Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електрична енергія з постачанням та передачею
Очікувана вартість
1 359 012,50 UAH
UA-2024-12-06-015573-a ● 0eaee58a295949f3a0d153fbe490565e
Відкриті торги з особливостями
Кваліфікація переможця
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Відділ освіти,культури, молоді, спорту, туризму та охорони культурної спадщини Журавненської селищної ради Львівської області |
Код ЄДРПОУ: | 43954459 |
Місцезнаходження: | 81780, Україна , Львівська обл., Журавно, пл.С.Бандери,2 |
Контактна особа: |
Чмелик Галина Павлівна +380675889282 osvitazhuravno@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 06 грудня 2024 16:14 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 11 грудня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 11 грудня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 14 грудня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 16 грудня 2024 13:11 |
Початок аукціону: | 16 грудня 2024 13:11 |
Очікувана вартість: | 1 359 012,50 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 13 590,13 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Код номенклатурної позиції: 09310000-5 Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
166750 кіловат-година
Електрична енергія з постачанням та передачею
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
81780, Україна, Львівська область, Журавненська ТГ, -
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
09 грудня 2024 11:55 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
06 грудня 2024 19:05 |
ТД - ЕЕ(2).docx |
09 грудня 2024 11:55 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
06 грудня 2024 19:05 |
ТД - ЕЕ(2).docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
КЕП
Дата подання: 09 грудня 2024 11:50
Дата відповіді: 12 грудня 2024 22:06
Шановний Замовнику! Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП. УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях. КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах. Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи. І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється. Також в тендерній документації чітко визначено, що «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.», а далі по тексту, в порушення Закону, вимагається підписання документів кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. . До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті. Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників. Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей. Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Щодо вашого звернення, інформуємо, що сертифікат електронного ключа, який базується на КЕП, є більш захищеним, ніж звичайні підписи УЕП.
Таким чином, замовником встановлено вимоги, щодо наявності більш захищеної версії електронного підпису.
Більше того, на сьогоднішній день, зазначений підпис на захищеному носієві, учасник може виробити протягом одного робочого дня. Враховуючи, що замовником надано 8 днів на підготовку пропозиції учасникам, така вимога жодним чином не дискримінує учасників, що бажають прийняти участь у закупівлі, та учасники мають достатньо часу для виготовлення ключа на захищеному носієві.
Таким чином, замовником встановлено вимоги, щодо наявності більш захищеної версії електронного підпису.
Більше того, на сьогоднішній день, зазначений підпис на захищеному носієві, учасник може виробити протягом одного робочого дня. Враховуючи, що замовником надано 8 днів на підготовку пропозиції учасникам, така вимога жодним чином не дискримінує учасників, що бажають прийняти участь у закупівлі, та учасники мають достатньо часу для виготовлення ключа на захищеному носієві.
ДСТУ ЕN 50160:2014
Дата подання: 09 грудня 2024 14:41
Дата відповіді: 12 грудня 2024 22:02
Шановний Замовник. Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ДСТУ EN 50160:2014) на який ви посилаєтесь в тендерній документації втратив чинність 01 березня 2024 року. Чинним Державним стандартом України є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT), що був затверджений наказом від 04.12.2023 № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них». Жоден Постачальник не може гарантувати виконання вимог по стандарту, який втратив чинність. Приведіть тендерну документацію (проект договору) у відповідність до чинних норм ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT)
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Повідомляємо, що вимоги ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ДСТУ EN 50160:2014), входять до вимог більш нових норм ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
Таким чином, в разі, якщо пропозиція учасника буде відповідати вимогам, як ДСТУ ЕN 50160:2014, так і вимогам ДСТУ EN 50160:2023, така пропозиція учасника не буде відхилена.
Таким чином, в разі, якщо пропозиція учасника буде відповідати вимогам, як ДСТУ ЕN 50160:2014, так і вимогам ДСТУ EN 50160:2023, така пропозиція учасника не буде відхилена.
Дискримінація
Дата подання: 10 грудня 2024 18:15
Дата відповіді: 12 грудня 2024 21:59
Замовник у тендерній документації встановив ряд дискримінаційних умов, а саме вимагає надати:
1. Сертифікати ISO різного виду.
2. Довідку/гарантійний лист про наявність в учасника статусу ППКО в ролі ОЗД
3. Довідку/лист від НКРЕКП про відповідність веб-сайту вимогам законодавства.
Зазначені вище умови порушують законодавство про публічні закупівлі з огляду на таке.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ЩОДО СЕРТИФІКАТІВ ISO
АМКУ при розгляді численних скарг встановив, що вимога надати сертифікати є дискримінаційною.
Приклади рішень Комісії:
від 10.05.2023 № 6270-р/пк-пз (UA-2023-04-26-009178-a);
від 31.08.2023 № 13858-р/пк-пз (UA-2023-08-17-012915-a).
АМКУ констатував таке:
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ЩОДО НАЯВНОСТІ СТАТУСУ ППКО
Приклад рішення АМКУ: скарга у закупівлі UA-2024-07-24-001880-a
Відповідно до абзацу 1 п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тобто замовник не може вимагати:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Умова про наявність статусу ППКО фактично передбачає в собі, що в учасника повинна бути певна матеріально-технічна база, тобто обладнання для зчитування даних комерційного обліку з лічильників, а також працівники відповідної кваліфікації для виконання цих функцій.
