Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Поточний середній ремонт автомобільної дороги О101305 Буча - (Гостомель - Берестянка - Мирча - (М-07) через Баланівку на ділянці км 1+000 - км 4+700
Current secondary repair of the road O101305 Bucha - (Gostomel - Berestyanka - Mircea - (М-07) through Balanivka on the section km 1 + 000 - km 4 + 700
Current secondary repair of the road O101305 Bucha - (Gostomel - Berestyanka - Mircea - (М-07) through Balanivka on the section km 1 + 000 - km 4 + 700
Очікувана вартість
33 726 520,80 UAH
UA-2018-04-10-000821-a ● e9934b8b9e324281b7c38d2c2626d3a7
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | Департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 21467647 |
Вебсайт: | http://www.drrzkg-koda.gov.ua |
Місцезнаходження: | 04119, Україна , Київська область обл., м. Київ, вул. Мельникова, 40 |
Контактна особа: |
Юлія Василівна +380442067433 drrgkh_tender@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Departament regionalnogo rozvytku ta zhytlovo-komunalnogo gospodarstva Kyivskoi oblasnoi derzhavnoi administratsii |
National ID: | 21467647 |
Contact point: |
Rohatyuk Julia Vasylivna +380442067433 drrgkh_tender@ukr.net |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 10 квітня 2018 14:13 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 13 травня 2018 10:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 19 травня 2018 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 23 травня 2018 10:00 |
Початок аукціону: | 19 липня 2018 13:41 |
Очікувана вартість: | 33 726 520,80 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 33 726,52 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,10% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 160000 UAH |
Publication date: | 10 квітня 2018 14:13 |
Enquiries until: | 13 травня 2018 10:00 |
Complaints submission until: | до 19 травня 2018 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 23 травня 2018 10:00 |
Information
Estimated total value: | 33 726 521 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 33 727 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,10 % |
Інформація про предмет закупівлі
Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Поточний середній ремонт автомобільної дороги О101305 Буча - (Гостомель - Берестянка - Мирча - (М-07) через Баланівку на ділянці км 1+000 - км 4+700
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
00000, Україна, Київська область, Київська область, автомобільна дорога О101305 Буча - (Гостомель -Берестянка - Мирча - (М-07) через Баланівку на ділянці км 1+000 - км 4+700
ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Current secondary repair of the road O101305 Bucha - (Gostomel - Berestyanka - Mircea - (М-07) through Balanivka on the section km 1 + 000 - km 4 + 700
CPV: 45230000-8
Період постачання:
по 31 грудня 2019
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
02 травня 2018 12:24 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
02 травня 2018 12:23 |
Перелік змін 3.PDF | |
02 травня 2018 12:23 |
ТД у новій редакції 3.doc | |
24 квітня 2018 13:58 |
Перелік змін 2.PDF | |
12 квітня 2018 17:30 |
Перелік змін.PDF | |
10 квітня 2018 14:13 |
Додаток 1.doc | |
10 квітня 2018 14:13 |
Додаток 2.docx | |
10 квітня 2018 14:13 |
Додаток 3.doc | |
10 квітня 2018 14:13 |
Оголош. на англ.PDF |
02 травня 2018 12:24 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
02 травня 2018 12:23 |
Перелік змін 3.PDF
|
|||||||||
02 травня 2018 12:23 |
ТД у новій редакції 3.doc
|
|||||||||
24 квітня 2018 13:58 |
Перелік змін 2.PDF
|
|||||||||
12 квітня 2018 17:30 |
Перелік змін.PDF
|
|||||||||
10 квітня 2018 14:13 |
Додаток 1.doc
|
|||||||||
10 квітня 2018 14:13 |
Додаток 2.docx
|
|||||||||
10 квітня 2018 14:13 |
Додаток 3.doc
|
|||||||||
10 квітня 2018 14:13 |
Оголош. на англ.PDF
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Договірна ціна
Дата подання: 17 квітня 2018 16:52
Дата відповіді: 20 квітня 2018 10:37
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», учасник надає договірну ціну та додатки до неї: - пояснювальна записка; - розрахунки до документа "Договірна ціна" на витрати, які включені до вартості пропозиції: витрати на зведення (пристосування) та розбирання титульних тимчасових будівель, розрахунок прибутку; кошти на покриття адміністративних витрат; - аналіз ринку цін на основні матеріали з документальними обґрунтуваннями їх вартості (прайси, рахунки тощо); - підсумкова відомість ресурсів; - порівняльний склад ресурсів кошторисних норм у разі заміни машин (механізмів); - локальні кошториси; - розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; - розрахунок кошторисної заробітної плати виконується згідно Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 28.10.2016 р. № 281, з урахуванням листа Укравтодору від 07.03.2018 р. №746/1/13-5, що не може перевищувати 6400 грн; - калькуляції на матеріали, що виготовлені на власному підсобному господарстві виконані відповідно до МР Д.1.2-218-03450778-767:2010. До ціни тендерної пропозиції мають бути надані підтверджувальні розрахунки на: - розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період по підприємству учасника за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-кошторисної трудомісткості виконаних ремонтних робіт за той самий період за Актами приймання виконаних послуг, з урахуванням відповідних показників, наведених у додатку Г СОУ 42.1-37641918-050:2012 або довідку у довільній формі, якщо у попередньому періоді фінансова діяльність по підприємству не проводилась.
Разом з тим, абз. 3 п. 2 розділу 4 тендерної документації «Дата та час розкриття тендерної пропозиції» Замовником встановлено наступну вимогу: у випадку, якщо у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, всупереч вимогам абзацу 2 частини 1 статті 27 ЗУ «Про публічні закупівлі», розкривається також і інформація про ціну пропозиції (договірна ціна та локальні кошториси), то така пропозиція підлягає відхиленню, як така, що не відповідає умовам документації замовника. У наведеній вимозі з попереднього переліку (п. 6 розділ ІІІ) наведено чомусь лише такі документи як договірна ціна та локальні кошториси до неї, тобто решта документів має завантажуватись учасником з відкритим доступом. Маємо на увазі такі документи, як пояснювальна записка (у якій відображені цінові показники будівельно-монтажних робіт), розрахунки прямих та загальновиробничих витрат, відомості ресурсів до локальних кошторисів, аналіз цін на основні дорожньо-будівельні матеріали тощо.
Доводимо до відома Замовника, що відповідно до абз. 2 ч. 1 статті 27 Закону У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Оскільки замовником на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі встановлено надання учасником договірної ціни та розрахунків до неї, яка при цьому має бути не доступна до перегляду, яким чином Замовник встановить відповідність пропозиції учасника технічним характеристикам предмета закупівлі?
Також повідомляємо, що статтею 29 Закону встановлено, що електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Тобто після проведення аукціону, вартість робіт, що пропонується учасником може бути зменшена. Відповідно до ч. 4 Статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. При цьому замовником не вимагається надання договірної ціни переможцем процедури закупівлі. Відповідно до частини 1 статті 36 Закоону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до абз. 2 статті 844 ЦКУ якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Таким чином, договірна ціна, надана саме учасником, а не переможцем торгів не може бути складовою частиною договору про закупівлю, оскільки її вартість не відповідатиме вартості за результатами проведеного аукціону.
Тому, враховуючи наведене вище та роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-06-24782-06 від 05.08.2016 «Щодо здійснення закупівлі робіт» (міститься у відкритому доступі) вимагаємо внесення змін до тендерної документації: вилучення вимоги щодо надання договірної ціни, розрахунків до неї та інших підтверджувальних документів учасником торгів до проведення електронного аукціону; доповнення тендерної документації вимогою щодо надання договірної ціни саме переможцем торгів та строки її надання; приведення інших тендерних документацій Замовника вимогам Закону «Про публічні закупівлі» та вимогам чинних нормативних документів з ціноутворення у будівництві.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Відповідно до вимог статті 25 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція Учасника (всі документи, що являються складовою тендерної пропозиції) має бути подана до закінчення кінцевого строку подання визначеного Замовником. Звертаємо вашу увагу, що тендерна документація розроблена з урахуванням вимог статті 22 Закону, а тому містить перелік всіх необхідних документів, що мають міститися в складі тендерної пропозиції, тобто бути подані через електронну систему закупівель та належним чином підтверджувати відповідність послуг, що мають бути надані Учасником вимогам Замовника. У міжнародній процедурі торгів саме Учасник у своєму кабінеті (під час подання пропозиції), ті документи, які містять інформацію про ціну має відмічати певною позначкою, що робить їх доступними для відкритися Замовнику лише після аукціону (так зване друге розкриття). Якщо в ході торгів ваша цінова пропозиція зміниться, то у випадку визначення вас переможцями, договірну ціну та додатки до неї ви повинні будете скоригувати у відповідність з результатами аукціону на етапі заключення договору. Окрім того, в частині 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 тендерної документації міститься вимога про надання Учасниками деяких документів, які містять інформацію щодо технічного опису предмета закупівлі та водночас не містять інформації про ціну. Тому, розкриття таких документів має відбутися до аукціону, з метою дотримання вимог абзацу 2 частини 1 статті 27 Закону. Доводимо до вашого відома, що після завершення електронного аукціону та розкриття решти документів пропозиції Учасника Замовником проводиться їх розгляд на відповідність вимогам предмету закупівлі. За результатами другого розгляду, у випадку встановлення невідповідності цієї частини пропозиції умовам тендерної документації, тендерна пропозиція Учасника буде відхилена. Тому радимо буди уважними під час підготовки та подання тендерної пропозиції.
Також, звертаємо вашу увагу на той факт, що Закон України «Про публічні закупівлі» на дає право Замовникам вимагати від переможця торгів подання будь-яких інших документів, окрім тих, перелік яких чітко визначений змістом статті 17 даного нормативно-правового акта.
Також, звертаємо вашу увагу на той факт, що Закон України «Про публічні закупівлі» на дає право Замовникам вимагати від переможця торгів подання будь-яких інших документів, окрім тих, перелік яких чітко визначений змістом статті 17 даного нормативно-правового акта.
Договірна ціна
Дата подання: 25 квітня 2018 10:40
Дата відповіді: 27 квітня 2018 08:55
Відповідно до абз. 4 п. 3 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду у капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 року Договірна ціна - визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт. Згідно з п. 21 Договірна ціна у договорі підряду визначається на основі
кошторису як приблизна або тверда. Договірна ціна вважається твердою, якщо інше не встановлено договором. У разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру) вид договірної ціни та вимоги до кошторису визначаються у тендерній документації замовника. Договірна ціна у цьому випадку повинна відповідати ціні, зазначеній у тендерній пропозиції підрядника, визнаного переможцем торгів (тендеру). Пунктом 14 зазначених вище Загальних умов Приблизна (динамічна) договірна ціна - договірна ціна, визначена на основі кошторису, що підлягає коригуванню з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду. Тверда договірна ціна - договірна ціна, визначена на основі твердого кошторису, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором підряду.
Далі, пунктом 22 передбачено наступне: Якщо під час укладання договору підряду через невизначеність витрат (!) чи інші обставини остаточно встановити договірну ціну неможливо, сторони у договорі підряду визначають приблизну договірну ціну, а також порядок її коригування в процесі виконання робіт (будівництва об'єкта). Приблизна договірна ціна може уточнюватися в міру виконання робіт, здійснення витрат підрядника тощо.
Згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1-2013, п. 6.3.2 вид договірної ціни встановлюється за узгодженням сторін (замовник та підрядник) з урахуванням положень законодавства (!). Акцентуємо увагу – саме на підставі положень законодавства, а не на власний розсуд. Уточнення твердих договірних цін можливе лише у випадках, якщо: замовник змінює у процесі будівництва проектні рішення; виникають обставини непереборної сили – надзвичайні обставини та події, які не можуть бути передбачені сторонами під час укладання договору; змінюється законодавство з питань оподаткування та з інших питань, обов’язкове застосування положень якого призводить до зміни вартості робіт. Додатково зазначаємо, що за твердої договірної ціни можливе включення до її складу ризиків, що неможливо за динамічної ціни, оскільки динамічна ціна не передбачає чіткого обсягу та виду робіт та корегується у ході виконання договору. Статтею 36 Закону про закупівлі передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім встановленого Законом переліку випадків. Варто зазначити, що перелік випадків практично збігається з переліком підстав для перегляду/уточнення твердих договірних цін.
Оскільки технічним завданням Замовника, розробленого на підставі проектної документації, передбачено чіткий, детальний опис видів робіт та їх обсяги, які плануються до виконання, вважаємо, що встановлення динамічної договірної ціни з наведених вище причин безпідставне.
У зв’язку з чим просимо замовника: 1) пояснити своє рішення щодо визначення виду договірної ціни з посиланням на документи, якими він при цьому керувався; 2) встановлення в проекті договору щодо поточної закупівлі твердої договірної ціни шляхом внесення змін до тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Повідомляємо, що згідно абзуцу 2 п. 21 Постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві" від 01.08.2005 № 668, ВИД договірної ціни та вимоги до кошторису, у разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру), ВИЗНАЧАЮТЬСЯ у тендерній документації ЗМОВНИКА.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2018-04-10-000821-a.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕРНОПІЛЬ МОСТОБУД", Код ЄДРПОУ:36404316
Дата подання: 18 квітня 2018 16:30
Вимога
Відповідно до вимог тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Однак, така вимога є дискримінаційною та такою, що не узгоджується з вимогами законодавства України виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 3 цієї ж статті замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до Закону України № 1029-VIII від 16 березня 2016 року Україна приєдналася на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 року в м. Марракеші, зі змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 року в м. Женеві (додається). А згідно зі статтею 8 вищевказаної Угоди про державні закупівлі, В процесі кваліфікації постачальників організації не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін, рівно як між національними постачальниками і постачальниками інших Сторін. Також, відповідно до цієї ж статті Угоди про державні закупівлі, будь-які умови для участі у тендерних процедурах повинні бути обмежені тими, які є суттєвими для гарантування можливості фірми виконати умови контракту щодо якого проводиться тендер. Будь-які умови для участі, дотримання яких вимагається від постачальників, включаючи фінансові гарантії, технічні характеристики та інформацію, необхідні для встановлення фінансової, комерційної та технічної спроможності постачальників, рівно як підтвердження кваліфікацій, повинні бути не менш сприятливими для постачальників інших Сторін, ніж для національних постачальників, а також не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін.
Крім того, Законом України № 1678-VII від 16 вересня 2014 року ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію).
Відповідно до ч. 5 ст. 151 Угоди про асоціацію всі контракти укладаються шляхом проведення прозорих та неупереджених процедур визначення виконавця, що запобігатимуть вчиненню корупційних діянь. Ця неупередженість забезпечується, зокрема, через недискримінаційне формулювання предмету контракту, рівний доступ економічних операторів, достатні часові рамки, а також прозорий і об’єктивний підхід.
Також, відповідно до ст. 148 Угоди про асоціацію Україна взяла на себе зобов’язання послідовно наближувати власне законодавство у сфері державних закупівель до актів ЄС у сфері державних закупівель, що супроводжуватиметься інституційною реформою та створенням ефективної системи державних закупівель на основі принципів, якими регулюються державні закупівлі Сторони ЄС.
Відповідно до ст. 18 Директиви 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC замовники повинні рівноправно і без дискримінації ставитись до суб’єктів господарювання і повинні діяти відкрито і пропорційно.
Так, складання довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) передбачено виключно актами національного законодавства України, тому учасники, що виконували аналогічні договори за межами України, позбавлені можливості подати вказану довідку, оскільки національним законодавством інших країн не передбачено складання довідки про вартість виконаних робіт за формою, встановленою національним законодавством України.
Відтак, передбачена тендерною документацією вимога надати довідку про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) є дискримінаційною по відношенню до учасників торгів, які не є резидентами України та не мають досвіду виконання аналогічних договорів на території України, що не узгоджується з вимогами наведених вище нормативних актів.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Розгорнути
Згорнути
Однак, така вимога є дискримінаційною та такою, що не узгоджується з вимогами законодавства України виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 3 цієї ж статті замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до Закону України № 1029-VIII від 16 березня 2016 року Україна приєдналася на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 року в м. Марракеші, зі змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 року в м. Женеві (додається). А згідно зі статтею 8 вищевказаної Угоди про державні закупівлі, В процесі кваліфікації постачальників організації не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін, рівно як між національними постачальниками і постачальниками інших Сторін. Також, відповідно до цієї ж статті Угоди про державні закупівлі, будь-які умови для участі у тендерних процедурах повинні бути обмежені тими, які є суттєвими для гарантування можливості фірми виконати умови контракту щодо якого проводиться тендер. Будь-які умови для участі, дотримання яких вимагається від постачальників, включаючи фінансові гарантії, технічні характеристики та інформацію, необхідні для встановлення фінансової, комерційної та технічної спроможності постачальників, рівно як підтвердження кваліфікацій, повинні бути не менш сприятливими для постачальників інших Сторін, ніж для національних постачальників, а також не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін.
Крім того, Законом України № 1678-VII від 16 вересня 2014 року ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію).
Відповідно до ч. 5 ст. 151 Угоди про асоціацію всі контракти укладаються шляхом проведення прозорих та неупереджених процедур визначення виконавця, що запобігатимуть вчиненню корупційних діянь. Ця неупередженість забезпечується, зокрема, через недискримінаційне формулювання предмету контракту, рівний доступ економічних операторів, достатні часові рамки, а також прозорий і об’єктивний підхід.
Також, відповідно до ст. 148 Угоди про асоціацію Україна взяла на себе зобов’язання послідовно наближувати власне законодавство у сфері державних закупівель до актів ЄС у сфері державних закупівель, що супроводжуватиметься інституційною реформою та створенням ефективної системи державних закупівель на основі принципів, якими регулюються державні закупівлі Сторони ЄС.
Відповідно до ст. 18 Директиви 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC замовники повинні рівноправно і без дискримінації ставитись до суб’єктів господарювання і повинні діяти відкрито і пропорційно.
Так, складання довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) передбачено виключно актами національного законодавства України, тому учасники, що виконували аналогічні договори за межами України, позбавлені можливості подати вказану довідку, оскільки національним законодавством інших країн не передбачено складання довідки про вартість виконаних робіт за формою, встановленою національним законодавством України.
Відтак, передбачена тендерною документацією вимога надати довідку про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) є дискримінаційною по відношенню до учасників торгів, які не є резидентами України та не мають досвіду виконання аналогічних договорів на території України, що не узгоджується з вимогами наведених вище нормативних актів.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Рішення замовника: Вимога не задоволена
23 квітня 2018 08:40
Доброго дня. Шановний учаснику. Дійсно, відповідно до вимог Тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3). У змісті частини 1 розділу 3 Тендерної документації по даній процедурі закупівлі а також в додатку 3 до Тендерної документації, міститься інформація про те, що - у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він обов’язково надає в складі пропозиції лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання чи причини неможливості подання відповідних документів.
Окрім того, в тендерній документації зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а також те, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тож враховуючи зазначене, вказана вами вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною оскільки вона не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників, а тому, Ви як потенційний учасник процедури закупівлі жодним чином не обмежені у своїх правах щодо участі в даній процедурі відкритих торгів.
Окрім того, в тендерній документації зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а також те, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тож враховуючи зазначене, вказана вами вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною оскільки вона не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників, а тому, Ви як потенційний учасник процедури закупівлі жодним чином не обмежені у своїх правах щодо участі в даній процедурі відкритих торгів.
Номер вимоги: UA-2018-04-10-000821-a.a2
Статус:
Вирішена
Учасник: АЛКЕ ІНШААТ САНАЙЕ ВЕ ТІДЖАРЕТ, Код ЄДРПОУ:1501817351
Дата подання: 19 квітня 2018 19:11
Дискримінаційні умови
1. Відповідно до вимог тендерної документації, учасник має подати відскановані копії документів, на яких міститься підпис особи, уповноваженої на їх підписання. Однак такі вимоги не повною мірою узгоджуються з вимогами законодавства України виходячи з наступного.
Виходячи з вимог ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» Юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
- електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
- під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
- особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, азначеному у сертифікаті.
Отже, за зазначених вище умов при поданні документів, скріплених електронним цифровим підписом, законодавством України не передбачено необхідності додатково скріплювати подані документи власноручним підписом (печаткою).
Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасник має подати відскановані копії документів, на яких міститься підпис особи, уповноваженої на їх підписання та містити печатку на кожній сторінці.
2. Крім того, відповідно до вимог тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Втім, така норма не повною мірою узгоджується з вимогами законодавства України, оскільки є дискримінаційною, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 3 цієї ж статті замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до Закону України № 1029-VIII від 16 березня 2016 року Україна приєдналася на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 року в м. Марракеші, зі змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 року в м. Женеві (додається). А згідно зі статтею 8 вищевказаної Угоди про державні закупівлі, В процесі кваліфікації постачальників організації не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін, рівно як між національними постачальниками і постачальниками інших Сторін. Також, відповідно до цієї ж статті Угоди про державні закупівлі, будь-які умови для участі у тендерних процедурах повинні бути обмежені тими, які є суттєвими для гарантування можливості фірми виконати умови контракту щодо якого проводиться тендер. Будь-які умови для участі, дотримання яких вимагається від постачальників, включаючи фінансові гарантії, технічні характеристики та інформацію, необхідні для встановлення фінансової, комерційної та технічної спроможності постачальників, рівно як підтвердження кваліфікацій, повинні бути не менш сприятливими для постачальників інших Сторін, ніж для національних постачальників, а також не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін.
Крім того, Законом України № 1678-VII від 16 вересня 2014 року ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію).
Відповідно до ч. 5 ст. 151 Угоди про асоціацію всі контракти укладаються шляхом проведення прозорих та неупереджених процедур визначення виконавця, що запобігатимуть вчиненню корупційних діянь. Ця неупередженість забезпечується, зокрема, через недискримінаційне формулювання предмету контракту, рівний доступ економічних операторів, достатні часові рамки, а також прозорий і об’єктивний підхід.
Також, відповідно до ст. 148 Угоди про асоціацію Україна взяла на себе зобов’язання послідовно наближувати власне законодавство у сфері державних закупівель до актів ЄС у сфері державних закупівель, що супроводжуватиметься інституційною реформою та створенням ефективної системи державних закупівель на основі принципів, якими регулюються державні закупівлі Сторони ЄС.
Відповідно до ст. 18 Директиви 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC замовники повинні рівноправно і без дискримінації ставитись до суб’єктів господарювання і повинні діяти відкрито і пропорційно.
Так, складання довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) передбачено виключно актами національного законодавства України, тому учасники, що виконували аналогічні договори за межами України, позбавлені можливості подати вказану довідку, оскільки національним законодавством інших країн не передбачено складання довідки про вартість виконаних робіт за формою, встановленою національним законодавством України.
Таким чином, передбачена тендерною документацією вимога надати довідку про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) є дискримінаційною по відношенню до учасників торгів, які не є резидентами України та не мають досвіду виконання аналогічних договорів на території України, що не узгоджується з вимогами наведених вище нормативних актів.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Розгорнути
Згорнути
Виходячи з вимог ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» Юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
- електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
- під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
- особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, азначеному у сертифікаті.
Отже, за зазначених вище умов при поданні документів, скріплених електронним цифровим підписом, законодавством України не передбачено необхідності додатково скріплювати подані документи власноручним підписом (печаткою).
Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасник має подати відскановані копії документів, на яких міститься підпис особи, уповноваженої на їх підписання та містити печатку на кожній сторінці.
2. Крім того, відповідно до вимог тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Втім, така норма не повною мірою узгоджується з вимогами законодавства України, оскільки є дискримінаційною, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 3 цієї ж статті замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до Закону України № 1029-VIII від 16 березня 2016 року Україна приєдналася на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 року в м. Марракеші, зі змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 року в м. Женеві (додається). А згідно зі статтею 8 вищевказаної Угоди про державні закупівлі, В процесі кваліфікації постачальників організації не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін, рівно як між національними постачальниками і постачальниками інших Сторін. Також, відповідно до цієї ж статті Угоди про державні закупівлі, будь-які умови для участі у тендерних процедурах повинні бути обмежені тими, які є суттєвими для гарантування можливості фірми виконати умови контракту щодо якого проводиться тендер. Будь-які умови для участі, дотримання яких вимагається від постачальників, включаючи фінансові гарантії, технічні характеристики та інформацію, необхідні для встановлення фінансової, комерційної та технічної спроможності постачальників, рівно як підтвердження кваліфікацій, повинні бути не менш сприятливими для постачальників інших Сторін, ніж для національних постачальників, а також не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін.
Крім того, Законом України № 1678-VII від 16 вересня 2014 року ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію).
Відповідно до ч. 5 ст. 151 Угоди про асоціацію всі контракти укладаються шляхом проведення прозорих та неупереджених процедур визначення виконавця, що запобігатимуть вчиненню корупційних діянь. Ця неупередженість забезпечується, зокрема, через недискримінаційне формулювання предмету контракту, рівний доступ економічних операторів, достатні часові рамки, а також прозорий і об’єктивний підхід.
Також, відповідно до ст. 148 Угоди про асоціацію Україна взяла на себе зобов’язання послідовно наближувати власне законодавство у сфері державних закупівель до актів ЄС у сфері державних закупівель, що супроводжуватиметься інституційною реформою та створенням ефективної системи державних закупівель на основі принципів, якими регулюються державні закупівлі Сторони ЄС.
Відповідно до ст. 18 Директиви 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC замовники повинні рівноправно і без дискримінації ставитись до суб’єктів господарювання і повинні діяти відкрито і пропорційно.
Так, складання довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) передбачено виключно актами національного законодавства України, тому учасники, що виконували аналогічні договори за межами України, позбавлені можливості подати вказану довідку, оскільки національним законодавством інших країн не передбачено складання довідки про вартість виконаних робіт за формою, встановленою національним законодавством України.
Таким чином, передбачена тендерною документацією вимога надати довідку про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) є дискримінаційною по відношенню до учасників торгів, які не є резидентами України та не мають досвіду виконання аналогічних договорів на території України, що не узгоджується з вимогами наведених вище нормативних актів.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Рішення замовника: Вимога не задоволена
24 квітня 2018 08:34
Доброго дня. Щодо питання 1: В ст. 22 ЗУ Про публічні закупівлі зазначено, що тендерна документація повинна містити інструкцію з її підготовки. Якщо Ви звернули увагу, то в ч. 1 розділу тендерної документації міститься інформація про зміст та спосіб подання тендерної пропозиції, де зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів що підтверджують відповідність пропозиції учасника вимогам документації замовника. Такі файли – це документи, які вже створені (зафіксовані на матеріальному носії) і не являються електронними документами в силу їх походження. А тому, щоб надати їм юридичної сили Ви повинні їх завірити належним чином (в даному випадку – відповідно ви поставлених Замовником вимог). А електронний документ, це документ, який створений у вигляді електронних даних і створюється такий документ лише в межах комп’ютерної системи (п.3.33 ДСТУ 2732:2004). Документ створений на матеріальному носії не може прирівнюватися до електронного. Порядок створення та надання юридичної сили їх різний і регулюється різними нормативно-правовими актами. Також, звертаємо Вашу увагу на те що, неспроможність подати всю інформацію, що вимагається документацією, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, буде віднесена на ризик учасника та спричинить за собою відхилення такої пропозиції.
Щодо питання 2: Відповідно до вимог Тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3). У змісті частини 1 розділу 3 Тендерної документації по даній процедурі закупівлі а також в додатку 3 до Тендерної документації, міститься інформація про те, що - у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він обов’язково надає в складі пропозиції лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання чи причини неможливості подання відповідних документів.
Окрім того, в тендерній документації зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а також те, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тож враховуючи зазначене, вказана вами вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною оскільки вона не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників, а тому, Ви як потенційний учасник процедури закупівлі жодним чином не обмежені у своїх правах щодо участі в даній процедурі відкритих торгів.
Щодо питання 2: Відповідно до вимог Тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3). У змісті частини 1 розділу 3 Тендерної документації по даній процедурі закупівлі а також в додатку 3 до Тендерної документації, міститься інформація про те, що - у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він обов’язково надає в складі пропозиції лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання чи причини неможливості подання відповідних документів.
Окрім того, в тендерній документації зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а також те, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тож враховуючи зазначене, вказана вами вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною оскільки вона не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників, а тому, Ви як потенційний учасник процедури закупівлі жодним чином не обмежені у своїх правах щодо участі в даній процедурі відкритих торгів.
Оцінка скаржником рішення Замовника: Задовільно
Номер вимоги: UA-2018-04-10-000821-a.b3
Статус:
Не задоволена
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕРНОПІЛЬ МОСТОБУД", Код ЄДРПОУ:36404316
Дата подання: 20 квітня 2018 00:37
Договірна ціна
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», учасник надає договірну ціну та додатки до неї: - пояснювальна записка; - розрахунки до документа "Договірна ціна" на витрати, які включені до вартості пропозиції: витрати на зведення (пристосування) та розбирання титульних тимчасових будівель, розрахунок прибутку; кошти на покриття адміністративних витрат; - аналіз ринку цін на основні матеріали з документальними обґрунтуваннями їх вартості (прайси, рахунки тощо); - підсумкова відомість ресурсів; - порівняльний склад ресурсів кошторисних норм у разі заміни машин (механізмів); - локальні кошториси; - розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; - розрахунок кошторисної заробітної плати виконується згідно Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 28.10.2016 р. № 281, з урахуванням листа Укравтодору від 07.03.2018 р. №746/1/13-5, що не може перевищувати 6400 грн; - калькуляції на матеріали, що виготовлені на власному підсобному господарстві виконані відповідно до МР Д.1.2-218-03450778-767:2010. До ціни тендерної пропозиції мають бути надані підтверджувальні розрахунки на: - розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період по підприємству учасника за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-кошторисної трудомісткості виконаних ремонтних робіт за той самий період за Актами приймання виконаних послуг, з урахуванням відповідних показників, наведених у додатку Г СОУ 42.1-37641918-050:2012 або довідку у довільній формі, якщо у попередньому періоді фінансова діяльність по підприємству не проводилась. Разом з тим, абз. 3 п. 2 розділу 4 тендерної документації «Дата та час розкриття тендерної пропозиції» Замовником встановлено наступну вимогу: у випадку, якщо у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, всупереч вимогам абзацу 2 частини 1 статті 27 ЗУ «Про публічні закупівлі», розкривається також і інформація про ціну пропозиції (договірна ціна та локальні кошториси), то така пропозиція підлягає відхиленню, як така, що не відповідає умовам документації замовника. У наведеній вимозі з попереднього переліку (п. 6 розділ ІІІ) наведено чомусь лише такі документи як договірна ціна та локальні кошториси до неї, тобто решта документів має завантажуватись учасником з відкритим доступом. Маємо на увазі такі документи, як пояснювальна записка (у якій відображені цінові показники будівельно-монтажних робіт), розрахунки прямих та загальновиробничих витрат, відомості ресурсів до локальних кошторисів, аналіз цін на основні дорожньо-будівельні матеріали тощо. Доводимо до відома Замовника, що відповідно до абз. 2 ч. 1 статті 27 Закону У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Оскільки замовником на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі встановлено надання учасником договірної ціни та розрахунків до неї, яка при цьому має бути не доступна до перегляду, яким чином Замовник встановить відповідність пропозиції учасника технічним характеристикам предмета закупівлі? Також повідомляємо, що статтею 29 Закону встановлено, що електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Тобто після проведення аукціону, вартість робіт, що пропонується учасником може бути зменшена. Відповідно до ч. 4 Статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. При цьому замовником не вимагається надання договірної ціни переможцем процедури закупівлі. Відповідно до частини 1 статті 36 Закоону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до абз. 2 статті 844 ЦКУ якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Таким чином, договірна ціна, надана саме учасником, а не переможцем торгів не може бути складовою частиною договору про закупівлю, оскільки її вартість не відповідатиме вартості за результатами проведеного аукціону. Тому, враховуючи наведене вище та роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-06-24782-06 від 05.08.2016 «Щодо здійснення закупівлі робіт» (міститься у відкритому доступі) вимагаємо внесення змін до тендерної документації: вилучення вимоги щодо надання договірної ціни, розрахунків до неї та інших підтверджувальних документів учасником торгів до проведення електронного аукціону; доповнення тендерної документації вимогою щодо надання договірної ціни саме переможцем торгів та строки її надання; приведення інших тендерних документацій Замовника вимогам Закону «Про публічні закупівлі» та вимогам чинних нормативних документів з ціноутворення у будівництві.
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
25 квітня 2018 08:46
Доброго дня. Відповідно до вимог статті 25 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція Учасника (всі документи, що являються складовою тендерної пропозиції) має бути подана до закінчення кінцевого строку подання визначеного Замовником. Звертаємо вашу увагу, що тендерна документація розроблена з урахуванням вимог статті 22 Закону, а тому містить перелік всіх необхідних документів, що мають міститися в складі тендерної пропозиції, тобто бути подані через електронну систему закупівель та належним чином підтверджувати відповідність послуг, що мають бути надані Учасником вимогам Замовника. У міжнародній процедурі торгів саме Учасник у своєму кабінеті (під час подання пропозиції), ті документи, які містять інформацію про ціну має відмічати певною позначкою, що робить їх доступними для відкритися Замовнику лише після аукціону (так зване друге розкриття). Якщо в ході торгів ваша цінова пропозиція зміниться, то у випадку визначення вас переможцями, договірну ціну та додатки до неї ви повинні будете скоригувати у відповідність з результатами аукціону на етапі заключення договору. Окрім того, в частині 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 тендерної документації міститься вимога про надання Учасниками деяких документів, які містять інформацію щодо технічного опису предмета закупівлі та водночас не містять інформації про ціну. Тому, розкриття таких документів має відбутися до аукціону, з метою дотримання вимог абзацу 2 частини 1 статті 27 Закону. Доводимо до вашого відома, що після завершення електронного аукціону та розкриття решти документів пропозиції Учасника Замовником проводиться їх розгляд на відповідність вимогам предмету закупівлі. За результатами другого розгляду, у випадку встановлення невідповідності цієї частини пропозиції умовам тендерної документації, тендерна пропозиція Учасника буде відхилена. Тому радимо буди уважними під час підготовки та подання тендерної пропозиції.
Також, звертаємо вашу увагу на той факт, що Закон України «Про публічні закупівлі» на дає право Замовникам вимагати від переможця торгів подання будь-яких інших документів, окрім тих, перелік яких чітко визначений змістом статті 17 даного нормативно-правового акта.
Також, звертаємо вашу увагу на той факт, що Закон України «Про публічні закупівлі» на дає право Замовникам вимагати від переможця торгів подання будь-яких інших документів, окрім тих, перелік яких чітко визначений змістом статті 17 даного нормативно-правового акта.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2018-04-10-000821-a.b4
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ "ДП "АЛЬКОР", Код ЄДРПОУ:39507877
Дата подання: 22 червня 2018 16:43
Дата подання: 22 червня 2018 16:43
Скарга до АМКУ щодо рішення Засновника
Вих. №59
від 22.06.2018
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
(Колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
03035, м. Київ,
вул. Митрополита В. Липківського, 45
Замовник, рішення якого оскаржується: Департамент регіонального розвитку
та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації
Код ЄДРПОУ 21467647
04119, м. Київ, вул. Мельникова, 40
Контактні особи замовника:
Бондар Алла Володимирівна,
Рогатюк Юлія Василівна
тел. +380442067431, +380442067433
email: drrgkh_tender@ukr.net
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорожнє підприємство "Алькор"
Код ЄДРПОУ 39507877
01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 52, офіс 623
тел./факс 044-374-11-19
email: tovdpalcor@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-04-10-000821-a
СКАРГА
в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
10.04.2018 Департаментом регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О101305 Буча - (Гостомель - Берестянка - Мирча - (М-07) через Баланівку на ділянці км 1+000 - км 4+700 (Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), ідентифікатор закупівлі UA-2018-04-10-000821-a (надалі - Закупівля), а також оприлюднена документація цих конкурсних торгів.
На підставі та у відповідності зі встановленими Замовником в тендерній документації вимогами та критеріями до учасників Закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорожнє підприємство «Алькор» (надалі – ТОВ «ДП «Алькор») подало свою тендерну пропозицію.
19.06.2018 членами тендерного комітету Замовника розглянуті тендерні пропозиції учасників Закупівлі на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та кваліфікаційним критеріям, за результатами чого того ж дня було складено та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу відповідний протокол засідання тендерного комітету № 197 та протокол розгляду тендерних пропозицій.
Рішенням тендерного комітету Замовника тендерна пропозиція ТОВ «ДП «Алькор» була відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
У якості обгрунтування невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ДП «Алькор» умовам тендерної документації членами тендерного комітету Замовника визначено відсутність в складі нашої пропозиції довідки у довільній формі про заміну норм відповідно до діючих стандартів України з ціноутворення у будівництві, що, на думку Замовника, не відповідає вимогам ч. 6 розділу 3 тендерної документації.
Вважаємо, що підстави до відхилення нашої тендерної пропозиції відсутні, а наведені в протоколі № 197 від 19.06.2018 аргументи, якими керувались члени тендерного комітету приймаючи рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ДП «Алькор», є безпідставними та необгрунтованими. Членами тендерного комітету оцінено тендерну пропозицію ТОВ «ДП «Алькор» необ’єктивно, з порушенням вимог, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) у зв’язку з чим вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів.
Пунктом 29 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що умови проведення публічних закупівель зазначаються в тендерній документації.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами (надалі - Норми).
Таким чином, на замовників торгів законодавцем покладений обов’язок проводити процедуру закупівлі тільки за діючими Нормами. У випадку їх зміни, статтею 23 Закону Замовнику надано право з власної ініціативи вносити зміни до тендерної документації. Отже, Законом України «Про публічні закупівлі» створені такі правила проведення процедури закупівлі, за яких умови їх проведення повинні постійно відповідати актуальним Нормам та діючому законодавству.
З огляду на наведене, учасники при підготовці тендерної пропозиції виходять з того, що на момент розміщення тендерної документації на веб-порталі Уповноваженого органу та весь час проведення торгів (строку подання тендерних пропозицій) технічне завдання замовника відповідає діючим міжнародним та національним стандартам, нормам та правилам.
Частиною 6 розділу 3 тендерної документації Замовника до учасників, серед іншого, встановлені вимоги, відповідно до яких договірна ціна має бути складена Учасником, бажано, у програмному комплексі АВК-5 або в іншому, який має рекомендації Мінрегіону до застосування. Договірна ціна має бути складена відповідно до діючих національних стандартів України з ціноутворення у будівництві. У разі наявності у технічному завданні норм, що втратили чинність на момент складання тендерної пропозиції, Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції довідку у довільній формі про заміну таких норм відповідно до діючих стандартів України з ціноутворення у будівництві.
Технічне завдання на надання послуг за предметом Закупівлі міститься в Додатку 1 до тендерної документації. Нормами, на які у відповідності до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону Замовник посилається в своєму технічному завданні, є ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та СОУ 42.1-37641918-050:2012. Посилання на інші Норми відсутнє.
Договірна ціна ТОВ «ДП «Алькор», що міститься у складі тендерної пропозиції, складена в програмному комплексі, який має рекомендації Мінрегіону до застосування, відповідно до діючих національних стандартів України з ціноутворення у будівництві, в тому числі й тих, на які є посилання в технічному завданні.
Відповідно до протоколу № 197 від 19.06.2018, даний факт визнаний Замовником та не ставиться ним під сумнів.
Вимога про надання в складі пропозиції довідки у довільній формі про заміну норм відповідно до діючих стандартів України з ціноутворення у будівництві не є абсолютною, а обов’язок у учасника щодо її подання з'являється тількі за умови настання певних обставин.
Частиною 5 ст. 28 Закону встановлено, що за результатами розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, складається протокол розгляду тендерних пропозицій. Таким чином, факти відповідності/невідповідності технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям повинні бути занесені в протокол.
З протоколу № 197 від 19.06.2018 та протоколу розгляду тендерних пропозицій вбачається, що членами тендерного комітету не встановлено настання обставин, які б покладали обов’язок на ТОВ «ДП «Алькор» надати довідку про заміну норм. За таких підстав відсутність даної довідки у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДП «Алькор» не може слугувати підставою до відхилення нашої пропозиції. Відповідно, прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДП «Алькор» є незаконним та підлягає скасуванню.
Окремо слід звернути увагу, що особливістю надання послуг за предметом Закупівлі є те, що їх надання (виконання поточного ремонту автомобільної дороги) можливо виключно за діючими в Україні стандартами, нормами та правилами. Відхилення від Норм, їх самовільна зміна не допускається ні зі сторони замовника, ні зі сторони виконавця. Таким чином, договірна ціна може або їм відповідати, або ні.
Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДП «Алькор» Замовником підтверджено, що наше підприємство відповідає кваліфікаційним критеріям та здатно надати послуги за предметом Закупівлі якісно та в строк: ТОВ «ДП «Алькор» має відповідний кваліфікований персонал, необхідні обладнання, техніку та матеріально-технічну базу, позитивний досвід виконання аналогічних робіт (послуг), договірну ціну складено у чіткої відповідності до діючого законодавства України. Відсутні підстави, зазначені у ст. 17 і ч. 7 ст. 28 Закону, які не дозволяють нам брати участь у процедурі Закупівлі. Про вказане свідчить протокол № 197 від 19.06.2018 та протокол розгляду тендерних пропозицій.
Ненадання довідки про заміну норм не призводить до нівелювання технічного потенціала та конкурентоздатності ТОВ «ДП «Алькор», не впливає на зміст нашої пропозиції, а тому в будь-якому разі не може бути підставої до відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДП «Алькор».
Відповідно до ст. 3 Закону, закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, із запобіганням корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб'єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Частиною 1 ст. 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Незаконні, на нашу думку, дії Замовника порушують право ТОВ «ДП «Алькор» брати участь у публічних закупівлях, призводять до обмеження конкуренції та створюють перешкоди для проведення ефективних торгів з максимальною економією державних коштів.
З огляду на викладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Організувати та здійснити перевірку викладеної у скарзі інформації.
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель під час проведення закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О101305 Буча - (Гостомель - Берестянка - Мирча - (М-07) через Баланівку на ділянці км 1+000 - км 4+700 (Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), ідентифікатор закупівлі UA-2018-04-10-000821-a.
3. Зобов’язати Департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації скасувати рішення (протокол № 197 засідання тендерного комітету від 19.06.2018 та протокол розгляду тендерних пропозицій) в частині відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Дорожнє підприємство «Алькор».
4. Зобов’язати Департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації прийняти рішення, яким тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Дорожнє підприємство «Алькор» визнати такою, що відповідає умовам тендерної документації, та допустити Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорожнє підприємство «Алькор» до аукціону.
5. На час розгляду скарги призупинити процедуру Закупівлі.
Додаток: платіжне доручення № 113 від 22.06.2018 про сплату плати за подання скарги.
Директор ТОВ "ДП "Алькор" О.В. Обухов
Розгорнути
Згорнути
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Прийнято до розгляду: 26 червня 2018 11:09
Скарга відкликана скаржником
Причина: Відсутність подальшого інтересу в участі у процедурі закупівлі.
Дата: 12 липня 2018 13:27
Рішення від 25.06.2018 № 6184.pdf
Дата публікації: 26 червня 2018 11:09
Рішення від 13.07.2018 № 6976.pdf
Дата публікації: 16 липня 2018 20:30
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Дата публікації
: 19 червня 2018
Найменування: | Департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 21467647 |
Місцезнаходження: | 04119, Україна, Київська область обл., м. Київ, вул. Мельникова, 40 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВ "БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВ "ДП "АЛЬКОР" | Документи |
Відхилено
Документи
|
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ #38680240 |
Переможець |
32 962 299,89
UAH з ПДВ
|
26 липня 2018 16:26
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
31 грудня 2021 12:14
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 грудня 2020 10:21
|
Додаткова угода № 5 від 29.12.2020_29-18.PDF | зміни до договору |
29 грудня 2020 10:20
|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 березня 2020 14:58
|
ДУ2 16.03.2020.pdf | зміни до договору |
18 березня 2020 14:57
|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 березня 2020 14:56
|
ДУ1 27.12.2019.pdf | зміни до договору |
18 березня 2020 14:53
|
Електронний підпис | укладений |
09 серпня 2018 09:24
|
Договір №29-18pdf.pdf | укладений |
09 серпня 2018 09:22
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 27 грудня 2019 |
Дата публікації змін до договору: | 18 березня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі |
Номер договору про закупівлю: | №29-18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | Додаткова угода №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 16 березня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 18 березня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі |
Номер договору про закупівлю: | №29-18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | Додаткова угода №2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 29 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | №29-18 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | № 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |