Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Державна установа Національний антарктичний науковий центр |
Код ЄДРПОУ: | 21574751 |
Вебсайт: | http://www.uac.gov.ua |
Місцезнаходження: | 01601, Україна , Київська обл., Київ, м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 16 |
Контактна особа: |
Мороз Ігор 380442463880 morozko21_63@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Обґрунтування застосування переговорної процедури
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 24 листопада 2021 18:44 |
Оскарження наміру укласти договір: | 05 грудня 2021 00:00 |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:63720000-2: Послуги з обслуговування водних видів транспорту
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Підписання договору | Після підписання Договору | Аванс | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
24 листопада 2021 18:36 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2022-07-11-000058 ● 29780b77d4d445dba708d7c6ec6d8a87
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 11 липня 2022 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 11 липня 2022 14:06 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.07.2022 № 136
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Галина ВАШЕКА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9 UA-2021-11-24-003722-c 24.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-07-12 16:58:50
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі комплексних послуг з міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідного океанографічного судна «Ноосфера» (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс у Південний океан, дооснащення судна океанографічним та іншим обладнанням для забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедиційр (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-11-24-003722-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Надати пояснення (інформацію) та експертні, нормативні, технічні або інші документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість?
Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня
2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»
(зі змінами).
Крім цього, просимо надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 17.12.2021 № 1 до контракту від 17.12.2021 № 58-02/21.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-07-15 19:30:06
Проведення моніторингу процедури закупівлі комплексних послуг з міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідного океанографічного судна «Ноосфера» (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс у Південний океан, дооснащення судна океанографічним та іншим обладнанням для забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедиційр (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-11-24-003722-c)
На Ваш запит від 12.07.2022 повідомляємо наступне. За результатами процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c замовником ДУ НАНЦ було укладено договір (Контракт №58-01/21 від 17 грудня 2022) з терміном дії до 10.03.2022 (п.17.1. Контракту).
11.07.2022 року Державною аудиторською службою України (далі – ДАСУ) прийнято рішення про початок моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону, моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Договір про закупівлю виконаний 10.03.2022 року, що підтверджується оприлюдненим Звітом про виконання договору про закупівлю UA-2021-11-24-003722-c.
Таким чином, станом на 11.07.2022 року, після закінчення строку дії договору про закупівлю, відсутні повноваження ДАСУ проводити моніторинг процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Відповідно до висновку ДАСУ від 03.08.2022 після проведення моніторингу процедури закупівлі за номером UA-2021-11-24-003722-c “Комплексна послуг з міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідного океанографічного судна «Ноосфера» (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс у Південний океан, дооснащення судна океанографічним та іншим обладнанням для забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій” повідомляємо, що керівництвом і фахівцями ДУ НАНЦ проаналізовано недоліки, виявлені під час проведення моніторингу. У частині порушення терміну оприлюднення звіту про виконання договору від 17.12.2021 № 58-02/21 Уповноваженою особою Морозом І.В. встановлені об’єктивні причини, які пов’язані з повномасштабною агресією РФ проти України 24.02.2022. Морозу І.В. вказано про недопущення у подальшому подібних порушень у сфері публічних закупівель. Разом з тим ДУ НАНЦ не може погодитись з висновком ДАСУ у частині неправомірного обрання та застосування переговорної процедури закупівлі. Доводимо до Вашого відома, що відповідними фахівцями ДУ НАНЦ готується позов до суду, який буде подано та оприлюднено в електронній системі закупівлі у встановлені законодавством терміни.
2022-08-10 16:04:59
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 03 серпня 2022 |
Кінцевий строк оскарження: | 18 серпня 2022 |
Порушення виявлено
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Оскарження в суді
Опис: | До Окружного адміністративного суду м.Києва 01051, м. Київ, вул.Петра Болбочана, 8, корпус 1 ПОЗИВАЧ: Державна установа Національний антарктичний науковий центр Код ЄДРПОУ 21574751 01601, м. Київ, бульвар Т. Шевченка, 16 електронна пошта:uac@uac.gov.ua телефон (044) 246-38-10 ВІДПОВІДАЧ: Державна аудиторська служба України ЄДРПОУ 40165856 04070, м.Київ, вул. Петра Сагайдачного, буд. 4 електронна пошта: postmast@dkrs.gov.ua телефон (044) 485 17 96 адміністративний позов немайнового характеру 17.08.2022 р. АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ про визнання протиправним та скасування індивідуального акту суб’єкта владних повноважень 24 листопада 2021 року Державної установи Національний антарктичний науковий центр (далі – ДУ НАНЦ, Замовник, Позивач) було проведено переговорну процедуру закупівлі Prozorro UA-2021-11-24-003722-c предмет закупівлі за ДК 021:2015 63720000-2 «Послуги з обслуговування водних видів транспорту (Комплексна послуга з міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідного океанографічного судна “Ноосфера” (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс у Південний океан, дооснащення судна океанографічним та іншим обладнанням для забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій), що підтверджується Повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-11-24-003722-c. Відповідно до Повідомлення, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг від 06 грудня 2021 року до 10 березня 2022 року (копія - додаток 1). Відповідно до Звіту про результати проведення процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c від 20 грудня 2021 року строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (строк дії договору) від 06 грудня 2021 року до 10 березня 2022 року (копія - додаток 2). За результатами процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c замовником ДУ НАНЦ було укладено договір (Контракт №58-01/21 від 17 грудня 2021) з строком дії до 10.03.2022 (п.17.1. Контракту) (копія – додаток 3), який було оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до вимог Закону. Після закінчення строку дії договору, 07 липня 2022 року Державною аудиторською службою України було розпочато моніторинг закупівлі ДУ НАНЦ, за переговорною процедурою Prozorro UA-2021-11-24-003722-c (інформація про оприлюднення 1c074f2d5cea4eb39eb7cc1a15228d92 ). Після початку моніторнгу Держаудислужбою 12.07.2022 року було надано запит на пояснення, на який Замовник ДУ НАНЦ 15.07.2022 року, відповідно дочастини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надав наступну відповідь (копія - додаток 4) : «На Ваш запит від 12.07.2022 повідомляємо наступне. За результатами процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c замовником ДУ НАНЦ було укладено договір (Контракт №58-01/21 від 17 грудня 2022) з терміном дії до 10.03.2022 (п.17.1. Контракту). 11.07.2022 року Державною аудиторською службою України (далі – ДАСУ) прийнято рішення про початок моніторингу процедури закупівлі. Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону, моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Договір про закупівлю виконаний 10.03.2022 року, що підтверджується оприлюдненим Звітом про виконання договору про закупівлю UA-2021-11-24-003722-c. Таким чином, станом на 11.07.2022 року, після закінчення строку дії договору про закупівлю, відсутні повноваження ДАСУ проводити моніторинг процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c.» Незважаючи на те, що строк дії договору, укладеного за результатами процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c закінчився та були відсутні підстави для проведення моніторингу, відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону, 03 серпня 2022 року Державною аудиторською службою України було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі UA-M-2022-07-11-000058 (інформація про оприлюднення 29780b77d4d445dba708d7c6ec6d8a87) (далі – Висновок, паперова копія електронного доказу – додаток 5). Відповідно до пункту 2 констатуючої частини Висновку «Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства»: «За результатами аналізу питання своєчасності та повноти надання відповіді на запит на пояснення, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено». Відповідно до пункту 3 констатуючої частини Висновку «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)»: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». Позивач оскаржує Висновок як індивідуально-правовий акт, оскільки моніторинг закупівлі проведено, за результатами моніторингу складено та підписано висновок після закінчення строку дії договору про закупівлю, що суперечить статті 8 Закону, що визначає порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель та повноваження Дежраудитслужби щодо проведення моніторингу. Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Держаудитслужба вповноважена проводити моніторинг процедури закупівлі тільки до закінчення дії договору про закупівлю. Відповідно до статті 41 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно зі статтею 631 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Відповідно до частини 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Посилання у Висновку на те, що «на момент початку моніторингу зазначеної процедури закупівлі в Держаудитслужби не було підстав вважати контракт від 17.12.2021р. № №58-01/21 виконаним, позаяк в електронній системі закупівель не було розміщено інформації, що підтверджує його виконання відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону» як на правомірність проведення моніторингу процедури закупівлі не відповідає вимогам до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону. Повноваження Держаудитслужби на проведення моніторингу пов’язується із строком дії договору, а не з розміщенням інформації про його виконання відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону. На момент прийняття рішення про проведення моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель Замовником була оприлюднена інформація про строк дії договору про закупівлю до 10 березня 2022 року, що міститься у: • Повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-11-24-003722-c від 24.11.2021р, • Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c від 20.12.2021р., • Контракті №58-01/21 від 17 грудня 2021року (додатки 1,2 ,3 до позовної заяви). За наявності в електронній системі закупівель інформації про строк дії договору, відсутність інформації про виконання договору про закупівлю може свідчити про порушення замовником вимог статті 41 Закону щодо оприлюднення Звіту про виконання договору про закупівлю, але не надає Держаудитслужбі права проводити моніторинг. Після надання позивачем Відповіді на пояснення замовника 15.07.2022, в Держаудитслужби була наявна інформація про виконання договору про закупівлю UA-2021-11-24-003722-c 10.03.2022 року, та Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2021-11-24-003722-c від 14.07.2022 року (копія - додаток 6), що підтверджує виконання договору, отже, були відсутні підстави продовжувати моніторинг закупівлі та складати оскаржуваний висновок поза межами дії договору про закупівлю. Окрім того, висновок є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) (п.3 констатуючої частини висновку) не відповідає вимогам пункту 3 частини ІІ Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552. Відповідно до цього пункту, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. Держаудитслужба в Висновку визнає, що відсутній механізм усунення порушень, при цьому зобов’язує Позивача «здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом притягнення до відповідльності осіб, якими допущені порушення». Пунктом 1 частини 7 статті 8 Закону та Порядкм заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі передбачено право Держаудитслужби зазначати у висновку зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Право зобов’язувати в висновку здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому не передбачене. Держаудитслужбою не конкретизовано, які саме заходи необхідно здійснити на підставі яких норм права та не враховано, що притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства про закупівлі не відноситься до компетенції Відповідача. Такий припис Висновку Держаудитслужби щодо усунення порушень є нечітким та невизначеним, не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Необхідність зазначення конкретних дій для усунення порушень викладено , зокрема, у постановах Верховного Суду від 10.12.2019 у справі №160/9513/18, від 05.03.2020 у справі №640/467/19, від 11.06.2020 року при розгляді аналогічних спорів. Щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель, встановлених у оскаржуваному Висновку, 1. Необгрунтованим є висновок про порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до якої протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Замовником у встановлений Законом строк надано відповідні пояснення щодо відсутності повноважень Держаудитслужби проводити такий захід фінансового контролю, як моніторинг процедури закупівлі закупівлі UA-2021-11-24-003722-c за межами строку дії договору про закупівлю з посиланням на Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2021-11-24-003722-c, що підтверджується Відповіддю замовника на пояснення, що оприлюднено в електронній системі 15.07.2022 р. (паперова копія електронного доказу – додаток 4). Необгрунтованим та таким, що не відповідає дійсності є висновок про порушення вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону: Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 1 частини ІІ Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури, є порушенням найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). Суть порушення, відповідно до висновку полягає в тому, що «під час здійснення моніторингу Замовник документально не підтвердив наявність підстав для застосування переговорної процедури, чим порушив вимоги пункту 2 частини другої статті 40 Закону». Фактично зазначається про ненадання документів за запит під час проведення моніторингу закупівлі, що за певних умов може бути порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону щодо обов’язку надання пояснень та документів на запит Держаудитслужби під час проведення моніторингу, але жодним чином не свідчить про порушення вимоги пункту 2 частини другої статті 40 Закону. Наявність умов для застосування переговорної процедури обгрунтована Замовником в Повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-11-24-003722-c, яке, відповідно до вимог Закону, було оприлюденене в електронній системі 24.11.2021р. (додаток 1 до позовної заяви). 19.08.2021 р. ДУ НАНЦ вступив в права власності судна “James Clark Ross” (IMO № 8904496). Згідно умов договору купівлі – продажу судно було передане ДУ НАНЦ у порту Фредеріксгавн, Королівство Данія. При плануванні подальшої експлуатації судна виникла необхідність виконати комплекс заходів з міжрейсового технічного обслуговування судна, його докування, підтвердження належного технічного стану судна Регістром судноплавства України, та підготувати судно до виходу в експедиційний рейс у Південний океан. 15.09.2021 року наказом директора ДУ НАНЦ №148 на підставі службової записки уповноваженої особи ДУ НАНЦ Мороза І.В., відповідно до пунктів 2.7, 4.1 Положення про уповноважену особу з публічних закупівель ДУ НАНЦ від 20.08.2021р. №128 (копія – додаток 7) було створено робочу групу з підготовки процедури закупівлі послуг з проведення міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “James Clark Ross” (IMO № 8904496) (копія – додаток 8). За результатами засідань робочої групи від 07.10.2021 р. року та 12.11.2021 року було визначено заходи, необхідні для організації процедури закупівлі, за результатами їх виконання визначено технічні, якісні характеристики послуги, очікувану вартість предмету закупівлі, вимоги до виконавця послуг, документально підтверджено можливість надання послуги виключно певним суб’єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин, затверджено проект договору з проведення міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “Ноосфера”(“James Clark Ross”), що підтверджується Протоколом № 1 Засідання робочої групи з підготовки процедури закупівлі послуг з проведення міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “James Clark Ross” (копія – додаток 10) та Протоколом № 2 Засідання робочої групи з підготовки процедури закупівлі послуг з проведення міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “James Clark Ross” (копія – додаток 11). При організації закупівлі, виборі процедури закупівлі уповноважена особа Замовника керувалася інформацією, отриманою від попереднього судновласника Британської антарктичної служби, UK Research and Innovation, Polaris House, Swindon, SN2 1FL, UK та від крюїнгової агенції ”Seamariner” (резидент Великобританії, реєстраційний номер 02745210, адреса реєстрації The Square Fawley Southampton SO45 1DD England), яка відповідала за кадрове забезпечення командного складу судна “James Clark Ross” (IMO № 8904496) до зміни судновласника 19.08.2021 рр., на момент проведення закупівлі наявний склад фахівців командного складу, які мають досвід роботи на судні “James Clark Ross” (IMO № 8904496) та відповідні підтверджені кваліфікації, мав робочі контракти із двома наймачами: частина із них працювали на новому науково-дослідному криголамі UK Research and Innovation, Polaris House, Swindon, SN2 1FL, UK “Sir David Attenborough” (IMO №: 9798222), інші, а саме: Технічний суперінтендант, Головний механік, Головний електрик, Третій механік, Четвертий механік були законтрактовані та мають трудові відносини із компанією Pech OU (резидент Естонії, реєстраційний номер 12207048, адреса реєстрації Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Uus-Sadama tn 21-301, 10120), за інформацією, отриманою від UK Research and Innovation, Polaris House, Swindon, SN2 1FL, UK, судно “Sir David Attenborough” (IMO №: 9798222) на момент проведення закупівлі разі вийшло у антарктичну експедицію в інтересах Британської Антарктичної Служби, залучення фахівців, які є членами екіпажу вказаного судна до екіпажу судна “Ноосфера” (IMO № 8904496) виключалося. Таким чином, відсутність конкуренції з технічних причин була документальна підтверджена Протоколом № 2 Засідання робочої групи з підготовки процедури закупівлі послуг з проведення міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “James Clark Ross” на підставі зібраної інформації та документів. Законом або іншим нормативно-правовим актом не визначено, якими саме документами замовник має підтвердити наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі. Здійснення вибору процедури закупівлі, відповідно до частини 10 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», є одним з повноважень уповноваженої особи замовника. Відповідно до роз’яснення, наданого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України «Щодо застосування переговорної процедури закупівлі» №3301-06/37709-06 від 22.11.2016р., у залежності від предмету закупівлі, який визначається замовником відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 №454, та умови для застосування переговорної процедури закупівлі, замовник самостійно визначає документи, зокрема, експертні, нормативні, технічні та інші, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону (номер статі згідно попередній редакції Закону). Позивач не оскаржує висновок в частині виявлення порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону (замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю). Відповідно до ч.10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення. Адміністративний позов подається з дотриманням встановленого строку. Позивачем при поданні позовної заяви не наданий доказ сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі, оскільки платіжне доручення на сплату судового збору не проведене органами казначейства на момент подання позву. Відповідно до ч. 5 ст.160 КАС України, позивач у позовній заяві зазначає: • законом не встановлений обов’язків досудовий порядок урегулювання спору, тому заходи для досудового врегулювання спору не вживалися; • заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви не здійснювалися; • оскаржуваний акт суб’єкта владних повноважень покладає на позивача обов’язки, які не конкретизовані та не передбачені законодавством, обмежує право позивача як замовника застосовувати переговорну процедуру за наявності для цього підстав, не оскарження акту спричиняє перевірку закупівель та непродуктивні втрати робочого часу співробітників позивача у зв’язку із необхідністю участі у такій перевірці, право на оскарження висновку органу державного фінансового контролю прямо передбачене частиною десятою 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» • позивач надає власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Відповідно до статті 2 КАС України, Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо. Оскаржуваний висновок, на переконання позивача, не відповідає цим вимогам. Відповідно до ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, у таких справах суб’єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин, Керуючись статтями 2, 5, 77, 160, 161 КАС України, Законом України «Про публічні закупівлі», «Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі», затвердженим Наказом Державної аудиторської служби України, ст. 188 ГК України, ст 361 ЦК України ПРОШУ: 1. Визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу закупівлі Державної установи Національний антарктичний науковий центр предмет закупівлі за ДК 021:2015 63720000-2 «Послуги з обслуговування водних видів транспорту (Комплексна послуга з міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідного океанографічного судна “Ноосфера” (IMO № 8904496), підготовка його до виходу в експедиційний рейс у Південний океан, дооснащення судна океанографічним та іншим обладнанням для забезпечення Української антарктичної станції «Академік Вернадський» та Українських антарктичних експедицій), за переговорною процедурою Prozorro UA-2021-11-24-003722-с Державної аудиторської служби України від 03.08.2022 року UA-M-2022-07-11-000058 в частині: • установлення порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами аналізу питання своєчасності та повноти надання відповіді на запит на пояснення, • установлення порушення вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі • зобов’язання здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення 2. Стягнути з відповідача, Державної аудиторської служби України, ЄДРПОУ 40165856, 04070, м.Київ, вул. Петра Сагайдачного, буд. 4 на користь позивача, Державної установи Національний антарктичний науковий центр, ЄДРПОУ 21574751, 01601, м. Київ, бульвар Т. Шевченка, 16, IBAN UA 158201720343110001000010192 в ДКСУ м. Києва МФО 820172, суму сплаченого судового збору та інші документально підтверджені судові витрати. ДОДАТКИ: 1. Паперова копія електронного доказу Повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-11-24-003722-c. 2. Паперова копія електронного доказу Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2021-11-24-003722-c від 20.12.2021р. 3. Копія Контракту №58-01/21 від 17 грудня 2022 4. Паперова копія електронного доказу Відповідь замовника на пояснення від 15.07.2022р. 5. Паперова копія електронного доказу Висновок про результати моніторингу закупівлі UA-M-2022-07-11-000058 6. Паперова копія електронного доказу Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2021-11-24-003722-c Дата формування звіту: 14 липня 2022 7. Копія Положення про уповноважену особу з публічних закупівель ДУ НАНЦ від 20.08.2021р. №128 8. Копія Наказу директора ДУ НАНЦ №148 від 15.09.2021 р. 9. Копія Протоколу № 1 Засідання робочої групи з підготовки процедури закупівлі послуг з проведення міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “James Clark Ross” від 07.10.2021. 10. Копія Протоколу № 2 Засідання робочої групи з підготовки процедури закупівлі послуг з проведення міжрейсового технічного обслуговування науково-дослідницького океанографічного судна “James Clark Ross” від 12.11.2021. 11. Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державної установи Національний антарктичний науковий центр (доказ наявний у позивача). 12. Копія позовної заяви та доданих документів (1 примірник). Директор ДУ НАНЦ Євген ДИКИЙ Дикий |
Дата публікації: | 17 серпня 2022 |
Номер відкриття провадження: | № 640/13393/22 |
Дата відкриття провадження: | 14 вересня 2022 |
Документи:
20 вересня 2022 12:48
|
Електронний підпис |
20 вересня 2022 12:48
|
Електронний підпис |
17 серпня 2022 20:02
|
Електронний підпис |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Pech OU #12207048 |
Переможець |
1 060 000,00
USD
|
24 листопада 2021 18:44
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
14 липня 2022 14:44
|
Електронний підпис | зміни до договору |
19 січня 2022 11:41
|
Дод. угода №1 від 14.01.22 до Контракту №58-02_21.pdf | зміни до договору |
19 січня 2022 11:41
|
Електронний підпис | укладений |
20 грудня 2021 11:57
|
Контракт №58-02_21 від 17.12.2021.pdf | укладений |
20 грудня 2021 11:57
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 14 січня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 19 січня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з необхідністю проведення додаткових робіт при технічному обслуговуванні судна "Ноосфера" та прийняття їх ДП "Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України". Забезпечення заходів для відповідності судна "Ноосфера" вимогам Кодексів МКУБ та ОСПЗ. |
Номер договору про закупівлю: | 58-02/21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |