Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»)
Coal (coal grade and class of the GDR 0-200) DK 016: 2010 - 05.10.1 (CPV code under the Civil 021-2015: 09111100-1 "Coal")
Coal (coal grade and class of the GDR 0-200) DK 016: 2010 - 05.10.1 (CPV code under the Civil 021-2015: 09111100-1 "Coal")
Очікувана вартість
26 970 000,00 UAH
UA-2016-05-04-000047-c ● 6bf76ba4b0904fb5906842aec114e288
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | Державна пенітенціарна служба України |
Код ЄДРПОУ: | 37534799 |
Вебсайт: | http://www.kvs.gov.ua |
Місцезнаходження: | Украина , Киевская область обл., м. Київ, вул. Мельникова 81, 04050 |
Контактна особа: |
Виталий Каліновський 0979657549, 380444810541 tender_kvs@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | State Penitentiary Service of Ukraine |
National ID: | 37534799 |
Contact point: |
Vitaly Kalinowskiy 0979657549, 380444810541 tender_kvs@ukr.net |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 04 травня 2016 16:59 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 26 серпня 2016 10:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 вересня 2016 10:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 05 вересня 2016 10:00 |
Очікувана вартість: | 26 970 000,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 10 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,04% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 809100 UAH |
Publication date: | 04 травня 2016 16:59 |
Enquiries until: | 26 серпня 2016 10:00 |
Complaints submission until: | до 01 вересня 2016 10:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 05 вересня 2016 10:00 |
Information
Estimated total value: | 26 970 000 UAH excluding VAT |
Minimal lowering step: | 10 000 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,04 % |
Інформація про предмет закупівлі
Scope of the procurement
Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Установи виконання покарань та слідчі ізолятори Державної пенітенціарної служби України
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
13500 тонны
Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
04050, Украина, Київська, Київ, вул. Мельникова, 81
ДК 021:2015: 09111100-1 — Вугілля кам'яне
ДК 016:2010: 05.10.1 — Вугілля кам’яне
Coal (coal grade and class of the GDR 0-200) DK 016: 2010 - 05.10.1 (CPV code under the Civil 021-2015: 09111100-1 "Coal")
CPV: 09111100-1
Період постачання:
з 26 вересня 2016 по 01 листопада 2016
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
25 серпня 2016 14:19 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
25 серпня 2016 14:19 |
nformuvannya-uchasnikv-schodo-zakupvl-vugllya-na-6-ark.pdf | |
25 серпня 2016 14:18 |
dodatok--5.doc | |
25 серпня 2016 14:18 |
dodatok--4.doc | |
25 серпня 2016 14:18 |
dodatok--3.doc | |
25 серпня 2016 14:17 |
dodatok--2.doc | |
25 серпня 2016 14:16 |
dodatok--1.doc | |
25 серпня 2016 14:16 |
tenderna-dokumentatsya-vugllya-z-zmnami.doc | |
07 липня 2016 16:14 |
nformuvannya-uchasnikv-vugllya.pdf | |
21 червня 2016 17:03 |
nformuvannya.pdf | |
01 червня 2016 12:01 |
rozyasnennya-vugllya.pdf | |
25 травня 2016 10:58 |
rozyasnennya-vugllya.pdf | |
20 травня 2016 11:17 |
rozyasnennya-vugllya.pdf | |
18 травня 2016 15:34 |
rozyasnennya-vugllya.pdf | |
16 травня 2016 11:38 |
nadannya-rozyasnennya.pdf | |
10 травня 2016 14:02 |
rozyasnennya-vugllya.pdf | |
05 травня 2016 15:42 |
tender-na-vugllya.pdf | |
05 травня 2016 10:13 |
dodatok--4.doc | |
05 травня 2016 08:52 |
tenderna-dokumentatsya-vugllya.doc | |
05 травня 2016 08:51 |
tenderna-dokumentatsya-vugllya.doc | |
04 травня 2016 17:03 |
dodatok--5.doc | |
04 травня 2016 17:02 |
dodatok--3.doc | |
04 травня 2016 17:02 |
dodatok--2.doc | |
04 травня 2016 17:01 |
dodatok--1.doc |
25 серпня 2016 14:19 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||||||||||||||
25 серпня 2016 14:19 |
nformuvannya-uchasnikv-schodo-zakupvl-vugllya-na-6-ark.pdf
|
||||||||||||||||||
25 серпня 2016 14:18 |
dodatok--5.doc
|
||||||||||||||||||
25 серпня 2016 14:18 |
dodatok--4.doc
|
||||||||||||||||||
25 серпня 2016 14:18 |
dodatok--3.doc
|
||||||||||||||||||
25 серпня 2016 14:17 |
dodatok--2.doc
|
||||||||||||||||||
25 серпня 2016 14:16 |
dodatok--1.doc
|
||||||||||||||||||
25 серпня 2016 14:16 |
tenderna-dokumentatsya-vugllya-z-zmnami.doc
|
||||||||||||||||||
07 липня 2016 16:14 |
nformuvannya-uchasnikv-vugllya.pdf
|
||||||||||||||||||
21 червня 2016 17:03 |
nformuvannya.pdf
|
||||||||||||||||||
01 червня 2016 12:01 |
rozyasnennya-vugllya.pdf
|
||||||||||||||||||
25 травня 2016 10:58 |
rozyasnennya-vugllya.pdf
|
||||||||||||||||||
20 травня 2016 11:17 |
rozyasnennya-vugllya.pdf
|
||||||||||||||||||
18 травня 2016 15:34 |
rozyasnennya-vugllya.pdf
|
||||||||||||||||||
16 травня 2016 11:38 |
nadannya-rozyasnennya.pdf
|
||||||||||||||||||
10 травня 2016 14:02 |
rozyasnennya-vugllya.pdf
|
||||||||||||||||||
05 травня 2016 15:42 |
tender-na-vugllya.pdf
|
||||||||||||||||||
05 травня 2016 10:13 |
dodatok--4.doc
|
||||||||||||||||||
05 травня 2016 08:52 |
tenderna-dokumentatsya-vugllya.doc
|
||||||||||||||||||
05 травня 2016 08:51 |
tenderna-dokumentatsya-vugllya.doc
|
||||||||||||||||||
04 травня 2016 17:03 |
dodatok--5.doc
|
||||||||||||||||||
04 травня 2016 17:02 |
dodatok--3.doc
|
||||||||||||||||||
04 травня 2016 17:02 |
dodatok--2.doc
|
||||||||||||||||||
04 травня 2016 17:01 |
dodatok--1.doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Місце поставки
Дата подання: 05 травня 2016 14:27
Вкажіть будь-ласка перелік обєктів куди необхідно постачати вугілля та кількість вугілля по кожному обєкту. Без цього неможливо розрахувати транспортні витрати по доставці вугілля
Відповідь: З Орієнтовним переліком установ виконання покарань та слідчих ізоляторів Державної пенітенціарної служби України для централізованого постачання твердого палива на опалювальний сезон 2016-2017 років можна ознайомитись у рубриці "Документи, пояснення до питань заданих учасниками"
не відкривається документ
Дата подання: 12 травня 2016 08:59
Документ прикріплений під назвою sign.p7s не відкривається, Просимо його розмістити в форматі PDF, або в іншому загальнодоступному форматі
Відповідь: Документ прикріплений під назвою sign.p7s є цифровим підписом
Зміни до документації
Дата подання: 12 травня 2016 16:30
Майже у кожній області України наявні стабільні та надійні постачальники твердого палива з власними матеріально-технічними базами (паливні комплекси, навантажувачі, автотранспорт, ваги). На виконання принципу максимальної економії та ефективності здійснення закупівель (частина 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»), просимо внести зміни до тендерної документації та розділити предмет закупівлі на 16 лотів – по кількості областей, де розташовані установи Державної пенітенціарної служби України.
