Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» |
Код ЄДРПОУ: | 44830311 |
Вебсайт: | https://dotua.org/ |
Місцезнаходження: | 04119, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вул.Дегтярівська будинок 13/24 |
Контактна особа: |
Ірина Казьмірчук +380934785107 i.kazmirchuk@dot.gov.ua |
Категорія: | Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 12 грудня 2024 09:39 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 18 грудня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 25 грудня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 25 грудня 2024 13:26 |
Початок аукціону: | 25 грудня 2024 13:26 |
Очікувана вартість: | 554 680 000,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 773 400,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Забезпечення пропозиції – банківська гарантія надається учасником у вигляді: електронного документу. Електронний документ повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису. Банківська гарантія може надаватись: разом з файлом «p7s» (із накладанням КЕП) або у вигляді файлу в форматі, придатному для перевірки достовірності видачі банківської гарантії банком та накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої посадової особи банку-гаранта. Банківська гарантія оформляється відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (зі змінами) та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», з урахуванням вимог встановлених цим розділом. Розмір забезпечення пропозиції: 1 % від очікуваної вартості предмета закупівлі (частини предмета закупівлі). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою. Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Строк дії забезпечення пропозиції: не менше 120 днів з дати кінцевого строку подання пропозицій. Банківським установам рекомендовано вказувати у колонтитулах гарантії посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП або вказати метод перевірення справжності гарантії. Банківська гарантія не може містити додаткових умов щодо: • вимог надання Принципалом листів або інших документів (крім випадків надання Принципалом повідомлення банку-гаранту про настання обставин, за яких строк дії Банківської гарантії вважається закінченим); • вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; • можливості часткової сплати суми гарантії. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника. Банківські реквізити Замовника: Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 13/24, код ЄДРПОУ 44830311, IBAN: UA933223130000026007000055635 в АТ «Державний експортно-імпортний банк України» МФО 322313 Пропозиція, що не супроводжується забезпеченням, відхиляється Замовником. Забезпечення пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем спрощеної закупівлі; 3) ненадання переможцем спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Забезпечення пропозиції повертається учаснику в разі: 1) закінчення строку дії пропозиції та забезпечення пропозиції, зазначеного в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем спрощеної закупівлі; 3) відкликання пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення спрощеної закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали пропозиції. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 5546800 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:35810000-5: Індивідуальне обмундирування
N-02-02-01-000-0006
Місце поставки – Україна
Бронежилет модульний (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) – 15 тис. к-тів
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | протягом 10 (десяти) банківських днів з дня наступного за декадою, протягом якої поставлено Товар, на підставі підписаних Сторонами та ОТРИМУВАЧЕМ відповідних Актів приймання Товару | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Вимоги про усунення порушення
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що під час оцінки пропозиції ТОВ «Фортеця захист» та визнання даної компанії переможцем, Замовником було застосовано дискримінаційний підхід та нерівне ставлення до учасників, а визначення переможця проведено упереджено, що дає підстави вважати про наявність зловживань з боку Замовника, з наступних підстав:
1. Відповідно до п. 2 Додатку №4 Оголошення Замовника для підтвердження наявності фінансової спроможності, Учасник повинен подати у складі пропозиції фінансову звітність за 2023 рік або останній проміжний період 2024 року з підтвердженням про надання фінансового звіту до державних органів із відповідною відміткою про прийняття (або копією квитанції № 2), відповідно до якої наявний дохід (виручка) за 2023 рік або останній проміжний період поточного року на суму не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі (очікуваної вартості лота в разі поділу предмета закупівель на частини).
Такою фінансовою звітністю для юридичних осіб є фінансова звітність «Баланс» та «Звіт про фінансові результати».
У разі, якщо учасник є нерезидентом України, дозволяється надання документів, які є аналогічними до зазначених вище, передбачених відповідно до вимог законодавства країни нерезидента.
У випадку, якщо учасник закупівлі представляє інтереси виробника, дозволяється надання підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям з боку такого виробника. У такому випадку, учасник повинен у складі пропозиції надати належним чином завірений документ про представництво виробника.
Учасник ТОВ «Фортеця захист» у складі своєї пропозиції надало документи, що є представником виробника – нерезидента ТОВ Масада Армор Сой (Ізраїль).
Для забезпечення гармонізації фінансової звітності 29 червня 1973 р. було створено Комітет із Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку на основі угоди професійних організацій бухгалтерів Австралії, Великобританії, Ірландії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Мексики, США, Франції та Японії. За роки діяльності Комітету було видано більше 40 міжнародних стандартів бухгалтерського обліку. Аналіз зарубіжної практики складання фінансової звітності показав, що на відміну від вимог національного законодавства щодо складу обов'язкових форм фінансової звітності у низці країн її структура має або дещо спрощений вигляд, або, навпаки, розширений.
Звіт про прибутки та збитки (звіт про фінансові результати) є ключовим фінансовим документом, що відображає доходи, витрати та чистий прибуток або збиток підприємства за певний період. В Ізраїлі, як і в інших країнах, компанії зобов'язані складати та подавати такі звіти відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку та міжнародних стандартів фінансової звітності (IFRS).
Таким чином, до складу обов'язкових елементів фінансової звітності Ізраїлю включають:
– баланс;
– звіт про прибутки і збитки.
Саме баланс та звіт про прибутки і збитки є аналогічними Балансу та Звіту про фінансові результати в Україні. Звітний період рік, подання проміжної звітності не передбачено.
Таким чином на підтвердження наявності фінансової спроможності ТОВ «Фортеця захист» у складі пропозиції повинно було подати наступні документи:
Баланс та Звіт про фінансові результати ТОВ «Фортеця захист» з доказами їх подання до органів ДПС України за 2023 рік або останній проміжний період 2024 року, відповідно до якої наявний дохід (виручка) за 2023 рік або останній проміжний період поточного року на суму не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі (очікуваної вартості лота в разі поділу предмета закупівель на частини)
або
Баланс та Звіт про прибутки і збитки ТОВ Масада Армор Сой (Ізраїль) з доказами їх подання до органів податкової адміністрації Ізраїлю за 2023 рік або останній проміжний період 2024 року, відповідно до якої наявний дохід (виручка) за 2023 рік або останній проміжний період поточного року на суму не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі (очікуваної вартості лота в разі поділу предмета закупівель на частини).
У складі пропозиції ТОВ «Фортеця захист» на підтвердження фінансової спроможності було подано Фінансову звітність ТОВ «Масада Армор Сой» станом на 30 червня 2024 року (неаудована), яка не є аналогом фінансової звітності, подання якої вимагає Замовник та не містить доказів її подання до податкової адміністрації. По суті це є аудиторським висновком на замовлення ТОВ «Масада Армор Сой».
Крім того, у складі пропозиції ТОВ «Фортеця захист» міститься лист Податкового управління Ізраїлю щодо порядку надання відстрочки для подання звітності за податковий 2023 рік, узгодження відстрочок представника, відповідно до якого термін подання звітів за 2023 рік відтерміновується до 31 травня 2025 року. Таким чином остання фінансова звітність, яка ТОВ «Масада Армор Сой» подавало до податкового управління Ізраїлю є звітність за 2022 рік, копія якого з доказами його подання у пропозиції ТОВ «Фортеця захист», відсутні.
Таким чином ТОВ «Фортеця захист» не виконало вимоги оголошення Замовника в частині подання у складі пропозиції фінансову звітність за 2023 рік або останній проміжний період 2024 року з підтвердженням про надання фінансового звіту до державних органів із відповідною відміткою про прийняття (або копією квитанції № 2), відповідно до якої наявний дохід (виручка) за 2023 рік або останній проміжний період поточного року на суму не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі (очікуваної вартості лота в разі поділу предмета закупівель на частини). Або аналогічну звітність для держави Ізраїль виробника ТОВ «Масада Армор Сой».
Відповідно до п. 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженого Постановою КМУ №1275 від 11.11.2022 року, у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
30.12.2024 року Замовником за оголошенням № UA-2024-12-12-002050-a було розміщено Вимогу про усунення невідповідносте, відповідно до якої було зазначено, які документи повинні бути подані ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» для усунення невідповідносте, а саме:
1) Надати Форму «Цінова пропозиція» згідно з ДОДАТКОМ № 2 до Оголошення (із зазначенням країни походження товару).
2) Надати діючий сертифікат ISO 9001:2015 (виробництво та маркетинг захисних виробів, включаючи балістичні та небалістичні тканини, м’які бронежилети, тверді панелі та шоломи.
3) Надати копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту. У разі, якщо відповідно до норм законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва видача ліцензії або документа дозвільного характеру не передбачена, то учасник у складі пропозиції надає лист-роз’яснення в довільній формі від виробника запропонованого товару за підписом уповноваженої особи виробника та завірений печаткою (у разі наявності), в якому мають бути вказані законодавчо обґрунтовані підстави ненадання таких документів із ПОСИЛАННЯМ на відповідні норми законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва, згідно п. 8 Додатку №1 до Оголошення.
Вважаємо, що ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» не виконало вимоги Замовника та не надало протягом 24 годин з моменту публікації повідомлення про усунення невідповідносте наступні документи:
2) діючий сертифікат ISO 9001:2015 (виробництво та маркетинг захисних виробів, включаючи балістичні та небалістичні тканини, м’які бронежилети, тверді панелі та шоломи.
31.12.2024 року ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» було завантажено файл pdf – Довідка усунення невідповідносте фортеця масада з додатками 39 тис. Як вбачається із даного документу (сторінка 8 (переклад) та 18 (копія з оригіналу) у його складі завантажено наступний документ – Сертифікат реєстрації Системи управління якістю ISO 9001:2015 номер сертифіката 113482/A/0001/UK/En, дата закінчення дії сертифікату 21 грудня 2025 року (документ 2).
У даному сертифікаті зазначено, що для детального пояснення вище даних звертайтесь до http://www.urs-holding.com/logos-and-regulation . А також зазначено, якщо є сумніви щодо автентичності цього сертифікату, будь ласка, зверніться до головного офісу групи за адресою info@urs-certification.com
При чому, під час подання пропозиції ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» було завантажено копію сертифікату (документ 1) з таким самим номером та датою видачі, але із датою закінчення дії сертифікату 21 грудня 2024 року, при цьому дата перегляду у обох документах залишилася незмінною - 14.09.2023 року.
Відповідно до сертифікації системи управління ISO 9001, раз на рік провадиться нагляд за підприємством, що було сертифіковано, дата перегляду. Зазначена у сертифікатах дата перегляду 14.09.2023 року відповідає даті закінчення Документа 1 - 21.12.2024 року, та не відповідає даті закінчення Документа 2 - 21.12.2025 року, бо становить 2 роки, замість регламентованого одного. У разі, якщо припустити, що надана друга копія сертифікату (Документ 2) є дійсною, то у разі подовження терміну його дії (номер сертифіката та дата його видачі один і той самий, тож це може бути лише продовження) такому продовженню передував нагляд і тоді у Документі 2 дата перегляду була б зазначена інша.
Всі ці неточності у Документі 1 та Документі 2 дають підстави для підозри наявності у даних документах ознак їх підроблення.
З метою перевірки належності Документа 1 та Документа 2 необхідним є перевірка сертифікатів за зазначеним на них посиланням. Але дане посилання є недіючим.
В свою чергу орган сертифікації United Registrar of Systems на сайті за посиланням https://www.urs-certification.co.uk/iso-certification/iso-9001-quality-management-system?subpage=verification (українська версія - https://www.urs-ukraine.com.ua/sertifikaciya/iso-9001-sistema-upravlinnya-yakistyu?subpage=verification ) зазначає про можливість перевірки дійсності сертифікату за посиланням https://certcheck.ukas.com/ , де за номером сертифікату можна перевірити його дійсність.
Сертифікати надані ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» мають єдиний номер - 113482/A/0001/UK/En . Під час перевірки даного номера сертифіката зазначається про відсутність сертифікату з таким номером. Аналогічна ситуація під час перевірки сертифіката за номером на сайті IAF https://www.iafcertsearch.org/ - сертифікат не знайдено.
При цьому треба звернути увагу Замовника, що листи, які подаються у складі пропозиції ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» складені від імені ТОВ «Масада Армор Сой», кожного разу складаються на різних бланках, містять неправильне ім’я керівника ТОВ «Масада Армор Сой» (зазначається Снір Корен, в той час, як відповідно до даних з реєстру експортерів зазначається ім’я - Снір Какун Корен). Крім того на всіх документах наданих у пропозиції ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» від імені ТОВ «Масада Армор Сой» стоїть не підпис керівника, а відтиск одного того й самого штампу, що дає підстави вважати про ознаки фальсифікації даних документів та їх недостовірність.
Таким чином ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» протягом 24 годин не виконало вимогу Замовника в частині надання діючого сертифіката ISO 9001:2015 (виробництво та маркетинг захисних виробів, включаючи балістичні та небалістичні тканини, м’які бронежилети, тверді панелі та шоломи). Дійсність наданих ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» сертифікатів не пройшла перевірку на сайті органу сертифікації та містить ознаки фальсифікації. У зв’язку із чим пропозиція ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТ» повинна бути відхилена Замовником, через не виправлення невідповідносте протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до п. 2) ч. 2 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до додатку №9 до Оголошення Замовника, Замовником зазначено перелік документів, що надаються переможцем закупівлі для укладання договору, серед яких - копія ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
У разі відсутності дозволу або ліцензії надати лист з відповідним обґрунтуванням з посиланням на чинне законодавство щодо відсутності такої законодавчої необхідності У разі, якщо предмет закупівлі не підлягає ліцензуванню, сертифікації та ін. надати довідку в довільній формі.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», виробництво спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продаж є видом діяльності, який підлягає ліцензуванню.
У зв’язку із тим, що ТОВ «Фортеця захист» не є виробником запропонованих до постачання бронежилетів та не має ліцензії на виробництво, як продавець засобів індивідуального захисту на території України, дане товариство повинно мати ліцензію або наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з продажу засобів індивідуального захисту та надати копії даних документів в строк, що не перевищує двох робочих днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Або надати лист з відповідним обґрунтуванням з посиланням на чинне законодавство щодо відсутності такої законодавчої необхідності у разі, якщо предмет закупівлі не підлягає ліцензуванню, сертифікації та ін. надати довідку в довільній формі.
Повідомлення про намір укласти договір було опубліковано Замовником 01.01.2025 року, о 17 годині 02 хвилини.
При цьому станом на 03.01.2025 року на 17 годину 33 хвилини ТОВ «Фортеця захист» не виконало вимогу Замовника в частині надання переможцем закупівлі копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження виду господарської діяльності з продажу засобів індивідуального захисту або лист з відповідним обґрунтуванням з посиланням на чинне законодавство щодо відсутності такої законодавчої необхідності.
Відповідно до п. 12 Оголошення Замовника, якщо Учасник буде визнаний переможцем спрощеної закупівлі, він зобов’язується надати перелік документів згідно з ДОДАТКОМ № 9 до Оголошення у строк, що не перевищує два робочих дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Учасник погоджується, що ненадання таких документів в зазначений строк буде вважатися відмовою від укладання договору.
На підставі вищевикладеного просимо усунути з боку Замовника порушення законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати рішення про визнання переможцем ТОВ «Фортеця захист».
У зв’язку з допущенням помилки при підготовці оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме, Замовником не зазначено вимогу щодо необхідності надання ліцензії з продажу засобів індивідуального захисту, а також враховуючи неможливість внесення змін у межах оголошеної закупівлі, є необхідність відмінити спрощену закупівлю та оголосити закупівлю з коректними вимогами, які відповідають Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанові Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1000.
Відповідно до пункту 2 частини 17 статті 14 Закону Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Враховуючи наведені вище обставини, задля усунення виявлених порушень необхідно відмінити спрощену закупівлю на підставі пункту 2 частини 17 статті 14 Закону.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2025-01-08-000038 ● 96d4caeb9e1845fd96715d48b4045e3d
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 08 січня 2025 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 08 січня 2025 17:47 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.01.2025 № 6
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
10 UA-2024-12-12-002050-a 12.12.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2025-01-13 11:19:42
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі бронежилетів модульних (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (ДК 021:2015:35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-12-002050-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати пояснення та відповідні документи, щодо причин не надання відповіді на вимоги про усунення порушення учасника
ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» від 03 січня 2025 № UA-2024-12-12-002050-a.a1.
3. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин ДП «ДОТ», не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до вимог Закону?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2025-01-16 14:51:41
Відповідь на запит за моніторингом UA-M-2025-01-08-000038 (UA-2024-12-12-002050-a)
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно з наказом Міністерства оборони України від 02.12.2023 № 716/нм «Про уповноваження державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» на виконання функції служби державного замовника у сфері оборони.
Згідно з наказом Міністерства оборони України від 06.02.2024 № 87 «Про питання державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» змінено найменування державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» на державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу».
Відповідно до пункту 1 Порядку державне підприємство Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» (ДП «ДОТ») уповноважено на здійснення оборонних закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на закупівлю товарів, робіт і послуг, коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою КПКВК 2101020 “Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни”.
За змістом положень частини 2 статті 23 Бюджетного кодексу України бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
Головний розпорядник бюджетних коштів Міністерство оборони України, в свою чергу, отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України та приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми ДП «ДОТ» як одержувачу бюджетних коштів, розподіляє та доводить до Підприємства у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань.
Відповідно до Наказу Міністерства оборони України № 780 від 27.12.2023 «Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства оборони України із службою державного замовника – державним підприємством Міністерства оборони України “Агенція закупівель у сфері оборони” щодо здійснення оборонних закупівель під час дії правового режиму воєнного стану» визначено порядок визначення розміру бюджетного призначення для закупівель в межах бюджетних підпрограм.
Згідно пункту 4.1. Перелік та обсяги закупівель (зміни до них), а також вимоги до предмета закупівлі доводяться до Агенції відповідальними за формування та виконання бюджетної програми (підпрограм), з урахуванням нагальності потреби.
Згідно п 4.4 Агенція проводить закупівлі на підставі Переліку та обсягів закупівель, отриманих від відповідальних за формування та виконання бюджетної програми (підпрограм).
Щодо визначення технічних та якісних характеристик предмету закупівлі
Уповноваженим органом з розробки технічної специфікації Міністерства оборони України згідно з Наказом Міністерства оборони України від 02.11.2021р. № 344 визначено Центральне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України.
Технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі визначені в технічній специфікації Міністерства оборони України. Розроблені технічні специфікації за напрямком речового забезпечення Збройних Сил України оприлюднені на офіційному сайті Міністерства оборони України в розділі «Нормативно-технічна документація за напрямком речового та продовольчого забезпечення», а також на офіційному сайті Уповноваженого органу з розробки технічної специфікації Партнер Міністерства оборони України.
1.https://www.mil.gov.ua/diyalnist/tenders-zakupivlia/tehnichni-speczifikaczii-ministerstva-oboroni-ukraini-na-predmeti-dlya-rechovogo-zabezpechennya.html
2.Партнер МО. Технічні специфікації
Щодо визначення очікуваної вартості закупівлі
Очікувана вартість закупівлі визначена у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 року № 275 та Наказу державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» від 17.10.2024р. № 232-ОД «Про затвердження Методики визначення орієнтовної вартості номенклатурної позиції та очікуваної вартості предмета закупівлі в Державному підприємстві Міністерства оборони України «Державний оператор тилу».
2. Надати пояснення та відповідні документи, щодо причин не надання відповіді на вимоги про усунення порушення учасника ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» від 03 січня 2025 № UA-2024-12-12-002050-a.a1.
Законом встановлено строки на надання відповідей на питання/звернення/вимоги учасників у разі проведення Замовником спрощеної закупівлі виключно у трьох наступних випадках:
1) Відповідно до частини 7 статті 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.
Отже, Законом передбачено, оприлюднення роз'яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення, в частині змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі.
Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді/роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, що стосуються виключно умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
2) Відповідно до частини 14 статті 14 Закону учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на вимогу учасника спрощеної закупівлі, пропозиція якого була відхилена.
3) Відповідно до частини 4 статті 33 Закону учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на звернення/вимогу учасника пропозиція якого була розглянута Замовником.
Звертаємо увагу, вимога ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі, пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не була відхилена Замовником, пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не розглядалась Замовником.
Враховуючи викладене, Законом не регламентовано строки на надання Замовником відповіді на вимогу ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» щодо дискваліфікації переможця, оскільки дана вимога не підпадає під жоден випадок де строк на надання відповіді встановлено Законом, а саме:
- вимога ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі (частина 7 статті 14 Закону);
- пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ не була відхилена Замовником (частина 14 статті 14 Закону);
- пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ взагалі не розглядалась Замовником.
Таким чином, відсутні порушення законодавства в цій частині.
3. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин ДП «ДОТ», не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до вимог Закону?
Відповідно частини 1 статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Відповідно частини 1 статті 27 Закону Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином визначення вимоги щодо надання забезпечення пропозиції/договору є правом, а не обов’язком замовника.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2025-01-16 16:26:23
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі бронежилетів модульних (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (ДК 021:2015:35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-12-002050-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів:
1. Надати пояснення та відповідні документи (вказати файл та сторінку) щодо виконання учасником ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» умов пункту 1 Додатку №4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) протягом останніх трьох років (36 календарних місяців, що передують місяцю оголошення закупівлі) із загальним обсягом постачання (за вартістю договору) не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, а саме, копію(ї) ДОГОВОРУ(ІВ) з додатковими угодами, що стосуються зміни обсягів постачання та/або зміни ціни договору, копію ВІДГУКУ(ІВ) від контрагента(ів), що підтверджує(ють) належне виконання такого договору(ів), із зазначенням НОМЕРУ, ДАТИ, ПРЕДМЕТУ, фактичної СУМИ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ(ІВ) або копії АКТІВ або ВИДАТКОВИХ або ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ, які підтверджують ФАКТ ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО(ИХ) ДОГОВОРУ(ІВ) у обсязі не менше 30% від очікуваної вартості, передбаченої умовами закупівлі (частини предмета закупівлі (лота) у разі поділу предмета закупівлі на частини).
2. Надати пояснення та відповідні документи (вказати файл та сторінку) щодо виконання учасником ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» умов пункту 2 Додатку №4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині підтвердження наявності доходу (виручки) за 2023 рік або останній проміжний період поточного року на суму не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі, а саме, ФІНАНСОВОЇ звітності учасника за 2023 рік або останній проміжний період 2024 року з ПІДТВЕРДЖЕННЯМ про надання фінансового звіту ДО ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ із відповідною відміткою про прийняття (або копією квитанції № 2).
3. Надати пояснення та відповідні документи, щодо врахування Закону України від 02.03.2015 № 222 «Про ліцензування видів господарської діяльності під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» з врахуванням довідки щодо ліцензії від 23.12.2024 вих. №23-11-24-12 відповідно якої «Господарська діяльність ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» не відноситься до видів діяльності, що потребує ліцензування та сертифікації відповідно до чинного законодавства, так як Учасник є Дистриб’ютором…»
4. Надати пояснення та відповідні документи (вказати файл та сторінку) щодо виконання учасником ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» умов пункту 8 Додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині надання копія ліцензії або наказу про видачу ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2025-01-21 16:48:40
Відповідь на запит за моніторингом UA-M-2025-01-08-000038 (UA-2024-12-12-002050-a)
1. Надати пояснення та відповідні документи (вказати файл та сторінку) щодо виконання учасником ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» умов пункту 1 Додатку №4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) протягом останніх трьох років (36 календарних місяців, що передують місяцю оголошення закупівлі) із загальним обсягом постачання (за вартістю договору) не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, а саме, копію(ї) ДОГОВОРУ(ІВ) з додатковими угодами, що стосуються зміни обсягів постачання та/або зміни ціни договору, копію ВІДГУКУ(ІВ) від контрагента(ів), що підтверджує(ють) належне виконання такого договору(ів), із зазначенням НОМЕРУ, ДАТИ, ПРЕДМЕТУ, фактичної СУМИ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ(ІВ) або копії АКТІВ або ВИДАТКОВИХ або ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ, які підтверджують ФАКТ ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО(ИХ) ДОГОВОРУ(ІВ) у обсязі не менше 30% від очікуваної вартості, передбаченої умовами закупівлі (частини предмета закупівлі (лота) у разі поділу предмета закупівлі на частини).
Згідно з Додатком № 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі у випадку, якщо учасник закупівлі представляє інтереси виробника, дозволяється надання підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям з боку такого виробника. У такому випадку, учасник повинен у складі пропозиції надати належним чином завірений документ про представництво виробника.
ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» надано документ про представництво виробника (файл «Лист від МАСАДА ПРЕДСТАВНИК ФОРТЕЦЯ.pdf»). Також ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» у ціновій пропозиції зазначило виробником запропонованого товару компанію Masada Armour Soy Ltd. (файл «Додаток № 2 Форма Цінова пропозиція 15 тис.pdf»).
Оскільки, ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» підтверджує кваліфікаційні критерії від виробника, Учасником надано документи для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від Masada Armour Soy Ltd., які викладені у файлі «ДОВІДКА АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ МАСАДА ФОРТЕЦЯ 15 тис _compressed.pdf».
Згідно з Додатком № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі у разі ненадання документу, що не передбачений законодавством для учасника, учасник надає у складі пропозиції лист-роз’яснення щодо ненадання даного документу з посиланням на законодавство.
Оскільки документи для підтвердження кваліфікаційних критеріїв ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» надає від виробника Masada Armour Soy Ltd., то у складі пропозиції було надано лист-роз'яснення (файл «ДОВІДКА АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ МАСАДА ФОРТЕЦЯ 15 тис _compressed.pdf»), в якому міститься АФІДЕВІТ, де зазначено, що замовлення на придбання є юридичним договором, що зобов'язує сторони, які є учасниками комерційної угоди, а також, що відповідно до законодавства держави Ізраїль стосовно договорів замовлення на придбання становить формальну пропозицію, зміст якої є погоджений двома сторонами, і, таким чином, являє собою договір, що підлягає виконанню.
Враховуючи викладене, на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів у складі пропозиції ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» було надано рахунки-фактури та договір купівлі продажу від 11.02.2022 року № 110222, а на підтвердження виконання зазначених договорів надано платіжні повідомлення, рекомендаційний лист від 01.09.2022 року та експортну накладну, що відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином, за результатами оцінки наданих документів було встановлено, що
ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» відповідає вимогам, викладеним в Додатку № 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
2. Надати пояснення та відповідні документи (вказати файл та сторінку) щодо виконання учасником ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» умов пункту 2 Додатку №4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині підтвердження наявності доходу (виручки) за 2023 рік або останній проміжний період поточного року на суму не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі, а саме, ФІНАНСОВОЇ звітності учасника за 2023 рік або останній проміжний період 2024 року з ПІДТВЕРДЖЕННЯМ про надання фінансового звіту ДО ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ із відповідною відміткою про прийняття (або копією квитанції № 2).
Згідно з Додатком № 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі у випадку, якщо учасник закупівлі представляє інтереси виробника, дозволяється надання підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям з боку такого виробника. У такому випадку, учасник повинен у складі пропозиції надати належним чином завірений документ про представництво виробника.
ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» надано документ про представництво виробника (файл «Лист від МАСАДА ПРЕДСТАВНИК ФОРТЕЦЯ.pdf»). Також ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» у ціновій пропозиції зазначило виробником запропонованого товару компанію Masada Armour Soy Ltd. (файл «Додаток № 2 Форма Цінова пропозиція 15 тис.pdf»).
Оскільки, ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» підтверджує кваліфікаційні критерії від виробника, то Учасником у складі пропозиції надано документи для підтвердження наявності фінансової спроможності від Masada Armour Soy Ltd., які викладені у файлі «ДОВІДКА фінансової спроможності МАСАДА ФОРТЕЦЯ з ДОДАТКАМИ 15 тис.pdf».
Згідно з пунктом 2 Додатку № 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі у разі, якщо учасник є нерезидентом України, дозволяється надання документів, які є аналогічними до зазначених вище, передбачених відповідно до вимог законодавства країни нерезидента.
Оскільки документи для підтвердження кваліфікаційних критеріїв ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» підтверджує від виробника Masada Armour Soy Ltd., то у складі пропозиції було надано аналогічні документи, які містяться у файлі «ДОВІДКА фінансової спроможності МАСАДА ФОРТЕЦЯ з ДОДАТКАМИ 15 тис.pdf».
За результатами оцінки наданих документів встановлено, що ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» відповідає вимогам встановленим у Додатку № 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
3. Надати пояснення та відповідні документи, щодо врахування Закону України від 02.03.2015 № 222 «Про ліцензування видів господарської діяльності під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» з врахуванням довідки щодо ліцензії від 23.12.2024 вих. №23-11-24-12 відповідно якої «Господарська діяльність ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» не відноситься до видів діяльності, що потребує ліцензування та сертифікації відповідно до чинного законодавства, так як Учасник є Дистриб’ютором…».
Під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» Замовником була проведена оцінка документів згідно з вимогами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також згідно з вимогами чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі».
Від Учасника у складі пропозиції вимагалось надання копії ліцензії або наказу про видачу ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту. У разі, якщо відповідно до норм законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва видача ліцензії або документа дозвільного характеру не передбачена, то учасник у складі пропозиції надає лист-роз’яснення в довільній формі від ВИРОБНИКА запропонованого товару за підписом уповноваженої особи виробника та завірений печаткою (у разі наявності), в якому мають бути вказані законодавчо обґрунтовані підстави ненадання таких документів із посиланням на відповідні норми законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва.
Таким чином, згідно з умовами пункту 8 Додатку № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі документи надаються виключно від виробника.
ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» у ціновій пропозиції зазначило виробником запропонованого товару компанію Masada Armour Soy Ltd. (файл «Додаток № 2 Форма Цінова пропозиція 15 тис.pdf»).
Таким чином ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» виконало вимогу встановлену у пункті 8 Додатку № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Звертаємо увагу, що згідно з Додатком № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі документи, надані у складі пропозиції учасника закупівлі, які не вимагалися умовами оголошення про проведення закупівлі, не розглядаються замовником, а також їх невідповідність вимогам чинного законодавства та умовам оголошення не є підставою для відхилення пропозиції учасника закупівлі.
4. Надати пояснення та відповідні документи (вказати файл та сторінку) щодо виконання учасником ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» умов пункту 8 Додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині надання копія ліцензії або наказу про видачу ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту.
Згідно з пунктом 8 Додатку № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник має надати копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту. У разі, якщо відповідно до норм законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва видача ліцензії або документа дозвільного характеру не передбачена, то учасник у складі пропозиції надає лист-роз’яснення в довільній формі від виробника запропонованого товару за підписом уповноваженої особи виробника та завірений печаткою (у разі наявності), в якому мають бути вказані законодавчо обґрунтовані підстави ненадання таких документів із посиланням на відповідні норми законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва.
Таким чином, згідно з умовами пункту 8 Додатку № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі документи надаються виключно від виробника.
Оскільки ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» у ціновій пропозиції зазначило виробником запропонованого товару компанію Masada Armour Soy Ltd. (файл «Додаток № 2 Форма Цінова пропозиція 15 тис.pdf»), то Учасником у складі пропозиції було надано документи від виробника запропонованого товару (файл «ДОВІДКА ЩОДО ЛІЦЕНЗУВАННЯ ФОРТЕЦЯ МАСАДА з ДОДАТКАМИ 15 тис.p ).
За результатами оцінки наданих документів встановлено, що ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» відповідає вимогам встановленим у Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2025-01-08-000038 (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-12-002050-a) За результатами проведення моніторингу закупівлі за предметом «Бронежилет модульний (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-12-002050-a), оголошеної ДП МОУ «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу спрощеної закупівлі (далі – Висновок) та надає наступні аргументовані заперечення до Висновку. Щодо порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Законом встановлено строки на надання відповідей на питання/звернення/вимоги учасників у разі проведення Замовником спрощеної закупівлі виключно у трьох наступних випадках: 1) Відповідно до частини 7 статті 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні. Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів. Отже, Законом передбачено, оприлюднення роз'яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення, в частині змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді/роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, що стосуються виключно умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі. 2) Відповідно до частини 14 статті 14 Закону учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на вимогу учасника спрощеної закупівлі, пропозиція якого була відхилена. 3) Відповідно до частини 4 статті 33 Закону учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на звернення/вимогу учасника пропозиція якого була розглянута Замовником. Звертаємо увагу, вимога ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі, пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не була відхилена Замовником, пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не розглядалась Замовником. Враховуючи викладене, Законом не регламентовано строки на надання Замовником відповіді на вимогу ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» щодо дискваліфікації переможця, оскільки дана вимога не підпадає під жоден випадок де строк на надання відповіді встановлено Законом, а саме: - вимога ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі (частина 7 статті 14 Закону); - пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ не була відхилена Замовником (частина 14 статті 14 Закону); - пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ взагалі не розглядалась Замовником. Таким чином, відсутні порушення законодавства в цій частині. Щодо порушення пункту 11 частини першої статті 7 Закону про ліцензування. Під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» Замовником була проведена оцінка документів згідно з вимогами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також згідно з вимогами чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі». Від Учасника у складі пропозиції вимагалось надання копії ліцензії або наказу про видачу ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту. У разі, якщо відповідно до норм законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва видача ліцензії або документа дозвільного характеру не передбачена, то учасник у складі пропозиції надає лист-роз’яснення в довільній формі від ВИРОБНИКА запропонованого товару за підписом уповноваженої особи виробника та завірений печаткою (у разі наявності), в якому мають бути вказані законодавчо обґрунтовані підстави ненадання таких документів із посиланням на відповідні норми законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва. Таким чином, згідно з умовами пункту 8 Додатку № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі документи надаються виключно від виробника. ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» у ціновій пропозиції зазначило виробником запропонованого товару компанію Masada Armour Soy Ltd. (файл «Додаток № 2 Форма Цінова пропозиція 15 тис.pdf»). Таким чином ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» виконало вимогу встановлену у пункті 8 Додатку № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Звертаємо увагу, що згідно з Додатком № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі документи, надані у складі пропозиції учасника закупівлі, які не вимагалися умовами оголошення про проведення закупівлі, не розглядаються замовником, а також їх невідповідність вимогам чинного законодавства та умовам оголошення не є підставою для відхилення пропозиції учасника закупівлі. Крім того, згідно пункту 14 частини 1 статті 1 Закону, моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно частини 1 статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Враховуючи вище зазначене, орган фінансового контролю не уповноважений встановлювати/не встановлювати порушення Закону про ліцензування. Також Замовником дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель в частині дотримання вимог щодо ліцензування які наведені в статті 41 Закону.
2025-02-06 11:40:07
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 03 лютого 2025 |
Кінцевий строк оскарження: | 18 лютого 2025 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (-)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 25 грудня 2024 14:01
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПАКОПТТОРГ» |
501 750 000,00
UAH
|
390 000 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» |
519 626 250,00
UAH
|
400 000 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ" |
489 000 000,00
UAH
|
447 196 450,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "УКРТАК.ЮА" |
512 700 000,00
UAH
|
449 985 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПАКОПТТОРГ» #45176071 |
Відхилено |
390 000 000,00
UAH
|
26 грудня 2024 16:19
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» #43811916 |
Переможець |
400 000 000,00
UAH
|
01 січня 2025 17:02
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 31 грудня 2024 17:39
|
Інформація про відміну
Дата відміни: | 14 січня 2025 17:41 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
14 січня 2025 17:51
|
Електронний підпис |
14 січня 2025 17:41
|
Протокол УО відміна Бронежилет 1-8 2050.docx |