосування переговорної процедури закупівлі. Також, вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що у відповідності до частини 2 статті 430 Цивільного кодексу України майнові права інтелектуальної власності на об'єкт, створений за замовленням, належать творцеві цього об'єкта та замовникові спільно, якщо інше не встановлено договором. Пунктом 7 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю. Як випливає з опублікованого Замовником обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, результатом надання послуг, що предметом закупівлі є створення об’єкту інтелектуальної власності на замовлення. Отже, у разі застосування конкурентної процедури закупівлі Замовник може встановити у проекті договору умову щодо належності Замовнику майнових прав інтелектуальної власності на об’єкт інтелектуальної власності, який буде результатом надання послуг. Виходячи з викладеного Замовником може бути застосовано конкурентну процедуру закупівлі у відповідності до вимог Закону. Таким чином, Замовником неправомірно застосовано переговорну процедуру закупівлі у зв’язку з відсутністю підстав передбачених статтею 35 Закону. Отже, такими неправомірними діями Замовником було порушено принципи здійснення публічних закупівель встановлених статтею 3 Закону, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та норми законодавства у сфері публічних закупівель. Слід зазначити, що Товариство має можливість надати Замовнику послуги які є предметом закупівлі. Отже, Замовником, при застосуванні переговорної процедури закупівлі, було порушено права та законні інтереси Товариства щодо участі у такій закупівлі, як потенційного учасника та штучно обмежено коло учасників, які б мали змогу взяти участь у процедурі закупівлі. Зважаючи на викладене та керуючись статтями 3, 5, 18, 20, 22, 33, 35 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі під час проведення процедури закупівлі Замовником. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про застосування переговорної процедури закупівлі та відмінити переговорну процедуру закупівлі «Послуги з розроблення проекту Національної стратегії розвитку та функціонування державної системи правової охорони інтелектуальної власності України (ДК 021:2015: 79420000-4 — Управлінські послуги)». Додаток: Платіжне доручення про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження. Директор ТОВ «Консалтингова група «Статус» О.В. Лясковець к.ю.н. к.е.н.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Очікується
Прийнято до розгляду: 20 березня 2019 22:46
Рішення від 19.03.2019 № 3062.pdf
Дата публікації: 20 березня 2019 22:46
Рішення від 01.04.2019 № 3814.pdf
Дата публікації: 04 квітня 2019 23:15

Документи подані скаржником

15 березня 2019 11:58
Скарга 1_зп від 15_03_2019.pdf.p7s
15 березня 2019 12:00
Скарга 1_зп від 15_03_2019.pdf.p7s

Документи Органу Оскарження

20 березня 2019 22:46
Рішення від 19.03.2019 № 3062.pdf
04 квітня 2019 23:15
Рішення від 01.04.2019 № 3814.pdf

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ "УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ МАЙБУТНЬОГО"
#40506138
Переможець 7 975 000,00
UAH
07 березня 2019 11:41

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 07 березня 2019 11:41

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ "УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ МАЙБУТНЬОГО"
#40506138
7 975 000,00
UAH
Документи

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 03 квітня 2019 11:25
Коментар щодо відміни: Відміняється процедура закупівлі на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3814-р/пк-пз від 01.04.2019.
Документи:
03 квітня 2019 11:25
Електронний підпис
03 квітня 2019 11:10
витяг з протоколу.docx