Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електрична енергія
Очікувана вартість
507 536,40 UAH
UA-2025-03-05-006298-a ● ee21511e5f9e48a29f13cadecda1ab7a
Відкриті торги з особливостями
Пропозиції розглянуті
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КУ Комунальна установа Сумської обласної ради Кролевецький будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю |
Код ЄДРПОУ: | 03189446 |
Місцезнаходження: | 41300, Україна , Сумська обл., місто Кролевець, Сумська область, м.Кролевець, бульвар Шевченка,59 |
Контактна особа: |
Бондарєва Світлана Іванівна +380545351562 krolbi@dszn.sm.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 05 березня 2025 12:14 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 березня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 березня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 березня 2025 00:00 |
Очікувана вартість: | 507 536,40 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 537,68 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
55167 кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
41300, Україна, Сумська область, м.Кролевець, бульвар Шевченка,59
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | безготівковим банківським переказом | Пiсляоплата | 20 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
05 березня 2025 12:17 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
05 березня 2025 12:14 |
Додаток 5 Проєкт Договору.docx | |
05 березня 2025 12:14 |
Тендерна документація.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо надання сертифікатів ISO
Дата подання: 06 березня 2025 14:20
Дата відповіді: 07 березня 2025 13:34
Шановний Замовнику! Відповідно до умов тендерної документації від учасників відкритих торгів з особливостями вимагається надання сертифікатів: ДСТУ EN ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2018, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 50001:2020.
Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікатів ISO.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
Кожен учасник має рівні можливості отримати зазначені сертифікати або аналогічні із цього питання в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендерної документації та підтвердити можливість постачання електричної енергії на належному рівні. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, InternationalOrganizationforStandardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в тендерних закупівлях електричної енергії найчастіше використовуються ISO 14001, 27001, 45001.
Для підтвердження якості процесу постачання електроенергії необхідно отримати сертифікати ISO, а саме для підтвердження відповідності процесів в здійснені його діяльності для виконання договору про постачання електричної енергії в інтересах Замовника. Учасник також може надати аналогічні документи для такого підтвердження відповідно до тендерної документації.
Вимога подання оригіналів сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO в тендерній документації є важливим елементом забезпечення якості та дотримання стандартів у виборі постачальника.
- Сертифікати відповідності ДСТУ ISO є підтвердженням того, що постачальник відповідає визначеним стандартам якості.
- Оригінали сертифікатів гарантують, що інформація на них не була змінена або підроблена, забезпечуючи довіру до наданої інформації.
- ДСТУ ISO - це стандарти, які визначають вимоги до системи управління якістю, а також до конкретних видів продукції чи послуг.
- Оригінали сертифікатів вказують на те, що компанія вже успішно проходила аудити та відповідає визначеним стандартам.
- Вимога представлення сертифікатів свідчить про серйозність інтеграції стандартів якості в бізнес-процеси постачальника.
- Довіра до якості продукції чи послуг є важливим фактором в рішенні при виборі постачальника у тендерному процесі.
Загалом, вимога представлення сертифікатів відповідності ДСТУ ISO сприяє вибору надійних та якісних постачальників, забезпечуючи виконання вимог якості та стандартів у процесі вибору та укладання договорів.
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
ДСТУ EN ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" містить обґрунтування важливості принципів управління якістю для організації, деякі приклади вигод, пов’язаних з принципом, а також приклади типових дій для поліпшення дієвості організації під час застосовування принципу. Принципи управління якістю: орієнтація на замовника; лідерство; задіяність персоналу; процесний підхід; поліпшення; прийняття рішень на підставі фактичних даних; керування взаємовідносинами. Розуміння та керування взаємопов’язаними процесами як системою сприяє результативності та ефективності організації в досягненні її запланованих результатів. Цей підхід дає змогу організації контролювати взаємозв’язки та взаємозалежності процесів системи з тим, щоб уможливити підвищення загальної дієвості організації.
Аудит за ДСТУ ISO 45001:2019 перевіряє встановлення відповідності сертифікованої системи управління охороною здоровʼя та безпекою праці; визначення результативності діючої системи управління охороною здоровʼя та безпекою праці; визначення спроможності системи управління охороною здоровʼя та безпекою праці забезпечувати відповідність Підприємства застосовним законодавчим, регулюючим та договірним вимогам. Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП. Мета системи управління ОЗіБП полягає в тому, щоб забезпечити середовище для управління ризиками у сфері ОЗіБП. Очікуваними результатами функціювання системи ОЗіБП є запобігання травмам і шкоди для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці. Відповідно для організації важливо унеможливити або зменшити ризики у сфері ОЗіБП за допомогою проведення результативних запобіжних заходів.
З приводу ДСТУ ISO 14001:2015 необхідно зазначити, що під час здійснення аудиторської перевірки здійснюється аналіз відповідності системи менеджменту підприємства вимогам норм щодо захисту довкілля і забезпечення впевненості в тому, що підприємство здатне надавати послуги, відповідає вимогам діючих нормативних документів, продукція/послуга незадовільної якості завчасно виявляється та вживаються заходи щодо запобігання випуску такої продукції/надання такої послуги. Відповідність даному стандарту в тому числі підтверджує раціональне використання ресурсів; захист біорізноманіття та екосистем; уповільнення зміни клімату; запобігання забруднень навколишнього середовища.
Вимога надання сертифікату ISO 37001 в закупівлі електричної енергії цілком виправдана, оскільки фактично жодна господарська діяльність не може бути вільною від ризиків, пов’язаних із корупційними виплатами. Стандарт ISO 37001 може допомогти організації впровадити необхідні заходи для запобігання, виявлення та реагування на випадки хабарництва. Організації, які отримали сертифікацію і дотримуються цієї системи мають більше можливостей для виявлення ризиків хабарництва; застосовують ефективні механізми запобігання та реагування на ризики хабарництва; загалом покращують оцінку ризиків; завойовують довіру ринку; покращують свою репутацію та імідж; ефективно управляють своїми бізнес-ризиками, включно з тими, які стосуються третіх сторін; проводять дослідження випадків корупції всередині організації до того, як вони стануть відомі широкому загалу. Впровадження системи сприяє зростанню доходів та економії витрат, корпоративній соціальній відповідальності.
Стандарт ISO 50001 визначає вимоги для системи енергетичного менеджменту, що дозволяє підприємству або організації зробити системний підхід до безперервного покращення енергоефективності і енергетичних параметрів. Для досягнення бажаних результатів у сфері енергозбереження недостатньо лише вживати відповідних заходів, потрібно також систематично здійснювати управління енергоспоживанням, основна задача якого полягає у зниженні витрат на енергоресурси за необхідної їх кількості та якості. Для досягнення ефективного зниження витрат паливно-енергетичних ресурсів промислові підприємства повинні приділяти особливу увагу заходам з підвищення енергетичної ефективності їх використання. На відміну від енергозбереження, спрямованого головним чином на зменшення енергоспоживання, енергоефективність – це ефективне використання енергії. Ефективне використання енергії – це використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення технологічних процесів на виробництві. Енергетика є системоутворюючою, базовою галуззю, основою національної економіки, найважливішим чинником її розвитку. Від сталої роботи та розвитку паливно-енергетичного комплексу сьогодні залежить доля реформ і майбутнього розвитку будь-якої країни, зокрема України.
В отриманні сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 зацікавлені організації, які бажають зменшити ризики, та які розуміють важливість ідентифікації та управління ризиками у своєму ланцюгу постачання, організації, що працюють з критичними інфраструктурами. Такі сектори господарювання, як енергетика, транспорт, телекомунікації, які мають критичну інфраструктуру, можуть знайти цей стандарт особливо корисним. Сертифікація за ISO 28000 може покращити довіру клієнтів, забезпечити конкурентні переваги та сприяти загальному управлінню ризиками та безпекою в організації.
Із зазначеного можна дійти висновку, що вимога тендерної документації щодо надання сертифікатів на системи управління стосується лише порядку здійснення діяльності постачальника, не підпадає під регулювання ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT) та вимоги тендерної документації стосовно підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а, як зазначено вище, включені до тендерної документації, керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства. Таким чином, з метою отримання відповідних сертифікатів суб’єкт господарювання не повинен підтверджувати відповідність будь-яким вимогам саме товару, реалізація якого здійснюється, підтверджується лише відповідність порядку здійснення діяльності постачальників.
Вимога Замовника щодо надання сертифікатів стосується саме учасників процедури закупівлі, а не предмету закупівлі.
Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником обгрунтовано було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації.
Кожен учасник має рівні можливості отримати зазначені сертифікати або аналогічні із цього питання в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендерної документації та підтвердити можливість постачання електричної енергії на належному рівні. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, InternationalOrganizationforStandardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в тендерних закупівлях електричної енергії найчастіше використовуються ISO 14001, 27001, 45001.
Для підтвердження якості процесу постачання електроенергії необхідно отримати сертифікати ISO, а саме для підтвердження відповідності процесів в здійснені його діяльності для виконання договору про постачання електричної енергії в інтересах Замовника. Учасник також може надати аналогічні документи для такого підтвердження відповідно до тендерної документації.
Вимога подання оригіналів сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO в тендерній документації є важливим елементом забезпечення якості та дотримання стандартів у виборі постачальника.
- Сертифікати відповідності ДСТУ ISO є підтвердженням того, що постачальник відповідає визначеним стандартам якості.
- Оригінали сертифікатів гарантують, що інформація на них не була змінена або підроблена, забезпечуючи довіру до наданої інформації.
- ДСТУ ISO - це стандарти, які визначають вимоги до системи управління якістю, а також до конкретних видів продукції чи послуг.
- Оригінали сертифікатів вказують на те, що компанія вже успішно проходила аудити та відповідає визначеним стандартам.
- Вимога представлення сертифікатів свідчить про серйозність інтеграції стандартів якості в бізнес-процеси постачальника.
- Довіра до якості продукції чи послуг є важливим фактором в рішенні при виборі постачальника у тендерному процесі.
Загалом, вимога представлення сертифікатів відповідності ДСТУ ISO сприяє вибору надійних та якісних постачальників, забезпечуючи виконання вимог якості та стандартів у процесі вибору та укладання договорів.
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
ДСТУ EN ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" містить обґрунтування важливості принципів управління якістю для організації, деякі приклади вигод, пов’язаних з принципом, а також приклади типових дій для поліпшення дієвості організації під час застосовування принципу. Принципи управління якістю: орієнтація на замовника; лідерство; задіяність персоналу; процесний підхід; поліпшення; прийняття рішень на підставі фактичних даних; керування взаємовідносинами. Розуміння та керування взаємопов’язаними процесами як системою сприяє результативності та ефективності організації в досягненні її запланованих результатів. Цей підхід дає змогу організації контролювати взаємозв’язки та взаємозалежності процесів системи з тим, щоб уможливити підвищення загальної дієвості організації.
Аудит за ДСТУ ISO 45001:2019 перевіряє встановлення відповідності сертифікованої системи управління охороною здоровʼя та безпекою праці; визначення результативності діючої системи управління охороною здоровʼя та безпекою праці; визначення спроможності системи управління охороною здоровʼя та безпекою праці забезпечувати відповідність Підприємства застосовним законодавчим, регулюючим та договірним вимогам. Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП. Мета системи управління ОЗіБП полягає в тому, щоб забезпечити середовище для управління ризиками у сфері ОЗіБП. Очікуваними результатами функціювання системи ОЗіБП є запобігання травмам і шкоди для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці. Відповідно для організації важливо унеможливити або зменшити ризики у сфері ОЗіБП за допомогою проведення результативних запобіжних заходів.
З приводу ДСТУ ISO 14001:2015 необхідно зазначити, що під час здійснення аудиторської перевірки здійснюється аналіз відповідності системи менеджменту підприємства вимогам норм щодо захисту довкілля і забезпечення впевненості в тому, що підприємство здатне надавати послуги, відповідає вимогам діючих нормативних документів, продукція/послуга незадовільної якості завчасно виявляється та вживаються заходи щодо запобігання випуску такої продукції/надання такої послуги. Відповідність даному стандарту в тому числі підтверджує раціональне використання ресурсів; захист біорізноманіття та екосистем; уповільнення зміни клімату; запобігання забруднень навколишнього середовища.
Вимога надання сертифікату ISO 37001 в закупівлі електричної енергії цілком виправдана, оскільки фактично жодна господарська діяльність не може бути вільною від ризиків, пов’язаних із корупційними виплатами. Стандарт ISO 37001 може допомогти організації впровадити необхідні заходи для запобігання, виявлення та реагування на випадки хабарництва. Організації, які отримали сертифікацію і дотримуються цієї системи мають більше можливостей для виявлення ризиків хабарництва; застосовують ефективні механізми запобігання та реагування на ризики хабарництва; загалом покращують оцінку ризиків; завойовують довіру ринку; покращують свою репутацію та імідж; ефективно управляють своїми бізнес-ризиками, включно з тими, які стосуються третіх сторін; проводять дослідження випадків корупції всередині організації до того, як вони стануть відомі широкому загалу. Впровадження системи сприяє зростанню доходів та економії витрат, корпоративній соціальній відповідальності.
Стандарт ISO 50001 визначає вимоги для системи енергетичного менеджменту, що дозволяє підприємству або організації зробити системний підхід до безперервного покращення енергоефективності і енергетичних параметрів. Для досягнення бажаних результатів у сфері енергозбереження недостатньо лише вживати відповідних заходів, потрібно також систематично здійснювати управління енергоспоживанням, основна задача якого полягає у зниженні витрат на енергоресурси за необхідної їх кількості та якості. Для досягнення ефективного зниження витрат паливно-енергетичних ресурсів промислові підприємства повинні приділяти особливу увагу заходам з підвищення енергетичної ефективності їх використання. На відміну від енергозбереження, спрямованого головним чином на зменшення енергоспоживання, енергоефективність – це ефективне використання енергії. Ефективне використання енергії – це використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення технологічних процесів на виробництві. Енергетика є системоутворюючою, базовою галуззю, основою національної економіки, найважливішим чинником її розвитку. Від сталої роботи та розвитку паливно-енергетичного комплексу сьогодні залежить доля реформ і майбутнього розвитку будь-якої країни, зокрема України.
В отриманні сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 зацікавлені організації, які бажають зменшити ризики, та які розуміють важливість ідентифікації та управління ризиками у своєму ланцюгу постачання, організації, що працюють з критичними інфраструктурами. Такі сектори господарювання, як енергетика, транспорт, телекомунікації, які мають критичну інфраструктуру, можуть знайти цей стандарт особливо корисним. Сертифікація за ISO 28000 може покращити довіру клієнтів, забезпечити конкурентні переваги та сприяти загальному управлінню ризиками та безпекою в організації.
Із зазначеного можна дійти висновку, що вимога тендерної документації щодо надання сертифікатів на системи управління стосується лише порядку здійснення діяльності постачальника, не підпадає під регулювання ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT) та вимоги тендерної документації стосовно підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а, як зазначено вище, включені до тендерної документації, керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства. Таким чином, з метою отримання відповідних сертифікатів суб’єкт господарювання не повинен підтверджувати відповідність будь-яким вимогам саме товару, реалізація якого здійснюється, підтверджується лише відповідність порядку здійснення діяльності постачальників.
Вимога Замовника щодо надання сертифікатів стосується саме учасників процедури закупівлі, а не предмету закупівлі.
Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником обгрунтовано було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 13 березня 2025 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" |
419 269,20
UAH з ПДВ
|
419 269,20
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" #41884537 |
Переможець |
419 269,20
UAH з ПДВ
|
14 березня 2025 14:39
|