Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Окуляри нічного бачення (основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" –38630000-0 Астрономічні та оптичні прилади))
Очікувана вартість
1 456 000,00 UAH
UA-2025-02-25-003496-a ● 8f3eb0cc0b27466fbd0e98f78fa7920c
Відкриті торги з особливостями
Подання пропозицій
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Пристолична сільська рада |
Код ЄДРПОУ: | 04527520 |
Місцезнаходження: | 08325, Україна , Київська обл., село Щасливе, вул.Фестивальна б.39, Бориспільського р-ну |
Контактна особа: |
Гольоса Юлія Олександрівна +380459535164 zakupka_rada@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 25 лютого 2025 10:56 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 02 березня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 02 березня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 05 березня 2025 00:00 |
Початок аукціону: | 05 березня 2025 12:37 |
Очікувана вартість: | 1 456 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 280,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:38630000-0: Астрономічні та оптичні прилади
Учасник подає тендерну пропозицію щодо всього предмету закупівлі, визначеного у Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості) замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708(далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених особливостями. Таким чином, враховуючи вартісні межі, передбачені Особливостями для даної Закупівлі, є необхідність у прийнятті рішення щодо здійснення Закупівлі шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями.
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
8 штука
Окуляри нічного бачення OE PVS-7 або еквівалент
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
08325, Україна, Київська область, с. Щасливе, вул. Фестивальна, 39
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 38632000-4 — Прилади нічого бачення
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки за товар здійснюються на умовах відстрочки платежу протягом 10 робочих днів з дня поставки (передачі) товару. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 5-ти робочих днів з дати отримання Покупцем бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Підписання договору | Поставка товару здійснюється протягом трьох календарних днів з дати підписання договору. | Одноразова поставка | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
25 лютого 2025 11:05 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
25 лютого 2025 10:56 |
Додаток 7 Цінова пропозиція.docx | |
25 лютого 2025 10:56 |
Тендерна документації_закупівля окулярів нічного бачення.doc | |
25 лютого 2025 10:56 |
Додаток_4 Проєкт договору.docx | |
25 лютого 2025 10:56 |
Додаток 1 Кваліфікаційні критерії.docx | |
25 лютого 2025 10:56 |
Додаток_2_Пункт 47 Особливостей.docx | |
25 лютого 2025 10:56 |
Додаток_5_Перелік документів для учасника.docx | |
25 лютого 2025 10:56 |
Додаток_6_Перелік документів для переможця.docx | |
25 лютого 2025 10:56 |
Додаток 3 Технічні характеристики.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Вимога щодо усунення дискримінаційних умов у тендерній документації
Дата подання: 25 лютого 2025 21:16
Дата відповіді: 27 лютого 2025 10:34
На підставі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою забезпечення добросовісної конкуренції, рівних умов для всіх учасників і недискримінації, звертаємо вашу увагу на наявність у тендерній документації вимог, що суттєво обмежують конкуренцію та штучно звужують коло потенційних постачальників.
Ознаки дискримінаційних вимог
Зокрема, у тендерній документації містяться такі умови:
Обов’язковий номенклатурний номер НАТО (NSN-code), підтверджений листом виробника.
Наявність авторизаційного листа від виробника або його представника в Україні.
Обов’язкове посвідчення Державної служби експортного контролю України.
Ці вимоги є такими, що обмежують участь українських компаній, які не є офіційними імпортерами, та суперечать принципам недискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), оскільки:
Вимога щодо NSN-коду є непропорційною, оскільки цей код присвоюється не всім товарам, навіть якщо вони мають аналогічні характеристики та відповідають технічним вимогам. Це може штучно обмежити доступ до закупівлі учасників, які пропонують якісну продукцію без зазначеного номера.
Обов’язковий авторизаційний лист надає перевагу лише офіційним дистриб’юторам, які безпосередньо співпрацюють із виробниками, та унеможливлює участь постачальників, які можуть здійснювати закупівлі через відкриті ринки, комерційні склади або офіційні торговельні платформи.
Багато товарів військового призначення реалізуються через міжнародних брокерів, торговельні майданчики або складські запаси, і виробники не завжди надають листи авторизації кожному можливому постачальнику.
Виробники часто надають авторизацію лише кільком ексклюзивним партнерам, що автоматично виключає можливість участі більшості українських компаній у тендері.
Вимога надати Посвідчення Держекспортконтролю створює додатковий бар’єр для постачальників, які не є суб’єктами міжнародних передач товарів, хоча вони можуть здійснювати постачання на законних підставах через внутрішній ринок України.
Фактично це унеможливлює подачу альтернативних пропозицій, оскільки виробники не зобов’язані видавати такі документи стороннім компаніям.
Це може призвести до монополізації закупівлі під одного конкретного постачальника, а саме ТОВ "ОПТИКОЕЛЕКТРОН УКРАЇНА" (ЄДРПОУ 45337921).
Це дозволяє завищувати ціни та уникати реальної конкуренції.
Обмеження кількості учасників → зменшення конкуренції → можливість завищувати ціни без ризику програшу.
Перемога «своєї» компанії → вона виставляє завищену ціну, а замовник безперешкодно укладає договір.
Відсутність конкуренції → державний бюджет витрачає більше коштів, ніж потрібно.
Відкати та домовленості → компанія-переможець «дякує» посадовим особам у вигляді хабаря або відкату.
____________________Що потрібно зробити для боротьби з корупцією у закупівлях?_____________________________
Прибрати дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь більшості компаній.
Забезпечити рівні умови для всіх учасників, дозволяючи подавати еквіваленти та альтернативні пропозиції.
Вимагаємо:
Вилучити дискримінаційну вимогу щодо NSN-коду, оскільки вона не є обов’язковою для виконання предмета закупівлі.
Скасувати вимогу про авторизаційний лист, оскільки вона необґрунтовано обмежує доступ постачальників, які не є офіційними дистриб’юторами або імпортерами.
Прибрати обов’язковість посвідчення Держекспортконтролю, якщо предмет закупівлі не входить до переліку товарів, що підлягають експортному контролю.
Змінити вимогу щодо еквівалентів, дозволивши учасникам підтверджувати відповідність товару його технічним характеристикам без обов’язкової наявності документів від виробника.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний усунути дискримінаційні умови або надати вмотивовану відповідь у строк, встановлений законодавством.
У разі відмови залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження неправомірних умов закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня, Шановний Учаснику!
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Згідно чинного законодавства України Замовником самостійно було розроблено тендерну документацію під свої потреби.
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тендерна документація Замовника, в тому числі технічні вимоги до предмета закупівлі, складена таким чином, щоб у потенційних учасників було чітке розуміння потреб Замовника, та при цьому тендерною документацією Замовника передбачена можливість учасників подати пропозиції на еквівалент.
Виходячи в вищенаведеного повідомляємо, що Законом не заборонено, а чітко передбачена можливість встановлювати такі технічні вимоги, щоб предмет закупівлі чітко розумівся Учасниками, щоб потенційні Учасники могли конкретно розуміти потребу Замовника.
У відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне:
1) Даний товар призначений для використання безпосередньо Збройними Силами України
та іншими військовими формуваннями, на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача.
Відповідно до вищенаведеного, відповідно до Порядку кодифікації предметів постачання, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 18.12.2017 № 673, в тендерній документації встановлена вимога до обладнання щодо кодифікації НАТО.
Водночас повідомляємо, номенклатурний номер НАТО присвоюється обладнанню, яке відповідає високому стандарту якості, ефективності та безпеки, і свідчить, що таке обладнання постачається безпосередньо Збройним Силам України для виконання ними завдань з оборони держави.
2) Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника — це
документ виданий виробником або його офіційним представництвом в Україні, який засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між зазначеними вище особами та постачальником.
Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник має бути впевненим, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли працівники будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника.
Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним. Виробник, надаючи такого листа авторизації/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він виробляє та офіційно ввозить обладнання на територію України. Офіційні виробники якісних товарів, як вітчизняних так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладанні з ними відповідних договорів та наданні гарантії щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому, тому виробники чи їхні офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі авторизаційних листів особам, які бажають реалізувати їх продукцію, а надання листів авторизації (гарантійних) від виробників чи дистриб’ютерів є звичною та поширеною практикою.
Окрім того, звертаємо увагу, що умовами тендерної документації передбачена можливість надання еквіваленту, а технічні вимоги до предмета закупівлі прописані таким чином, що у потенційних учасників є можливість пропонувати товар декількох торгових марок, тому ми не зовсім розуміємо чим саме обмежили конкуренцію, прописавши подібну вимогу.
3) Звертаємо вашу увагу Шановний Учаснику, що нас цікавить саме якісний, а не
контрафактний товар, який буде офіційно завезений на територію України. Враховуючи те що ми, як Замовник, являємось бюджетною організацією, і всі закупівлі, в тому числі і постачальники, які беруть участь у цих закупівлях, ретельно перевіряються контролюючими органами щодо офіційності ввезення на території України товару, що є предметом закупівлі, нами встановлені відповідні вимоги. Це у ваших інтересах, Шановний Учаснику мати всі необхідні документи, що підтвердять можливість здійснення міжнародних перед товарів, які є предметом закупівлі.
З огляду на викладене повідомляємо, що Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно тендерна документація Замовника не містить дискримінаційних вимог.
Враховуючи вищезазначене, замовник не може задовольнити Вашу вимогу.
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Згідно чинного законодавства України Замовником самостійно було розроблено тендерну документацію під свої потреби.
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тендерна документація Замовника, в тому числі технічні вимоги до предмета закупівлі, складена таким чином, щоб у потенційних учасників було чітке розуміння потреб Замовника, та при цьому тендерною документацією Замовника передбачена можливість учасників подати пропозиції на еквівалент.
Виходячи в вищенаведеного повідомляємо, що Законом не заборонено, а чітко передбачена можливість встановлювати такі технічні вимоги, щоб предмет закупівлі чітко розумівся Учасниками, щоб потенційні Учасники могли конкретно розуміти потребу Замовника.
У відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне:
1) Даний товар призначений для використання безпосередньо Збройними Силами України
та іншими військовими формуваннями, на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача.
Відповідно до вищенаведеного, відповідно до Порядку кодифікації предметів постачання, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 18.12.2017 № 673, в тендерній документації встановлена вимога до обладнання щодо кодифікації НАТО.
Водночас повідомляємо, номенклатурний номер НАТО присвоюється обладнанню, яке відповідає високому стандарту якості, ефективності та безпеки, і свідчить, що таке обладнання постачається безпосередньо Збройним Силам України для виконання ними завдань з оборони держави.
2) Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника — це
документ виданий виробником або його офіційним представництвом в Україні, який засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між зазначеними вище особами та постачальником.
Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник має бути впевненим, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли працівники будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника.
Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним. Виробник, надаючи такого листа авторизації/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він виробляє та офіційно ввозить обладнання на територію України. Офіційні виробники якісних товарів, як вітчизняних так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладанні з ними відповідних договорів та наданні гарантії щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому, тому виробники чи їхні офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі авторизаційних листів особам, які бажають реалізувати їх продукцію, а надання листів авторизації (гарантійних) від виробників чи дистриб’ютерів є звичною та поширеною практикою.
Окрім того, звертаємо увагу, що умовами тендерної документації передбачена можливість надання еквіваленту, а технічні вимоги до предмета закупівлі прописані таким чином, що у потенційних учасників є можливість пропонувати товар декількох торгових марок, тому ми не зовсім розуміємо чим саме обмежили конкуренцію, прописавши подібну вимогу.
3) Звертаємо вашу увагу Шановний Учаснику, що нас цікавить саме якісний, а не
контрафактний товар, який буде офіційно завезений на територію України. Враховуючи те що ми, як Замовник, являємось бюджетною організацією, і всі закупівлі, в тому числі і постачальники, які беруть участь у цих закупівлях, ретельно перевіряються контролюючими органами щодо офіційності ввезення на території України товару, що є предметом закупівлі, нами встановлені відповідні вимоги. Це у ваших інтересах, Шановний Учаснику мати всі необхідні документи, що підтвердять можливість здійснення міжнародних перед товарів, які є предметом закупівлі.
З огляду на викладене повідомляємо, що Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно тендерна документація Замовника не містить дискримінаційних вимог.
Враховуючи вищезазначене, замовник не може задовольнити Вашу вимогу.
Ознаки дискримінації вимагаючи Посвідчення Держекспортконтролю
Дата подання: 27 лютого 2025 13:32
Дата відповіді: 02 березня 2025 17:27
Встановлення вимоги щодо надання Посвідчення Держекспортконтролю (ДЕК) для участі в закупівлях створює штучні перешкоди для потенційних постачальників, що не є суб’єктами міжнародних передач товарів. Це обмеження є дискримінаційним з наступних причин:
Нерівні умови доступу до закупівлі
Вимога ДЕК фактично позбавляє можливості участі в тендері компанії, які можуть здійснювати постачання продукції через внутрішній ринок України на законних підставах. Оскільки ДЕК видається лише тим, хто безпосередньо здійснює міжнародні передачі, постачальники, які працюють лише в межах України, опиняються у невигідному становищі.
Обмеження конкуренції та ризик монополізації
Запровадження вимоги щодо ДЕК звужує коло учасників закупівлі, що може призвести до ситуації, коли лише один постачальник (зокрема, ТОВ "ОПТИКОЕЛЕКТРОН УКРАЇНА", ЄДРПОУ 45337921) відповідатиме критеріям. Це суперечить принципам добросовісної конкуренції, закладеним у законодавстві про публічні закупівлі.
Необґрунтоване обмеження доступу до закупівель для внутрішніх постачальників
Виробники продукції, які мають відповідні сертифікати та дозволи для реалізації товару в межах України, не зобов’язані надавати ДЕК стороннім компаніям. Відповідно, постачальники, які не є безпосередніми виробниками, опиняються в нерівних умовах порівняно з єдиним постачальником, який має прямий доступ до необхідних документів.
Порушення принципів недискримінації та пропорційності
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", встановлення дискримінаційних умов участі у тендерах є неприпустимим. Вимога ДЕК суперечить принципу недискримінації учасників, адже створює необґрунтовані переваги для окремих суб’єктів господарювання.
Таким чином, встановлення вимоги щодо надання ДЕК без врахування особливостей внутрішнього ринку є дискримінаційним підходом, що порушує основні принципи добросовісної конкуренції та може призвести до монополізації закупівлі під конкретного постачальника.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня, Шановний Учаснику!
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Згідно чинного законодавства України Замовником самостійно було розроблено тендерну документацію під свої потреби.
У відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне:
Даний товар призначений для використання безпосередньо Збройними Силами України
та іншими військовими формуваннями, на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача.Це маэ бути саме якісний, а не контрафактний товар, який буде офіційно завезений на територію України. Враховуючи те що ми, як Замовник, являємось бюджетною організацією, і всі закупівлі, в тому числі і постачальники, які беруть участь у цих закупівлях, ретельно перевіряються контролюючими органами щодо офіційності ввезення на території України товару, що є предметом закупівлі, нами встановлені відповідні вимоги.
З огляду на викладене повідомляємо, що Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно тендерна документація Замовника не містить дискримінаційних вимог.
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Згідно чинного законодавства України Замовником самостійно було розроблено тендерну документацію під свої потреби.
У відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне:
Даний товар призначений для використання безпосередньо Збройними Силами України
та іншими військовими формуваннями, на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача.Це маэ бути саме якісний, а не контрафактний товар, який буде офіційно завезений на територію України. Враховуючи те що ми, як Замовник, являємось бюджетною організацією, і всі закупівлі, в тому числі і постачальники, які беруть участь у цих закупівлях, ретельно перевіряються контролюючими органами щодо офіційності ввезення на території України товару, що є предметом закупівлі, нами встановлені відповідні вимоги.
З огляду на викладене повідомляємо, що Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно тендерна документація Замовника не містить дискримінаційних вимог.
Подати пропозицію
Оберіть один з майданчикiв-учасників правил професійної поведінкиВсі майданчики системи Прозорро