Вказані зміни до документації, враховуючи значну кількість шахт на території України Львівсько-Волинського та Донецького вугільних басейнів, які виробляють вугілля марки ДГР 0-200, та їх місця розташування, значно зменшать логістичне навантаження на учасників закупівлі, підвищать конкурентне середовище, а відтак відкриють можливість для максимальної економії коштів Державного бюджету України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Після детального розгляду вказаного питання членами тендерного комітету було запропоновано відмовити у задоволені вказаного звернення у зв’язку з тим, що:
1. Незважаючи на закінчення опалювального періоду в установах виконання покарань використовується тверде паливо для забезпечення потреб засуджених в гарячому водопостачанні. ДПтС України на даний час має орієнтовну (приблизну) кількість необхідного до постачання вугілля камінного, виходячи із фактичного фінансування у 2016 році. Згідно основних умов договору (Додаток __ ДКТ) постачання здійснюється на підставі виданих рознарядок замовника (в яких конкретно зазначається місце поставки, термін поставки та кількість твердого палива). Кількість твердого палива для видачі рознарядки визначається із врахуванням потреби, залишків на складах та рівномірності розподілу між установами. Зважаючи на тривалий термін проведення процедури та одночасне використання установами виконання покарань твердого палива, неможливо визначити точні залишки в установах на ймовірну дату початку виконання договору. Відповідно до зазначеного неможливо завчасно визначити точний об’єм постачання палива в розрізі областей, а отже й розбити зазначену процедуру закупівлі по лотах.
2. Із 16 областей, тільки 3 області мають власні видобувні потужності вугілля кам’яного, що суперечить інформації викладеної у зверненні.
3. Також, слід зазначити що вибір процедури закупівлі та визначення лотів є виключним правом Замовника
1. Незважаючи на закінчення опалювального періоду в установах виконання покарань використовується тверде паливо для забезпечення потреб засуджених в гарячому водопостачанні. ДПтС України на даний час має орієнтовну (приблизну) кількість необхідного до постачання вугілля камінного, виходячи із фактичного фінансування у 2016 році. Згідно основних умов договору (Додаток __ ДКТ) постачання здійснюється на підставі виданих рознарядок замовника (в яких конкретно зазначається місце поставки, термін поставки та кількість твердого палива). Кількість твердого палива для видачі рознарядки визначається із врахуванням потреби, залишків на складах та рівномірності розподілу між установами. Зважаючи на тривалий термін проведення процедури та одночасне використання установами виконання покарань твердого палива, неможливо визначити точні залишки в установах на ймовірну дату початку виконання договору. Відповідно до зазначеного неможливо завчасно визначити точний об’єм постачання палива в розрізі областей, а отже й розбити зазначену процедуру закупівлі по лотах.
2. Із 16 областей, тільки 3 області мають власні видобувні потужності вугілля кам’яного, що суперечить інформації викладеної у зверненні.
3. Також, слід зазначити що вибір процедури закупівлі та визначення лотів є виключним правом Замовника
Щодо транспорту поставки
Дата подання: 13 травня 2016 12:17
Прошу дати розяснення щодо транспорту поставки:
1. Залізничний на найближчу станцію?
2. Автомобільний за адресою установ виконання покараннь?
Відповідь: Поставка товару буде проводитись партіями залізничним транспортом або автотранспортом ПРОДАВЦЯ до залізничної станції або на склад територіального уповноваженого представника ПОКУПЦЯ. У будь якому разі товар повинен бути доставлений до установ виконання покарань та слідчих ізоляторів Державної пенітенціарної служби України, згідно виданих рознарядок. Слід зазначити, що вибір способу (автотранспортом, залізничним транспортом, тощо) доставки товару до ПОКУПЦЯ визначається ПРОДАВЦЕМ самостійно та є його виключною прерогативою
Марка вугілля
Дата подання: 17 травня 2016 09:59
Яким чином вугілля марки Д (0-200) може мати якісні характеристики заявлені у тендерній документації. Можливо ви мали на увазі вугілля марки Г 0-100. Виходячи з такого, тендер може бути визнаний не дійсним, так як помилка в тендерній документації.
Відповідь: Основним державним стандартом на вугілля в Україні є ДСТУ 3472-96 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит”. На цей стандарт посилаються при оформленні сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля, який надається на кожну партію вугілля.
Зазначений ДСТУ 3472-96 встановлює класифікацію вугілля за марками на підставі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики. Відповідно до зазначеного стандарту встановлені марки вугілля, і вугілля марки Д, ДГ та Г це різні марки.
Відповідно до ГОСТ 19242-73 «Вугілля буре кам’яне та антрацит. Класифікація по розміру кусків визначено розмір кусків, зокрема, для класу «рядовий» (Р) – 0-200 (300) мм.
Слід зазначити, що ДПтС України проводить закупівлю Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200)
Зазначений ДСТУ 3472-96 встановлює класифікацію вугілля за марками на підставі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики. Відповідно до зазначеного стандарту встановлені марки вугілля, і вугілля марки Д, ДГ та Г це різні марки.
Відповідно до ГОСТ 19242-73 «Вугілля буре кам’яне та антрацит. Класифікація по розміру кусків визначено розмір кусків, зокрема, для класу «рядовий» (Р) – 0-200 (300) мм.
Слід зазначити, що ДПтС України проводить закупівлю Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200)
Щодо якісних показників та кінцевої дати подання пропозицій
Дата подання: 18 травня 2016 16:42
У пункту 6 розділу 3 Тендерної документації, Замовник встановив вимоги до якісних характеристик вугілля. Однак, встановивши показники зольності 15-25 % та показники вологості 6-10% , Замовник дискримінує учасників, які зможуть запропонувати вугілля з нижчими показниками, наприклад, зольність - 14,5%, вологість-5,9%, оскільки дані показники не будуть відповідати вимогам Замовника, так як не знаходяться у вищезазначених межах.
Крім того, згідно п.1 розділу 4 ТД, кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 07.06.2016 р. до 10:00., а згідно оголошення, оприлюдненого на офіційному торгівельному майданчику, завершення прийому пропозицій - 09.06.2016 р. 10:00.
Просимо внести відповідні зміни, усунути дикримінаційні вимоги та відкоригувати неточності у тендерній документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Якість вугілля і продуктів збагачення визначається його фізичними та хімічними властивостями. Зокрема, виходом летких речовин, питомою теплотою згорання, зольністю і вмістом сірки. В результаті збагачення вугілля його зольність, вміст сірки та вологість можуть бути значно знижені і доведені до кондицій, що задовольняють відповідних споживачів. Відповідно до ДСТУ 7146-2010 загальна волога на робочий стан вугілля марки ДГ може становити не більше 14-16%, а зольність – не більше 10-12%. Відповідно до сертифікатів ДП «УКРНДВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» загальна волога на робочий стан вугілля ДГ може становити 7-8 %, зольність його може становити до 35%. Крім того, вивчаючи ринок вугілля ряд продавців вугілля пропонують вугілля зазначеної марки з показниками вологи 6-10%, та золи 15-40%. Оскільки, зазначені показники суттєво впливають на якість вугілля, а саме на його теплоту згорання, то в технічну частину документації були внесені показники вологи 6-10% та зольності 15-25%.
Якщо учасник торгів запропонує вугілля зольністю 14,5 % і вологістю 5,9% - це вугілля можна вважати більш якіснішим, оскільки теплота згорання його може бути більшою
Повідомляємо що найближчим часом до тендерної документації щодо закупівлі вугілля кам’яного будуть внесені зміни до технічних вимог предмета закупівлі в частині зольності та вологості у межах визначених ДСТУ 3472-96.
Стосовно пункту 1,2 розділу ІV. "Подання та розкриття тендерної пропозиції" повідомляємо що у зв'язку із технічною помилкою вважати кінцеву дату подання та розкриття тендерних пропозицій 09.06.2016 р
Якщо учасник торгів запропонує вугілля зольністю 14,5 % і вологістю 5,9% - це вугілля можна вважати більш якіснішим, оскільки теплота згорання його може бути більшою
Повідомляємо що найближчим часом до тендерної документації щодо закупівлі вугілля кам’яного будуть внесені зміни до технічних вимог предмета закупівлі в частині зольності та вологості у межах визначених ДСТУ 3472-96.
Стосовно пункту 1,2 розділу ІV. "Подання та розкриття тендерної пропозиції" повідомляємо що у зв'язку із технічною помилкою вважати кінцеву дату подання та розкриття тендерних пропозицій 09.06.2016 р
Запитання, що стосується ТУ і ДСТУ
Дата подання: 18 травня 2016 17:37
У Додатку 3 пункт 3 документації вимагається подати копії стандартів (ТУ або ДСТУ) яким відповідає продукція, що є предметом закупівлі. Враховуючи немалу кількість стандартів, що поширюются на предмет закупівлі, просимо роз’яснити, копії яких саме ДСТУ необхідно подати у пропозиції.
Відповідь: Необхідно надати Копії стандартів (ТУ або ДСТУ 3472-96) яким відповідає продукція, що є предметом закупівлі
протокол випробувань
Дата подання: 18 травня 2016 17:49
Вимога щодо подання протоколу випробувань є дискримінаційною, оскільки цей документ видається вже на виготовлену партію товару. Таким чином Замовник зобовязує учасників придбати товар з якісними показниками визначеними в документації ще на момент подання пропозицій. Отже, просимо усунути незаконні вимоги з документації
Відповідь: Вимога щодо подання протоколу випробувань не є дискримінаційної оскільки відповідно до вимог тендерної документації вимагається підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів (нотаріально завірені копія, тощо) що в свою чергу передбачає у потенційного учасника протоколу випробувань на приклад під час виконання зазначених договорів
Зміни до документації
Дата подання: 19 травня 2016 13:58
Звертаємось повторно щодо пропозиції формування лотів по областях. У своїй попередній відповіді замовник висловився, що не знає точної потреби вугілля. Це унеможливлює підготовку учасниками своїх цінових пропозиції, бо не зрозуміло яку кількість товару на яку відстань доведеться постачати у випадку перемоги у торгах. Тому просимо розглянути варіант відміни цих торгів та делегувати повноваження з організації та здійснення процедур закупівель Вашим підпорядкованим структурам у областях. Кожна конкретна підпорядкована Замовнику установа більш точно знає свою потребу та зможе ефективніше освоїти кошти
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Тендерним комітетом ДПтС України відмовлено у задоволені Вашого звернення та нагадуємо що вибір процедури закупівлі та визначення лотів є виключним правом Замовника
Уточнення щодо оформлення тендерної пропозиції,згідно розділу Ш пункту 1
Дата подання: 20 травня 2016 10:48
Два підпункта мають однакове завдання:
- документи на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та повноважень представника або уповноваженої особи учасника;
- перелік документів, які вимагаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та повноважень представника або уповноваженої особи учасника, встановлений у Додатку 2;
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Мається на увазі що перелік документів які вимагаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» щодо повноважень представника або уповноваженої особи учасника, визначені Додатком 2
Скарга стосовно документів, що підтверджують якісні характеристики продукції
Дата подання: 27 травня 2016 17:57
1. Вимога пункту 1 Додатку 3 є незаконною та дискримінаційною.
Враховуючи те, що предмет закупівлі "вугілля кам’яне" не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, то Замовник не вправі вимагати від учасника лист з органу сертифікації про необовязкову сертифікацію.
Відповідно до частини 4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Тому, Замовник повинен виключити дану вимогу з документації або замінити її на довідку в довільній формі про необовязкову сертифікацію.
2. Крім того, Замовником вимагається подати декларацію про відповідність, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації), сертифікат відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації) та протокол випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Проте, дані документи не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля камяного. Однак, подати оригінали даних документів неможливо, оскільки сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик видається в 1 екземплярі для виробника вугілля, а посвідчення про якість видається в 2 примірниках, перший залишається у виробника, а другий безпосередньо супроводжує товар та залишається у кінцевого споживача.
Щодо сертифікату відповідності, то він також не вимагається чинним законодавством України для вугілля камяного, крім того, такий документ є платним і його ціна в свою чергу буде впливати на формування ціни пропозиції та призведе до її здорожчання. Встановивши таку вимогу, Замовник порушує такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи наведене, дані вимоги є дискримінаційними та незаконними, та потенційні учасники не зможуть їх виконати.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: ДПтС України відмовляє у задоволені звернення та надає наступні роз’яснення:
Замовником не встановлено дискрімінаційних вимог стосовно надання в складі пропозиції декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації) та протоколу випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Згідно із вимогами статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII – оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції були виконані; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Згідно із вимогами статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII для підтвердження відповідності здійснюється добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того державними стандартами на вугілля кам’яне, в т.ч. п.6 ДСТУ 7146:2010 передбачено обов’язкове проведення лабораторних випробувань за встановленими показниками, щодо його якості та безпечності. На підставі проведених випробувань лабораторією видається протокол випробувань з фактичними значеннями показників зразків продукції, що виробляється.
Для підтвердження спроможності Учасника постачати вугілля кам’яне у кількості 13500 тонн, якість якого відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ з технічними, якісними характеристиками товару, що відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам), Замовником вимагаються документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленим вимогам.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання сертифікату відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації).
У разі відсутності вищезазначеного документа у Учасника Замовником передбачено надання в складі тендерної пропозиції листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання в складі тендерної пропозиції Учасника листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником вимагається підтвердження того, що на момент проведення процедури закупівлі предмет закупівлі не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Будь-який Учасник має можливість звернутися із запитом до державних органів з сертифікації і згідно чинного законодавства отримати відповідь, щодо наявності або відсутності предмету закупівлі в вищезазначеному Переліку.
Замовником не встановлено дискримінаційних вимог щодо надання зразків супроводжувальних документів постачальника (виробника, дилера, тощо), що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції (зразок сертифікату якості, або зразок паспорту, тощо завірені виробником товару).
Замовником передбачено надання в складі пропозиції не оригіналів сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик і посвідчення про якість вугілля кам’яного, а надання в складі пропозиції зразку документів, що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції.
Таким чином, Замовник вимагає від Учасника документи для підтвердження відповідності запропонованого товару, отримання яких можливо для всіх потенційних Учасників і передбачено чинним законодавством та нормативною документацією на продукцію
Замовником не встановлено дискрімінаційних вимог стосовно надання в складі пропозиції декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації) та протоколу випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Згідно із вимогами статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII – оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції були виконані; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Згідно із вимогами статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII для підтвердження відповідності здійснюється добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того державними стандартами на вугілля кам’яне, в т.ч. п.6 ДСТУ 7146:2010 передбачено обов’язкове проведення лабораторних випробувань за встановленими показниками, щодо його якості та безпечності. На підставі проведених випробувань лабораторією видається протокол випробувань з фактичними значеннями показників зразків продукції, що виробляється.
Для підтвердження спроможності Учасника постачати вугілля кам’яне у кількості 13500 тонн, якість якого відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ з технічними, якісними характеристиками товару, що відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам), Замовником вимагаються документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленим вимогам.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання сертифікату відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації).
У разі відсутності вищезазначеного документа у Учасника Замовником передбачено надання в складі тендерної пропозиції листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання в складі тендерної пропозиції Учасника листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником вимагається підтвердження того, що на момент проведення процедури закупівлі предмет закупівлі не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Будь-який Учасник має можливість звернутися із запитом до державних органів з сертифікації і згідно чинного законодавства отримати відповідь, щодо наявності або відсутності предмету закупівлі в вищезазначеному Переліку.
Замовником не встановлено дискримінаційних вимог щодо надання зразків супроводжувальних документів постачальника (виробника, дилера, тощо), що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції (зразок сертифікату якості, або зразок паспорту, тощо завірені виробником товару).
Замовником передбачено надання в складі пропозиції не оригіналів сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик і посвідчення про якість вугілля кам’яного, а надання в складі пропозиції зразку документів, що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції.
Таким чином, Замовник вимагає від Учасника документи для підтвердження відповідності запропонованого товару, отримання яких можливо для всіх потенційних Учасників і передбачено чинним законодавством та нормативною документацією на продукцію
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2016-05-04-000047-c.a1
Статус:
Відхилено
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерго Прайм", Код ЄДРПОУ:39508928
Дата подання: 27 травня 2016 17:56
Скарга стосовно документів, що підтверджують якісні характеристики продукції
1. Вимога пункту 1 Додатку 3 є незаконною та дискримінаційною.
Враховуючи те, що предмет закупівлі "вугілля кам’яне" не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, то Замовник не вправі вимагати від учасника лист з органу сертифікації про необовязкову сертифікацію.
Відповідно до частини 4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Тому, Замовник повинен виключити дану вимогу з документації або замінити її на довідку в довільній формі про необовязкову сертифікацію.
2. Крім того, Замовником вимагається подати декларацію про відповідність, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації), сертифікат відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації) та протокол випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Проте, дані документи не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля камяного. Однак, подати оригінали даних документів неможливо, оскільки сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик видається в 1 екземплярі для виробника вугілля, а посвідчення про якість видається в 2 примірниках, перший залишається у виробника, а другий безпосередньо супроводжує товар та залишається у кінцевого споживача.
Щодо сертифікату відповідності, то він також не вимагається чинним законодавством України для вугілля камяного, крім того, такий документ є платним і його ціна в свою чергу буде впливати на формування ціни пропозиції та призведе до її здорожчання. Встановивши таку вимогу, Замовник порушує такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи наведене, дані вимоги є дискримінаційними та незаконними, та потенційні учасники не зможуть їх виконати.
Розгорнути
Згорнути
Враховуючи те, що предмет закупівлі "вугілля кам’яне" не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, то Замовник не вправі вимагати від учасника лист з органу сертифікації про необовязкову сертифікацію.
Відповідно до частини 4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Тому, Замовник повинен виключити дану вимогу з документації або замінити її на довідку в довільній формі про необовязкову сертифікацію.
2. Крім того, Замовником вимагається подати декларацію про відповідність, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації), сертифікат відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації) та протокол випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Проте, дані документи не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля камяного. Однак, подати оригінали даних документів неможливо, оскільки сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик видається в 1 екземплярі для виробника вугілля, а посвідчення про якість видається в 2 примірниках, перший залишається у виробника, а другий безпосередньо супроводжує товар та залишається у кінцевого споживача.
Щодо сертифікату відповідності, то він також не вимагається чинним законодавством України для вугілля камяного, крім того, такий документ є платним і його ціна в свою чергу буде впливати на формування ціни пропозиції та призведе до її здорожчання. Встановивши таку вимогу, Замовник порушує такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи наведене, дані вимоги є дискримінаційними та незаконними, та потенційні учасники не зможуть їх виконати.
Рішення замовника: Вимога відхилена
01 червня 2016 11:03
ДПтС України відмовляє у задоволені звернення та надає наступні роз’яснення:
Замовником не встановлено дискрімінаційних вимог стосовно надання в складі пропозиції декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації) та протоколу випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Згідно із вимогами статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII – оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції були виконані; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Згідно із вимогами статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII для підтвердження відповідності здійснюється добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того державними стандартами на вугілля кам’яне, в т.ч. п.6 ДСТУ 7146:2010 передбачено обов’язкове проведення лабораторних випробувань за встановленими показниками, щодо його якості та безпечності. На підставі проведених випробувань лабораторією видається протокол випробувань з фактичними значеннями показників зразків продукції, що виробляється.
Для підтвердження спроможності Учасника постачати вугілля кам’яне у кількості 13500 тонн, якість якого відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ з технічними, якісними характеристиками товару, що відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам), Замовником вимагаються документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленим вимогам.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання сертифікату відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації).
У разі відсутності вищезазначеного документа у Учасника Замовником передбачено надання в складі тендерної пропозиції листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання в складі тендерної пропозиції Учасника листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником вимагається підтвердження того, що на момент проведення процедури закупівлі предмет закупівлі не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Будь-який Учасник має можливість звернутися із запитом до державних органів з сертифікації і згідно чинного законодавства отримати відповідь, щодо наявності або відсутності предмету закупівлі в вищезазначеному Переліку.
Замовником не встановлено дискримінаційних вимог щодо надання зразків супроводжувальних документів постачальника (виробника, дилера, тощо), що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції (зразок сертифікату якості, або зразок паспорту, тощо завірені виробником товару).
Замовником передбачено надання в складі пропозиції не оригіналів сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик і посвідчення про якість вугілля кам’яного, а надання в складі пропозиції зразку документів, що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції.
Таким чином, Замовник вимагає від Учасника документи для підтвердження відповідності запропонованого товару, отримання яких можливо для всіх потенційних Учасників і передбачено чинним законодавством та нормативною документацією на продукцію
Замовником не встановлено дискрімінаційних вимог стосовно надання в складі пропозиції декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації) та протоколу випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Згідно із вимогами статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII – оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції були виконані; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Згідно із вимогами статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII для підтвердження відповідності здійснюється добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того державними стандартами на вугілля кам’яне, в т.ч. п.6 ДСТУ 7146:2010 передбачено обов’язкове проведення лабораторних випробувань за встановленими показниками, щодо його якості та безпечності. На підставі проведених випробувань лабораторією видається протокол випробувань з фактичними значеннями показників зразків продукції, що виробляється.
Для підтвердження спроможності Учасника постачати вугілля кам’яне у кількості 13500 тонн, якість якого відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ з технічними, якісними характеристиками товару, що відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам), Замовником вимагаються документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленим вимогам.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання сертифікату відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації).
У разі відсутності вищезазначеного документа у Учасника Замовником передбачено надання в складі тендерної пропозиції листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання в складі тендерної пропозиції Учасника листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником вимагається підтвердження того, що на момент проведення процедури закупівлі предмет закупівлі не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Будь-який Учасник має можливість звернутися із запитом до державних органів з сертифікації і згідно чинного законодавства отримати відповідь, щодо наявності або відсутності предмету закупівлі в вищезазначеному Переліку.
Замовником не встановлено дискримінаційних вимог щодо надання зразків супроводжувальних документів постачальника (виробника, дилера, тощо), що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції (зразок сертифікату якості, або зразок паспорту, тощо завірені виробником товару).
Замовником передбачено надання в складі пропозиції не оригіналів сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик і посвідчення про якість вугілля кам’яного, а надання в складі пропозиції зразку документів, що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції.
Таким чином, Замовник вимагає від Учасника документи для підтвердження відповідності запропонованого товару, отримання яких можливо для всіх потенційних Учасників і передбачено чинним законодавством та нормативною документацією на продукцію
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2016-05-04-000047-c.a2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УНІВЕРСАЛПРОМ ГРУП", Код ЄДРПОУ:33784148
Дата подання: 31 травня 2016 18:32
Дата подання: 31 травня 2016 18:32
Про призупинення процедури закупівлі у порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
СКАРГА
про призупинення процедури закупівлі та зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами)
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УНІВЕРСАЛПРОМ ГРУП»
Код ЄДРПОУ 33784148, місто Київ, 01133,
бульвар Ліхачова, будинок 1/27,
телефон/факс 044 2091769
Замовник: Державна пенітенціарна служба України
вулиця Мельникова,81, м. Київ, 04050, Україна
Телефон: (044) 481-05-41, факс (044) 461-86-72
E- mail: tender_kvs@ukr.net
Відомості про процедуру закупівлі:
Відкриті торги на закупівлю Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Вугілля марки і класу ДГР 0-200- 13500 тон.
Оголошення про проведення процедури закупівлі розміщено через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 4 травня 2016 року № UA-2016-05-04-000047-c
Відповідно до ч.2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до оголошення № UA-2016-05-04-000047-c що було розміщене через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року, Державною пенітенціарної службою України (далі - Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Вугілля марки і класу ДГР 0-200- 13500 тон. (надалі – процедура закупівлі).
Товариство з обмеженою відповідальністю «УНІВЕРСАЛПРОМ ГРУП» маючи досвід у постачанні предмету закупівлі розпочало ретельну підготовку тендерної пропозиції з метою прийняття участі у зазначеному тендері.
Стаття 3 Закону передбачає здійснення закупівель зокрема, за принципами недискримінації учасників, а також за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій
Однак, при вивченні тендерної документації наше підприємство дійшло висновку, що тендерною документацією встановлені дискримінаційні вимоги, що можуть призвести до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі а також до порушення інтересів саме нашого підприємства при здійсненні оцінки пропозицій учасників, зокрема, встановлення обмежуючих вимог в частині визначення ціни та методики оцінювання тендерних пропозицій. Ця вимога ставить наше підприємство , яке не є платником ПДВ у гірши умови, ніж учасників, яки є платниками цього податку.
Так, пунктом 1 розділу IV тендерної документації визначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель шляхом застосування електронного аукціону. Проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені Замовником згідно вимог цієї документації при перевірці кваліфікації учасників після розкриття їх тендерних пропозицій. Критерієм оцінки є ціна.
У разі, якщо Учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних Учасників без урахування ПДВ. Але ж платники ПДВ мають вхідний податковий кредит, тому чиста сума нарахованих забовязань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, та лише різниця підлягає сплаті до бюджету(таким чином платник компенсує частину вартості закупівлі ним вугілля), а не платник ПДВ позбавлен можливості такої компенсації, сума закупівлі вугілля разом з ПДВ його виробника цілком відноситься на собівартість продукції тому не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є зазделегіть діскрімінаційним підходом при здійсненні оцінки пропозицій учасників, до яких зостасовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства.
Замовником було порушено вимоги пункту 9, частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового зазначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ, але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ. Тобто, Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства.
Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків , то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників не залежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ.
Таким чином, зазначена умова Документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси нашого підприємство , а це є порушенням принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, а отже є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, нашого підприємства.
Відповідно до ч.2 ст. 18 Закону Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Відповідно до оголошення № UA-2016-05-04-000047-c що було розміщене через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року кінцевий строк подання тендерних пропозицій становить 9 червня 2016 року.
На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами), прошу:
1.Прийняти дану скаргу до розгляду;
2.Призупинити процедуру закупівлі Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Вугілля марки і класу ДГР 0-200- 13500 тон. № UA-2016-05-04-000047-c що було розміщене через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року до прийняття рішення за даною скаргою;
3.Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства про здійснення державних закупівель та іншого законодавства України.
Додатки:
1. Тендерна документація в електронному вигляді у форматі pdf.
2. Оголошення про проведення відкритих торгів у електронному вигляді у форматі pdf
3. Платіжне доручення про сплату за подання скарги із підтвердженням зарахування коштів за подання скарги до органу у оскарження до Державного бюджету України у електронному вигляді у форматі pdf
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 03 червня 2016 09:46
№ 28 від 02.06.16 +запит.PDF
Дата публікації: 03 червня 2016 09:45
№ 40 від 10.06.16.PDF
Дата публікації: 15 червня 2016 14:52
Коментар замовника щодо усунення порушення: Внесено відповідні зміни до тендерної документації по закупівлі вугілля кам’яного
Дата виконання рішення замовником: 02 вересня 2016 10:31
Номер скарги: UA-2016-05-04-000047-c.a3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "Енерго Прайм", Код ЄДРПОУ:39508928
Дата подання: 02 червня 2016 20:10
Дата подання: 02 червня 2016 20:10
СКАРГА щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог у тендерній документації
02.06.2016 р. Вих. № 0206/4 м. Львів
АнтимонопольнийкомітетУкраїни
(Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель)
03035, м. Київ, МСП-03680, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник (суб’єктоскарження)
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ЕНЕРГО ПРАЙМ»
79026, Львівська обл., м. Львів, вул. Ак. Сахарова, 82/82
поштова адреса: 79026, Львівська обл., м. Львів, вул. Ак. Сахарова, 82/82
код ЄДРПОУ: 39508928
тел./факс. (032) 227-46-94 (-95,-96)
моб. (050) 933-44-50
електронна пошта – energoprime@i.ua
Замовник, дії якого оскаржуються
Державна пенітенціарна служба України
Київська область, м. Київ, вул. Мельникова 81, 04050
Код ЄДРПОУ: 37534799
тел.(04448) 1-05-41,097-965-75-49
електронна пошта – tender_kvs@ukr.net
СКАРГА
щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог
у тендерній документації
Відповідно до оголошення № UA-2016-05-04-000047-c, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року Державною пенітенціарної службою України (Замовник) оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю вугілля кам’яного (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Кінцевий термін подання тендерних пропозицій – 09.06.2016 р. о 10:00 год.
Ознайомившись із тендерною документацією щодо проведення даної процедури закупівлі вугілля кам’яного, звертаємо Вашу увагу на наступне.
На нашу думку, умови, викладені у документації конкурсних торгів не відповідають нормам чинного законодавства України, є дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників.
1. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, по закінченні етапу аукціону, Учасник з найнижчою запропонованою ціною повинен протягом 2 робочих днів надати пакет оригіналів документів Замовнику особисто або через уповноваженого представника, або кур’єром – «особисто в руки»…У разі не надання повного пакету документів у зазначений термін, Замовник має право дискваліфікувати учасника.
Дана вимога є протиправною, оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язку подання пакету оригіналу документів Замовнику, а тим більше не передбачено такої підстави для відхилення пропозиції учасника. У частині 3 статті 17 вищевказаного Закону передбачено обов’язок подання документів. що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір виключно для переможця торгів.
Окрім того, подати дані документи в дводенний строк створює переваги для місцевих учасників і являється фізично неможливим для ТОВ «Енерго Прайм», як і для інших учасників, що зареєстровані та здійснюють свою діяльність в інших, віддалених від Замовника, областях.
Отже, в даному випадку Замовник вийшов за межі своїх повноважень, встановивши вимогу документації, яка не відповідає вимогам чинного законодавства України та дискримінує потенційних учасників процедури закупівлі.
2. Згідно з пунктом 6 Розділу 3 ТД, вугілля, яке пропонується до постачання, повинно мати наступні якісні характеристики: зольність 15-25%, масова доля вологи 6-10%.
Незрозумілим є той факт, яким чином Замовник визначав дані якісні характеристики, оскільки такі не передбачено для предмета закупівлі вугілля кам’яного марки ДГР 0-200 в чинних національних стандартах, а саме в ДСТУ 7146:2010.
Крім того, Замовник, визначивши межі даних якісних показників, дискримінує учасників, які зможуть запропонувати якісніше вугілля та з нижчими показниками, оскільки дані показники не будуть відповідати вимогам Замовника, так як не знаходяться у вищезазначених межах.
Дана вимога дискримінує ТОВ «Енерго Прайм» як потенційного учасника. ТОВ «Енерго Прайм» має договірні відносини з різними постачальниками вугілля кам’яного марки ДГР 0-200, які пропонують дане вугілля з різними показниками зольності та вологи, що засвідчується сертифікатами генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля кам’яного, які видані установами, уповноваженими по сертифікації вугільної продукції.
Наприклад, виробник ТзОВ ТД «СВІТ СР» пропонує вугілля марки ДГР 0-200 із показником зольності – 11,4%, показником вологи – 4,9%, виробник ВП «Шахтоуправління «Нововолинське» ДП «Волиньвугілля» пропонує вугілля марки ДГР 0-200 із показником зольності – 34,5%, показником вологи –7,9%. Однак, жоден з цих сертифікатів не відповідає даним необґрунтованим та безпідставним вимогам Замовника, оскільки дані показники знаходяться поза межами, окресленими Замовником.
Отже, Замовник повинен внести зміни до документації в цій частині.
3. Відповідно до пункту 19 Додатку 2 тендерної документації, на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати копії актів звіряння, накладні, роздруківку з системи реєстрації податкових накладних (у разі коли учасник є платником ПДВ), акти приймання-передачі товару та платіжні доручення (або інші документи), які підтверджують факт проведення розрахунків (не менше одного екземпляру кожного документу).
Однак, подати оригінал накладних неможливо для ТОВ «Енерго Прайм», оскільки накладні є первинними бухгалтерськими документами та видаються тільки по одному примірнику для кожного з контрагентів, які зобов’язані зберігати їх. Тому вимога про подання оригіналів таких документів є дискримінаційною.
Також, обов’язок реєстрації податкових накладних в електронному вигляді був покладений на платників податку з 01.07.2015 р., а отже для відповідності вимогам Замовника учасники можуть підтвердити досвід виконання виключно договорів, що виконувалися після 01.07.2015 р.
Таким чином, Замовник дискримінує учасника ТОВ «Енерго Прайм» та усуває від участі в процедурі закупівлі і інших учасників, які мають позитивний досвід виконання аналогічних договорів до 01.07.2015 р.
Крім того, акти приймання-передачі не є обов’язковими документами, їх складання не є обов’язком, згідно чинного законодавства України, якщо при поставці видавалися накладні. Потенційний учасник ТОВ «Енерго Прайм» при здійсненні поставок вугілля кам’яного не складав акти приймання-передачі. Відповідно, незважаючи на великий досвід постачання вугілля, ТОВ «Енерго Прайм» не може виконати вимогу Замовника.
Тому, існує необхідність внесення змін у вищезазначені вимоги тендерної документації.
4. Вимога пункту 1 Додатку 3 документації є незаконною та дискримінаційною.
Враховуючи те, що предмет закупівлі "вугілля кам’яне" не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, то Замовник не вправі вимагати від учасника лист з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію та не вправі зобов’язувати потенційних учасників, в тому числі ТОВ «Енерго Прайм», виконувати вимоги, які не встановлені чинним законодавством та звертатися до уповноважених установ з вимогою надавати відповіді, які ітак є очевидними і підтверджуються чинним законодавством України.
Відповідно до частини 4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Крім того, дана вимога жодним чином не підтверджує технічні характеристики товару, кваліфікацію учасника чи його можливість поставити товар.
Тому, Замовник повинен виключити дану дискримінаційну, необґрунтовану та незаконну вимогу з документації.
5. Відповідно до пункту 1 Додатку 3 ТД Замовником вимагається подати декларацію про відповідність, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС та сертифікат відповідності на предмет закупівлі.
Проте, дані документи не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного.
Крім того, дані документи, які вимагає Замовник, надаються лише за заявою виробника до уповноважених установ. Оскільки ТОВ «Енерго Прайм» не є виробником вугілля, то Замовник зобов’язує його до договірних відносин із безпосереднім виробником вугілля. У випадку придбання вугілля безпосередньо не у виробника, а у посередника, та за відсутності договірних відносин із виробником надати вищевказані документи не вбачається можливим, а тим більше – зобов’язати виробника звертатися до уповноважених установ та отримувати дані документи, які не передбачені та не вимагаються нормативно-правовими актами України.
Отже, даною вимогою Замовник надає переваги виробникам вугілля і дискримінує учасників, що не є виробниками, в тому числі і ТОВ «Енерго Прайм», а тому є незаконною та дискримінаційною.
6. Згідно з п.2 Додатку 3 ТД учасники повинні надати зразки супроводжувальних документів постачальника (виробника, дилера, тощо), що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції (зразок сертифікату якості, або зразок паспорту, тощо завірені виробником товару).
Однак, в чинному законодавстві не передбачено таких документів як сертифікат чи паспорт якості. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного. Відповідно, учасники, в тому числі і ТОВ «Енерго Прайм» не взмозі надати такі документи у зв’язку з їх відсутністю.
Отже, Замовник не вправі вимагати від учасників подання документів (зразків), що не передбачені чинним законодавством України та національними стандартами.
Крім того, у випадку придбання вугілля не безпосередньо у виробника, в ТОВ «Енерго Прайм» не буде можливості надати дані документи (зразки), завірені виробником.
Тому, дані вимоги є незаконними та дискримінаційними.
7. Відповідно до пункту 3 Додатку 3 Замовник вимагає подання копій стандартів (ТУ або ДСТУ) яким відповідає продукція, що є предметом закупівлі.
Однак, дані нормативні документи встановлюють правила для загального і багаторазового застосування, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, є частиною чинного законодавства України та знаходяться у вільному доступі.
Дана вимога жодним чином не підтверджує технічні характеристики товару, кваліфікацію учасника чи його можливість поставити товар. Кількість таких нормативних актів є численною і необґрунтоване подання усіх цих документів значно утрудняє процес підготовки учасників до участі у процедурі закупівлі.
Отже, Замовником безпідставно, недоцільно та необґунтовано встановлено дану вимогу у документації.
8. У пункті 4 Додатку 3 документації встановлено вимогу про подання протоколу випробувань за показниками якості, виданий відповідною лабораторією, в якому зазначено результати всіх випробувань продукції, що є предметом закупівлі, згідно з показниками, передбаченими стандартами.
Дана вимога є дискримінаційною огляду на те, що протокол випробувань видається на товар, який вже є у наявності в учасника.
Враховуючи немалу кількість предмету закупівлі, учасник ТОВ «Енерго Прайм» не має в наявності на момент подання пропозицій товару, а планує його придбання у разу укладання договору за результатами процедури закупівлі.
Отже, Замовник даною вимогою надає перевагу учасникам, які вже мають в наявності заявлений товар.
Також, протокол випробувань не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля камяного.
Окрім того, даний документ є платним і його ціна в свою чергу буде впливати на формування ціни пропозиції та призведе до її здорожчання.
Встановивши таку вимогу, Замовник порушує такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи наведене, дані вимоги є дискримінаційними та незаконними, та потенційні учасники не зможуть їх виконати.
9. Відповідно до п.2.6 Додатку 4, в умови договору про закупівлю повинно бути включене наступне положення: «Товар пакується у тару, яка відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ, та забезпечує схоронність продукції при перевезенні та зберіганні.»
Однак, даним нормативно-правовим актом не передбачено тари для вугілля кам’яного, а відтак, Замовник вимагає від учасників підписання договору на умовах, які неможливо виконати.
Дана вимога є дискримінаційною для учасника ТОВ «Енерго Прайм» та інших потенційних учасників, а тому потребує виключення з документації.
Принагідно хочемо зазначити, що на неодноразові звернення учасників про усунення порушень та дискримінаційних вимог тендерної документації, Замовник надавав необґрунтовані відповіді та пояснення, що не відповідали суті поставлених Замовнику запитань, зобов’язувався внести зміни у частину вимог документації та в результаті не виконував своїх зобов’язань.
Таким чином, Замовник встановив вимоги до документації конкурсних торгів, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують добросовісну конкуренцію, чим порушив вимоги ст.ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, просимо:
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі.
3. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Додатки:
1. Оголошення № UA-2016-05-04-000047-c, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року у форматі pdf
2. Копії сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля кам’яного у форматі pdf
3. Платіжне доручення про внесення плати за подання скарги з печаткою кредитної установи у форматі pdf
Директор О.В. Морозов
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 07 червня 2016 11:05
від 06.06.16 № 34+ запит.PDF
Дата публікації: 07 червня 2016 11:04
від 10.06.16 № 41.PDF
Дата публікації: 15 червня 2016 16:46
Коментар замовника щодо усунення порушення: Внесено відповідні зміни до тендерної документації по закупівлі вугілля кам’яного
Дата виконання рішення замовником: 02 вересня 2016 10:31
Номер скарги: UA-2016-05-04-000047-c.c4
Статус:
Залишено без розгляду
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерго Прайм", Код ЄДРПОУ:39508928
Дата подання: 12 вересня 2016 09:50
Дата подання: 12 вересня 2016 09:50
Недостатня аргументація, зазначена в повідомленні про відхилення пропозиції
У відповідності з ч. 3 ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі" звертаємося до Вас з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності пропозиції ТОВ "Енерго Прайм" умовам тендерної документації чи кваліфікаційним критеріям.
Рішення Органу оскарження:
Залишено без розгляду
№685 від 15.09.2016.pdf
Дата публікації: 15 вересня 2016 21:07
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Дата публікації
: 08 вересня 2016
Найменування: | Державна пенітенціарна служба України |
Код ЄДРПОУ: | 37534799 |
Місцезнаходження: | Украина, Киевская область обл., м. Київ, вул. Мельникова 81, 04050 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ПП Нова перспектива | Документи |
Відхилено
Документи
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерго Прайм" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ «УНІВЕРСАЛПРОМ ГРУП» | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ ВАЛЕЯ | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУДЛОГІСТІК КОМПАНІ" | Документи |
Відхилено
Документи
|
Інформація про відміну
Дата відміни
08 вересня 2016 16:52
Причина відміни
допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій