Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електрична енергія
Очікувана вартість
1 493 558,57 UAH
UA-2025-03-06-009418-a ● b72707dc51034ac1b79720f15bb18505
Відкриті торги з особливостями
Подання пропозицій
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Український державний університет залізничного транспорту |
Код ЄДРПОУ: | 01116472 |
Місцезнаходження: | 61050, Україна , Харківська обл., Харків, майдан Фейєрбаха, буд. 7 |
Контактна особа: |
Шуліпа Богдан 380502199446 Shulipab1992@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 06 березня 2025 14:59 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 11 березня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 11 березня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 14 березня 2025 00:00 |
Початок аукціону: | 14 березня 2025 11:43 |
Очікувана вартість: | 1 493 558,57 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 467,79 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
177000 кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 червня 2025
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
06 березня 2025 15:00 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
06 березня 2025 14:52 |
Додаток №3 до тендерної документації+.docx | |
06 березня 2025 14:52 |
Додаток №4 до тендерної документації+.docx | |
06 березня 2025 14:52 |
Тендерна_документація_електроенергiя березень-червень 2025+.doc | |
06 березня 2025 14:52 |
Проект договору ЕЕ ВЦ+.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо надання сертифікатів ISO
Дата подання: 07 березня 2025 15:15
Дата відповіді: 08 березня 2025 16:55
Шановний Замовнику! Відповідно до умов тендерної документації від учасників відкритих торгів з особливостями вимагається надання сертифікатів: ДСТУ 9001:2018 (ISO 9001:2018, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018, ISO 27001:2023, ISO 45001:2019.
Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікатів ISO.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
-ДСТУ 9001:2018 (ISO 9001:2018, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018, ISO 27001:2023, ISO 45001:2019 прийняті та введені в дію відповідно до наказів Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" .
Наявність в учасників перелічених сертифікатів має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, закупівельним законодавством визначено можливість встановлення вимог щодо надання сертифікатів ISO.
Таким чином, можливість встановлення замовником в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів, передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Враховуючи викладене, вважаємо, що вимога цілком обґрунтована та у Замовника відсутні підстави вносити зміни до оголошення та тендерну документацію про проведення процедури відкритих торгів.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
-ДСТУ 9001:2018 (ISO 9001:2018, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018, ISO 27001:2023, ISO 45001:2019 прийняті та введені в дію відповідно до наказів Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" .
Наявність в учасників перелічених сертифікатів має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, закупівельним законодавством визначено можливість встановлення вимог щодо надання сертифікатів ISO.
Таким чином, можливість встановлення замовником в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів, передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Враховуючи викладене, вважаємо, що вимога цілком обґрунтована та у Замовника відсутні підстави вносити зміни до оголошення та тендерну документацію про проведення процедури відкритих торгів.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Подати пропозицію
Оберіть один з майданчикiв-учасників правил професійної поведінкиВсі майданчики системи Прозорро