Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Код ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь «Поточний ремонт міського кладовища №8 по вул. Промисловій в м.Черкаси»
Очікувана вартість
3 199 112,40 UAH
UA-2025-03-26-013039-a ● f2d5687a4ec34911a0caea03dcc2b9db
Відкриті торги з особливостями
Подання пропозицій
Наявні скарги без рішення
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 26323404 |
Вебсайт: | http://www.rada.cherkasy.ua |
Місцезнаходження: | 18000, Україна , Черкаська обл., Черкаси, ВУЛИЦЯ БАЙДИ ВИШНЕВЕЦЬКОГО, будинок 36 |
Контактна особа: |
Вербівський Петро Павлович 380472361135 verbyv@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 березня 2025 18:30 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 31 березня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 31 березня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 03 квітня 2025 00:00 |
Початок аукціону: | 03 квітня 2025 14:42 |
Очікувана вартість: | 3 199 112,40 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 31 991,12 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Код ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь «Поточний ремонт міського кладовища №8 по вул. Промисловій в м.Черкаси»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
18000, Україна, Черкаська область, Черкаси, міське кладовище №8 по вул. Промисловій
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 травня 2025
ДК 021:2015: 45233000-9 — Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 березня 2025 18:30 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
26 березня 2025 18:30 |
ТД_поточка кладовище8.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
аналогічний досвід
Дата подання: 28 березня 2025 15:28
Дата відповіді: 31 березня 2025 15:17
Добрий день! Відповідно до вимог тендерної документації Замовник зазначає, що «На підтвердження учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (не менше двох), з інформацією про найменування замовника, предмет договору, його номер та дату, а також посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ .
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- аналогічні договори з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- позитивний (-і) відгук (-и) щодо виконання аналогічного договору (у відгуку обов’язково повинна міститись інформація про суму фактичного виконання договору);
- акт (-и) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (-и) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3).
Крім того, Учасники повинні документально підтвердити факт проведення конкурентної процедури закупівлі, за якою був укладений договір (-и), наданий (-і) у складі його тендерної пропозиції.
*Під аналогічним договором слід розуміти повністю виконаний договір надання послуг з поточного ремонту кладовища, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами конкурентної процедури закупівлі, оголошення про проведення якого було у публічному доступі, на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.».
Зазначені Замовником вимоги є дискримінаційними та такими, що суперечать основним принципам державних закупівель (недискримінація учасників) та усувають потенційних учасників від участі у закупівлі.
1. наявність «НЕ МЕНШЕ ДВОХ аналогічних договорів», дискримінує учасників, оскільки одного договору також достатньо для підтвердження Учасником спроможності виконати роботи.
2. «Під аналогічним договором слід розуміти повністю виконаний договір надання послуг з ПОТОЧНОГО РЕМОНТА КЛАДОВИЩА» дискримінує учасників, оскільки у складі технічного завдання присутні роботи з улаштування асфальтобетонного покриття, то відповідно і аналогічними повинні бути також роботи з улаштування асфальтобетонного покриття. І це не обов’язково можуть бути роботи на території кладовища, і не обов’язково надання послуг з ПОТОЧНОГО ремонта (аналогічними також буде капітальний ремонт або благоустрій).
Просимо ОБГРУНТУВАТИ, надати ЧІТКІ пояснення стосовно вищезазначених вимог та внести відповідні зміни до ТД, в іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до АМКУ для захисту прав потенційних учасників.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учасник, на Вашу вимогу (звернення) повідомляємо наступне. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону, з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження.
Згідно листа Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням принципів, згідно статті 5 Закону.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування.
Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Отже, на підставі вищевикладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Відповідно до ст. 16 Закону, з урахуванням положень Особливостей, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Разом з тим, у відповідності до ч.3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зокрема, визначена Замовником у тендерній документації, вимога щодо «*Під аналогічним договором слід розуміти повністю виконаний договір надання послуг з поточного ремонту кладовища…» не є дискримінаційною, оскільки предметом закупівлі є саме - поточний ремонт міського кладовища, тобто вимагаються аналогічні послуги згідно цього ж предмету закупівлі.
Крім того, відповідно ст.1 Закону, зокрема п. 21 встановлено, що послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації, а п. 27 цієї ж статті, встановлено, що роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Тобто поняття роботи і послуги є різними, не аналогічними та не тотожними. Тому, оскільки предметом даної закупівлі є послуги, Замовником визначено аналогічними саме – послуги з поточного ремонту.
Звертаємо увагу, що Ваша вимога (звернення) містить неправдиві та помилкові твердження щодо того, що у складі технічного завдання присутні роботи з улаштування асфальтобетонного покриття. У додатку 3 до тендерної документації міститься Відомість обсягів робіт, в якій відсутні вказані Вами роботи.
Таким чином, Замовник відповідно до чинного законодавства встановив необхідні та недискримінаційні вимоги для участі в закупівлі.
Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону, з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження.
Згідно листа Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням принципів, згідно статті 5 Закону.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування.
Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Отже, на підставі вищевикладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Відповідно до ст. 16 Закону, з урахуванням положень Особливостей, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Разом з тим, у відповідності до ч.3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зокрема, визначена Замовником у тендерній документації, вимога щодо «*Під аналогічним договором слід розуміти повністю виконаний договір надання послуг з поточного ремонту кладовища…» не є дискримінаційною, оскільки предметом закупівлі є саме - поточний ремонт міського кладовища, тобто вимагаються аналогічні послуги згідно цього ж предмету закупівлі.
Крім того, відповідно ст.1 Закону, зокрема п. 21 встановлено, що послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації, а п. 27 цієї ж статті, встановлено, що роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Тобто поняття роботи і послуги є різними, не аналогічними та не тотожними. Тому, оскільки предметом даної закупівлі є послуги, Замовником визначено аналогічними саме – послуги з поточного ремонту.
Звертаємо увагу, що Ваша вимога (звернення) містить неправдиві та помилкові твердження щодо того, що у складі технічного завдання присутні роботи з улаштування асфальтобетонного покриття. У додатку 3 до тендерної документації міститься Відомість обсягів робіт, в якій відсутні вказані Вами роботи.
Таким чином, Замовник відповідно до чинного законодавства встановив необхідні та недискримінаційні вимоги для участі в закупівлі.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2025-03-26-013039-a.a1
Статус:
Прийнято до розгляду
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГДОРСТРОЙ", Код ЄДРПОУ:39391847
Дата подання: 29 березня 2025 14:29
Дата подання: 29 березня 2025 14:29
дискримінаційні умови документації (аналогічний договір, програми наглядових аудитів)
дискримінаційні умови документації (аналогічний договір, програми наглядових аудитів)
Рішення органу оскарження: Очікується
Прийнято до розгляду: 01 квітня 2025 18:24
рішення від 01.04.2025 № 5034.pdf
Дата публікації: 01 квітня 2025 18:23
Подати пропозицію
Оберіть один з майданчикiв-учасників правил професійної поведінкиВсі майданчики системи Прозорро