Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Виконавчий комітет Стеблівської селищної ради |
Код ЄДРПОУ: | 04410976 |
Місцезнаходження: | 19451, Україна , Черкаська обл., смт Стеблів, вул. Партизанська, 4 |
Контактна особа: |
Левченко Оксана Миколаївна 380974657197 steblivsr@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 31 січня 2025 23:56 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 05 лютого 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 лютого 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 08 лютого 2025 00:00 |
Початок аукціону: | 10 лютого 2025 11:36 |
Початок аукціону: | 10 лютого 2025 11:36 |
Очікувана вартість: | 3 515 260,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 35 152,60 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної гарантії виданої банком з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранту. Забезпечення тендерної пропозиції згідно з умовами тендерної документації повинно бути надане банком, щодо якого Національним банком України не приймалось рішення про віднесення такого банку до категорії неплатоспроможних у порядку, передбаченому згідно ст. 76 Закону України «Про банки і банківську діяльність». Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності). Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно. Зміст наданої учасником гарантії повинен відповідати змісту форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 та умовам тендерної документації, зокрема в частині зазначення умов (підстав) за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Розмір забезпечення тендерної пропозиції – 35 000,00 грн. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не менший ніж строк дії тендерної пропозиції. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), а саме списання коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії та в розмірі, не меншому ніж це передбачено тендерною документацією або так само внесення учасником відповідної суми коштів на рахунок, що відкритий в установі банку – гаранта на якому обліковуватимуться кошти гарантії. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено наступними документами (надаються у складі тендерної пропозиції): - довідкою, виданою банком-гарантом, завіреною підписом уповноваженої особи банку-гаранту (або її електронним підписом/кваліфікованим електронним підписом), яка повинна містити реквізити гарантії, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі не меншому ніж це передбачено умовами тендерної документації із зазначенням номеру рахунку, відкритого в установі банку-гаранта на якому обліковуються кошти гарантії, а так само додатково у складі тендерної пропозиції надається копія документу, який підтверджує повноваження відповідної посадової (службової) особи банку в тому числі щодо підпису документів від імені банку, а так само підписом якої засвідчено вказану довідку; - випискою, виданою банком-гарантом, з рахунку, відкритого в установі банку-гаранта на якому обліковуються кошти грошового забезпечення гарантії. Копія чинної банківської ліцензії, або витягу з Державного реєстру банків, що видані Національним банком України для банківської установи, що надає гарантію, копія документу, який підтверджує повноваження відповідної посадової (службової) особи банку, на ім’я якої видано відповідний електронний підпис, який накладено на файл гарантії, мають бути надані у складі тендерної пропозиції. Електронна банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис уповноваженої посадової особи банку-гаранта у порядку, передбаченому тендерною документацією, а так само переглянути зміст документу такої гарантії. Подання, отримання електронної банківської гарантії здійснюється відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Зміст наданої учасником електронної банківської гарантії повинен передбачати умову щодо безвідкличного зобов'язання Банку-гаранта сплатити замовнику (Бенефіціару) гарантійну суму протягом п’яти робочих днів після дня отримання письмової вимоги замовника (Бенефіціара). Тендерні пропозиції, що не містять забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою статті 25 Закону. Забезпечення тендерної пропозиції повертається у випадках, що визначені згідно частини четвертої статті 25 Закону. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 35000 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | відсутні |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Розрахунки за надані послуги здійснюються відповідно до статі 49 Бюджетного Кодексу України в національній валюті - гривні шляхом поетапної оплати Замовником наданих послуг протягом 10 робочих днів після підписання Сторонами Акту приймання - передачі наданих послуг за відповідним етапом. Замовник не несе відповідальності за затримку бюджетного фінансування та зобов’язується здійснити оплату вартості наданих Виконавцем послуг протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати надходження відповідного бюджетного фінансування коштів на рахунок Замовника. | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
31 січня 2025 23:57 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
31 січня 2025 23:55 |
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ЛІЦЕЙ ТА ГІМНАЗІЇ.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2025-03-03-000050 ● 17806558a2c44e99b863870d522be8f7
- Статус: порушення не виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 03 березня 2025 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 03 березня 2025 12:35 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.03.2025 № 25-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-01-31-014908-a, 31.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2025-03-06 12:38:06
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-31-014908-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2025-03-11 22:40:36
Пояснення на запит
Щодо першого питання вашого запиту, стосовно отримання пояснень (інформації, документів) щодо того, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі:
Згідно частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель.
При визначенні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Послуги з організації харчування учнів ліцею та вихованців гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 55510000-8 – Послуги їдалень)», очікуваної вартості предмета закупівлі використано, в тому числі, примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджену наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275 (далі – Методика), зокрема, в частині визначення потреби в послугах з урахуванням запланованих поточних завдань замовника щодо забезпечення здобувачів освіти (учнів і вихованців) повноцінним, якісним та збалансованим харчуванням відповідно до кількості здобувачів освіти на майбутній навчальний рік, їх вікових категорій, а також враховано вимоги нормативних правових актів щодо норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти. Методику також було застосовано в частині проведення консультацій з ринком, зокрема шляхом отримання комерційних (цінових) пропозицій від учасників даного ринку, надавачів послуг, операторів ринку харчових продуктів, які здійснюють постачання послуг з харчування тощо, що, в свою чергу, дозволило визначити оптимальні вимоги до предмета закупівлі з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість.
Згідно пункту 3 розділу І «Загальні положення» Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 3 515 260,00 без ПДВ (відповідно до ст. 197, п. 1.7, Податкового кодексу України звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах). Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання послуг, які є предметом закупівлі (річного, квартального, місячного) за календарний (бюджетний період) 2024 рік. Замовником здійснено розрахунки очікуваної вартості послуг методом порівняння ринкових цін шляхом направлення запитів цінових пропозицій до учасників ринку відповідно до Методики. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом запропонованих цін на послуги у пропозиціях зацікавлених учасників ринку, а також цін на послуги за попередній період (періоди). Загальна кількість необхідного для закупівлі обсягу послуг сформована виходячи із розрахунку потреби на перше півріччя 2025 року: - для розрахунку загальної вартості харчування учнів ліцею та гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області використовується кількість 493 дитини, які планується прохарчувати 85 навчальних днів. Загальна кількість порцій становить 41 905 (Меню № 2 Харчування дітей 1-4 та 5-11 класів - 1 день – 1 порція на дитину в яку входить: обід; всього 41 905 порцій); - для розрахунку загальної вартості харчування вихованців гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області використовується кількість 35 дітей, які планується прохарчувати 85 навчальних днів. Загальна кількість порцій становить 2 975 (Меню № 1 Харчування дітей дошкільної групи гімназій - 1 день – 1 порція на дитину в яку входить: сніданок, обід, підвечірок; всього 2 975 порцій).
До ціни послуг включена вартість закупівлі продуктів харчування, їх транспортування (логістичні витрати), приготування, витрати на прибирання та миття посуду, та всі визначені законодавством податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі на страхування, оплату праці та інше.
В свою чергу, рішення Стеблівської селищної ради є обов’язковим для виконання, оскільки відповідно до статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. А також, відповідно до ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Розмір витрат (бюджетного призначення) визначено згідно рішення Стеблівської селищної ради № 53-2/VIII від 20.12.2024 року «Про бюджет Стеблівської селищної територіальної громади на 2025 рік», зокрема Додатку № 3, що додаються у вигляді прикріплених файлів.
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до рішення виконавчого комітету Стеблівської селищної ради № 228 від 18.12.2024 року «Про організацію харчування учнів та вихованців у закладах освіти Стеблівської селищної ради на 2025 рік», що додається у вигляді прикріпленого файлу.
Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі і запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання, Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, а також використано ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних/ідентичних послуг, так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель "Prozorro", з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2025 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні послуги, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах надавачів послуг (операторів ринку харчових продуктів, які здійснюють постачання послуг з харчування) даного ринку. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками.
Для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі було використано, зокрема, інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Для отримання відповідних комерційних пропозицій від учасників ринку замовником було направлено запити та отримано комерційні пропозиції (зазначені комерційні пропозиції додаються у вигляді прикріплених файлів).
Отже, для визначення очікуваної вартості прийнято розмір бюджетного призначення, затвердженого для замовника у встановленому порядку, та з підтвердженням можливості отримання послуг згідно запитуваних цінових (комерційних) пропозицій від учасників ринку, при цьому враховано, що згідно ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
За наявності затверджених у встановленому порядку кошторисних призначень та сукупності отриманої інформації від учасників ринку, прийнято рішення здійснити організацію та проведення процедури закупівлі згідно Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: під час підготовки технічної специфікації до предмета закупівлі замовником враховано діючі законодавчі та нормативні правові акти щодо норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти, зокрема: Конституція України, Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» зі змінами та доповненнями, Закони України «Про систему громадського здоров’я», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», постанову Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» із змінами, постанова Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» із змінами, наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» та інші. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» організація харчування у закладах освіти та закладах оздоровлення та відпочинку здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). Організація харчування передбачає вжиття ряду заходів, наступних, зокрема: визначення режиму (кратності), способу, форми та графіка харчування відповідно до особливостей контингенту здобувачів освіти/дітей в закладі освіти, їх матеріально-технічного забезпечення, наявності відповідних приміщень; складення примірного чотиритижневого сезонного меню та щоденного меню-розкладу; прийом та бракераж харчових продуктів та/або готових страв та заповнення відповідних бракеражних журналів (бракеражного журналу харчових продуктів, що надійшли від постачальника харчових продуктів; бракеражного журналу готових страв, виготовлених оператором ринку харчових продуктів, який надає послуги з харчування безпосередньо в їдальні (харчоблоці) такого закладу (аутсорсинг); ведення обліку здобувачів освіти/дітей, що забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням за рахунок бюджетних коштів та гарячим харчуванням за власні або інші залучені кошти, у тому числі здобувачів освіти/дітей з особливими дієтичними потребами; приготування та реалізацію готових страв, обіг харчових продуктів; здійснення внутрішнього контролю за якістю харчових продуктів та/або готових страв, організацією харчування, дотриманням вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та якість харчових продуктів; ведення документації з організації харчування; та інших заходів. Таким чином, при визначенні технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі (найменування та обсяги послуг тощо), що передбачені до закупівлі замовником, для складення технічної специфікації та на виконання поставлених завдань щодо для забезпечення учнів і вихованців повноцінним, якісним та збалансованим харчуванням, використано дані щодо кількості здобувачів освіти на майбутній навчальний рік, їх вікові категорії, а також враховано вимоги нормативних правових актів щодо норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти.
Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оприлюдненням вказаної закупівлі на вебпорталі уповноваженого органу.
Щодо другого питання вашого запиту, стосовно того, чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами):
Повідомляємо, що згідно п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечують оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація викладена Замовником у Додатку 1 до тендерної документації, що оприлюднений на авторизованому електронному майданчику замовника та на вебпорталі уповноваженого органу у відповідності до вимог Закону та Особливостей.
Звертаємо вашу увагу, що відповідно до частини 4 статті 10 Закону, інформацію про закупівлю, зазначену у частині 1 статті 10 Закону, Замовник МОЖЕ додатково оприлюднювати в інших засобах масової інформації, на вебсайті замовника (за наявності) або на вебсайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Додатково надаємо посилання на сторінку офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: https://steblivska-gromada.gov.ua/news/1741689809/. Зазначене посилання доступне для перегляду.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2025-03-07 14:55:39
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-31-014908-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чому зразок примірного чотиритижневого меню (обіди) для харчування дітей 1-4 та 5-11 класів (весняний період) розроблений учасником відкритих торгів з особливостями ТОВ «Дитячий оздоровчий заклад санаторного типу «Чайка» не відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова № 305) ?
Зокрема, енергетична цінність обіду не відповідає нормам харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку п.3 Таблиці 1 Постанови № 305, перевищує допустиму норму: 1-тиждень понеділок вікова категорія дітей 6-11 років на 19,8 ккал; 2-тиждень п’ятниця вікова категорія дітей 6-11 років на 26,3 ккал; 3-тиждень середа вікова категорія дітей 6-11 років на 10,6 ккал; 4-тиждень середа вікова категорія дітей 6-11 років на 10,5 ккал.
Кількість білку на обід (грами) не відповідає нормам харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку п.3 Таблиці 2 Постанови № 305, перевищує допустиму норму: 1-тиждень п’ятниця вікова категорія дітей 6-11 років на 0,5 грамів; 2-тиждень п’ятниця вікова категорія дітей 6-11 років на 0,5 грамів.
Кількість жирів на обід (грами) не відповідає нормам харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку п.3 Таблиці 3 Постанови № 305, перевищує допустиму норму: 4-тиждень вівторок вікова категорія дітей 6-11 років на 0,6 грамів; 4-тиждень середа вікова категорія дітей 6-11 років на 0,3 грамів; 4-тиждень п’ятниця вікова категорія дітей 6-11 років на 0,6 грамів.
Кількість вуглеводів на обід (грами) не відповідає нормам харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку п.3 Таблиці 4 Постанови № 305, перевищує допустиму норму: 1-тиждень п’ятниця вікова категорія дітей 6-11 років на 0,9 грамів; 3-тиждень четвер вікова категорія дітей 6-11 років на 0,9 грамів; 2-тиждень понеділок вікова категорія дітей 11-14 років на 2 грамів.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2025-03-12 23:59:32
Відповідь
По суті вашого запиту, замовником надається наступна інформація:
Перш за все, варто зазначити, що на законодавчому рівні організація харчування у закладах освіти регламентується нормативно-правовими актами щодо норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти, зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», а також САНІТАРНИМ РЕГЛАМЕНТОМ для закладів загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25 вересня 2020 року № 2205.
Так, відповідно до розділу ІІ «Вимоги до організації харчування та харчових продуктів, які використовуються для харчування в закладах освіти» Додатку 9 до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти (пункт 10 розділу VI) «ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ до організації харчування дітей в закладах освіти» передбачено, далі – мовою оригіналу:
«1. Харчування дітей та молоді повинно відповідати таким вимогам:
1) щоденне харчування повинно бути різноманітним і включати харчові продукти, які відносяться до різних груп;
2) харчування (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) включає в себе харчові продукти таких груп: зернові продукти та/або картоплі, фруктів та/або овочів, молока та/або молочних продуктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових, насіння, а також жирів;
3) повинно бути організовано щонайменше одноразове гаряче харчування.
Разовість харчування встановлюється закладом освіти залежно від віку здобувачів освіти, типу закладу освіти та особливостей організації освітнього процесу в закладі освіти;
4) калорійність сніданку становить близько 25-30 %, обіду близько 30-35 % від добової потреби в енергії, відповідно до норм харчування, середня норма розраховується з урахуванням вимог вікової групи учнів;
5) кулінарні страви та вироби реалізуються в день приготування з дотриманням вимог до умов зберігання та термінів реалізації.».
Ключовим у процитованих положеннях є підпункт 4 пункту 1 вказаного розділу ІІ, а саме: «4) калорійність сніданку становить близько 25-30 %, обіду близько 30-35 % від добової потреби в енергії, відповідно до норм харчування, середня норма розраховується з урахуванням вимог вікової групи учнів;».
Крім того, відповідно до НОРМ харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – НОРМИ), передбачені наступні положення, зокрема:
- пункт 2. Планування частки калорійності їжі у загальних енергетичних потребах залежить від режиму (кратності) харчування в закладі;
- пункт 3. У разі споживання лише сніданку калорійність повинна становити 25-30 відсотків добової потреби, відповідна частка для обіду збільшується до 30-35 відсотків. ОРІЄНТОВНА кількість калорій на сніданок, обід та вечерю, добова калорійність для різних вікових груп наведена в таблиці 1;
- пункт 4. М’ясо, риба, молоко та молочні продукти, яйця, бобові та горіхи є основними джерелами білку. Додатковим джерелом корисних білків є злакові, зернові, бобові продукти. ОРІЄНТОВНА кількість білків для сніданку, обіду та вечері, а також добова потреба в білку для різних вікових груп наведені у таблиці 2;
- пункт 5. ОРІЄНТОВНУ кількість жирів для сніданку, обіду та вечері для різних вікових груп наведено у таблиці 3. Надходження насичених жирів повинно бути обмежено на рівні не більше ніж 10 відсотків загальної добової калорійності та калорійності окремих страв;
- пункт 6. Здобувачі освіти/діти повинні регулярно споживати харчові продукти та страви з вмістом вуглеводів. Пріоритетними продуктами цієї групи є рослинні продукти з високим вмістом харчових волокон. ОРІЄНТОВНУ кількість вуглеводів для сніданку, обіду та вечері для різних вікових груп наведено в таблиці 4.
Замовник наголошує на тому, що таблицями 1-4 НОРМ наводяться ОРІЄНТОВНІ (НЕ ГРАНИЧНІ) кількості калорій (+ добова калорійність), білків (+ добова потреба у білку), жирів (+ добова потреба у жирах) та вуглеводів (+ добова потреба у вуглеводах). Довідково: відповідно до академічного тлумачного словника української мови (Словник української мови: в 11 томах. — Том 5, 1974. — Стор. 745), за посиланням https://sum.in.ua/s/orijentovnyj наявне тлумачення слова «ОРІЄНТО́ВНИЙ», а, е. Який дає лише загальне уявлення про що-небудь; приблизний.
При цьому, пунктом 7 НОРМ передбачено, що під час організації в закладах одно-, дво-, три-, чотири- або п’ятиразового харчування розрахунок калорійності за окремими прийомами їжі, кількості білків, жирів та вуглеводів проводиться відповідно до таблиці 5, яка в свою чергу встановлює ГРАНИЧНІ (НЕ ОРІЄНТОВНІ) норми добової калорійності для відповідної енергетичної та поживної (кількість білків, жирів та вуглеводів) цінності**, у відсотках. Відповідно до таблиці 5 ГРАНИЧНА норма норми добової калорійності для відповідної енергетичної та поживної (кількість білків, жирів та вуглеводів) цінності для обіду становить 30-35 відсотків. Те, саме передбачено приміткою** до НОРМ, а саме: «Енергетична та поживна цінність для кожного прийому їжі: сніданок - 25-30 відсотків; другий сніданок - 5-10 відсотків; обід - 30-35 відсотків; підвечірок - 5-10 відсотків; вечеря - 25-30 відсотків.». Довідково: відповідно до академічного тлумачного словника української мови (Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 157), за посиланням https://sum.in.ua/s/ghranychnyj наявне тлумачення слова «ГРАНИ́ЧНИЙ», а, е. 2. Який є найвищим ступенем чого-небудь; крайній.
Замовник наголошує на важливості правильного тлумачення термінології в даному випадку.
Відповідно до пункту 36 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», незалежно від способу організації харчування розроблення примірного чотиритижневого сезонного меню та асортименту буфету може бути забезпечене засновником (засновниками) державних та комунальних закладів освіти як для одного окремого закладу, так і для групи таких закладів.
У разі постачання до закладу освіти готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування.
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ, зокрема: затверджене наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08 лютого 2023 року № 243 «РЕКОМЕНДОВАНЕ ПРИМІРНЕ ЧОТИРИТИЖНЕВЕ СЕЗОННЕ МЕНЮ, рекомендоване для організації одноразового харчування дітей віком від 6 до 18 років в закладах освіти та інших організованих дитячих колективах на осінній період».
Примірне чотиритижневе сезонне меню розробляється з урахуванням норм харчування, енергетичної цінності та балансу основних поживних речовин. Проте у розробленому примірному меню вміст білків, жирів та загальна калорійність деяких страв можуть коливатися від встановлених нормативів з таких причин:
1. Технологічні особливості приготування страв
• Натуральні продукти, що використовуються у стравах (мʼясо, риба, молочні продукти. яйця), можуть мати природні коливання вмісту білків і жирів. Це впливає на загальну калорійність страви.
• У процесі кулінарної обробки можливі незначні зміни у складі страв, що також виливає на показники харчової цінності.
2. Допустимі відхилення у нормах
• Згідно з нормативами, допускається відхилення маси нетто порцій окремих продуктів у межах 5-10 %, що прямо впливає на кінцеві показники калорійності, вмісту білків і жирів у страві.
• Меню складено з урахуванням принципів здорового харчування, включаючи необхідний баланс білків, жирів і вуглеводів.
Таким чином. підвищений вміст білків, жирів і калорійності у примірному меню є допустимим з точки зору фізіологічних потреб дітей, допустимих технологічних відхилень та відповідності нормам збалансованого харчування.
Враховуючи вищезазначене, наданий зразок примірного чотиритижневого меню (обіди) для харчування дітей 1-4 та 5-11 класів (весняний період) розроблений учасником відкритих торгів з особливостями ТОВ «Дитячий оздоровчий заклад санаторного типу «Чайка» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 14 березня 2025 |
Кінцевий строк оскарження: | 20 березня 2025 |
Порушення не виявлено
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 лютого 2025 12:05
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "Дитячий оздоровчий заклад санаторного типу "Чайка" |
3 093 490,00
UAH
|
2 976 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" |
3 201 100,00
UAH
|
2 976 700,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1" |
3 210 280,00
UAH
|
3 080 174,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "Дитячий оздоровчий заклад санаторного типу "Чайка" #20624493 |
Переможець |
2 976 000,00
UAH
|
11 лютого 2025 13:06
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
19 лютого 2025 14:49
|
ДУ №1 до договору харчування №35.pdf | зміни до договору |
19 лютого 2025 14:46
|
Електронний підпис | зміни до договору |
19 лютого 2025 14:28
|
ДУ №1 до договору харчування №35.pdf | зміни до договору |
19 лютого 2025 14:28
|
Електронний підпис | укладений |
18 лютого 2025 10:54
|
Гарантія 115845-V-0592.rar | укладений |
18 лютого 2025 10:53
|
Договір № 35 від 17.02.2025 року (харчування учнів ліцею та вихованців гімназій).pdf | укладений |
18 лютого 2025 10:53
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 17 лютого 2025 |
Дата публікації змін до договору: | 19 лютого 2025 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін до Договору про закупівлю відповідно до змісту Додаткової угоди. |
Номер договору про закупівлю: | 35 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 17 лютого 2025 |
Дата публікації змін до договору: | 19 лютого 2025 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін до Договору про закупівлю відповідно до змісту Додаткової угоди (повторне оприлюднення ПОВІДОМЛЕННЯ про внесення змін до договору про закупівлю, у зв'язку з допущенням технічної (механічної) помилки в частині обрання випадку для внесення змін до істотних умов договору на електронному майданчику під час першочергової публікації). |
Номер договору про закупівлю: | 35 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |