Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | "Ананьївська багатопрофільна міська лікарня Ананьївської міської ради" |
Код ЄДРПОУ: | 01998615 |
Місцезнаходження: | 66400, Україна , Одеська обл., Ананьїв, Героїв України 45 |
Контактна особа: |
Маковеєнко Олена Валеріївна +380988867508 moka79alenchik@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 29 липня 2024 14:53 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 серпня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 серпня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 серпня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 13 серпня 2024 15:01 |
Початок аукціону: | 13 серпня 2024 15:01 |
Очікувана вартість: | 20 074 915,89 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 200 749,16 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Розрахунки за виконані роботи здійснюються при надходженні коштів з відповідного бюджету на зазначені цілі, в межах наявного фінансового ресурсу на єдиному казначейському рахунку протягом 30 календарних днів та на підставі пред’явлених та підписаних Сторонами форм КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт». Джерело фінансування закупівлі - кошти місцевого бюджету. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
08 серпня 2024 16:05 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
08 серпня 2024 15:52 |
Додаток 1 із змінами до тендерної документації.pdf | |
08 серпня 2024 15:52 |
Додаток 2 із змінами до тендерної документації.pdf | |
08 серпня 2024 15:52 |
Додаток 4 із змінами до тендерної документації.pdf | |
08 серпня 2024 15:52 |
Зміни до тендерної документації.pdf | |
08 серпня 2024 15:52 |
Перелік змін до ТД.pdf | |
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 1 до тендерної документації.pdf | |
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 1.1 до тендерної документації.pdf | |
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 2 до тендерної документації.pdf | |
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 3 до тендерної документації.pdf | |
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 4 до тендерної документації.pdf | |
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 5 до тендерної документації.pdf | |
29 липня 2024 14:54 |
Тендерна документація.pdf |
08 серпня 2024 16:05 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
08 серпня 2024 15:52 |
Додаток 1 із змінами до тендерної документації.pdf
|
|||
08 серпня 2024 15:52 |
Додаток 2 із змінами до тендерної документації.pdf
|
|||
08 серпня 2024 15:52 |
Додаток 4 із змінами до тендерної документації.pdf
|
|||
08 серпня 2024 15:52 |
Зміни до тендерної документації.pdf
|
|||
08 серпня 2024 15:52 |
Перелік змін до ТД.pdf
|
|||
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 1 до тендерної документації.pdf
|
|||
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 1.1 до тендерної документації.pdf
|
|||
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 2 до тендерної документації.pdf
|
|||
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 3 до тендерної документації.pdf
|
|||
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 4 до тендерної документації.pdf
|
|||
29 липня 2024 14:54 |
Додаток 5 до тендерної документації.pdf
|
|||
29 липня 2024 14:54 |
Тендерна документація.pdf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Вимоги про усунення порушення
Ідентифікатор закупівлі
UA-2024-07-29-006899-a
УЧАСНИКА
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД"
(код ЄДРПОУ 41973836)
ВИМОГА
На рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД", оформленого Протоколом розгляду тендерних пропозицій без дати та номеру, а також з Протокольним рішенням № 6 від 21 серпня 2024 року
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" (надалі – ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД») ознайомившись з Протоколом розгляду тендерних пропозицій без дати та номеру, а також з Протокольним рішенням № 6 від 21 серпня 2024 року, бачить в діях "Ананьївської багатопрофільної міської лікарні Ананьївської міської ради" (надалі – Замовник) порушення вимог чинного законодавства України, а також злочинні дії пов’язаної зі змовою з Учасником процедури закупівлі.
З огляду з вищезазначеним, вважаємо за необхідне, щоб уповноважена особа Замовника ознайомилась із законодавством України у сфері проведення публічних закупівель, а саме із Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Рішенням Замовника у вигляді Протоколу розгляду тендерних пропозицій без дати та номеру, а також з Протокольним рішенням № 6 від 21 серпня 2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» в закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт споруди цивільного захисту (укриття) КНП "Ананьївська багатопрофільна лікарня Ананьївської міської ради", за адресою: вул. Героїв України, буд. 45, м. Ананьїв, Подольський район, Одеська обл.» (код ДК 021:2015 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» за ідентифікатором закупівлі UA-2024-07-29-006899-a, було порушено всі принципи здійснення закупівлі, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки, здійснено відхилення без реальних підстав, і як наслідок, порушено принцип недискримінації, максимальної економії та ін., бо пропозиція ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» у сумі 18 700 749,78 грн. з ПДВ, відповідає встановленим вимогам закупівлі і є більш економічно вигіднішою ніж пропозиція ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" (надалі – Учасник Замовника) у сумі 20 023 746,38 грн. з ПДВ
Пункт 1. Щодо необ’єктивного та необґрунтованого визначення підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД»:
Перша підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» за версією замовника:
В протокольному рішенні № 6 від 21 серпня 2024 року, зазначено: «…В складі тендерної пропозиції Учасником ТОВ "ПРОЕКТНО - БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" надано форму «Тендерна пропозиція» та в пункті 4 зазначено: «Роботи відповідно до договору про закупівлю будуть виконані згідно з дотриманням вимог діючих нормативних документів та наданого календарного графіку виконання робіт. Строк виконання робіт 200 календарних днів» (файл «1.24. Тендерна пропозиція.pdf»).
Тендерна пропозиція містить кошторисний розрахунок, №П-929 «Розрахунок на відрядження робітників». В наданому розрахунку на відрядження робітників в пункті 1.7 розділу 1. Вихідні дані зазначено: «Кількість календарних днів у період будівництва 212-212» (файл «2.10. КОШТОРИСНИЙ РОЗРАХУНОК, № П-929.pdf»).
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД", код ЄДРПОУ 41973836 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації….».
Однак, Замовником жодним чином не зазначено, що саме порушено в умовах тендерної документації та що саме не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки неможливо визначити кількість днів будівництва без підписаного Договору про закупівлі та більш того в Додатку 2 до тендерної документації, в тендерній документації та Оголошенні про проведенні закупівлі ніде не зазначається дана інформація про строк виконання робіт у днях, оскільки невідомо саму дату укладання договору про закупівлю та надання дозволу на початок будівельних робіт, а тому точну кількість днів неможливо порахувати.
Крім того, оскільки Замовник вважає, що в наданій інформації учасником є якась невідповідність, навіть, якщо це не порушує ніякий пункт тендерної документації, Замовник відповідно до вимог чинного законодавства України повинен був надати 24-години для усунення недоліків в документах пропозиції, відповідно до пункту 43 Особливостей.
Виходячи із протокольних рішень, Замовником не враховано вимоги пункту 43 Особливостей, а тому необґрунтовано здійснено відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД».
Виходячи із протокольних рішень, Замовником було необґрунтовано здійснено відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД».
Друга підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» за версією замовника:
В протокольному рішенні № 6 від 21 серпня 2024 року, зазначено: «…В складі тендерної пропозиції Учасником ТОВ "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" надано підсумкову відомість ресурсів (файл «2.4. Підсумкова відомість ресурсів.pdf») та включено позиції, які не передбачено додатком №2 із змінами до тендерної документації, а саме:
П. 604 електроенергія 613,0092 кВт-год;
П. 605 мастильні матеріали 6,4397 кг
П. 606 гідравлічна рідина 1,3834 кг
П. 607 дрова - 0,6235 м3.
Слід зазначити, що технічним завданням (додатку №2 із змінами до документації) не передбачено таких позицій та в зазначеній кількості.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД", код ЄДРПОУ 41973836 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації…».
З огляду на викладене ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», повідомляє, що без врахування показників п. 604-607 в Підсумковій відомості ресурсів буде порушено Кошторисні Норми України Настанова з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р.
ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» включило дані позиції, оскільки без їх включення неможливо буде виконати роботи, відповідно до вимог чинного законодавства України, а також пройти експертизу проектної документації.
Крім того при перевірці документів тендерної пропозиції Учасника Замовника - ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ", сума тендерної пропозиції якого на 1 322 996,60 грн. з ПДВ більше ніж тендерна пропозиція ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» виявлено багато цікавих невідповідностей в наданих кошторисних розрахунках, а саме:
1. В наданій PDF версії файлу «Підсумкова відомість ресурсів» ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ", завантаженій - 11 серпня 2024 (17:13), назва файлу - 39 підсумкова відомість ресурсів.pdf, дійсно вручну видалені показники пунктів 604-607, за наявність яких була відхилена тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», та наявність яких є обов’язкова відповідно до Кошторисних Норм України Настанова з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р. (Скріншот – 1).
2. Однак, вже в наданій IMD версії файлу «Підсумкова відомість ресурсів» ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ", завантаженій - 11 серпня 2024 (17:13), назва файлу - 63 Кошторис.imd, є всі ці показники пунктів 604-607, за наявність яких була відхилена тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», та наявність яких є обов’язкова відповідно до Кошторисних Норм України Настанова з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р. (Скріншот – 2).
1. Скріншот файлу тендерної пропозиції ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ", а саме сторінки 49 та 50 , завантаженого - 11 серпня 2024 17:13, назва файду - 39 підсумкова відомість ресурсів.pdf
2. Скріншот файлу тендерної пропозиції ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ", а саме сторінки 50, завантаженого - 11 серпня 2024 17:13, назва файлу - 63 Кошторис.imd
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», як добросовісний Учасник врахував всі показники, згідно з Кошторисних Норм України Настанова з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р., а тому тендерна пропозиція не порушує умови тендерної документації та умов технічної специфікації та інші вимоги, які були порушенні Учасником Замовника - ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ".
Виходячи із протокольних рішень, Замовником було необґрунтовано здійснено відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД».
Третя підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» за версією замовника:
В протокольному рішенні № 6 від 21 серпня 2024 року, зазначено: «…Додаток №2 із змінами до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ВИМОГИ)» Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація» містить інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) до закупівлі робіт: «Капітальний ремонт споруди цивільного захисту (укриття) КНП "Ананьївська багатопрофільна лікарня Ананьївської міської ради", за адресою: вул. Героїв України, буд. 45, м. Ананьїв, Подольський район, Одеська обл» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
У складі тендерної пропозиції Учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" міститься, зокрема, файл «2.20. ОБ'ЄКТНИЙ КОШТОРИС № 02-01.pdf», в якому містяться, зокрема:
-ОБ'ЄКТНИЙ КОШТОРИС № 02-01 на будівництво: Капітальний ремонт споруди цивільного захисту (укриття) КНП "Ананьївська багатопрофільна лікарня Ананьївської міської ради", за адресою: вул. Героїв України, буд. 45, м. Ананьїв, Подольський район, Одеська область,в якому зазначено, зокрема:
"Кошторисна вартість об'єкта 13754,05941 тис. грн.
Кошторисна трудомісткість 31,03048 тис. люд. год.
Кошторисна заробітна плата 2522,43405 тис. грн.
Вимірник одиничної вартості
Будівельні обсяги ".
Слід зазначити, що вимогами тендерної документації передбачено надання інформації та документів про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам згідно з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» із змінами.
Відповідно до пункту 3.24 Настанови з визначення вартості будівництва (надалі Настанова) встановлено, що Об'єктні кошториси складаються за формою, наведеною в додатку 5 цієї Настанови, на об'єкт шляхом підсумовування даних локальних кошторисів, з групуванням робіт та витрат по відповідних графах кошторисної вартості "будівельних робіт", "устаткування, меблів та інвентарю".
Якщо вартість об'єкта будівництва може бути визначена за одним локальним кошторисом, то об'єктний кошторис не складається. У цьому випадку роль об'єктного кошторису виконує локальний кошторис.
В об'єктному кошторисі по рядках та у підсумку наводяться показники одиничної вартості (1 м3 об'єму, 1 м2 площі будівель та споруд, 1 км довжини лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури тощо).
За підсумком об'єктного кошторису довідково позначаються зворотні суми, визначені в усіх локальних кошторисах, що відносяться до об'єкту.
Додаток 5 до Настанови містить форму об'єктного кошторису, в якому містяться
поля для заповнення:
Кошторисна вартість _______________________________тис. грн.
Кошторисна трудомісткість _________________________тис. люд.год
Кошторисна заробітна плата ________________________ тис. грн
Вимірник одиничної вартості ________________________.
Разом з тим, наданий в складі тендерної пропозиції Учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" об'єктний кошторис не містить, зокрема, показника вимірника одиничної вартості.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД", код ЄДРПОУ 41973836 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предметазакупівлі тендерної документації. Аналогічної позиції дотримується комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке зазначено в рішенні №12881-р/пк-пз від 29.07.2024 року.…».
З огляду на викладене ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», повідомляє, що в об’єктному кошторисі по рядках та у підсумку наводяться показники одиничної вартості (1 м3 об’єму, 1 м2 площі будівель та споруд, 1 км довжини лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури тощо). Але замовником в технічному завданні (Додаток 2 до тендерної документації «Технічна специфікація (вимоги)») не вказано показник «Вимірник одиничної вартості», а саме «Будівельні обсяги», що не порушує Кошторисні Норми України Настанова з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р.
Також, звертаємо увагу Замовника, що в Додаток 2 до тендерної документації та інших розділах тендерної документації відсутня будь-яка інформація та вимога, який саме показник Замовник хоче бачити показник, який зазначено Учасником Замовника – ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" в даному рядку, а саме 1001,84 м3, таку цифру можливо отримати лише маючи на руках проектно-кошторисну документацію та бути в змові з Замовником, що і випливає з нашого розслідування та інформація буде надана для правоохоронних органів, а також розголошено в ЗМІ.
3. Скріншот файлу тендерної пропозиції ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ", а саме - 11 серпня 2024 17:13, назва файлу - 63 Кошторис.imd
Ознайомившись с закупівлями Замовника, було виявлено, що закупівля за предметом: «Виготовлення проектно-кошторисної документації з експертизою по об’єкту: Ремонт та облаштування споруд цивільного захисту (укриття) КНП «Ананьївська багатопрофільна лікарня Ананьївської міської ради» за адресою: вул. Героїв України, 45, м. Ананьїв, Подільський район, Одеська область», за ідентифікатором закупівлі UA-2024-01-30-011139-a, яка була проведена без використання електронної системи, переможцем даної закупівлі було ТОВ «ГАРАНТБУДПЛЮС» (код ЄДРПОУ 44791367), директором якої як і у Учасником Замовника – ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" є Кошелєв Едуард Геннадійович.
В зв’язку з чим зрозуміло звідки у Учасником Замовника – ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" є інформація про будівельний об‘єм 1001,84 м3, про який не було зазначено ніде Замовником в складі тендерної документаціє, а є в наявності тільки у проектувальника, в зв’язку з чим тендерну пропозицію було неправомірно відхилено ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», оскільки не знаходились в змові з Замовником та не мали інформації з проекту, яку мав Учасником Замовника.
Крім того Замовником, щоб було складніше підготовитись іншим учасником і не було конкуренції в цій закупівлі були завантажені файли тендерної документації в форматі PDF, без можливості їх копіювання.
4. Скріншот файлу по закупівлі - UA-2024-01-30-011139-a, а саме сторінка 1,
назва файлу - Договір
5. Скріншот файлу тендерної пропозиції ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ", а саме завантаженого - 11 серпня 2024 17:13, назва файлу - 7 тендерна пропозиція.pdf
Четверта підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» за версією замовника:
В протокольному рішенні № 6 від 21 серпня 2024 року, зазначено: «…В складі тендерної пропозиції Учасником Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" надано додаток №№3 «Проєкт договору» до тендерної документації (файл «1.30 Лист-згода з проектом договору та його істотними умовами.pdf»), план фінансування робіт (файл «1.23. План фінансування робіт.pdf»). При цьому в наданому плані фінансування робіт учасником Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" зазначено: 2024 р.: вересень - 1500 000,00 грн.; жовтень 3 000 000,00 грн.; листопад 3 000 000,00 грн; грудень - 4 000 000,00 грн.; 2025р.: січень- 4 000 000,00 грн.; лютий 2 500 000,00 грн.; березень - 700 749,78 грн. Таким чином, наданий Учасником план фінансування не відповідає п. 3.1 додатку №3 «Проскт договору» до тендерної документації.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД", код ЄДРПОУ 41973836 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета ста закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей….».
З огляду на викладене ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», звертає увагу Замовника, що План фінансування — обов’язковий додаток до договору підряду.
Договори підряду на будівельні роботи сторони укладають за порядком, визначеним Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (далі — Загальні умови).
Так, пункт 83 Загальних умов установлює, що фінансування робіт (будівництва об’єкта) проводять за планом, який:
• складає замовник;
• узгоджують з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником;
• є невід’ємною частиною договору підряду.
План фінансування будівництва замовник складає на підставі титулу будови (об’єкта), проекту організації будівництва. Він ураховує календарні графіки виконання робіт і порядок проведення розрахунків за виконані роботи.
Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
План фінансування будівництва складають на весь період будівництва за роками, а на поточний рік — за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування, видами витрат (п. 84 Загальних умов). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об’єктів будівництва сторони узгоджують щороку у визначені договором підряду строки.
Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо.
Отже, якщо замовник провів процедуру закупівлі будівельних робіт у минулому році, план фінансування будівництва на поточний рік сторони складають та узгоджують в порядку, визначеному договором підряду, укладеним за результатами процедури закупівлі.
Також, на питання, яке було задано через систем публічних закупівель «Prozorro» Замовником, було надано відповідь Замовником, що: «….Замовник вважає, що план фінансування робіт пов’язаний з графіком виконання робіт, який складає безпосередньоо самостійно учасник. Дана вимога передбачена замовником для того щоб запланувати помісячне виділення коштів для виконання робіт на об’єкті….». Тобто, Замовник спеціально надав недостовірну інформацію для Учасників, приховавши реальну суму виділених коштів, зазначивши, що кошти будуть виділятися помісячно для виконання робіт на об’єкті.
6. Скріншот файлу по закупівлі – UA-2024-07-29-006899-a
Враховуючи викладене, та оскільки Замовник вважає, що в наданій інформації учасником є якась невідповідність, навіть, якщо це не порушує ніякий пункт тендерної документації, Замовник відповідно до вимог чинного законодавства України повинен був надати 24-години для усунення недоліків в документах пропозиції, відповідно до пункту 43 Особливостей.
Виходячи із протокольних рішень, Замовником не враховано вимоги пункту 43 Особливостей, а тому необґрунтовано здійснено відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД».
Пункт 2. Щодо неврахування вимог законодавства про неможливість відхилення тендерних пропозицій із підстави пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Пункт 3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію учасника ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», Замовник порушив вимоги пункти 43 та 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасника ТОВ
«ПБК «УКРІНВЕСТБУД», а саме – безпідставно відхиливши його тендерну пропозицію, Замовник порушив право цього учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Виходячи з наведеного, у Учасником Замовника – ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" на всій стадії проведення процедури закупівлі було конкурентна перевага у вигляді проектної документації, документів в належному стані (не у форматі PDF без можливості копіювати з них інформацію), усні консультації з Замовником та допомога Замовника у Заплутуванні інших Учасників, надававши недостовірну інформацію на запитння, опубліковані через електрону систему публічних закупівель «Prozorro», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Також, те що таке формулювання є дискримінаційним – підтверджується позицією Антимонопольного комітету України в цілому ряді рішень (наприклад, № 15127-р/пк-пз від 21.09.2023 року).
Враховуючи викладене, права та законні інтереси учасника ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
На підставі наведеного вище просимо Замовника на підставі цієї вимоги:
1) Скасувати всі рішення про визначення тендерної пропозиції ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" переможцем процедури закупівлі та намір укласти з ним договір.
2) Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» на підставі абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей із підстав необгрунтованості та формальних недоліків, що використані як підстава.
3) Визнати учасника ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» переможцем у закупівлі UA-2024-07-29-006899-a.
В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» буде вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України для скасування рішення (у вигляді Протоколу розгляду тендерних пропозицій без дати та номеру, а також з Протокольним рішенням № 6 від 21 серпня 2024 року про відхилення тендерної пропозиції) на підставі необґрунтованості та необ’єктивності в примусово порядку, одночасно із цим процедуру розгляду скарги в Антимонопольному комітету України створить додаткові часові періоди для закупівлі/ та або оголошення нової, тому в інтересах Замовника здійснити заходи для дотримання принципів та норм законодавства України в сфері публічних закупівель в самостійному порядку. Крім того, скарги до Антимонопольному комітету України є індикатором для подальших перевірок і моніторингів від Державної аудиторської служби України, про що їх буде додатково письмово повідомлено ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», а також повідомлено всі можливі правоохоронні органи про вчинення кримінального правопорушення Замовником, з направленням даної інформації до ЗМІ.
Директор
ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД» *(КЕП) К.Д. Конюшок
* на документ накладено кваліфікований електронний підпис, у відповідності до умов тендерної документації, керуючись Законом України «Про електроні документи та електронний документообіг» та Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Перевірити справжність підпису уповноваженої особи учасника торгів можна на сторінці державного онлайн сервісу ‒ http://czo.gov.ua/verify
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-09-17-000059 ● 621ccc18e2974542ae6c518f88578410
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 17 вересня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 17 вересня 2024 17:06 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.09.2024 Одеса № 187
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 17.09.2024, доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 17.09.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 17.09.2024 № 187
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
3 UA-2024-07-29-006899-a 29.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу моніторингу
та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-09-20 16:43:47
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» (далі – ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД») згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині надання учасником у складі тендерної пропозиції: уточненої інформації щодо строку виконання робіт, плану фінансування робіт та показника вимірника одиничної вартості до Об’єктного кошторису № 02-01 на будівництво: «Капітальний ремонт споруди цивільного захисту (укриття) КНП «Ананьївська багатопрофільна лікарня Ананьївської міської ради» за адресою: вул. Героїв України, буд. 45, м. Ананьїв, Подольський район, Одеська область», оскільки виправлення такої інформації не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» у зв’язку із включенням до Підсумкової відомості ресурсів пункту 604 (електроенергія 613,0092 – кВТ-год), пункту 605 (мастильні матеріали – 6,4397 кг, пункту 606 (гідравлічна рідина – 1,3834 кг), пункту 607 (дрова – 0,6235 м3), тоді як включення зазначених показників передбачено Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-09-25 17:10:37
Пояснення на запит
ПОЯСНЕННЯ на запит ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ у межах проведення моніторингу UA-M-2024-09-17-000059 закупівлі ID: UA-2024-07-29-006899-a. На виконання вимог, викладених у запиті ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 20 вересня 2024 року об 16:43:47 щодо закупівлі за номером ID: UA-2024-07-29-006899-a уповноважена особа КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «АНАНЬЇВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ АНАНЬЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» надає пояснення та додатки до нього в окремих файлах.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Після детального опрацювання висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2024-07-29-006899-a оприлюдненого 03.10.2024р. ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (далі по тексту - Висновок), КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АНАНЬЇВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ АНАНЬЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ», яка є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон) вважає його безпідставним та не обґрунтованим, у зв’язку з чим, керуючись абзацом другим частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надає свої аргументовані заперечення у доданому фалі.
2024-10-10 16:34:39
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 03 жовтня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 18 жовтня 2024 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей.)
Протокол/и про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу: | 15-0214/2024/пр |
Дата публікації: | 22 листопада 2024 |
Порушення, до яких додано протокол: |
|
Номер відкриття провадження: | 3/491/890/24 |
Дата відкриття провадження: | 03 грудня 2024 |
Документи:
03 грудня 2024 15:46
|
Електронний підпис |
22 листопада 2024 11:54
|
Електронний підпис |
Ризики, що спрацювали
sas24-3-2-1
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 13 серпня 2024 15:24
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" |
18 700 749,78
UAH з ПДВ
|
18 700 749,78
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" |
20 023 746,38
UAH з ПДВ
|
20 023 746,38
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРІНВЕСТБУД" #41973836 |
Відхилено |
18 700 749,78
UAH з ПДВ
|
21 серпня 2024 16:41
|
ТОВ "ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ" #42471715 |
Переможець |
20 023 746,38
UAH з ПДВ
|
27 серпня 2024 16:29
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
10 вересня 2024 17:38
|
Додаткова угода.pdf | зміни до договору |
10 вересня 2024 17:35
|
Електронний підпис | укладений |
10 вересня 2024 17:20
|
Договір | укладений |
10 вересня 2024 17:18
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 10 вересня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 10 вересня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | На підставі Плану використання бюджетних коштів на 2024 рік Сторони дійшли згоди внести зміни до пункту 3.1 та викласти в наступній редакції: «3.1. Договірна ціна робіт визначається на основі динамічного кошторису, що є невід'ємною частиною Договору (додаток № 1), і складає 20 023 746 грн. 38 коп. (двадцять мільйонів двадцять три тисячі сімсот сорок шість грн. тридцять вісім коп.), у тому числі ПДВ 20% - 3 337 291 грн. 06 коп. Фінансування за рахунок коштів обласного бюджету у 2024 році складає 4 930 379,00 грн. (Чотири мільйона дев’ятсот тридцять тисяч триста сімдесят дев’ять грн. 00 коп.). Замовник зобов’язаний забезпечити безперервне і своєчасне фінансування робіт, доручених на виконання Генпідряднику, на підставі договірної ціни, згідно з п. 3.1 цього Договору, яка уточняється по фактичних витратах, та Календарного графіка виконання робіт (додаток 2), плану фінансування робіт (додаток 3) та виходячи з фактичного виділення коштів Замовнику з бюджету відповідного рівня. Бюджетні зобов’язання та інші зобов’язання замовника по даному договору виникають у разі наявності бюджетних призначень на відповідний рік, а бюджетні фінансові зобов’язання – в межах фактичних надходжень коштів на реєстраційний рахунок Замовника». На підставі Плану використання бюджетних коштів на 2024 рік Сторони дійшли згоди внести зміни до пункту 24.1 розділу 24 Договору та викласти в наступній редакції: «п. 24.1 Додаток 1 - Договірна ціна на весь строк виконання робіт. 24.1. Додаток 1.1. - Договірна ціна на 2024 рік» та викласти додаток №3 до Договору «План фінансування робіт» в новій редакції. |
Номер договору про закупівлю: | 1545/2024 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |