Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
(Послуги з управління медичними відходами категорії «В» з наданням відповідного паковання)
Очікувана вартість
345 000,00 UAH
UA-2025-03-21-012114-a ● a93e9e501888468997c35615c4560b38
Відкриті торги з особливостями
Подання пропозицій
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне некомерційне підприємство "Новгород-Сіверська центральна міська лікарня імені І.В.Буяльського" Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області |
Код ЄДРПОУ: | 02006403 |
Місцезнаходження: | 16000, Україна , Чернігівська обл., місто Новгород-Сіверський(пн), ВУЛИЦЯ ШЕВЧЕНКА будинок 17 |
Контактна особа: |
Дмитро Шишко +380465831285 buhnsivcrl@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 21 березня 2025 16:47 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 20 квітня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 20 квітня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 23 квітня 2025 09:00 |
Початок аукціону: | 24 квітня 2025 13:05 |
Очікувана вартість: | 345 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 725,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
300 кілограм
Послуги з управління медичними відходами категорії «В»:
18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03).
18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03).
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
16000, Україна, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Шевченка 17
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
5000 кілограм
Послуги з управління медичними відходами категорії «В»:
18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
16000, Україна, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Шевченка 17
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата Послуг здійснюється Замовником в безготівковій формі на розрахунковий рахунок Виконавця на підставі підписаних Сторонами Актів прийняття наданих послуг, протягом 10 робочих днів з дня підписання Акту прийняття наданих послуг. | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
18 квітня 2025 12:12 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
18 квітня 2025 12:11 |
Додаток 3 (оновлена редакція).docx | |
18 квітня 2025 12:11 |
ТД (оновлена редакція).docx | |
18 квітня 2025 12:11 |
137.PDF | |
18 квітня 2025 12:11 |
ЗМІНИ до Тендерної документації1.doc | |
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 2 (оновлена редакція).docx | |
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 5 (оновлена редакція).docx | |
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 3 (оновлена редакція).docx | |
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 6 (оновлена редакція).docx | |
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 1 (оновлена редакція).docx | |
16 квітня 2025 16:32 |
ЗМІНИ до Тендерної документації.doc | |
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 4 (оновлена редакція).docx | |
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 2.docx | |
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 5.docx | |
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 6.docx | |
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 4.docx | |
21 березня 2025 16:47 |
ТД.docx | |
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 1.docx |
18 квітня 2025 12:12 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
18 квітня 2025 12:11 |
Додаток 3 (оновлена редакція).docx
|
||||||
18 квітня 2025 12:11 |
ТД (оновлена редакція).docx
|
||||||
18 квітня 2025 12:11 |
137.PDF
|
||||||
18 квітня 2025 12:11 |
ЗМІНИ до Тендерної документації1.doc
|
||||||
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 2 (оновлена редакція).docx
|
||||||
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 5 (оновлена редакція).docx
|
||||||
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 3 (оновлена редакція).docx
|
||||||
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 6 (оновлена редакція).docx
|
||||||
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 1 (оновлена редакція).docx
|
||||||
16 квітня 2025 16:32 |
ЗМІНИ до Тендерної документації.doc
|
||||||
16 квітня 2025 16:32 |
Додаток 4 (оновлена редакція).docx
|
||||||
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 2.docx
|
||||||
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 5.docx
|
||||||
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 6.docx
|
||||||
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 4.docx
|
||||||
21 березня 2025 16:47 |
ТД.docx
|
||||||
21 березня 2025 16:47 |
Додаток 1.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Вимоги
Дата подання: 17 квітня 2025 13:36
Дата відповіді: 17 квітня 2025 15:58
Шановний замовник, повідомляємо що
1.Додаток 3: Відповідно до нового наказу МОЗ від 31.10.2024 року №1827 категорії "В" більше не існує. Регламентовано нову класифікацію, згідно з якою діяльність має здійснюватися за оновленими категоріями.
2.Додаток 3 "Технічні вимоги" пунк 1. Поводження з клінічними та подібними їм відходами повинно здійснюватися у відповідності до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.08.2015 за № 959/27404 у редакції наказу МОЗ України від 06.09.2022 № 1602, з метою попередження негативного впливу небезпечних медичних відходів на життя, здоров`я населення та довкілля.
Інформація застаріла згідно новому наказу МОЗ від 31.10.2024 року №1827
3.Додаток 3 "Технічні вимоги" пунк 3. Повідомляємо, що наказ про видачу ліцензії на право проводження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з додатком до нього, видається виключно на небезпечні відходи. Просимо врахувати цю інформацію при формуванні вимог.
4.Додаток 3 "Технічні вимоги" пунк 2. Згідно новому наказу МОЗ від 31.10.2024 року №1827, змінилися вимоги до пакування.
Просимо внести зміни у тендерну документацію згідно чинного звконодавства.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
Відповідаючи на вашу Вимогу хочемо звернути увагу, що закупівля була оголошена 21.03.2025 року.
Наказ МОЗ від 31.10.2024 року №1827 набрав чинності з 01.04.2025 року.
На момент оголошення закупівлі Замовником, чинним залишався Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 у редакції наказу МОЗ України від 06.09.2022 № 1602.
Додаток 3 до тендерної документації «Технічні вимоги» було розроблено з урахуванням чинності законодавства та інших нормативно-правових актів у сфері предмету закупівлі на момент оголошення процедури закупівлі.
Отже, щодо внесення змін до тендерної документації повідомляємо, що закупівля, розпочата до набрання чинності цим наказом (Наказ МОЗ від 31.10.2024 року №1827), завершується в порядку, що діяв до набрання чинності цього наказу (Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 у редакції наказу МОЗ України від 06.09.2022 № 1602).
Відповідаючи на вашу Вимогу хочемо звернути увагу, що закупівля була оголошена 21.03.2025 року.
Наказ МОЗ від 31.10.2024 року №1827 набрав чинності з 01.04.2025 року.
На момент оголошення закупівлі Замовником, чинним залишався Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 у редакції наказу МОЗ України від 06.09.2022 № 1602.
Додаток 3 до тендерної документації «Технічні вимоги» було розроблено з урахуванням чинності законодавства та інших нормативно-правових актів у сфері предмету закупівлі на момент оголошення процедури закупівлі.
Отже, щодо внесення змін до тендерної документації повідомляємо, що закупівля, розпочата до набрання чинності цим наказом (Наказ МОЗ від 31.10.2024 року №1827), завершується в порядку, що діяв до набрання чинності цього наказу (Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 у редакції наказу МОЗ України від 06.09.2022 № 1602).
Вимога
Дата подання: 17 квітня 2025 16:10
Дата відповіді: 17 квітня 2025 16:58
.Додаток 3 "Технічні вимоги" пунк 3. Повідомляємо, що наказ про видачу ліцензії на право проводження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з додатком до нього, видається виключно на небезпечні відходи. Просимо врахувати цю інформацію при формуванні вимог.
Відповідь: Відповідно до Наказу МОЗ від 08.06.2015 № 325 у редакції наказу МОЗ України від 06.09.2022 № 1602, чинного на момент оголошення закупівлі, Медичні відходи поділяються на такі категорії:
категорія А - побутові відходи (безпечні відходи);
категорія В - епідемічно (інфекційно) небезпечні відходи;
категорія С - токсикологічно небезпечні відходи;
категорія D - радіологічно небезпечні відходи.
Тобто, предмет закупівлі Послуги з управління медичними відходами категорії «В» відноситься до небезпечних відходів.
"Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації" - частина третя статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі".
категорія А - побутові відходи (безпечні відходи);
категорія В - епідемічно (інфекційно) небезпечні відходи;
категорія С - токсикологічно небезпечні відходи;
категорія D - радіологічно небезпечні відходи.
Тобто, предмет закупівлі Послуги з управління медичними відходами категорії «В» відноситься до небезпечних відходів.
"Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації" - частина третя статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Вимога
Дата подання: 18 квітня 2025 09:19
Дата відповіді: 18 квітня 2025 11:52
Шановний Замовник! Ви вимагаєте надання ліцензіїї:
1) Надати у складі пропозиції сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з додатком до нього (з можливістю операцій з D10, D15), з зазначенням у ньому конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»:18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03);
НЕ ІСНУЄ таких ліцензій з управління відходами за кодом 18 01 02
Перевірте ліцензійний реєстр! Ви вимагаєте надання документу який НЕМОЖЛИВО отримати. Ліцензія видається на відходи що позначені зірочкою, оскільки саме коди з зірочкою позначають небезпечні відходи.
В минулих зверненнях ви повідомляєте, що закупівля проводиться згідно Санітарних норм за наказом №325, а ліцензію вимагаєте за вимогами наказу №1827.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
Дякуємо за зауваження. Відповідно до вашої вимоги будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дякуємо за зауваження. Відповідно до вашої вимоги будуть внесені зміни до тендерної документації.
Звернення
Дата подання: 18 квітня 2025 13:31
Дата відповіді: 18 квітня 2025 16:37
Доброго дня! Ви у вимогах закупівлі вимагаєте:
- договір страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру (для підтвердження дійсності договору страхування додатково надати документальне підтвердження оплати страхування відповідно до умов наданого договору).
Потенційний учасник не використовує об’єкти підвищеної небезпеки та має відповідне підтвердження від уповноважених органів, у тому числі лист – повідомлення від ДСНС. Враховуючи зазначене у страховика відсутній об’єкт страхування, відповідно до вимог замовника до предмету договору.
На обладнання для спалювання (знищення/знешкодження) небезпечних відходів ви вимагаєте:
- чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
Відповідно до пункту 2 статті 24 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Установки для спалювання небезпечних відходів-печі дуже різні, які наявні в учасників, виникає логічне запитання «Сертифікат відповідності» чому відповідність ? якому технічному регламенту? яким нормам ? ДСТУ ? ГОСТ ? ISO ?. Враховуючи що ви не уточнюєте вимогу, це буде підстав для оскарження. Також така редакція вимоги потім призведе до оскаржень між учасниками. Чекаємо на зміни у цій частині вимоги.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику!
Щодо вимоги: «- договір страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру (для підтвердження дійсності договору страхування додатково надати документальне підтвердження оплати страхування відповідно до умов наданого договору).» ви можете ознайомитись з позицією АМКУ на скаргу до цієї закупівлі.
Щодо вимоги: - «чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.»
"Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації" - частина третя статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Як ви самі вказали, що «Установки для спалювання небезпечних відходів-печі дуже різні, які наявні в учасників» тому Замовником не встановлено конкретних вимог щодо надання сертифікату відповідності.
Щодо вимоги: «- договір страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру (для підтвердження дійсності договору страхування додатково надати документальне підтвердження оплати страхування відповідно до умов наданого договору).» ви можете ознайомитись з позицією АМКУ на скаргу до цієї закупівлі.
Щодо вимоги: - «чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.»
"Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації" - частина третя статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Як ви самі вказали, що «Установки для спалювання небезпечних відходів-печі дуже різні, які наявні в учасників» тому Замовником не встановлено конкретних вимог щодо надання сертифікату відповідності.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2025-03-21-012114-a.c1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Код ЄДРПОУ:38234621
Дата подання: 25 березня 2025 17:14
Дата подання: 25 березня 2025 17:14
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 27 березня 2025 15:33
Рішення від 27.03.2025 № 4779.pdf
Дата публікації: 27 березня 2025 15:32
Інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2025 № 5325.pdf
Дата публікації: 07 квітня 2025 11:36
Рішення від 04.04.2025 № 5325.pdf
Дата публікації: 08 квітня 2025 18:10
Коментар замовника щодо усунення порушення: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 квітня 2025 року № 5325 замовником внесені зміни до тендерної документації.
Дата виконання рішення замовником: 16 квітня 2025 16:35
Номер скарги: UA-2025-03-21-012114-a.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Код ЄДРПОУ:39624900
Дата подання: 27 березня 2025 14:54
Дата подання: 27 березня 2025 14:54
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-03-21-012114-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
21.03.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Новгород-Сіверська центральна міська лікарня імені І.В.Буяльського" Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-03-21-012114-a ID y PROZORRO a93e9e501888468997c35615c4560b38 на закупівлю послуг за ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління медичними відходами категорії «В» з наданням відповідного паковання).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Вважаємо що Замовник вказав деякі умови тендерної документації, які обмежують коло потенційних учасників закупівлі та ставлять нас як потенційних учасників у нерівне становище порівняно з іншими учасниками зважаючи на наступне.
І. Відповідно до п. 2.1. ч.2 Додатку 1 до тендерної документації та п. 2.1 ч.2 Додатку 6 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим надати: -
копії посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ №1191 від 30.06.2023;
- про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15);
- про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325;
Вказані вимоги є надмірними та такими, що не відповідають вимогам діючого законодавства та обмежують право нас як потенційних учасників на участь у даній закупівлі зважаючи на таке.
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами:
- копії посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ №1191 від 30.06.2023;
- про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15);
- про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325;
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників навчання:
- копії посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ №1191 від 30.06.2023;
- про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15);
- про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325;
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
Окремо як доказ Скаржник надає аналогічний договір (№ 25 від 21.01.2025 р.), який підтверджує досвід та можливість надавати послуги без дискримінаційних вимог, встановлених Замовником.
ІІ. Відповідно до п. 2.2. ч.2 Додатку 1 до тендерної документації та п. 2.2 ч.2 Додатку 6 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим надати:
- копії свідоцтв про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі».
Вказана вимога є надмірною та такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства та обмежує право нас як потенційних учасників на участь у даній закупівлі зважаючи на таке.
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами:
- копії свідоцтв про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі».
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників навчання:
- копії свідоцтв про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі».
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
Окремо як доказ Скаржник надає аналогічний договір (№ 25 від 21.01.2025 р.), який підтверджує досвід та можливість надавати послуги без дискримінаційних вимог, встановлених Замовником.
ІІІ. Відповідно до п. 2 Технічних вимог Додатку 3 до тендерної документації, та п.2 ч.2 Додатку 6 до тендерної документації, замовник вимагає:
За графіком, узгодженим Сторонами, Виконавець приїжджає до Замовника, завантажує самостійно та транспортує медичні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю пакування (тари).
Вимоги до пакування (тари):
Пакування (тара), згідно вимог тендерної документації, це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з поліграфією).
Пакування (тара) має містити інформацію:
- напис «ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНО»;
- назва суб’єкта господарювання, якому передані відходи;
- дата передавання;
- вага переданих відходів
Учасником у складі тендерної пропозиції надаються (відповідно до вимог до паковання):
- сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларація постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткова накладна на пакування (тару).
Вказана вимога є надмірною та такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства та обмежує право нас як потенційних учасників на участь у даній закупівлі зважаючи на таке.
Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.
Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.
Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування).
Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.
Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що міцні непроникні пластикові одноразові мішки/пакети, або контейнери обмеженого (багаторазового) використання, що є стійкими до дезінфекції. обов’язково мають бути щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм).
Як вбачається із вищезазначеного, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку декларацію(ї) про відповідність пакування.
Окремо звертаємо увагу, що Наказ МОЗ України №325 (зі змінами), з 01.04.2025 р., на який посилається Замовник - втрачає чинність на підставі Наказу МОЗ № 1827 від 31.10.2024 р. (надається в якості доказу).
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 та рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024, які додаються в якості доказів по скарзі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
IV. Відповідно до п.1 ч.3 Додатку 3 до тендерної документації, та п.1 ч.3 Технічних вимог Додатку 6 до тендерної документації, Замовник вимагає Надати у складі пропозиції сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з додатком до нього (з можливістю операцій з D10, D15, R1), з зазначенням у ньому конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»:
18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03);
18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Відповідно до переліку операцій з відновлення відходів (Додаток 2 до Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX), R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*.
Відповідно до технічної специфікації Додатку 3 до Тендерної документації, предметом закупівлі є:
№ з/п Назва послуги Одиниці виміру Кількість
1 Послуги з управління медичними відходами категорії «В»:
18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03).
кг 300
2 Послуги з управління медичними відходами категорії «В»:
18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції. кг 5 000
Натомість, Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами та Наказ МОЗ № 1827 від 31.10.2024 р. не встановлюю операцій з «відновлення» медичних відходів (Послуги з управління медичними відходами категорії «В»: 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03, а також використання таких відходів як як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії) Послуги з управління медичними відходами категорії «В»:18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Відповідно до п. 6 РозділуІ Наказу МОЗ № 1827 від 31.10.2024 р. Видалення відходів, шляхом їхнього спалювання в установках спалювання відходів або в установках сумісного спалювання відходів проводиться з дотриманням вимог частини третьої статті 39 Закону України «Про управління відходами», окрім відходів класифікованих за кодом 18 01 02 відповідно до Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 року № 1102, з урахуванням додатка 3 до Закону України «Про управління відходами» (далі — Національний перелік відходів).
Видалення відходів за кодом 18 01 02 відповідно до Національного переліку відходів, шляхом їхнього спалювання в установках спалювання відходів або в установках сумісного спалювання відходів проводиться з дотриманням вимог частин першої та другої статті 39 Закону України «Про управління відходами».
Також, Замовником документально не підтверджено необхідність наявності у ліцензії з управління небезпечними відходами саме операції R1.
Зазначена вимога містить дискримінаційний характер та суттєво обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у закупівлі.
Зокрема, скаржник має ліцензію Міністерства Захисту довкілля та природних ресурсів України (наказ № 119 від 02.02.2024), із необхідним переліком операцій та небезпечних відходів до неї, натомість не маючи у ній операції R1, адже зазначена операція не передбачена чинним законодавством та процесом управління небезпечними відходами (медичними відходами), що обмежує та порушує права скаржника взяти участь у зазначеній закупівлі.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення п.1 ч.3 Додатку 3 до тендерної документації, та п.1 ч.3 Технічних вимог Додатку 6 до тендерної документації у наступній редакції: «Надати у складі пропозиції сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з додатком до нього (з можливістю операцій з D10, D15), з зазначенням у ньому конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»:
18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03);
18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 11541-р/пк-пз від 03.07.2024. яке подається в якості доказі по скарзі.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути її в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне некомерційне підприємство "Новгород-Сіверська центральна міська лікарня імені І.В.Буяльського" Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-03-21-012114-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство Комунальне некомерційне підприємство "Новгород-Сіверська центральна міська лікарня імені І.В.Буяльського" Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
1) Закон України «Про управління відходами»;
2) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
3) Наказ про видачу ліцензії із додатком
4) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
6) договір (№ 25 від 21.01.2025 р.
7) Наказ МОЗ № 1827 від 31.10.2024 р
8) Рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024
9) Рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024
10) Рішення № 11541-р/пк-пз від 03.07.2024
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 31 березня 2025 16:41
рішення від 31.03.2025 № 4924.pdf
Дата публікації: 31 березня 2025 16:40
Інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2025 № 5326.pdf
Дата публікації: 07 квітня 2025 16:43
рішення від 04.04.2025 № 5326.pdf
Дата публікації: 08 квітня 2025 18:40
Коментар замовника щодо усунення порушення: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 квітня 2025 року № 5326 замовником внесені зміни до тендерної документації.
Дата виконання рішення замовником: 16 квітня 2025 16:36
Подати пропозицію
Оберіть один з майданчикiв-учасників правил професійної поведінкиВсі майданчики системи Прозорро