Відповідно до пункту 1.1.5 Кодексу комерційного обліку, для виконання зобов’язань, визначених цим Кодексом, учасники ринку та споживачі повинні залучати ППКО, які мають відповідну реєстрацію в адміністратора комерційного обліку (далі - АКО), або зареєструватися в АКО як ППКО та самостійно виконувати функції ППКО.
Відповідно до підпунктів 2, 3 пункту 2.5.4 Кодексу комерційного обліку Оператори системи за місцем провадження ними господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії за власний рахунок забезпечують:
2) гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних з вузлів обліку з можливістю погодинного обліку та дистанційного зчитування результатів вимірювання в ТКО, де оператор системи є ВТКО;
3) гарантоване щодобове та щомісячне приймання/передачу та, за необхідності, обробку даних комерційного обліку від ППКО, суміжних операторів системи, інших учасників ринку та споживачів;
Між постачальниками електричної енергії та операторами системи розподілу укладено договори про надання послуг з розподілу електричної енергії, за умовами яких оператори системи розподілу виконують функції ППКО в ролі ОЗД, тобто зчитують дані комерційного обліку та передають їх постачальнику е/е.
Таким чином, електропостачальник не має необхідності та обов’язку реєструватися як ППКО, оскільки такі послуги йому надаються на договірних засадах.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ЩОДО ДОВІДКИ ВІД НКРЕКП
Відповідно до пп. 8 п. 2.2 Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 №1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог, зокрема, забезпечити функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
Згідно з п. 1.2 вказаної Постанови Суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензіат), зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов.
Постачальники електричної енергії отримують ліценцію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу.
Таким чином, факт отримання ліцензії є підтвердженням, що функціонування веб-сайту відповідає вимогам законодавства та ліцензійних умов. Будь-які інші документи на підтвердження відповідності веб-сайту вищевказаним вимогам не передбачені законодавством.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
АМКУ 09.12.2024 р. закликав замовників припинити встановлення незаконних умов.
https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/shchodo-problemnykh-pytan-zastosuvannia-zakonodavstva-u-sferi-publichnykh-zakupivel-pid-chas-zakupivel-elektrychnoi-enerhii
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
ВИМАГАЄМО вилучити вищезазначені дискримінаційні умови.
Звертаємо увагу, що за порушення законодавства про публічні закупівлі винні особи несуть відповідальність. У випадку незадоволення цієї вимоги, буде подана скарга до АМКУ, що затягне процедуру закупівлі і призведе до несприятливих для замовника наслідків.
У зв’язку з тим, що у Львівській області при закупівлі електричної енергії замовники масово встановлюють однотипні дискримінаційні умови, є обґрунтовані підстави вважати наявність змови замовників з певним постачальником. Дана інформація вже є предметом розслідування правоохоронними органами.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1. Інформуємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Сертифікати ISO, які передбачені вимогами тендерної документації, є міжнародними нормами сертифікації та сертифікатами міжнародного зразка, відтак, їх отримання є загальнодоступним. Вимоги до товару є безпосередньо пов’язані із діяльністю із його постачання, відтак замовник має право встановлювати вимоги як до товару, так і кваліфікаційні та інші вимоги до учасника, що розглядаються вцілому. Отже, встановлення даної вимоги не призводить своїми діями до обмеження потенційного кола учасників та не суперечить нормам чинного законодавства.
2. Щодо надання підтвердження відповідності веб-сайту довідкою НКРЕКП, інформуємо, що замовником здійснюється закупівля досить великого об’єму електричної енергії, по великій кількості точок, а отже, вимога, щодо наявності веб-сайту, який відповідає вимогам, що встановлюються НКРЕКП, для можливості отримання актуальної інформації, а також можливості обміну інформації з постачальником електричної енергії.
3. Щодо вимоги про те, що учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» зазначаємо, що вимога стосується всіх учасників, відтак не може вважатися дискримінаційною. Замовник тендерною документацією з урахування великого обсягу споживання встановлює інші вимоги, які вважає за необхідне, що стосуються предмета закупівлі . Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО). Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії АКО. Предметом даної закупівлі є Постачання електричної енергії Споживачу, що передбачає в процесі комерційний облік, а отже Замовник користуючись своїм правом встановив вимогу, що може бути виконана будь-яким учасником, який приймає у штат відповідних працівників.
2. Щодо надання підтвердження відповідності веб-сайту довідкою НКРЕКП, інформуємо, що замовником здійснюється закупівля досить великого об’єму електричної енергії, по великій кількості точок, а отже, вимога, щодо наявності веб-сайту, який відповідає вимогам, що встановлюються НКРЕКП, для можливості отримання актуальної інформації, а також можливості обміну інформації з постачальником електричної енергії.
3. Щодо вимоги про те, що учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» зазначаємо, що вимога стосується всіх учасників, відтак не може вважатися дискримінаційною. Замовник тендерною документацією з урахування великого обсягу споживання встановлює інші вимоги, які вважає за необхідне, що стосуються предмета закупівлі . Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО). Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії АКО. Предметом даної закупівлі є Постачання електричної енергії Споживачу, що передбачає в процесі комерційний облік, а отже Замовник користуючись своїм правом встановив вимогу, що може бути виконана будь-яким учасником, який приймає у штат відповідних працівників.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 16 грудня 2024 13:34
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365" |
1 238 619,00
UAH з ПДВ
|
1 238 619,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Львівенергозбут" |
1 352 342,50
UAH з ПДВ
|
1 352 342,50
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365" #41447959 |
Очікує рішення |
1 238 619,00
UAH з ПДВ
|
16 грудня 2024 13:34
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 27 грудня 2024 17:34
|