Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 04014252 |
Вебсайт: | https://new.bukoda.gov.ua/ |
Місцезнаходження: | 58013, Україна , Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд. 194 А |
Контактна особа: |
Мар'яна Ванчуляк +380372576668 melnik_m@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 03 січня 2025 17:29 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 15 січня 2025 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 15 січня 2025 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 18 січня 2025 00:00 |
Початок аукціону: | 20 січня 2025 11:47 |
Початок аукціону: | 20 січня 2025 11:47 |
Очікувана вартість: | 30 628 800,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 153 144,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції Мова тендерної пропозиції |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог статей 560-562 Цивільного кодексу України, Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. №639, та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020р. № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (зі змінами), крім умов повернення та неповернення забезпечення тендерної пропозиції*), із зобов’язанням банку-гаранта у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, сплатити на рахунок Замовника (бенефіціара) суму забезпечення тендерної пропозиції, визначену в тендерній документації. При цьому додатково до банківської гарантії повинно бути надано банківську ліцензію та доручення (у разі наявності). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (банківської гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Реквізити замовника розрахунковий рахунок №UA268201720355159003001006327, МФО 820172 Державна казначейська служба України, м.Київ. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок учасника. Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції відхиляються Замовником на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей (не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником). Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). Сума банківської гарантії залишається незмінною. Гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною. Гарантія повинна бути з покриттям. Гарантія не може бути відкликана гарантом. Учасник забезпечує можливість перевірки замовником достовірності КЕП без встановлення додаткового програмного комплексу (бажано забезпечити можливість перевірки КЕП на офіційному веб-сайті «Центральний засвідчувальний орган» Міністерства юстиції України http://czo.gov.ua/online-ecp). |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 153144 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Підряднику/Генпідряднику до початку робіт може надаватися аванс у порядку визначеному Постановою КМУ від 04.12.2019 № 1070 (зі змінами) на придбання матеріалів, цей аванс не може перевищувати 30% вартості річного обсягу робіт. Аванс надається протягом семи робочих днів з дня отримання рахунку-фактури від Підряника/Генпідрядника. Підрядник/Генпідрядник зобов’язаний використати аванс впродовж одного місяця з дня надходження коштів на рахунок (але в будь-якому випадку до закінчення бюджетного року), надавши при цьому в зазначений термін акти приймання виконаних будівельних робіт. У випадку невикористання авансу протягом зазначеного терміну, кошти повернути на розрахунковий рахунок Замовника. Оплата авансу здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів на небюджетні рахунки Підрядника/Генпідрядника відкриті в органах Казначейства у встановленому законодавством порядку з подальшим використанням зазначених коштів Підрядником/Генпідрядником. | Аванс | 7 | Робочі | 30 |
Iнша подія | Замовник проводить платежі за фактично виконані роботи у порядку визначеному Постановою КМУ від 27 грудня 2001 р. № 1764 (зі змінами) протягом семи робочих днів з дня отримання підписаної уповноваженими представниками сторін та завіреної печатками довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3, актів приймання виконаних будівельних робіт ф.КБ-2в, відповідно до бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами та виключно в межах фактичних надходжень коштів на рахунок фінансування об’єкту Відповідно до умов Грантового договору фінансування Об’єкту здійснюватиметься двома траншами: - Перший Транш виплачується перед реалізацією Об’єкта, відповідно до умов Грантового договору; - Другий Транш надається Міжнародною фінансовою корпорацією після завершення проєкту та отримання декларації про готовність об’єкта до експлуатації / сертифікату про прийняття об’єкта в експлуатації. Кожен транш виплачується Міжнародною фінансовою корпорацією після виконання відповідних умов виплати Гранту. | Пiсляоплата | 7 | Робочі | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
03 січня 2025 17:30 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
03 січня 2025 17:29 |
Додаток Перелік документів Переможця (Додаток 8).docx | |
03 січня 2025 17:29 |
Додаток Перелік документів Учасника (Додаток 17).doc | |
03 січня 2025 17:29 |
ТД.docx | |
03 січня 2025 17:29 |
Договір закупівлі робіт (Додаток 10).docx | |
03 січня 2025 17:29 |
Техн. завдання Від.ресурсів (Додаток 11).docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) та з врахуванням практики Антимонопольного комітету України. Згідно п. 31 ст. 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. При цьому зміст кожного розділу тендерної документації визначається замовником. В той же час, частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація Департаменту відповідає вимогам, встановленим статтею 22 Закону.
Вимога про надання відгуку від контрагента, зазначеного в довідці про виконання аналогічного договору, з узагальненою деталізацією переліку виконаних робіт при реалізації аналогічного договору та станом не більше місячної давнини з дати оприлюднення закупівлі, НЕ є дискримінаційною та НЕ порушує права потенційних учасників процедури закупівлі, адже даний проєкт реалізується за кошти Міжнародної фінансової корпорації відповідно до Грантового договору від 19.06.2024 підписаного між Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації), Чернівецькою обласною радою, Чернівецькою обласною державною адміністрацією (обласної військової адміністрації) та Міжнародною фінансовою корпорацією, умови якого вказують на те, що, підрядник, залучений до реновації об’єкту реалізовував проєкт ефективно, сумлінно, дотримуючись усіх вимог законодавства, а також із застосуванням належного рівня знань та обачності відповідно до розумної ділової практики. Позитивний відгук замовника посвідчує відсутність претензій та позовів від замовника та свідчить про якісне виконання робіт. До прикладу, Департаментом реалізовано проєкт, який завершено та здано в експуатацію відповідно до чинного законодавства, однак при експлуатації об’єкту, в рамках гарантійного строку, окремі види робіт, ймовірно, виконано з неналежною якістю, (внаслідок чого інженера технічного нагляду притягнуто до відповідальності у встановлений законодавством спосіб), а підрядна організація відмовилася від виправлення недоліків, що на даному етапі врегульовується в судовому порядку. Несвоєчасне усунення недоліків призвело до більш масштабних збитків на об`єкті, що є неприпустимим для об’єктів, які фінансуються за бюджетні кошти .
Також, термін «… не більше місячної давнини з дати оприлюднення закупівлі» є розумним строком в контексті публічних закупівель, адже розумний строк забезпечує баланс між швидкістю і якістю, а також відповідає принципам раціональності та ефективності. Зокрема, учасник може скористатися попереднім позитивним відгуком замовника місячної давнини з дати оприлюднення закупівлі.
Незважаючи на стислі терміни виконання робіт (31.08.2025) підрядник зобов`язаний якісно виконати взяті на себе зобов`язання, адже відповідно до умов Грантового договору фінансування Об’єкту здійснюватиметься двома траншами, останній транш надаватиметься Міжнародною фінансовою корпорацією після завершення проєкту та отримання декларації про готовність об’єкта до експлуатації / сертифікату про прийняття об’єкта в експлуатації, тому замовнику важливо, щоб потенційний переможець виконав роботи вчасно, якісно та добросовісно. Неякісне виконання робіт є неприпустимим та буде розцінено міжнародними партнерами, як невиконання умов Грантового договору. Тому, замовнику надважливо, щоб підрядна організація була спроможною належно виконати роботи, щоб в подальшому виключити ризик неналежного виконання договору про закупівлю робіт із сторони контрагента.
Отже, наголошуємо, що Департамент у своїй діяльності керується нормами чинного законодавства, дотримується принципів здійснення публічних закупівель (у тому числі забезпечення рівної конкуренції та недискримінації учасників), забезпечує ефективне, цільове та своєчасне використання бюджетних коштів.
Бажаємо успіху!
Інформація про моніторинг
- UA-M-2025-02-11-000062 ● 9bc3692a1a8646adb1f6943f45dcab26
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 10 лютого 2025 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 11 лютого 2025 14:16 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
10.02.2025 № 44
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
46 UA-2025-01-03-006882-a 03.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2025-02-14 12:35:29
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі для потреб внутрішньо переміщених осіб по вул. Головна, 113-А, с. Вікно, Чернівецького району, Чернівецької області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-03-006882-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
2. Надати інформацію, за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків);
3. Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility;
4. Надати пояснення щодо підстав невідповідності календарного плану – графіку виконання робіт та фінансування (додаток до Договору про закупівлю робіт від 29.01.2025 № 5) пунктам 17 та 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» в частині не зазначення дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором. найменування всіх видів (етапів комплексів) робіт, визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат) за об’єктом будівництва.
5. Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2025-02-19 17:08:23
Про надання пояснень
Розглянувши запит про надання пояснень від 14.02.2025, що виникли в ході проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі для потреб внутрішньо переміщених осіб по вул. Головна, 113-А, с. Вікно, Чернівецького району, Чернівецької області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-03-006882-a) , Департамент капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації завантажує пояснення та документальне підтвердження. Пояснення на запит по об’єкту: ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі для потреб внутрішньо переміщених осіб по вул. Головна, 113-А, с. Вікно, Чернівецького району, Чернівецької області». Відповідно до пункту 23 Особливостей та частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) (далі – Департамент) розглянуто запит щодо надання пояснень та повідомляємо про наступне.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
Будівництво об'єкта архітектури, а саме нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, виконують відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, який визначає в тому числі Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (із змінами), Закон України «Про архітектурну діяльність» (із змінами), тощо.
Варто зауважити, що замовником на розроблення проектно-кошторисної документації по Об’єкту виступала Вікнянська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області. Відповідно до рішення Вікнянської сільської ради від 02.10.2024 №7-31/2024 та договору про передачу прав замовника, рішення Вікнянська сільська рада делегувала функції замовника Департаменту та передала пакет документів з документацією, у зв’язку з підписанням Грантового договору з Міжнародною фінансовою корпорацією від 19.06.2024.
Відносини, що виникають під час створення і використання об'єктів архітектури як об'єктів авторського права, регулюються Цивільним кодексом України, Законом України "Про авторське право і суміжні права", Законом «Про архітектурну діяльність» та іншими законодавчими актами України. Будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів є об'єктами архітектурної діяльності (ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV; далі — Закон № 687). Саме під час архітектурної діяльності й створюють об'єкти архітектури. Твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури, є об´єктами авторського права в галузі архітектури (ст. 29 Закону № 687). Твори архітектури зараховує до об´єктів авторського права й частина 1 статті 433 Цивільного кодексу України (ЦКУ). Обов'язкові умови договорів щодо розпорядження майновими правами на об'єкт архітектури як об'єкт авторського права визначають ЦКУ та Закон "Про авторське право і суміжні права". Договори на виконання проектних робіт замовники укладають та виконують за Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668.
Департамент чітко усвідомлює необхідність здійснення перевірок та забезпечення надання інформації контролюючим органам, однак не для публічної демонстрації, що може порушувати права автора.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації по об’єкту, яка пройшла експертизу в установленому порядку (експертний звіт № 48844 від 29.12.2024 (додається)).
Відповідно до пункту 5.1. Розділу V Настанови з визначення вартості будівництва замовником надано договірну ціну у складі договору №3 від 21.01.2025 завантаженого до закупівлі, яка розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Як наслідок, договірна ціна у складі договору завантаженому до закупівлі розрахована відповідно до тендерної пропозиції та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Мінекономіки наказом від 18.02.2020 № 275 затверджено Примірну методику розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика), відповідно до якої передбачено визначення очікуваної вартості окремо для товарів та послуг та окремо для робіт.
Відповідно до Методики, очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням «Настанови з визначення вартості будівництва» (наказ Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі — Настанова)). Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Підсумовуючи, Департаментом виконано законні вимоги Держаудитслужби України. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікувану вартість розраховано при належному опрацюванні документів не порушуючи чинного законодавства. Документи наведені в додатках дають можливість здійснення законної перевірки. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Одночасно повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
Зважаючи на вищезазначене, з метою забезпечення можливості надання житла внутрішньо – переміщеним особам, завдяки отримання, в рамках Грантового договору часткового фінансування від Міжнародної фінансової корпорації, Департамент забезпечує дотримання всіх норм законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Надати інформацію, за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків);
Фінансування зазначеної закупівлі з субвенції державного бюджету місцевим бюджетам «не здійсювалося». Вся запитувана інформація висвітлена в оголошенні про закупівлю робіт по предмету закупівлі ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі для потреб внутрішньо переміщених осіб по вул. Головна, 113-А, с. Вікно, Чернівецького району, Чернівецької області»
3. Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility;
Відповідно до окремих договорів про адміністрування, укладених МФК в 2018 році з Європейським Союзом (надалі – "ЄС") та Урядом Федеративної Республіки Німеччина (надалі – "ФРН") (ЄС і ФРН надалі разом іменуються "Донори"), Донори внесли кошти у цільовий фонд багатьох донорів (надалі – "Трастовий Фонд"), управління яким здійснює МФК. Місією Трастового Фонду є забезпечення (підвищення рівня) енергетичної ефективності (надалі – "ЕЕ") за рахунок реновації багатоквартирних будинків в Україні шляхом надання грантів об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків (надалі – "ОСББ") з метою співфінансування реалізації заходів з підвищення ЕЕ. Для забезпечення реалізації програми з підвищення ЕЕ в Україні було створено Фонд енергоефективності, через який грантове фінансування надавалося ОСББ. Повномасштабне російське вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року та розпочата ним війна призвели до масового знищення об'єктів цивільної інфраструктури в різних регіонах країни та масового виїзду біженців і ВПО (у значенні, наведеному далі). За інформацією представників Уряду України, станом на кінець червня 2022 року більше 8 мільйонів осіб втратили свої домівки і засоби до існування, більше 45 мільйонів квадратних метрів житлового фонду було зруйновано. Триваючий характер війни та руйнувань, до яких вона призводить, істотно вплинули на реалізацію програми з підвищення ЕЕ. Донори дійшли висновку, що тільки ті ОСББ, які досягнули істотного прогресу в реалізації проектів, зможуть завершити свої проекти з реновації для підвищення ЕЕ. Крім того, після війни пріоритети людей очевидно змістяться, особливо якщо це буде затяжна війна на виснаження, з обмеженими можливостями для нормальної роботи для досягнення довоєнного рівня якості життя.
Враховуючи війну та її наслідки для житлового фонду, а також з метою надання допомоги у забезпеченні житлом ВПО, ЄС, за підтримки ФРН, звернувся із пропозицією змінити цільове призначення частини коштів Трастового Фонду та дозволити фінансування компоненту з подолання наслідків кризи, зокрема спрямувати кошти на забезпечення надання притулку ВПО та покращення житлових умов для інших українців, що постраждали внаслідок війни. МФК погодилася із такою пропозицією Донорів.
Заходи, запропоновані Донорами в межах компоненту з подолання наслідків кризи, включають грантову програму для реновації будівель комунальної власності в якості тимчасового житла для ВПО, оскільки у комунальній власності є різні види будівель (напр., студентські гуртожитки, готелі, незайняті будівлі), які можуть бути пристосовані для проживання або відремонтовані до житлового стану для надання тимчасового житла ВПО. Такий вид житла є більш життєздатним рішенням (порівняно із швидким монтажем модульних будинків), особливо в зимовий час, для ВПО з тих регіонів України, які найбільше постраждали від масового руйнування.
Враховуючи зміну цільового призначення частини коштів Трастового Фонду, Сторони обговорили можливість реновації ряду будівель, які знаходяться на території Області, для надання житла ВПО в межах компоненту з подолання наслідків кризи, і МФК бажає частково профінансувати реновацію таких будівель з такою метою в порядку та на умовах, встановлених в Грантовому договорі, які Грантоотримувач, Рада та Адміністрація погоджуються прийняти.
4. Надати пояснення щодо підстав невідповідності календарного плану – графіку виконання робіт та фінансування (додаток до Договору про закупівлю робіт від 29.01.2025 № 5) пунктам 17 та 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» в частині не зазначення дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором. найменування всіх видів (етапів комплексів) робіт, визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат) за об’єктом будівництва.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В тендерній документації і в договорі замовника передбачений пункт, щодо виконання підрядних робіт не пізніше 31.08.2025. Звертаємо увагу, тендерною документацією замовника (Додаток 17) з врахуванням вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостей та Грантового договору (з умовами якого підрядник ознайомлений (додається), передбачено, що учасник процедури закупівлі повинен надати заповнений календарний графік виконання робіт (Додаток 13). У складі тендерної пропозиції підрядної організації завантажено на електронний майданчик графік виконання робіт в частині визначення дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, який є невід’ємною складовою тендерної пропозиції та супроводжує весь період будівництва (додається), примірник графіку виконання робіт надано в Департамент для забезпечення належного контролю виконання робіт. Відповідно до практики Департаменту успішна претензійно - позовна робота здійснюється на основі календарного графіку виконання робіт. Згідно статті 179 Господарського кодексу України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Принагідно звертаємо увагу, Кабінетом Міністрів України постановою від 17.03.2021 № 224 внесено зміни до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. Також визначено, що сторони є вільними в укладенні договору підряду, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Цивільного кодексу, Господарського кодексу, Закону "Про архітектурну діяльність", інших актів законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Під час укладання договорів підряду сторони мають право використовувати міжнародні форми договорів, звичаї та рекомендації міжнародних та вітчизняних організацій відповідно до законодавства України.
Відповідно до частини 3 статті 3 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є свобода договору. Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачено ,що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Також, стаття 7 Цивільного кодексу України вказує нам на звичаї діалогового обороту. Цивільні відносини можуть регулюватися звичаєм, зокрема звичаєм ділового обороту. Звичаєм є правило поведінки, яке не встановлене актами цивільного законодавства, але є усталеним у певній сфері цивільних відносин. Звичай може бути зафіксований у відповідному документі. Тобто, якщо сторони фактично виконують умови додатку, це розглядається, як звичай ділового обороту, який відповідно до статті 7 Цивільного кодексу України може застосовуватися, якщо він не суперечить договору або закону.
Зокрема, згідно статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Тобто, з даних законодавчих норм стає зрозуміло, що якщо додаток був частиною тендерної документації та передбачений договором, він є обов’язковим до виконання. Це підкріплюється загальними принципами договірного права та практикою застосування законодавства.
Звертаємо увагу, що пунктом 6.3 Договору № 5 від 29.01.2025 передбачено, що підрядник зобов’язується власними силами виконати всі роботи, визначені цим Договором і додатками до нього, в межах вартості робіт, відповідно до затвердженої проєктно-кошторисної документації та графіків виконання робіт. Тобто, договором передбачено, що підрядник повинен неухильно дотримуватися термінів, які зазначені у графіку виконання робіт щодо кожного виду (етапу, комплексу) та реалізувати проєкт вчасно. Наданим учасником календарним графіком виконання робіт визначено дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, підрядна організація підтверджує інформацію зазначену в гарантійному листі щодо до строків встановлених договором закупівлі робіт за бюджетні кошти та пунктом 4.5 Розділу І тендерної документації, який слугує гарантією виконання робіт у терміни встановлені умовами Грантового договору (додається).
Крім того, договором про закупівлю робіт № 3 від 21.01.2025 передбачено, що календарний план - графік виконання робіт та фінансування є невід’ємним додатком до договору (відповідно роботи (початок та завершення всіх видів) - 2025 рік, а частина фінансування - 2026 рік, оскільки кошти від міжнародних партнерів будуть надані тільки після виконання певних умов Грантового договору). Додатково інформуємо, що форма даного графіку є прийнятною для органів Державної казначейської служби України, які реєструють договірні зобов’язання та здійснюють перевірку у сфері закупівель у межах наданих їм повноважень
Органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вживаються заходи щодо залучення фінансування від міжнародних партнерів, з метою підтримання якості проживання осіб, які перебувають у складних життєвих умовах у зв’язку з воєнними діями або близькістю до фронту на територіях де вони проживали. Таким чином Департаментом забезпечено залучення коштів від міжнародних партнерів, проведення закупівлі з дотримання вимог законодавства України та умов міжнародної фінансової корпорації.
5. Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»).
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Згідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до п. 3.26. Настанови з визначення вартості будівництва (далі-Настанова) відомість ресурсів до об’єктного кошторису складається за формою додатка 6 Настанови. Відповідно до п.3.40. Настанови відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва складається за формою додатка 11 Настанови. Тому вищезазначені форми, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси та інформацію щодо найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниці його виміру, кількості, відпускної ціни, а також вартості транспортування та заготівельно-складських витрат, можуть зазначатись невідʼємними додатками до договору про закупівлю. У документі щодо інформації про ціни на матеріальні ресурси, обовʼязково має додаватися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Відповідно до ч.2,3 ст.36 Митного Кодексу України (далі - МКУ) країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених МКУ. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару.
Згідно з п.15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (чинний), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF.
Положеннями ст. 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено обов’язок суб’єктів відносин у сфері доступу до публічної інформації розміщувати інформацію, перелік якої затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 на веб-сайтах суб’єктів та єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Жодного посилання, що даний закон поширюється на розміщення договору про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю на сайті ДП «Прозорро» не містить.
Розділом ІІ прикінцевих положень Закону № 3988-IX « Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» зобов’язано Кабінет Міністрів України у місячний строк з дня, наступного за днем опублікування цього Закону: забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону; привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом; забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із Законом, забезпечити функціонування та наповнення веб-порталу з питань державних закупівель та можливість технічної реалізації положень Закону. В той же час, п.15 Наказу Мінекономіки № 1082 від 11.06.2020 року «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» залишився незмінним, що дає достатньо підстав вважати формат PDF – машинозчитувальним форматом, в розумінні Закону «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищезазначене, чітко зрозуміло, що існує колізія законодавства (адже до сьогодні не внесено змін до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, щодо розміщення в ЕСЗ договору про закупівлю та додатків до договору, у форматі текстових та структурованих даних, визначеним пунктом 9 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою КМУ від 21.10.2015 р. № 835 “Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних”).
Департамент, як сумлінний суб'єкт публічного права, до моменту вирішення проблеми колізії законодавства, завантажив документи в різних форматах, згідно вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835. Однак, рекомендуємо, в межах повноважень та відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» вжити заходів щодо подолання суперечності (колізії) з даного питання.
Отже, Департаментом дотримано всіх вимог чинного законодавства та в складні часи для нашої країни здійснено закупівлю робіт по проєкту, який планується частково фінансуватися за кошти міжнародних партнерів та, який забезпечить житлом внутрішньо – переміщених осіб, що мешкають на території Чернівецької області. Закликаємо до конструктивної взаємодії в рамках здійснення моніторингу, адже всі дії мають вплив на репутаційну складову не тільки суб’єктів господарювання, а й держави України.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Керуючись нормою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Держаудитслужбу детально переглянути надані Департаментом аргументовані заперечення та підтвердити факт відсутності порушень законодавства з вини Департаменту.
2025-03-10 18:37:32
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 06 березня 2025 |
Кінцевий строк оскарження: | 21 березня 2025 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення законодавства у сфері закупівель)
Оскарження в суді
Опис: | Про визнання протиправним та скасування висновку |
Дата публікації: | 18 березня 2025 |
Документи:
18 березня 2025 15:47
|
Електронний підпис |
18 березня 2025 15:46
|
Відмітка суду про отримання.pdf |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 20 січня 2025 12:10
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЕЛІТ" |
28 784 826,00
UAH з ПДВ
|
28 784 826,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ГАРАНТЕЛІТ" |
30 542 885,10
UAH з ПДВ
|
30 542 885,10
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЕЛІТ" #35456735 |
Відхилено |
28 784 826,00
UAH з ПДВ
|
22 січня 2025 17:28
|
|
ТОВ "ГАРАНТЕЛІТ" #43543770 |
Переможець |
30 542 885,10
UAH з ПДВ
|
23 січня 2025 17:52
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 23 січня 2025 17:31
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:56
|
Договір 5.pdf | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
Д.у 1.pdf | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
Додаткова-угода-1.rtf | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
19_ДЦ_ДЦ_3.xlsx | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
Інформація про ціни на матеріальні ресурси.xlsx | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
календарний-графік.xlsx | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
20_ДЦ_ДЦ_3.xlsx | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
Договір 5.rtf | зміни до договору |
18 лютого 2025 14:52
|
Електронний підпис | укладений |
30 січня 2025 11:11
|
Договір 5.pdf | укладений |
30 січня 2025 11:10
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 18 лютого 2025 |
Дата публікації змін до договору: | 18 лютого 2025 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв’язку із колізією законодавства, до моменту внесення змін до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, здійснити розміщення в ЕСЗ договору про закупівлю та додатків до договору, у форматі текстових та структурованих даних, визначеним пунктом 9 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою КМУ від 21.10.2015 р. № 835 “Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних”. |
Номер договору про закупівлю: | 5 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |